Odotuksen Odottajat!

HUomenta siskot,

Rouva Pikkumyylle onnittelut haamusta! Ei kun lihotuskuurille tuo plussa ja sit taasparin päivän päästä meille näytille! :flower:

Kirma: Ihanaa kun pääsit Clomeista - mullekin ne pillerit oli kyllä ihan vihoviimeiset... :kieh:

Stellina: Otan 50mg Primaspania, koska Primaspan ei ärsytä vatsaa (liukenee suolessa vasta). Ja noita 50mg oon kiinnittymiseen saakka ottanu yhden aamulla ja yhden illalla, ja kiinnittymisen jälkeen ajattelin vähennellä niin että vain aamulla.

Ja näitä siis aloit ottamaan hmmm... vähän myöhässä, eli 2-3 päivää oviksesta.
Jotkut ottaa kp1 lähtien, koska aspiriini kasvattaa limakalvoa.
Jotkuyt sit taas ottaa ekan raskauskolmanneksen, koska estää tehokkaasti keskenmenoja.

Virtis: Kauanko ehdit ennen plussaa käymään? Mulla tehtiin eilen kiinnitystä vahvistava hoito, kun oli kiinnittymispäivä. Tuli ihan euforinen olo siitä hoidosta. Semmonen olo, että kaikki on maailmassa hyvin ja en ole koskaan oinut paremmin. :D VAika monet pisteet oli tosi kipeitä kun niihin se neula laitettiin. Tää sairaanhoitaja on just kiinassa opiskellut akupunktion ja opiskelee yhä.
Myös mulla on akupunktiohoitajan koulutus päihdevieroituksenn (5-pisteen korva-aku) ja teen siis duunissa näitä akuhoitoja.

Surppi. Olen todella pahoillani! :hug: Tervetuloa taas juttusille kun sinusta siltä tuntuu!

Astrid: Kyllä on siis sinulla kaksoisriski! ;)

-Bee
 
Onnea Rouva Pikkumyy :flower: :heart: Ihana uutinen näin aamuksi!

Surppi Voi harmituksen paikka :hug:

Kirma Kiitos vastauksesta. Noin me just vähän ajateltiinki, että inssit yksityisellä ja rankempia varten lähdetään hakemaan veroille vastinetta.

Rouva B Oothan sä maininnu lekurille siitä että syöt noita primaspaneja (vai mitä ne nyt oli:) Muistan lukeneeni jostain että lääkäri oli suuttunu ku ei ollu mainittu sitä että niitä ottaa. Siis kuulema niitä voi ottaa mutta niitä pitää sitte jaktaa pitkälle alkuraskauttaki ja lääkärin ym. pitää olla niistä tietonen. Mutta näytät kyllä olevan hyvin selvillä mitä teet. Ajattelin vaan varottaa ettei lääkärisetä suutu;)

Ite ajattelin kysellä lääkäriltä voisko niitä kokeilla ku mulla on aika korkee hemoglobiini ja luulen että kiinnittymisessä on juuri vaikeuksia.

Tsempitykset kaikille! Ja en nyt muista oonko onnitellu Virtistä, joten onnea paljon sinnekki :flower: :heart:
 
Pilvilinna: En ole kertonut lääkäritädille, en edes liiemmin luota häneen. Kaksi kertaa nähnyt koko tätiä, ja molemmilla kerroilla rupatellut mitä sattuu (mm. veikannut tärkeitä kierron vaiheita 3 viikkoa pieleen). Sitäpaitsi olen ihan ominpäin aiemmin aloitellut sekä terot, että clomit, ja vaan ilmoittanut aloittamisesta julkisen puolen paikkaan (eli Kättärille) josta oon aina saanut hyväksynnän tekemisilleni. Kolmanneksi, mulla on tässä yksikössä työkaverina pätevä lääkäri joka itse epäonnistumisien kautta nyt raskaana, ja jolta koen saavani parempia suosituksia ja parempaa tietoa kuin Väestöliiton omalta gyneltä.
AINA poikkeuksetta kaiken antamista siellä näköjään jumitetaan, pantataan, ja tiloja vaan seuraillaan ja katsellaan. Uskon, että senkin takia, ettei ihan heti raskauduttaisi, koska asiakkuushan sitten loppuisi yksityisellä puolella... :/

Kerrohan mitä siun lääkäri sanoi kun kysyit aspiriinista? Jos sulla on korkea hemoglobiini, niin lullisi olevan ok. :)

-Bee
 
Super paljon onnea VIRTIS ja ROUVA PIKKUMYY :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Ihanaa että tässäkin pinossa plussat ovat löytyneet.

