mitä mieltä olette hääkutsusta

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
tuli postissa tänään et kutsu koskee 2 henkilöä, eli ei lapsiamme. ymmärrän mikäli haluaa ettei lapsia oteta mukaan, jokainen tekee häistään niinkuin haluaa. mut onneksi en niin tunne tätä pariskuntaa vaan miehen serkku on joten saa yksinään mennä jos menee.

no, kukin tavallaan. me ite kutsuttiin suvun ja ystävien lapset jo siitäkin syystä, että nämä lapsetkin ovat meille läheisiä ja tärkeitä. ja lapsetkin tykkäsivät juhlista, he saivat olla vapaasti juhlapaikalla, leikkiä ja telmiä keskenään. erillinen leikkipaikkakin oli laitettu piirustustarpeineen ja dvd-elokuvineen, mutta tanssi oli lapsille se ykkösjuttu :D

ite luultavasti loukkaantuisin, jos omia lapsia ei juhliin kutsuttaisi. eikä huvittaisi mennä sitten itsekään. vaikka kuitenkin ymmärrän senkin, ettei kaikki lapsia juhliinsa halua. vaikeesti selitetty :D

no nää on aina näitä kukin tekee tavallaan juttuja itelle oli selvää et lapsetkin kutsutaan koska itsellä oli lapsia ja sukuun muutenkin juuri syntynyt paljon pieniä

mutta siinä kohtaa jos tiedetään että juhlista ei tule muuta kuin ryyppäämistä niin on ihan fiksua jättää ne lapset kutsumatta tai sitten puhtaasti raha kysymys

Mun mielestä jokaisella on oikeus kutsua häihinsä vain pelkät aikuiset jos niin haluavat, eli en siitä loukkaantuisi jos sellainen kutsu tipahtaisi postilaatikkoon.

Omia häitä järjestäessämme ei tullut edes mieleenkään että jättäisimme lapset kutsumatta.

Mutta se riippuu niin paljon juhlien tyylistäkin, jos esim. jotkut ryyppybileet niin ihan fiksua jättää lapset kutsumatta. Meillä oli sellaiset "perhejuhlat", lapsillekin järjestettiin oma leikkihuone ja palkattiin MLL:n hoitajia sinne, että vanhemmat saivat halutessaan esim. syödä rauhassa.

me ei oteta ikinä häihin lapsia mukaan vaan hommataan niille hoitaja ja juhlitaan miehen kanssa rauhassa kahdestaan. että sikäli ois mulle ihan sama vaikka tuliskin tommonen kutsu.

Hyvähän se on että kutsussa ilmoittavat suoraan häiden olevan lapsettomat.Me saatiin kutsu koko perheelle ja menimme sitten häihin lasten kanssa,hääpari ihmetteli ja sanoikin että
'kohteliasuus syistä oli lapset mainittu,ettekai oikeesti luullut että joku haluaa lapsia häihin,nyt meillä meni sitten istumajärjestelykin uusiksi'

Tosi ibva tilanne,kutsu oli koko perheelle ja ilmottautuessa ilmoitimme montako tulee ja nyt saatiin häissä kuulla kunniamme:( pikasesti syötiin ja nolona lähdettiin kun olimmekin niin tyhmiä vanhempia että lapset veimme mukanamme:(

häät ilman lapsia kiitos! Minä olen pari kertaa lähtenyt muksujen kanssa häihin ja ei siinä voi nauttia yhtään, eikä lapsetkaan nauti. Lopulta lähdetään hyvin aikaisin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
ite luultavasti loukkaantuisin, jos omia lapsia ei juhliin kutsuttaisi. eikä huvittaisi mennä sitten itsekään. vaikka kuitenkin ymmärrän senkin, ettei kaikki lapsia juhliinsa halua. vaikeesti selitetty :D

