Pikkukakkosta odottavat vol5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 47183
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei teille kaikille odottajille ja oikein hyvää alkanutta vuotta =)

En tiedä musitaako kukaan enään minua, mutta ajattelin silti tulla kertomaan arjen kuulumisia :D

Eli arki sujuu jouhevasti. Tyttö on ollut unelma helppo vauva alusta saakka ja imetys sujuu edelleen pelosta huolimatta upeasti. Hän onkin varsinainen tissivauva, ei siis suostukkaan maistamaan pulloa ja tutti on ihan vihoviimeinen kapine, jonka suuhunsa voisi tunkea :D

Esikoinen on jo varsin kiintynyt siskoonsa. Luulen, että tämä tapahtuma vahvistaa luuloani aika tavalla:

Tyttö puuhasteli puuhamatolla ja poika hänen ympärillään hääräili. Poika lähti omaan huoneeseen ja tyttö tietenkin tylsistyi, kun ei veli enään pitänyt seuraa joten alkoi älisemään ja otin tytön syömään ja kävin sohvalle istumaan niin, ettei tyttöä juurikaan näkynyt.
Poika palasi huoneestaan ja katseli tyhjää puuhamattoa ja alkoi lohduttomasti parkua ja huusi siskonsa nimeä, jolloin äkkäsin näyttää tyttöä veljelleen, että täällä tämä sisko on ja poika kipitti itkunsekaisen naurun saattelemana antamaan siskolle suukot varpaille :heart: :D
Toki siis eripuraakin tulee ajoittain, yleensä silloin jos poika on väsynyt, silloin ei tykkäisi, että sisko on sylissäni, muttei koskaan yritä siskoaan satuttaa.

Tilanne katsaus ikä asioihin.
Eli poika on nyt 1v10kk ja tyttö 3kk. Hurjaa, että poika on ihan pian jo 2v ja tyttökin pian jo puolivuotias...aika menee niin käsittämättömän nopeasti.

ITse voin hyvin. Yöt ovat meillä rauhallisia, tyttö herää maksimissaan kerran syömään ja sekin kerta yleensä 4-6 aikaan yöstä.

Tyttö oppi tänään kääntymään selältä mahalleen ja tekee sitä nyt jatkuvasti. Eihän minulla kohta olekkaan mitään vauvaa :D

Yksi, mitä tekee myös ja se siis on ihan hirmuisen näköistä on, että tyttö pyrkii ylös vaikka olisi selällään maassa makoilemassa...pää on ihan irti lattiasta ja jalat kippurassa naama punaisena köhisee ja harmistuu kun ei onnistu ylös pääsemään...sitten pitää antaa hänen ottaa sormista kiinni, jolloin vetää itsensä onnellisena heti ensin istumaan ja siitä ponkaisee seisaalleen.

Mikähän näillä nykyvauvoilla on kiireen syynä?? :D

JA tyttö siis sai nimekseen Iina Ella Aliisa.

Painoa on tullut viimeiten 3kk aikana mahdotonta vauhtia tytölle, yli kilo kuukaudessa, mutta nyt luulisin, että on tasoittunut tämän liikkuvuuden ansiosta.
ITsellä taasen paino vain putoaa ja olen alittanut lähtöpainoni ennen raskautta jo 5kg:lla ja mielestäni alkaisi jo riittämään...posket on ihan lusiet ja muutenkin on niin luinen olo :whistle:
Paljon joudun syömään, ettei paino pääse putoamaan liian paljon, mutta vaikka tässä oli joulut ja kaikki painoa ei tule...tämä kiitos imetyksen. Mikä operaatio tuleekaan, kun imetys loppuu aikanaan ja pitää alkaa katsomaan syömisiään ;)

Mutta nyt jorinat sikseen ja palstatilaa muillekkin.

Onnellista odotusta kaikille!!

