Pikkukakkosta odottavat vol5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 47183
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lenniina:
Sukkapari: Mietinkin juuri, mikä mahtaa olla tilanteesi. Toivottavasti olisi nyt sitä itseään ja kaikki menisi hienosti! Palailehan tänne niin usein kuin jaksat/ehdit ja pidät meidät ajantasalla =) :hug:

kiitos :hug: mitä lie.. nukahin äskettäin mukavat 2h päikkärit esikon vieressä ja ainakin nyt kipuilu on helpottanu.. tosin heräsin siihén et närästää ja ruoka pyrkii kurkusta ylös.. oispa ihana ollu lähteä nyt päivällä :saint:

.... B) ...
Nyt tänään tultiin kotiin...ja kyllä kyyneleet tuli silmiin kun näin Emman, kauhee ikävä. Olin äippäpolilla siis kaikki 10päivää!!! maanantaina käynnistettiin ilmapalloilla..klo9..
Poika syntyi sektiolla 7.12.09 klo23.27, paino 4,2kg ja pituus 52cm.
Poika terve ja mun mies pääsi leikkaus saliin.

Tuun kertomaan enemmän myöhemmin...

Dubbla mom & Emma 1½v ja Poikatonttu 4päivää

Sydänkäpynen ONNEA pojasta..

mä oon niin kade.. tääl viel kärvistelen mahani ja tän änkyrä vauvan kans.. mä oon jo lyönyt hanskat tiskiin, sen suhteen et pääsis ennen joulua jalolleen :'( :'( viime yö meni itkua tihrustaen, ku mä en vain enään jaksa tätä kärvistelyä
sukkis ja änkyrä 40+5

Sydänkäpynen: Suuuret onnittelut pojasta!!! :hug: :flower: :heart:

Sukkapari: Paljon jaksuja, voin vaan kuvitella sun olon, oon ite nyt jo ihan kypsä tähä tilaan.. :( Voimahali ja suppari tuulia. :hug: :whistle:

ON: Siis mä oon oikeesti ihan valmis tän vauvan syntymaaän, en enää jaksa!!!! Vauvankin kanssa saa yöllä pitemmissä pätkissä nukuttua, nyt kun en pysty edes kääntymään ilman et herään siihen, ja sit viel kun joudun aikas usein kääntyilee, kun puutuu paikat tosi äkkii.. :( Sit viel kun oon laskenut kaiken sen varaan et tämä syntyy kahen viikon sisällä, kun esikoinenkin syntyi 38+2, niin tietty mun tuurilla menee yliaikaiseksi niin että heilahtaa... :whistle:

Noh, keskiviikkona olis lääkäri neuvola, niin nähdään mikä tilanne tuol alhaalla, osaasitten vähän ennakoida sitä aikaa, tai sitten ei..

Mutta jokatapauksessa mukavaa viikonalkua kaikille!! :D

Tigru ja möhkis 35+6

Sydänkäpynen:
042.gif
Oi joi joi! Ihanaa, että terve poika :heart: Herkistyin täällä ihan uutisiasi lukiessa :ashamed: Tule ihmeessä kertomaan lisää, kun jaksat =) JA ONNEA HIRMUISESTI
044.gif

Sukkis: Kyllä se änkyräkultumussu sieltä vielä ennen joulua tulee ja jos tulee helppo synnytys, ennätätte varmasti kotiin jouluksi! Supparituulia :whistle:

Tigru: Uudeksi vuodeksi sitten puhallan supparituulia :whistle: vai olisiko joku muu päivä mieluisampi =)

Lenniina ja pieni 15+3

heipsan onnea sydänkäpyselle pojasta =)

meillä tänään rakenneultra illalla vasta mut jänskättää hurjana et saakos selville et kumpi tuolla masussa myllertää :D

mut täällä pakkaset vaan paukkuu -23 :( mut joulu vaa uhkaa lähestyä et eikä kauheena saatu aikaan mitään :( jouluruuat tosin on pakkases valmiina.

