Pikkukakkosta odottavat vol5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 47183
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nemu:hyvä, että kaikki taas hyvin, toivottavasti loppuodotus sujuu mutkitta. :D

Lenniina: No juu, kyllähän sitä olis jo vähän toivonutkin, mutta toisaalta hyvä, niin selvitään tästä joulusta ensin.. :D Hauskaa joululomaa. :xmas:

ON: Eilen tuli ensimmäinen oikea suppari, jos se nyt sit alkais jo pehmentymään toi kohdunsuu.. Anto ainakin vähän toivoa. :heart: Mutta vieläkin olen sillä mielellä, että ainakin LA:han saadaan pienokaista odotella... :whistle: Muuten olossa ei mitään kummempaa, turvotusta vähän tullut, joten vissyt saa nyt sit jäädä.. :'( Mutta muuten olo ok.

Mukavaa lauantaita kaikille!
r050.gif

Tigru ja möhkis 36+4

Meille syntyi pitkänkaavan mukaan tyttö 16.12 klo 13:21 3388g ja 50cm.

Maanantaina 14pv kävin äiti pkl:lla vähnetyneiden likkeiden takia. Tällön katottiin ultralla, että vauva voi hyvin paino arvioksi saatiin 3900g vettä runsaasti ja istukka kalkkinen. Kohdunsuu 2cm auki ja kanavaa 3cm jäljellä

15pv aamulla klo 5 hulahti lapsivesi; soittelin synnärille käskivät odotella suppareita.. soitin uudestaan klo 10 käskivät iltaan mennesä tulla, jos supparit ei ala aikasemmin. Soitin lapsenlikan ja mentiin kuitenki jo klo13, ku en uskaltanu olla enään kotona. Tilanne kohdunsuulla hiukkasen edennyt. Supisteli pitkin päivää todella epäsäännöllisesti eikä mitenkään kivuliaasti. Mut kuitenki silleen inhottavasti etten saanut nukahettua. Päivän odottelin synnärillä tarkkailuhuoneessa (mies lähti tekeen jouluostoksis ja sit kotiin). Siirsivät mut osastolle yöksi. Kohdunsulla ei ollu juuri muutosta tapahtunut.. lähinnä kanava lyhtentynyt.

Kätilö tarjos unilääkettä, mut en halunnu ottaa (kätilö ei ymmärtäny et miks en ota). supisteli kippeemmästi. Puolelta öin alko tulla välistä tosi kippeitäkin suppareita, välit 5-12min. Klo 1 kävin sanoon kätilölle, et nyt olen niin kippee et haluan jotain apua.. käski mennä makuulle ja yrittää torkkua supistusten välissä (toi kaurapussit jne). No köllöttelin ja välistä kait torkahinki, mut puol 3 kävin sanoon et oon TODELLA kippee ja steppasin ympäri käytäviä.
Kätilö katto tilanteen ja 3cm auki kanava lyhtenynyt. Siirryttiin saliin ´klo 3:30 ja soitin miehelle et lähtee tulemaan.

Klo 6 edelleen supisteli epäsäännöllisesti, mut kippeesti, ilokaasu ei enään riittäny. Ja päätettiin kätilön kans et pyydetään epiduraali, et saan nukuttua.. lääkäri vähän ihmetteli et miks puudutus, vaik torkahetelin aina supistusten välissä (tuli 5-15min väein). Kätilö sano lääkärille, et tämä äiti on ollu niin kauan kippeenä, et sen pitää päästä nyt nukkuun ja levähtään. (luojan kiitos). Nukuin kuin tukki 1.5h. Ja kohdunsuullakin tapahtui edistystä, tosin epiduraali-piuha oli jäänyt patjaan kiinni ja irtosi..

Puudutteen jälkeen supparit jälleen laimenivat.. ja välit pitenivät. Mietittiin, et jos ei puoleenpäivään mennessä ala tapahtua jotain, ni soitetaan lääkärille ja kysytään lupa tippaan. klo 11 kätilö anto jotain nenäsumutetta.. sillä sillä supparit heti voimistu ja väli lynehi 2min. Roikuin ilokaasussa.. uudet suihkeet sain klo 11:45 kun jälleen supparit uhkas laimeta.. sit olin jo niin kippe et meimasin menettää kontrollin (supparit tuli yhä epäsäännöllisesti 5-10min välein.

