Odotuksen Odottajat!

Tähtisäde
Suuronnittelut Rva Pikkumyy, Virtis ja Haltia!!!

Velvet Kiss: Mikä tilanne siellä? Onko tuntemuksia? Mulla on hyvä tunne sun puolesta....

Oma napa: Täällä Menopuria pistelen. Torstaina ultra ja jotenkin pelottaa, että taaskaan ei ole tapahtunut mitään (vaikka viime kerrallahan oli yksi folli) kun niin monta kertaa on joutunut kohtaamaan sen lekurin raskaan huokaisun: "Ei täällä kyllä ole nytkään mitään tapahtunut.".
Menkat kestivät nyt tässä kierrossa peräti yhden päivän, joten ei taida olla pelkoa, että oma kroppa alkaisi ihan pian itsestäänkään toimimaan. Kuten huomaatte, välillä meinaa positiiviseen mieleen tunkeutua katkeria ajatuksia. Kaikilla näyttää olevan pieniä vauvoja tai vauvamasuja. Tosin aina kun vauvamasun näen ajattelen, että onkohan hänellä ollut yhtä kovan työn takana tuo masu kuin meillä täällä. No joo, pitää koittaa olla ajattelematta liikaa. Mitä enemmän airhead, sen parempi tässä tapauksessa! ;)
 
haltia: Ihania uutisia! Oikein paljon onnea ja hyvää loppuraskautta! :heart:

Tähtisäde: Joo, se lääkärin huokaus on niiiin kamalaa kuultavaa. :( Toivottavasti ultrassa näkyy ylihuomenna komea folli! b=)d

Kävittekö muuten kurkkimassa tuonne kiukkuketjuun? Mainio keksintö. :D
 
Pitkästä aikaa iso heippa! Olen makoillut sairaalassa keuhkokuumeen kourissa ja kotiinpäästyä todennut että nettiyhteys katkipoikki. Nyt vihdoinkin Elisa sai taas homman toimimaan.. Täällähän plussatuulet puhaltaa! Onnea :flower:
En ole vielä kahlannut kaikkea läpi, täytyy tässä ottaa mukava asento sohvan nurkassa läppärin kera.

ON: Synarelaa sumutellaan kolmatta päivää, olin jo unohtanut tämän karsean jälkimaun joka ei poistu vahvimmillakaan kurkkupastilleilla.

Vielä kerran onnea plussanneille, kommentoin lähipäivinä lisää, kunhan pääsen taas jyvälle...
 
Tähtisateelle peukut pystyyn huomiseksi! Mä uskon että kohta meitä on jo koeteltu tarpeeksi. Pakko on ajatella, että kurjuuden määrä on vakio ja tästä on sitten vaan ylöspäin kohti auvoisempia aikoja matkalla...Laita viestiä torstaina miten kävi!

Haltia Mahtavaa...Onpa kiva kuulla plussauutisia. Lisää näitä kyllä silti kaipaillaan! Mitäs kuuluu Astridille, Rouva B:lle ja Kirmalle?

ON: Kiitos Tähtisade ihanasta tunteesta. Mun täytyy nyt ihan rehellisyyden nimissä tunnustaa, että aika helvetillinen viikko on ollut ja tämä sen takia, että en pysty montakaan hetkeä olla miettimättä tätä vauva asiaa ja omia tuntemuksia. En tiedä oliko meillä puhetta, mutta lauantaina mulla on mun kaksoisiskoni (joka on siis onnellisesti raskaana) kanssa isot juhlat ja mun on siis pakko testailla viimeistään silloin. Rinnat ovat kipeät, mutta niin aina ennen kuukautisia kun olen Clomeja syönyt. Alavatsassa on ollut aina silloin tällöin menkkatuntemuksia! Lisäksi yöllä näin painajaisia siitä että itkin ja itkin kun testi näytti negaa...Eli ei kovin hyvältä näytä, vaikka mies saa sata pistettä sen positiivisuudesta. Hän on varma että odotan KAKSOSIA! :heart:
 
Haltia: Aivan hurjasti onnea!:flower: :flower: :flower: Varmasti olet onnesta sekaisin :) Mikäs teillä olikaan taustatilanne tai siis tarkoitan että lapsettomuuden syy?

