Pikkukakkosta odottavat vol4

Noin.. Nyt on lista päivitetty. Ihanaa että tännekin tulee uutta porukkaa. Välillä tuntu jo että tää ketju kuolee. Toki taitaa osasyyllisyys olla myös kesällä ja kesälomilla jolloin ihmiset vähemmän istuu koneella.

Tuota listaa päivittäessäni rupesin miettimään että tuntuu se vaan hurjalta kun ajatelee että nyt raskautuvilla menee la jo maalis/huhtikuulle. Itsellä enää seitsemän viikkoa la:aan ja tuntuu että vasta oli raskaus ihan alussa. Toivottavasti nämä helteet nyt pian helpottais niin että omakin olo olis hieman parempi ja jaksais taas tehdä juttuja.

O&Ö
 
Mureena:
:hug:
Kyllä siellä varmasti alkaa hissukseen tapahtua...hurjasti supisteluja sinulle ensiyölle =)

Olkkis:
Toden totta...kohta sinulla on jo h-hetket käsillä. Toivotaan, että Ötzki pian kääntyisi pää alespäin...oletko kokeillut itsehoito kikkoja...yksi keino on painella päänkohdilta kädellä ja tavallaan työnnellä vauvaa oikeaan asentoon...sitten on kylmähaude, jonka avulla pikkuinen tavallaan pakenisi viileää kohtaa. =)

Täälläkin alkaa alaslaskenta viikon päästä. Hurjaa!!
Kuten olkkiskin sanoi, niin tuntuu todella siltä, että vastahan sitä ihmetteli sitä plussaa tikussa ja mietti, onko tämä tosiaan totta :D

paapelo+poju+Deri 29+0
 
Paapelo: Itse asiassa en oo kokeillut enkä tiedä haluankokaan. Kun en tuota ulkokäännöstäkään anna yrittää jos ei Ötzki käänny... En oikein tiedä mitä noista keinoista ajattelis. Toisaalta sitten mietityttää mitä mulle Kättärillä torstaina juteltiin noista ylipainoisten sektio- yms jutuista. En tiedä, PRKL!

Mikähän tuota esikoista nyt oikein vaivaa kun on tällä viikolla jo kolmas yö kun on mummilla? Ei se aikaisemmin oo näin hyvin siellä viihtynyt vaikka päivittäin siellä käykin. Ehkä se on se että pääsee huomenna mummin kanssa mummin serkun 70v-syntymäpäiville jotka myös vietetään tuossa naapurissa jossa mummikin asuu. :D Toisaalta ihan kiva että nyt viihtyy siellä kun neidin koulu alkaa tasan kuukauden kuluttua eikä sitten taas ehdi käydä siellä niin hirmu usein.

Kyllä muuten vaniljajäätelö vadelmahillolla on hyvää... :D Ei oikeastaan tuu muuta jäätelöö enää syötyäkään. Mansikoista en tykkää ja suklaa ei muuten vain maistu. Saa nähdä mitä sitä ensi viikonloppuna tulee syötyä kun oon yksin kotona. Likka on isänsä luona ja mies lähtee amerikan sukulaisten kanssa maalle viikoksi. Mä en sinne voi lähtee kun itsellä neuvola 29.7 ja muutenkin on kivaa viettää aikaa tytön kanssa kahdestaan.

O&Ö

 
Huomenta!

Tinkerbelle: EIKÄ!!! OIKEESTI HIIIIIRMUSTI ONNEA, toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta. Sen kyllä teille jo sois. :hug: :flower:

ON: täällä liikkeitä tuntuu entistä usiemmin, nyt kun olen ne tiedostanut. :heart: Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeellistä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille.
:flower:

tigru ja möhkis 14+5
 
Olkkis:

Nuo kotikikathan on ihan vauvan omasta itseppäisyydestä riippuvaisia...eli ovat helliä keinoja joissa vauvaa ei pakoteta, ennemminkin vain kokeillaan ohjata, mutta vauva tekee päätöksen tahtooko kääntyä, toisin kuin ulkokäännöksessä, jossa käytetään paljon voimaa ja käännetään vauva väkisin...itsekkään en oikein tiedä mitä tuosta jälkimmäisestä ajattelisi, mutta sitten on taas se toinen vaihtoehto, joka ei sekään houkuttelisi.

