¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Meillä neiti oli 5 ja puol kk ku siirty omaan sänkyy ja omaan huoneeseen aika pian sen jälkee, aluks nukku kans niin pirun huonosti ja sit ku siirty omaa huoneesee ja tottu nukahtaa yksin, meni nuo yötki sit paremmi! Nyt nukahtaa yleensä kiltisti isojen tyttöjen sänkyyn kun sinne viedään...Oon päättäny et seuraava vauveli ei tuu mun viereen mammuu et tissittelee siin ja si takas omaan sänkyy...(katotaa vaa si miten käy) Onnee uusille plussille :flower:
Mulla meni kans aika pitkää ennen ku hiffasin et oon oikeesti raskaana, sit varmaa kunnol just ku alko ne liikkeet tuntuu ja maha kasvaa....Ja huomaa kyl et tää on toinen kun esikoisesta sitä hehkutti melki heti kaikille,tästä ei tullu hehkutettuu, vieläkään ei mun sukulaisista tiedä kun muutama et perhenlisäystä tulee!!! =)
Mutta nyt piisaa tältä erää!
Jaksamisii :hug:
elohiiri0608 ja juniori 31+jotain... :)
 
Tervetuloa Emppu788! Eiköhän sitä uskalla, minä ainakin tulin tekemään kuukausipalstan heti tälle puolelle kun sain plussan :whistle:

Oi miten hyvää oli. Tein äsken sämpylöitä. Sit laitoin vähän kevytleviä, kinkkua sekä aurajuustoa ja mikroon :p Suu vetäis vielä vaikka kuinka mut pitää jo hillitä :snotty:
Ootteko muuten syöneet auraa ihan kuumentamatta kun se on tehty kuitenkin pasrtöroidusta maidosta? Mä en oo uskaltanut, sillä sit joskus himoissani tungen kinkkukastikkeeseen tai just lämpimien leipien päälle :D
 
Meillä poika ei kans hirveen usein herää itkemään yöllä. En ihan muutamaan inahdukseen reagoi, mutta jos oikeen tunteella itkee, ni sitte otan syliin siks aikaa että rauhottuu ja sitte takas petiin. Yleensä sitte nukahtaa itekseen. Poitsu on ekasta yöstä alkaen nukkunu omassa huoneessaan ja yöt nukuttu 12h putkeen 2,5kk:n iästä alkaen. Kylässä kun ollaan, ni tietty nukutaan samassa huoneessa, mut sekä poika että minä nukutaan sillon tosi levottomasti.

Luminka!! Kääk! En tiiä leivoitko sämpylät ite, mut mulla tuli nyt ihan järkyttävä himo tuoreisiin sämpylöihin!! :LOL: :p Eihän tässä nyt sitte vissiin muu auta, kun kaivaa jauhot esiin.. Ja mä kun unelmoin vielä äsken päikkäreistä.. :D Ei saa puhua ruosta täällä, muuten mä teen ilmotuksen asiattomasta viestistä!! :LOL:

Emppu788 Onnea ja tervetuloa! :flower:

Elohiiri Meillä kans sama juttu, et esikoisesta tuli "lipsautettua" (ihan liian ajoissakin vielä) puolelle maailmaa, mut nyt on jotenkin maltillisempi mieli. Mehän nyt ollaankin vasta täällä alkutaipaleella, toisin kun te, mutta en kyllä usko, et samalla lailla tulee kerrottua kun viimeks. Kauhuissani seurasin yhen vanhan kaverin toimintaa facebookissa, kun kuulutti siellä heti plussan jälkeen kaikille suureen ääneen raskauttaan.. Huhhuh.. :whistle:
 
Terve!

Tulinpa taas minäkin moikkaamaan!

