Pikkukakkosta odottavat vol4

Kellopeliappelsiini: Laittele mulle tietojas jos haluat tuonne listalle mukaan. Toki vasta sitten kun itsestä siltä tuntuu.. :D

Nyt mustikkapiirakalle ja limpparille ennen kuin jatkan Neste Rally Finladin katsomista

Olkkis ja Ötzki 34+4
 
lääkitys alkaa tehota eikä enää kutise eikä kirvele.. Ja eilen illalla vauva jo potki normaalisti. :) En tiedä tekeekö toi hiivalääke ilmaa mahaan... :D Mutta mahassa kuplii ja paljon..Ja on ollut myös hieman huono olo :|

Nyt rupean syömään ja huomenna töihin aamuun.

sannis ja papunen rv 17



 
Heipsati rallaa pitkästä aikaa
Tervetuloa uusille tallustajille!! ja pitkänmatkalaisille jymy suuret onnittelut :D

Tääl on aika rientänyt reissatessa (viikonloput) ja viikot töissä + esikon kans touhutessa. Alkaa illalla töitten jälkeen jalat olla niin mukavasti turvoksissa, et pitänee käydä taas ostaan apteekista ihan kunnon tukisukat.. nimittäin jos meinaa et kengät ei kovin purista. Muuten alkaa väsymys helpottaan ja olo on ihan OK. Vaavi möyryää touhukkaasti, välistä käy jo "kipiää" kun potkasee johonki tuonne kohunsuulle.. huomattavasti vilkkaampi on mitä esikko! Tietty sekin, et esikosta istukka oli eessä alhaalla ja tästä on ilmeisesti takana, niin tuntuu sit liikkeet aikasemmin ja muutenkin selvemmin!
Töissä tänään lääkärille näytin näitä jalkoja, et saisko näihin turvotuksiin furesista :whistle: (ei vissiin tienny mun odotuksesta), ku katto ensin mun jalkoja ja sit mua ihan hölmistyneenä..lopulta vissiin hoksas mistä turvottelu johtuu, ku meinas "etten saa lääkkeitä" :D
sukkis + möyriä 21+3
 
olkkis: olinkin ihan aatoksissani unohtanut.. saahan mut lisäillä, nopsaanhan sen tekee, kuin poistamisenkin, jos sille tulee tarvetta..

eli LA ois näillänäkymin 6.4.10, ennestään on tyttö 10/06 ja sen jälkeen tm 04/08 ja km 05/09

täällä on niin touhuntäyteinen päivä takana etten oo koko raskausasiaa ehtiny miettiä kyl montaa kertaa.. :D
aioin tänään soitella neuvolaan, mutta aamupäivän touhujen jälkeen kelloa vilkaistessani huomasinkin että soittoaika oli ja meni jo aikaa sitten.. :D no, huomenna uusi yritys..
yritän keinolla mill hyvänsä päästä lähetteen kautta yliopistolliseen varhaisultraan, mutta jos mitkään vippaskonstit eivät tepsi :saint:, käyn samassa ihanassa yksityisessä neuvolassa ku viimeksikin, eikä maksanutkaan kuin 45e.. jos olisin rikas kuin kroisos, en muualla koko raskausaikana neuvolassa käviskään ku tuolla.. :) :heart:

 
Hyvä päivä lasketulle kellopeli, mun synttäripäivä :)

Koko päivän supistellu, mut ei kyllä säännöllisest. Ei näillä synnyttään viä lähetä :)

Mies saa tutustua paapelon akupainanta ohjeeseen viikonloppuna. Huomenna äiskä on vielä töissä, ni parempi ois viikonlopusta alkaen tuon esikon kannalta.

