Pikkukakkosta odottavat vol4

kamala että aamulla väsytti ku herätyskello pärähti soimaan 5.50.. *huoh*

mä hoksasinki et jo ens viikolle vois varailla varh.uä-aikaa, sykkeetki pitäs jo ens viikolla näkyä (6+2 jälkeen), mut kattoo nyt jos tuo tk-lääkäri huomenna vaik antais mulle sen kirotun lähetteen tonne yliopistollisen puolelle ni ei tarviis mennä yksit. puolelle..




 
Huomenta!

Nyt mua alko ahdistamaan tää raskaus ihan kybällä... Osittain sen takia mitä tuolla meidän syyskuisten kuukausiketjussa on minusta (asiattomasti) kirjoitettu ja osittain siksi että mulla ei oo enää Ötzkin tavaroissa mitään laittamista kun kaikki on jo valmiina. Tänään sitten tutustumaan synnärille jos vain miehelle ei tuu mitään estettä. Mies työskentelee ilmastointi- ja kylmälaiteasentajana ja helle on pitänyt heitä kiireisinä. Mun tuurilla kuitenkin sille tulee päivystyskeikka ja sitten tää taas siirtyy tai jää kokonaan väliin.

Toinen asia mikä mua jurppii on tää mun oikeaan käteeni tullut rannekanava-juttu. Käsi on keskisormen ja pikkurillin väliltä rystysistä tosi kipee, ei häiritse onneksi päivittäistä toimintaa mutta muuten tuo kipu on ärsyttävä ja se tuntuu välillä ihan ranteessa asti.

Narinapäivä siis edessä mutta yritän jaksaa... Kun tämä päivä on ohitse niin väkisinkin Ötzkin syntymä on taas yhtä päivää lähempänä.

Olkkis ja Ötzki 36+3

 
Pääsinhän minäkin tänne puolelle! Testissä tänään haamun tilalla rehti plussa! Joten la osuu johonkin 12.4.-24.4.2010 väliin. On sen verran epäselvää missä välissä ovis on ollut ja kierrotkin ovat olleet pitkiä, joten aika iso haitari tuossa la:ssa on. Mutta se varmistuu kunhan aikaa vähän kuluu! :D
 
Terveisiä ultrasta! =) Olipas ihanaa nähdä vekkuli vauveli, ja viikotkin heitti vain kahdella päivällä. Kaikki oli hyvin, niskapoimukin vain 0.6. Tuli hirmu hyvä mieli, ja nyt osaa jotenkin jo alkaa suhtautumaan tähän lapseen "oikeasti". :heart:

T:Kalamama ja Papu 11+4

P.S. Huomasin että 2kg on tippunu paino 3vkossa.. Onneks on mistä tippua, mutta toivottavasti pahoinvointi jo pian loppuisi!
 
Mahtuuko joukkoon mukavaan vielä yksi pikkukakkosta odottava mamma? =) Olen listautunut myös tuonne helmikuun hurmaajiin, mutta siellä pino menee niin valtavaa vauhtia koko ajan eteenpäin, etten millään pysy mukana...

Ja tietoja minusta: Esikko on tulla tupsahtanut maailmaan 01/08 ja tämän toisen laskettu aika olisi 2.2.10. Ikäeroa tulisi melko tarkasti pari vuotta, mikäli masuvauva lasketun ajan tietämillä maailmaan päättää tulla. Viikkoja minulla on siis nyt kasassa 15. Liikkeitä olen silloin tällöin jo kuvitellut tuntevani, mutta edellenkään en ole niiin varma niistä. :D

Pöhinä
 
Donu: Onnea ja tervetuloa :flower:

Pöhinä: Onnea ja tervetuloa myös sinulle :flower:

kalamama: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Minullakin putosi mystisesti alkuraskaudessa paino 2vk hitusen yli 3kg, vaikkei ollut edes pahoinvointia tai muuta. Mutta toki oli jonnin verran mistä lähteäkkin :D

Olkkis:

Ikävä että olet saanut asiatonta kirjoittelua osaksesi. Ja toivottavasti pääsitte tutustumaan synnärille. Itse pidin kierroksesta esikon aikaan kovasti ja tahdon uudestaan, vaikka siskon synnytyksen ja omien käyntienkin puitteissa tunnen paikan kuin omat taskuni :D
Ja toivotaan että kätesi kipuilu hoituisi pian.

