mitä mieltä olette hääkutsusta

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Ilmeisesti kyseessä kosteat häät johon ei lapset sovi. Ihan jees.

Ei välttämättä. Voihan olla, että sisarusten lapset on kutsuttu, mutta ei enää serkkujen, ettei vierasmäärä nouse liian korkeaksi.

Meille tulee LAPSETTOMAT häät ensi kesänä. piste. ainoastaan kummilapset kutsutaan, sekä tietty sisarien lapset. Kyllä itekin menen mielellään häihin ilman lasta! Saa ite kerranki juhlia rauhassa ja nauttia aikuisten seurasta.

yksi kaveri taisi ottaa herneet nenään, kun kerroin meidän tulevista lapsettomistä häistä... mutta jo ihan kustannus ja tilanpuute syistäkin jää lapset pois kutsuista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Ilmeisesti kyseessä kosteat häät johon ei lapset sovi. Ihan jees.

Ei välttämättä. Voihan olla, että sisarusten lapset on kutsuttu, mutta ei enää serkkujen, ettei vierasmäärä nouse liian korkeaksi.

Joo voihan se olla niinkin ja sekin ihan ymmärrettävää, kaikki ei mahdu.

Tosi törkeetä jättää menemättä sukulaisen tai ystävän häihin vain siksi ettei lapsia ole kutsuttu! Jos on läheinen jonkun kanssa niin onko sitten oltava läheinen myös hänen lapsensa kanssa? Entä jos ei ole? Se ei yleensä ole syy miksi lapsia ei ole kutsuttu vaan syy on ihan toinen. Entä jos vain haluaa pitää lapsettomat häät jostakin hyvästä syystä. Niin ei saa tehdä tai joku loukkaantuu? Tai jättää tulematta häihin? Eli pitää luopua OMISTA toiveista ja suunnitelmista ja kutsua kaikki lapset? Eli ei saa pitää sellaisia häitä kuin ITSE haluaa? Ja odottaa ystäviltä jotain ymmärrystä ja jopa osallistumista häihin? Hitto! Kuka haluaa ja uskaltaa pitää hääjuhlia jos se on tälläistä?! Eikö häät olekaan hääparin juhla? Ei kun ne pitää ilmeisesti tehdä sellaisiksi kuin ns. ystävät haluaa... No jätän kyllä sellaiset "ystävät" kutsumatta jatkossa mihinkään! Itse olen aina pitänyt itsestäänselvänä että ihmiset itse päättävät millaiset OMAT häät on. Enkä mä loukkaannu ja jätä menemättä. Onneksi mun ystävät on samanlaisia eikä itsekkäitä narsisteja!

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Tosi törkeetä jättää menemättä sukulaisen tai ystävän häihin vain siksi ettei lapsia ole kutsuttu! Jos on läheinen jonkun kanssa niin onko sitten oltava läheinen myös hänen lapsensa kanssa? Entä jos ei ole? Se ei yleensä ole syy miksi lapsia ei ole kutsuttu vaan syy on ihan toinen. Entä jos vain haluaa pitää lapsettomat häät jostakin hyvästä syystä. Niin ei saa tehdä tai joku loukkaantuu? Tai jättää tulematta häihin? Eli pitää luopua OMISTA toiveista ja suunnitelmista ja kutsua kaikki lapset? Eli ei saa pitää sellaisia häitä kuin ITSE haluaa? Ja odottaa ystäviltä jotain ymmärrystä ja jopa osallistumista häihin? Hitto! Kuka haluaa ja uskaltaa pitää hääjuhlia jos se on tälläistä?! Eikö häät olekaan hääparin juhla? Ei kun ne pitää ilmeisesti tehdä sellaisiksi kuin ns. ystävät haluaa... No jätän kyllä sellaiset "ystävät" kutsumatta jatkossa mihinkään! Itse olen aina pitänyt itsestäänselvänä että ihmiset itse päättävät millaiset OMAT häät on. Enkä mä loukkaannu ja jätä menemättä. Onneksi mun ystävät on samanlaisia eikä itsekkäitä narsisteja!

lueppa koko ketju läpi ja tule sitte aukomaan sitä päätäs :kieh:
mä kysyinkin mielipidettä |O

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:

lueppa koko ketju läpi ja tule sitte aukomaan sitä päätäs :kieh:
mä kysyinkin mielipidettä |O

Missä kohtaa mä kirjoitin että tarkoitin nimenosaan sua?! Mä kerroin oman mielipiteeni. Kun olin lukenut ketjun. Mitä sä et ymmärtänyt?!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
jäis menemättä, samoin kuin nää "varainkeruu"häät eli älkää tuoko lahjoja vaan rahaa. hohhoijaa..

Toivottavasti et kuulu ystäväpiiriini, pointti on tällä kertaa se että monilla ystävillämme on useita lapsia - ja jos todellakin kaikki olisivat tulleet lapsineen - olisi suhdeluku ollut aikuiset 50 - lapset 75. Mielestäni häät ovat ensisijaisesti vihittävien juhla ei lapsipartyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
ohhoh...ootpas siskoseni kerrankin saanut puhetta täällä...huomaa kyllä että hääpari on lapseton kun kutsu tulee tollasena

ei kuule välttämättä vaan lapsettomat laita tuollasia kutsuja. Meiltäkin lähtee lapsettomat kutsut pian menemään ja meillä on lapsia. Meillä tulee jo tilan kokokin vastaan jos lapset otettaisiin vieraslistalle mukaan. Aikuisista tulee jo likemmäs 80 ja siihen lapset päälle, niin vierasmäärä menee yli 100...

mun mielestä aika naurettavaa, että tällasesta asiasta jaksetaan aina märistä. iteki ollaan oltu lapsettomissa häissä ja mukavaa on ollu! ei meillä niin tiukassa nuo napanuorat ole, etteikö voitas ees kerran lähtee kahdestaan juhlimaan ilman lapsia.

