Pikkukakkosta odottavat vol5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 47183
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskaltaudun tänne tuolta kuumeilupuolen pikkukakkospinosta... Vaikka kaikki onkin vielä niin alussa että aivan hirvittää kaikki mahdolliset kauhuskenaariot.

Meillä siis tosiaan pikkukakkonen kasvaa pikkuituna mahassa, esikoinen, tyttö 11/03, on vielä autuaan tietämätön siitä, että hänestä tulee isosisko syksyllä. Miehen kanssa ajateltiin, että kerrotaan isosiskolle vasta kun kriittiset viikot on ohi - samoin kuin muillekin lähimmille. Itselläni on ikää 30 ja mieskin täyttää saman lukeman verran aivan pian.

t. Gwen 4+2

:wave: odottajat! tuskin kukaan muistaa(ko).. ? :) :D vanhalta nikiltä Allusmamma moikkaa vaan äkkiä ja tsempittää lähellä la:ta olevia :hug:
Ainakin Kellis, sannis, sydänkäpynen, paapelo ja Nemu sekä Stinkkeri :D teitin kanssa tuli odoteltua, osan kanssa enempi osan vähempi...

Meitin Anskupansku on jo 8,5 kk ja rapiat.. oppi uuden vuoden päivänä konttamaan, päätti siis luvata itselleen jo jotain, fiksu tyttö !
Hyvin kasvaa ja kehittyy, Hampaitakin huikeat kaksi alhaalla ja tarhaan on riepuliini menossa helmikuussa jo :| toinen on niin iso vaikka kovin pieni :) hyvillä mielin silti toive olis ollut että pääsee isoveikan kanssa samaan mutta toisin kävi, yritän saada silti vielä samaan jomminkummin jos syksyllä onnistuis saada..

Pikkukakkoskeskustelua vauvapuolella yritän etsiä pinon jostain sydestä, olikos se Latte kun sitä piti pystyssä mutta jotenkin tuntui että kuivui kokoon.. :( ?katsotaan jos löytyisi...

Tsemit vielä odottajille pienillä ja isoilla viikoilla..
tissikeisarinna kutsuu taas..

AAM & Anskuliini 8,5 KK :heart:

ps. tässä se linkki vauvapuolen hölinöihin jos tulis eloa listaan taas :) tuntui että tosiaan hyytyi osanottajien puutteeseen viimeksi :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1440024,150

Elikkäs, kaikki alkoi oikeastaa jo sunnuntaina 3.1, koko illan supisteli yhtenään, mutta ei mitään "oikeita"suppareitaa, joten en sen enämpää asiaan kiinnittänyt huomiotani. Yö olikin sitten samanlainen, nukkumisesta ei tullut mitään, kylkiluihin painoi ja olo olo tukala, mutta ei vieläkään mitään kipeitä supistuksia tullut. Aamulla sitten heräiltiin normaalisti,jolloin alkoi supparit olemaan hiukan kipeitä. Lähdin sitten vessaan ja huomasin paperiin jäänneen verta, sitten tajusin, lähtö edessä. Ei muuta ku pojalle hoitaja pikaisesti paikalle, ja soitto miehelle (joka oli tietty töissä ). Siitä sitten n. 8.30 tuli taksi, ja suuta kohti tyksiä. Tunti meni matkaan ja sitten käyrille. Kätilö sanoi paikkojen ollen auki muutamalle sormelle, joten otetaan sisälle.. sitten vaan odoteltiin ja odoteltiin, vesiä ei ollut missään vaiheessa viel mennyt.. Jotain klo. 13.00 alkoi supparit olemaan niiiin kivuliaita, että oli saatava jotain, epiduraalin sitten lykkäsivät, ja hetken päästä aaah, taivas aukeni jälleen.. :D Sitten menikin pari tuntia, jolloin kätilö tuli paikalle, sanoin, että alkaa olemaan supparit jälleen aika kipeitä, tarviin lisää lääkettä, hän sitten koitti ensin paikat ja sanoi kohdun olevan auki kokonaan, (edellenkään ei ole vedet menny..) siinä sitten kätilö jotain tonki vähän kovemmin, ja poks, silloin meni vedet. Ei siis enään lääkettä vaan odotetaan ponnistuksen tarvett... Siitä sitten muutama minuutti, kun tuli kova ponnistamisen tarve, kipeetä teki niiiin perkuleesti, eikä vauveli meinannut millään tulla, mutta sitten viimisellä supistuksellä päätin, et nyt se tulee sieltä ja niin tuli.. klo 15.11, 3300g ja 50cm

