Pikkukakkosta odottavat vol4

heipparallaa kaikille! :wave:

Tervetuloa bassets! Ja onnittelut plussasta :flower:
olipas paljon tullut juttua sinä aikana kun olin poissa (to-su) :D

huomenna poksuu taas viikot JO 17 :eek:, kyl oikeesti aika menee ihan kuin siivillä.. Toisaalta hyvä, kun tuntuu, että sinne LA on viel piiiitkä aika. Mutta sitten kun vauva on sylissä, niin miettii että menipäs äkkiä aika ja harmittaa, kun ei ole enään vauvamasua.. :D

Meillä alkaakin kova pakkaaminen, kun tarvis tän kuun aikana muuttaa tästä asunnosta pois. Huoh, hommaa riittää.. Tarvis varmaan mennä aloittelemaan, kunhan on aamupala syöty, että sais sen alkuun..

Mukavaa viikonalkua kaikille!

tigru ja möhkis 16+6
 
Hehe...pääsinpäs sanomasta, ettei poika ole sairastanut kuin kahdesti.

eilen kun heräsi uniltaan, niin oli silmät ja posket ihan kipeän lapsen näköiset ja nappasin mittarin...38,7 ja poika vaan viipotti :eek:
Miten noilla lapsilla voikin riittää virtaa kipeänäkin, ei voi käsittää.

No suht hyvin nukkui kuitenkin yön, ei heräänyt kuin kahdesti ja nukahti heti kun asettelin paremmin vällyjen alle.
Toinen on ihan luttana.

täytyy katosa tämä päivä vielä tuota kuumetta, että miten pysyy aisoissa, jos huomenna vielä nousee kuume, niin lääkärille...ettei olisi taas se korvatulehdus tuloillaan kun on rapsutellut korviaan...ei tosin arista niitä mitenkään, mutta tonkii kuitenkin kokoajan.

Derillä oli sitten myös vilkas yö, joten tämä mamma on kuin nukkuneen rukous...

Sain kuulla että isolla määrällä hyvänpäivän tuttujani, eli puisto tuttuja, on LA lokakuussa...mies sitten sanoi, että kyllä me kulta tuo lapsi saadaan viimeistään 29.9 ulos, jottet joudu käytävälle tai Jorviin tms...ai miten niin miehellä odotukset korkealla :LOL:

Mutta nyt juomaan kahvia...miten nämä silmät saisi pidetyksi aukinaisena :whistle:

ja ONNEA bassets ja tervetuloa :D

paapelo+poju+Deri 31+2
 
Moro!

Mitäs tykkäisitte itse jos teitä pyydettäis kummiksi vauvan syntymän jälkeen esim vauvan kamerapuhelinkuvalla jossa tekstinä: "Tulisitko kummikseni?"Itse tätä mietin kun en ole saanut kummeilta kysyttyä suostumusta ja kohta olis jo synnytyksen aika. Olen miettinyt sitäkin että vaikka tulisikin kieltävä vastaus niin ei meidän elämä siihen kaadu. Sitten vaan ei tule ristiäisiä, ainoastaan nimijuhlat.

Olkkis ja Ötzki 35+1
 
olkkis:

Olin ajatellut tekeväni ns.kummi kutsukortit.

Esikoisen ristiäisiin tein itse kutsukortit kaikille vieraille ja se oli niin kivaa. =)

Tykkään näpertää kaikkia askartelu härpäkkeitä.

Taidan lainata tuon itse kuvan sisällyttämisen noihin kolmeen korttiin :D
 
MolliMelooni: Enpä tuota kummipinoa ollut aikaisemmin nähnytkään, mutta kiva nähdä noita.