nyt valmistautumaan :) illalla kertomaan uutisia ultrasta sitten. :wave:

arska äippä+ "poika" 21+3

Kävin synnärillä käyrillä vauvan vähentyneiden liikkeiden takia. Sieltä ohjasivat naisten pkl ultraan (oli lääkäri halunu vielä ultrata). Käyrässä ja ultrassa kaikki OK. Käyrän aikaan vauva liikuskelikin mukavasti. Ultrassakin näin et vauva liikkuu, mut en tuntenu liikkeitä (lääkäri ihmetteli et miten en tunne). Istukka kalkkinen ja lapsivettä ihan mukavasti (oli esikon syntyessä vähissä. Paino arvio 3800g tosin lääkäri meinas, et hänen mielestä on pienempi.. mut puntarihan sen sit näyttää. Kohunsuu niukin naukin 2sormelle auki, pehmeä ja kanavaa 3cm jäljellä, et ei ole nuo mun supparit saaneet oikeestaan mitään aikaseks. Kävi muuten TOSI kippeetä tuo sisätutkimus ja sen jälkeen onki supistellu epäsäännöllisesti ja ihan tuntuvasti. Jospa se tästä. Sovittiin sit et menen Pe aamuna suoraan osastolle, et jospa alkasivat käynnisteleen.. meinas ensin et vasta maanantaina, mut lupas kuitenki tulla jo Pe (ku sanoin etten jaksa maanantaihin asti + ens viikolla mies ei pääse synnärille mukaan, ku ei ole navetaan lomittajaa).

sukkis ja viimenen poks 41+0

:flower: Onnea Sydänkäpynen :flower: :heart:

Täällähän monella jo lähenee se vauvelin syliin saaminen! Mulla tulee tällä vkolla rv30 täyteen, ja nyt on alkanut vauvan asento mietityttämään. Jalat edellä (ei siis edes pylly) on vauva tuolla, milloin aletaan kääntämistä yrittämään jos ei itse käänny? Jännittää jos se sattuu kamalasti, ja en tiedä uskallanko alkaa edes alakautta synnyttämään jos on jalat edellä... :/

T:Kalamama ja Papu rv29+4

jos kiinnostaa...
Kaikki alkoi mun oudosta huonosta/heikosta olosta29.11 sunnuntai iltapäivä n klo13.
kaikki kumminki kunnossa, mutta ottivat seurantaan tarkkailu saliin yöksi.
Seuraavana päivänä minut tutkittiin kunnolla, kävin ylävatsa röntgenissä etc.
Kaikki myös siel hyvin.
Joten pääsin kotiin.

Keskiviikkona 2.12 päänsärky alkoi vaivata joten palasin takas synnärille. Ottivat minut sisälle äippä.polille rauhoittumaan.
Kaikki siel kumminki ok, mutta eivät enään päästäneet mua kotiin, kun verenpaineet pysyivät polilla kohdillaan.
Perjantaina lekurit tekivät vikan ultran/painoarvion ja sisätutkimuksen.
Kertoivat ettei mitään ollu kypsyny taikka laskeutunu.

Joten odottivat maanantaihin 7.12 klo9, jolloin minuun laitettiin ilmapallot sisälle (yksi pallo kohdun sisälle ja toinen pallo sinne kohdun kanavaan)
Ne pallot täytettiin täyteen (80ml/pallo) jonka jälkeen olin pyörtyä kivusta klo10-12 välillä, kipujen takia pallot tyhjättiin miltei kokonaan...
Minut siirrettiin synnärin puolelle saamaan kivunlievitystä, antoivat pedintiinin n klo12...
Joka auttoi että supistuksien välissä oli edes 2min hengähdys taukoa.
Klo15 tuumasin että nyt on supistukset kadonnu, joten pallojen täytttö alko uudestaan, tällä kertaa eivät täyttäneet kokonaan heti...
klo17 alkoi taas todella kipeät supparit, antoivat toisen pedintiinin.
Klo18 lekuri kävi ja teki sisätutkimuksen, Hän sanoi: Olette 4cm auki, nyt vaan odotetaan että pallot tulee ulos, eiköhän tämä synny alakautte.
Olin aika yllättyny ja jopa iloinen...
klo20 sain kolmannen pedintiinin.
Ja klo21 seuraava kätilö ja opiskelija tekivät sisätutkimuksen, Kätilö sanoi: Et ole 4cm auki, eikä tämä ole edes laskeutunu, eikä tämä synny alakautte!.. :o
Blaaaaaa...olin pikkasen sekaisin.
Kätilö laitto minut suihkuun jospa supparit loppuis, mutta ei, supparit vaan jatkoi ja jatkoi...
Klo22.30 aikaan mulla ei pää kestäny, vaan alkasin itkeen epäonnistunutta käynnistystä ja pettymistäni alatiesynnytykseen..
Samaan aikaan kätilö tuli huoneeseen ja sanoin Hänelle että: Tehkää nyt joku päätös, supparit jatkuu :kieh:

Sektio päätös tehtiin, ja onneks mun mies pääsi leikkaus-saliin mukaan..
Kaikki meni siel hyvin, vaikka tällä kertaa mua pelotti sata kertaa enemmän ku viimeks, en jotenki muista mitä ne siel teki sillo.

Poika syntyi klo23.27...huoh...nopeeta toimintaa.Poika vietiin lastenpolille kun oli nielly lapsivettä eikä hengitys oikein toiminu, mutta kaikki loppui hyvin.
Sen jälkeen olin 2h heräämössä, mies lähti klo01 katsomaan poikaa lastenpolille ja meni sitten kotiin.
Mä pääsin klo03.30 viel lasten polille pitämään poikaa sylissä hetken.
Olin siis takas äippäpolilla klo04.

Onnekseni sain pojan mun luoksen sit aamulla klo11... :heart:
Ja sitten 11.12 päästiin pojan kanss kotiin... B)

Jos me halutaan kolmas baby, niin se on sit suora sektio.
Että näin.

heipsan ultrassa käyty kaikki hyvin ja tyttölupaus oli. mutta kaikki mahdollista vielä. anopillaki kävi viimeisen odotuksen aikana et sanottii et tyttö on joha syntyiki poika :o
JOten ite vähä hakusella vielä et onkoha tää tyttö vai poika. et ei oikee tiedä.

arska äippä + tyttö 21+3

huomenta :D
Meinasin et pitää tulla aamulla sanoon, et supparit sit loppu ku menin nukkuun.. niinhän ne loppu mut 5 aikaan lorahti lapsiveet ja siitä lähtiin on sit aina vähän lorahtanu, tosin isommin ei vielä suppaile (ei ainakaan säännöllisesti), et kotona ootellaan. Aattelin tässä vähän kuulostella ja sit soitella synnärille.. nyt jänskättää!
auuuts.. ja supistaa :D
Meijän murun syntymäpäivä taitaa olla tänään :heart:
sukkis 41+1

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Sukkapari:Hui, se on kait sit menoa nyt. :hug: Temppiä matkaan, tosin taidat olla jo lähtenyt.. ;)

g050.gif

kiitos.. ehen mä vielä :D
Synnäriltä sanovat et ei kiirettä, koska ei supistele säännöllisesti.. mut meinasivat ettei saa jättää viimetippaan. Äsken soiteltiin lapsenlikalle et alkaa tulla tännepäin.. lähetään kun tulee tänne. Jos paikat ei ole lähteny aukeamaan, ni pyydän saaha jäähä osastolle, ku tuota matkaa on kuitenki tuo 50km

Sukkapari: Hui, kun on jännät paikat heti aamusta. Onneksi olet nyt saanut nukuttua yön yli että olet hyvissä voimissa =) Onnea matkaan hirmuisesti :heart: :hug: En nyt keksi mitään hienoa kannustuspuhetta, vaikka mieli tekisi sanoa vaikka mitä... 15.12 on hyvä päivä syntymäpäiväksi! :hug:

Lenniina: kiitos.. oon todella tyytyväinen et lähti näin! Tosin menin vasta puolelta öin nukkuun, ku sairaala reissun jälkeen nukuin 2h päikkärit ja illan supisteli, mut sain kuitenkin nukuttua.. ja ennen kaikkea esikoista ei tarttenu lähteä raahaan yölä mihinkään..

