Odotuksen Odottajat!

risukasa- ok, kitos selvennyksestä =) Mutta toisaalta näyte pitäis antaa kerran kuukaudessa ja melkein päivä tarkkudella tietää niin voisiko miehesi järjestellä töis asiat niin että pääsis? tai ottaisi pekkaspäivän silloin tai palkattoman vapaapäivän? tai menisi sinä päivänä myöhemmin töihin ja olisi sitten pidempään töissä? Julkisella on varmaan join raja inssienkin kanssa montako tekevät ennen kuin laittavat IVF-jonoon? Toisaalta kun sulla sitä endoa on ja miehesi simpoissa oli jotain häikkää (?) niin eikö lääkäri suoraan IVF.ään laita? Endoonkin raskaus on paras "hoitokeino" niin lääkärin kuulin sanovan.
 
Rouva B harmin paikka. :hug: Sun kirjoituksestakin muuten välittyi rauhallinen olotila =)

Sannuli-81 kiva, että inssi meni hyvin! (mulle ei määrätty lugeja inssin jälkeen, kysyit siitä aiemmin. Varmaan just hormoneista kiinni, kuten joku toteskin..)

Itselläni on hyvä olo, oireista en osaa sanoo, parempi, ettei niitä ala kamalasti spekuloimaan. Rinnat on kyllä kipeät.

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Rva B:lle halit negasta. :hug: Käy moikkaamassa meitä, vaikka luomuilettekin.

kirma: Tauko tekee joskus hyvää. Paljon jaksuja sulle! :hug:

stellina: Mulla on kahdessa edellisessä kierrossa kypsynyt follit aika hitaasti. Edellisessä (luomu) kierrossa ovis oli vasta kp 21 ja jälkimmäisessä kierrossakin (clomit) kp 18. Mulle gyne ainakin sanoi, ettei siitä mitään haittaa pitäisi olla.

risukasa: Toivottavasti saisitte asiat sumplittua niin, että mies pääsee paikalle!

Tsemppiä kaikille piinailijoille! b=)d

ON: Näyttää siltä, että minäkin liityn sunnuntaina tai maanantaina piinailijoihin. :) Tänään ultrassa näkyi 17 mm:n folli vasemmalla puolella. Hassua sinänsä, että oikeaa on jomotellut enemmän, mutta nyt siellä oli vain rutkasti pienen pieniä folleja. Ehkä mun oikea munasarja on jotenkin herkempi. :) Mukavaa, että kierto vaikuttaa lyhenevän entisestään. Niin ja gyne kysyi, että olenko laihtunut lisää? Sanoi, että kasvoista sen huomaa, ja että älä nyt enempää laihdu, ettet kuihdu ihan olemattomiin. :D

Hauskaa viikonloppua ja Halloweenia kaikille! ;) :wave:
 
Tiinuli Niiden töissä on kuulema tän vuoden loppuun kiireistä, pekkasistakin saa taistella ja usein se on viikolla ylitöissä myöhään iltaan..välillä on töitä lauantaisinkin :( Ens vuonna varmaankin helpottaa..vaikka en uskalla siihen tuudittautua. Mutta pitääkö siis hoidoissa käydessäkin ottaa vielä lisäks jotain näytteitä..? :eek:
En tiedä miksei laiteta ivf.ään, sanottiin viimeks että ainakin pari inseminaatioo ensin kokeiltas. Kai sitä toisaalta itekin haluis koittaa kaikki lievemmät keinot ensin jos vaikka nekin jo auttas eikä tarvis mennä sinne rankimpiin.. :| jos vaikka niissä laiskoissa siittiöissä ja/tai mun ohuessa limakalvossa oiskin ollu se oleellinen syy.. ja jos vielä siihen laparoskopiaankin pääsis niin vois olla todellisempi mahdollisuus inseminaatiolla ja ehkä jopa pitkästä aikaa ihan luomustikin.. mutta parempi koittaa pitää jalat maassa ja inhorealismi mielessä, ei kai tässä nyt kuitenkaa oo syytä ryhtyä turhan yltiöpositiiviseks :ashamed: pois se minusta! :LOL:

Samoin, viikonloppuja astridille ja kaikille muillekin! :heart:
 
Rouva B: Pahoitteluni negatiivisesta testistä. Ihana kuulla, että olet itse tyyneys kaikesta huolimatta. Pitää varmaan itsekkin mennä akupunktioon =)

Nyt on positiivinen ovistesti eli huomenna sitten inssiin aamupäivällä! Meitä piinailevia on aika monta muutaman päivän välein! Kyllä tällä menolla plussia tulee palstoille!