Kävinpäs sitten mutkan päivystyksessä Kättärillä. Päivällä hulahti housuun jotain väritöntä, hajutonta nestettä ja sitten rupes supistelemaan eikä edes lepo auttanut. Ajattelin että jos olis lapsivettä, niin parempi mennä tarkistuttamaan. No ei ollut lapsivettä mutta eipä tiennyt lääkärikään oikein että mitä oli. No Ötzkillä on kaikki kuitenkin niin hyvin kuin pitääkin ja olihan tuota kiva nähdäkin pikkuista. Seuraava käynti onkin sitten ensi maanantaina jolloin sitten katellaan lisää. Tosin nyt kun lääkäri teki tuon kokoarvion niin ensi maanantaina sitä ei välttämättä tehdä. Nyt vaan iski kärsimättömyys Ötzkin syliinsaamisen suhteen. Toivottavasti se tapahtuu jo tämän elokuun aikana...

O&Ö
 
olkkis:

No jopas...kyllä nyt sattuu ja tapahtuu.
Minulle muuten tuli jotenkin tosi kummallinen välähdys tuossa päiväsellä kun köllöttelin silmät kiinni (taisin siis torkahtaa ihan pariksi minuutiksi ), että sinä synnyttäisit 28.8. Siinä mini unessa ei ollut mitään muuta sinuun viittaavaa, kuin toisella palstalla käyttämäsi avatar kuva :D Olit siinä kirjoittanut Ötzkin syntymästä :D
 
Käytiin ostamassa papusen hoitopöydälle pehmuste ja ostin jo paketin vaippojakin :) Niitä on hyvä ruveta keräämään ajoissa kun niitä sitten kuluu. Kuten tein joonakseltakin.

Huomenna neuvola ja taas kuulee ne ihanat sydänäänet,sekä huomenna ostamaan vauvalle kaukaloa autoon. Ja ylihuomenna poksuu jo viikot taas :)

Tänään iltaan töihin ja huomenna odotettu vapaa!!

Sannis ja papunen rv 17+5
 
Paapelo: se avatarkuva on Olkkis, silloin 7v ja tais siinä kuvassa mököttää kun en suostunut hänen kanssaan pyörälenkillä jätskiostoksille vaan mentiin kotiin kun oli ruoka valmiina. :D

Huomenna pitäis jaksaa lähteä kaverin kanssa syömään. Hieman pelottaa kun yksin joutuu autolla lähtemään. Mä kun en yhtään tykkää tästä pk-seudun liikennekulttuurista. Huomenna illalla olis haettava tuo pinnasängyn päälle tuleva hoitotaso ja jos jaksais niin pinnasängyn vois koota. Sen jälkeen sitten vielä olis pinnasängyn patjan hankinta jonka jälkeen Ötzki vois jo tulla... Oon ihan varma että vaikkei noita tarvitsekaan yhtenä päivänä tehdä niin silti oon tuon urakan jälkeen niin kipee ettei tarvitse yhtenä kappaleena enää olla.

Olkkis ja Ötzki 35+2
 
eli rv 17+6

Verenpaine 123/82
Paino 82,3 eli sama kuin viime kerralla.
Hb 122
Sydänäänet + istukka on kuulemma edessä ja siksi vauvan äänet oli vaikeat löytää mutta löytyi kuitenkin. Vauvan syke 130-140 =)

Ja neuvolan jälkeen käytiin ostamassa kaukalo vauvalle. GRACO LOGICO S istuin jossa tuli mukana jalusta. Tuo on kyllä niin hieno istuin.. :) On tuttu lastentarvikkeessa töissä niin saadaan alea tuotteissa.

sannis ja papunen rv 17+6
 
Nuvolassa käyty:

Hienosti huomaa käsialaeron noissa mittauksissa, siis sf-mitassa. Lääkärihän viimeviikolla sai isoja lukemia ja nyt neuvolatäti sai pienempää lukemaa, eli käyrähn sitten on laskusuuntainen..hooh. No katsotaan vielä ensikerralla, mutta epäili kyllä ettei anna käyrä nyt oikeaa kuvaa kasvusta.

Tässä kortista tiedot mitkä otettiin:
Paino 62,5 -408g viime viikosta
Turvotus -
Pissa puhdas
sf-mitta 25
Tarjonta RT
syke n.140
liikkeet ++

Seuraava neuvola taas 2vk päästä =)


paapelo+poju+Deri 31+4
 
se olis sitten ylimääräinen neuvolareissu klo. 12.15, outojen vatsakipujen takia. Kuunnellaan nyt ainakin sydänäänet, ja katotaan onko vain normia "kasvukipuilua" vai mitä.

tulen sitten kertomaan. :D

tigru ja möhkis 17+2
 
SEE
Pitkästä aikaa tää saa itsestään irti kirjoittaakin jotain!