Repeämiä ei tullut yhtään, ja muutenkin kaikki sujui hyvin, vaikka olinkin varautunut todella nopeaan synnytykseen, niin silti hyvä mieli jäi. :D Synnytys kesti kokonaisuudessaan siis 7,5h

Poika on nyt sitten viikon ikäinen, ja kaikki on toistaiseksi mennyt todella hyvin, eilen alkoi pienet ilmavaivat ja tukkoisuus, mutta kyllä silti yö saatiin ihan rauhassa nukkua.. :heart:

Mukavaa odotusta kaikille! :heart:

Tigru ja möhkis 7pv

Paljon onnea Tigrulle ja uudelle tulokkaalle paljon onnea plussasta. Moni täällä onkin jo aika viime metreillä...saa siis tämä mamma jänskäillä kuukauden päästä ja siitä eteenpäin monia lupaavia merkkejä teiltä ;)

AAM:
Kävin kirjoittamassa tuonne vauvapuolelle pikku2 ketjuun =)

Täällä soseet maistuu meidän tytölle mahtavasti. Kaikki aiemmat ilta kiukut katosi sen sileäntien, kun uskaltauduin antamaan sen verran kuin tyttö tahtoo syödä. En tiedä, mutta luulen aiempien iltakitinöiden johtuneen siitä, ettei maidolla saanut itseään tarpeeksi täyteen. Mutta nyt tuo on korjattu.
Tosiaan, kun tyttö ei pulloa suostu edes katsomaan, niin ei saada annettua lisämaitoa...taitavat nämä minun lapset olla varsin itsepäisiä :D
Mutta hyvä näinkin. =)

Tyttö on nyt sitten 3,5kk..aika menee kokoajan vaan nopeammin.

Mutta nyt on mentävä :wave:

AM Mä ainakin muistan :wave: voi jestas ku teijän vauva on jo "vanha" justhan vast tsempitettiin ovispäiviä :laugh:

tigru olipas mukavaa luettavaa :) ! Onnea paljon!! :heart:

gwen onnea ja tervetuloa :flower:

(.) kiristää puristaa sattuu kutittaa.. :D tää on ihan jotain järkkyä, häpyliitos huutaa kuolemaa tai se polttelee ja maha tuntuu silt et repee ihan just liitoksistaan ja raskausarvet hilseilee ja kutiaa.. huoh... ehkä tää joskus helpottaa! :whistle:

Nemu ja tyttö 34+0 poks! :heart:

Tigru: Onnea vielä kerran :flower: ja oli mukava lukea kertomuksesi =)

Nemulle jaksuja :hug:

AAM ja Paapelo: Mukava lukea teidän, palstalta jo poistuneiden, juttuja. Hienoa, että arki sujuu hyvin!

Miiuska ja Sannis: Pitäkäähän meidät ajantasalla ennen lähtöänne ja sen jälkeen jäämme odottelemaan uutisia :p :heart:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena :kieh: Olin yön yli sairaalassa, sunnuntain ja maanantain välisen yön. Epäilivät raskausmyrkytystä,mitä ei kuitenkaan ollut. Vauvan painoarvioksi saatiin 4200g :o joten toivon vauvan syntyvän pian. Torstaina menen äitipolille uudestaan jossa harkitaan käynnistystä ja katsotaan vauvan koko uudestaan. Ja olen jo uhonnut etten ilman vauvaa tule sairaalasta pois!! Olo on tukala,ja nukkuminen alkaa olla vaikeaa.

Viime yönä saunan ja seksin jälkeen supisteli kipeästi tunnin verran. Mutta ne supistukset loppui kuin seinään. Nyt alamaha ja selkä on olleet kipeät. Siivosin koko kämpän äsken jos se saisi jotain aikaan... Toivotaan. :)

Mutta nyt syömään..