Irene80 ja stellina: Väestöliiton ohjeissa lukee, että ovulaatiotestin näyttäessä plussaa tehdään inseminaatio seuraavana päivänä (eli otin tänään yhteyttä ja sain ajan huomiselle). Kyllähän noissa ovistesteissäkin lukee, että testi ennakoi tulevaa ovulaatiota 24-42 tuntia ennen. Joten inssin teko launtaina osuu vielä tarkemmin oviksen tapahtumiseen. Huomenna on todennäköisesti sitten supervahva viiva testissä (ainakin aikaisemmin on näin menny).

Oikein tunnelmallista Halloweeniä ja pyhäinpäivää kaikille!!
 
Hah, näin kauan mä lomailen.. ;)

rouvaB, surkuttelut minultakin! Ja kateellinen huokaus piitkäästä häämatkasta! Me vietettiin heinäkuussa kokonaiset 3pv honeymoonia :ashamed:

risukasa-, merkkasisitkos mulle vielä listaan sen ivf-jonon..kiitti!
Sinulla on kyllä mielenkiintoinen tilanne..vai saako näin sanoa!? Pidän ihan varmasti peukkuja sinulle!

pantalaimon ja tiinuli81, kiitti! Kyllä mä pysyn linjoilla! Nyt heti on jo parempi mieli, kun olen antanut itselleni luvan ottaa vähän irtiottoa kaikesta tästä kauhesta ressistä ja ittensä syynäämisestä.

tiinuli81, toivotan sinulle ihan älyttömästi onnea matkaan! Pysyt mielessä :)

Ja teitä inssipiinailijoita onkin nyt todella paljon, siimahännät tehkööt työnsä, peukkuja kaikille!
Palailen :wave:
 
Viol: Juu niin kai se yleensä menee, että inssi tehdään ovulaatioplussasta seuraavana päivänä. Klinikka tosin, jossa käymme ei ole viikonloppuisin auki, joten jos ovulaatio todetaan perjantaina niin inssi tehdään meille myös silloin. Ensimmäisen inssin jälkeen lääkäri tosin totesi, että olen ns. nopea ovuloija ja seuraava inssi voitaisiin tehdä jo ovulaatiopäivänä. Onnea sinulle huomiselle =) !

ON: Itselläni menossa kp 12 ja ovulaatio ajoittuu taas viikonlopulle. Pidän nyt taukoa testauksesta, kun tällä kierrolla ei muutenkaan mitään hoitoihin liittyvää tapahdu. Pupuillaan kotona ilman paineita, joskus näinkin.

Hyvää pyhäinpäivää kaikille!
 
Pettymystä pettymysten päälle...Menopurejen jälkeen munasarjoihin oli tietenkin tullut kysta, eikä hoitoja voi jatkaa vasta, kun kysta on hävinnyt. Ensi vuoden puolelle hoitojen jatkaminen gynen mukaan menee. Mistä ne h**metin kystat sinne tulee??? Nyt masentaa...
 
Sannuli-81 oli meillä tosiaan eka inssi ja nyt jännittää... mulla tuli tänään vähän punaista paperiin, mut kai se kuuluu asiaan!?!en tiedä... mut ajattelisin näin kun onhan sitä nyt sorkittu (alapää) mites sulla?
 
