Syysfiilistelijät 2024

  • Haha
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Mun piti istuttaa kukkasipuleita, ja ohjeena on, et maan lämpötila olis hyvä olla alle 10 asteen. Milloin se sit on, kun päivälämpö huitelee edelleen jossain +15 asteessa! Uskaltaako niitä laittaa maahan nyt, vai kukkiiko ne sit jouluna? Odotanko lokakuuta vai peräti marraskuuta.. äsh.
Tämä on omituinen ja tylsä syksy. Eilen ostin jäätelön ja söin sen ulkona katsellen täysin vihreälehtistä maisemaa. Ei oikein syksyn fiilikset nouse pintaan. Ilmassa ei ole vielä edes syksyn tuoksua aamuisin.

Fm
 
Käväisin Etelä-Ranskassa työmatkalla ja tosiaan, kelit eivät hirveästi poikenneet siitä mitä täällä vielä pari viikkoa sitten oli. Sielläkin illat ja aamut olivat vilpoisia.
Minäkin olen vähän luopunut tulppaaneista, kun ne taitavat maistua myyrille tai joillekin. Meillä ei täällä kaupungissa ole kauriita. Tai on, mutta eivät onneki tule pihoihin.

Mutta Halloween tosiaan! Vanhemmiten olen hurahtanut siihen enemmänkin ja meillä on vuosittaiset halloween-kekkerit tyttärelle kavereineen. Tällä seudulla on myös aktiivinen karkki-keppos -kiertely lapsilla. Osaavat jo odottaa sitä. Ohjelmassa meidän kemuissa on herkuttelua, tietovisoja ja jotain muuta teemaan sopivaa touhua. Ihan kauheimpia juttuja ei koristeluistä löydy, kummituksia ja hämähäkkejä kyllä. Viime vuonna oli sopivasti lomaa ja oiva keli, niin tehtiin takapihalle oikein halloween-polku. Se oli kyllä hauska tehdä. Eikä mitenkään liian jännittävä esiteineille. Periaatteena kuitenkin on, että Pyhäinpäivänä on sitten karmeudet kerätty pois.
 
vierailija
No nyt on myrskynnyt kaksi yötä ja päivän! Olen ihan fiiliksissä. Osa lehdistä kellastunut ja pihalla oli jo pudonneita lehtiä vaikka kuinka paljon.
Järjestelin kämppää kuntoon ja kaivoin viltit sohvalle. Kohta alkaa hämärtää ja on teen ja äänikirjan vuoro.

Fm
 
Moi! Nyt on jo syksyn tuntua. Vaihdoin kotonakin vielä olohuoneeseen syksyisemmät verhot ja pöytäliinat ja tyynynpäälliset, vaikka toisaalta eipä siihen kauaa oo aikaa kun saa sitten taas vaihtaa jouluisiin tekstiileihin. No, höpsön täytyy tällaistakin turhaa työtä tehdä vaikka varmaan olis jotain muutakin..

Mutta Halloween, niin, lasten myötä on sellainenkin juhla tullut kuvioihin, ja onhan se nyt paljon kivempi laittaa Halloween koristeet syksyisen väriseen kotiin, sitten kun niiden aika on. Ja salon kurpitsaviikoilla ollaan perinteisesti käyty, kohtahan nekin jo alkaa.
 

Yhteistyössä