Odotuksen Odottajat!

Huomenia!

Pahoitteluni surppi! :hug:

Ja onnittelut vielä kerran sinulle Rouva Pikkumyy! :flower:

Mulla on nyt menossa pp3, voisiko joku osaavampi muuten laittaa sen tuolle listalle, kun en oikein osaa... :ashamed: KIITOS!

 
Tiistai 28.10.2008[/b]



TOIVOJAT

pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................1/30
dreamer78...............................ivf/icsi.........................1/32-37
mama-84.........12/06..................................................1/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............4/?
Veena............yk18..........3.iui, taukoa........................6/24-28
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....8/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............9/25-28
Viol....................1v......................iui............................9/28
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......11/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............11/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........13/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................13/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................15/28
Gilmore...............kesä07.............................................16/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............17/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............19/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......23/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......23/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................26/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf-jonossa......26/?
miranda-81................................................................37/28-32
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....60/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
jastu...........................................iui............................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl.................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?
Irene80............6/06..................2.iui..........................?/?

Piinailijat

astrid pp4
Velvet Kiss pp10
Rouva B pp11
kirma pp12



Haamuilijat



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
pilvilinna.............9/07

Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget

SYKSYN PLUSSAT


Andala.........yk15, 4/07.....luomu
haltia................2v.............ivf/icsi
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
 
Minä ovuloin, eilen, kyllä. Ja ihan luomusti! Oli pakko testata kun alko tuntumaan siltä, oli lähes yhtä tumma testiviiva ja sitte tuli kivut. Eli se huippu oli varmaan ollu lauantaina, tänään oli jo lämmöt noussu. JEE! Saattaahan viime kierron clomit antaa potkua myös tähän kiertoon, mutta silti, melkein luomu. Ja sehän hyödynnettiin. Ei tullukaan tästä kierrosta piinatonta.... HUOH! Mutta empä silti elättele kauheesti toivoa kun ei ole tähänkään mennessä onnistunu. No nyt on kp 21 joten kierto venyy sinne 35 mutta se on kyllä lyhin luomukierto mitä mulla on koko vuonna ollu!!! Eipä ole ollu alle 45. Mä oon ihan intona mun kropan "luonnollisesta" toiminnasta! Osaa se joskus yllättääkki!

Tällä viikolla on se klinikka aika, saas nähä mitä se lääkäri sanoo :)

Kivaa maanantaita kaikille :heart:
 
On jäänyt kirjoittelu vähän vähemmälle....eikä kummempia tapahtumia ollut itsellä. oon kelaillut lähinnä alkavaa IVF-hoitoa.... :/

:flower: Tervetuloa uusille :flower:

:heart: Onnea Rouva Pikkumyy :heart:

kirma Teillä hyvä tilanne kun ovis oli vähän myöhemmin, jospa kaikki onkin ollut kiinni siitä että kun sulla follit kasvavat niin nopeasti niin munasolut eivät ole ehtineet kehittyä siinä vauhdissa ja ovat olleet raakoja vielä? Ja nythän on ssg:n jälkeinen ovis joten hyvät mahkut kun putket on huuhdottu..... peukut pystyssä :heart:

millis1981 tuuthan heti kertomaan mitä suunnittelukäynnillä keskiviikkona oli? Mua on vähän alkanut jänskättään tuo meidän maanantaina oleva suunnittelukäynti.....Mennäänkö pitkällä vai lyhyelläkaavalla? meneekä punktio ja siirto joululle? jne....
 
Moi Naiset,

Veena: Kiitokset peukutuksista! Ne tulee kyllä tarpeen!
Miranda: Tuo SK on kyllä ollu aika kumma. Mulla esim Clomit ohensi limiksen vaarallisesti, oli ehkä millin "paksuinen". Niin SK tuumasi että ainakin Clomeja voitas sulla koittaa vielä uudelleen joskus tässä! :eek: No onneks ei siitä oo muut ollu samaa mieltä.
Risis: Mutta nuopas on hyviä uutisia ukkeliltas pitkästä aikaa! Tulihan se järkiinsä! ;)
Pilvikselle onnittelut jo ihan järkevän olosesta luomukierrosta! :flower:

Minä: Se kiristyksen tunne kohdussa on lähteny, ei oo ollu enää tänään. Paha merkki miun mielestä. Tissitkään ei enää niin kipeet. :(

-Bee
 
Rouva B joo.. no ei sitä ukkelin järkiintymistä vielä auta tuuletella, senverran nihkeenä on vielä ollu ja kai itellä takaraivossa jyskyttää vaan se että onhan se jo kertaalleen kieltäytyny ja kuinka sen mieli muka näin nopeeta muuttus.. :/ eli en kyllä uskalla siihen tuudittautua. Parempi kai toistaseks varautua/asennoitua niin että yksin sinne kuitenki joutuu meneen..
Eihän oireettomuus oo välttämättä ollenkaan huono juttu.. mulla sen ainoon kerran kun olin raskaana niin sillon ei tullu niitä tyypillisiä pms-oireita.. +++++:whistle:

).( Kumma miten nykysin niitä menkkaoireita suorastaan alkaa odottaan, että vois vaan heittää taas kerran nekin mitättömän vähät toivon rippeet, jos jotain onkaan, eikä ainkaan ehtis herään normaalia enempää toiveita...turhia ne kuitenki on :ashamed:
 
Onnea Pikkumyylle täältä myös!! Aika samoissa mennään mulla tänään 5+0.
Siitä akupunktiosta sen verran, että mä kävin siellä noin puoli vuotta ja tykkäsin ihan älyttömästi. Että suosittelen. Mun yksi kaveri yritti kanssa lasta n. 1,5 vuotta kävi sitten muistaakseni viisi kertaa akupunktiossa ja on nyt kolmikuukautisen tytön äiti.

Tässä linkki josta voi kiinnostuneet etsiä itselleen akupunktiohoitajan
http://www.finnacu.fi/terapeutit.htm
 
Onnea myylle! :heart:

Pilvilinnalle myös onnittelut luomuoviksesta! On se hieno tunne, kun kroppa toimii kuten pitää. :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

ON: Lomalta on palattu harmaaseen arkeen hieman vahvempana. Pään sisällä myllertää kyllä edelleen, mutta ehkä ei enää niin kaoottisesti. Tunnen silti olevani vielä tosi herkillä ja pienikin vastoinkäyminen saattaisi nyt heittää kuorman taas päälaelleen. Noh, päivä kerrallaan ja ensi viikolla onneksi taas terapiaan. :)

Munasarjanippailut ovat taas alkaneet, jälleen oikealla puolella! :eek: Onko jotain haittaa, jos ovuloi aina samalta puolelta? Viimeiset kaksi kiertoa on munasolu kypsynyt oikealle ja nyt olisi taas samanlaisia tuntemuksia kuin aiemmin tuolla oikealla. Perjantaina on seurantaultra, silloin kp 14. Musta tuntuu, että tässä kierrossa tuntemukset on alkaneet hieman aiemmin, joten täytyy pitää peukut pystyssä, että oviskin tulisi vähän aiemmin. Vaikka eihän tuo 32 päivän kierto mikään paha ollut, päinvastoin! =)
 
virtis, mitä ne siellä akupunktiossa tekevät? mihin paikkoihin laittavat niitä neuloja ja mitä niiden niinkuin käytännössä pitäis tehdä? :ashamed: Tarkoitan että pitäiskö vaikuttaa ihan suoraan lapsettomuuteen vai välillisesti? Paljonko sulla makso per kerta tuo? Ja kauanko kestää yksi kerta?
 