Toivoopi paapelo+poju 1v10kk+Iina 3kk

Paapelo: Kyllä mä ainakin sut muistan, ja itse asiassa just sua mietinkin, kun sulla oli niitä kaikkia käynnistys konsteja, mites ne nyt menikään? Alkaa olo olla jo niin tuskainen, että kaikki keinot kehiin, että lähtis piakkoin syntymään.. :D Kiva kuulla että teillä on kaikki sujunut hyvin. :D Itsekkin jo kovasti odotan tulevaa arkea esikoisen ja vauvelin kanssa... :heart:

Onnittelut vauvauutisia saaneille!! :hug:

ON: Olo on raskas, pääsärkee, selkää särkee, alavatsaa särkee.... :headwall: :headwall: Jep, että sellasta, parempi lähtee vaan maate.. :)

Tigru ja möhkis 38+5 :heart:

Tigru:
Olihan noita.

Eli join vattulehti teetä rv36+ lähtien ja sitten rv38 lähtien oli akupainantaa (linkki taitaa olla kai jossain täällä aikaisemmilla sivuilla? ) ja sitten kun tuli harjoitus supistuksia, tehostin niitä nännihieronnalla...sitten toki kävin reippaasti sienessä ja marjassa pari kertaa viikossa ja oli vielä kyykkyhyppelyt ja 3-S:ää :laugh:
Eli eiköhän tuosta litaniasta jotain löydy.
Tuo vattulehtitee oli ihan huippu...en teidä miten supistuksiin vaikutti, mutta ne oli tehokkaita ja ei niin kipeitä ja jälkivuoto jäi tosi lyhyeksi ja niukaksi.
Nänni hieronta oli ehkä paras saamaan aikaan supistuksia. Siitä kun aloitin tuon hieronnan, meni viikko ja poks, vedet meni.
Tai sitten se oli se paras S...viikkoa ennen synnytystä oli tuo kehissä ja alkoi irtoilla limatulppaa ja muutama tunti ennen vesien menoa oli kehissä ja se olikin sitten menoa :D

Hei Paapelo :wave: kiva kuulla kuulumisia!
Mulla alkoikin vapaat vähän aikaisemmin kuin oli tarkoitus, ranteeseen tuli jännetuppitulehdus.. Sairauslomaa äitiysloman alkuun saakka eli reilu 2vkoa. Oikeasti pikkusen harmittaa, mulla oli niin kivoja juttuja suunniteltu töihin viimeisiksi viikoiksi. Pakko varmaan mennä sinne saikusta huolimatta ens viikolla tekemään alotettuja töitä loppuun..
Tänään on neuvolakin, katsotaas paljonko on paino noussut kahdessa viikossa.. Ainakin turvotusta alkaa olla tosiaan huomattavasti! Papu muljuilee ihan huimana välilä, ja painaa virtsarakkoa todella ikävästi. Alan pikkuhiljaa odottamaan synnytystä ihan tosissaan! Ja vielä olis reilut 7vkoa l.a:n..

T:Kalamama ja Papu rv32+5

Moi

Mun käymisestä onki taas pie tovi.. rv39+4 menossa.. eli uusi alku häämöttää. Toivoisin tosin jo niiiiiin että tää päättäis jo tulla. Viime viikon ultrassa saimme tietää et poika olis tulossa ja pojan paino oli 3300g tuolloin. Neukka täti puhui et vois ehk joskus 40+4 käynnistellä mut Isabellall vaa sattuu olee synttärit just 14päivä eli juuri tuolloin et pitää nyt sit kahtoo.. mielummin toivoisin et pikkanen tulis itsestään täss viikon sisäll :) :heart:

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille! :wave:

Neuvolalääkärikuulumisia, rv 28+1:

Olin lähdössä eilen neuvolaan ja meinasin myöhästyä ajastani koska juutuin lumipenkkaan peruuttaessani pihasta ja jäin puoliksi autotien puolelle jumiin! Hiton aura-auto oli käynyt juuri ennen kuin lähdimme matkaan enkä moista huomannut. Siellä sitten raivopäänä lapioin ison mahani kanssa lunta keskellä tietä, supisteli "hiukan" tämän koitoksen seurauksena :o.

