Marrasvauvat 2007 marraskuussa

Ellu: En usko että sen kummemmin tuttelista johtuu vatsavaivat, ne vaan yleisesti ottaen alkaa tossa parin viikon ikäisenä. Jos tulee rintamaidostakin, niin johtuu ihan iästä.

Meillä neiti ei myöskään halua yöllä nukkua omassa sängyssä, vaan mieluiten äitin vieressä tissiin nojaten. Nostan jos herään omaan sänkyynsä, kun pelkään että joku jyrää päälle, meillä isompi kömpii vielä yöllä viereen ja jos ei vaikka heräisi siihen, mutta onneksi on sen verran herkkää toi uni ettei kovin äkkiä pääse kömpimään. Mieluiten pikkanen nukahtaa vatsanpäälle sydänääniä kuunnellen ja tosiaan siihen tissiin nojaten.

Ulkoilusta meillekin sanottiin että 10 min alottaa ja siitä pidentää, olen nakannut tytön ulos vähän portaille haukkaamaan happea kun ollaan asioille oltu menossa ettei ole vielä oikein vaunuillut vaan ihan kaukalossa. Kaupassa ollaan käyty ihan tossa paikallisissa liikkeissä, ei ole ihan hirveästi väkeä päivällä liikenteessä, mieli tekisi kyllä jo päästä isoihin kauppoihin, mutta olen vielä malttanut mieleni. Isompi tyttö tosin on juuri flunssasta parantunut, että kyllä niitä pöpöjä kotiin kulkeentuu, hänkin on hoidossa muutaman päivän viikossa ja toki kerhoissa käydään. Mies on erittäin hyvin pikkasen kanssa sitten noi kerhoajat yms. ollut. Varoiksi sitten ostin tuttelia, en ole vielä saanut ajalliseksi lypsää, on se varmaan hankalampaa ottaakin pakasteesta kuin juoksevaa apumaitoa. Ostin sitten käsikäyttöisen lypsimen kun meinas mennä tissi jumiin heti alkujansa, yllättävän tehokas kyllä oli, ihan verrattivissa sähkökäyttöiseen.
 
Ristiäiskakku tilattu =) Täällä on aivan ihana leipomo joka duunaa taivaallisen hyviä täytekakkuja, sieltä aina haetaan juhliin kakut.. Nyt kesällä yritin tehdä itse esikoisen 3v. synttäreille kakkua, jäi muuten tasan viimeiseksi kerraksi se yritys ja palataan taas leipomon asiakkaiksi.. Ei ihan heti uskois että ravintolakokilta ei täytekakun valmistus luonnistu :whistle: Pyysin laittamaan kakun päälle jonkun kivan koristeen, toivottavasti se oikeasti on sitten kans kiva niin ettei tarvi kauhistua kun kakun noutaa

Pappikin soitteli, on yrittäny jo viikon mulle soittaa mutta olen aina ollut nukkumassa enkä oo jaksanu vastata.. Tänäänkin olin nukkumassa mutta oli jo pakko vastata, jää pian koko ristiäiset pitämättä ja pappi tulematta kun äiti aina vaan nukkuu :LOL: Sovittiin että se tulee huomenna käymään täällä meillä, jutellaan se kastetilaisuus läpi. Olin aika yllättynyt siitä että halusi tavata ennen ristiäisiä, esikoisen kastanu pappi soitti vaan n. viikko ennen ristiäisiä ja sovittiin kaikki puhelimessa. :D

 
Pari viikkoa meni aivan ihanasti nupun kanssa, mutta nyt alkoi vatsavaivat. Eilisen ja tämän päivän on itkeskellyt pitkin päivää ja nyt vasta nukahti ensimmäisille päiväunille. Saa nähdä millainen yöstä tulee. Täytynee käydä apteekista niitä Rela-tippoja hakee, jos ne vaikka auttais.

Täälläkin on kovasti mietitty ristiäisiä. Voileipäkakut tilasin pitopalvelusta, mutta muista tarjottavista yritän selviytyä anopin avustuksella. Neiti nukkui alkuunsa 3-4 tunnin unia, joten ajattelin, että helpostihan sitä kerkeää tekemään, mutta nyt on ränkätty koko päivä, joten tänään en ole saanut mitään aikaiseksi. No, onhan tässä vielä aikaa.

Vaipoista ja ulkoilusta sen verran, että meillä on käytössä liberon minit(oisko3-6kg) ja tosi hyvin on pitänyt. Ei oo valskannu kertaakaan. Muumit oli heti märät ja liian pienetkin. Ulkoilu aloitettiin noin viikon iässä, kun paino nousi niin hyvin. Saatiin ulkoilulupa siksi aika pian. Muutenkin ollaan kyllä reissattu aikas paljon. Kaverin häissä oltiin viikonloppuna ja joulukadun avajaisissa. Sitten on pari kyläpaikka kierretty ja toki pakolliset kauppareissut. Hienosti on neiti kulkenut mukana, mutta toki aina on vaara saada kaikenmaailman pöpöjä.
Nyt taidan lähteä silittämään jouluverhoja, niin oispa ne ainakin valmiina ikkunoissa ristiäisiä varten.

