Pikkukakkosta odottavat vol4

ALKURASKAUDEN ULTRA TAKANA!

Masusta löytyi "erittäin hyvin viikkojaan vastaava" napero, 8,5mm ja kiivaasti tikkaava sydän! Laskettu aika tarkentui aprillipäiväksi eli 1.4. :D Siinä sitten saavat sukulaiset arvuutella mikä osa vauvauutisista pitää paikkansa :LOL:

Tosin, maalisvauvaa tässä odotellaan, lääkäri nimittäin laski tuon LA:n jonkin verran pidemmän kuukautiskierron mukaan. Ja esikoinenkin syntyi viikon etuajassa.

MULLA ON KAAMEA OLO! Kohta lentää oksu :eek:

Stinkkis ja Snadi, 6+3
 
Stinkkis:

Onnittelut mahtavista ultra kuulumisista. :flower: :flower:

Mies oli meillä viisas ja ilmoitti sukulaisille tulevasta vauvasta viime aprillina ja kaiken kukkuraksi hiukan viinissä...siinä sitten sukulaiset soittamaan minulle vasta viikon päästä, että onko totta? :LOL:
Että valistikin julkistamis päivän :D

Mies oli kuuliainen ja teki kuten pyysin ja vähän ekstraakin...kävi nimittäin kaupassa :p

Tämä pikku veitikka se täällä survoskelee itseään kohti ulkomaailmaa :whistle: tai siltä tuntuu, kun pää kaihertaa alakertaan..huhheijaa..mihin sitä aina itsensä pistääkään kun raskaaksi saattaa itsensä :D

Ei kauaa enään...ja nyt pitäisi jo oikeasti alkaa laittamaan tätä kotia mallilleen, jotta ei tarvitse siitä asiasta murehtia enään vikoina viikkoina vaan voi vain sitten keskittyä märehtimään kolotuksia ym. merkkejä ehkä alkavasta synnytyksestä :LOL:

:wave:
 
Tinkerbelle Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Mulla on pahoinvointia vieläkin, saa tosissaan tehdä töitä, ettei oksu lennä aamuisin ja hampaita pestessä. Ja nyt on jo rv 20! Kyllä tää on tyttö ihan salettiin, siskonsakin aiheutti juuri samanlaiset pahoinvoinnit! :D
 
ihania ultrauutisia stinkkis!! :heart:

tääl koko aamupäivän jomotellu alamahaa.. teki niin mieli kertoo yhelle työkaverille kenen kans käytiin kävelyllä aamupäivällä, mut maltoin mieleni ku kerran ollaan miehen kans sovittu ettei ennen toisen kolmanneksen alkua kerrota kenellekään..

 
:wave: Hei kaikki! Kävin Helsingissä "kesälomalla", eli Madonnaa kattomassa.. :D Oli ihanat kaksi päivää, oli kivaa olla ihan itsekseen kavereitten kanssa, vaellella kaupungilla ja tehdä aikuistenjuttuja! Ja konserttikin meni hyvin, vaikka 6ja puoli tuntia meni siihen multa kaikkinensa ja jaloilla olin lähes koko ajan.. Oli vaan niin hauskaa että aika meni kuin siivillä! Ristiselkä ja jalat oli kyllä aika muussia kun lopulta puoli kahdelta pääsi sänkyyn kaatumaan yöllä.. =) Mutta nytpähän on se koettu ja nähty, hieno show oli!

Ensi tiistaina olisi ultra, sitten saan tarkennusta laskettuun aikaan. Mutta näillä näkymin viikkoja on nyt 11+1, ja olo on hyvä, tosin etoo kyllä edelleen koko ajan!
 
Iltoja!

Huomenna taas poksuu viikot...en ymmärrä miten nämä viikot voikin mennä näin mahdottoman nopeasti :eek:

Täällä on tapahtunut pientä muutosta...aina kun tulee harjoitus supistus pöksuun hulahtaa valkkaria...tosi juoksevaa, mutta ihan valkkaria...ai miten niin pienimuotoinen paine tulee tuosta Derin päästä :whistle:
Ja muutenkin hänen pään liikkeet ihan raapii välillä tunne alakertaan jos siis istun...varsin..hmm..mielenkiintoista :D

Nooh...kiva että jotain muutoksia tapahtuu...toivoisin vain että se lokakuu alkaisi jo hissukseen kolkutella ovelle...tuntuu, että maha on ihan pelkkää vauvaa vaan..peppua ja ketaraa joka paikassa...
En kyllä oikeasti muista että esikosta olisi NÄIN selkeästi tuntunut näillä viikoilla vielä, mutta aika kultaa toki muistoja.

