¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Moi kaikille ja uusille onnittelut plussasta!! :flower:

Tää on tämmönen pikapiipahdus täällä!
Meil kodin sisäinen muutto valmis, meidän makkarin kamat siirretty tytön huoneeseen ja tytön kamat meidän vanhaan huoneeseen! Nyt lastenhuoneeseen mahtuu siis kaksi sänkyä, esikoinen sai oman jatkettavan sängyn ja pinnasänky jää odottamaan kakkosta.
Haluttiin tehdä tää muutto hyvissä ajoin, kun mun maha ei oo vielä tiellä. Ja esikoinen tottuu omaan sänkyyn, eikä joudu suoraan luopumaan pinnasängystään kun uusi vauva tulee ja "vie" sen.
Mut nyt mun pitää kiiruhtaa, heip!

Findy 17+6 :heart:
 
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Daydreams

siellä minä, tälleen pikaseen vaan tulin kommentoimaan :) saman naaman löytää facebookista, syysmasujen ryhmästä.
lisää kuulumisia myöhemmin, koitan ehtiä päikkäreille ennen kun toi uhmakas 2v herää koetteleen äidin hermoja :D

d. ja pipana 31+3
 
Neuvolassa käyty...

rv23+4 kuulumisia:
paino +270g/vk

Tuumas täti että on maltillisesti tullut painoa. Sanoin et ihme kun ruokahalua on ollut riittämiin... Sanoi et ei taida herkut maistua. Joo, eipä varmaan juu :whistle: En vaan ymmärrä et miks ne eivät tartu minuun ku norm. olen helposti lihoavaa sorttia! Nyt siis painoa yhteensä +3kg lähtötilanteeseen. Esikoista odottaessa täs vaiheessa jo +5kg! Jes, hyvä minä :hug:

RR 121/68
B-Hb 123
Sf-mitta 21
Sydämensyke 130-150
liikkeet ++

Kävin kattomassa täällä yhdessä huonekaluliikkeessä vaunuja. Saisin tuplat hintaan 520? ja siihen 45? kantopussi. Eli vähän halvemmalla kuin sieltä nettikaupasta. Ja säilyttäisivät siihen asti kun itse haluaa ne noutaa! Eli vois vasta lokakuussa ne hakea tänne ihailtaviksi :heart: Vievät kuitenkin niin paljon tilaa että voisin nauttia siitä vielä vähän aikaa...

Tervetuloa Nanna28! Laitoin sinut tuonne etusivulle, meillä on lista ollut vaan siinä. Nopeesti laskettuna onko esikoisesi syntynyt vuonna 2005? Jos laitan vielä vuosiluvun sinne! =)

Meidän pitäis pikkuhiljaa alkaa hommaamaan sitä jatkettavaa sänkyä että tyttö tottuisi hyvissä ajoin siihen! Jaahas, neiti heräs päikyiltä :wave:
 
Terve!

Neuvolakuulumisia täältäkin!

Kaikki ok.

Painoa tullut nyt eka kerran lisää eli nyt +2kg lähtötilanteesta
rr 120/68
hb 122 (MIKÄ ON LOISTAVA MULLE!)
sykkeet 150

Ihan rutiini käynti. Rakenneultra-ajan sain viikolle 20+ mikä oli mun mielestä aika myöhään? Mites teillä muilla on tuo ultra-aika? Eikös se yleensä tehdä vko18-19?

Juu Pilkkis, näinhän se on että se Saara on äippälomalle jäänyt. Hassua kun ei kertonut siitä mitään ja mahankin sai niin piilotettua etten huomannut. Uusi terkkari on mulle tuttu viime raskaudesta. Oli silloin sijaistamassa Keskisellä alueella ja tosi mukava hänkin. Kiva kun on valmiiksi tuttu ihminen.

Nyt ruuan laittoon!