Vaavilaa tunkee jalkaterää kylkiin ajoittain..ei onneksi ylety vielä kunnolla sinne, mutta näin istualtaan pyöräyttää silloin tällöin ketaraa sinne :kieh:
Voi miksi :D

Me lähdetään pojan kanssa metikköön varmaan taas...tai riippuu siitä miten aikaseen se mies on nyt tulossa takaisin, mutta luulen, että iltapäivän tunneille menee heidän tulonsa :D

ei kummempaa..

Ihanaa tulevaa viikonalkua kaikille :wave:

paapelo+poju+Deri 29+1
 
Huomenta päivää!

Täällä sitä mietiskellään kaikenlaista... En sen kummemmin viitsi tässä kirjoitella mutta ei onneksi kaikki ole Ötzkiin liittyviä juttuja.

Ötzki on vähentänyt todella paljon liikkumistaan tässä parin viimeisen päivän aikana. Mieli tekis soittaa synnärille(/neuvolaan huomenna) ja kysyä onks tää ihan normaalia. Muutaman kerran päivässä tuntuu 1-2 liikettä ja sen jälkeen on ihan hiljaista. Ei muuten mutta tää on tapahtunut taas ihan yhtäkkiä, ilman sen kummempia varoituksia joten se mietityttää, ei niinkään se että onko Ötzki elossa vai ei. Voipi olla tää kelikin joka vaikuttaa... Kun ei itselle ruoka maistu niin ei oo Ötzkilläkään energiaa liikkua ihan niin paljon kuin normaalisti.

Olkkis ja Ötzki 33+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heippa

Onnea kaikille pinoon liittyneille positiivisista uutisista :)

Jotenkin tuntuu, että itekkin vasta plussasi, vaikka kun alkaa miettiin niin onhan tähän väliin kaiken laista mahtunut.

Ja siis nyt kun vauva sais tulla, ni vielä mitä, lähinnä kurkusta koittaa peppuaan ulos työntää ja tää mamma jo niiiiiin haluis tositoimiin! No kaippa pitää toisen antaa rauhassa vielä köllötellä, kun tässä niin pitkään on toivittu, että baby malttais sisällä pysyä :) Pakko silti myöntää, että tammikussa viimeisillään olo oli huomattavsti mukavampaa kuin näillä helteillä, vaikka vaatteiden kanssa on toki helpompaa. Painoarvio tehään uusiksi laskettunapäivänä, se piristää mieltä, kun painoarvio tonne on kummiskin semmonen 4300g, ettei sit pääsis ihan viisikiloseksi! Ja siis eka syntyi lopulta pihtiulosautolla kans tommosena 4300 painosena mötikkänä.

Nyt jäden syöntiin, paljonkohan liiiikaa sitä oikein päivässä syön :p

Ja vielä piti olkkis sanoa, että mä huomaan ihan selvästi, että vauva on paljon hiljasempi jos en oo syönyt kunnolla, siis oikein kunnolla, pelkkä jädellä herättely ei auta vaan säännöllisin välein syöminen. Kun iteltä on veto pois, tuntuu että niin on vaaviltakin. Parina päivänä itekkin oon ollut tosi huolissani, mutta tosiaan nyt taas temmeltää ja ahkeraan koitan syödä ihan kunnolla.

Permis ja Veikko 35+6
 
Permis: Kiva kuulla että muillakin on samanlaisia tuntemuksia näiden helteiden aikana. Toki tässä oon syönyt yhden lämpimän aterian päivittäin mutta tuntuu ettei se riitä pitämään Ötzkiä virkeänä. Onneksi noita liikkeitä tuntuu niin ei tartte elossa olemisesta stressata.

O&Ö
 
Heheh!

Ei voi olla todellista...sikiökalvot on alkaneet narista ja napsua :LOL:
Esikosta tätä tuli paljon myöhemmin...vähänkin kun Deri venyttää niin kuuluu napsahdus tai pieni hento ruts ääni :D

Pojan loppuraskaudessa nuo napsunnat oli enemmänkin paukahduksia, mies kuuli monasti pidemmältäkin kun se napsahdus tuli :D

Ei sen kummempaa raportoitavaa =)
 
Hei! Minäkin voisin tännekkin vielä liittyä =)

Tiedot: Nennu08,la 1.2.10,esikoistyttö (12/07)

Tinkerbelle Tooosi paljon Onnea!Toivotaan et kaikki menis hyvin. :)
Minä kävin tasan 7+0 alkurask.utrassa,koska oli vähäistä ruskeeta vuotoa.Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja sydämensykekin jo näkyi siellä.Helpotti kyllä oloa ku sai varmistuksen et kaikki on hyvin.