Permis + Veikko 37+3
 
permis:

Hyvä että tulee kikkakolmoset ja neloset kokeilluksi :D
Jos ei muuten, niin olet pahuksen timminä ja rentoutunut kaikista kyykkyhyppelyistä ja akuhieronnoista ja painannoista :D

ON:
Huomenna poksuu taas...nää viikot vaan kiitää :eek:
Sikiökalvot naksuu ja napsuu..joka kerta yhtä huvittavaa.
Deri suoraansanottuna kuseksii tuolla...kauhea tärinä päällä aika ajoin...pojukin tärisytti tosi kovaa itseään, eli saa nähdä onko tämä poika vaiko ei... :D

Mutta nyt tuo mies alkoi riehua imurin kanssa...tuli postissa uusi pölypussi..ihan fanaattinen :LOL:

Kauppan lähdetään...Itäkeskuksen Prismaan...hiphei...varsinainen ostoshelvetti sekin :LOL:

paapelo+poju+Deri 30+6
 
Hihii.... Maanantaina alkaa ÄITIYSLOMA! :D Johan sitä on jo odoteltukin. Ensi viikko on vielä rauhallista mutta sitten alkaa se ravaaminen kun on Kättäriä, viikoittaista neuvolaa ja jossain välissä pitää vielä tavata pari kaveria ennen kuin ötzki syntyy. Ihanaa että tää odotus alkaa olla jo loppusuoralla, tuntuu että aika on vielä normaaliakin pidempi.

Olkkis ja Ötzki 34+5
 
Ihanaa! Soitin tänään neuvolaan ja tovin terveydenhoitajan kanssa asioista juteltuani terkka antoi ajan lääkärille neuvolaan jo 13.8!! :) Sanoi että voin jutella lääkärin kanssa, lääkäri voi ultrata ja voidaan sitten yhdessä pohtia olisiko lääkärin aiheellista laittaa lähete yliopistolliseen, jossa siis lähin sisäultra. Meillä tuolla neuvolassa on niin onnettomat noi ultralaitteet että niillä ei saa oikein selkeetä kuvaa vasta ku joskus 12+.

Mä oon kans käyny tänään välillä aallon pohjalla ja välillä osannu hetken iloitaki. Hermo on ollu niin tiukassa, että kauhulla odotan tuleeko se olemaan tätä koko loppuraskauden.. :/ Ja välillä on tuntunut että itku ei ole kaukana ku on miettiny pahinta.. :/ Oireitakaan ei oikeastaan ole, lukuunottamatta ajoittaista todella pientä alamahan nipistelyä..

Pitäis nyt vaan yrittää olla ajattelematta vaikka koko asiaa..

kellopeliappelsiini ja papu 4+3
 
Äidin ylpeyttä heti aamuun :D

Poika jäi eilen niin kiltisti nukkumaan. Ei noussut kertaakaan isojen sängystään pois. Voi miten olenkaan ylpeä...minun pieni poika, niin on vaan iso jo :'( :D

Täällä ei mitään kovin kummoista...viikot poksui ja niitä tänne tuulettamaan :D

paapelo+poju+Deri 31+0 *POKS*
 
Voi kamala miten mua on alkanut huolestuttamaan tuo sikainfluenssa. Joka paikassa uutisoidaan kuinka se on tosi vaarallinen raskaana oleville ja on ollut niitä kuolemiakin... Vaikea iloita ihan täysillä raskaudesta kun pelottaa että kuinka tässä selviydytään ilman tautia rokotteeseen saakka. Ja kauhea huoli myös tuosta 2-vuotiaasta.

Tää on tosi outoa, mä en koskaan aikaisemmin ole ollut tällaista hermoilevaa tyyppiä.
Aion kyllä ehdottomasti ottaa rokotteen heti kun se tulee. Kävin tänään tavallisen flunssan vuoksi varmistuskäynnillä lääkärissä, ja lääkäri totesi että rokote kannattaa aivan ehdottomasti ottaa jos on raskaana. Nyt pitäisi päästä siis syys-lokakuulle ilman tartuntaa..

Onko teillä muilla huolta influenssasta?

