Mitä mieltä olette tästä? Mielipiteitä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
miten niin _pitää_ kutsua?
Eiköhän jokainen kutsu just niitä keitä häihinsä haluaa ja jostain syystä tätä ap:ta ei haluta. Sitä en tiedä onko kyseessä vieraiden karsinta vai jotkut henk.koht. syyt.

Häät on oikeesti just sellaiset ku pari haluaa ja vieraat just niitä keitä mahtuu ottamaan, eikä kenenkään pidä kutsua ketään jos ei halua eri syistä...

No joo, saa kutsua kenet tahtoo, mutta ei pidä ihmetellä jos kaverit jättää juhlat väliin kun ei vaimoja olla kutsuttu.

Onneksi mun mies ei ole niin lapsellinen että juhlaisi välit koska itse en mene mukaan. Me kun emme koe loukkaavaksi jos avecia ei aina kutsuta koska riittää ymmärrystä siihen miksei kutsuta...

No minä varmaan olen vähän lapsellinen, kun miellän häät sellaisiksi juhliksi, joihin nyt on tapana kutsua molemmat, jos on kyse avo- tai aviopuolisoista. Poikien saunaillat ja mökkireissut on sitten asia erikseen.

Eikös sekin ole aika yleistä, että toinen puolisoista on läheisempi sulhasen/morsiamen kanssa, kun on kyse kavereista tai sukulaisista?

Onneksi mun mies ei ole niin lapsellinen että juhlaisi välit koska itse en mene mukaan. Me kun emme koe loukkaavaksi jos avecia ei aina kutsuta koska riittää ymmärrystä siihen miksei kutsuta...

Ei meidän kohdalle oo tuollaista tilannetta tullut, mutta silti pidän moukkamaisena sitä että kutsutaan vaan toinen puolisoista. Yleensä, jos on läheisemmästä ystävästä kyse, on myös hänen vaimonsa/miehensä tuttu.

Mä en tunne ollenkaan miehen läheisiä lapsuudenkavereita joiden häihin meni.
Mies siis harvemmin nähnyt heitä, itse en koskaan.
En kokenut kovinkaan loukkavaksi ettei avecia lue automaattisesti, kun eivät tunne minua ollenkaan enkä minä heitä MUTTA olisin kuulemma saanut mennä mukaan, vaan kun ei minua kiinnosta mennä tuntemattomien häihin. Ainut tuttu isoissa häissä olisi ollut mieheni. Koin että parempi ku en mene.

Mieheni ei myöskään todellakaan tunne läheisiä ystäviäni.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
dddd:llä taitaa olla huono päivä vai muutenkiiko oot noin tympeen olonen?

Ehkä kyseessä onki sun oma tapas suhtautua kirjoituksiin?
Ehkei kys. ole mun tympeys, kun en ole tympeä, joten omat tulkintasi kyseessä...

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Joo, ilmeisesti suuren vierasmäärän takia näin onkin menetelty. Ja enhän minä missään symbioosissa mieheni kanssa elä, hän voi mennä sinne ihan kutsun mukaisesti yksin. Oli vaan todellakin ensimmäinen kerta kun tällaiseen törmäsin, niin ajattelin, että onko yleistä tämmöinen "karsiminen".

Itse olisin vastaavanlaisessa tilanteessa karsinut yhden kaukaisen sukulaisen tai järjestänyt yhden paikan lisää, tai jättänyt jonkun kaverin kutsumatta, en kutsuisi puolta pariskuntaa.

No kuule, tuskinpa olet ainut karsittu :headwall:
Jollain on todella laaja tuttavapiiri, ystäväpiiri, työtoveripiiri, isot suvut.
On voitu karsia sinun lisäksi kaukaiset sukulaiset, kaverit jne.

Miksi sun pitäisi olla ainut etuoikeutettu jolle varataan se yksi paikka, miksei niin voisi sitten tehdä sen kaukaisen sukulaisen suhteen?

Ja jos asia noin kiristää, sun varmaan kannattaa soittaa ja sanoa mielipiteesi!

No jos luet tekstini uudestaan, niin huomaat, että en minä sinne nyt niin hingu. Taisi osua vähän liian lähelle sinua tämä juttu ja siksi kimpaannut. Kysyin mielipiteitä ja esitin omani. Ei, en TO DEL LA KAAN ole tuppautumassa sinne häihin.

Mä en tunne ollenkaan miehen läheisiä lapsuudenkavereita joiden häihin meni.
Mies siis harvemmin nähnyt heitä, itse en koskaan.
En kokenut kovinkaan loukkavaksi ettei avecia lue automaattisesti, kun eivät tunne minua ollenkaan enkä minä heitä MUTTA olisin kuulemma saanut mennä mukaan, vaan kun ei minua kiinnosta mennä tuntemattomien häihin. Ainut tuttu isoissa häissä olisi ollut mieheni. Koin että parempi ku en mene.

Mieheni ei myöskään todellakaan tunne läheisiä ystäviäni.