Torey ja Tirppana 16+6
 
Just ajattelin tulla sua Torey huutelemaan ja kyselemään neuvolakuulumiset. Kyllähän sen tietää, et mimmosia lahopäitä meistä tulee kun odotetaan, ehkä Saara ei vaan muistanu mainita ja jospa sillä vaan oli solakka maha? :D En tiiä.. Tosi kiva kun tuli tuttu ja mukava terkkari tilalle. Ja hyvä kun kaikki oli kunnossa.

Täällä on tänään korkattu vessanpönttö.. :D Parin viikon öllötyksen jälkeen tänään ei enää kyennyt pidättämään. Poika-parka katto vieressä ja itki hysteerisenä, et mitä äitille tapahtuu.. :'( Varmaan 10min piti vielä rauhotella jälkikäteen, voi ressua. Onneks tuo visiitti vessan puolella riitti tälle päivälle, nyt alkaa taas olo olla vahvempi kun iltapäivää kohti mennään. :whistle:
Lauantaina olis kaverin polttarit, saa nähä onnistuuko sitä peittelemään mahdollisen pahan olon..

Nyt hetkeks köllölleen. :heart:

Pilkkis ja Myyrä 7+2
 
Voi höh Pilkkis, tylsiä noi vessanpönttösessiot :( Mulla oli ihan vastaavanlainen tilanne täällä kerran kun olin tytön kans yksin kotona ja pakko oli oksentaa toisen nähden. Ihan paniikkiin meni hänkin. Mutta eipä tuo varmaan kovin pahoja traumoja saanut ;)

Tänään käytiin eläinpuistossa. Sai aluksi paniikin kun näki hevosen mut kyllä siitäkin selvittiin. Sit kun vapautu niin kyllä oli innoissaan pupuista ja ankoista sun muista. Kiva päivä. Eikä lomaressistäkään tietoakaan :)

Nyt nukkumaan, öitä kaikille!
 
Helou!!! Taisi olla liian aikaisin se ultra :ashamed: Kun ei mitään näkynyt...Eilen oli ja nyt menossa nettilaskurien mukaan 4+0...23.7.on toinen ultrauskerta...Esikoisetsa mulla näkyi sellanen musta pyörylä viikolla 4 ja jotain...Hitsi kun vois syödä 24/7 ja vessassa ravailla jatkuvasti :/ Esikoisesta ei ollut kuin pahoinvointia...Nyt vaan onneksi sellaista kuvotusta :)
 
Heipat kaikil!
Neuvolakuulumiset ihan vaiks alkuu...
Painoo oli tullu 588g/viikko
Paine oli 117/74
Sf:28.5
Syke 150
Hemoklobiinii ei otettukka tänään ku viimekski kun on otettu oli 123 ja mulla vointi edelleen hyvä ei väsytä yms ni ei si jaksanu alkaa piikittelee:) Muutenki oli neuvolantantta hivenen outo...Oli sijainen kun omatantta oli kesälomal... Tuntu et se mittaili ton mahanki iha ihmeellisesti ja ei sit ees koitellu etmiten päi juniori on tuol mahas, muutenki ku stressaa se asia et pysyykö se nyt pää alaspäi vai vieläkö se kääntyy... :(
Emppu788 Se on täs raskaudes kyl kivaa ku saa syöpötellä vähä reilummin ku yleensä :D
Pilkkis Toivotaan et menee ohitte tommonen paha olo. Mulla oli alus kans tästä raskaudest ja nyt lopus on alkanu kans tulee...Esikoisesta ei ollu ollenka...Toivottavasti menis sulla pian ohi :hug:
Uusille viel tervetuloo ja onnee plussauksesta!!!! :flower:
 
Heippa. Mies lähti tytön kanssa saunomaan ulkosaunalle niin mulla hetki omaa aikaa. Mä en enää ulkosaunaan viitti lähteä ,kun siellä on sen verran tukalampi. Sisäsaunassa käyn aina vähän aikaa olemassa. Siellä monesti rentoudun niin ,että supparitkin rauhoittuu.