Stinkkeri + Snadi 5+5
 
Tinkerbelle: Meille kun on tulossa amerikan vieraita reilun viikon päästä, niin kysyin neuvolasta tuota asiaa niin sanoivat että jos ei kukaan lähipiiristäsi ole flunssainen (siis ihan sama onko kyse tavallisesta tai sikaversiosta) niin hyvä käsihygienia riittää. Ei siis mitään turhia käsidesiaineita tms tarvitse käyttää. Tää kaikki median hössötys on luonut vaan turvattomuuden tunnetta eikä ihmiset muista sitten sitä että jo maalaisjärjen käytöllä pärjää näissä asioissa aika pitkälle. Terveyden- ja hyvinvoinninlaitoksen sivuilta( http://www.ktl.fi/portal/suomi/aihe/a_h1n1v/tietoa_influenssa_a_h1n1_v_-viruksesta ) voi seurata mihin asia kehittyy.

No, tää on vain mun mielipide mutta itse jos jotain tietoo tarvitsen enkä sitä voi keneltäkään terveydenhuoltoalanammattilaisystävältäni kysyä niin tuota sivua melkeinpä tulee seurattua.

Olkkis ja Ötzki 34+6
 
Olen samaa mieltä tuosta possulentsusta olkkiksen kanssa.
Asiasta on tullut vähän turhan suuri annettuihin kenkiinsä =)
Eli siis vakavuutta ehkä mediassa paisutellaan liikaa...uutisiin kun pääsee parhaiten jutut niistä tapauksista, kun jotain on tapahtunut ja katsojille ja lukijoille jää pinta raapaisun jälkeen hiukan vääristynyt mielikuva siitä, miten vakava tauti todella on.
No minun mielipide tosiaan tämäkin...

Normaalilla ja huolellisella hygienialla pärjää todella pitkälle ja jos/kun aalto rysähtää kunnolla, niin parhaansa mukaan vain sitten on menemättä sellaisiin pöpöparatiiseihin :D

Samalla periaatteella minä viimevuoden influenssasta selvisin...siis ihan tuosta vakio vieraastamme, joka tulee joka vuosi. Ei tullut pöpö meille eikä ihan lähipiiriinkään.

Yö meni tosi kökösti.
En tainnut paljoa nukkua, mutta sitähän tämä on joillain...joillain on mahtavat unenlahjat raskaana ja jotkut sitten käy vähän ylikerroksilla :D

Ei kauaa enään jäljellä, onneksi =)

paapelo+poju+Deri 31+1
 
Huomenta!

Sitä olis enää 3-7vkoa Ötzkin syntymään. Pieni on edellen poikittain, ei merkkiäkään siitä että kääntyis. Päin vastoin, tuntuu että jumittaa itsensä oikein kunnolla tuohon ylös. Aamulla kun heräsin niin maha oli ihan neliön mallinen... :D Hauskan näköinen oli. Ensimmäistä kertaa sen tuollaisena huomasin. Meinasin nauruun purskahtaa.

Unet täällä menee kuten ennenkin. Ei tarvitse heräillä vaan unta tulee sen 9-11h/yö. Ihan hyvää tekee että saa levätä. Esikon odotuksessa sitä ei osannut tehdä vaan mennä hössötti hyvä ettei 24/7.

Paapelo: Meilläkään ei ennen viime talvea ole moneen vuoteen ollut tuota tavallistakaan (in)flu(e)nssaa vaikka likka on ollut päiväkodissa/koulussa ja itse töissä. Itse asiassa esikoisellani kävi niin hyvä tuuri että kun korvat putkitettiin ja kitarisat poistettiin neidin ollessa 3v niin meni 5v silleen ettei neiti sairastanut minkään näköistä kuumeflunssaa vaan sai ainoastaan räkätaudin höystettynä yskällä. Jopa norovirus, minkä minä ja mieheni sairastettiin molemmat, kiersi likan kaukaa.