Ihana sade.
On paljon kivempi olla ja ruokahalu on nyt sitten järjetön muutaman päivän nirsoilun jälkeen, kun kuumuuden vuoksi ei oikein mikään maistunut.
Mustikka piirakka tuli juuri uunista ja pitäisi alkaa tehdä ruokaa. Vaan huomasimpas, että juuri tarvitsemani mausteet ovat täysin loppu.
Pitää odottaa, että mies saa korjattua tuon vauvan pinnasängyn ritilän ja pääsisi sitten pikapikaa kauppaan.
Kaamee nälkä :D

Ei tähdellisempää.
Viikko menee taas hurjaa vauhtia eteenpäin.

paapelo+poju+Deri 32+4
 
Tervetuloa Donu ja Pöhinä! Lisäsin teidät jo tuonne listoille mutta hieman lisätietoja kaipailisin kummaltakin eli esikon sukupuoli ja Donulta vielä syntymä aika (kk/vv) niin saisin tuosta listasta sitten täydellisen.

ON: Me ei sitten päästy synnärille tutustumaan kun mies ei päässyt lähtemään ajoissa töistä kotiin (oli hälytyskeikalla). Onneksi tuo ei nyt kuitenkaan mikään pakollinen käynti ole joten ehkä sen väliin jäämisen kanssa voipi elää. :D

Mun esikoinen lähti tänään kesälomansa viimeiselle reissulle kummitätinsä (=mun sisko) Turkuun. Yksin meni bussilla vaikka olisin mielelläni lähtenyt viemään kun samalla olisin saanut siskolta vauvan tarvikkeita. No neiti tuo ne mukanaan kun lauantaina tulee takas. Pitää vain olla sitten omalla autolla Kampissa sitä vastassa niin saa helpoiten tavarat tuotuu kotiin asti.

Olkkis ja Ötzki 36+3
 
heippas, täällä myös yksi uusi, testi on tehty parisen viikkoa sitten ja nyt viikkoja olisi noin kuusi-seitsemän , yritys tuotti tulosta heti ekasta kuukaudesta kun oli lupa tulla, esikoinen on tytteli, syntynyt 09/07 ja nyt odotan että kaikki menee hyvin ja loppuun asti pikkukakkosen suhteen :heart:

:wave:
 

huih! mul on tänään se lääkäri.. jännittää..

ja illalla siirretään hevonen takas laitumelta tallille..

jos ei tänä iltana näy kuulumisia kirjottelemassa ni sit huomenissa.. voi olla et menee myöhään tuolla tallihommissa..

kellopeliappelsiini ja papu 6+2
 
Täällä viikot poksuu.. Tänään rv 19 kamalan nopeasti mennyt aika :) Ens viikolla jo puolessa välissä raskautta.. Ja puolentoista viikon päästä se 4d ultra..

Vauva potkii kovasti ja välillä kun vauva potkii niin pissattaa ihan mielettömästi kun potkut osuu tuonne alas.. :/ Tänään hain postista uudet imetysliivit kun edelliset alkoi olla aikansa nähneet. Nuo uudet tilasin bebesiltä.

Nyt siivoilemaan ennen töihin menoa..

sannis ja papunen rv 19
 
heips, onko täällä muita joilla näkynyt toinen raskaus jo heti, mulla on maha ihan järjettömän iso jo, ja oli myös esikosta nopeasti...mun vanhat farkut ei mene enään jalkaan vatsan seudulta! :wave:
:saint:
 
Huisi: mä olin kanssa saman tien isovatsainen... kutakuinkin heti pulpahti maha pömpölleen, se tuntui tosi kummalliselta, ku ei ekan kohdal niin käyny!!! Ekan kohdalla olin kyl paljon suurempi sit taas näin lopuks..

mama ja kääpiäinen 37+2
 
Huisi: Mulla oli alussa ihan hirveesti turvotusta. Paino nousi 8kg pelkästään sen alkuturvotuksen takia. Putos kuitenkin ennen rv13 takas alkuun ja nyt tullut suurin piirtein tuo sama kilomäärä vauvan kasvaessa. Eli tavallaan olin isovatsainen mutta en kuitenkaan. :D Oon koko raskauden ajan pystynyt käyttämään ihan normivaatteita eikä äitiysvaatetta oo tarvinnut hommata yhtään vaikka olen reilusti ylipainoinen ollut koko raskauden ajan.

Arska äippä: Tervetuloa messiin! Lisäilen sut listaan.