Sydänkäpynen: Hui, olipa kipuinen tarina :( Ymmärrän täysin, että haluat mahdollisen seuraavan kerran olevan suunniteltu sektio. Turhaahan se on kärvistellä ensin tunti tolkulla, jos/kun kuitenkin leikataan. Onneksi teillä kaikki hyvin nyt ja olette kotona pojan kanssa :hug: Mitä esikko on tykännyt vauvasta? Miten arki lähtenyt sujumaan? Tuollaisista ilmapalloista en ole koskaan kuullutkaan :o

Kalamama: Huoli pois, ehtiihän tuo vielä kääntyä :hug: =)

Arska Äippä: Onnea tyttöennusteesta :flower:

Sukkaparille vielä :hug:

Tää vois tulla tänne kanssa pulinoimaan, osa teistä onkin jo tuttuja =)

Eli täällä LA 28.4.10 ja toista siis odotellaan. Esikoinen, poika on 07/04 syntyny.

Mut lueskeleen juttuja mitä ootta turisseet =)

buam: Tervetuloa ja onnittelut iloisesta uutisesta! :hug:

ON: Eilen poksahti käyntii rv 36 :o Aika on kyl menny tosi äkkii.. Tänään olis lääkärineuvola, katsotaan mitä hän on mieltä, itselläni on sellainen olo et vähän niinku tihkuis lapsivettä, tuskin vaarallista, mutta katsotaan. Palailen sitten neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset.

Mukavaa päivää kaikille!!

Tigru ja möhkis 36+1 :heart:

Moikka pitkästä aikaa!! Oikeen hävettää etten oo kirjotellu tänne.. :ashamed:

Sydänkäpynen onnea pojasta :heart: :heart:

Täällä odotus mennyt suht koht ok. Mitä nyt olin osastolla raskausmyrkytysepäilyn takia mutta ei oo enää mitään, ne kipeet supparitkin on hävinny, ja niitä tulee vaan rasituksessa.. Vauvaa on nyt 4 kertaa ultrattu ja aina sukupuoli ollu tyttö, joten täältä löytyy miltei kaikki vaaleenpunaista :D

nemu ja tyttö 30+2

Eilen oli siis neuvola ja tässä nyt neuvolakuulumiset:

RV:36+1
paino: 68
paineet: 125/74
pissa: prot. +/-, leuk. +
tarjonta: rt
Kohdunsuu: kiinteä, kiinni, pituus: 3cm

Ei kuulema näytä siltä, että olis lapsivettä mitä tulee, vaan hyvin löysää valkovuotoa.. Vertasin tossa esikoisen aikana tehtyyn sisätutkimukseen, samalla viikolla, niin silloin kohdunsuu oli jo pehmeä ja auki 2cm, joten varovasti päättelin, että ei tämä tapaus ihan heti oo tulossa.. |O
Noh, päivä kerrallaan mennään, ja koitetaan kestää tää olotila ja kaikki säryt.. Kyllä se kumminkin jossain vaiheessa päättyy. :D

Tigru ja möhkis 36+2 :heart:

Onnea Sydänkäpynen pojan syntymän johdosta ja peukkuja sukkikselle synnärille! Jännityksellä jään odottamaan uutisia sieltä!

Huih ku on menny aikaa viime kirjoittelusta.. :whistle:

Oon ollu sairaslomalla tuon iskiaksen takia nyt viikon verran ja nyt muutamana päivänä ollu kyl muutaki jomottelua ja kolottelua.. :/
Tänäänki vissiin tullu touhuttua liikaa ku selkää särkee ja lantioo kolottaa.. :( auts!

Ihanat paukkupakkaset ollu! Mä oikein nautin ku lumi narisee kunnolla kengän alla ja hengitys höyryää :) Ihana odotella Joulua.

Tänään siivoilin ja laittelin kahteen ikkunaan joulutähdet ja vaihdoin keittiöön joululiinan pöytään. Huomenna ajattelin tehdä aamupalaksi riisipuuroa ja jos laittais vielä yöksi jäälyhdyt jäätymään ku sain niin hyvän vinkin eräältä nettitutulta ;)

Masukki möyryää pitkin päivää säännöllisesti. Eipä tarvi huolehtia etteikö siellä ois kaikki kunnossa.