Nyt on taas semmoinen supistus maratoni menossa, että pakko mennä vaakatasoon tai happi loppuu vielä kesken kun pallea menee ihan littuun :D

paapelo+poju+Deri 31+6
 
täällä aurinko paistaa ja mulla 2 vapaata. :) Vauva potkii ja masu kasvaa vauhdilla. Tänään tiedossa ulkoilua perheen kanssa ja isovanhemmilla käyntiä.

Sain jo kelan paperit täytettäväksi seuraavaa neuvolaa varten ja sairaalaan myös sen paperin. Täyttelin jo noita papereita valmiiksi,ja nyt enää puuttuu se todistus neuvolasta ja työnantajalta todiste mun palkasta.

Nyt aamu toimiin.. Ja ulos. Hauskaa sunnuntai päivää kaikille!!

sannis ja papunen rv 18+3
 
Hiphei, täällä toista odotellessa poksuu viikot 10+0 huomenna :) :heart:
Pahoinvointi on pääosin loppunut, tähän mennessä ollut melkein joka aamu/päivä/ilta ihan kamala olo ja väsyttäisi koko ajan ja aika usein olen halaillut myös pönttöä :x
Nyt enää vaivana koko ajan vessassa käymiset, viimekin yönä varmaan 3 kertaa ainakin.
Univaikeuksia löytyy eikä sopivaa nukkumisasentoa löydy sitten millään.
 
Tervetuloa Kinder! Heitäs allekirjoittaneelle tietoo la:sta esikoisen sukupuolesta ja syntymäajasta (kk/vv) niin täydennän sut tuonne eka sivulle listaan.

Tätä akkaa alkaa hermostuttamaan. Huomenna olis se synnytystapa-arvio Kättärillä. Jotenkin rupes pelottamaan että mitä jos Ötzkin syntymästä ei saakaan mitään suunnitelmaa (esikko oli melkein 4,7kg kun syntyi rv42+3 joten toivon todella että tää syntyy reilusti ennen tuota) vaan pitää jäädä odottelemaan epätietoisena. Hermostuttaa... Viime maanantaina kun jouduin tosiaan pyörähtämään siellä päivystyksessä niin silloin ultrattiin ja lääkäri sanoi että olis noin 3,1kg eli ei mikään hirmupieni tämäkään vaikkakin pienempi kuin esikoinen...

Olkkis ja Ötzki 36+0
 
AAM
heippa kaikille tasapuolisesti :)

:flower: täällähän on tullut paaaljon lisää ihania uusia odottajia, tutumpia nimiä ainakin
stinkkeri, kellis ja lily mahtavaa :heart: muillekin tietysti mega :hug:
olkkiksella, permiksellä ja paapelolla viikot ne vain vähenee ja kohta on pikku makkarat sylissä... :)

AAM (allusmamma) & Ansku vauva 3,5 kk
 
iltaa!

täällä jännätään huomista lääkärikäynti, tai paremminkin sitä, että mitä mahtaa antaa tuomioksi noista kivuista. Toivottavasti nyt ei sit kuitenkaan ole niitä ennenaikasia suppareita.. :| Noh, mutta se jää nähtäväksi huomenna. Muuten kaikki ok. :D

Tigru ja möhkis 17+5
 
Huomenta!

Väsyneenä tässä pitäis kohta lähteä kömpimään Kättärille synnytystapa-arvioon. En tiedä jännittikö eilen illalla vai oliko muuten vain kuuma, mutta jostain syystä en saanut unta ennen kuin joskus kahden jälkeen. Hermostuttaa ja väsyttää, onneksi ei tarvitse omalla autolla lähteä vaan pääsen julkisilla, saa matkan ottaa hieman kevyemmin. Olisipa vaan se sama lääkäri kuin viikko sitten päivystyksessä... Erittäin miellyttävä ja asiallinen, asiansa osaava nainen jonka kanssa oli todella helppo asioida.

