¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

bad virgin: jaksuja sinne pahoivoinnin kanssa :hug:

Mä täällä koitan selvitä tästä lopun olosta sit päinvastoin :D Jospa tää nyt etenis oikeesti johonkin suuntaan. Joko loppuis kokonaan tai sit jatkuis niin että tyhmäkin tajuais synnytyksen käynnistyneen :headwall:
 
NO NYT TÄÄLLÄ TAPAHTUU :eek: :eek: :eek: :D
:D :D

Tää mami sai juuri äsken herätyksen, vedet meni! Ihan pakko oli tulla tänne kertomaan, että ei ehkä tänään saadaan jo pikkuinen syliin :heart:

Ambulanssilla täytyy mennä kätilön kehoituksesta, kun ei siis ihan varmuutta kui vauva on.

Joten seuraavan kerran kun kuulette musta niin :wave:
 
Luminka suuret halit ja onnittelut jo etukäteen!!

tänne on asiaa ja uusia kertynyt hurjat määrät!onnitelut siis kaikille plussan saaneille!

Emppu80 suuret onnittelut!sulla olikin mennyt vähän vaikeemman kautta, koitahan parantua, hyvä kuitenkin että pääset pian jo katetroinnista.

mamina ja Toreykin jo ihan loppusuoralla, mihin tää aika oikein menee!!

kesis suosittelen kantopussia, on kätsy.Meilläkin tuo rintareppu löytyy mutta sai kyllä nyt jäädä nurkkaan.Sullakin jo raskaus "pitkällä" vaikka juurhan sä plussasit!

Jonskis jaksuja!meilläkin tuo ukko teki kolme kuukautta pitkää työpäivää, 12-20h/päivä...onneks kuitenkin nyt helpotti.Ei kyllä ollut kiva kun ei ees isyyslomaa voinu yhdenyhtä päivää pitää.heti sai kotiuduttua jäädä poikien kans kolmistaan.

mä oon nyt vähän ulkona teidän jutuista, en kauheesti oo ehtinyt lueskeleen vaikka välillä oonki käyny vilkuilemassa teidän kuulumisia.
täällä arki pyörii kahen kanssa ja alkaa jo tottumaan siihen että poikia onkin kaks.Esikoisen mustasukkasuus kohdistuu lähinnä vanhempiin, pikkuveljee vaan silitellään ja suukotellaan ja pyydetään syliin "halimaan" :heart: Tosin SUURENA rasitteena on ollut se että esikoinen herää 4-5 aikaan, jotenkin nyt reagoi siten tähän tilanteeseen...ja arvatkaa väsyttääkö kun vauva kuitenkin herää 2h välein syömään...no, josko tää tästä alkais helppaan.
Pottailutkin on esikoiselta jääneet, annetaan sit hetki taukoa siihen hommaan kun tuntuu menevän ihan huutamiseks aina kun yrittää.

Muuten siis menee ihan hyvin, mulla koulunkäynti onnistunu ihan hyvin samalla vaikka välillä tuntuu että tekis mieli jättää koko homma sikseen.

jaksuja teille kaikille ja suuret tsemppaukset kaikille pahoinvoinnin ja muiden vaivojen kanssa painiville!!

d. ja pikkuveli 5vko
 
Toisaalta jännää miten läheisiksi te tulette täällä! Muistetaanhan pitää yhteyttä sitten vauvapuolellakin, miulakin iskee kohta taas haikeus siitä että pian kaikki onkin jo ohi. Kummallista myllerrystä ja vuoristorataa tää naisen mieli:D
 
Luminka kovasti tsemppiä vauvanhakureissulle! Mihin se aika on mennyt, vastahan sä olit listaemona tuolla kuumeisissa...

Bad Virgin, kokeile ihmeessä näitä Sea Band-hommia, 21 eur ja mulla ne lopetti oksentelun kokonaan. Suosittelen.

(.) vieläkin hyvä olo. Helpottaa paljon hommia kun ei tartte kokouksessa teeskennellä että "äänettömällä oleva puhelimeni hälyttää juuri, joudun vastaamaan tähän-->ryntäys vessaan oksentamaan".
Töissä hoppua, ens viikolla liikematka oikeen lentäen. Onneks alkuraskaudessa ei oo lentorajoituksia, pitää koittaa hoitaa reissut ennen kevättä pois alta. Nyt videoneuvotteluun ja brunssille. Hauskaa sadepäivää kaikille!