Tähtisäde
Moikka,

Tulin nyt kertomaan ultrauutisia: Eli oikealta puolelta löytyi yksi 14mm folli ja toinen vähän pienempi. Vasen puoli jatkaa edelleen hiljaiseloa. Limis oli 5mm ja risat. Lääkärin mukaan folli oli tarpeeksi iso päiviin nähden (kp11) ja limis pitäisi ehtiä paksuuntumaan vielä. Joten: lauantaina pistän pregnylin. Nyt olen vielä eilen ja tänään piikitellyt Menopuria. Ja sitten sain vielä Luget, kun viime kierrossa alkoi se tiputtelu jo viikon päästä pregnylistä. Mutta ihan siis positiivista! Ja täytyy sanoa, että tämänkin kierron olen ainakin tähän asti onnistunut ottamaan superrelasti. Mä en taaskaan tiedä kiertopäivistä mitään, ellen oikein laskemalla laske ja Menopurit olen melkein joka ilta meinannut unohtaa pistää... :D Ollut NIIN IHANAA kun on ollut kaikkea muuta kiirettä, että ei ole kauheasti ehtinyt tätä asiaa pohtimaan. Mutta (!!) : juttelin lekurin kanssa, että ellei tässäkään kierrossa tule plussaa niin sitten miehen simppojen tutkinta ja mun tuubien tutkinta myös. Ja sitten jos niissä on ongelmaa niin otetaan uusi asearsenaali käyttöön. Voi siis olla, että tämän kierron piinapäivät eivät mene ihan niin leppoisasti kuin viimeksi, kun olisi niin kiva päästä tästä piinasta jo ilman enempiä tutkimisia. Vitsi kun tärppäisikin meillä kaikilla NYT. HETI MEILLE KAIKKI TÄNNE... NYT!!

Kirma: Koita jaksaa!! Koitetaan yrittää toistaa mielessämme: "muiden tärppi ei ole meiltä pois, muiden tärppi ei ole meiltä pois, muiden tärppi ei ole meiltä pois, muiden tärppi ei ole meiltä pois..." Siinä meille mantraa kerrassaan!

Velvet Kiss: Mitä kuuluu?!?!?! Jänskättää sun puolesta. Mulla on jotenkin niin fiilikset, että jotain olisi sulla tapahtunut... PS: Meillähän on nyt molemmilla vuosi yrittämistä takana. Riittäisi mulle ainakin jo. ;)

Almuna: blaaah. Ihan ärsyttävää! :hug:

Piinailijoille tsemppiä!
 
Almuna, kystat on tavallisia ja yleensä vaarattomia, niitä tulee ja menee ittekseen, eikä niitä usein edes huomaakaan muuten kun ultrassa.. mutta sitä en kyllä tienny että niiden takia hoitojen jatko lykkääntyy :( kuinkahan tota sitten endokystien kans kuitenki käytetään :eek:
 
Maanantai 3.11.2008



TOIVOJAT
[/url]

miranda-81..............puregon, pregnyl, luget, iui.........3/28-32
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................7/30
dreamer78...............................ivf/icsi.........................7/32-37
mama-84.........12/06..................................................7/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............10/?
Veena............yk18..........3.iui, taukoa........................12/24-28
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....14/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............15/25-28
Viol....................1v......................iui............................15/28
Irene80............6/06..................2.iui..........................15/28-32
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......17/n.26-28
Pantalaimon......9/07...........clomit+metut..................17/29
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........19/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................19/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................21/28
Gilmore...............kesä07.............................................22/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............23/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............25/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......29/?
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....66/~43-52
risukasa-..........4/06.........laparoskopia?, iui...............?/25-31
jastu...........................................iui............................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl.................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui..........?/?



Piinailijat

Pantalaimon pp1
Viol pp2
Osiris pp3
Sannuli-81 pp3
Meea pp5
astrid pp10

Haamuilijat




Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
pilvilinna.............9/07....femar, menopur, pregnyl
kirma..................9/06
Rouva B............3v tjot

Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget
aitiliini83..........primolut, pas



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
haltia................2v.............ivf/icsi
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss.....11/07.........clomit, 1.iui
 