Tervetuloa emppu788 ja onnittelut plussasta! :flower:

Mä oon täällä tooosii pahalla päällä. En tiä johtuuko siitä että on kesäloma ja on enemmän aikaa keskittyä omaan olotilaansa, mut kyllä kuulkaa VÄSYTTÄÄÄÄ.... Luulis jo näillä viikoilla helpottavan mut ei. Voi johtua siitä hemoglobiinistakin, ei vissiin ole oikein rauta auttanut kun näin nukuttaa...Ja sit kun on koko ajan väsynyt niin on huono omatunto siitä ettei tee kaikkee mitä (muka)pitäis tehdä ja että on pakko nukkua kun ei hereilläkään pysy! Ja hermostuttaa ja ärsyttää ja sit on siitäkin huono omatunto ettei saisi olla näin kiukkuinen kun kuitenkin kaikki on oikeesti tosi hyvin ja ihan itse tähän tilaan on itsensä saattanut. Että niin. :eek: Sit on ressi siitä että kesälomalla pitäis nyt käydä joka paikassa ja nähdä niitä ja näitä ja noita sukulaisia ja ystäviä ja kun oikeastaan ei jaksais tehdä muuta kun nukkua. Mä oon sellanen miellyttäjäpersoona että mun on vaikea sanoa ihmisille ei ja sit mulla onkin jo kalenteri täynnä menoa ja kuitenkin olis ihan kiva olla vaan kotonakin joskus. Pitäis vaan nyt osata ottaa rennosti ja sanoa ihmisille suoraan että nyt on tarve levätä kun kerran niin on. Plääh, pahoittelen vuodatusta. Tää on nyt tällanen päivä tänään. Onko muut näin herkillä hermojensa kanssa? Musta tuntuu et oon ollu koko tän raskauden ajan. Mielialat heittelee rajusti, itkettää ja suututtaa :ashamed:

No joo, se siitä.

Meillä tyttö on aina nukkunut omassa sängyssään. Ei suostu nukkumaan meidän välissä, seurustelee ja hulinoi vaan. Toisaalta ihan hyväkin. 4kk ikäisestä on nukkunut omassa huoneessa eikä öisin juuri enää heräile, ellei ole hampaita tai jotain muuta riesaa. Silloin vaatii melkein sen maidon että rauhoittuu ja oonkin sen sit antanut, ilman stressiä aiheesta. Sitä tapahtuu kuitenkin niin harvoin että mitäpä tuosta kun kerran rauhoittuu siihen nopeammin.

Huomenna aamulla onkin taas neuvola. Tuun sit kertoon kuulumisia.

Kohta lähdetään taas sukuloimaan kun tää yks mamma ei taas osannut sanoa ei... :LOL:

Parempaa tuulta teille muille :heart:

Torey ja Tirppana 16+3
 
Pilkkis: Jouduitko siis oikeesti tekee sämpylöitä? :LOL: Olivathan vaivan arvoisia :p Joo, ite siis tein. Iskee tosiaan joskus hirvee himo ja pitää sillä hetkellä toivoa ettei olisi paljoa leipää korissa. Muuten ne menee sit hukkaan :whistle:

Torey: Mulla oli jossain vaiheessa koko ajan pipo liian tiukalla :ashamed: Nyt onneksi on jo vähän löysentynyt, miehen kaikki 6 vapaapäivää taidettiin olla suht sovussa. Viimeks kun toivoin jo sen vikana vapaana et menis jo äkkiä töihin et rauhoittuis molemmat kun pääsis takas normaalimpaan rytmiin.

Mulla menee vaihtelevasti väsymyksen kanssa. Iltapäivällä kyllä usein alkaa 4-5 aikaan hirveesti nukuttamaan. Jos mies on kotona, saatan ottaa pienet torkut sohvalla (ja tyttö jopa antaa mun olla silloin rauhassa :eek: ). Tänään sit mies on illassa, joten laitoin töllön päälle ja katottiin neidin kanssa lattialla tyynyjen päällä jotain ohjelmaa. Nätisti istua napotti minua vasten ja minä välillä silmiäkin lepuutin. Sitten menikin jo ohi, keitin kahvia ja rupesin keittiön siivoukseen :D

Vois kohta lähtee tekee taas hyvät sämpylät, hiiirvee himo siihen auraan. Eiku mikroon vaan ni uskaltaa syödä :p

Ai niin, piti lisätä vielä et ompa pienestä asti pilkkis teidän poju nukkunut täydet yöt! Meillä otti 12h ekan kerran meidän häiden jälkeen. Ja itte oli ihan totaalisen väsy kun Jorma Kääriäiset vaan päässä soi koko yön :kieh: Mut menee siis nykyään yöt hyvinkin 12h heräämättä.