Viikuna ja nuppu 18 pv
 
Jos minäkin teidän joukkoonne ilmaantuisin :D Olen kirjoitellut tuolla lokakuisissa odotusaikana, mutta poika halusikin syntyä marraskuussa. Täällä ketjussa on enempi samanikäisiä lapsia, joten josko tänne siirtyisin.

Meidän esikoispoika syntyi 7.11 rv42+1 käynnistyksellä 7.11 mitat 4360g ja 56cm
Synnytyskertomus löytyy odotuspuolelta lokamassujen ketjusta.

Arki on lähtenyt suht mukavasti rullaamaan. Mies aloitti tänään työt isyysloman jälkeen. Eniten meillä on alkuajan olemista haitannut minun toipumiseni (3. asteen repeämä ), edelliset kaksi viikkoa olen saanut onneksi vain maata, joten toipuminen lähti hyvn käyntiin. Minun puolikuntoisuuteni vuoksi mies joutuikin aluksi ottamaan enempi vastuuta kotona (vauvan hoidosta, kotitöistä yms). Ekana viikkona en muuta kuin imettänyt.
Mie en olisi pärjännyt kotona ilman miehen apua ja hattua nostankin kaikille jotka yksin joutuvat syystä tai toisesta kaiken hoitamaan.
Nyt onneksi pystyn ja jaksan vähitellen olla pystyssä ja istuakin pidempiä aikoja.

Vaipoista Meillä on käytössä Pampers 2. Meidän pikku miehelle nuo NB:t kävi liian pieniksi parissa päivässä. Ja tämä merkki on nyt osoittautunut parhaimman malliseksi meidän pitkälle ja hoikalle pojalle.
Kaapissa on odottamassa myös kestovaippoja ja niitä on tarkoitus alkaa kokeilla ja käyttää. Kunhan nyt ensin saadaan kaikki pyörimään rutiinilla ja minä jaksan taas enempi. Nyt kaikki on pidetty mahdollisimman yksinkertaisena. Me ei olla tunnettu huonoa omaatuntoa edes siitä, että ruoka on välillä ollut vakmisruokaa. Kun on väsy, niin silloin saa oikoa :saint:

Tekstistä ei tullut nyt kovin jäsenneltyä. Yritin pikaiseen kirjoitella jotain ennekuin istumis 'saldo' tulee täyteen. Lisää kirjoittelen, kunhan taas koneelle ehdin ;)

Hipkukka ja poika (melkein kolme viikkoa vanha)
 
Täällä on selvitty viikonlopusta selväjärkisenä :D , no ei vaan kyllä mua hiukan jännitti jäädä tän katraan kanssa näinkin pian yksin kun mies meni töihin. Lapset on ollu tosi kultasia ja Eemelikin on ollut vähän liiankin helppo, syö, nukkuu ja hereillä ollessaan köllöttelee itsekseen pitkiäkin aikoja eikä turhia huutele. Ja kun itsekin olen palautunu synnytyksestä tosi hyvin niin eipä tässä ole hätiä mitiä.



Ristiäiset ollaan ajateltu pitää vasta tammikuussa, meillä on tässä joulukuussa niin paljon kaikkia muita juhlia ja miehellä paljon töitä että suosiolla jätetään ristiäiset ensvuodelle. Nimi on kuitenkin päätetty ja kummit on valittu.
Mulla on ollut tapana itse aina tehdä kaikki tarjottavat juhliin, äiti on ollut apuna jos tarvitsee. Kakku on ainakin sellanen josta en tingi, vaan haluan itse päättää ja tehdä sellaisen kun haluan, hyvä jos annan jonkun toisen kermat vatkata :LOL: Meillä ei luultavasti tarjota lämmintä ruokaa vaan jotain muuta suolasta ja sitten kakkua ja jotain muutakin makeaa....saas nähdä mitä keksin, kaikki on vielä suunnitteluasteella.