Olkkis ja ötzki 36+4
 
Mulla alkoi näkyä myös aikaisemmin tässä kakkosessa tuo maha.. :) mutta alussa se oli sellanen pullukka,ja nyt maha on jo kiinteä pallo edessä josta ei voi erehtyä ettenkö olisi raskaana.

joonaksella on räkätautia menossa kylläkin ilman kuumetta,toivon että säästyisin tuolta taudilta. Ja mulla viikonloppu vapaa ihanaa!! Huomenna nään kaverin ja lähdetään lenkille ja sunnuntaina jos joonas ei ole kauhean kipeä mennään uimaan.

Tänään vielä iltavuoro. Nyt jos jatkaisi pyykkien lajittelua..

sannis ja papunen rv 19+1
 
Turvotusta tai mitä lie oli täälläkin tosi aikaseen ja maha alkoi nousta esiin joskus rv10..silloin kauhistelin, että KAMALAN ISO..mutta nyt kun katson niitä kuvia meinaan nauraa itselleni...eihän se vielä ollunna mitään tämän rinnalla ja mitä se tuleekaan olemaan lopussa :D
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Mulla kanssa oli maha ihan "pöhöttynyt" eli turvoksissa alkumetreistä alkaen. Jo pari viikon jälkeen sain sanoa hyvästit käyttämilleni vaatteille ja kaivaa kaapin pohjalle jemmaamani "läskivaatteet" esiin, vaikka vaa'an mukaan pari iloa olisi mukamas jopa lähtenyt. :D Lisäksi mulla oli esikon (pojan ;)) jälkeen jäänyt hieman tuota mahareppua vielä, joten maha on nyt jo melkoinen. Lyhyenä ihmisenä mulla ei maha tullut esikostakaan mitenkään sillai "söpösti" pienenä pallona alavatsalla esiin, vaan lähti jo alusta alkaen melko korkealta pyöristymään. Toisin sanoen, en siis näytä välttämättä vieläkään raskaana olevalta vaan ainoastaa keskivartalolihavuudesta kärsivältä, vaikka bmin mukaan olisin ihan normirajoissa... :ashamed: Hitsit, kun olen kateellinen niille pitkille ja hoikille naisille, joilla on yleensä sellaiset upeat vauvamasut!!

Miten teillä muuten on yleisesti ottaen tämä toinen raskaus eronnut ensimmäisestä? Itselläni ensimmäiset kolme kuukautta olivat henkisesti ja fyysisesti todella rankat. Kärsin pahoinvoinnista 24/7 ja jo sängystä nouseminen otti koville, saatika sitten tuollaisen puolitoistavuotiaan viikarin hoitaminen. Kamalinta oli, kun jopa elämäni aarteen, esikon, ominaistuoksu alkoi tuoksua nenääni hieman epämiellyttävältä. Silloin suoraan sanoen vihasin tätä raskautta... No, onneksi nuo ajat ovat ohi ja nyt elämä taas hymyilee. =)

Toivottavasti Kellopeliappelsiinin lääkäri on sujunut hyvin. :)

Pöhinä

 
hurjasti tervetulotoivotuksia ja onnittelut kaikille uusille!!
Mä olen ollut vähän palsta kömpelönä nyt jonku aikaa, jotenki on vain tätä sosiaalista elämää ja tekemistä ollu niin paljon, ettei ole ku äkkiseltään kerenny koneella pyörähtää lukemassa kuulumisia!
Omassa masussa kaikki Ok. Eilen oli neuvola ja RR + hb hyvä eikä tuota painoakaan ole lisää tullu. Turvottaa jalkoja vain ihan hirveesti, mut niin se teki jo esikon odotuksessa, tosin turvottelu alko vasta loppuviikoilla! Nyt ei meinaa iltapäivällä töissä kengät mahtua jalkaan, vaik tukisukkia oonki pitäny!
Me on täs 2 viimestä viikkoa esikon kans nautittu ihan rehellisesti.. ollaan oltu lomalla! Ja tänään on loman huipennus, ku lähdetään 3 äitin voimin hotelliin 2ksi yöksi + soppaileen. Hirvittää vain, ku en ole ollu yhtään yötä vielä tuosta esikosta erossa.. mut iso tyttöhän tuo jo on (1v6kk), et kyl se hetken ilman äitiä pärjää, se on sit eriasia miten äiti pärjää ilman tyttöä :ashamed:
sukkis ja masu 23+4
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! :wave:
Meillä on nyt pakattu ja siivottu kuumeisesti tänään, ja valmiita aletaan olemaan. Aamulla sitten auton nokka kohti etelää, ja sunnuntai-aamuna ihan liian aikaisin (kuudelta.. ) pitää olla lentokentällä! Ihanaa että matka on lopultakin näin lähellä! Pikkuisen jännittää että miten etova olo saattaa paheta kuumassa ilmastossa, ja muutenkin että miten jaksan olla jos lämpötila kohoaa +40asteeseen.. Onneksi huoneistossa on ilmastointi, voin sitten vetäytyä sinne. Ja kosmetologilta ostin viilentävää ja rentouttavaa jalkavoidetta.