).( Menkat alkaa loppumaan, mutta jotenkin tuntuu tämäkin kierto aivan turhalta, kun ei edes ole mitään apuja. Mieskin sanoi että inssit on aivan turhia ja samalta itsestäkin tuntuu. No silti ensi kierrossa varmaan koitetaan taas insseillä.

Mietin sellaista että kuin usein te mietitte lapsettomuutta? Musta tuntuu että jos olen hetkenkin yksin tai jotekin seisahdun niin se tulee mieleen esim. suihkussa tai jumpalla venytysten aikaan. Ei sitä kamalaa ajatusta pakoon taida päästä millään...
 
Katkeraa ja kyynistä tilitystä tulee taas..
Veena Eipä oo mulla ainakaan menny päivääkään siitä lähtien ku alettiin yrittää ettei tää homma ois mielessä.. no alkuun tietysti ne ajatukset oli sitä oireiden kyttäämistä ja innostunutta jännitystä aina että onkohan se nyt TÄÄ kierto.. sit ne alko muuttuun pelonsekaseks masennukseks ku mitää ei ruvennu tapahtuun, että mikähän vittu tässä nyt on, kauan tätä pettymistä joutuu vielä kestään jne. Nykysin sitä koittaa miettiä mahdollisimman vähän (joo helpommin sanottu..) eikä oikeestaan halua keskustella mistään aiheeseen liittyvästä keidenkään muiden kun niiden saman kokeneiden kans jotka tietää mitä paskaa tää on. Yritin mä joskus jotain kurssejakin mutta eipä sitä nyt sielläkään unohtanu, etenkään ku silmein edessä pyöri päivittäin parikin pallomahaa :(
Ei sitä voi tietää ulkopuoliset kuinka paljon tällänen asia voi hallita koko elämää.. viimesimmät vuodet on menny ihan parin viikon sykleissä, verisestä pettymyksestä uuden toivon heräämiseen (ovulaatioon) ja taas piinaava odotus seuraavaan romahdukseen. Nykysin sitä ei jaksa enää tarkalleen miettiä, aattelee jo etukäteen jotenki niin että ihan turhaa, vitut siitä kuitenkaan mitään tuu,.. sitä luulis että kaikkeen turtuu mutta jopa näin kymmenienkin tiputusten jälkeen se hanan aukeeminen turhauttaa jos on ollu pienikin mahdollisuus :ashamed:
 
Veena: Kyllä se päivittäin mielessä pyörii. En ihan joka hetki asiaa ajattele, mutta sanotaanko karkeasti, että kerran tunnissa ainakin. :ashamed: Olen huomannut saman asian kuin risukasa: aika on lyhentynyt parin viikon sykleihin. Ajattelen asioita ennen ja jälkeen ovulaation, ihan selvästi. Esim. tiettyjä asioita tehdään ennen ovista, tiettyjä asioita tehdään jälkeen. Mutta toisin kuin risukasa, mä olen huomannut, että muiden kanssa keskusteleminen auttaa. Kerron tuntemuksistani ja ajatuksistani miehelle ja ystäville, joko kasvokkain tai sähköpostitse. Tietysti tällä palstalla on iso merkitys myös. Iso hali teille molemmille. :hug: :hug:

ON: Nyt nipistelee jo aika voimakkaasti oikealla puolella. En vain uskalla toivoa mitään, kun muutaman kerran on käynyt niin, ettei siellä olekaan kasvanut muuta kuin tuhoton määrä pikkufolleja. :ashamed: Perjantai on onneksi pian käsillä.
 
Pantalaimon joo, se on jännä miten nykysin on ihan pihalla joskus ettei yhtäkkiä osaa sanoo edes mikä kuukausi on, päivämääristä puhumattakaan, mutta kierron vaihe on melko tarkalleen selvillä, yleensä ihan päivälleen jos viimeset on meneillään :D

Mutta joo, kauheeta vuodatusta tuli taas aiemmin :ashamed: näitä lukee kuitenki ties miten monet ulkopuolisetkin vaikka tuntuu että tässä vaan tää meidän tuttu porukka vaihtaa fiiliksiä..pitäs varmaan opetella hillitteen itteensä ettei tulis niin karua tekstiä. Jotenkin liika vatvominen mielessä ja valitus vaan pahentaa lopulta oloo, kiihdyttää ittensä raivoon josta ei kuitenkaan oo mitään hyötyä.. Puhuin mä joskus kavereillekin mutta sit kun ne on aina niitä suunnilleen samoja tilityksiä, niin ei viitti enää jankutella ja eihän ne kuitenkaan ymmärrä, eikä pysty muuttaan asioita vaikka kuinka jauhas...
 