Olkkis ja Ötzki 36+1
 
Heipparallaa..

Täällä taas aurinko paistaa ja mulla vielä vapaa..! Tänään tulee käymään kaveri ja sen puolivuotias tyttö :) Kivaa.

Enää 2 viikkoa 4d ultraan..Nyt rupeaa jo jännittämään.. Muuten vauva liikkuu hyvin,potkut alkaa olla vahvempia mitä ennen ja maha kasvaa kovasti, ja on selkeästi nähtävissä että odotan.

sannis ja papunen rv 18+4
 
Heippa vaan kaikille. Täällä myös toista odotellessa, mutta vasta rv 5+3, eli testi tehty vasta. Onko muilla toinen tulossa millaisella ikäerolla? meillä tämä toinen ei tosiaan ollut suunniteltu tapaus ja lasten ikäeroksi tulee vain 1v 3kk. Esikoinen syntynyt siis tämän vuoden tammikuussa. Vähän huolettaa, että kuinka me pärjätään kahden niin pienen kanssa. Kaipaisin siis kokemuksia karmeasta vaipparallista :)

Toisaalta me on päätetty että halutaan kaksi lasta, joten raskauden keskeytys ei ollut vaihtoehto, vaikka uusi raskaus aika shokki olikin. Sittenhän ne on tehty :) Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä toinen 3-4 vuoden ikäerolla..
 
Kuplai:

Onnea ja tervetuloa :flower:

Meidän lasten ikäeroksi tulee 1v7kk, suunnitellusti tosin =)
Taidoissa varmasti on eroja jokaisen lapsen kohdalla vielä tässä iässä paljonkin, mutta itse olen opettanut pojalle paljon taitoja tämän raskauden aika, lukuunottamatta pottailua, hän ei siitä perusta pätkääkään :D

Asumme kerrostalossa, jossa kyllä on hissi, mutta kaikilla tutuillamme ei ole. Olenkin siis opettanut pojan kiipeämään raput itse ylös ja laskeutumaan alas (tällöin pidetään kädestä kiinni ). Harjoittelussa meni viikko pari ja sitten ei olisi apua tahtonutkaan.

Poika alkoi myös ymmärtää puhetta huomattavasti enemmän tuossa n.1v3kk ikäisenä ja niin nätisti tekee pienet pyyntöni, kuten "nostaisitko äidille" tai "veisitkö roskiin" ja "pyyhkisitkös vesisotkusi pois" :D

Suukotuksen pyytäminen vain saa armottoman naururallin aikaan =)

Ja poika on nukkunut omassa huoneessa koko vauva ajan, joten sitä ei tarvinnut murehtia. Nyt siirryttiin jatkettaan isojenlasten sänkyyn.

Poika täyttää ihan pian 1,5v :D


ON:

Tulipa nukuttua taas suht hyvin pitkään aikaan...en herännyt kuin n.4 kertaa :D
Deri aloitti pyöriskelyn mahassa klo 05.00 kellonlyömällä ja jatkoikin sitten melkein parituntia, mutta osasi sentään käyttäytyä ja vain varovasti ojenteli raajojaan :D

Tänään pitää tehdä pojan kanssa taas kävely lenkkin. Tai pojalle se on lenkki, itse saan rauhassa löntystää :D

paapelo+poju+Deri 32+3
 
Kiitos vinkeistä Paapelo. Meillä on talossa kolme kerrosta, joten täytyy varmaan itsekin ajoissa opettaa esikoinen kävelemään/konttaamaan ne itse, jotta on sitten pienen kanssa helpompi liikkua. Kai toinen lapsi sitten itsekin oppii oma-aloitteisemmaksi kun on pakko kun äidiltä ei liikenekään kaikki aika ja huomio vain hänelle :) elämä opettaa.