 
Luminka!!!!!!!! :hug: :D Ihanaa! Hyvaa synnytysta!

Bad Virgin- Musta niita saa joo apteekista! Mulla nyt alkaa olla hyva olo, oksensin viimeksi viime viikolla! Aamuisin tosin yha huono olo... Toivottavasti saat niista avun! :hug:

Daydreams- Ihanaa kuulla teidan arjesta! Tosi sopot lapset! :heart: Eikohan esikoisen aamu- unetkin loydy taas pian. Ihailen kylla tosi paljon sun energiamaaraas! Minka merkkinen kantoliina teilla on?

Minusta- Itse olen taas vaihteeksi niin hempealla tuulella. Vauvan liikkeet on niin spesiaalia ja esikoinenkin on ollut tosi suloinen... :heart: Kiukuttelenkin sit miehelle... :D Raskaanaollessa on vaikea hyvaksya minkaanlaista standardien tippumista, ihan missa tahansa asiassa... :LOL:

Nyt meen aamiaiselle!

Latte, melkein 18 viikkoa!!! :wave:
 
Bad Virgin, jep ihan apteekista. Jossei ole suoraan hyllyssä, tulee tilaamalla päivässä-parissa. Mä löysin soittokierroksella heti toisesta apteekista rannekkeet jotka sai heti mukaan. Onnea etsimiseen! Toinen hyvä kikka on ollut se, että mies tuo mehun vuoteeseen ennen kuin nousee ylös. Tai että varaa pillimehun yöpöydälle (esim. appelsiinitäysmehu) jonka heittää huiviin ennen sängystä nousemista.

Parempia oloja toivottelee :wave:

 
Apua meidän Luminka!!! :D Voi hyvä tavaton sentään (kuinka tätimäiseltä mä oikein kuulostan?! :LOL: ), onnea ihan mielettömästi matkaan nyytinhakureissulle!! :flower: =) Mullakin tuli ihan tippa linssiin ja kiljahdin ääneen kun luin mitä on tapahtunut, ihanaa!! =)
Me niin odotellaan täällä sun kuulumisia... voi sentään, ihanaa! :heart:

Palaan paremmalla ajalla lisäkommenteille :wave:

Kesis ja pikkuinen 14+6
 
Oi, ihanaa Luminka!! :heart: Toivottavasti siellä menee kaikki hyvin.. d:)b

Kesis Juu, täällä on reissusta kotiuduttu. Voipi olla, et ylihuomenna tulee taas lähtö äitin kaveriks mökille. Sinne meen ihan mieluusti, mut viime viikolla päätin kyllä, etten anoppilaan enää lähde, ainakaan yökylään. Oli tosi rasittava viikko, nyt vasta alkaa verenpaine laskea.. :headwall: Ihanaa on kyllä ollu olla tää viikko kotosalla ja elellä ihan normaalia arkea.. :heart: Jotenkin sitä on ihan pihalla näistä jutuista täällä, kun aina viikon jälkeen lukee kiireellä läpi.. Mitä sulle kuuluu? :heart:

Omaan napaan kuuluu etomista ja väsymystä aina vaan.. Viime viikolla oksensinkin tosi rajusti yhtenä aamuna. :x Ei taida ihan äkkiä tämä olo helpottaa, mut ei kai siinä mitään, sitten kärsitään. Mitään fyysistä hommaa ei oikeen saa tehtyä, kun heti tulee paha olo ja meinaa jalat lähteä alta. Sitte vaan lepäillään.. :D

Tervetuloa uusille! :wave:


Pilkkis 21+4
 
AAM
ei vissiin tarvinnut Luminkan jänskättää kauan, lähti ko annikki tähti, mutta meille ehti sentäs huikata :D :LOL: ihana ! :)
kohta sit torey ja mamina ampaisee laitoksille.. :whistle:
DD:n pikkaset on niin kauniita kuvassa :heart:

tää lähtee neulovalekurille kohta..

UUdet yo täältäkin :wave:

Am & hippunen 14+3
 
Kyllapas sa reissaat Pilkkis! =) Inhottavaa, et sulla on yha nuo pahoinvoinnit ja oksentelut noin vahvasti mukana... :hug: Mullakin on kylla yha tosi paha vasymys... Pari paivaa sit olin neuvolassa ja katilo kysy monta kertaa, et oonko ihan ok, kun en pystynyt lopettamaan haukottelua... Kerroin sit, et mun kaynti oli samaan aikaan kun mun paikkarit on yleensa! :LOL:

Latte
 
Latte Juu, on tullu kyllä tosiaan reissattua. Äitin seurana oon nyt ollu poikkeuksellisen paljon syövän paljastuttua ja anopille olin luvannu kesällä jo, et tullaan pojan kanssa viikon reissulle. Anoppi ei siis ole paljon meiän poikaa nähny, ihan vaan ohimennen aina, ni aattelin et ois molemmille (siis fammulle ja pojalle) hyväks mennä sinne pidemmäks aikaa kerrankin.. Mut tämän mamman hermot ei kyllä toista reissua enää kestäiskään.. :LOL: Meiän äiti on nyt ollu aika kipuinen ja väsynyt, ni sinne mennään aina vähän auttelemaan kotihommissa ja kovasti tuntuu poika samalla piristävän äitin oloakin. :)
Pysyit sentään hereillä neuvolassa.. :LOL: Kai varasit seuraavan ajan niin, ettei se häiritse sun päikkärirytmiä?? Mulla on kans sama juttu, et jonain päivinä hereillä pysyminen on tosi vaikeaa, välillä on vaan niin loppu. On se kivaa tämä energinen keskiraskaus.. :D

Pilkkis
 
hih!! Niinpä mä vähän tuumasin, että saattaa Luminkalle lähtö tulla! Oisko jo nyytti kainalossa! Viikko taitaa korkeintaan tulla meijän vauvoille ikäeroa, vaikka 4 viikkoa oli lasketuissa ajoissa :D

Esikoisen kuvaus meni hienosti, turhaa jännäsin...Likka oli tosi reipas ja kiltisti lähti kotiinkin. Äitin iso tyttö!

Tää hikoilu on kamalaa!!!Siisihan hävettää mennä ihmisten ilmoille kun vielä kaikki halaavat ja onnittelevat ja minä hikoilen kuin pesusieni!! ARG! Alapää vuotaa, tissit vuotaa ja vielä hikoilee... On tämä naisen elämä ihanaa... Onneksi olen nyt katetroinnista päässyt jo pois. Seuraavan kerran jos synnyttämään menen niin pyydän kestokatetrin jo ulko-ovella :LOL: Mullahan oli lähes sama vaiva silloinesikoisen syntymän jälkeen...

Viime yö oli oikein luksus tässä talossa! Esikoinen meni nukkumaan 20.30 ja heräs 7.30. Vauva söi ja nukahti klo 21 heräs 2.30 ja seuraavan kerran 6.30 ja siitä nukkuin vielä ysiin saakka!

Nyt pitää lähteä ruoan laitto puuhiin... Molemmat tytöt nukkuu ja mies kattoo leffaa....

Emppu & Tytöt
 
Voi mitä uutisia täällä! Lumikalle tsempityksiä ja tosiaan Hyvää synnytystä! B)
DD Kiva kuulla kuulumisia. Olet aika sissi kun opiskeletkin vielä.
Jaksuja kaikille pahoinvoinnista kärsiville! :hug:
Omppu sullapa on rankka toipuminen synnytyksestä. Kiva kuitenkin, että olet päässyt jo liikkeelle ja esikon kuvausreissukin sujui. :)

Jahas, nyt taisi Joona herätä, joten jäikin juttu kesken..

maarunen ja Vili 25+4
 
Pilkkis- mielellani olisin varannut ajan parempaan paikkaan, mutta kun kaikki niiden vastaanotot on aina iltapaivalla, paivaunien aikaan... Kehnosti jarkatty juttu! :D Makin odottelen noita energioita... Luulen, etta Daydreams on vienyt ne- siella sita puhtia tuntuu riittavan!!!