Mä en tajua mitä loukkaantumista tossa on. Jos järjestetään aikuisten juhlat niin sitten ne ovat aikuisten juhlat ja sillä siisti. Jos ei voi ilman lapsia mihinkään lähteä, niin jääköön sitten kotiin. Mutta loukkaantua ei tarvitse siitä, jossei ITSE pysty kutsuun vastaamaan myöntävästi. Ei se ole kutsujan vika.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmät vanhemmatko:
Hyvähän se on että kutsussa ilmoittavat suoraan häiden olevan lapsettomat.Me saatiin kutsu koko perheelle ja menimme sitten häihin lasten kanssa,hääpari ihmetteli ja sanoikin että
'kohteliasuus syistä oli lapset mainittu,ettekai oikeesti luullut että joku haluaa lapsia häihin,nyt meillä meni sitten istumajärjestelykin uusiksi'

Tosi ibva tilanne,kutsu oli koko perheelle ja ilmottautuessa ilmoitimme montako tulee ja nyt saatiin häissä kuulla kunniamme:( pikasesti syötiin ja nolona lähdettiin kun olimmekin niin tyhmiä vanhempia että lapset veimme mukanamme:(

:o :o Miksi joku kutsuu häihin ketään, kuka ei oikeasti ole tervetullut? Ja miksei ilmottaumisen yhteydessä sanonut mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Mun mielestä jokaisella on oikeus kutsua häihinsä vain pelkät aikuiset jos niin haluavat, eli en siitä loukkaantuisi jos sellainen kutsu tipahtaisi postilaatikkoon.

Samaa mieltä.

Ja itseasiassa juuri sain kutsun ystävieni häihin, ja ilmoitin heti, että meidän lapset ei tule juhliin. Ei ollut eritelty, mutten itse jaksaisi sitä: itselle juhlat on osin pilalla kun saa koko ajan juosta 1,5-vuotiaan perässä tai vahtia mitä kolttosia 4v keksii. Itsellä ja miehellä tiedossa siis mukavat juhlat - kerrankin aikaa ilman lapsia ;) ja lapsilla mukava kyläily mummun luona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
me ei oteta ikinä häihin lapsia mukaan vaan hommataan niille hoitaja ja juhlitaan miehen kanssa rauhassa kahdestaan. että sikäli ois mulle ihan sama vaikka tuliskin tommonen kutsu.

Näin mekin tehdään! Ihanaa kun sa istua rauhassa syömässä ja jutellemassa muiden kanssa. Eri asia sitten lienee lähisuvun häät. Toivonkin tässä hartaasti, että siskoni ei ihan lähivuosina vielä mene naimisiin, niin saadaan nuo omat tenavat pikkuisen "järjellisemmiksi juhlijoiksi"...

Mun mielestä siinä ei oo mitään outoa, että lapsia ei kutsuta. Jos haluaa viettää häät jotka on suunnattu vain aikusille niin mikäs siinä.

Monesti häissä kuitenkin tulee juotua vettä väkevämpää niin onko sitten kiva kun osa porukasta joutuu lähtemään heti kun pullot kaivetaan esille. Minä en ainakaan haluaisi lasteni näkevän aikuisten juopottelua.

Ja pitää aina muistaa, että ne häät on hääparin ei vieraiden. Eikös se ole aika itsekästä ajatella tällaisessa tilanteessa vain itseä kun hääpari on se johon huomion pitäisi keskittyä...? Ainahan voit Perämaan emäntä jättää menemättä....

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:

loukkaannutko myös jos teidän lapsia ei kutsuta kaverin 30-vuotisjuhliin, siskon polttareihin, miehen pomon läksiäisjuhliin tai firman pikkujouluihin?

Meillä laitetaan suoraan, et on tulossa Aikuisten häät. Pitäs nimettäin ruokkia 10 kersaa, mikä tois lisäkuluja pari satkua (jotk akäytetään ennemmin johonkin muuhun, sori vaan!) ja vielä ku osaa näistä kersoista nähtäis tämä kerta ja tuskin koskaan enää. Eli ei oikee sillee kiinnosta.