Olen sitä mieltä että hommaisin tuolle ipanalle hoitopaikan (ja seuraavalle, riippuu millon häät olisi ja miten kaukana, kovin pientä en pitkäksi aikaa hoitoon haluaisi kuitenkaan jättää ) ja lähtisin viettämään häitä =)

niin sitä pitääkin...sain miekin aika kärkkäitä kommentteja miun kuivaushuonejutusta :whistle: :whistle:

taitaa useammalla olla se aika kuukaudesta, väännetään ja väännetään :xmas:

tai sit on se tää perjantai...yleensä aika rauhatonta plussalla...kohta pitäis mennä hakeen pyykit pois ettei tule vaan lappuja taas alas :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Olen sitä mieltä että hommaisin tuolle ipanalle hoitopaikan (ja seuraavalle, riippuu millon häät olisi ja miten kaukana, kovin pientä en pitkäksi aikaa hoitoon haluaisi kuitenkaan jättää ) ja lähtisin viettämään häitä =)

ipanalle, mulla on kyllä lapsia ei ipanoita :whistle:

ohhoh...ootpas siskoseni kerrankin saanut puhetta täällä...huomaa kyllä että hääpari on lapseton kun kutsu tulee tollasena

Ei kaikki lapsellisetkaan hääparit halua juhliinsa lapsia.Kaikki ei vaan halua juhliinsa lapsia varsinkin jos tarkoitus on juhlia kunnolla ja tarjolla on alkoholia. Jotkut voivat jopa aatella ettei ole sopivaa lasten nähdä kännisiä aikuisia ja siks jättävät lapset kusumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja sella:
Ei kaikki lapsellisetkaan hääparit halua juhliinsa lapsia.Kaikki ei vaan halua juhliinsa lapsia varsinkin jos tarkoitus on juhlia kunnolla ja tarjolla on alkoholia. Jotkut voivat jopa aatella ettei ole sopivaa lasten nähdä kännisiä aikuisia ja siks jättävät lapset kusumatta.

ei taida tää koskaan käydä kenenkään kutsutun mielessä...

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

ipanalle, mulla on kyllä lapsia ei ipanoita :whistle:

No sä saat kutsua lapsiasi miksi haluat ja mä omiani miksi haluan =)

Lapselle jokatapauksessa hommaisin hoitopaikan ja lähtisin nauttimaan juhlista (edelleen toki riippuisi millon ja missä juhlat olisi ettei tuo tuleva nuorimmainen olisi liian pieni jäämään hoitoon tai että joutuisi hoidossa olemaan liian kauan omasta mielestäni).

Musta oli esim viime kesänä ihana päästä miehen kanssa ystävien häihin ja vaikka poika oli kustuttu ja hän ensin mukana olikin, niin tyytyväisenä tuuppasimme hänet äidilleni yökylään ja jäimme nauttimaan itse juhlista =)

Yleensä syy lapsettomiin juhliin on se, että tilat ja rahat on rajallinen käsite. Lapset on helpoin rajata pois.

Minä en haluaisi juhliini keski-ikäisiä, minkälaiset kutsut pitäisi laatia :D

Meillä tuli joskus lapseton kutsu lähisukulaiselta ja ilmoitimme, että kuten he hyvin tietävät, emme pääse paikalle kun lastenvahtia ei ole. Alkoi kummallinen säätäminen ja sen jälkeen tuli ilmoitus, että lapset ovatkin tervetulleita. Häissä oli jokunen lapsi, mutta ikinä ei selvinnyt muuttiko pari mieltään vai eivätkö he vain osanneet kirjoittaa kutsuja oikein.

Mä juuri odottelen hääkutsua, polttarikutsun jo sain. Lapsenvahdinkin jo varasin illaksi, ja varoitin et ottavat jo päivällä jollei lapsia kutsuta. Kyllä mun mielestä on ihan ok jollei lapsia kutsuta, osa haluaa ihan aikuisten kanssa vietetyt häät ja sitä on kunnioitettava. Ja no, jääkööt pois jollei kutsun laatu miellytä.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Yleensä syy lapsettomiin juhliin on se, että tilat ja rahat on rajallinen käsite. Lapset on helpoin rajata pois.

nii just. mutta tätä asiaa ei vaan jotkut reppanat ymmärrä vaikka rautalangasta väännettäisiin!!! pitää vaan saada nicopetterit ja jennarebecat mukaan.... aaaargh!

mä jättäisin varmaan lapset kutsumatta ihan vaan siks ettei jaksais koko iltaa kuunnella sitä kitinää. :whistle: omat sais tietysti tulla mutta ei ne pitkään siellä ois. :saint:

kaikki ei vaan ymmärrä että jotkut ei osaa kulkea ilman että lapsi tulee napanuorassa perässä. ne voi vaikka luulla että te osaatte elää ilman lapsia sen 5tuntia jotka juhlat kestää :xmas:

Mulle on ainakin ihan sama minkälainen kutsu meille tulis, mutta jos kutsu tulis sellaiselta serkulta johon en ole ollut pariin vuoteen yhteydessä, en menisi, miksi menisin kun ei kerta muutenkaan ole yhteyttä pidetty...rahastuksen/lahjastuksen makua olisi siinä minusta

Yhteistyössä