Ystäväni mukaan miesystäväni on edelleen kiinni entisessä puolisossaan. Mitä mieltä te olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Viola"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Viola"

Vieras
En ole mustasukkaista tyyppiä. Mun mielestä miesystäväni tapa toimia on ihan normaalia, mikäli on yhteisiä lapsia toisen naisen kanssa.
Mies ei ole entisen vaimonsa kanssa muuten tekemisissä, kuin vain ja ainoastaan lasta koskevissa asioissa. Mies osallistuu päiväkodin vanhempainiltaan yhdessä exän kanssa ja jos lapsella on harrastuksensa puolesta kilpailut, niin saattavat molemmat vanhemmat olla paikalla katsomassa.
Lapsi on joka toinen joulu mieheni kanssa. Tähän asti miehen exä on vanhempineen käynyt aattona mieheni luona sen aikaa, kun pukki on käynyt ja sitten lähtenyt kotiinsa.
Joskus lapsen toiveesta ovat juoneet vaikkapa synttärikahvit porukalla miehen exän luona tms.
Mulle mies ei koskaan exästään puhu. Heidän vihkisormukset ovat miehellä vessan kaapissa muiden korujen kanssa samalla hyllyllä.
Heidän eronsa johtui siitä, että nainen löysi uuden, mutta jonka kanssa on jo eronnut. Nyt naisella on ilmeisesti taas uusi.

Mun ystävä hokee mulle koko ajan, että kaikki merkit viittaavat siihen, että mies haluaa exänsä takaisin tai että ainakaan tuollainen touhu ei ole normaalia. Mun mielestä taas on ihan ok kuvio.

Mulla ei ole lapsia. Mitä mieltä te olette?

Itse lähes samassa tilanteessa, mutta miehen lapset vuoroviikoin meillä. En näkis huolestuttavana vaan päinvastoin kypsänä ja aikuismaisena käyttäytymisenä, muuta kuin puhumattomuuden ja sormusten säilyttämisen näkyvällä paikalla uudessa parisuhteessa. Tai no, kumpikaan ei ole tullut vastaan omassa suhteessani. Kyllä meillä puhutaan avoimesti existä puolin ja toisin, joskaan kumpikaan ei toista siihen painosta vaan ihan omasta tahdosta halutaan kumpikin olla avoimia toisillemme. Vihkisormuksia en ole nähnyt enkä tiedä missä säilyttää tai säilyttääkö ollenkaan. Enpä ole säilyttänyt omianikaan, 2 kertaa naimisissa olen ollut.

Ystäväsi on kateellinen kun olet sattunut löytämään fiksun miehen. Voi olla myös sinusta mustasukkainen miehelle.

Tottakai mies pysyy lastensa isänä. Menneet suhteet painuvat menneisyyteen, ja ajan myötä, jos kaikki osapuolet ovat edes jotakuinkin normaaleja, tullaan juttuun jo aivan ilman vaivaantumista.

Olen kaveri mieheni exän kanssa, ja hoidamme jopa miehen lapsenlapsia tämän exän kanssa yhdessä. Oman exäni nykyinen puoliso soitti mulle kun ex-puolisoni (omien lasteni isä) sairastui vakavasti, ja siellä oltiin koko porukka sitten tilannetta ihmettelemässä... Muksujen synttäreissä ollaan kaikki naamakkain, ja kahvitellaan puolin ja toisin.

En väitä että olis onnistunut heti eron/erojen jälkeen kymmenen vuotta sitten. Mutta nyt nou problemos. tämä tietenkin onnistuu vain ja ainoastaan jos niitä himokkaita tai katkeria tunteita eksää kohtaan ei tosiaan ole. Kieltäminen, mökötys, haukkuminen tms. kielivät että jotain intohimoa on jäljellä. Kun suhde on ohi se on ohi, ja eksästä tulee vähän kuin sisko tai veli, ehkä etäinen mutta jotenkin kumminkin tärkeä (kun se on sen mun lapsen toinen vanhempi, ja tärkeä osa menneisyyttäni)

Ehkä yksi oleellinen asia on se, että mikä teidän suhteenne tila on?
Onko jo niin vakava, että olettaisi sinunkin olevan juhlissa mukana. Ja jos olettaisi, niin saatko olla?

En itsevielä halua tavata miehen exää. Mutta jos olisi tilanne, jossa tapaaminen olisi väistämätöntä, niin.asia olisi.ok. Jos mä.sanoisin miehelle, että mäkin tulen katsomaan kisoja niin.olisi varmaan iha ok.

Mulla on samanlaiset välit exään ja hänen uuteen perheeseen. Yhdessä käytiin vanhempainillat. Exän uusi perhe oli täällä lasteni (niiden yhteisten) synttärit ja rippijuhlat. Jouluna olivat kaikki aluksi meillä alkuillan, kun ex sai uusia lapsia, minä olin siellä alkuillan lasten kanssa. Nyt lapset suhaavat itse edes takas jouluna. Lasten peleissä oltiin yhdessä tai erikseen. Mitään säpinää meidän välillä ei ole (eikä tule). Tämä on lapsille ihan huippua. Olen muuten myös reissannut exän pienten lasten kanssa, eli uskovat lapsensa minun ja isosisrrustensa huomaankin.

Meidän uusperheessä on ollut alusta asti tuollaiset välit, ja edelleen ollaan miehen kanssa kimpassa. Eli näin 10 vuoden kokemuksella - ystäväsi on väärässä ja sulla on fiksu mies :)

En missään olosuhteissa alkaisi olla jätetyn miehen kanssa. Ei kuulosta hyvältä. Vaan kuten on jo sanottu tässäkin ketjussa: Itsehän sinä päätät, ja voit jättää niin minun kuin ystäväsikin puheet omaan arvoonsa. Ei kaikilla ole samanlaista perusturvallisuuden tunnetta eivätkä kaikki hyväksy samoja asioita.

Yhteistyössä