Eilen kävin neuvolassa. Eli kuulumiset sietä...
rv 34+1
rr 120/62
paino +510 g/vko
pissa puhdas (onneksi, vieläkään ei tarvi sokerirasitukseen ,jes)
sf 31.5 cm
syke 130-140 (vauveli nukkui)
Kaikki ihan hyivn. Vauva on laskautunut ihan alas lantioon ,mutta pää liikkuu sivusuunnaassa vielä vähän. Eipä ihme ,kun niin ollut painetta tuolla alhaalla. Paljon juteltiin synnytyksestä. Täti sanoi ,että ambulanssilla saan mennä ,jos vedet menee tai jos supparit alkaa kovina ja 5 min välein. Hyvä niin ,kun esikkon synnytys kesti vain sen 2h15min. Nyt onkin neuvolakäynnit viikon välein.

elohiiri0608 Olisi varmaan kiva tietään miten päin vauveli on. Mulla tämä tyttö on ollut rt:ssa jo rv 20 alkaen ja esikkokin rv 24. Eikätkä ole enään kääntyneet. Neuvola täti sanoi ,että mulla on niin napakka kohti ,että siksi vauvat ei pyöri. Tämä seikka lisää myös suppareita ja ennenaikaisuuden riskiä.

Pilkkis Voimia pahoinvointiin.

-Poni ja Manteli 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja elohiiri0608:
Emppu788 Se on täs raskaudes kyl kivaa ku saa syöpötellä vähä reilummin ku yleensä :D



Näin se on :) Eilenkin kauppareissulla käytiin sitten syömässä...
Mä söin ison pitsan ja mies hampurilaisen :LOL: Ku se on yleensä
mies joka jaksaa syödä sen ison pitsan ja mä sen hampurilaisen :D
No illalla sit aloin syömään leipää ja hetken päästä lämmittelin nakkeja...
Mies sit kyseli että joko sä taas syöt??? :ashamed: :D Esikoisesta mulla
oli muutaman kuukauden aja kova himo kreikkalaiseen salaattiin ja
salmiakkia meni koko raskauden ajan ihan mukavasti :) Mutta nyt ei
ole noita samoja mielitekoa...Toki mähän olen vielä niin alussa että
voipi tapahtua vielä vaikka mitä...
 