Meillä oli eilen Lääkäri äippäpolilla mun raskausdiabeteksen takia. Kaikki kunnossa mulla sekä vauvalla. Mun arvot ovat kotimittauksessa olleet aivan loistavat ja nyt ei tarvitse kun kerran viikossa ottaa arvoja. SUKUPUOLIKIN saatiin selville ja POIKA meille olisi tulossa. Isoveikka saa pikkuveljen :heart: :heart: :heart:

Raskausaika ei ole ollut täällä mitenkään helppo. Ekassa raskaudessa vointi oli mitä parhain melkein loppuun asti mutta nyt kyllä vieläkin oksennellaan ja paino on edelleen 3kg miinuksella lähtöpainosta. No sehän on vaan ihan hyvä asia niin eipä ole sitten paljoa mitä pitää saada pois synnytyksen jälkeen. Lisäksi useaan migreenia ja tosi kovaa väsymystä. Mutta kyllä se kaikki sitten tammikuussa palkitaan!

Me saadaan kyllä nähdä meidän pientä tosi tiuhaan sillä 2 viikon päästä on rakenneultra, rv 32 on lääkäri sokereiden takia+ultra ja rv 36 synnytystapa-arvio kun eka synnytys sectio siellä tietysti kanssa ultrataan....

T:SEE ja poju rv 18+4
 
Heippa.Tietäisitteköhän te kakkosen odottajat että mistä saisi tuota tummanpunaista carena double swing kovaa koppa osaa ja mihin hintaan?Meillä on nuo rattaat juuri hankittu mutta koppa puuttuu.Vauva rv:lla 28 masussa ja isosisko juuri täytti 2v joten nämä ovat meidän hankinta menopeleiksi. :)
kiits:Minna
 
neuvolassa käyty, terkka olikin sitä meiltä että olisivat nuo kivut ennenaikaisia supistuksia.Maanantaille sainkin lääkäriajan, joka kirjoittaa lähetteen äitipolille. Meillä kun on nykyään näinkin tyhmä systeemi, että enään ei pääse suoraan neuvolasta sinne polille, vaan täytyy lääkärin kirjoittaa lähete. :eek: Noh, katotaan sitten maanantaina mitä lääkäri on
mieltä.. :D

Tigru ja möhkis 17+2
 
Tigru:

Toivotaan että eivät sittenkään noita olisi...kovin olisi kurjaa kärsiä niistä jo tuossa vaiheessa. Ja on juu hassu juttu tuo käytäntö...tosin en kyllä itse tiedä miten meillä nykyään pitää toimia, jotta vieläkö voi neuvolasta suoraan laittaa lähetteen...taitavat kyllä pystyä vain soittamaan lääkärille ja pyytää kirjoittamaan...tai näin ainakin eräässä tapauksessa musitan käyneen, en vain tiedä mitä asia koski...
juu kuuntelin ns. salaa...tai oikeammin kuulin väkisin osia keskustelusta kun ovi oli auki ja ainoa penkki odotustilassa oven vieressä =)

Täällä kiehuu miehen takia pää koppa...
Patalaiska ja itsekeskeinen äijänrähjäkkeeni kokee liian vaivalloiseksi tulla kotiin parin tunnin sisään, jotta MINÄ pääsen ruokakauppaan ja tekemään perheelle ruokaa...on niin kiireistä paistaa makkaraa ja pelata fresbeetä...
Käski ottaa pojan vaan mukaan ja puskea kipeillä liitoksilla (jotka siis päivän touhuamisen jälkeen ovat tulessa ) painavat kassit ja pojan rattailla...
Jos ei tule kuten pyysin kello kuusi, niin meillä on pojan kanssa kalaa pakkasessa ja muusi pussi jotka syödään...
Mies ei sitten saakkaan mitään...
Tiedän, lapsellista, mutta jos ei sen vertaa saakuta viitsi tehdä, jotta tulisi tänne poikaa katsomaan ja odottamaan, että MINÄ hilaan kassit kaupasta kotiin, niin olkoon nälässään ja miettiköön mitä taas tuli tehtyä...HAH :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :LOL: :LOL: :D