Mut nyt tekee iltapalaa :wave:

Luminka ja neitonen 23+2
 
Meillä muutto takana ja koti melkein kunnossa. Pitää vielä muutama taulu kehystää ja laittaa seinälle, ei vaan toi mun naulausyritys betoniseinään onnistunut tänään kunnolla :whistle: . Typy on ihan onnessaan omasta huoneestaan ja kaikista niistä leluista, jotka nyt voitiin ottaa varastosta takaisin leikkiin, kun on enempi tilaa. Yötkin on menneet hyvin, illat tosin venyneet jopa yhteentoista ennen kuin on päästy nukkumaan, mutta typy on sitten nukkunutkin kymmeneen tai yli aamulla. Öiden nukkumisesta, eli meillä tyttö alkanut nukkumaan läpi yöt 10kk ikäisestä kun lopetin yöimetykset. Joskus kyllä kausia, kun saa käydä hissuttelemassa yöllä, mutta onneksi harvoin.

Mä sorruin sitten ostamaan vaaville yöpuvun. En löytänyt enää niitä ihania leijonabodeja Lindexiltä, niin ostin sitten sellaisen toisen retrokuosisen asun. Siis en ole mikään retsofani, mutta jotkut väriyhdistelmät vain iskee... Lisäksi ostin kirpparilta pinnasuojuksen pinnasänkyyn, johon äiti ompelee uuden päällyksen. Sillä on hirveä ompelupuuska niin ompelee senkin valmiiksi jo nyt hyvissä ajoin ja mä saan näin haluamani pellavapäällisen siihen. Nyt sitten hillitään ostovimma kunnes viikkoja alkaa olla 30++ :D

Onko kukaan muuten ostanut ensisänkyä vauvalle. Musta jotenkin toi pahvilaatikko on karu ja musta ois kiva sellanen sänky pyörillä, niin että sitä sais rullata tarvittaessa mukaan. Mut taitaa olla taas enempi hupsutuksia..

Luminka Eiks se aurankin syöminen ilman kypesentämistä ole ihan sallittu jos siis tehty pastöroidusta maidosta, ainakin minä jäin siihen uskoon neuvolasta saamien tietojen perusteella ja oon vetänyt urakalla tuota white castellon valkohomejuustoa :whistle: :/ . Eikä se ole ainoa pahe, vaan myös maksamakkara maistuu (tosin maks 125g viikko), kun siihen vielä saa äidin tuoretta täysruisleipää :p :p :p ...

Tässä taas romaania kerrakseen.

Aminohappo ja Kuutti 13+1
 
Aminohappo: Niin kaiken järjen mukaanhan sitä auraa sais syödä "raakanakin". Jotenkin sitä vaan on juurtunut päähän ettei sais syödä :whistle:

Mulla ollut outoa ompeluviettiä, sekä neulomisintoa! Ajattelin tässä illan kuluksi tehdä taas sukat, en vaan vielä tiedä isommalle vai pienemmälle neidille :heart:
 
Luminka Joo-o, oli se sämpylät pyöräytettävä.. :LOL: Maltoin tosin nukkua päikkärit ensin ja sen jälkeen vasta leivoin. Olivat vaivan arvosia, oikeen makoisia! :p Tosta pojan nukkumisesta, arvaapa oltiinko me hämillämme sinä ekana aamuna, kun ei poika vaatinutkaan maitoa kuudelta. :eek: Aika moneen kertaan tuli tarkastettua, et hengittääkö se vielä, kun ei vaan heränny.. Luultiin et se yö oli joku tilapäinen mielenhäiriö, mut sillä tiellä edelleen ollaan. :heart: Meillä päästiin siis tosi helpolla yöheräilyistä, saa nähä kuinka toisen kanssa käy.. Esikon kanssa olin niin varautunut, etten enää ikinä saa nukkua yhtään ehjää yötä, mut tämmösen kivan kokemuksen jälkeen onkin vaikeampi varautua pahimpaan..
Sulla taas siellä käsityöt vauhdissa. :) Voitko pyöräyttää mullekin jotain kivaa?

