Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Suosittelen kyllä melkein sitä varhaisultraa jos yhtään sitä harkitsee. Ei tarvitse arvailla onko kaikki hyvin vai ei, kyllä se tuo mielenrauhaa. Itsellä nyt päivä yli siitä kun missä vaiheessa edellinen meni kesken, ei jotenkin siltikään uskalla juhlia mitään vaikka tunne onkin että eiköhän tässä ihan hyvin ole asiat. Oireita on koko ajan kuitenkin ja maha on jotenkin kosketusarka? Outo tunne. Tsemppiä kaikille! Jotenkin helpottaa kun on muita jotka on samassa veneessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minni__
Täällä tänää 6+0 ja kans pahaolo, ei vielä onneksi sitä tasoa mitä esikoisesta pahimmillaan, mutta on tää inhottavaa. Kysyin työterveydestä pahoinvointilääkettä xonveaa, mistä olen lukenut hyvää. Sain kuitenkin lääkeen nimeltä Bonjesta. Eilen illalla oti ekan, mutta ei ainakaan kokonana vienyt huonoaoloa pois.

Tänää myös ihan super väsynys, haaveilevan vaan nukkumisesta. Aamulla herääminen oli tuskaa ja nyt nuokun etänä läppärin edessä. Huh alkuraskaus saisi mennä nopeasti
Mulle kirjoitettiin samaa bonjestaa, 20mg/20mg. Eilen illalla joskus klo 20 jälkeen eka nappi, väsymys katosi vasta aamulla klo 9 aikoihin töissä. Ihan tuntu et ois jyrän alle jäänyt. Mikä yllättävää, pahoinvointi on ollut tänään pahempana kuin muina päivinä. Mietinkin jo et jos lääke vain pahentaa oloa? Mietinkin jo kauhulla, jos tänään otan illalla uuden napin ihan niin kuin ohjeessa luki ja pahoinvointi vain jatkuu niin kolmantena aamuna ois käytävä ottamaan aamuin illoin. Mikä väsymys sit on päällä? Autolla ajo on kiellettyä, mut pakko mun on päästä töihin, julkinen ei kulje vielä siihen aikaa kun meen töihin. Tänään vasta 6+5, seitsemän viikkoa kohta selätettynä, mutta pelätty viikko 8 alkaa, silloinkin se pahoinvointi käy olemaan pahimpana?
P.s. Tajusin juuri et se päivä kolme on huomenna.🙈 Neuvolaan en voi enää tänään olla yhteydessä. Toivottavasti huomen aamulla ei oo pahoinvointia vaan se helpottaa ilta napilla. Pohdin jo työpäivän aikana missä vaiheessa uskallan ottaa sen aamu napin etten nukahda rattiin… Olisiko parasta mennä töihin ja ottaa sit nappi huivii? Mikäköhän kooma siitä tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Huh siellä kans selkeesti pahaolo ja kauhea väsymys. Mietin kans, että tuliko se väsymys tosta lääkkeestä. Oho en edes ole katsonut, että autolla ajo ei ole sallittua, hyvä tietää! Tää pahaolo on kyllä todella perseestä ja vetää mielen matalaksi. Tsemppiä meille, vaikka se ei paljoa lohduta 😬
 
Huh siellä kans selkeesti pahaolo ja kauhea väsymys. Mietin kans, että tuliko se väsymys tosta lääkkeestä. Oho en edes ole katsonut, että autolla ajo ei ole sallittua, hyvä tietää! Tää pahaolo on kyllä todella perseestä ja vetää mielen matalaksi. Tsemppiä meille, vaikka se ei paljoa lohduta
Aivan karsee olo, oon illan ”oksentanut” ilmaa. Tulee tosi voimakkaita oksennus refleksejä, mut mitään ei ole vielä ylös noussut. Iltaruokani söin kylppärin lattialla, pöntön lähettyvillä jos tulee ylös niin ei ehkä tuu valtavaa sotkua. Puolisolle hihittelin et tää on mun uus ruokailu paikka. 🤢 Aivan jäätävää, mietin jo jos huomenna pitäis saikku päivää riippuen miten yö ja aamu menee. Mutta koska oon hirveän tunnollinen työntekijä, niin potisin varmaa hirmuista morkkista jos oisin kotona. Itselläni kun ei ole mahdollisuutta etätyöhön.
Kai huomasit paketin kyljestä punaisen kolmion?
”Silmällä pidettäviä haittavaikutuksia
  • Bonjesta voi aiheuttaa uneliaisuutta. Älä aja, pyöräile äläkä käytä työkaluja tai koneita lääkehoidon aikana. Älä myöskään tee muita suurta tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä, ellei lääkäri ole antanut siihen lupaa.”

Herääkin kysymys, mitä työtä kuurin aikana saa tehdä? Mitää määritelmää ei ole kauan nappeja syödään, mutta reseptille oli kirjoitettu 10 x 3. Kaksi paketti sain mukaa enempää ei ollut apteekissa. Toisaalta jos riittää yksi nappi illalla niin riittää kuukaudeksi, mutta jos niitä käy menemään 2 (aamuin illoin) niin 15 päivän kuuri.
 
vierailija
Täällä yksi lisää liittyy joukkoon, tänään 6+1. Heinäkuussa keskenmeno ehkä 5+jotain viikolla, joten sitä nämä pari viikkoa nyt ovat olleet, että joka vessakäynti jännittää, onko verta. Kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja fiiliksiä! Meille vauva olisi ensimmäinen, siksikin aika jännän äärellä ollaan. Ensi viikolla varhaisultra, jos siellä kaikki kunnossa, kerron sitten ehkä parille läheiselle ystävälle asiasta ja esimiehelleni. Päivät menee kyllä hitaasti, kun asia pyörii mielessä kokoajan...
 

Yhteistyössä