klo 12 Kohdun suu oli 7cm auki ja kanava hävinnyt, Lääkäri paikalle ja sain spiaalin (usean piston jälkeen), mut taivas aukeni ja kivut helpotti. samalla sain kolmannen ab-tipan. ja pääsin käveleen.
klo 13 sanoin kätilölle et alkaa jännästi tuntuun reisissä painetta ja vauva valahti alaspäin. Vauva laskeutunut hollille ja kanava täysin auki.. kävin viel pesulla ja eiku ponnistaan. Ponnistus vaihe kesti 5min ja ihana mutrusuu syntyi. Vauvalla oli napanuora kaulan ja vartalon ympäri (et siks oli varmaan ollu vähä liikkeinen ajoittain) ja menetti pisteitä jäntevyydestä ja väristä. Yhä on kasvoissa sinisyyttä (verenpurkaumaa).

Kaikenpuolin synnytyksestä jäi kuitenkin hyvä mieli, koska kätilöt oli lostavia (kuuntelivat) ja puudutteet meni nappiin! Pitkä se kuitenkin oli, kun kesti melkein 15h + se aika mikä oli vesien menosta suppareitten alkuun.. et en olis nuilla suppareilla kyllä tienny et millon ois pitäny lähteä..
Vauva on jo nyt oikea kakkakone.. syö ja kakkaa, mut tietääpähän ainakin et saa ruokaa riittävästi.

Onnittelut Sukkikselle ! Koettelemus on ohi, ja palkinto kainalossa! :flower: =)
Täällä puuhailen hiljalleen viimeisiä jouluvalmisteluita, mulla on "kakku päivässä"-tahti ja vielä jonkun lahjan voisin esikoiselle hakea. Vauva muksii masussa välillä kovastikin, ja elämäni ensimmäinen pica-oire on ilmestynyt: kalkki! Viime viikolla töissä meinasin syödä taululiidun, ja nyt löysin kotoa onneksi kalkkitabuja, niitä oon himoinnu ihan sairaasti! Söin heti kaksi, ei kai se ole liikaa, siitä tulee 800mg yhteensä. Ainiin, ja sit huomasin että ne on menny vanhaks jo vuosi sitten.. :ashamed: Mulla on neuvola tänään, pitää tädiltä kysyä voiko niitä silt syödä. Kun vain pystyisin olemaan syömättä koko purkillista kerralla! :o

T:Kalamama ja Papu rv30+4

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Sukkapari: Voi ei, tuskallisen kuuloista, mutta onneksi jäi kuitenkin hyvä fiilis koko jutusta. :D Ja onnittelut vaavista. :heart: :hug:

kiitos.. olihanse, mut se on niin jännä miten kaikki unohtuu kun vauva on sylissä.. ja kohta jo ajattelee et haluan kokea tuon kaiken vielä uudestaan :D
Sitä tulee jotenkin ylpeä olo, kun on taas selvinnyt.

Onnea Onnea Onnea Sukkis :flower: Ihanaa, että teillä kaikki nyt hyvin ja fiiliksetkin kohdallaan, kun vauvasi jo saanut lempinimen "ihana mutrusuu" :heart: ja seuravaa kertaakin jo "suunnittelet" =)

Mä kirjoitan nyt täältä kotoa lyhyesti ja ilman hienoja hymiöitä. Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta pissasokerit neljällä plussalla. Th nyt konsultoi lääkäriä, että tehdäänkö piankin uusi sokerirasitus (edellisessä kaikki ok).

Mites Tigru voi?

Hauskaa joulua mamit ja esikot :xmas:

Hei, oikein ihanaa ja rauhallista Joulua kaikille teille! :heart:
Ottakaa rauhallisesti ja nauttikaa kaikesta, taputelkaa masua ja miettikää millainen pikku tonttu on mukana sitten vuoden kuluttua juhlimassa!

Palataan asiaan ensi-viikolla, me häivymme netti-pimentoon maalle!

T:Kalamama ja Papu-tonttu

Alkuperäinen kirjoittaja Lenniina:
Onnea Onnea Onnea Sukkis :flower: Ihanaa, että teillä kaikki nyt hyvin ja fiiliksetkin kohdallaan, kun vauvasi jo saanut lempinimen "ihana mutrusuu" :heart: ja seuravaa kertaakin jo "suunnittelet" =)

Mä kirjoitan nyt täältä kotoa lyhyesti ja ilman hienoja hymiöitä. Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta pissasokerit neljällä plussalla. Th nyt konsultoi lääkäriä, että tehdäänkö piankin uusi sokerirasitus (edellisessä kaikki ok).