Heh..on se kumma miten suuttumus helpottaa kun saa kunnolla purkaa muualle =)

paapelo+poju+Deri 31+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Tigru:

Toivotaan että eivät sittenkään noita olisi...kovin olisi kurjaa kärsiä niistä jo tuossa vaiheessa. Ja on juu hassu juttu tuo käytäntö...tosin en kyllä itse tiedä miten meillä nykyään pitää toimia, jotta vieläkö voi neuvolasta suoraan laittaa lähetteen...taitavat kyllä pystyä vain soittamaan lääkärille ja pyytää kirjoittamaan...tai näin ainakin eräässä tapauksessa musitan käyneen, en vain tiedä mitä asia koski...
juu kuuntelin ns. salaa...tai oikeammin kuulin väkisin osia keskustelusta kun ovi oli auki ja ainoa penkki odotustilassa oven vieressä =)

Täällä kiehuu miehen takia pää koppa...
Patalaiska ja itsekeskeinen äijänrähjäkkeeni kokee liian vaivalloiseksi tulla kotiin parin tunnin sisään, jotta MINÄ pääsen ruokakauppaan ja tekemään perheelle ruokaa...on niin kiireistä paistaa makkaraa ja pelata fresbeetä...
Käski ottaa pojan vaan mukaan ja puskea kipeillä liitoksilla (jotka siis päivän touhuamisen jälkeen ovat tulessa ) painavat kassit ja pojan rattailla...
Jos ei tule kuten pyysin kello kuusi, niin meillä on pojan kanssa kalaa pakkasessa ja muusi pussi jotka syödään...
Mies ei sitten saakkaan mitään...
Tiedän, lapsellista, mutta jos ei sen vertaa saakuta viitsi tehdä, jotta tulisi tänne poikaa katsomaan ja odottamaan, että MINÄ hilaan kassit kaupasta kotiin, niin olkoon nälässään ja miettiköön mitä taas tuli tehtyä...HAH :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :LOL: :LOL: :D

Heh..on se kumma miten suuttumus helpottaa kun saa kunnolla purkaa muualle =)

paapelo+poju+Deri 31+5
tää oli paras, ja juu tuttu tunne.. Ehkä olen sitten itekkin lapsellinen, mutta tekisin samoin. :saint:
 
Paapelo: Minkä ikäinen miehes on? Kuulostaa tosi lapselliselta mutta toisaalta ihan miehen loogiselta ajattelulta... Mun mies taas ei tahdo päästää mua yksin edes kauppaan jos ei oo ihan pakko. Nalle ei haluu että rasitan itseäni liikaa kauppakassi(e)n kantamisella. Onneksi lähimpään ruokakauppaan ei ole kuin tuo 100m niin voi vaikka karata "kävelylle" jos rupee tekemään mieli jotain hyvää.

Olkkis ja Ötzki 35+4
 
olkkis:

Mies on 32v...eli sanoisin että saavuttamassa vasta miehen ikää :p
Esikoisen kanssa tässä vaiheessa raskautta oli todella huolehtivainen, etten liiaksi itseäni rasita tms. mutta nyt ajattelee ehkä liian usein minun olevan superäiti :/
Vasta sitten jos valitan hänelle vointia, alkaa paapoa...mutta olen luonteeltani sellainen, että en kovin valittele ikäviä raskauskolotuksia muille, paitsi neuvolalle ja tänne palstalle :ashamed:
 
mua on etonu tän päivän vähä aaltoillen, tosi laimeesti, mut etonu ja ällöttäny on kuitenki.. alamahatuntemuksiaki on päivittäin ainaki parin nipistyksen verran.. :) ens viikon torstaina ois lääkäriaika, malttamattomana sitä odotellen..

kellopeliappelsiini ja papu 5+2
 

Yhteistyössä