Torey Kauhee lomaressi sulla.. :( Mut sehän on vissiin ihan yleistä. Siis että hirveesti pitäis mennä ja tehdä, kun vihdoinkin on se loma, vaikkei yhtään huvittais muuta kun nukkua. Raskaana ollessa pitäis vaan entistäkin paremmalla syyllä osata tai uskaltaa sanoa ei ja pistää oma jaksaminen ja vointi etusijalle. Mitenkähän se onnistuis.. :| Mullakin on pinna hetkittäin tosi kireellä, vaikkei mitään syytä olekaan. Jotenkin nyt pitäis osata iloita, kun on vihdoin raskautunut, mut sen sijaan tekeekin vaan mieli kiukutella ja olla hankala.. Hitto vie, mikähän siinäkin on!! :kieh:

Pilkkis 6+6
 
Pilkkis: No mitäs tarviisit? Mä oikeesti oon tunkenut joka kaverin muksulle noita sukkia. Omille ipanoille on jo ihan tarpeeks, eivät edes ennätä kaikkia pitää... Nuo sukat mitä oon täs tekemässä, ajattelin ottaa mukaan sit sairaalaan, saan laittaa vastasyntyneelle heti vaaleanpunaiset sukat potkareiden päälle :heart:
Aika söpö tuli ekasta, eikä menny ku tunti :whistle:
 
Luminka Ei hitto ku sie oot tehokas!! :D Anoppi meille pukkaa tunkea omia neuloksiaan, muttei ikinä suostu tekemään sen värisiä kun toivon ja aika usein ne sitte jää käyttämäti. :( Mä voisin tilata itelleni jonkun makeen villatakin ja lasten mallia vähän villasukkia ja sitte mulle myös pipo. Ja kaulaliina. Ja villapaita. Ja sukat. :LOL: :D
 
Iltaa!

Noista kielletyistä ruuista on ollut puhetta. Mä en ole oikein uskaltanut mitään tuorejuustoja syödä nytkään, kun viime raskauden ainaka ne ooli vielä kiellettyjä. Olen muutenkin ollut nyt tarkempi kaiken suhteen ,kun esikko syntyi ennenaikaisena. Kahvin juonnin lopetin ihan kokonaan ,vaikka ennen raskautta meni n.8-12 kuppia/pv.

Tänään ollut taas niin huono ilta. Supisteli reilut kolme tuntia tosi napakasti n. 10 min välein. Onneksi nyt ovat vähän rauhoittuneet. Masu vaan valuu koko ajan alemmaksi. No torstaina on neuvola niin sitten taas olen viisaampi tilanteen suhteen.

Jospa menisi nukkuumaan. Öitä!!
-Poni ja Manteli 33+6
 
Luminka Joo, villahousut koko perheelle!! :LOL: Hitto, ajatuskin alko kutittaa. :D Mulla on jääny lapsuudesta joku valtaisa kammo villahousuja kohtaan, enkä ehkä ikinä aio pukea omia lapsiani viltsuihin. :heart:

Täällä todella huonosti nukuttu yö takana ja vointi sen mukainen. Paha olo kasvaa exponentiaalisesti väsyn myötä.. :x Ja mulla ei kyllä syöminen helpota yhtään yökötystä. Eli köllöttelyksi taitaa mennä tämä aamu. *pötkis*

Pilkkis ja Myyrä 7+0 :heart:
 
Pilkkis: mulle tulee lapsuudesta mieleen jotkin oikein myrkyn vihreät villikset :x

Mut tein kuitenkin esikoiselle yhdet viime talvena,
sekä tälle kakkoselle takin ja housut. Näytän ne teillekin, sekä yhdet sukat ja tumput, size vastasyntynyt :heart:



Mä ihastuin jo viime keväänä tuohon ruskeaan lankaan ja kun plussa tuli,
alkoi takin teko :whistle:

Meillä kaapit jo pursuaa entisiä, mut on paljon kivempi tehdä uudet aina kuin ottaa vanhoja kerran pidettyjä kaapista... Tuhlari minä vai? :D Eipä noin pieniin mene lankaa paljo mitään niin ihan omaks iloks osittain tulee väkerrettyä.