Mites Tigru voi?

Hauskaa joulua mamit ja esikot :xmas:

On tämä sellainen rakkaus pakkaus.. maailman paras joululahja!

Hyvää ja antoisaa joulua kaikille!! :flower:

Heipparalla!!

Täällä kaikki hyvin, ja edelleen yhtenä kappaleena. :D Joulu olitiin poissa kotoa, oikeestaan jo tiistaista asti, joten en päässyt kirjoittelemaan.

Tiistai-iltana jouduttiin käymään yöpäivystyksessä, kun aikaisemmin päivällä th sanoi, jos saan voimakasta päänsärkyä niin olisi hyvä hakeutua synnärille, ihan varoiks, oli kaikki raskausmyrkytyksen oireet esillä... Noh, käytiin sitten näytillä, kun päänsärky ei lakannut, ja vauva liikkui mielestäni tosi vähän, jo muutaman päivän oli ollut vähä liikkeinen.. Mutta kaikki oli hyvin, ei siis mitään hätää, painoarvionkin sain kaupanpäälle, 2700g olis kaverilla nyt painoa. :heart: Voipi pikkuisen olla kookkaampi mutta alle kolmekiloinen on edelleen.. :/ No, eipä tuo esikoinenkaan ollut syntyessään kuin 2880g, joten tuskin tämäkään paljoa kookkaampi voi olla..

Nyt alkaa kyllä olemaan sellainen olo, että sais jo syntyä, vaikka kurjaa se lapselle olisi, kun synttärit ihan vuoden viimisinä päivimä, kaikkihan sanoo, et koita nyt vaan pitää se siel vuoden vaihteen yli, mut en vaan enään jaksais millään näit kaikkia kolotuksia yms.. Mutta minkäs teet, sehän ei sielt ainakaan käskemällä tule.. odottelemme siis kaikessa rauhassa. :heart:

Mut nyt täytyy taas mennä, mukavaa sunnuntaita kaikille!!!
Tigru ja möhkis 37+5

Kaikille ihanaa joulun jatkoa :xmas: !

Täällä myös kaikki hyvin, aika paljon supistelee napakasti mutta kivuttomasti. Maha on kasvanut kovasti, on jo vähän nukkumisongelmiakin..

Lomatunnelmissa, Stinkkeri (huomenna 27+0)

sukkis onnea paljon!!! :flower: :heart: :heart:

-

Täällä myös suppareita kivasti, mut kyl ne siit sit loppuu ku menee lepäämään yms..
Ja häpylyy tulessa

:kieh:

Nemu 32+0 pooooks :heart:

:heart: pokspoks :heart:

Siitä lähits sit vikat viikot käyntiin, vaikka olo on tuskainen ja kaikki ottaa päähän niin, kyllä lapsen kannalta toivon, että muutaman päivän pysyisi vielä masussa.. :D Mutta suppareita vaan on niin paljon että pelkään lähdon olevan lähellä.. :whistle: Ei kyllä mitään kipeitä vielä.

Neuvola olis taas iltapäivällä, tulen sittn kertomaan taas kuulumiset
Missäs muuten sannis taas on? Vielä yhtenä kappaleena?

Tigru ja möhkis 38+0 :heart:

Onnea vauvan saaneille!!! :D ...

Tulin nyt vähän kertomaan kuinka meillä menee 2 lapsen kanssa...
Emma on kyllä ollu todella kiltti ja reipas, auttaa kauppalaukkujen purussa etc, ja käy aina välillä paijaamassa ja pusimassa pikkuveliä. :D

Nyt viel ku oon Emman nostokiellossa, niin Emma on nyt välipäivät mun äipän luona hoidossa, kun mieheni töissä.
Jonka jälkeen mieheni jää 2vkoks isyysvapaalle.
Emmalla alkaa 11.1 tarha, käy siel 11pvää/kk...jolloin saan huili-päiviä pojan kanssa.
Tuntuu siltä että Emma enemmän mustis isästä ja isovanhemmista ku minusta..

Eli en oo viel ollu näiden kera yksin. Niitä odotelles :/

Onko tuolla vauvat0-1v keskustelu puolella, pikku2 odottavien jatkuu osaa???

Heippa!

Enpä ole tänne hetkeen kirjoitellut :ashamed: Kamala kiirus opiskelun ja kaikkien tehtävien kanssa ja pyhinä en jaksanut edes konetta avata.