Mä tässä mietin että pitäisköhän uskaltautua lähtemään tänään Ikeaan... Jonnekin tekis mieli lähteä vaikkei mitään akuuttia ostostarvista silleen olekaan. Katsotaan nyt saanko tuon miehen mukaan, yksin en lähde mihinkään

Olkkis ja Ötzki 35+0
 
olkkis:

Meidän poika on tähän mennessä sairastanut ainoastaan yhden korvatulehduksen ja yhden 2pv pikku kuumeen.
Olin varautunut sellaiseen n.1x2kk kipeänä oloon, poika perinyt isänsä vastustus kyvyn selkeästi.

Käyttekös muuten Porttipuiston Ikeassa Vantaalla?
Se on ihan lähellä meitä ja kovasti himottaisi mennä käymään aina siellä, mutta jotenkin saan aina järkeiltyä olla menemättä, sitä tavaran määrrää ei voi sanoin kuvailla, jos sinne pääsen :LOL:
 
Paapelo: Me asutaan tässä aika tarkkaan puolivälissä Espoon ja Porttipuiston Ikean välissä joten ei silleen oo väliä kumpaan mennään jos Ikeassa tarvii käydä. Isäntä sai mut puhuttua ympäri ja jätetään Ikean reissu huomiselle. Mies tulee huomenna hakemaan mut poliisilaitokselta ja mennään siitä sitten Porttipuistoon. Siinä kun muistaakseni on myös Jysk samassa kaaoksessa. Jyskistä kuulemma vois löytää pinniksen patjan edullisesti eikä tarvii miljoonaan kertaan sinkoilla edes takaisin.

Onkos kenelläkään tietoa muuten noista pinnasängyn ja vaunujen kissasuojista? Millainen kannattais olla vaunuissa ja pinniksessä? Meillä on kaksi kisua ja tää nuorempi on ihan holtiton niin tekis mieli suojata kyllä vauva ainakin ensi alkuun. Itsellä kun ei oo silmiä joka puolella kroppaa. Nytkin pitää päästä kaikki vauvalle hankitut tavarat haistelemaan ja tutkimaan ennen kuin ne saa laittaa vaatehuoneeseen...

O&Ö
 
Lienee tosiaan hyvä olla stressaamatta liikaa sikainfluenssasta, erityisesti jos ei kuulu riskiryhmään.

Kävin itse flunssaoireiden ja kovan kurkkukivun vuoksi eilen lääkärissä - kyse oli kohdallani ihan tavallisesta flunssasta, mutta lääkäri otti puheeksi myös sikainfluenssan. Hän sanoi kyseessä olevan vakavan taudin raskaana oleville (kuten myös alle 3-vuotiaille), ja kehotti ehdottomasti ottamaan rokotteen kun se tulee saataville syys-lokakuussa. Kyseessä ei siis ole normaali kausi-influenssa, mm. koska mahdollisuudet välttyä tartunnalta ovat huomattavasti pienemmät ja koska ko. tauti voi aiheuttaa vakavia komplikaatioita myös nuorille ihmisille.

Otan itse ehdottomasti tuon rokotteen ensi tilassa. Mitenkäs muut, oletteko asiaa pohtineet?
 
Mä en tuota rokotetta ottais koska en usko sen tehoon niin vähäisellä testaamisella vaikka itse kuulun astmaatikko-odottajana riskiryhmään. Muutenkin lääkärit pelaa vain rahaa lääketehtaiden pussiin kun suosittelevat noita rokotteita vaikkei olis edes tehosta varmuutta. Seurailen tuota aikaisemmin laittmaani THL:n nettisivuilta löytyvää tietoiskua ja toimin sitten sen mukaan.

O&Ö
 
laitettu vauvalle hoitopöytä ja hylly siihen viereen valmiiksi. Ehkä hieman aikaisin mutta löytyi hyvä hylly johon mahtuu rasvat ja vaipat yms.. :)

Vauva potkii ja liikkuu mukavasti ihanaa tietää että kaikki kunnossa. Nyt täytyy ostaa hoitopöydälle pehmuste ja sänky laittaa kuntoon. Joonas nukkuu vielä pinnasängyssä ja siitä pitäisi luopua ennen vauvan tuloa.