Onnittelut teille kaikille, joilla odotus on palkittu! Etenkin sinulle haltia, seurasin tilannettasi tosi tiiviisti ja olen iloinen, että saat nyt hengähtää ja nauttia onnen tunteesta :heart: Onnea myös tulevaan!

Näin loppukierrosta on kuitenkin todella vaikeaa onnitella toista, kateus vaanii mielessä koko ajan. Sitä miettii, että tuleekohan koskaan meidän vuoro, miksi noille ensin, miksei meille, mitä olen tehnyt väärin, että järjestys on tämä.
Se, että kotona on jo yksi pieni, ei helpota tilannetta yhtään..ehkä vaan tekee vielä himpan vaikeammaksi kestää. Sitä pelkää, että koska on jo yhden onnen kokenut, että jospa tämä onkin nyt tässä, ei enää onnea minulle tässä asiassa. Annetaa niille, joilta vielä puuttuu.

Mä alan olla aika sippi tästä asiasta. Tilanne pyörii mielessä ihan koko ajan, koitan keksiä keinoja pölliä jostakin pari tonnia rahaa, että pääsis yksityiselle. Pelottaa ajatella mikä musta tulee, kun puoli vuotta jonotetaan julkiselle pääsyä, sinne on vielä ikuisuus ja nyt oon jo ihan leviämispisteessä.

Jään nyt tauolle täältä, ei riitä tarmoa jännätä teidän muiden puolesta, plussauutiset pelottaa, pelottaa se kateuden tunne, kun pitäisi olla iloinen toisen puolesta, joka on myös luvattoman pitkään joutunut odottaa, enkä minä voi olla kuin kateellinen. Tueksi teille toisille minusta ei nyt ole.
Testasin negan aamulla, pp13. Minut saa pitää listoilla, tulen kuitenkin jossakin vaiheessa takaisin ja kommentoimaan taas, parin viikon päästä tilanne on jo toinen. Niin..täälläkin elämä todellakin menee kahden viikon sykleissä.
 
mulla oli tänään ensimmäinen inssi ja nyt alkaa taas tämä inhottava odottelu... |O jännittää kyllä ihan tosi paljon, että miten nyt käy :) kahden viikon päästä se sit selviää verikokeessa!kumpa nyt onnistuis!!plussatuulia kaikille ja plussaneille isot onnittelut :hug: :flower:
 
[/b]Keskiviikko 29.10.2008[/b]



TOIVOJAT
[/url]

pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................2/30
dreamer78...............................ivf/icsi.........................2/32-37
mama-84.........12/06..................................................2/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............5/?
Veena............yk18..........3.iui, taukoa........................7/24-28
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....9/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............10/25-28
Viol....................1v......................iui............................10/28
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......12/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............12/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........14/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................14/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................16/28
Gilmore...............kesä07.............................................17/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............18/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............20/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......24/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......24/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................27/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf-jonossa......27/?
miranda-81................................................................38/28-32
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....61/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
jastu...........................................iui............................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl.................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?
Irene80............6/06..................2.iui..........................?/?



Piinailijat

Meea pp0
astrid pp5
Velvet Kiss pp11
Rouva B pp12
kirma pp13, -

Haamuilijat




Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
pilvilinna.............9/07

Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
haltia................2v.............ivf/icsi
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
 
kirma :hug: samanlaista vihreyttä kyllä täälläkin pukkaa :ashamed: hoidoilla tulleet plussat ei tunnu niin pahoilta, ehkä siks kun niitä ei oo vielä itelle tehty, mutta se pelko niistäkin tulee että mitä jos mulla ei auta edes nekään!? Mutta taukoile ja kokoo voimia ja sitten taas uus puhti ja takasin! Siirränkö sut taustalle vai haluatko pysyä kp-listalla?