Sannis ja patu rv 40+5

tääl kans edelleen yhdes koos.. pientä supistelua on ollut, kai.. kun en oikee oo varma. Mikään ei oikein auta, ei siivous,sauna,seksi,tulinen ruoka yms.. Yritän kait nyt loppu ajan vaan olla. Eikait se oikeestaa muukaa auta. Oon vaa miettiny et meinako tää syntyä nyt torstaina, JUST kun on isosiskonsa 1v synttärit, ja kun oon niin toivonu ja hokenu et sillon en synnytä..

Tääl myös yöt on todella tukalia ja muutenkin tämä oleminen. Paikat on todella kipeät ja väsyneet ja kun miehen ollessa töissä pitää jaksaa viel tän 1v:n kans leikkiä ja hoitaa. muta pari vkoa viel korkeintaan..

Sannis hassua etteivät jo ota ulos?? mull viime vuonna ku epäilivät tytön olevan noit mittoja ni heti alkoivat käynnistellä. tyttö olikin sit 3900g

Miiuska- ja PikkuKakkonen 40+3

Joo sitä minäkin ihmettelin..! :o

Mutta jos torstaihin mennessä vauva ei ole syntynyt, vaadin sitä käynnistystä ihan senkin takia että vauva on niin iso. Ja mä en uskalla enää kauan odottaa,kohta tää vauva 5 kiloinen :D

Kai nyt äidillä on lupa itse vaatia käynnistystä..?

Sannis, luulis ainaki. Mä veikkaan et tääl kans iso vauva kun oli jo toss muistaaksein 37vko:lla 3300g ja kuitenki ne ny loppuu kohe kasvaa paljon. Mull täll viikoll pitäis olla äp polille aika jahka ne ny vaa ilmoittais. Jos siel si vähääkää on jo 4000g:mmaa tää ni pyydän et alkaisivat jo käynnistellä ku ei muutenkaa tää kroppa taho enää jaksaa

Olen sitä mieltä että jos tämä ei nyt lähde itsekseen tulemaan, pyydän käynnistystä..Olo on kuin norsulla jo :D Maha on iso,yöllä en saa unta kun kääntyminen on vaikeaa ja närästää koko ajan..Tietysti närästää jos vauva on jo kovin iso..

Nyt illalla on poltellut mahaa, ja alaselkää koko illan..Toivoisin että vauva lähtisi syntymään ihan itse.. :)

Toivottavasti olette, Miiuska ja Sannis, jo poistuneet palstalta tositoimiin, mutta jos näin ei ole, puhallan oikein paljon niitä kypsyttäviä supparituulia molemmille Puuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh :whistle:

Mites Miiuska, pidättekö esikolle synttärit vasta vauvan synnyttyä?

En valitettavasti ole vieläkään ole lähtenyt..! Huomenna aamulla klo 8.00 aika äitipolille jossa harkitaan käynnistystä. Mutta aion vaatia käynnistystä vauvan ison koon takia :kieh:

Vauva kun kuitenkin oli sunnuntaina ultrassa 4200g..Ja huomenna on jo mennyt viikko lasketusta ajasta. Eikä tää vauva näköjään lähde tulemaan itsestään..!!

Sannis ja patu rv 40+6

Joo, olisihan tuo itsestään käynnistyvä synnytys parempi..mutta kun ei vauva halua ulos, niin ei sitten.!! :) Edellinen synnytys käynnistettiin myös kun mulla tuli raskausmyrkytys..Olo vaan alkaa olla väsynyt ja maha painaa yms..Nukkuminen on myös hankalaa..

Ja en halua enää odottaa toista viikkoa että vauva on 5 kiloinen.. :kieh:

Sannikselle ja Miiuskalle paljon peukkuja synnytykseen!

Gwenhwyfarille tervetuloa ja onnea plussasta!

Täällä istutaan ja odottellaan että tulisi se kuuluisa aamupahoinvointi ja väsymys ja kolotus jne.