Verenpaineita mittailin taas tänään, on se jännä miten ne nyt on niin alhaiset, kun yleensä on olleet mieluummin korkeat, ainakin edellisessä raskaudessa. Parempi näin tietysti!

Eipä muuta nyt sitten tähän hätään, reilun viikon kuluttua palataan asiaan! Hauskaa viikkoa kaikille!

T:Kalamama ja Papu 11+6
 
nukkumaa meni eilen puol 10 maissa ja nyt heräsin paitti olin hereillä 6.00-puol 7 ku nälkä iski ja teki hieman kipeetä mahaan tonne sivulle et olikos se liitoskipua vai mitäkä. Mut kun söin vähän nii meni ohi. nyt sit pitäis taas syödä ku nälkä ois. MIes ja tytär nukkuvat vielä mut toi pikkuinen karvaturri riiviö rupes riehumaan ja leikkimään nii pakkoha oli nousta.
 
Arska äippä:

Liitos kivut keskittyy yleensä luiden ja nivelien alueelle lantioon ja sitten on nuo venymiskivut, joita voi tulla vähän mihin vain vatsan alueelle =)

Täällä olis sitten taas POKS. 3vk päästä aloitan se vadelman lehtiteen juomisen, sama se onko mitään iloa, mutta pidetään mieli virkeänä :D
4vk päästä vauva on lääketieteen silmissä täysiaikainen, mutta minun vauvat on niin itsepäisiä, joteivät moisista "pikkuseikoista" perusta, vaan heidät saa pakottaa tulemaan ;)

Joo yritän taas tsempata itseäni ajattelemaan sitä yli La:n menoa, muuten sekoan vielä näiden vaivojeni kanssa =)

Mutta nyt pojan kanssa lasten ohjelmia katsomaan, kun mies lähti päiväristeilylle. Toivotaan, että hänen suunnitelmansa juominkien välttelystä onnistuu...porukka kun on hänen entisiä työkavereitaan ja heillä on kova tarve aina tarjota kaikkea :whistle:

paapelo+poju+Deri 33+0 POKS
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!!! :wave:

Onpas tänne tullut paljon uusia, joten kaikille uusille tervetuloa ja onnea!

On: Täällä ei mitään kummallista, paitti että väsymys tullut takaisin.. No, johtuisko siitä, että perjantaina alkoi taas koulu.. Ja tää muutto stressikin painaa päälle.. huoh. Mutta muuten kaikki ok.. :D Nyt pojan kanssa puurolle, rentouttavaa sunnuntaita kaikille..



Tigru ja möhkis 18+5
 
Olkkis kiitos päivityksestä!

Ja muille kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista!

Esikoinen vetelee käsittämättömän pitkiä päikkäreitä ja minä olen jumissa koneella. Noh, jospa sitä silloin tällöin viettää omaa laatuaikaa ihan ilman syyllisyydentunteita tekemättömistä töistä, niitä kun aina riittää eivätkä lopu tekemälläkään. ;)

Oireita ei oikeastaan täällä vielä juurikaan ole. Mitä nyt paino on pudonnut pari kiloa, ruoka maistuu vaihtelevasti ja painon laskusta huolimatta housut eivät mene kiinni. Esikoista odotellessa alkoi housut kiristää tosi aikaisin ja kyllä se mahakin alkoi näkyä yllättävän nopeasti (muistelen, että n. rv13). Saa nähdä milloin masu alkaan tällä kertaa näkyä kunnolla. Äitiysvaatteet olen kaivellut kaappien kätköistä ja varsinkin housupuoli taitaa tulla nopeasti päivittäiseen käyttöön.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Donu + Pikkuinen rv5?
 

Yhteistyössä