).( syvä huokaus, huoh...

tänään oli ultra, kp10, eikä ollu nyt folli lähteny kasvaan Arimidexeillä niin kuin viime kierrossa teki. Oli vaan 6mm toi "johtofolli". Nyt sitten pistelen Gonal-F:ää 3 pvää ja torstaina ultrataan uudestaan. Jotenki menetin silti jo toivoni tän kierron suhteen. Ja koko lapsihomman ylipäätään. En ole itkenyt enkä kauheen surullinen. Olo on vaan jotenki täysin tyhjä ja sanaton. Lääkäri alkoi jo puhuun IVF-hoidostakin, kun tää ovulaation aikaan saaminen on mulla näin työlästä. Ja laittoi meidät jo julkiselle iVF-jonoon. Jotenki on siitäkin ihan epätodellinen olo. Et näin tää sitten vaan kai menee, vaikeimman ja raskaimman kautta. Et voiko tää olla oikeesti totta, että meille kävi nyt näin. Elokuussa aloitettiin hoidot ja yksi ovulaatio on saatu aikaa ja siitä nega. Nyt tarkoitus kai sitten tehdä jonotusaikana inssejä, jos vaan niitä oviksia saadaan aikaiseksi, jos noi follit joskus taas vois alkaa kasvaan. Masentavaa. Lisäksi sain juuri tietää, että "ystäväni", jolle olen lapsettomuushoidoistamme uskoutunut, on levittänyt asian koko kaveripiirimme tietoon. Kiva. Ihan paskat fiilikset nyt kaikesta :'(
 
stellina: :hug: :hug: Jospa ne siitä vielä lähtisi spurttaamaan. Mullakin kypsyy tosi hitaasti follit, vaikka lääkkeillä yritetään niitä vauhdittaa. Mutta mun gyne ainakin sanoi, että ei se haittaa, vaikka hiukan hitaasti tapahtuisi, kunhan tapahtuu! Mulla on hämäläisen hitaat munasarjat. :D

Mutta hienoahan se on, että pääsitte jo julkisen puolen IVF-jonoon. Eihän sitä haluaisi raskaimman kautta yrittää, mutta toisaalta niissä on onnistumisprosenttikin jo paljon parempi. Jaksuja sulle!

muoks. Tosi törkeää käytöstä kaveriltasi! :kieh: Mä kyllä harkitsisin vakavasti välien katkaisemista tuollaiseen tyyppiin, jos mulle tekisi noin.
 
stellina :hug: eipä se oikein todelliselta kaverilta kuulosta kun tollasta tekee..:(
Sitä tässä on itekin miettiny että kai tää kuitenki menee lopulta sinne pahimpiin ja vaikeimman kautta.. ne on sit vaan ihan "kivan" hintasia, varsinkin jos joutuu vielä yksinään yksityiselle meneen :headwall:

Pantalaimon, mulla tuntuu niitä ihan alkukierossa molemminkin puolin mutta nykyään ne jatkuu kauemmin oikeella. Eiks ovulaatioita tuu ihan sattumanvarasesti kummaltakin puolen? Tai ettei aina säännöllisesti vuorotellen.. ja sekin on normaalia ettei joinain kuukausina kummaltakaan. Mulla on aina ollu viimeaikasissa ultrissa oikeella rakkula, itseasiassa en muista oisko ikinä näkyny vasemmalla muutakun kerran aiemmin kysta, joskus mahdolliset luhistuneen keltarauhasen jäännökset ja nyt keväästä lähtien se endopaise. Muuta siellä puolen ei enää taida kasvaakaan.. :(
 
risukasa: Joo, eihän se mitenkään tasaisesti joka toinen kuukausi tule vasemmalta ja joka toinen oikealta. Mulla on vasemmassa munasarjassa ollut paljon enemmän niitä pco-tyyppisiä pikkurakkuloita kuin oikeassa. Se voi tietysti olla syy, miksi ovuloin oikealta. :/ Mullakin tuntuu jomotteluja vasurin puolella, mutta paljon heikompia, eikä yhtään niin säännöllisiä kuin oikealla.
 