Sain tuossa aamulla siivottua lattiat ja tasot, nyt kahvikupin äärellä pieni lepohetki. Vähän alkoi jo mahasta ottamaan kun piti neiti sottapytyn jälkiä luututa pyödän alta. Voi kun osais jo syödä itse kunnolla, vois vaan tökätä pöydän ääreen lautasen kanssa =)

Milloin teidän esikoiset oppivat itse syömään?


Meillä siis tämä 1v1kk kovasti tulee sörkkimään lusikallaan ruokalautasta, milloin mitenkin päin lusikka kädessä :D Menee myös suuhun välillä mutta vähän leikkimistä vielä taitaa olla.

Poni06: Ei varmasti oo kiva kun tulee tuollaisia suppareita kun esikoinen tullut ennen aikojaan! Jospa vielä jaksaisi kuukaudenkin pysytellä sisäpuolella =) Ootko muuten ottanut masukuvia? Laita meillekin nähtäville =)
 
Ihania Luminka nuo ompeleesi! :heart: :heart: Väritkin kolahtaa. Vähän toista nuo ovat kun anopin turkoosi-keltaiset viritelmät.. :D Ruskeaa oon moneen kertaan tilannut, kun se on kysellyt mitä haluaisin pojalle, mut aina sieltä tulee sitä samaa sinistä, turkoosia ja keltasta.. Minäkö kiittämätön.. :ashamed:

Jaahas, poika tokas, että äiti ei istu koneella pidempään ja heräsi päikkäreiltään heti kun tähän istuin. Eli ei tällä kertaa tän enempiä.

Ai Ponille mun piti kans tokasta, et kurjia tosiaan nuo supparit. Kunpa Manteli malttaisi vielä kasvaa kaikessa rauhassa lähemmäs la:ta. :hug:
 
Tänään oli sitten eka ultra, kaikki niin hyvin kuin pitääkin. Niskaturvotusta oli 1,2, esikoisella oli muistaakseni jotain 1,7.. LA pysyy samana... On niin ihanan onnellinen olo. Piti vasta viikonloppuna kertoa isovanhemmille. Joo niin siinä kävi että laitettiin runoa menemään tekstareilla :LOL: :LOL: Ylläri etten malttanu oottaa.


Luminka kiitos vaan, nyt mulla tekee täällä tuoreita sämpylöitä mieli, JA EI OO AINEKSIA!! Perkule, täytyy laittaa mies aamulla kauppaan ennenku menee töihin :LOL:

[/b]Pilkkis mulla kans kauhee kammo villahousuista, muistan ku mulla oli neon keltaset villikset pienenä YÖK :LOL:
 
moikka kaikille pitkästä aikaa! ja kiitos synttärionnitteluista:)

On ollu teil puhetta vaikka mistä, nukkumisista jne..
Meillä tyttö nukkuu samassa huoneessa kun myö, useimmiten myös samassa sängyssä. Herää kerran yössä ja napataan vaan viereen jotta saadaan nukkua itsekin. Oikee tai väärä tapa, mut näin meillä. Kaksiossa siis asutaan niin ei oo mahdollista siirtää tyttöä omaan huoneeseen.
Sitten oli Luminka kysellyt et millon on opittu ite syömään, ni varmaan just tos vuoden ikäsenä suunnillee, tai viim 1v2kk. En ihan tarkkaan muista, mut niitä aikoja. Nytkin välillä joudutaan syöttämään, kun ei neiti aina malta ite syyä. Mut aina on menny hyvin ruoka suuhun, ei ihme kyllä oo kauheeta sotkemista!! :D

Luminkalle vastailen myös aurasta, et kävin kattoo valion sivuilla ja siel oli ettei suositella syötäväks raskaana oleville ilman kuumennusta, mut mie syön! SE on kaikista parasta makeen omenaviipaleiden kanssa!! NAM :p Neuvolasta sain mielestäni ohjeet ettei maksamakkaralle ja auralle ole totaalikieltoa, kohtuudella saapi syyä.
Ja tästä tulikin mieleeni et mitkä on oudoimmat kuulemanne mieliteot?? Siis odottavien äitien..? Miusta ehdottomasti hurjin on se että joku on mennyt raaputtamaan tiilien välistä laastia ja nakerrellut sitä! EN edes tiedä voiko sitä uskoa todeksi!! mut näin on sanottu!

