Pikkukakkosta odottavat vol4

Permis:

Oletkos kokeillut kyykkyhyppelyä...siinä mennään ensin kyykkyyn ja nopeasti (siis niin nopeasti kuin jalat tottelee ) ylös nostaen aina vuorotellen toinen jalka koukkuun ilmaan (vert. marssi ). Hoksasikohan tuosta nyt liikkeen...Ja sitten yksi hyvä on tämä...kun tulee supistuksia, kipeitä tai harkkareita, niin menee sammakko kyykkyyn ja "pumppaa" pehvaa ylös alas kunnes supistus loppuu...sen pitäisi saada vauvan päätä painamaan oikein kunnolla alaspäin, mikä voi johtaa eneneviin supisteluihin, avautumiseen tai jos on jo kalvoissa tapahtunut itsekseen rispaantumista, voi vedet hulahtaa.

Ja jos eivät auta saamaan synnytystä käyntiin, niin on ainakin jalat perhanan timmit :D
 
kyllä se vaan plussa on!! :heart: viiva on vahvistunut, joskin edelleen haalea, mutta selkeä viiva kuitenkin..

ei oloja, eikä oireita ainakaan toistaiseksi.. edellisiltä rintojen aristelu ja alamahan jomottelu alkanut rv5->

kellopeliappelsiini ja papu 4+0
 
Onnea Kellopeliappelsiinille !!!
Mä tulin kysymään että onko muilla ollut alkuraskaudessa tälläisiä vihlaisuja, tuntuu että tulevat tuolta kohdunsuulta ja ihan alas asti emättimen suulle. Näitä on mulla ollut alusta saakka silloin tällöin, ja kyllä tuntuvat epämiellyttäville! Onneksi niitä on harvoin, muuten jo huolestuisin.
 
Mulla oli noita... Ja sitten ihan repäisykipuja kun äkkiseltään nousi tai liikkui muuten...

ON: Hitto kun tavallaan tuntuu hyvältä.... Mä kun jouduin sunnuntaina sen laittoman uhkauksen uhriksi ja kävin sitten tekemässä siitä rikosilmoituksen. Nyt poliisi oli sitten antanut mun yhteystiedot meidän paikalliselle kriisikeskukselle ja sieltä soittivat ja kyselivät vointia. Tuntuu hyvältä että vaikken just nyt apua tarvitsekaan niin tsekkasivat miten voin. Hieman heikompi olis voinut jättää ottamatta yhteyttä tuonne vaikka olis ollut tarvistakin... Saa nähdä miten sitten ensi viikolla käy kun taas jään yksin kotiin kun mies palaa lomalta takas töihin ja esikoinen menee viimeseksi kesälomaviikoksi isälleen...

Olkkis ja Ötzki 34+2
 
Minullakin oli noita ja myös repäisykipuja. Loppuivat aikanaan muiden kolotusten tieltä ;)

olkkis:
voi tuohan kuulosti hienolta.
Toivotaan, että jaksat hyvin ensiviikon...jos mahdollista, niin pyydä ystävä kylään tms. :hug:
 
Paapelo...olisit vaan nähnyt meikän, hauskat kotivideot ois maksanut tosta pätkästä pitkän pennin :LOL: :LOL: Siis apua kuinka jäykkä mä olen, pelkkä kyykyssäolo sattu niin, että...ja tää turvotus vähän esti noita koipien nostelua, tuntu et polvet on niin pökkelöt, että jalka ei nouse mihkään. Sitkeesti kuitenkin yritin, mutta en tiedä. Sisko kyllä tossa äsken kauhisteli, että kuinka mun massu on laskenut, että oisko se vauva kummiskin jotenkin alemmaksi hulahtanut. Kieltämäti on jotenkin vaikeempi istua, pakko olla jalat ihan harallaan! Onko tää vaan toiveajattelua :) No huomenna lääkäri, ni näkee vähän tilannetta. Mutta oli ainakin hauskaa! :p
 
permis:

HEHEE :D :D
Osaan kuvitella...minäkin esikosta aikanaan noita tein, mutta ei luoja enhän mää taipunut enään, kun en ollut varpaitani kuukausiin enään venytellessäkään nähnyt :LOL:

Toivotaan, että noista olisi ollut vauvalle vaivaa ja olisi jotain tapahtunut...ymmärtää hän sitten moisen jatkuessa alkaa syntymään :D
 
tääl kans nyt illalla ollu pariin otteeseen miniminirepäisykipuja.. lähinnä ku ittensä tästä sohvalta on pystyasentoon kammennut.. :LOL:

onko kenelläkään kokemuksia lääkkeellisestä raskauden tukemisesta? esim. asetylisalisyli (aspirin) tai progesteroni? ajattelin soitella huomenna neuvola-aikaa ja kysellä oisko aiheellista kahden perättäisen kmn jälkeen saada jotain raskautta tukemaan.. luin monilta foorumeilta et jotku ominpäinki alottaneet mini-aspirinit rv12 asti..
 
huomenta vaan...ja täällä poksuu...puoliväli, uskomatonta...
Ja ylihuomenna on klo9 on rak.ultra, ja joudun meneen sinne yksin...mies yksin töissä joten ei kerkee tällä kertaa mukaan, nyyh. Ja tää on vika kerta. Tai siis on mulla äippäpolilla tarkistus rv32...jospa mies sillo pääsis mukaan, ku sillo aina ultraavaat ku sinne meen.

Tilasin tuossa eilen tuplarattaat netin kautte UK:sta...hintaa tulee 550?, mutta ovat hemmetin hyvät ja phils&teds vaunut olis maksanu ainakin 850?, eli pieni säästö.
tässä linkki, minkämoiset tilasin
http://www.youtube.com/watch?v=ER-7BEw-AfU


Täällä kaikki muuten hyvin, paitsi krapula olo jatkuu, menee kummasti aalloissa, joskus enemmän joskus vähemmän...
Ja muutto vaan lähestyy, Emma menee ens viikolla hoitoon 11pvää/kk eli silloin kerkeen pakkaileen ja nukkuun...väsy ku on. Tuo väsymys on näköjään tuota alkuraskaus väsymystä, neukkatäti sanoi että se voi tulla just näinkin myöhään.
 
Onnea Mureena ja pikkuprinsessa!!!!

Mä täällä odottelen kauhun sekaisella pelolla tuota puolentoista viikon kuluttua koittavaa synnytystapa-arvioo... Puhuivat vähän että väkisin yrittävät kääntää vaikken haluis. Syy siihen on se että mulla ylipainoa niin paljon että sektio olis riski. En kyllä aio antaa koskeakaan mun mahaan jos tuota väkisin yrittävät

Päivitin syntyneiden listankin... Laskekaas joku toinenkin noi syntyneiden tyttöjen/poikien määrät niin katsotaan osasinko itse laskea lähellekään oikein

Olkkis ja Ötzki 34+3
 
Onnea Mureena pikkuisen prinsessan syntymän johdosta :flower: :flower:

Olkkis:
Eivät voi väkisin tehdä mitään toimenpiteitä sinulle...jos et ulkokäännöstä tahdo, sitä ei myöskään tehdä, piste!
Pidä pää lujana vain tuolla käynnillä...sapettaa oikein jos tuollaista pakottamista edes ovat harkinneet...pyh :/

Aah...massu täynnä kiinalaista ruokaa...ja siivoiltu hitusen, vaikka kämppä kyllä näyttää ihan räjähtäneeltä...tämä mamma kun ei enään kyykkimään pysty, eli kaikki pojan kantamat tavarat lojuu kauniisti sikinsokin lattioilla...mies nostelkoon.

En tiedä...ehkä tämä sf-mitta, jonka lääkäri mittasi voisi ollakkin ihan oikein? Sillä maha tuntuu yhtäkkiä kovin ahdistavalta...siis hengityksen ja istumisen aikana...puristaa ikävästi. Kovin olisi vauva vetäissyt kyllä kasvuspurttia 7pv aikana, jos mitta pomppaa sen aikana 3cm ylöspäin :whistle:

paapelo+poju+Deri 30+4
 
Täällä tuli päivällä vihertävää limaa ja olin ihan paniikissa että apua mitäs nyt,no alapäätä on kutissut ja kirvellyt joten sanoivat että kuulostaa ihan hiivatulehdukselta. En saanut neuvolaan aikaa joten jouduin menemää päivystykseen ja siellä ei otettu edes mitään testejä yms.. Hain kuitenkin apteekista cyno-daktarin kuurin. Mutta eniten mua huolestuttaa tuo vauvan liikkeiden vähyys..En eilen illalla ja tänään päivällä ole tuntenut mitään liikettä... :| Olen hiukka huolissani vaikka tiedän että viikkkoja vasta 17 mutta pelkään että kaikki ei ole kunnossa. Eivät päivystyksessä voineet ultrata tai kuunnella sydän ääniä kun ei ollut siihen välineitä..joten odotanko seuraavaan neuvolaan joka on 5.8 ke vai soitanko huomenna äippäpolille..? Neuvoja...!!

Sannis ja papunen rv 16+6
 
sannis: jos asia sinua huolestuttaa niin soittaisin ehdottomasti huomenna ensin vaikka neuvolaan ja kysyisin neuvoja.. hyvinkin voi olla kyse pelkästä huolettomasta hiivasta, mutta tiedän mitä todellinen huoli masulaisen hyvinvoinnista on ja siihen saa mielenrauhan ultralla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
Täällä tuli päivällä vihertävää limaa ja olin ihan paniikissa että apua mitäs nyt,no alapäätä on kutissut ja kirvellyt joten sanoivat että kuulostaa ihan hiivatulehdukselta. En saanut neuvolaan aikaa joten jouduin menemää päivystykseen ja siellä ei otettu edes mitään testejä yms.. Hain kuitenkin apteekista cyno-daktarin kuurin. Mutta eniten mua huolestuttaa tuo vauvan liikkeiden vähyys..En eilen illalla ja tänään päivällä ole tuntenut mitään liikettä... :| Olen hiukka huolissani vaikka tiedän että viikkkoja vasta 17 mutta pelkään että kaikki ei ole kunnossa. Eivät päivystyksessä voineet ultrata tai kuunnella sydän ääniä kun ei ollut siihen välineitä..joten odotanko seuraavaan neuvolaan joka on 5.8 ke vai soitanko huomenna äippäpolille..? Neuvoja...!!

Sannis ja papunen rv 16+6
Toki sydänäänet voisit yrittää päästä kuuntelemaan jos se sua yhtään rauhoittaa mutta noilla viikoilla on ihan normaalia ettei vauvan liikkeet vielä tunnu päivittäin. Muistaakseni raskauden on kestettävä reilusti yli 20vkoa ennen kuin niiden pitää päivittäin tuntua. Tosin olen itsekin paras puhuja, hermoilin noilla viikoilla ihan samalla tavalla mutta nyt, kun synnytykseen on max 8vkoa aikaa niin sitä toivois että olis edes yksi rauhallisempi päivä Ötzkin liikkeiden suhteen... Pieni kun potkii ja nyrkkeilee melkeinpä joka suuntaan mihin se vain mahdollista on. :D

Olkkis ja Ötzki 34+3

 
olkkis:

Enpä tainnut...en ole edes varma miten noita lakin, kun poika tunki samaan aikaan varpaideni väliin silputtua talouspaperia :LOL: Vähän ajatus karkaili :D

Huuh..kohta tulee pojun uusi sänky ja sitten ulos tästä asunnosta...tympii tämä sisäilmasto tällähetkellä =)

paapelo+poju+Deri 30+5
 

Yhteistyössä