Meea, laitetaanko sulle pp0? bd



:p ;)
 
Täällä on apeita fiiliksiä, tuttuja tunteita mullekkin... Joskus tauko palstailustakin voi tehdä hyvää. Vaikka mulle tää on ainut paikka, jossa näistä asioista puhua, koska en ole kertonut lapsettomuudesta edes ystävilleni.

Tsemppiä ja voimia nyt kaikille kuitenkin tän raskaan asian kanssa painimisessa!

Harmittaa, kun saatiin kuulla tänään, että miehen siemennestenäytteessä (inssipäivän) oli bakteereita! Ollaan ulalla. Eikä lekurikaan juuri selitellyt.
Tietääkö täällä kukaan, että estääkö toi löydös tai hankaloittaako se tän inssin onnistumismahkuja? Ajattelin huomenna soittaa lääkärille vielä tarkennusta asiaan, mutta jospa joku täälläkin tietäisi..
Aika toivonsa menettänyt olo on kyllä tällä hetkellä.. :headwall:
 
Täällä IVF-info takana. Käytiin aika perusteellisesti läpi koko hoitoruljanssi. On se vaan aika iso ruljanssi sitten. Toivottavasti tuottaa ekalla toivotun tuloksen. :)
Meille tosiaan tehdään sitten ICSI, koska miehessä selkeästi vika. Nyt annetaan mennä tää kierto ja seuraavakin ja sitten kun alkaa joulukuussa menkat,niin soittelen aikaa naikkarille. Lääkäri arveli punktion menevän tammikuun puolen välin tienoille. Joulu sotkee aika pahasti just tässä meidän kohtaa. Toivottavasti ei niin pahasti, että punktio venyy helmikuulle.

Ai niin sellaista kyselen teiltä kanssasisaret, että mitä meinaa kun mies joutui käydä tänään kromosomianalyysissa`? Otettiin kasa verikokeita. Lääkäri perusteli tätä verikokeen tarpeellisuutta sillä, kun miehellläni on ollut toistuvasti pesun jälkeen alle 10milj siittiötä. Sanoi vaan, että jos jotain ihmeellisyyttä löytää niin joudutaan mennä perinnöllisyyspuolelle..oltiin ihan, että mitä. En sitten tullut kysyneeksi tuosta enemmän.

HAltia Onnea plussasta!! Oliko teillä eka ivf/icsi? Ja minkälaiset oli muuten taustat?
 
millis1981 Kiva kuulla sun IVF-infosta =) en osaa tuosta kromosomi jutusta sanoa yhtään mitään... :ashamed: Toivottavasti verikokeissa selviää jotain. Hitsit, sekoittaakohan joulu meidän IVF-hoidon myös....? Mennäänkö teillä pitkällä vai lyhyellä kaavalla?

Meea Peukut pystyssä että tein inssi tuottaa tulosta... :heart:

kirma :hug: Koitahan kerätä taustalla voimia ystäväiseni :hug:

Tähtisäde Onnea huomiseen ultraan =) Tulehan kertomaan uutiset tänne

Haltia hurjan paljon onnea :heart: :heart: :heart:

(.) ei mitään uutta.....IVF-suunnittelu aikaa odotan jo kovasti
 
ONNITTELUT PLUSSISTA !!!!!!

Isot halaukset meille jotka taistelevat, joutuvat pettymään ja tahtomattaan pähkäilevät näitä asioita päivittäin jatkuvalla syötöllä! Tästä aiheesta on vain mahdotonta päästää irti!

10 päivän ultrassa käyty ja folli 17mm. Nyt testailen ja soittelen sitten klinikalle. Yritän olla mahdollisimman toiveikas ja positiivinen. Eihän tässä muuta voi. Liika pessimistisyys vain ahdistaa ja pian lapsestakin tulee känkkäränkkä =)
 
Kiitos kaikille onnitteluista. ja paljon onnea muille plussanneille.