Njaa, no me tunnemme toisemme ystävät.
Ja hääkutsuissa on aina lukenut molempien nimi, tai sana 'avec', vaikka lopulta vain minä olisinkin mennyt paikalle. Mies taas osallistui veljensä häihin tyttäremme kanssa, minä ja poika emme menneet mukaan.
Mielestäni on eri asia olla menemättä, kuin se ettei olisi tervetullut vaikka haluaisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
miten niin _pitää_ kutsua?
Eiköhän jokainen kutsu just niitä keitä häihinsä haluaa ja jostain syystä tätä ap:ta ei haluta. Sitä en tiedä onko kyseessä vieraiden karsinta vai jotkut henk.koht. syyt.

Häät on oikeesti just sellaiset ku pari haluaa ja vieraat just niitä keitä mahtuu ottamaan, eikä kenenkään pidä kutsua ketään jos ei halua eri syistä...

No joo, saa kutsua kenet tahtoo, mutta ei pidä ihmetellä jos kaverit jättää juhlat väliin kun ei vaimoja olla kutsuttu.

No minä varmaan olen vähän lapsellinen, kun miellän häät sellaisiksi juhliksi, joihin nyt on tapana kutsua molemmat, jos on kyse avo- tai aviopuolisoista. Poikien saunaillat ja mökkireissut on sitten asia erikseen.

Eikös sekin ole aika yleistä, että toinen puolisoista on läheisempi sulhasen/morsiamen kanssa, kun on kyse kavereista tai sukulaisista?

Miksi tehdä asioista monimutkaisempia kuin ne ovat? Tähänkin asiaan on olemassa selvä etiketti, jonka mukaan toimia.

"Miksi tehdä asioista monimutkaisempia kuin ne ovat? Tähänkin asiaan on olemassa selvä etiketti, jonka mukaan toimia. "

Mitä etiketti sitten sanoo, en tunne etikettiä tältä osin. Maalaisjärjellä itse tätä ajattelin.

Teillä sentään mies kutsuttiin. Meillä kävi niin, että saatiin tietää kavereiden häistä eilen. Häät olivat olleet vkl. Kaveripariskunnan nainen on kateellinen minun kauneudesta (myöntänyt itse) ja ilmeisesti siksi meille ei edes mainittu asiasta. Miehemme ovat kuitenkin olleet yläasteelta asti kavereita ja häissä oli ollut kummin serkun kaimoja.

vähän sama aviomiehen äiti meni uusiin naimisiin ja kutsu kun tuli kuoressa luki vain miehen nimi ja kutsu ei ollut avec...
kun asiaa kysyttiin että voiko vaimokin tulla niin selitys oli ettei jaksanut kirjoittaa molempia nimiä kuoreen.

eli käytännössä minä olin kai sitten kuokkavieraina häissä =O

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Teillä sentään mies kutsuttiin. Meillä kävi niin, että saatiin tietää kavereiden häistä eilen. Häät olivat olleet vkl. Kaveripariskunnan nainen on kateellinen minun kauneudesta (myöntänyt itse) ja ilmeisesti siksi meille ei edes mainittu asiasta. Miehemme ovat kuitenkin olleet yläasteelta asti kavereita ja häissä oli ollut kummin serkun kaimoja.

Onpas typerää! Mun kohdalla ei nyt takuulla ole kyse omasta liiasta kauneudesatni ;)

Kaikenlaista! Täytyy todeta vaan, että meitä on moneen junaan!

Mun mielestä ihan hyväksyttävää että kutsutaan esim. ystävistä tietty porukka ilman puolisoita. Samaten vaikka työkavereista, halutaan työkaverit mutta ei niiden perheistä.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Mun mielestä ihan hyväksyttävää että kutsutaan esim. ystävistä tietty porukka ilman puolisoita. Samaten vaikka työkavereista, halutaan työkaverit mutta ei niiden perheistä.

Minulle tuli mieleen sama. Ymmärrän jos ei työkaverien puolisoita haluta kutsua, jos kutsuttavien määrä on rajattu. Mutta kyllä mielestäni avec on etikettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja cc:

Minulle tuli mieleen sama. Ymmärrän jos ei työkaverien puolisoita haluta kutsua, jos kutsuttavien määrä on rajattu. Mutta kyllä mielestäni avec on etikettiä.

Joo ton mä myös ymmärtäisin, jos kutsutaan työkaverit porukkana, niin silloin vois ne puolisot jättää pois, samoin vaikka urheiluporukka tmv.

Tässä mun jutussa ei nyt ollut kuitenkaan työkaverista kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:

Onpas typerää! Mun kohdalla ei nyt takuulla ole kyse omasta liiasta kauneudesatni ;)

Kaikenlaista! Täytyy todeta vaan, että meitä on moneen junaan!

Ootko varma, että et ole muuten "hyppinyt silmille"?
Ja ootko tosiaan varma, että sinua ei ole kutsuttu? Me saatiin miehen serkuilta kutsu häihin vain miehen nimellä. Oletusarvona kuulemma oli ollut, että minäkin tulen :)

Yhteistyössä