Miranda: En tiedä osaanko oikein sulla kertoa tästä mun hoidosta mutta yritetään. Ekaksi akupunktiohan on n. 3000 vuotta vanha hoitomuoto ja mun skeptikko luonteeni hieman heltyi tän asian kuultuani sillä pitäähän joku "taika" siinä olla kun noin kauan sitä on harjoitettu =)
Ekalla käynnillä joka kesti n. kaksi tuntia hoitaja kyseli paljon mun terveydestä, kuukautisista, nukkumisesta, virtsasta, syömisestä siis kaikesta mahdollisesta. Tämän jälkeen katsoi mun kielen. Kielestä kuulemma kiinalaisittain näkee tosi paljon ja sitten kuunteli sykkeet (sydän, keuhkot maksa ja nämä kaikki sykkeet kuulee ranteesta). Tämän jälkeen alkoi sitten kasaamaan mun energioita kohdalleen ja aina kuukautisten alettua vahvisti mun verta, ovulaatiota ennen vahvisti kohtua ja sydäntä ja ovulaation jälkeen pelkästään vahvisti mun omia energioita, eikä koskenutkaan kohtu pisteisiin, ettei se vain häiritsisi mahd. hedelmöitymistä.
Ja toi ensimmäinen kerta kesti kaksi tuntia ja muuten käynti kerta n. tunnin. Ja tästä hoitajasta tuli tavallaan mun terapeutti samalla sillä siinä hoidon aikana tuli juteltua kaikenlaisia juttuja ja sai purkaa näitä lapsettomuus asioita. Hinta vaihtelee todella paljon paikkakunnan mukaan, mun käynnit maksoi 40 ? / kerta. Toivottavasti tämä selvensi eikä kuullostanut ihan huuhaalta. Mä olin tosi skeptinen tän akupunktion suhteen aluksi, mutta kun huomasin kuinka hyvä olo siitä tuli vaikkei sitä toivottua tulosta heti tullutkaan näistä käynneistä tuli mun viikkoni kohokohta.
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta. :) Kiva saada uusia mukaan.

Rouva Pikkumyy Onnea plussasta!! :heart:

Pilvilinna Varmaan ihana oli saada luomuovis. Onnea siitä. OOn kuullut jostain, että ne Clomit vaikuttaa kropassa vielä jonkin aikaa. Joten hyvin mahdollista, että niistä on tullut potkua. :)

Tiinuli81 Tuun kertomaan keskiviikkona infokuulumiset. :) Meitäkin jo vähän jänskättää, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää. Me ainakin toivotaan, että ehtisi vielä tämän vuoden puolella punktioon. Periaatteessa pitäisi ehtiäkin, koska 6kk:n hoitotakuu menee umpeen joulukuun vika päivä..jos ihan tarkkoja ollaan. :) Itse elättelen tässä toiveita, että jonot olisi hiukan lyhentyneet ja pääsisi jo mahd seuraavassa kierrossa aloittelee. =)

Stellina :hug:
 
Voi Stellina, tuo tyhjä olo on niin tuttu, jotenkin tulee sellainen voimaton ja turtunut olo että taistelee tuulimyllyjä vastaan ja se on aivan turhaa kun ei tästä tule mitään vaikka kuinka yrittäisi. Ja turtuu näihin jatkuviin pettymyksiin. Mutta että kaverisi on vielä kertonut asiasta muille, hitto että mä näen punaista sun puolesta |O

Pantsu: Hyvä että sait lomalla vähän ajatuksia muualle. Mä olen kanssa miettinyt tuota samalta puolelta ovulointia kun mulla on aina ultrissa (joita jo kertynyt jonkin verran) näkynyt että ovuloin oikealta. Etteihän siinä voi olla mitään sellaista että on vaan puolet niistä muniksistä käytössä mitä muilta ja sitten ne loppuu liian aikaisin? Ei varmaan... Joo, pitänee kysyä seuraavan kerran kun käy lekurilla.
 
^^ Mamalle pahoittelut ja tsempit.
Täälläkin kp1. kierto venyi 37 päiväiseksi, mutta bongasin oviksen ja tiesin että täti tulee eilen tai tänään. ja pms-oireet on ollut selkeät.
kirjoitinkin tuonne senkundäärisiin juttua meitin poli-käynnistä, joten voitte käydä siellä lukemassa, jos kiinnostaa.
Täällä jatkuu piitkä odotuksen odotus.
Mulle voi siis päivittää kp1/32-37. kiitos.