Kovin paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Me olimme uudestaan nt-ultrassa 17.päivä. Silloin ensimmäisessä nt-ultrassa ei mitään mittoja saatu, kun pikkuinen ei vastannut lainkaan viikkoja ja la siirtyi kuukaudella eteenpäin. Mutta nyt olivat kaikki mitat ihan ok ja laskettu aika on se 30.6.2010.

Rakenneultra on helmikuun alkupuolella ja sen jälkeen on seuraava neuvolakäyntikin. Ikävän pitkä väli noissa neuvolakäynneissä, kun viimeksi olin marraskuussa. Kovasti odottelen, että alkaisin tuntea kunnolla pikkuisen liikkeitä.

T: Zalmiakki ja "Eino" rv 13+6

Täällähän minä vielä olen,kokonaisena!

Mutta tänään on huimannut,lonkkaa särkee ja mahaa nipistelee,viiltelee ja kellertävää limaa tulee ihan tippuen. Olisiko limatulppaa! Jännäilen milloin lähtö tulee.. :whistle:

Viikkoja on jo 38+5 huomenna vielä neuvola jos ei tule lähtö yöllä.. :)

Sannis ja patu rv 38+5

Sannis, toivotaanpa että päset pian tositoimiin! Hyvältä kuulostaa kyllä!
Zalmiakille kärsivällisyyttä, tuossa vaiheessa ne viikot kyllä matelee! ja tosiaan kumman harvassa sun neuvola-ajat, eikös kerran kuussa pitäis päästä kuitenkin?
Mites Tigrun neuvolakäynti meni? Ja ihana kuva Sydänkäpysellä, pääsispä jo itsekin esittelemään Papun esikoiselle :heart: Kyllä tuo meidän poika jo kovasti odottaa vauvaa. Tuli tänään sanomaan että tuttipullo pitäis muistaa käydä ostamassa.. Maanantaina kävin äitipolilla kokoarvio-ultrassa, on noita sokeriseuranta-juttuja. Kaikki oli kunnossa, ja oli ihana nuori naislääkäri joka pitkään malttoi etsiä vauvelin haaraväliä kun sukupuolesta kysyin =) Huonosti näkyi taaskin, mutta varovaisen poikaveikkauksen antoi! Nyt täytyy alkaa poikien nimiä miettimään, mulla on ollut niin tyttöolo koko ajan että oon jotenkin siihen ajatukseen vaan sopeutunut.

Äitiyspakkaus tuli eilen, oli ihana avata ja tutkia! Ja onpas kiva että on niin paljon pieniä vaatteita, muistelen että esikoisen pakkauksessa oli ihan liikaa niitä 70, 80 ja jopa 90cm vaatteita!

Ensi viikolla on taas neuvola, nythän niitä alkaa olla kahden viikon välein. Ja maanantaina sitten töihin, enää 3vkoa töitä ennenkuin äitiysloma alkaa!

Torstaina poksuu rv32, mutta en varmaan tule sitä tänne päivittämään, lähdetään uutta vuotta juhlimaan mun vanhemmille.

Eli oikein hauskaa Uutta Vuotta kaikille teille!

T:Kalamama ja Papu rv31+5

Heipä hei pitkästä aikaa!!
Onnea kaikille vauvan saaneille! Kiva kun täällä tapahtuu säännöllisesti sekä uusia plussauutisia että syntymiä :)

Tänään oli np-ultra ja suureksi yllätykseksi sikiön koko vastasi viikkoja täysin, l.a:ksi varmistui 11.7.
Kävin nimittäin alkuraskauden ultrassa jossa raskauden kesto oli noin viikkoa vähempi kuin menkkojen mukaan ja pidin sitä ihan luonnollisena kun ovis oli viivästynyt viikolla. Mutta niin vaan oli pienokainen ilmeisesti kirinyt kiinni kasvussaan niin että vastaa nyt täysin menkkojen mukaan olevia viikkoja 12+2.
Kaikki näytti olevan hyvin ja vilkkasti siellä pikkuinen huitoi ja vipelsi.