Mutta ei mitään oireita tällä hetkellä :/

Mousse ja 'toistaiseksi työnimetön' 6+0

heipsan, en oo ehtinyt kirjottelemaan ja tosiaan maanantaina kävin neukussa. Kaikki oli hyvin. sf-mitta 23 :) seuraava onki neuvolalääkäri 12.2 ja neukkutädille aika 22.2
oletteko saaneet jo taustatietolomakkeen synnytyssairaalaa varten? mä sain.

täällä mahoton meininki menos ku nartulla juoksu aika ja nuorimmainen koira(pentu 6,5kk) on kii tossa nartus ja vikisee yms. koko ajan saa olla vahtimassa tota pentua! mulla menee iha ääni ku saa komentaa jne. ja anoppilas ei voi pitää ku siellä o 4v uros joka on valvottanut appivanhempiani 2 yötä ku ulissu ja keskittynyt toho narttuun. nyt pitänee sit varmaa vanhempi uros leikata ku narttukoiran leikkaus on kallista tääl ainaki joku 200e ja uros koirat on et iso yli 100e ja pienet alle 100e. tota pentuamme ei voi leikata vielä ku vasta ku on ikää yli 9kk.

mut pitänee täs ruveta syömään lämmin ruoka ja alkaa lähtemään lenkille koirien kera. ku ollaa ylhäällä jo 6.00 asti et jee jee |O väsyttääki et jospa päikyt tänää ehtis nukkuu jossai välis.

arska äippä + tyty 25+5

Mä en ala.. töpeksin koko ajan.. joudun taas kirjoittaa uudestaa sen mitä äsken yritin tänne kirjoittaa :/ painoin vahingossa hiirellä vähän väärää kohtaa...

rv40+4 tulla tupsahti.. vissii tänää pie klöntti limatulppaa irtosi. suppareist oo tietookaa..

Lenniina kyll ne vietetää, tiiä sit et sairaalas vai meill koton. sukulaisii ei mutuen kauempaa kutsuttu edes kun ei tosiaan oo mitään tietoo mistään.

Mousse voiha se olla et niit tuu lainkaa.. itell ei ainakaan ollut moisia, siks oliki vähä hassu olo et ei oikee tahtonu uskoo et olis raskaana ku muut valittaa et juoksevat oksentamas yms ja mull oo mitää :D jossai vaihees sit kyll en voinu sietää grillimakkaraa/lenkkiä ja meetwurstia ja ruisleipä paloja en syö vielkää..

Miiuska- ja PikkuKakkonen 40+4

taas..Mutta mulla on tilanne muuttunut kohdunsuulla..

Kohdunkaula on kokonaan hävinnyt ja kohdunsuu on auki 2-3 sormelle. Apua!! Lääkäri oli sitä mieltä että ei kannata vielä käynnistellä koska vauva voi lähteä tulemaan ihan pian itsestään. Maanantaina 18.1 on uusi aika jossa puhkaistaan kalvot jos vauva ei ala itse tulla. Mutta olen kyllä sitä mieltä että parempi kun vauva lähtee syntymään itse.

Lääkäri ronkki alakertaa niin paljon,tämän kuulemma pitäisi auttaa rikkomaan kalvot. Ja nyt kyllä sattuu todella paljon :) Kävely on kivuliasta..Sain myös reseptillä närästyslääkettä koska mulla ei renniet enää auta. Mutta nyt odotellaan.

Sannis ja patu rv 41

Meidän Isabella täyttää tänään 1v :heart: :flower:

Ja mulla rv40+5. Eilen oli supisteluja illall/yöll mtu sit ne loppu yht äkkii kuin seinään.. :ashamed: Ihmetyttää et ei vielkää oo äp polilt kuulunu mitää ja täll viikoll ois siel pitäny päästä käymää.. ootan viel postin et jos ei siel näy kutsua ni soitan ja kysyn... olis kiva tietää et paljonko tää pikkanen jo painaa ja onko tuol kohdun luona tapahtunu mitää.

Miiuska- ja PikkuKakkonen 40+5

:flower: Onnea Isabella 1 v. :flower:
Onneksi tuon ikäinen ei vielä ymmärrä, vaikka synttärit olisivatkin pienimuotoiset tms. Ja tulevina vuosina saattekin pitää aina yhteissynttärit ;)

Supparituulia Sannis ja Miiuska puuuuuuuuhhhhhhhhhhhh :whistle:

Yhteistyössä