Lyhyesti tulin kommentoimaan, että Stellina itsekin pohdin tuota siittiöiden varmistamista tässä ensimmäisessä inssissä (joka tehtiin muuten viime lauantaina) ja ajattelin varmistaa asian lääkäriltäni. No sitten varsinaisessa tilanteessa en muistanutkaan kysyä mitään, eikä lääkärikään minulle mitään varmistetta näyttänyt. Eli se siitä. Luulisi kyllä että erehdystä ei pääse käymään missään tilanteessa ja että varmistus on tehty vähintään muutaman eri henkilön kanssa, joten asia ei oikeastaan ole sittemmin enää huolestuttanut.

ON: Nyt siis pp6, ja ihmeellistä valkovuotoa (paksua) on tullut pari päivää??!!! muuten aika seesteinen olo ja yritän olla miettimättä tätä piinailua!

Viikonloppuja siskot! =)
 
Rouva B Heino homma että sulla on henk koht lääkäri. Maki haluun B) Harmi jos oma gyne on tommonen. Mä toivon että mä voin sitten jättää kaiken pohtimisen sille mun lääkärille ja robottimaisesti vain tehdä niinku käsketään. (nappi silloin, nappi tuolloin, piikki sillon ja puputipututi silloin ja POKS) :LOL:
 
Kaikille plussanneille lämpimät onnittelut. :flower:

Taustalta kertomaan, että tänään tehty testi oli puhdas nega. Ei edes haamun haamua. Tätiä siis odotellessa. Tämä oli vika luomukierto. Seuraavaksi alkaa taas hormonien popsiminen.
 
pikkuvadelma ja surppi pahoittelut :hug:

Tervetuloa minunkin puolesta mukaan anniette :wave:


Stellina kyllähän mua jännitti niin vietävästi pistää toi pregnyl tai lähinnä se ampullien avaaminen! Olen hoitoalalla, joten pistely on tuttua, mutta harvemmin noihin lasiampulleihin työssäni törmään... Ja itseensä tuikkaaminen on kyllä monesti kynnyskysymys, vaikka olisi kuinka muita pistellytkin.

Rva Pikkumyy onnittelut haamusta!! :flower:

Tänään mulla oli siis inssi, joka meni ihan hyvin. Ultrassa näkyi 21mm folli, joka ei ollut vielä irronnut, lääkäri meinas, että kyllä se tässä iltapäivän mittaan irtoaa...
Miehen simppoja saatiin sen pesun jälkeen kasaan 7milj. ja muistaakseni 86% liikkuvaisia, osaatteko tuosta sanoa mittään?
Lääkäri oli positiivisella mielellä, mutta itse jäin sitten pohdiskelemaan, että kauankohan ne siittiöt elelee tuon pesun jälkeen siellä sisuksissa jos se folli ei ollut vielä ironnut?...
Niin piti kysymäni vielä, että kuinkas nuo piinapäivät nyt sitten lasketaan?
Oisko huomenna sitten pp1, kun inssi oli tänään, vai miten se nyt oli.. :LOL:
 
Astrid Toivottavasti inssi onnistuu. :) Mun mielestä sun tulokset kuulostaa hyville. Meillä oli aina vaan max 6 miljoonaa siittiötä pesun jälkeen.

Rouva Pikkumyy Onnea !! :heart:

Almuna, Anniette, Ronja80 Tervetuloa mukaan!!

Tänne ei TAASKAAN mitään uutta. Ensi keskiviikkona IVF suunnittelukäynti. Sitten onkin varmaan useammin jotain kerrottavaa. :)
 
Heippa!

Minäkin ilmoittautuisin joukkoon mukaan, olen taustaillut pari viikkoa ja ajattelin nyt, että itsekin jotain kirjoittaisin.

Ensinnäkin voimia kaikille, joilla vielä ei ole tärpännyt :hug: ja paljon onnea niille, jotka ovat jo lähempänä tavoitetta =).

TAUSTAA: Olemme mieheni kanssa yrittänyt/toivonut esikoista kesäkuusta 2006. Ensimmäisellä käynnillä (yksityisellä) kävimme keväällä 2007, tällöin tutkittiin sperma, jonka todettiin olevan priimakuntoista, tarkoitus oli jo tuolloin hoidoissa edetä (inssi), mutta elämäntilanteemme muuttui radikaalisti (eri paikkakunnalle muutto, miehen opskelu jne.), joten jatkoimme yrittämistä kotona. Nyt olemme siinä tilanteessa, että elokuussa kävimme väestöliitolla ensikäynnillä ja sen jälkeen onkin tutkittu ja vauhdilla. Syitä lapsettomuuteen ei löytynyt. Lokakuussa minulle tehtiin clomien avustuksella ensimmäinen inssi, joka ei kuitenkaan harmiksemme tuottanut tulosta. Tämä kierto jää väliin, koska laskeskelin, että työmatkani osuu juuri ovulaation paikkeille, joten tarkoitus olisi edetä toiseen inssiin seuraavasta kierrosta!