Risukasalle kiitoksia päivittelyistä! Sano vaan sitten kun kyllästyt siihen! kyllä muutkin varmaan voi sitä tehdä. *vink vink*
Kyllä nää päivät tässä näköjään kuluu... Saa nähdä että mikä mun tän kierron pituus on: onko ne nyt lopullisesti pitenemässä... vai liittyikö tuo edellinen 37 päivää sairasteluun ja masennuslääkkeiden aloitukseen: aloitin viime kierron kp1.
Epäilen kyllä että se PCO siellä alkaa taas riivaamaan. No, sowhat.
Onko mulla jotenkin tylsää kun roikun täällä päivät pitkät.. ??! ?! Mulla oli siis kuukausi tossa välissä, etten käynty ollenkaan ja nyt roikun täällä 23/7... ;) Ehkä johtuu siitä että päästiin sinne polille. :)
 
Joo :attn: saa tota joku muukin välillä päivittää.. =) nyt kun kirmakin on lomilla niin ahkeria listan ajantasallapitäjiä kaivataan! Kun nyt jo laitoin taas listan tälle sivulle niin voin kyllä muokkailla sitä..haluaako joku ylläpitää seuraavan sivun listaa? Toisaalta ei kai se niin tarkkaa oo vaikkei joka päivälle oiskaan uusittua.. laitoin taas ittenikin tonne listan hännille roikkuun pois 'taustalta', enhän mä kuitenkaan malta pelkkänä lueskelijanakaan pysyä :ashamed: jos tässä tulevina kuukausina koittas jälleen kerran päästä johonki eteenpäin tässä touhussa |O
 
Moikka kaikille Odotuksen Odottajille!!

Täällä taustailija kävi lueskelemassa teidän kuulumisia. Sitkeitä olette, muuta ei voi sanoa!! Onnea matkaan jokaiselle.

Me ollaan nautittu tässä vaan elämästä, töistä, vapaista, koirista ja remontoidusta asunnosta. Vihdoin se remppa on ohi. Tiistaina lähdetään Thaimaaseen kahdeksi viikoksi, siitä taisinkin jo aiemminkin mainita.

Sekstataan, silloin kun sille tuntuu, jos ei tee mieli, niin sitten ei. Vaikka oliskin ne kriittiset päivät... Painoo olen pudottanut vähän, syödään hyvin ja kevyesti, kasvispainotteisesti.

Ollaan alettu ehken ukon kanssa ajattelemaan tätä elämää meidän yhteisenä matkana, matkana kohti hyvää oloa, tasapainoa ja onnellisuutta. Ei meidän ole PAKKO saada lasta.
Ollaan kyllä todella onnellisia, jos niin käy, mutta ei jaksa enää mieltään pahoittaa ympärillä lapseentuvista ihmiisistäkään. - Ei heidän onni ja tuleva lapsi ole meiltä pois.

Katkeruus ei ole enää osa minua, se ei ainakaan paranna oloani. En koe olevani huonompi ihminen- enää, vaikka meillä ei lasta ole. Lapsi tullessaan vain täydentäisi perheemme, ja onnemme.

Jaksamista kaikille. Kyllä se lapsi tulee, jos on tullakseen. Hyvät mahiksethan noilla hoidoilla on onnistua. jokaisella tietty omanlaisensa tilanne. :flower:

Meillä oli ne clomit kahdessa kierrossa, ja jotenkin tuli itselle sellainen olo, että ei ole meidän juttu, ottaa nappia raskaaksitulemiseen, ainakaan vielä. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. T: Minna
 
Täällä yksi uusi palstailija ilmoittautuu odottajien joukkoon. :wave: Olen lueskellut taustalla jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta tuntuu että vertaistuki olisi tarpeen. Ja onhan se jännempää piinailla yhdessä muiden kanssa, jotka ovat samassa tilanteessa.

Meillä on yritystä takana jo yli 3v, ikääkin on jo kertynyt jo päälle 30v ja aika vaan kuluu jatkuvasti... Noin vuosi sitten hakeuduimme tutkimuksiin ja meillä riesana selittämätön lapsettomuus. Yritetään jaksaa hoidoissa julkisella puolella, vaikka pitkää pinnaa se välillä vaatiikin. Pitkän odottelun jälkeen perjantaina tehtiin ensimmäinen inssi (puregonin ja pregnylin avulla). Niin, nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan parasta! =)

Paljon tsemppiä ja jaksamista teille kaikille odotuksen odottajille tämän vaikean asian kanssa!
 
No niin! Eka inssi takana. Eilen aamulla tehtiin. Ajoitus oli kohdallaan, mutta nyt on asiat korkemman käsissä. Pitää keksiä paljon tekemistä seuraavaksi 2 viikoksi, jotta ei tulisi liikaa tuijotettua omia "oireita".

risukasa: pp 1 menossa.
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

osiris ja viol toivottavasti inssinne lopputulos on positiivinen! =)

risukasa päivittelisin kyllä mielelläni tuota listaa minäkin, en osaa... :ashamed:
Kuinka se siis tehdään?

Justiina mukava kuulla, että olette "löytäneet rauhan" tän lapsiasian kanssa. Ja rentouttavaa Thaimaan matkaa!

Miranda harmitus! :hug:

Mulla alkoi oikea piinaviikko. Fiilikset on kyllä ihmeen rauhalliset, jotenkin olen jo alkanut valmistautua henkisesti pettymykseen. Tiedä sitten onko tuollainenkaan ajttelu järkevää, mutta kun on monesti pettynyt niin alkaa väistämättä rakentaa selviytymisstrategiaa aina näinä päivinä. Jossain syvällä kytee kuitenkin pieni toivonkipinä, jospa sittenkin...

Mitähän Velvet Kissille kuuluu?

 
miranda :hug: pitkästyttäviä kierron alkupäiviä taas itelläkin menossa.. |O

Justiina Mukava kuulla että oot löytäny rauhan tästä inhottavasta tilanteesta, positiiviset ajatukset on tänne palstalle aina tervetulleita! :heart: Niitä on aina hyvä lukee kun itellä meinaa nykysin kyynisyys, katkeruus ja kateus voittaa ja usko loppua :ashamed: Rentoutavaa matkaa!

Osiris, tervetuloa! :wave:

astrid Eli tuolta listan lopusta 'lainaa' ja siihen aukee erillinen kirjotusikkuna. Sinne vain tekee tarvittavat muutokset kiertopäiviin ja muuta jos tarvii, poistaa alusta ja lopusta hakasulkeissa olevat 'quote't niin ei tuu siniseen laatikkoon (ei tietenkään välttämätöntä! ) ja sitten olikohan se 'lähetä' tmv. Saman sivun listaa voi sitten päivittää 'muokkaa'-toiminnolla. Harjoittelemalla oppii! bd =)
 
Mä plussasin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen ihan onnesta sekaisin. :heart: :heart: :heart: Nyt toivon, että kaikki menee hyvin loppuun asti. En voi uskoa tätä todeksi, että heti ekasta inseminaatiosta tulisi plussa.

Tähtisade Mä luulen, että meille tämä loppuvuosi on molemmille niin hyvä, että sä tulet kohta perässä.

Piinailijat Tsemppiä ja plussapuhureita teillekin. Tiedän mitä on ollut todellinen piinaaminen...
 
Velvet Kiss: Tuhannesti onnea! :heart: Paljon vauvaliimaa mukaan!

risukasa: Jos päivittelet listaa vielä tänään, niin mut voi lisätä piinailijoihin. Tänään pp1. Lisäksi Pregnylin voi ottaa tiedoista pois, kun sitä ei tässä kierrossa tarvittu. Kierron pituudeksi voi laittaa 29.

Osirikselle tervetulotoivotukset! :flower:

miranda: :hug:

Justiina: Mukava kuulla susta ja ihanaa, että olet noin seesteisillä mielillä. Oikein rentouttavaa ja hauskaa Thaimaan reissua! B)

ON: Täällä on pupuiltu ahkerasti ja varmaan vielä tänään varmistellaan, on se sen verran mukavaa. :D Mitään suurempia odotuksia ei tämän kierron suhteen ole. Jotenkin mennyt usko siihen, että pelkästään clomien avulla plussaisin. :ashamed: Mutta piinaillaan nyt, jos ei muun, niin tavan vuoksi. ;)
 

Yhteistyössä