Niin ja ihania neuloksia olet Luminka saanut aikaseks! Mie en osaa edes kunnolla neuloa, mutta onneks sitä varten on mummo:D

TERVETULO-TOIVOTUKSENI VIELÄ UUSILLE, JA PALJON ONNEA PLUSSISTANNE!! :flower:
 
Meillä on ollut hassu ilta ,kun tyttö on vieläkin reissussa mummon ja papan kanssa mökillä. Kohta onneksi tulevat. Ihan hirvee ikävä jo on. Meillä viimeinen pakerrus tämän talomme kanssa menossa ja siksi tyttö lähti mökille, että mies sai tehdä tuota autokatosta valmiiksi. Mulla on ti-pe illat aina oppilaita. Talon takapihan terassit on myös vielä tekemättä. Toki piha ihan kesken ,mutta se on nyt sellainen projekti ,että hyvä jos saataisiin nurmikko kylvettyä tänä kesänä niin olisin oikein tyytyväinen. Haluaisin vaan kaiken valmiiksi ennen vauvan syntymän. Hyvä haluta ,kun itse ei voi mitään tehdä :) .

Meillä tyttö alkoi syömään itse n. 1v4kk iässä. Ennen sitä ei ollut mitään kiinnostusta syömiseen. Sit vaan yks kaks yllättäin alkoi syödä ja melko siististi heti. Tuokin taidon oppiminen on helpottanut arkea kummasti ,kun voi kaikki syödä yhtä aikaa.

Ihanaa mulla on huonenna kampaaja. Tukka on niin kamala ja muutenkin ,kun ei ole enää niin kovin hehkeä olo niin on kiva saada edes tukka kuntoon.

Mamamin Onnea hyvistä ultrakuulumisista.

No taitaa tyttö tulla. Voipi olla jo umpi unessa niin ,että saa sänkyyn vaan kantaa.
-Poni ja Manteli 33+6
 
Nanna28
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Tämä pino on varattu toista lasta odottaville mammoille

Olemme kyselleet esim. vaunuhankinnoista ja asuntoasioista, jotka ovat ajankohtaisia kun tulee lisää pikkuihmisiä =)
Myös esikoiset ja heidän tekemiset ovat olleet puhuttuja asioita =)


LASKETUT AJAT:



11.7 tirpiäinen (08/06)


08.08 very important baby (poika 06/07)
08.08 HooÄs (09/05)
20.08 Poni06 tyttö (08/06)
------- mansikka85
29.08 Jouskari-80 (poika 12/04)


05.09 Hilbert
07.09 daydreams (poika 06/06)
16.09 nyyttimyy


04.10 Emppu80
21.10 MiHLa
23.10 Kirsikka83


02.11 Luminka (tyttö 05/07) tyttö tulossa
06.11 HotCoffee (poika 05/03) tyttö tulossa
12.11 Jonskis (poika 06/07)
13.11 äiti88
25.11 enkuli (01/08)
28.11 mamina (tyttö 11/06)
------- mammukka75
------- jonnuzka


01.12 caffee81 (10/05)
11.12 Findgirl ( tyttö 01/06)
19.12 Torey (04/07)
20.12 Skye85
28.12 ZiiliZeija
31.12 buffo



2009

10.1 Lappitar
11/14.1 Aminohappo (tyttö 01/05)
14.1 TeeBird (01/07)
15.1 Sisi
21.1 sef
22.1 pilviini (tyttö 12/05)
23.1 Mamamin (poika 09/06)
25.1 Andie
31.1 maarunen (04/07)


10.2 tyypin äippä (poika 03/07)
22.2 iitukka
24.2 Pilkkis (06/07)



2.3 emmmaa
19/20.3 Emppu788
14.3 Nanna28 (poika 08/05)


IKÄVIÄ UUTISIA SAANEET
Nti Kesäheinä (6/08), peppipop (6/08)