Onneksi nyt ei ole ollut kovin pahaa oloa,eikä oo tarvinut oksentaa kertaakaan.Väsymystä on ollut ihan tarpeeksi ja päänsärkyä :( .Nyt on jo alkanut iskiaskin vaivaan.
Maha on jo omasta mielestä valtava,hirvittää et millanen se sit lopussa on... :whistle:

Np-ultra olis 23.7 eli pian :D .Siellähän tuo la:kin varmistuu.

Minäkin täällä odottelen niitä ekoja liikkeitä. :heart:

Nennu & pikkukaveri 12+0
 
Huomenta päivää!

Tervetuloa mukaan Nennu08! Päivitin jo listankin.... :D

Mä tässä mietin että mitä jaksaisi tehdä. Kauppareissu olis ainakin tehtävä mutta ei tuonne vesisateeseen oikein jaksaisi lähteä kävelemään. Täytyy varmaan nakittaa mies kauppaan kun tulee töistä. Hälläkin enää tää viikko töitä ennen ensimmäistä viikon kesälomaa. Se me tosin vietetään erillään kun mies lähtee taas äitinsä luokse. Tällä kertaa ihan syystä, kun vie amerikan sukulaiset mukanaan...

Mulla olis enää kaksi viikkoa mammaloman alkuun. On jo ruvennut hiljalleen hirvittämään tää Ötzkin syntymä vaikkei se nyt mikään oikeesti pelottava asia olekaan. Moni asia esikoisen syntymästä mietityttää mm synnytyksen jälkeisen masennuksen uusimisen pelko, mutta onneksi on ympärillä ihmisiä jotka osaavat tehdä huomioita jos en itse tajua että masentaa.

Olkkis ja Ötzki 33+1
 
Nennu tervetuloa :wave:

Äähh...pitäisi mennä kauppaan...tuossa sateessa...en ala :headwall:
Mies on vielä ihan rapana Kotkan reissustaan ja ei suostu lähteä ajamaan mihinkään, ennen kuin on saanut syötävää...oli eilen päivällä tulo matkalla puhaltanut aika messevät lukemat kuulemma, niin ei uskalla sen vuoksi rattiin koskea vielä pariin kolmeen tuntiin :whistle:

Näitä krapulaisia ihmisiä katsellessa sitä on kyllä tullut siihen tulokseen, että meikäläisen kerta kuussa ryyppy päivät taitaa olla historiaa aika pitkälle...toki en varmasti ensi vuonna sylje kuppiin, mutta humalatilat saa jäädä...ei ole ikävä ollenkaan moista :D
 
taas tuntunut ihania potkuja.. On se niin ihanaa kun pikkuinen potkii ja sen jo tuntee. :heart:
Töissä oli aika kiire ja heti vauva rupesi potkimaan että "rauhoitu vähän äiti " :)

on: Maha kasvaa ja torstaina alkaa jo viikko 16. Mihin tää aika oikein menee..?

Nyt sohvalle lepäilemään..

sannis ja papunen rv 15+4
 
sannis:
Mukavia potkujen tarkkaus hetkiä...ja jos haluaa ajatella vielä kivemmin noita viikkoja, niin sinullahan on nyt menossa viikko16 ja torstaina sinulla alkaakin viikko17...tuolla systeemillä laskettuna ne viikot vasta meneekin :D
 
Moro!

Tämä ilta on mennyt Ötzkiltä ihan mahdottomissa merkeissä. Mies korjas likan koulupöytää ja käytti hommaan vasaraa ja siitä paukkeestahan Ötzki sitten innostui niin että meinas vatsanahasta tulla läpi. Ensimmäistä kertaa oikein sattu Ötzkin möyriminen kun pienellä liikkumistila alkaa olla vähissä. Onneksi ei enää hirmumontaa viikkoa tarvii Ötzkiä masussa kantaa, toivottavasti syntyy jo elokuussa.