Huomenta!
Taas on vähän kirjottelut jääny...jotenkin tulee kirjoteltua enemmän tohon oman kuukauden pinoon :ashamed:
mamamin kuin meni pojan siirtäminen omaan huoneeseen?Meillä poika oli viime yön ekaa kertaa isojen poikien sängyssä ja kaikki meni ihan täydellisesti!Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista!
emppu788 tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!
Luminka mä oon kyllä syöny tota auraa ihan kuumentamattakin...Ai, siellä nukutaan oikeesti 12h putkeen!!meillä toi poika ei oo koskaan nukkunu...oonpas kateellinen!
yöunet aina kestänyt korkeintaan 10h.Nykysinkin nukkuu sen 9-10h yöllä ja 1-2h päikkärit.
ihania muuten noi sun neulomukset, vitsit kun itekin osais oikeesti jotain tehä...
Kyselit siitäkin että koska on oppinut itse syömään niin meillä toi poika kyllä jo 1v oli kova yrittään ja kyllä sinne suuhun jotai osukin,mut oikeestaan vasta 1,5v saatto antaa ruuan eteen ja ite puuhailla jotai muuta.Tosin nytkin joutuu joskus syöttään kun ei ookaan ruoka pojan mieleen...ja iltapuuroo ei jostain syystä ikinä halua syödä ite vaan se pitää syöttää.
mamina mekin asuttiin vielä pari kuukautta sitten kaksiossa, mut meillä oli meidän sänky olkkarissa ja pojalla makkari. Muuten oltaskin varmaan kaikki oltu samassa huoneessa mutta poika ei olis kyllä sit nukkunu lainkaan.Mites te nyt meinaatte järjestää kun vauva syntyy?me muutettiin sit isompaan nii saatiin itekin makkari.
Ai niin, oudoista mieliteoista piti mainita että yhen kaverin teki mieli kaurapuuroo jossa on juustoo, ketsuppia ja jalapenoja...jotenkin kyllä ainakin mun makuun melko omituinen yhdistelmä!
tervetuloa mukaan myös nanna28!!
petipuuhistakin ootte puhunut, mulla tuli taas,toista kertaa jo, hiiva kiusakseni joten nyt on kyl halut ollu kateissa, hain eilen kyllä taas kuuria, josko sit taas helpottais.Mut aika tasasta kerran-max. kaks viikossa meininkiä, paljon vähemmän kuitenkin mitä normaalisti.
ai niin, Luminka mitä vaunuja katoit?
Torey täällä kyllä rakenneultra tehään just rv 20-21...vaihtelee kai noi käytännöt.
Pilkkis tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, mullahan tosiaan ne ekat 18 viikkoo meni vessassa asuessa ja poika kyllä joutu näkeen useempaan otteeseen.se kyllä ei muuta kun ihmeissään kattonut, ja piti aina kurkata et mitä sieltä äidin suusta oikein tulikaan..
elohiiri, mulla ei oo kun kerran neuvolassa koitettu et miten päin se kaveri siellä on...jotenkin hassua kun kuitenki jo rv 32..mut täällähän on kaikilla se synnytystapa-arvio rv 36 niin siellä sit viimeistään kuulee et onko asukas jo kääntynyt oikein päin.
Ruokahalusta vielä sen verran et mulla sit taas ruokahalut ihan kadonnut,mikään ruoka ei maistuis mut herkut kyllä :D meneekin päivät aika pitkälle leipä-jogurtti-herkkuja linjaa, joskus koitan syödä ihan ruokaakin mut yleensä menee oksentamiseks...ihmeellistä!viime viikolla mies hali hesepullat ja sain syötyä puolet juustohampista kun alkoi jo oksettaan!
Koitettiin eilen illalla miettiä tulokkaalle nimiä, mä kun haluisin et voitas heti alkaa käyttään nimee niin poikakin ehkä ottais paremmin vastaan kun olis nimi eikä vaan "vauva", mut eihän siitä mitään tuu..jotenkin ei mee nyt yksiin nää nimi-ehdotelmat, mulla ois yks ihana tytön nimi mut mies ei halua sitä missään nimessä!ja pojalle ei meinaa löytyä ees vaihtoehtoja mistä mä tykkäisin...ehkä tehään siitä Eemu nro. 2 :D
no, on tässä onneks vielä aikaa.
nyt aamupuuhiin, jaksuja kaikille masuille!

d. ja pipana 32
 
Huomenia!

Miks nää Dominot ei vois olla pahan makuisia.. *mussun mussun* :whistle:

Siis mullehan myös herkut maistuu, mut mä vaan ihmettelen et miks ihmeessä ne ei oo (vielä) tarttuneet kroppaan? :eek: Normaalisti kun olen aika helposti lihoavaa tyyppiä.. No, ei passaa valittaa, eipä niitä ylimääräisiä kiloja esikoisestakaan pahemmin tullut :D

Nyt haaveilen jo illasta, ajattelin käydä hakemassa täytetyn patongin! Lähden käymään Iisalmen Olusilla ja sieltä lähtiessä meinasin herkun hakea :p No pitäähän mun saada myös jotain kun muut juo sidukkaa ym... :whistle: Ihan kiva päästä käymään vähän jossakin ihmisten ilmoilla, on kai sinne tulossa monta tuhatta ihmistä, eli eipä paljoa tuttuja seasta taida löytyä! Mutta jokatapauksessa ei tarvii yhtenä iltana huolehtia neidin iltapuuhista =)

daydreams: Kävin siis kattomassa Ora Jovi Landeja! Tai siis kattomassa joo kun ei niillä ollut siellä mallia, tavallisia vaunuja vaan muutama. Mut kai mä nyt luotan sen verran kaverin mielipiteisiin että uskallan tilata ne sinne liikkeeseen! =)

Torey: Mä kävin rakenneultrassa rv20+5.

Vieläkös Pilkkistä yököttää, vai menikö jo ohi? Inhottavaa tuollainen, mut kai se on vaan kestettävä toisten :hug:

Tuossa vielä tän päivän masukuva, nyt viikkoja tasan 24! Tuntuu jo tosi pitkältä, vastahan sitä aloin odottamaan.. Ihana kun kovasti neito jo masussa potkii, hytkyy puolelta toiselle :heart: On mahalla ihan oma elämä, iltaisin varsinkin =)



Luminka
 
daydreams hyvin meni pojan siirtäminen omaan huoneeseen, toisena ilta jäi jo kiltisti. Nykyään nukahtaa vartissa yksinään, ennen piti istua puolikin tuntia vieressä :)



emppu788 täällä palannut ruokahalu alkuajan pahoinvoinnin jäljiltä. Nykyään tuntuu et vois syödä kokoajan. Tänään syötiin just ennen lintille lähtöä, ja heti portista sisäänpäästyä juostiin jo ostamaan makkaraperunoita :LOL:

Täytyy lähteä leffaa katsomaan ja ylläri: herkuttelemaan :LOL:
 
Onpas ollu rankka päivä, hullu kun oon ni aattelin et nyt ku maha ei viel nii kauheesti oo tiel ni meen pesee saunan...Joopa joo välil istuskelin ja huilailin kun vihlo ja pisti ja tuli siin supistuksiiki, mut täytyypä testata sitäki sit elokuun lopul:) Nyt on jalatki si iha turvoksis ku piti käydä kattelemas traktoreita viel semmosil ihme juhlil...Miehen mieliks tietty ja neidin se kun tykkää pummeista (prummeista) niin paljon:) Herkuttelu jatkuu täällä mut mul menee kyl ruokaki alas ilman mitään ongelmaa...Sen kyl huomaa:) No mut se tulee mikä on tullakseen ei jaksa alkaa ressaa sellasista...Nyt ei keksi muuta kerrottavaa:)
Ja viikonloppuset massukoille:)
elohiiri0608 32+3 :heart:
 
myymä
Saisinko liittyä seuraanne?

23 vuotias äiti Pk-seudulta. Perheeseen kuuluu mies kohta 30v ja tytär 3v :)
Viime kesänä yllätysraskaus joka päättyi syksyllä keskenmenoon rv 14+..
Nyt toivomme parempaa onnea matkaan!

Myymä ja "pikkuvelisisko" 4+2 :)
 
Tervetuloa uudet!

Tosiaan parempaa onnea tälle kerralle myymä :heart: Osaatko sanoa la:ta niin voin laittaa sut ekasivulle, sekä onko esikoisesi syntynyt 2005 (senkin jos laitan tuonne)?

Onnea myös sullekin mukaan nöttiäinen :heart:

Kävin juu eilen siellä Olutjuhlilla ja kylläpä otti selkään ja jalkoihin! En ollut kuin 2h seisaillaan ja piti tunniksi istahtaa alas. Sit vähän aikaa pyörin ja kotiin nukkumaan... No, en tosin saanut unta, kaikki illan "tapahtumat" pyöri vaan päässä Paula Koivuniemen säestyksellä (oli siis esiintymässä siellä ). Ja aamulla unet loppuivat viideltä ja tunnin pyörimisen jälkeen nousin ylös. Sit kun menin takas taas unta narraa, neiti heräsi melkein samantien mun nukahtamisen jälkeen :eek:
Joten mitä tästä opin, jää kotiin vaan tuollaisista tapahtumista niin saa ehkä paremmin nukuttua :LOL:

Eipäs täs oikein mitään ookaan kirjoittamista, vauveli potkii ja riehuu mahassa lujaa ja tuntuu tasan nyt että on lähdettävä rakon tyhjennykselle :D :wave:

Luminka
 
Maanantaita!
Jee jee, enään viikko rakenneultraan!! Onko muilla paikkakunnilla saanut ottaa esikoisen mukaan? Meillä ei saa :( voi kuulemma häiritä tutkimusta..

emppu788 mä söin kans alkuun ihan hirveesti ja näin jopa unta että siellä masussa on 7 vauvaa! =) yksi kuitenkin löytyi =) nyt ei sentään enää niin paljon tarvi syödä, kun ei niin helposti se huonovointisuuskaan enää yllätä.. mä nimittäin söin aina heti kun tuli yhtään paha olo ja se auttoi aina..

Tervetuloa muillekin uusille ja oonea plussista!! :flower:

Meillä oli eilen Korkeasaaripäivä ja esikoinen 2,5 vee jaksoi kävellä koko saaren ympäri! Sitten kyllä autossa nukahti parissa minuutissa =) Mutta hyvä reissu oli kaikin puolin! Kiva kun tyttö tajusi ne eläimetkin paremmin kuin edellisinä kesinä..

Tässä sitä vietetään vapaapäivää ja loppuviikko meneenkin sitten töissä..

Findy :heart: 18+4
 
Findgirl Onpas outo juttu ettei saa mukaan ottaa...En tiä miten tääl menee käytäntö mut kaveril on ollu muistaakseni parissaki ultras nahempi lapsi mukana ellen väärin muista.
Tänään pitäs esikoisen kans mennä kaks vuotis neuvolaan, vähä tällee aikasemmi...Ens kuus täyttää vasta sen kaks mut pelataan nyt varman päälle et pääsee mamma mukaa neuvolaa.Esikoinen ku tuli parii viikkoo enne laskettuu ni ei si turhaa tarvi miehelle alkaa selittelee ja sepustaa miten siel tehää ja ollaa, hää ku ei oo käyny natun kans koskaa neuvolas.
Nyt taytynee mennä valmistautuu:)
elohiiri0608 ja juniori 32+5
 
myymä
Luminka Laskettuaika on 20.3 ja esikoinen on syntynyt 04/05 :)

Tänään tuli testiin jo vahvempi viiva mutta ei vieläkään ihan kontrolliviivan vahvuinen... huomenna toivon saavani jo vahvimmasta vahvimman ;)

 
PALJON ONNEA MYYMÄ JA NÖTTIÄINEN! JA TERVETULOA JOUKKOON MIUNKIN PUOLESTA!
Myymä, 'vanhana' ovistikuttajana miunkin piti tehä muutama testi ennen kun uskoin että oli tärppi käynyt:) onneksi raskaustestissä voi kuitenki olla helpottunut jo siitä että jotain väriä tulee, jos ei ois raskaana niin mitäänhän ei näkyisi=) oviksen tikuttaminen se vasta arpomista olikin :whistle: :D

Findgirl, ei meiläkään saa olla äidin lisäks ku isä/ joku muu aikuinen ultrassa mukana. Nimenomaan on kieltolappu seinällä että 'pyydämme, ettei lapsia oteta mukaan ultraushuoneeseen; voivat häiritä tarkkavaisuutta vaativaa toimenpidettä.'
 
tuli mieleen että käytittekös kukaan mitään vippaskonsteja raskautumiseen, vai tuliko ihan "itsestään" =) ?
ainakin jotka miun kanssa palstaili tuolla haaveilijoissa, niin saattaa muistaakin, että meikäläsellä oli käytössä kaikenmaailman kikat:D kuten greippimehu ja ovistikut. Hassua sinänsä, mutta kun se vauvakuume iski, niin olin niin malttamaton et heti piti kaikkeen "hömpötykseen" näppinsä tunkea:D vauvakuume kun pääsee valloilleen, ni se on menoo sit. Ja mie kun oon muutenki tällänen "mulle kaikki tänne heti"-tyyppi.. :ashamed: ...
 

Yhteistyössä