Kirjoittlempa tänne vähän vauvatuoksuisia kuulumisia...
Arki taaperon ,joka reilun viikon päästä täyttää 2v ,ja vauvan kanssa on lähtenyt rullaamaan yllättävän hyvin. Olin ehdottomasti varautunut paljon rankempaan alkuun. Tyttö on edelleen hyvin ihastunut vauvaan. Halii ja suukottaa sekä hokee "inana". Alun kuikkuilut äitille alkaa ollaa myös ohi. Vauva nukkuu onneksi niin paljon ,että on hyvin aikaa olla tytön kanssa. Vauva myös syö reippaasti ja imetykset kestää melko vähän aikaa. Ne on juuri niitä kriittisiä hetkiä ,jolloin tyttö pistää hulinaksi.. vaatteet pois, kiipeää pöydälle, astianpsukone päälle, hyppii sohvalla ,josta tänään lensi uhkaavasti pää edellä maahan ,mutta sain juuri jalasta sen verran kiinni ,että ei vahinko tullut jne.
. Tänä iltana oli vähän säätämistä ja sain tytöt unille vasta klo 24. Vauva halusi tisua ja tyttö nukahtaa edelleen vain minun syliin ,joten sai vähän vaihdella lapsosia sylissä ,mutta loppu hyvin ja nyt molemmat sikeässä unessa. Vauva heräilee 3-4 h välein yöllä syömää. Melko luksusta!
Tuplat ovat ahkerassa käytössä. Ihanaa ,kun taas saa lenkkeillä pitkiä lenkkejä. Itsekin alkaa pikku hiljaa toipumaan. Olen välillä ollut tosi kipeä. Koko lantio kipuilee ja selkä ,kun luut taas alkaa hakemaan omia paikkojaan. Liikunta auttaa ja lepo. Onneksi tytöt usein samaan aikaa unilla päivällä niin pääsee itsekin lepäämään. Meillä mies vasta tänään jäi isyyslomalle loppu viikoksi, mutta hänen on pakko tehdä meidän autokatos valmiiksi ,jotta saadaan tämä meidän taloprojekti päätökseen, joten hänestä ei hurjasti apua ole vielä.
Sellainen juttu vielä, että esikoinen oli isin töiden vuosi kaksi yötä mummolla ja pappalla ,silloin kun minä olin laitoksella, niin heillä ei ollut tuttia siellä. No ajattelimme kotonakin kokeilla mennä illalla nukkumaan ilman tuttia. Sanottin vaan ,että nyt vauva on saannut tutit. Uskomatonta ,mutta se toimi !! Vaikka ihan hullu hetki vierottaa tutista. Parina iltana tyttö tuttia kysyi ,mutta nyt se on jo unohtunut.
Ihanaa odotusaikaa kaikille. Tsemppiä niille joilla synnytys alkaa olemaan jo lähellä.
-Poni ,isosisko ja pikkusisko 1vk4pv
ps. mamanin Me oltiin vuosi sitten Mallorcalla ,mutta kylläkin Alcudiassa. Tykättiin kovasti. Oli lämmin ja merivesi niin lämmintä ,että tyttökin pystyi siellä uida. Alcudiassa oli kaupoissa vaipat muuten tosi kalliita ,joten kannattaa ottaa mukaan ,jos teillä vielä on vaippaikäinen. Purkkiruuan koostumus myös erilainen. Paikallinen väki ystävällistä ja kohteliasta. Joka paikassa oli siistiä.