Toivotaan, että toisella kerralla tärppäisi!
 
Pilvilinna: Hauskasti sanottu! :LOL: Mullakin stressaus lieveni huomattavasti kun pääsin hoitoon. Kun ikäänkuin sai vierittää "vastuuta" toiselle, ja itse sitten vaan tekee miten käsketään. Tosin sit jos joku jää ihmetyttämään, niin oon pitäny tärkeänä että on toisiakin ammattilaisia keiltä saa toisia mielipiteitä ja erilaista tietoa asioista. :D

Miranda: Joo, Fredalla käyn ja miun gynetäti on SH, sen lisäksi mua on hoitanut SK, molemmat yhtä paljon. Ja sit kerran yksi aivan ihana lääkäri, joku Riitta.

Astrid: Kuulostaapa hyvältä, meillä oli aika identtiset inssit. Mullakin samanmoinen folli ja just lähöillään inssin aikaan. Ja jäin myös miettimään tuota simppojen eloa. Kun joku täällä joskus sanoi että pestyt siittiöt elää vain joitakin tunteja. Noh, ei ainakaan tuolla Väestöliitossa pestyt, ne elää lämpökaapissa ja sisuksissa useita päiviä. :D

Pikkuvadelma: Pahoitteluni! :hug: Mutta onnea nyt hoitoihin kovasti!

Irenelle tervetuloa ja kamalasti tsemppistä seuraavaan inssiin! :wave:

Minä: Mulle uli uusi oire - Hävinnyt kohdunkaulan napukka! :eek: Oon sitä joutunu nyt kokeilemaan, koska laitan noita Lugeja sen nipukan taakse, ettei heti valu pois. Niin enpäs nyt aamulla voinu laittaa kun oli kadonnut jonnekin se, ekaa kertaa. :eek:
Lisäksi olen n 2-3 päivää näyttänyt ihan erilaiselta, naamastani siis. Jotenkin seesteisemmältä.
Aina yllätyn kun katson peilistä. Mut se voi tietty johtua akupunktiostakin? :/

-Bee
 
Rouva B, joo-o... Mä käyn SK:lla. Aina ollut sellasta katsellaan nyt ja kyllä se luomuna onnistuu- meininkiä. Jotain on tehty kun ite vaatimalla vaatii. Turun väestöliitolta kun siirryin tänne esikoista yrittäessä ni meninki muuttu aika paljon. Turussa hoidot alko heti kun kävin ekaa kertaa vastaanotolla. Tietty tää ihan toisenlainen tilanne nyt (selittämätön lapsettomuus) voi olla osa syy siihen että katsellaan liikaa.
 
sunnuntai 26.10.2008[/b]



TOIVOJAT

surppi.......................menopur, pregnyl, luget............2/?
Veena............yk18..........3.iui, taukoa........................4/24-28
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....6/26-30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............7/25-28
Viol....................1v......................iui............................7/28
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......9/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............9/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........11/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................11/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................13/28
Gilmore...............kesä07.............................................14/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............15/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............17/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......21/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......21/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................24/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf-jonossa......24/?
mama-84.........12/06..................................................29/28
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................33/30
miranda-81................................................................35/28-32
dreamer78...............................ivf/icsi.........................35/31
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....58/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
jastu...........................................iui............................?/?
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa.............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl.................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?
Irene80............6/06..................2.iui..........................?/?

Piinailijat

astrid pp2
Velvet Kiss pp8
Rouva B pp9
kirma pp10



Haamuilijat

Rva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08........................31/30



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
pilvilinna.............9/07

Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
haltia................2v.............ivf/icsi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget

SYKSYN PLUSSAT


Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur

 
Varovaiset onnittelut Rouva Pikkumyylle!! :flower:

Tervetuloa Irene80 :wave:

pikkuvadelma :hug: negasta.. enskierrosta sitten lääkkeet avuksi!