SYNTYNYT
22.5.2008 tyttö miuku83:lle
16.6.2008 tyttö Äippä-2006:lle (la 24.6)


 
Nanna28
Miekin pääsin nyt tänne sivulle,kun eilen plussasin. Laskettu aika on tällä hetkellä 14.3,mut kuhan eka neuvola on niin katellaan sit tarkemmin. Tosiaan,Jesse täyttää nyt elokuun 7.päivä 3 vuotta. Tuleva vauveli on miun ja avomiehen ensimmäinen yhteinen lapsi vaikka on ottanu Jessen ihan omaksi pojakseen
 
Hellouta vain piiiitkästä aikaa. On ollut niin kovin kiirusta, ettei ole ehtinyt täälläkään piipahtaan :ashamed: . Nyt ollaan onneksi jo lomalla, eli ensin kesälomalla ja sitten perään äippälomalla. Tosin loma on kulunut täysin kyläilyjen merkeissä.
Ai niin, meidän esikoinen (poika) on syntynyt 05/05 eli sen voi lisätä tuohon listaan.
 
Pahoitteluni että vähän vaimeempana käy kirjotteluni täällä kun kuulun tuonne syyskuisiin... :ashamed:

Mutta kaikki hyvin edelleen,painoa tulee tasaisesti ja paineet ym.kohillaan ainoastaan kaverin tarjonta mietityttää kun on edelleen aivan poikittain tuolla alhaalla...esikoinen kääntyi varhaisilla vkoilla jo rt mutta tämä nyt tuntuu sitten viihtyvän aivan miten sattuu..toivottavasti kääntyy lähtökuoppiinsa sitten niin kuin pitääkin!

Kovin "pieneltä" tämä vaikuttaa esikoiseen verrattuna joten oisko kuitenkin tyttö...??

Mul ei siis oo hajuakaan! ;)

Mul on vika työvko menossa ja sit alkaa kesäloma/äippäloma!
Esikoinen on tän vkon kokonaan mummolassa keski-suomessa ja haetaan hänet sit vkon loppuna kotiin.

Ihanaa kun on vaan saanut olla jouten ja tänään mennään shoppailee ja ulos syömään miehen kaa kaksisteen kun on siitäkin jo liian kauan aikaa!


petipuuhat on ainaki täällä jääneet lähes kokonaan onneksi molempien "vapaasta tahdosta"...täytyy yrittää hellitellä muilla tavoin ukko kultaa....sama taisi olla viimeksikin tässä loppu puolella...

Esikoisen (3,5v.) uhmailut jatkuvat mutta siihen alkaa jo "tottua" ja onneksi sain hänelle sen kerhopaikan alkavaksi elokuun puolessa välissä ni on JOTAIN hänellekkin "omaa" ohjelmaa...

Lisäksi kävin tiimarista ostamassa lisää muovailuvahaa,vesivärejä,pensseleitä,sakset ja liimaa ja paperia niiden sadepäivien varalle että on sitten puuhaa...

Täytyisköhän tässä pikku hiljaa alkaa kaivaa jo niitä vauvanki juttuja esiin kun koko ajan oon keskittynyt pelkästään kaikkeen muuhun!

Mulla on yrittäjänä noit paperihommia viel tehtävänä ja verotukset on laitettava kuntoon ja sit oon keskittynyt tohon esikkoon niin kovasti ja hänen tuleviin reaktioihinsa ettei paljon vauvalle ole "aikaa jäänyt"... iltaisin sitten olen kun muut on jo nukkumaan menneet ni "seurustellut" masun kanssa :heart:

Ensi vkolla lähdetään mökille pariksi vkoksi ja sitten vasta ukkokin jää lomille.Sitten alkaa muumimaailma-linnanmäki-korkeasaari ym. kierrokset...TOIVOTTAVASTI edes sitten olis vähän hellettä-on niiiiiiiiiiiiiiii huono kesä kertakaikkiaan!!!

Mutta toisaalta hienosti jaksoi tän työrupeaman loppuun asti kunnialla kun ei ollut helteitä turvottamassa...

Nyt en keksi muuta kuin jaksuja massuille ja uhmaileville(?) esikoisille!

Jouskari 32+5
 

Yhteistyössä