Kuplai & kipinä 7kk & masuasukki 5+3
 
Meillä tulee esikoisen ja kakkosen ikäeroksi vajaa 1 v 1 kk. Esikoinen syntynyt 16.3.2009 ja kakkosen laskettuaika on alustavasti 7.4.2010 :p

Kyllä itseäkin hirvittää, että miten tulen pärjäämään. Esikoinen on erittäin vaativaa sorttia ja mies tekee osin reissutöitä ja saattaa olla muutamia vuorokausia poissa.

Kakkonen oli silti suunniteltu ja toivottu :heart:
Miehen työkuvioista ei vaan silloin vielä tiedetty.

Omat rv kait 5+6
 
Voi jeesus miten voi ihmisellä olla PAHA OLO!

Nyt on menty 1,5 viikkoa ihan kroonisessa krapula-/ vatsatautifiiliksessä. Aivan järkkyä. Kaikki ällöttää ja nukkuisin vaan koko ajan. Koska tää loppuu???

Uusille tervetulotoivotukset!

Stinkkis + Snadi, 7+1
 
Uusille tervetuloa
Tinkerbelle Mulla alkoi tuo helpottaa vasta jossain rv 12-13.. :| En voi muuta sanoa kuin jaksuja. :hug:

On: Täällä kaikki hyvin, kohdun suu ei ollut ollenkaan auennut, joten lääkäri ei usko kipujen olevan suppareita. Luokitteli ne sitten vaan venytyskivuiksi.. :D Jee, helpotus.

Tigru ja möhkis 18+0, poksista..
 
Stinkkis:
:hug:
Suurella osalla alkaa helpottaa kun rv12 on plakkarissa. Toivotaan että sinullakin näin, miksei toki jo aiemminkin.

Tigru:

Onnea hvysitä lääkäri kuulumisista. Koeta vältellä äkkinäisiä liikkeitä varsinkin noustessa kannattaa edetä HYVIN PIENI eleisesti. Itsellä lievittyi heti venytyskivut sekä liitoskipuilutkin. =)

ON:

Luoja mä en kohta enään kestä. Deri aloitti heilumisen tänään siis klo 05.00 ja parituntia möyri hissukseen.
Luulin hänen lopettaneen, mutta PAH...koko päivän aikana ollut kaksi 30min breikkiä ja taas jatkunut kovaakin kovempana. Alkaa olla oikea puoli mahasta niin kipeä, selkään särkee, paha olo tulee kun maha heiluu kokoajan.

Supistuksiakin tulee ja Deri ei niistä pidä lainkaan. Puskee sitten itseään nerokkaasti mahdollisimman kovaa alapäätä päin niin että virtsaputki litistyy (aiheuttaa v-mäistä kipua ) ja peräsuoli tuntuu ratkeavan. Lisäksi sitten Deri painaa samalla jotain issiashermoa ja juuri kauppareissun aikana hetki sitten meinasi mennä useasti jalka alta :headwall: :headwall:

Pahoittelen narisevaa ja nurisevaa kirjoittelua viime päivinä, alkaa vaan jo olla niin kypsä tähän raskaana oloon :ashamed:

paapelo+poju+Deri 32+3
 
Minulla on alkanut jo viimein helpottamaan pahoinvoinnit ym. vaivat :)
Viikkoja kasassa 10+1 :heart: Tähän mennessä olo on ollut mitä kamalin :x

Ja ylpeänä voin kiljua että olimpahan viimein lenkillä tänään!!! Että piristyin viimein :) Viimeiset 5-6viikkoa melkein olen kohta lojunut ja löhönnyt ja ainut liikuntamuoto on esikoisen kanssa tohon leikkipihalle, kävelyreissut tytön kanssa ja kauppakäynnit :D

Ennen raskautta liikuin melkein aina sen 6krt viikossa 1h-1,5h kestoisia lenkkejä, hölkkää, juoksua ym ihanaaa, raskaaksi tullessani alkuviikot meni vielä jotenkuten pari kertaa viikossa kunnes tuli täydellinen STOP koko liikunnalle. Joten kilojakin on kertynyt monen monta, suurin syy kyllä tupakanpolton lopettaminen (ruokahalu is BACK).
Mutta ihanaa ihanaa, pääsin viimein lenkille eikä enää väsyttänyt tai oksettanut!!! :wave:
 

Yhteistyössä