Keskiviikkona käydään ostamassa vauvalle turvakaukalo :) Joonakselle ostettiin käytettynä turvakaukalo joten nyt halutaan ostaa tälle vauvalle ihan uusi kaukalo.

sannis ja papunen rv 17+3
 
sikalunssa:sta vastikään oli lehdessä juttua siitä, kun yhdusvalloissa oli tehty tilastoa possulunssaan kuolleista ja todettiin, että tilastot antavat vääristyneen kuvan siitä että raskaana olevia olisi kuollut paljon, koska tilastoissa ei ole otettu sitä huomioon että yhdysvalloissa (vai oliko se amerikassa), on suhteellisen paljon (muistaakseni kokoajan 1% väestöstä) raskaana olevia..
Toinen tosiseikka on se, että lähes kaikki taudis (esim. vatsatauti, vesirokko, listeria jne) ovat raskaana olevalle enemmän tai vähemmän vaarallisia.
rokotuksesta minä olen vielä sillä kannalla etten sitä ota, vaikka työni puolesta kuulunkin riskiryhmään! En oikein tiedä että onko se isompi vai pienempi riski ottaa rokote, joka on tullut vasta markkinoille (ja jota ei olle keretty testaamaan), mitä sairastaa itse tauti ja syödä siihen viruslääkitys, jolla ei ole todettu olevan haitallisia vaikutuksia sikiölle. En tiedä, mut mietityttää vain kovasti.. samoin olen miettiny sitä et uskallanko pistätyttää tuolle meidän 1v6kk tytölle sitä rokotetta, ku kuitenki saa nyt sen rokoteohjelman mukaisen rokotteen! Mä en saanu meidän tk:n tästä infektiosta vastaavalta lääkäriltä oikein vastausta, ku ei sekään tienny.. sano vain, et kaikki on vielä niin auki!
 
Bassets: Tänne pääsee heti jos siltä tuntuu eli tervetuloa mukaan.... Itse tässä viimeisiä viikkoja olen (toivottavasti) mukana.

Listan sain viimeinkin päivitettyä. Oli jotenkin mukavampi kun oli useampi päivitys samaan aikaan. Tämän pinon voisinkin jossain vaiheessa luovuttaa jollekin eteen päin hoidettavaksi. Viimeistään sitten kun Ötzki on sylissä niin mielelläni luopuisin tästä pinonpäivittäjän roolista. Jos joku haluu ottaa homman vastuulleen niin privaviestitse saa kiinni.

Sukkapari: Itse haluan sekä pinnasänkyyn että vaunuihin kissaverkon kun meillä on kaksi kissaa joista nuorempi on sellainen että saattaa tunkea itsensä vauvan vaunuihin/sänkyyn kun nukutaan. Noi kissat on niin tottuneet olemaan parvekkeella varsinkin nyt kesällä kun on niin lämmin. Tuo nuorempi on mun sängyssä (tosin jalkopäässä mun polvitaipeissa) nukkumassa aamuisin kun herään. Muutaman kerran sitä potkaissutkin muttei ole auttanut. :D

Olkkis ja Ötzki 35+0
 
tervetuloa bassets! meillä ei paljon la:t heitä, mulla 6.4, jos nyt sinne asti päästään.. :/

täällä työt aloitettu 6.15, ei ees kovin pahasti väsyttäny, vaik lomalla tottunu nukkuun aika pitkään.. ihan mukava palata ihan oikeaan arkeen, onhan tuota tullu 5 viikkoo lorvittua.. :whistle:

eilen illalla alkoi rintojen aristus.. :D ja eilen muutenki ollu vähän enemmän alamahatuntemuksia ku aiemmin.. oonki toivonu että jotain säännöllisiä oireita ees tulis, niistäki voi jotain päätellä sentään tuolla tapahtuvan.. ;)

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä