Odotuksen Odottajat!

Astrid meille sanoi lekuri että bakteereista voi olla haittaa IVF:ssä ja ICSI:ssä, kun alkioita kasvatellaan lämpökaapissa, jossa on bakteereille oikein otolliset kasvuolosuhteet. Inssistä en sitten tiedä. Siinä pesuvaiheessa kai bakteerien määrä ainakin pienenee melko paljon, joten ehkä se ei ole iso ongelma? Selvisikö teille mikä bakteeri oli kyseessä, ja oliko sillä vaikutusta näytteen laatuun muutoin?

Haltialle oikein paljon ja lämpimästi onnea! :heart:

Meillä on nyt sitten se suunnittelukäynti tuloillaan, odottelen puoliksi kauhulla ja puoliksi innolla. Tuota samaa mietin kuin muutama muukin tässä edellä, että mitenköhän pahasti nuo joulutauot nyt sotkee suunitelmia. Pitää vähän räknäillä noita kiertoja, tietysti sen lääkekatonkin vuoksi ehkä olisi hyvä juttu aloittaa vasta vuodenvaihteen jälkeen? Tuntuuko se pari kuukautta enää tässä konkursissa missään.... No kyllä.
 
Haltialle oikein lämpimät onnittelut :heart: :heart: :heart:

Olen nyt tosi hämmentynyt :ashamed: Nyt on sitten lääkearsenaali melkonen: femar, menopur ja pregnyl ja kotona yhdytään, sen jälkeen sitten inssiin jos ei onnistu. Oltiin eilen ensimmäisellä klinikkakäynnillä ja tuli niin paljon asiaa ettei oikein meinannu perässä pysyä. Ja myös sellanen olo että eikö tämä minun kroppa sitten ollenkaan toimi, kun nytkin tuli luomuovis, niin seuraavasta kierrosta sitten hirveät huurut. Luulin että klinikalla olis tullu jotenkin helpotus olo, mutta onki nyt päinvastoin. Tätäkö se nyt sitten on? Ja pelottaa myös että niitä folleja tulee nyt sitte ihan liikaa. Täytyy varmaan soitella viel sinne klinikalle jos sais viel jutella sen lääkärin kanssa. Anteeksi sekava teksti mut sekava on oloki. Nyt toivon kyllä enemmän kuin koskaan sitä plussaa tähän kiertoon :'(
 
Gilmore Milloinkas teillä on suunnittelukäynti? Mä oon toisaalta helpottunut että meillä menee se punktio tammikuulle juuri tuon lääkekaton takia. Lääkäri sanoi että yhden lääkkeen joudun ostaa tämän vuoden puolella,muut ensi vuoden puolella. Ja mulla on joulun aika töissä niin kiirettä/stressaavaa että en oikein pystyisi silloin olemaan poissakaan. Onhan tässä odotettu jo vuositolkulla omaa vauvaa, niin muutama lisäkuukausi ei enää haittaa.

Pilvilinna Sulla on tosiaankin aika kiitettävä kasa noita lääkkeitä.
 
Perjantai 31.10.2008



TOIVOJAT
[/url]

pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................4/30
dreamer78...............................ivf/icsi.........................4/32-37
mama-84.........12/06..................................................4/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............7/?
Veena............yk18..........3.iui, taukoa........................9/24-28
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....11/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............12/25-28
Viol....................1v......................iui............................12/28
Irene80............6/06..................2.iui..........................12/28-32
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......14/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............14/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........16/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................16/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................18/28
Gilmore...............kesä07.............................................19/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............20/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............22/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......26/?
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................29/30-33
miranda-81................................................................40/28-32
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....63/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
jastu...........................................iui............................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl.................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?



Piinailijat

Sannuli-81 pp0
Meea pp2
astrid pp7
Velvet Kiss pp13

Haamuilijat




Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-............4/06....laparoskopia?, iui
pilvilinna.............9/07....femar, menopur, pregnyl
kirma..................9/06
Rouva B............3v tjot

Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
haltia................2v.............ivf/icsi
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
 
jaahas... rouva B:llä alkaa olla ratkaisun hetket! PLUSSA TUULIA SULLE!!!

itselle ei kuulu mitään. Katse on kohti ens vuotta, ja siihen mennessä mietin että mitä mä teen isona. :eek: eli ammatinvaihto meikäläisellä edessä. Katotaan että menkö mihinkään töihin täs välillä vai oonko sairaslomalla loppuvuoden. katotaan mitä mulle sanotaan...
Mutta siis vauva-puuhatkin jää edes hiukan taka-alalle, kun on muuta pohdittavaa. Tänään menen ammatinvalintapsykologisiin testeihin... hahaaa.. jänskättää että mikä tulee tulokseksi. hih.

Tsemppiä kaikille tällä pitkällä ja kivikkoisella tiellä. Kyllä se aurinko varmasti paistaa jokaiselle tässä vauva-asiassakin! :)
 
Kp1, kai.. Outoo kun ei oo liki ollenkaan sellasia kipuja ku yleensä.. no varmaan tulee kun alkaa kunnolla tippuun. Alkas sitte niin ei tuu epäselvää taas että mistä lähin lasken ekan päivän, jos nyt vaan pelkkää limasta.. Hyvä sentään ettei venyny pisemmälle kierto (29/25-31).
Oon koittanu soittaa Taysiin että onnistusko siittiöiden pakastus inseminaatioo varten. Näyttää siltä että se ois siitä nyt kiinni, exä(?) jopa heitti että saan tulla sit mukaan sinne koppiin "avustajaks" siinä purkkihommassa :LOL:

soja, näin unta että ilmoitit plussasta! ;)

On tää palsta mulle ilmeisesti aika tärkee osa elämää, näkee jo uniakin näistä henkilöistä, vaikkei oo koskaan muuten ku virtuaalisesti tavattukaan! :heart:

Fiilis on kierron aikaan nähden ihmeen ok :) kaipa oon vaan niin täpinöissäni nyt jos saan sittenkin tutun lahjottajan ja pääsisin sittenkin julkiselle! Suhdettakin vois siitä alkaa taas elvytteleen..jos se nyt muuten kun "virallisesti sopien" on missään vaiheessa päättynykään.. :heart:
 
Joo, pitihän se arvata. Soitin polille, ei ne julkisella tietenkään ala pakastaan inseminaatioita varte.. :( yksityiseltä katoin pakastushintaa niin 300, eli jopa ne vieraat siittiöt vois olla halvempia..!

Käytännösä vaihtoehdot on siis että otan riskin siitä että piikitän turhaan tai sitten meen yksin yksityiselle.. no eipä sentään pitäs kulua hoitokertojen julkisella jos hoito peruuntuu..

Vittu että vituttaa ku menee niin helevetin vaikeeks taas!! :headwall: :headwall: Että se siitä hyvästä mielestä.
 
risukasa-, minut voi tiputtaa listalla tuonne alemmas, taustavoimiin, haluan kuitenkin pysyä virallisesti tämän pinon kirjoilla. Hormonit jätän kaikki pois, että ne voit pyyhkiä. Kiitti!

Mulla on kaikista hankalinta tässä se, että taidan olla tämän pinon ainut selittämätön, jolta hoidot on loppu, sitä ivf:ää vaan odotellessa. Että toivoa ei tule mistään siihen onnistumisen suuntaan. Luomiplussaan en usko pätkääkään ja tuntuu käsittämättömältä, miten VL:n lääkärikin kehui meidän tilannetta erittäin hyväksi?!
Me mennään nyt sitten niin, että odotellaan tuonne vuoden vaihteeseen jos siihen mennessä oltais saatu tieto minkälaiset jonot keski-Suomen suunnata on odotettavissa ja jos hoidon aloitus menee kovin pitkälle kevääseen, niin sitten revitään ne pari tonnia jostakin ja lähetään VL:eek:on ja yksi ivf kiitos.
Olen mitettinyt, että jos kerta meillä on ivf-onnistumisprosentti 85%, niin eikö siitä voi sitten jo itekkin vähän enemmän pulittaa? Lääkekaton takia kuitenkin odotetaan joka tapauksessa vuoden vaihtumista.

Ei ole yhtään varmaa, kuin kauan maltan hiljaiseloa pitää...tällä meidän listalla on niin monta ihanaa ihmistä joille toivon pelkkää hyvää ja jotka olikeasti tuntuvat niin tärkeiltä, että on pakko saada tietää miten teille tässä pyörityksessä käy :heart:, että kuulumiset on kyllä käytävä säännöllisin väliajoin tarkistamassa!

Jaksamista teille =)
 
Gilmore siinä miehen näytteessä taisi olla kokkeja, sekaflooraa... Juttelin sairaanhoitajan kanssa asiasta ja hän oli kanssa sitä mieltä, että ei varmaan suuremmin haittaa ole, koska noita bakteereita on melkolailla kaikilla miehillä spermassa, mutta hoidoissa käyvillä ne vaan tulee esiin näytteitten takia... Koitan olla positiivisella mielellä, ehkäpä peli ei ole menetetty kokonaan vielä. =)

Pilvilinna ymmärrän sekavat fiiliksesi tuon ekan klinikkakäynnin jälkeen! Tietoa tulee ja suurin osa meni mullakin ohi ekalla käynnillä. Välillä tuntuu myös siltä, että lääkäreiltä ei tahdo saada millän kunnon vastauksia, kaikki asiat kierrellään ja kaarrellaan. Ainakin meidän kohdalle on sattunut sellaisia... Itse arvostaisin, että asiat sanottaisiin suoraan.

Rouva B miten menee?
 
Heippa nyt vain omaa napaa:
Ultrassa käyty ja hyvä tilanne oli siis huomenna eka inssi. Oikeaal puolella oli 20mm folli ja vasemmalla 18 mm folli + yks vielä vähän pienempi. Oikealla kaamee kipu, munasarjojen kohdalla, siellä se folli kasvaa. Limis oli hyvä. Äskettäin pistin pregnyl piikin ja nyt vain odotellaan huomista. Ja sit alkaa kahden viikon piinapäivät.
Annetaanko kaikille inssin jälkeen luget käyttöön?
 
pilvilinna: Sekavalta se tuntui itsestäkin tuo ensimmäinen käynti. Tulee niin paljon asiaa, josta ei itse tajua hölkäsen pöläystä. Sinulla vielä tuo lääke-arsenaali sekoittaa ajatuksia. Pyydä lääkärille soitto-aikaa, jos siltä tuntuu.

risukasa: Voi, että menee monimutkaiseksi nuo asiat... Ei näitä asioita kovin helpoksi tehdä missään suhteessa ja kun tälläisessä tilanteessa ei kaipaisi yhtää ylimääräistä murhetta tai huolen aihetta. Voimia sinulle!

Minulla ovulaatiotesti haamuilee. Uskon, että inssi menee lauantaille. Mites jos huomenna on plussa, niin haluaako ne tehdä inssin sitten perjantaina? Viisaammat vastatkaa :)
 
Sannuli-81: Mulle inssiin otettiin ainoastaan käyttöön clomit. Ei pregnyliä eikä lugeja. Kai se on jotenkin lääkäristä kiinni, vai? Olen itsekin aika uusi näissä jutuissa. Ei lekurini muuta ehdottanutkaan.

Viol: Mulle ainakin ennen inssiä sanottiin, että mikäli ovulaatiopäivä on perjantai niin inssi tehdään silloin, että ei mene hukkaan.
 
Haltia: Iso sylillinen onnea, ihana kuulla plussauutisia täällä!! :heart:

Viol: Mun käsityksen mukaan inssi tosiaan tehdään sinä pvänä, kun saat ne kaksi viivaa ovistestiin.

).(

Ultrassa käyty taas tänään(ma:na oli oikealla 6,5 mm:n "folli", sitten piikitin 3 pvää Gonal F -pistoksia) ja taas hämmentynyt olo. Nyt olikin "johtofolli" vaihtunut vasemmalle puolelle, mutta oli vasta 10 mm:n kokoinen. Oikeanpuoleinen folli, mikä ma:na hieman erottui, oli hiipunut. Nyt jatkan Gonal-pistoksia to-su ja ensi maanantaina TAAS kerran ultrataan. Jos folli suostunu kasvaan, niin sitten inssiin.

Onko jollakin muulla täällä kasvanut follit jossain kierrossa näin tuskaisan hitaasti, mutta kasvaneet kuitenkin sinne kahteen senttiin? Onko siitä jotain haittaa jos kasvuvauhti on hidas?

Ja noista lugeista, eli meille lääkäri ei ole niistä puhunut ollenkaan, vaikka inssiä on suunniteltukin nytten. Mikä on niiden tarkoitus ja missä tapauksessa niistä olisi hyötyä, eli pitäisikö niitäkin vielä pyytää, jos inssiin asti tässä joskus päästään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Irene80:
Kertoka tyhmälle, että miten toi lihavointi toimii? Oonko mä oikeasti näin yksinkertanen? :LOL:
Irene ensin maalaat siniseksi sen tekstin minkä haluat lihavoida, sitten klikkaat tuossa viestilaatikon päällä, hymiöiden yläpuolella olevaa B kirjainta (B niinkun boldattua tekstiä).
 
Sannuli-81 mulle määrättiin ainakin luget (400)... sehän johtuu siitä et tuotatko sä tapeeksi sitä hormonia, mitä tarvitsee,että raskaus voi alkaa/jatkua!niin mä olen ymmärtänyt!

mulla oli eilen eka inssi =)
 
Kirma Toivotaan, että siellä päin Suomea ei ole jonot IVF:ään niin pitkät. Täällä pääkaupunkiseudulla ne on 6kk:n mittaiset.

Meea Toivottavasti eka inssi tuo toivotun tuloksen. Menikö inssi muuten hyvin?

Sannuli80 Mulla oli kaikissa neljässä inssissä vaan Clomit käytössä.

Viol Inssi tehdään yleensä sinä päivän, kun ovistesti näyttää plussaa. Mulle tehty kylläkin kerran seuraavanakin päivänä kun en päässyt mitenkään plussapäivänä.

Rouva B ja Velvet Kiss Mites menee? koskas testailette?
 
millis1981 tosi hyvin meni, sinne lähti matkaan 40 miljoonaa pikku siittiötä =) uskomaton määrä ja mä kun sanoin lääkärille et noinko vähän sitä on, ehkä teelusikallinen !lääkäriltä pääs nauru... =) itse inseminaatio ei mun mielestä tuntunu juuri miltään, mitä nyt sen aikana sellasta vihlontaa!!ei kuitenkaan tehnyt kipeetä!nyt vaan jännittää tosi paljon... iik.. tulee tuskalliset 2 viikkoa, ja sit verikokeisiin!!!ei mulla ainakaan mitään tuntemuksia nyt ole ollu :/ en kyl tiiä pitäskö olla!?
 
Heips,

Täällä pp 14 testattu nega.
Ihme kyllä ei itketäm,ei masenna,ei mitään. Akupunktion vuoksi oon vaan niin rauhallinen ettei mikään hetkauta. :eek: Eilenkin kolme tuntematonta ihmistä huomas miun rauhallisuuden kadulla, yksi heistä bussikuski, joka kyselikin että oonko uskovainen, koska tuollaista rauhaa ei varmaan muuten ihmisistä enää löydy. :eek:

Juups, mutta me lähdetään eka luomuilemaan ainakin kuukaudeksi.
Sit ehkä toviksi palailen tänne ennen 2kk häämatkaa.
Mutta siis siirtyisin taustailemaan.

Voikaa hyvin!

Toivoopi Bee :heart:
 
Täytyy kai tää avoin tilanne kattoo ensin "exän" kanssa miten käy, en kuitenkaan vois alkaa uutta seurustelua tässä vaiheessa.. eli suljin sen treffi-ilmotuksen toistaseks.
Kaipa sitten otan sen riskin nyt alkuun että piikitän "turhaan" jollei purkkitouhu heti onnistukaan.. voihan sitä yrittää kuitenkin "koti-inseminaatioo" sellasena kuukautena, ettei täysin haaskuun mee ;)
:attn: te jotka ootte käyttäny noita fsh-piikkejä, niin onko siinä joku raja montako kuukautta niitä vois käyttää putkeen, niinkun esim. clomeissa? Joudun käyttään kierron alussa 5 päivänä.

(m)
Pahoitteluni negasta Rouva B! :hug: palailehan astialle heti kun siltä tuntuu, ja virkistävää lomaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Heips,

Täällä pp 14 testattu nega.

:eek: Eilenkin kolme tuntematonta ihmistä huomas miun rauhallisuuden kadulla, yksi heistä bussikuski, joka kyselikin että oonko uskovainen, koska tuollaista rauhaa ei varmaan muuten ihmisistä enää löydy. :eek:
Pahoittelut negasta. Toivotaan että luomuilu tuottaa tulosta, ja tuleva matka rentouttaa mieltä ja antaa muuta ajateltavaa.

SIIS MITÄ!??! tuntemattomat ihmiset sanoo tollaisia? no, oot sä sitten kyllä jotenkin ihmeen rahallinen. oho!? Ehkä itsekin sit vähän rauhoitun kun tää tilanne tästä selkiytyy; sit kun joku muukin saa vastuun tästä raskautumisesta. Eli että päästään vaikka sinne IVF-jonoon.
 
Nyt on sit ekassa inssissä käyty. Ja nyt vain odotellaan. Oikealta puolelta folli oli irtoamaisillaan ja ehkä irtoaa vasemmaltakin tai sit ei. Toiveita en kyl luo mitään, sitenpä sen näkee. Mulle voi laittaa pp1 vai onko se pp0 miten se nyt laskettaan?
Siittiöitä pesun jälkeen oli hyvin, mut ennen pesua niitä oli vähän heikosti tai siis A +B Aivan erilainen tulos ku ekakerran mies antoi. Kuulema sperman laatu vaihtelee kuukausittain.

Pitää varmistella asiaa vielä huomen aamulla, aamujumppaa =)

Rouva B , pahoittelut negasta.. Palaile sit asiaan ku siltä tuntuu, mut elä unohda meitä.

Meea , saadaan sit yhdessä nyt jännäillä miten meille käy. Olikos sulla eka inssi vai? Onkos mulla nyt pp1 vai pp1

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Gilmore Koska teillä on suunnittelukäynti? Mä kans pelkään että joulutauko sotkee koko IVF-jutun tältä vuodelta... :ashamed: ja taas vaan odotellaan ja odotellaan....

kirma :wave: tuuthan takaisin sittenkun siltä tuntuu...?

Sannuli-81 Kiva kuulla että inssi onnistui hyvin ja pääsit piinailemaan =)

Rouva B Pahoittelun negasta... :hug:

stellina Mulle ihan tuttua toi follien omituinen kasvu...mulla viime kierrossa oli kans niin että vasemmalla oli tulevat johtofollit ja yhtäkkiä oikeapuoli oli herännyt henkiin ja kasvattanut ison follin lyhyessä ajassa....

risukasa- Ei noitten pistettävien hormonien kanssa oo sellaisia rajoituksia kuin clomejen kanssa. Pistoksella anattavat vaikuttavat suoraan muasarjoihin ja clomit aivoihin. Eli siis aloitat hoidot julkisella puolella? En nyt oikein ymmärtänyt että "exäsi" voi hoitaa koti-inssin mutta TAYS:siin ei välttämättä pääse?

(.) maanantaina on eka IVF-käynti....toivon niin hartaasti että hoidot alakisivat vielä tän vuoden puolella. Toivon myös että lyhyelläkaavalla lähettäis liikenteeseen....kun jotenkin tuntu luonnollisemmalta silloin kun oli ovulaatioinduktiossa vaarana lennosta IVF:ään siirtyminen. Eli ei ois ollut mitään nenäsumutteita ja monenmoisia eri hormoneita jne...ois vaan suoraan menty punktioon ja siirtoon.
 
Tiinuli, no hyvä sit jollei oo muuta rajotusta kun ehkä jossain vaiheessa se rahallinen.. :/
Niin, sillä alkaa työt 6lta ja polille pääsis aikasintaan 8lta (?), ja siitä menee vielä 1,5 tuntia ajaa töihin.. sen täytys joko järjestää myöhempi vuoro tai sit vaan olla pois, ja kysyä jotain muuta tekeen sen homma sillä välin. "Kotihoidon" vois hoitaa vaikka edeltävänä iltanakin/työajan ulkopuolella. Vaikka vituttaa se silti jos joidenki työkiireiden takia menis vaan siihe... :headwall:
 

Yhteistyössä