La:aan ei ole enää kuin reilu kuusi viikkoa. Äkkiä tämäkin raskaus on mennyt. Ensi viikolla olis neuvola, sitten siitä 2vkoa niin peräkkäisinä päivinä koko- ja synnytystapa-arvio sekä neuvolalääkäri ja sitten tiedetään taas hieman enemmän siitä miten ja mahdollisesti milloin Ötzki sitten iloksemme saapuu. Ötzki on edelleen poikittain masussa joten saa nähdä mitä tapahtuu. Luulisin kyllä tuntevani sen jos pieni päättää vielä kääntyä oikein nurinpäin... :D


 
Nonniin, nyt sitten on aloteltu poppakonstit pikkusen syntymiseksi. Sauna kuurattu juuriharjalla ja laattojen saumat piimällä...huhuhuh. Poikki olin ton jälkeen, mutta ei supistuksia. Nyt kyllä illalla on pari kipeetä tullut, jihuu. Osaako joku kertoa mistä sais vadelmanlehtiteeta?? ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan :LOL:

Täälläkin mieletön meno Veikolla masussa, tohon rinnan alapuolella pönkee pepullansa oikein kunnolla ja voi jo sanoa että sattuukin, mutta mukavampi näin, kun sellasina hiljasina päivinä kuulostella, että liikkuuko kunnolla.

Nennu tervetuloa ja sannis justhan säkin vasta tänne liityit, nää kesäviikot on kyllä mennyt hurjan nopsaan!

Nyt herkutteleen, mun mies ja poika on tänään hemmotellut mua oikein kunnolla, aamupala sänkyyn vastaleivottuine leipineen ja makeine herkkuineen ja äsken syötiin kunnon pihvit. Eilen vähän valittelin, että kaipaisin pojat vähän hemmottelua. Nyt vielä namia jäljellä :p

Permis ja Veikko 36+1
 
permis:

Toivotaan, että tuottaa tulosta nuo sinun ponnistelusi =)

Ja vadelman lehti teetä voi joko ostaa Luontaistuotekaupoista tai tehdä itse...Jos tekee itse, niin käy keräämässä vattupensaasta (villi tai oman pihan) lehtiä. Jos kerää villivattua, niin pitää katsoa että ovat puhtaalla paikalla, eli ei teitä lähellä.

Kaupasta ostettua voi käyttää heti, mutta itse tehdyn sitten joko hauduttaa tuoreeltaan veteen, tai sitten kuivattaa myöhempää käyttöä varten :D

Itse aion kerätä itse lehdet, samalla kun käydän vatussa muutenkin tuossa loppukesästä.
Ja muuten, sehän olisi oivallista jumppaa ja ärsykettä synnytystä varten ;)

Tänään oli tosiaan neuvola :D

Tässä repertuaari neuvolakortista:

29+3 (29+6 ultran mukaan )

Paino +300g/vk yht. +3,8kg lähtötilanteeseen
turvotus -
RR 116/68
Hemppa 126 -> 116 edellisellä kerralla
sf-mitta 24 -> 22 edellisellä kerralla

syke +154
liikkeet ++
tarjonta rt (tosin vaihtelee kyllä kovasti asentoa vielä ) :D

Nyt laittamaan tuo pieni "yökyöpeli" nukkumaan...heillä on isin kanssa taas niin lystiä...liekkö saan poikaa ikuna nukkumaan :D

paapelo+poju+Deri 29+3
 
Kiitos paapelo lehtivinkeistä ja mukavat neuvolakuulumiset. :)

Eilen illalla noita kipeitä parit tosiaan tuli, vaan tosi epäsäännöllisesti. Yö menikin sitten ilman tuntemuksia, mutta tulipa nukuttua kunnon unet :) Tänään normisiivousta + vessojen laattasaumat piimällä! Eli eikun hommiin...

Permis ja Veikko 36+2
 
Sannis: Mun mielestä tuo 4D-ultra pelkästään sukupuolen selvittämistarkoituksessa on turhan kallis mutta jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Jos nyt oikein olen käsittänyt niin 4D-ultraan kannattaa mennä vasta kun raskaus on yli puolivälin.... Sitä paitsi kyllä sen sukupuolen saa selville rakenneultrassakin, mutta se on sitten ultraajasta kiinni että kertooko sen vaikka näkyykin. Meillä kävi hyvä tuuri kun oli sekä harjoitteleva että kokenut ultraaja joista sitten tää kokenut kertoi meille Ötzkin sukupuolen.

Olkkis ja Ötzki 33+4
 

Yhteistyössä