Ikava kuulla, et sun aidilla on paljon kipuja. Mun on pitanytkin monasti kysya mita hanelle kuuluu. Varmasti onkin ihanaa saada teidat sinne auttelemaan ja samalla viemaan ajatuksia kivempii asioihin, kuten lastenlapsiin! =)

Emppu- joo, eikohan se oo parempi vaan pyytaa se katetri heti ens kerralla, jos aina tulee tota ongelmaa... Ei sit ainakaan tarvi karvistella tunteja, yrittaen ja yrittaen... Kiva kuitenkin, ettei sun enaa tarvi katetroida... Ajattele, kun menisit jossain kaymaan ja mukana pitais olla hoitolaukku lapsille ja toinen itselle... Katetrointitarvikkeet, vaihtovaatteet, rintasuojia ja niita iki- ihania 'kuukautissuojia'... Kylla kavis kylailyt ja muut vahiin! :D

Latte :wave:
 
Mä kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki katos jonnekki :kieh:

Luminkalle tsemppiä, vähänkö täällä jännittää!!! Mäki haluun!!! Ja ihana ku jaksoit käydä meille infoomassa ku lähtö tuli!

Pilkkis toivottavasti sun äidin kivut saatais kuriin hyvällä lääkityksellä...

dd ihana kun jaksat käydä kertoilemassa kuulumisia, helpottaa tietää, että kahden kanssakin voi selvitä hengissä, sullakin mies kun paljon töissä.

Kommentoin vaikka mitä mutta en enää muista mitään!

Meillä ollu kiukkupäivä pojalla, nukku tosi lyhyet päikkärit. Onneks nukahti yöunille nätisti, puol kasi jo vein ettei menny ihan yliväsyneeks, sillo on mahdoton saada nukahtaan meijän termiittiä. Toivotaan et yö menis hyvin...

Täällä on satanu kaatamalla koko päivän, mur, siitäki voi johtua poitsun kiukkuisuus kun ei oltu ku hetki aamupäivästä pihalla.

No, nyt noita salkkareita ja idolseita jne jne...

Joku kyseli jatkoista vauvanhoitopuolella, mun puolesta tosiaan jatketaan siellä ja täällä, tosi kivantuntusta porukkaa ootte kaikki!

 
äkkiseltään moikkaamaan vaan, huomenna paremmalla ajalla lisää

Luminkalle peukut on pystyssä, hui ku alkaa jännittään ko aattelenkaan asiaa!

Mulla on huomenna neuvola, sitte ollaan taas viisaampia :D . 18 viikko menossa, kylläpä aika juoksee
 
Jaksuja Pilkkis ja Bad Virgin pahoinvointiin! Toivottavasti SeaBandista olisi teillekin apua.

Mie kävin vakoilemassa Luminkan vauvauutisia tuolta marraskuisista:D

Kiva kuulla miten tein jo-vauvan-saaneiden arki on lähtenyt rullaamaan! DayDreams oot kyllä tosi tosi TOSI ahkera kun jaksat koulun vielä tuossa ohella!
Pikaisia paranemisia Empulle!

*mamina 34+0*
 
Mäkin kävin vaklaamassa Luminkan vauva-uutisia naapuriketjussa B) Pikkuinen tyttöhän se sieltä oli tullu, ihanaa!

Me käytiin esikon kans lääkärissä kun ripuloinu nyt neljä päivää. Eihän ne mittään osannu sanoa muuta ku että seurailee vointia ja juottaa paljon. Halusin vaan että lääkäri tunnustelee vatsan seudun ettei olis mitään tukoksia ym... Huonosti on poika nyt syöny, ei sillä musta onneks muuta oiretta liene. Suuhygienistilläkin poikettiin kun mulla jäi sillon 6kk iässä aika varaamatta kun tuntu niin typerältä ku ei hällä ollu vielä yhtään hammasta sillon. Nyt kurkkas suuhun ja anto hammasharjan vaikka ollaan me jo pitkään hampuja iltasin harjattu, tai sellasta harjaan tutstumistahan se vielä on. Kysäsin jotta koska tahnaa niin kuulema edelleen on se sääntö voimassa että sitte kun poskihampaat puhjennu niin joku lastenhampitahna kehiin. Ja jos hampaiden harjaaminen alkaa tökkiä niin aikasemminkin voi ottaa jonku hyvänmakusen tahnan mukaan kuvioon ni alkaa taas harjaaminen kiinnostaa.

Mieski sai vihdoin itelleen varattua ajan, Tammikuulle meni, kovat on jonot!

(.) Eilen lirahteli pariin otteeseen jotain tosi vetistä housuun ja mä jo ajattelin sen olevan lapsivettä mutta ei sitä yön aikana tullu lisää . Eikä oo supistellukkaan nyt. Joten odotellaan. Eipä tässä kiirettä vielä, ens viikolla on 37 vkoa täynnä ni sit sais kyllä mun puolesta heti syntyä, oon vähän malttamaton.