Stellina: ARGH!! mä olen itse kertonut aika avoimesti kaikille läheisille kavereille ja vähän tuntemattomillekin, mutta en silti halua että he kertovat vielä eteenpäin siitä. Kyllä se pahalta tuntuis, jos joku noista kavereista levittelis tätä kavereilleen ja tutuilleen. argh.
 
mama ja dreamer: Lohtuhalit molemmille! :hug: :hug:

Veena: Kappas, en olekaan ainoa, jota asia on askarruttanut. Kysypä lääkäriltäs ja mä kysyn omaltani ja katsotaan mitä vastauksia saadaan. :D Mäkin mietin tota, että niitä munasoluja on kuitenkin rajattu määrä kummallakin puolella. Jääkö ne vasemman puolen sitten kokonaan "käyttämättä", jos ei ikinä siltä puolelta ovuloi?

).( Flunssa alkaa hellittää. Myös alapään limakalvot alkavat olla kunnossa hiivan jäljiltä. Olikos se kirma, joka kyseli, että onko mies hoidettu? Ei ole, enkä usko, että miehestä johtuu, sillä hiivan oireet alkavat aina heti kuukautisvuodon jälkeen, ennen kuin olemme ehtineet miehen kanssa vällyjen väliin. Veikkaan, että osasyy on clomit ja niiden aiheuttama hormonitasapainon muutos.

Mutta, eiköhän sitä tänään päästä taas hellyttelemään. ;) Onhan tässä jo pari viikkoa oltu ilman. :whistle:
 
Ajattelin tännekin ilmoitella, kun taustailijana roikun, että vihdoin olen onnellisesti raskaana. viikkoja on nyt 5 + 6 ja 5.11 ensimmäinen varhaisultra, jossa pitäisi pienen sydämen tykyttää. Pelko, että kaikki ei menekään hyvin on silti kamala, koska positiivisen testin tehtyäni seuraavana päivänä alkoi voimakas klimppinen vuoto, ja luulin, että meni kesken. 4 päivää vuosin ja itkin. Hormooniarvo oli kuitenkin 509 kun vuodon loputtua mitattiin, ja nyt tänään selvisi, että oli noussut oikein kivasti 1820 asti. Tässä siis totuttelen ajatuseen, että meille tulee vauva, vaikka kaikki on vielä itselleni hyvin arkaluontoista ja pelottavaa, pelkään niin paljon, että menee kesken. laskettu aika olisi 25.6 eli juhannuksena. nyt vaan peukut pystyssä että rakas pysyy matkassa loppuun asti ja kaikki on hyvin.
 
Pahoittelut kp1stä :hug: mama, dreamer ja pikkuvadelma.

Mutta mitäs mitäs haltia :eek: :flower: :flower: :D sähän oot pitäny OO:t ihan pimennossa!! ONNEA! Olitteko siis tuossa ivf/icsi-hoidossa vai ehtikö 'juhannuksen taika' yllättää jo aiemmin? =) toivotaan vahvaa :heart: -jumputusta enskuulle!

 
risukasa Kiitos =) Olen niin onnellinen, ja silti peloissani, että ihan sekaisin. Meillä siis alkoi IVF/ICSI-hoidot syyskuussa, ja kaikki meni oikein hyvin, munasarjat kasvoi valtaviksi, ja niistä saatiin 18 munista joista kaikki hedelmöittyi, muutama meni heti metsään. Yksi priima siirrettiin tuoresiirrolla kohtuun, ja 10 alkiota pakastettin viiteen olkeen, eli pakkaspoikiakin on meillä odottamassa, ehkä siellä on sitten ne meidän pikku kakkoset ja kolmoset :heart: Kaikkiin tehtiin siis mikroinjektio. Sitten alkoi jännitys. Ja sitten lopun kertominen onkin jo toistoa. eli ICSI vauva mun kohdussani nyt kasvaa ja kiinnittyy, jos kaikki menee hyvi.

Ja tosiaan tässä nyt yksi esimerkki tapaus, että vuoto positiivisen testin jälkeen oli niin kirkasta, voimakasta ja klimppistä, että itkin keskenmenoa sen 4 päivää, kuitenkin kaikki näyttäis olevan kohdallaan, joten joskus voimakaskaan vuoto ei ole maailman loppu.
 

Yhteistyössä