Vähän on ollut pahoinvointia mutta ei yhtään niin paljon kuin esikoista odottaessa, ei ole onneksi tarvinnut oksentaa kertaakaan. Nyt taitaa olla jo helpottamaan päin huonovointisuuskin.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille ja onnellista odotusta ja synnytystä jokaiselle!!! =)
t. Minis ja Miniplussa

Olen joskus tässäkin pinossa kirjoitellut niin tulin kertoilemaan että meidän pikku tonttu-ukko syntyi rv 40+0 ultran mukaan laskettuna eli 8.12. klo 8:22 3890g ja 52cm :) Supistukset tai ennemminkin menkkamaiset kipuaallot alkoivat maanantai iltana ilmeisesti vatsataudin kera, kun isoveikkakin alkoi yöllä oksentaa. Olin yöllä käyrilläkin tunnin verran sairaalassa, mutta sain luvan lähteä kotiin kun kohdun suu oli vain kahdelle sormelle auki eikä tilanne supistuksista huolimatta edennyt siinä tunnin aikana. Aamulla 6-7 aikoihin kivut alkoivat olla jo sitä luokkaa että piti puuskuttaa ja ne alkoivat tuntua kunnon supistuksilta, jotka siinä vaiheessa tulivat jo minuutin parin välein. Samalla alkoi valua veristä limatulppaa ja siinä vaiheessa käskin miehen soittaa ambulanssin, koska vaikka sairaalaan on matkaa noin 500metriä niin en olisi sitä pystynyt kävelemään ylämäkeen. Ensin tulivat palomiehet paikalliseen tapaan ja meinasi nuorukaisilla alkaa tulla hätä kun lääkärillä ja ambulanssilla kesti ja minua ponnistutti. Pikkuisella oli siis kiire maailmaan eikä meinattu ehtiä ollenkaan sairaalaan vaan ambulanssilääkäri ehti jo kertaalleen tehdä päätöksen kotisynnytyksestä, mutta vauvapa päätti nousta vielä hieman ylemmäs ja ehdittiin kuin ehdittiinkin sairaalaan, jossa taisin olla vajaat 10minuuttia ennen kuin vauva oli ulkona. Luomuna siis mentiin ja vauva ei ollut kiinnittynyt eikä laskeutunut ennen synnytystä enkä ollut ponnistustarpeen tullessa vielä edes kokonaan avautunut. Mutta sama tilanne oli esikoisesta, jossa vaan epiduraali varmaan hidasti synnytystä.

Aluksi käytiin punnitsemassa vauvaa kun paino laski alussa noin 400g ja nyt vasta oli päästy yli syntymäpainon. Maitoa menee hyvin ja yöt on nukuttu yhdellä syötöllä, päivisin sitten tankataan senkin edestä. Esikoinen hoitaa ja pusuttelee ja auttaa äitiä, mutta aina välillä menee vähän liian kovakouraiseksi vauvan hoitaminen ja kriisejä tulee pienimmästäkin syystä.

Saini ja tintti 22vrk

saini81:Hui kauhistus, olipas hurjan kuulosta! Tuota vähän itsekkin pelkään itselleni käyvän, tosin erona se että meillä on sairaalaan 70km... :$ Mutta suuret onnittelut joulutontusta! :hug: :flower:

ON: Neuvolakuulumiset tiistailta:

rv: 38+0
paino: 70.7kg
painonmuutos/viikko: +1200
paineet 119+77
pissa: puhdas, pitkästäaikaa. :)
kohdunkorkeus: 34cm
tarjonta: rt
sykkeet: +140
liikkeet: ++

Elikkäs kaikki hyvin, turvotusta on jonkin verran, mutta ei kauheesti... onneks. Supistellut on on nyt kahtena iltana sillein 10min välein, mutta ei vielä mitään kipeitä, mutta josko se nyt enteilis jo kohta lähtöä.. :) päätään vauva tuntuu kovasti puskevan tuonne alas, niin että välillä on todella epämukavaa ja kävellä ei voi.. muuten olo suht hyvä.

nyt pötkölleen, mukavaa iltaa kaikille!

Tigru ja möhkis 38+1 :heart:

Neukkulassa käyty ja kaikki vauskilla hyvin. :heart: Sykkeet +149, hyvin liikuskeliki ku sf-mittaa otettiin.. :) Sf 24cm. Mulla kivasti hb noussu nyt 117 (viimeks 98), rr edelleen matala 102/59. Painoo tullu nyt lähtöpainosta n.4kg, viime kertaan verrattuna +200g/vkoo kohti. Pelkäsin et ois tullu huomattavasti enemmän jouluherkutteluista johtuen, mut onneks ei.. :)

Kellis ja Aarre 26+2

Hyvää alkanutta vuotta kaikille.
Plussasin uuden vuoden kunniaksi ja salaa käyn kurkkimassa tällä puolella.

Syyskuussa jos kaikki menee hyvin olisi laskettu aika.

Soittelen maanantaina neuvolaan.

Yhteistyössä