Talonmiesrupeamani seurauksena sain neuvolassa hiukkasen yläkanttiin olevan alapaineen lukeman, :D... Muutoin tuli kehuja kaikista arvoista, verenpaineet ovat olleet tosi hyvät ja hemoglobiini - ihme ja kumma - erinomainen ilman mitään rautalääkitystä! Olenkin tätä hapenottokykyäni ihmetellyt mm. jumpassa, tuntuu että jaksaa kaikkea hirmu hyvin. Painoa tuli joulun aikaan lisää ihan reilusti, mutta ei kuulemma haittaa. Itse olin vähän huolissani kun tuo suklaa maistui ihan järjettömän hyvältä ainakin viikon putkeen... Onhan tässä kuitenkin tullut jo sellaisen 11 kiloa lähtöpainoon nähden :)

Jatkuvat supistukset eivät ole muuttaneet tilannetta mihinkään joten mitään ei tarvitse tehdä toisin, jumppaakin saa jatkaa. SF-mitta edelleen pieni kuten esikoisen kohdalla, ihan alarajalla mennään. Lääkäri totesi kokoarvion suhteen että jälleen pikkuinen vauva tulossa, syntymäpaino ei ylittäne 3 kg. Tällä kertaa en taida joutua mihinkään seurantaan kun kuvio on ihan sama kuin ekassa raskaudessa. Sydänäänet oli vahvat ja rauhalliset.

Tällaisia täällä, joulukuusi heivattu pihalle ja verhotkin vaihdettu keväisiin. Nyt alkaa tämä vauvan tulo tuntua jo konkreettiselta!

:heart: Stinkkeri 28+2

heips, tääl pakkaset paukkuu ja ois neukku aika 12 tänää ollu mut siirrettiin puol 2 et jos autot siihen mennessä käynnistyis. jos ei niin lykättävä sit ensviikolle jälleen!!! |O ens yöksi luvattu -35 :( kävellen ei ihan neukkuun lähtis ku sinne on matkaa!

mut kerronpa sit myöhemmin miten kävi et päästiinkö neuvolaan.

Paukkupakkasia täälläkin.. Mittari huitelee n.33 astetta miinuksella.. :o Onneksi ei tarvii väkipakollakaan vääntäytyä mihinkää ku nuo työtki tulee kotiin.. :laugh: Vaan jospa tuo pian lauhtuis että pääsis välillä ihan ulkoilemaankin..

Eilen siirrettiin esikko isompaan huoneeseen ja mööbleerattiin muutenki vähän. Mulla on tullu hurja sisustus/vauvatavarahimo.. :ashamed: :whistle:
Vastoin alkuperäisiä suunnitelmia ostaa päräytin vauskille käytetyt, mutta täysin pakasta vedettyjä vastaavat -07 Gessleinin kevytyhdistelmät edullisesti, kun en uusistakaan niitä "täydellisiä" menopelejä löytänyt. En tiedä mitä kummaa noilla on tehty, kun minkäänlaisia käytön jälkiä hillittömästä syynäämisestä huolimatta niistä en löytänyt! :D Saa nyt nähdä mitä noista käytössä sitten tykkään, mutta niin edullisesti sain että omani niistä saan pois jos päätänkin laittaa takaisin kiertoon.
Väri on vähän tylsä graniitti/beige, mutta olen jo sormet syyhyten selaillut nettisivuilta kaikenlaista istuinpehmusteesta Lodgereihin ja vaunuleluihin, joilla saan mukavasti eloa ja väriä noihin kieseihin.. :)

Kovasti tekis mieli jo alkaa pesemään varastosta pikkuvaatteita ja -kestoja kaappeihin ja laatikoihin odottamaan, mutta jospa malttaisin vielä mieleni. :) Ehkä käyn jostain alesta vielä haalimassa muutamia vauvanvaatteita, vaikka tarkoitus olikin etten osta mitään kun esikolta on kaikki tallessa ja samaa sukupuoltakin veikkailivat.. :whistle:

Heipparallaa!!