Täällä sitä vähitelen aletaan tottua ajatuksen, että meille tulee vauva. Tosin pelkään edelleen, että onkin kohdun ulkoinen tai jotain muuta, koska vaikka hormooniarvo on noussut (eilen oli jo 1820), jotkut on muilla palstoilla on pelotellut, että sen pitäis olla hyvin korkea, että kaikki olis hyvin. Hoitajat väestöiitossa kyllä oleet rohkaisevia, ja sitä mieltä, että kaikki näyttäis olevan kunnossa. Ensiviikolla siis 5.11 ultrassa selviää sitten totuus, sitä odotellessa ja pelätessä, vuotoa ei ainakaan ole ollut enää, vaikka joka kerta vessaan mennessä pelkään että se taas alkaa.

Millis1981 Meillä oli siis ensimmäinen IVF-hoito väestöliitolla, ja mekin mentiin suoraan ICSI-hoitoihin, koska vika oli vain miehessä (Ainakaan musta ei ole löydetty mitään) siittiöiden liikkuvuus, määrä, ja hyvänmuotoisten määrä selvästi alentunut, ei siis edes kokeiltu kevyempiä hoitoja. Lääkäri meille sanoi, että ei ole nyt ainakaan syytä mennä kromosomianalyysiin, koska nuo alenemiset näyttäis johtuvan ulkoisista tekijöistä meidän tapauksessa (ja näytehän on vaan yksi otos, joten sekin saattaa vaihdella eri tekijöistä rippuen ja prosentit muuttua eri näytteen otoissa) Ja kun kysyin onko näillä tuloksilla mahdollista onnistua, niin totesi, että ihan samat kuin muillakin, eli riittää kun on yhtä monta siittiötä kuin munasolua. Tätä kaikkea ennen meillä yritystä takana n 2,5 vuotta, ja viime huhtikuussa hakeuduttiin hoitoihin. IVF-meni hyvin, vaikka olikin rankka niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Kuitenkin olen onnellinen että tähä hommaan lähdettiin. Toivotaan, että pieni ihme pysyy meillä matkassa loppuun asti.
 
Kiitos vinkistä risukasa, kävin katsomassa tuon ketjun ja ehkä tilanne ei ole niiiin epätoivoinen kuin alkuun ajatteli... Sitä vaan säikkyy tuommosia uutisia, kun toiveita kuitenkin..
No, aika näyttää!

Haltia paljon onnea sinulle!! :flower:
Aikaisemmin vaahtosin pelkkää omaa kurjuutani enkä huomannut onnitella... :ashamed:
 
Tiinuli81 Siitä ei ollut puhetta onko sitten lyhyt vai pitkä kaava. Toi joulu sekoittaa kyllä aika pahasti noita loppuvuoden hoitoja. Kerrohan sitten teidän info-kuulumisia.

Haltia Kiitos tiedoista ja positiivisesta viestistä. :) Meillä on kanssa johtunut osaksi noi muuttuvat tulokset siitä, että miehelläni oli ensin vuoden alussa Influenssa ja sen perään keuhkokuume. Osaksi noiden takia meni kaikki inssit puihin. Toivotaan, että teidän pienokainen pysyy matkassa loppuun asti. Ja pysyykin. :)
 
Onnittelut plussista ja voimia kaikille muillekin :hug:

Täällä mennään tässä kuussa luomukierrossa ilman clomeja (kp11/28-32).
Toinen inssi osuu näillä näkymin, jos kierto ei tee tepposia, niin joulukuun alkuun. Voi mikä ihana joululahja olisikaan jos tällä kertaa tärppäisi.

Kuinka monta kiertoo peräkkäin olette syöneet clomeja? Lääkärini sanoi, että kaksi peräkkäistä kiertoa voi syödä ja sitten pitäisi pitää kuukauden tauko. Onko näin kerrottu teille muille?
 
Tottuuko elimistö Menopur-hoitoihin? Olen niitä tovin pistellyt ja tässä kierrossa en ole mitään hermoromahduksia saanut eikä alavatsaankaan ole koskenut. Alan jo epäillä tuotantoerän virheellisyyttä. Perjantaina ultraan. Toivottavasti hyviä uutisia.

Näin uutena keskustelijana on kiva huomata, että on paikka, mihin purkaaasioita, ja kuulla myös muiden tilanteesta. Ystävät alkavat pikkuhiljaa kyllästyä lapsettomuus aiheeseen... :)
 

Yhteistyössä