Nyt ruuanlaittoon, mies vei pojan päiväunille, täytyy varmaan kohta mennä kattomaan onko se itekin sinne nukahtanu ku nii pitkään siellä jo viihtyny, ei muuten mutta iltavuoroon pitäis töihin se sitte herättää.

Jonskis 36+2
 
Muuten: onko teidän kulmillä sitä enterorokkoa? Uutisissa oli että Etelä-Suomen päikkäreissä epidemiaksi asti ja meidän poitsun tarharyhmässä 10 lasta 20:stä on nyt kipeenä. Odotellaan vaan koska se meilläkin alkaa...

 
Ihania vakoilutuloksia Luminkasta!! :heart:

Jonskis Pikaista paranemista teiän poitsulle! Just mietin yöllä valvoessani, et mitenhän teiän yöt on viime aikoina menny, onko vielä yöhuutoja ollu? Meillä toi hampaidenpesu on tökkiny viime viikkoina tahnasta huolimatta, mut eilen aamulla löyty avaimet siihen kiukkuun.. Ollaan nimittäin pesty ruokapöydässä tähän asti ja eilen kokeiltiin mennä vessaan, jossa sitte itekin pesin samalla omat hampaani. Kyllä oli pojalla suu niin ammollaan ja sai tosi hyvin pestyä palikat. Ihana! :D Teillä alkaa olla jo jännät paikat, kun lorahtelee jo pöksyyn.. :D Ei oo enää pitkä matka!!

Blondie Kyllä täällä Pirkanmaallakin sitä rokkoa on. Moni kaveri kans kauhuissaan oottaa, iskeekö omiin lapsiin, tai lähinnä et koska iskee.. :( Meiän poika on onneks täällä lintukodon suojissa, ei toivottavasti pääse tarttumaan muitakaan reittejä.

Mä jouduin äsken turvautumaan alkuraskauden ruokatottumuksiin, eli hapankorppuihin.. Tosi huono olo ollu taas tänään, mut oksennusta ei vielä oo tullu ainakaan. Mitään muuta en ois pystyny syödä, mut sit tosiaan muistin noi hapankorput, joihin juustoa päälle. Kai niillä taas jaksaa hetken.

Mulla on ollu jotenkin luvattoman helppo viikko pojan kanssa.. Reppana sai rokotteen maanantaina ja uni on maistunu sittemmin entistäkin paremmin. Heräilee aamulla kymppiin mennessä ja päikkäreitä vetää n.klo12-16, iltaunille klo19-20. Ei oo montaa tuntia kukkunu pystyssä. On tehny ihan hyvää kyllä itellekin lepäillä vähän normaalia enemmän, eikä tää varmaan enää ens viikolla jatku..

Tosiaan on tosi kiva kuulla jo pikkukakkosiaan hoitelevien kuulumisia. :heart: Saa vähän tuntumaa tulevaisuuteen! :)

Emppu Tsemppiä kovasti toipumiseen!


Pilkkis 21+5

 
Pilkkis meillä nyt tullu öisin yksi sellanen pidempi itkujakso, alkuyön ja loppuyön nukkunu sit ihan ok. Eli ihan siedettävä meininki, joskus itku kestää 10min joskus menee tuntikin. Mutta sen jaksaa ku nyt on saanu loppuyön sitte, n klo 04-08 nukkua. Ja miehen kans ollaan vuoroteltu että kumpi menee tuudittelemaan, nyt miehellä alko työputki ni annan hänen nukkua. Teijän pikkuisella sitä näköjään unta riittää! Tosi kiva vaihe, saa tosiaan itekin levätä ja kyllä sitä tässä saa vielä valvoa ihan tarpeekseen...

Blondie mä en tosta rokosta niin tiedä kun esikko ei oo hoidossa ollu mutta luulisin et sitä sillai kausittain aina ilmenee täällä Hämeessäkin... Tylsiä kyllä tollaset.

Nukkuispas tuo poitsuli nyt vielä tunnin verran niin sitte olis ennustettavissa mukava ilta, päikkärit jos jää lyhyiks ni menee aina vähä kiukkuiluks. Mutta nyt ei onneks sada vettä niin päästään ulkoilemaan, eilinen oli kurja ku sato kaatamalla koko päivän!
 

Yhteistyössä