Tulin tällei pikaisesti ilmoittamaan että POIKA TULI!. Eli maanataina syntyi viikoilla 38+6 klo. 15.11, pituutta oli 50cm ja painoa 3300g. Synnytys meni hyvin hieman kesti kauemmin kuin edellinen, ja oli muutenkin aika erilainen kokemus. Mutta tulen laittamaan synnytys kertomusta, jahka jaksan kirjoittaa.. :D Kotiin päästiin jo eilen. Olo on kyllä kaikin puolin loistava, ja pikkumies on niiiin valloittava, ja hyvä nukkumaan. :heart: (tainnut periä äitin unenlahjat :whistle: )

Tigru ja möhkis 3pv :heart:

onnea tigrulle :) miulla esikoinen synty rv 38+5 :) saas miten kakkonen tulee.

Kävi sit nii et neuvolaan ei päästy ku ei autot käynnistyneet laturimesta huolimatta ja laturiki särkyi. mies saa korjata laturin ja koittaaa lähteekö jompi kumpi eloon.

ENs maanantainaa neuvola et sillo ois - 7 pakkasta et pääsis sit ainaki. mut kovasti tympii. taloa pitänyt lämmittää et pysytään lämpimänä. jospa maanantaina vihdoin viimein päästäis neukkuun.

arska äippä + tyty 24+6

Onnea tuhannesti Tigrulle :flower:
Synnytyskertomusta täällä kovasti odottelen =)

Itselle ei erikoista, ranne vaivaa ja se harmittaa.. Mutta tänään poks rv33! =)

T:Kalamama ja Papu rv33

Hyvää uutta vuotta pinoon!

Tigrulle ja Sainille onnittelut pojista :flower: Sainilla olikin jännitys-synnytystarina - HUI! Tigrun tarinaa vielä odottelemme :p

Sannis: Oletkos vielä yksis koos?

Sydänkäpysellä ja Paapelolla hienoja kuvia lapsista!

Miiuska ja Kalamama: Onnea poika-arviosta! Vieläkö Miiuska yksis koos siellä?

Mininalle: Onnea hyvistä ultranäkymistä! :flower:

Mousse: Onnea plussasta ja teretulemast joukkoon :wave:

ON: Liikkeet tuntuvat ajoittain ja 10 päivää rakenneultraan. Muuten tänne ei uutta.

Lenniina ja pieni 19+0

tääl pakkaset paukkuu yhä -30 joten tänään sit ahertais siivouksen parissa ja lopuksi kokkaan tortilloja :) pyykkiäki pestä monta koneellista. :ashamed: vielä viikonloppu kärvistellä kun pääsee neuvolaan.

meillä haaveillaan muutosta isompaan taloon eli ois tarkotus tänä keväänä/ kesänä muuttaa pois tästä paikkakunnasta toiseen paikkaan ja sinne asettua. ostetaan kait uudempi talo tai sitten rakennutamme. sitä vielä pohdimme mutta pitäis saada päätökseen että mitä tämän nykyisen talon kans teemme.

mut nyt tää äippä tarttuu imuriin jotta saadaan siivous alulle ja sekä loppuun asti valmiiksikki et miehen kelpaa tulla sit kotia. :D

mukavaa viikonloppua kaikille!

arska äippä +tyty 25+0

Eilen tuli rv 40 täyteen ja täällä ollaan!

Viime yönä heräsin koviin supistuksiin ja maha tyhjeni vauhdilla..No nukahdin ja aamulla kivut alkoi uudestaan mutta nekin loppui..Verenpaineet oli koholla ja palelee. Mahaa polttelee ja samoin alaselkää. Olen toivonut kovasti eetä lähto tulisi pian,mielellään jo ensi yönä :)

Saunan ajattelin lämmitellä illalla,ja jos sitä seksiäkin saisi harrasteltua :whistle: Luulisi sillä lähtevän..!

Sannis ja patu rv 40+1

rv40+0 ja juu Miiuska on edelleen yhdes koos..:heart: :wave:
Supisteluja, selän polttoa/särkyä, lantion kipuilua,särkyä,puutumista yms vihlontaa on ollut.. mut ei..
tänään, no siis eilen.. siivoilin,saunoin ja nyt viel sekstailtiinki.. kahtotaas joskos saatais jotain.. tosin ei kyll lainkaa oo olo et tää haluis tulla ees ulos. :heart:

Olis nii ihanaa et saisin tän pikku kaverin tulemaan ulos omin avuin ettei tartte käynnistellä niinkuin isosiskoaan.. ens viikoll oliski mentävä äp polille sit jos ei itestää tuu.
Tyttöki täyttää nyt 14päivä vuoden, ja sanonpa vaa et kyll o aika menny hurrrrrjaaaa vauhtia =) :D :heart:

Mut ei kai se auta,.. tekis mieli viel hetki valvoo tässs ja tunnustella et josko ne supistelut alkais mut untaki olis ihan hyvä saada, jos vaikka ne alkais :D ettei käy niinkuin viime vuonna että en ollut pariin päivään nukkunu lähes lainkaan, vuorokautee ollenkaan ja sen sit huomaski synnytykses joka kesti muutenkin todella kauan ja oli sen verran kivulias.. ja olin aikast lailla väsyny..

mut joo, nyt hölöpötipölöpöti... :D tää mamma menee nyt hakemaan tuon miehen pelaamasta pois ja menee pehkuihi paapaamaan.

Tigrulle ja Sainille
onnittelut!

Voimia kaikille mammoille odotteluun :heart:

Miiuska- ja PikkuKakkonen rv40+4 ja Isabella n.1v

tääl myös, yhdes koos EDELLEEN. Sais tääki kyll la päivän kunniaks ottaa ja tulla jo...suppareit ei kyll oo ollu nyt muutamaan päivää, siis niti kovii. :ashamed: :| :/

Minä pidän täällä kaikki peukun näköisetkin pystyssä, että meidän yliaikaiset Sannis ja Miiuska pääsisivät pian tositoimiin ja myös edelleen sen puolesta, että kaikki menee sit mahdollisimman hyvin, kun hetki on :hug: :heart:

Ja paljon unihiekkaa lähetän, jos vielä yksi yö tai muutama menee odotellessa, että säryt ym. hellittäisivät sen verran, että saisitte hyvin levänneinä lähteä urakoimaan.

:heart: :heart:

Samoin, täällä myös yhdessä koossa!! Tänään on kyllä ollut hassu olo. Mahaa nipistelee ja maha tyhjenee vauhdilla. Palelee..

Soittelin jo synnärille kun verenpaineet nousee..Mutta ei kuulemma vielä ole huolestuttavaa. Täytyy seurailla oloa jos pahenee niin sitten näytille!

Sannis ja patu rv 40+3

29 + 0! Hurjaa että 30 tulee pian täyteen :)

Synnytys pyörii jo mielessä, eniten siltä osin että mitä me tehdään esikoisen kanssa jos synnytys käynnistyy ennen anopin saapumista (ollaan sovittu että tulee meille noin viikolla 38+)... Savosta on jokunen tunti matkaa junalla puksutella jos vauva päättääkin tulla aiemmin! Meillä ei ole tässä lähellä sukulaisia ollenkaan, ystäviä onneksi on jos ihan hätätilanne tulee.

Hirmuinen närästys jatkuu, yäk... :o

tänään sit vihdoin pääsis sit neuvolaan :) klo 13 aika sinne. joten sitä ennen koitan hoitaa muutamia asioita muutenki saa koko päivä juosta asioille suunnilleen. äippäpakkauksen pistin jo hakuun et sitä odotellessa sit :D mites muut muute tuon äippäloman kans et aloitatteko 50 pvä/ 30 pvä aiemmin?

Miulla työtilanne on aika heikkoa ku päivärahoja ei saa ennenkui liiton 5vk on täys jotka uupuu vielä että vois hakee päivärahaa liitolta. silti koitan kysellä töitä et sais tehdä vielä töitä ja nuo viikot täyteen et sais sit päivärahat takautuvasti 3kk ajalta. niin mä ainaki ymmärsin. mut kuitenkin, ja miehen kans puhe et jos aloittaisin äippäloman jo 50 pvä aiemmin ku jos mul tuloja ei oo nii mitä järkeä pyöriä työttömänä ku muutenkaa en saa päivärahoja.

mut nyt aamupalaa ryhtyis syömään ku esikkoki nukkuu vielä :) mä oon herännyt 7 ku mies lähti töihin.

arska äippä+ tyty 25+3

Yhteistyössä