Poks rv 30! =)
Ja tänään oli viimeinen työpäivä ennen Joulua. Seuraavan kerran sitten töihin vasta 4.1! Ehdinkin olla 3vkoa sitten töissä ennen äitiyslomaa. Ihanaa miten aika kuluu nopeasti! En malta odottaa Joulua, tänään koristeltiin kuusi koko perheen voimin. Ihanasti poika kehui miten ihanan kaunista on hänen mielestään :heart:

Papu liikkuu jaksottain, yleensä on koko päivän suht hiljaa, ja sitten seitsemän aikoihin alkaa jumpata. Ja tietenkin sitten kun käyn nukkumaan, sitten sitä vasta tempoillaankin! Viikonlopuksi anoppilaan, siellä pääsee jo etukäiteisjoulua viettämään, toivottavasti on kinkkuakin! :p Ihania pakkaspäiviä kaikille! :wave:

T:Kalamama ja Papu rv 30

Pitkästä aikaa ehdin tännekin lukasemaan kuulumisia ja kirjoittamaankin jotain. Yritän "ryhdistäytyä"!

Sydänkäpynen onnittelut pojasta!

sukkaparikin on päässyt tositoimiin. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Uusille tervetuloa!

(.) Täällä suunnalla ei oikeastaan ole tapahtunut mitään erikoista. Rakenneultra on takana ja kaikki oli hyvin. Sukupuoli pysyy arvoituksena. Oma vointi on ollut alun pahoinvointien ja hillittömän väsymyksen jälkeen ollut ihan hyvä. Alaselkä ja lantion seutu ovat ilman raskauttakin ongelma, mutta vielä ei ole ihan mahdottomiksi vaivat heittäytyneet. Viiltokipuja hermojen jäädessä puristuksiin tulee tasaiseen tahtiin, mutta kaikkeen "tottuu". Ja tosiaan, ovat olleet joskus niin paljon pahempia, ettei tämä vielä pahasti häiritse. Laittaa kiukuttamaan joskus, mutta sillä energialla tulee sitten hoidettua vähemmän mielenkiintoisia tekemättömiä hommia. Istukka on tällä kertaa etuseinämässä, joten liikkeet tuntuvat erilaisilta. Tulokas liikkuu kuitenkin melkoisesti ja vähän jännittääkin tuleeko meille toinenkin extrapattereilla varustettu lapsonen...

Ulkona sataa ihanasti pakkaslunta, oikein isoja hiutaleita. Taidamme lähteä tytön kanssa ulkoilemaan kun vielä on valoisaa. Yritämme jättää päikkärit pois ja kyllä tämä kieltämättä on melkoinen muutos myös äidille. Siihen vanhaan rytmiin oli ehtinyt tottua niin hyvin... Mutta jospa nyt saadaan yöt kunnollisiksi, nukahtaminen on ainakin onnistunut niin paljon paremmin tässä parina iltana, että tästä yritetään pitää kiinni. Sitten pitäisi vielä itse oppia menemään aiemmin nukkumaan/nauttimaan siitä laatuajasta miehen kanssa vapautuneemmin kun lapsi menee nukkumaan pari tuntia aiemmin.

Donu ja Pikkuinen 22+3

Tervetuloa Buam :wave:

Nemulle onnittelut tyttöennusteista ja hyvä, että myrkytys ohi ja supparit hävinneet :flower:

Tigru: Hyvä, ettei ollut lapsivettä, vaikka sitä ehkä olisit toivonut jo olevan? Kestämistä särkyihin :hug:

Sukkiksen kuulumisia voimme alkaa pikku hiljaa jo odotella =)

Donu: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä!

ON: Lähden tästä piakkoin joululoman viettoon - ihanaa! Maanantaina on toinen neuvola, ensimmäinen, jossa kuunnellaan sydänääniä :heart:

Lenniina ja pieni 16+0 :heart: POKS :heart:

POKS rv37+0 :heart: vielä muutama viikko.. vielä muutama.. :flower:
Tulen kertomaan kuulumisiani tarkemmin kun kerkiän.. :)

Löytyiskö ketjulle halukasta jatkajaa? kun itselläni aika alkaa lähenemään loppua?

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja koittakeehan mammat pysyä pystyssä ja lämpiminä! :xmas:

Yhteistyössä