oman uskonnon tuputtamisesta lapselle, mitä mieltä olette tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja geeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole mitään helluntaiseurakuntaa vastaan ja antaisisin lapseni käydä heidän tilaisuuksissaan. Mutta mielestäni lapselle pitäisi järjestää synttärit lasta varten ei käännytysmielessä ja sen vuoksi voisin periaatteessa sanoa lapselle, että teemme sinä päivänä jotain muuta (jos siis kyse vain koulukaverista).

Luultavasti päästäisin. Luultavasti haluaisin itse päästä mukaan. Tahtoisin tietää minkä henkinen tapahtuma on ollut.
Useinhan "himo"uskovaisuuteen kuuluu ajatus siitä, että toisin uskovat menevät helvettiin. Minä en ainakaan haluaisi, että kukaan pääsee sanomaan lapselleni että hän, äitinsä ja isänsä joutuvat helvettiin kun eivät ole uskovia....
Niinpä mielelläni olisin paikalla kuulostelemassa millaista menoa synttäreillä on. Sitten osaisin myös paremmin puhua lapsen kanssa mahdollisista ajatuksista mitä tapahtuma on herättänyt.

Rasittavampia taitavat olla nämä ylihysteeriset uskokammoiset.

Aika samaa rasittavuustasoa taitavat olla :D
On tuo hysteria kyl kans jotain huvittavaa, ikävää että muksujen vain pitää siitä kärsiä.
Mutta yks tuttu on himouskovainen (helluntalainen just), ja sen juttuja ei kyllä vain jaksa kuunnella. Tosin himopakanat ovat varmasti ihan yhtä puuduttavaa väkeä...

ap lukemassa vastauksia... siis haluan painottaa että ei mullakaan helluntalaisia vastaan ole mitään. esikoinen on hyvä ystävä tämän lapsen kanssa jonka synttärit kyseessä ja ovat tekemisissä, kyläilevät toistensa luona jne.
mutta tämä toistuva ja jatkuva tuputtaminen rasittaa. uskokoot, jos uskovat, niin teen minäkin, mutta en uskoani tyrkytä kenellekkään.

Tuskin lapsi kovin innokas kirkossa järjestettäviin "synttäreihin" menemään. Kun ei jaksa muutenkaan mitään jeesusteluja kuunnella. En toki kieltäisi menemästä, jos haluaisi mennä..

Päästäisin lapseni seurakunnan tiloissa pidettäville synttäreille, mutta en synttäreille jossa jutellaan Jeesuksesta yms.

Mun mielestä ei ole korrektia julistaa omaa uskontoaan tai vaikkapa poliittista kantaansa lapsen synttäreillä.

Ateisti oon.

Juu ei tulis kauppoja. Synttäreillä ei keskustella mistään jeesusjutuista. Päästäisin kyllä hellaritiloihin synttäreille, mutta en minnekään käännytystilaisuuteen. Vihaan moisia, kiitos vanhoillislestadiolaisen taustani. Kiehun raivosta, kun kuulen jonkun sönköttäneen lapsilleni helvetin hienouksista ja taivaan ihanuudesta.

En päästäisi. Tuskin kyseisen perheen vanhemmat päästäisivät itse omaa lastaan vaikka wicca-synttäreille.
Mutta oma mielipiteeni onkin, lapsille ei tarvitse opettaa MITÄÄN uskontoa totuutena. Eikä lasten tarvitse osallistua jumalanpalveluksiin tai rituaaleihin. Se vaan on mielestäni väärin. Ja sama koskee kaikkia uskontoja.

Yhteistyössä