Täällä on vietetty taas "liiankin" mukava viikonloppu, kun exä kutsui itsensä kylään, vaikka seuraavan kerran piti nähdä vasta enskuussa.. eilen oltiin viihteellä ja tietysti taas tuli puhetta tilanteesta. Nyt se sitten ei enää täysin tyrmääkään sitä että auttas mua hoidoissa :eek: tarjosin sitäkin mahdollisuutta että aluks voi sopia keskenään vaikka niinkin että ois vaan "lahjottajana".. Mutta kun ongelma on että kun töissä on kiireistä niin ei voi luvata varmaks pääseekö paikalle juuri kun tarvii, ja mä en uskalla ottaa riskiä ja mahdollisesti turhaan piikittään itteeni kalliita mömmöjä jos homma menis v-tuiks vaan jonku työn takia! Ainoo vaihtoehto ois siis tosiaan se että se kävis antaan lastinsa joskus etukäteen jo ja pakastettas jotta ois h-hetkellä varmuudella saatavilla.. Sanoin kuitenkin suoraa ja kai se nyt sen ymmärtää itekin että jos me jatketaan yhessä, niin ei mun pidä joutua noihin hoitoihin yksin meneen.
Paitsi että tietysti kaikki tulis satoja euroja halvemmaks, mutta ehkä vielä suurempi houkutus tässä ois se että kun ois niin kiva pystyä aikanaan kertoon lapselle isästä muutakin kun pituuden, hiusten ja silmien värin.. :ashamed: ja varmasti oppis myös tunteenkin sen.
Joo, mutta seuraava etappi on se enskuun endokontrolli, josko sinne laparoskopiaan sais vihdoin vaatimuksen läpi.. Sen jälkeen taas mietitään lisää =)
 
Pikaisesti vaan sellaista, et täti kurvaili eilen vauhdilla paikalle eli mulla olis sit kp 2. :(
Vieläkin on surullinen olo ja en ole jaksanut täälläkään vierailla pariin päivään. Kiitos kaikille halauksista! Tarvii tästä aloittaa henkinen valmistautuminen iltapäivään, tiedän jo etukäteen et vaikeaa tulee... Nimittäin mun serkku, jonka kanssa ollaan todella läheisiä ( melkein kuin siskokset), tulee tänään kyläilemään 3 viikkoisen poikansa kanssa :ashamed: Samalla tulee muitakin sukulaisia ja tiedätte sen vierailun sisällön sit... Koetan tässä ladata itseäni, et kestän jotenkin ilman itkuun pillahtamista! :'(
 
Koita jaksaa surppi :hug: raskas iltapäivä sulla tiedossa.

Tää on just niin paskamainen olotila kun kaikesta sellasesta mikä yleensä on elämässä mukavaa ja josta ennen nautti, tulee vaan h***tin paha mieli/katkeruus eikä voi muuta kun koittaa vältellä :(
Toinen on tietyt juhlapäivät vuodessa, kun niille on jo NIIN monesti turhaan toivonu sitä lahjaa.. nyt koitan vaan karkottaa ne ajatukset että isänpäivä tulossa ja mitäs JOS...ja sit tietää että on pelkkää ittensä rääkkäämistä ruveta edes miettiin sellasia! :headwall: :'(
 
Rouva Pikkumyy: Onnittelut plussasta!!

surppi: Sympatiaa sinulle!! Alku on aina niin hemmetin vaikeeta, kun ei voi muuta kuin kylpeä säälissä ja surussa... On tosi tuttu tilanne. Toivottavasti pääset eteenpäin pian. Jaksamista!

risukasa: Onpas sinulla vaikea tilanne exäsi kanssa... Kyllähän ne asiat pitäsi olla päätettynä/selvitettynä ennen kuin tehdään lopullinen päätös lapsen hankinnasta. Toisen pitää sitoutua yhtälailla. Kimuranttia....

Tervetuloa Irene80 ja muutkin uudet! Olen vähän jäljessä ketjussa...

Keskiviikkona UÄ ja tarkastellaan tilannetta. Tunteet menee taas vuoristorataa ja on pelon sekaiset tunteet... Positiivisella, mutta realistisella mielellä pitäisi. Parasta olisi kun ei ajattelisi koko inssia ollenkaa. EI TUU ONNISTUMAAN :headwall:
 
Iltoja naiset :wave:

Hurrrrjat onnentoivotukset PikkuMyylle tähänkin pinoon :flower: Toivotaan että OnniEmmillä on supertiukka ote ja jaksaa pitää kiinni loppuun asti :)

Edelleenkin koitan taukoilla, niin olen sitten täältäkin koittanut pysyä poissa. Täällä menossa kp4 ja yk 18 jos joku viitsisi päivitellä.

Surpille ja muille verisen pettymyksen kokeneille :hug:

Uusille tervetuloa meidän tukipinoon :wave:

Ja piinailijoille Velvet Kiss, Rva B ja Kirma teille ehdottomasti peukut pystyyn b :) d
 

Yhteistyössä