Meillä on tarjolla alkoholia, ja itse en suvaitse että juodaan kun on lapset katsomassa. Lisäksi meillä on juhlapaikka kauempana, niin ei niille ois mitään nukutuspaikkaa eikä mitään. Eli joko tulevat ilman tai sit jäävät pois, ei häiritse yhtään.

Kaiken lisäks voin kuvitella näin talvihäissä, kun meillä tulee olemaan kynttilöitä takka..niin voi olla pian tulipalo edessä. Eikä tosiaan lähdetä koristelusta tinkimään lasten takia. Muutenkin kaikki pitäisi suunnitella tosisaan lapsiturvalliseksi.

Eli ei nyt kannata kuvitella, et kaikki muut on jonkun kumminkaiman penskoista niin kiiinnostunut ;) Me toivotaan aikuisten juhlaa, jossa ei lapset itke ja juokse jaloissa jap idä koko ajan huolehtia..saa nämä aikuisetkin hetken levähtää. Jos se ei sovi ideologiaan, niin olkoot sopimatta. Mut turha tuosta on hernettä nenää nvetää. Joidenki pitäis kutsua esim 20 penskaa, jollon ne oikeesti vie myös tilaa! Eli jotku voi joutua varaamaan kalliimman juhlatlan sen takia, et saadaan jotkut täysin tuntemattomat ipanat juhliin. Ei oikein hyvä idea..sit ne maksais vieläkin enemmän.

Ja mitä tulee "varainkeruu"häihin, niin hääthän vie aina enemmän rahaa;) VArsinki jos puhutaan ruokahäistä. Eli nimimerkki No, ei oo tainnu järjestää ruokahäitä. Meillä esim. laitetaan häämatkatili, ja toivotaan joko laitetaan sinne rahaa tai ei ollenkaan. Alunperin ajateltiin, et laitetaan lahjakielto..mut kuitenki ihmiset haluavat tuoda lahjan ja sit saadaan epämääräsiä kippoja ja kuppeja, jotka meillä ei mahdu mihinkään eikä sovi mihinkään. Eli jos ihminen käyttäis vaikka 5e lahjaan, laittais sen ennemmin ist matkatilille tai ostais sillä matkan varrella ittelleen kahvit ;) Ja siltikin, vaik meidän häät maksaa ruokahäinä.

No tuon vielä ymmärtää, mut tulipa kerran kutsu häihin kaikille meidän perheen aikuisille lapsille ja vanhemmille tietysti oma. Ilman muuta oletettiin että meidän "lasten" kihlatut ja puolisot on kutsuttu myös, mitään mainintaa asiasta tai aveceista ei ollut. Kun käytiin soittelemaan et tulossa ollaan niin eipä kutsu koskenutkaan kun vain sitä nimenomaista sukulaista jonka nimellä kutsu tuli, eli kihlatut ja puolisot ei olleet tervetulleita. Jäi menemättä niihin häihin. Ja tää siis vaan meidän perheen kohdalla, häissä oli kuulemma olllu teini-ikäsiä serkkuja tiuhaan vaihtuvine poikaystävineen.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatus tämäkin...:
Mun mielestä siinä ei oo mitään outoa, että lapsia ei kutsuta. Jos haluaa viettää häät jotka on suunnattu vain aikusille niin mikäs siinä.

Monesti häissä kuitenkin tulee juotua vettä väkevämpää niin onko sitten kiva kun osa porukasta joutuu lähtemään heti kun pullot kaivetaan esille. Minä en ainakaan haluaisi lasteni näkevän aikuisten juopottelua.

Ja pitää aina muistaa, että ne häät on hääparin ei vieraiden. Eikös se ole aika itsekästä ajatella tällaisessa tilanteessa vain itseä kun hääpari on se johon huomion pitäisi keskittyä...? Ainahan voit Perämaan emäntä jättää menemättä....

no niin jätänkin menemättä.

Yhteistyössä