Ulkoilusta sen verran että me ollaan oltu ulkona heti seuraavana päivänä kun kotiuduttiin, käytiin apteekista hakemassa tarpeita. Seuraavana päivänä käytiin kaupassa, tänään oltiin neuvolassa ja seurakunnan perhekerhossa jotta meidän 3-vuotias tyttö pääsi tapaamaan kavereitaan. Me äidit ollaan siellä eri tilassa kahvittelemassa ja lapset ovat ohjaajien kanssa toisessa tilassa, tosin Eemeli tietysti mun mukana äitien puolella ;)

mutta nyt täytyy palata lasten pariin :wave:

katjuza ja

 
Ulkoilun suhteen annetaan näköjään hyvin erilaisia ohjeita. Meille on sanottu, että vasta 3viikon iässä ulos! Olemme aloittaneet pienet piipahdukset pihalla (n.15min kerralla) ennen varsinaista lupaa, kun tällä mammalla on meinannut päässä pimahtaa sisällä kökkiessä. Ihmisten ilmoilla ei olla pikkuisen kanssa käyty (asutaan edelleen kaukana sivistyksestä). Mies hoitaa kauppareissut. Nltäti pelotteli kaiken maailman pöpöillä viimeksi. Hyvä kun ei kaikkia vieraita ollut kieltämässä kunnes tyttö on lähemmäs 2kk... :kieh:

Miten muiden lapset ovat viihtyneet vaunuissa? Täällä on ollut ongelmana tytön herääminen kesken reissun. Olen syöttänyt ja vaihtanut kuiviin neidin ennen lähtöä ja hän on nukahtanut vaunuihin heti, mutta itku alkaa n.10 min jälkeen lähes poikkeuksetta. Siinä yksi syy, miksi reissumme ulkona ovat vielä noin onnettoman lyhyitä. Hän ei herättyään rauhoitu millään vaunuihin... JOS tutti kelpaisi tytölle, se voisi auttaa rauhoittumaan, mutta kun mikään tähän mennessä ostamamme tutti ei kelpaa!!!
 
Hirveen liukasta ulkona. Oltiin kaverin luona vaunujen kanssa ja kyl sai välillä varovasti kävellä ettei kaadu..

Kävin Jekovit:ja ostaa tänään ja kokeillaan nyt niillä sitte.

Mulla lopetti toinen tissi vallan ton maidon tuottamisen. Vauva ei saa sieltä mitään ja olen koittanu lypsää niin ei mitään.. Ja ku imetän niin vauva oksentaa suurinpiirtein kaiken ulos ja aloin tänään sit lypsää ja annan pullosta.. Pullosta ku ruokkii, pysyy ruoka paremmin sisällä. Mikä siinäkin mahtaa olla!?

Minkä kokoisia teen vauvojen päät on? Kaverin vauva on muuten isompi ku toi meen neiti mut tuntu et tolla meen typyllä on paljon isompi pää!?!?!? Ei kyl neuvolassa mitään sanonu ekalla kerralla et olis iso pää tms.. Pe on neuvola niin ajattelin kysyä, et onks toi pää ihan normikokoa.. Ei se siis tälleen näytä mitenkään isolta mut ku vertas siihen toiseen vauvaan niin näytti kauheen isolta.
 
Donu Meillä kyl nukutaan vaunuissa ihan hyvin.. Välillä saattaa jotai inistä jos joutuu pysään mut sit ku on syvässä unessa niin nukkuu kyl vaik vaunut olis paikallaan.. Meillö syödään tuttia mut heti ku neiti on kunnon unessa niin sylkäsee tutin pois ja jatkaa siis unia.
 
Taallapain myos vatsavaivat aivan kamalat,ja eipa nuo meidan koliikkitipat auta mitaan.
Taytyy varmaan huomen kayda katsomassa jospa loytyisi jotain parempaa!
Viime yona sai valvoo oikein kunnolla ja aamulla en meinannu edes itteeni ylos saaha et sais isommat laitettua kouluun.
Onneks ukko kulta sitten autteli laittaa koulu vaatteet lapsille.
Kyllapa on mullakin muisti mennyt et kuinka tosissaan tama pieni kaaro viekin tata aikaa paivasta,tuntuu et mitaan ei kerkia tekemaan ajoissa,mutta kai tahan pikkuhiljaa tottuu?
Tuntuu kylla valilla niin etta miehet taitaa pitaa itsestaan selvyytena sita etta me naiset ollaan jotain monitoimi koneita :LOL: ,olen kylla sanonutkin siitta etta sais tuo ukko olla yhdenpaivan mina niin kylla ehka ajatus hiukan muuttuisi :)
taytyypa nyt menna taas mutta jatkelen taas jossain valis =)
ainiin Sanna-78(toiv.muistin nim.merkin oikein?) ollaan ny Lontoos asuttu vuosi mut enkuissa kohta tulee jo kolme vuotta tayteen =) ja suomea kova ikava :'( Jaksamisia kaikille ja onnittelut taas uusille vaavin saaneille :flower:
 
marraskuisista odottajista..
eli meille syntyi poika 19.11. klo 21.15 rv 41. Painoa herralla oli 4050g ja pituutta 51 cm. Olen käynyt jo teidän kuulumisia lukemassa, palaan paremmalla ajalla kirjoitteleen omasta vauva-arjesta.

Krista ja pikkunen poika 1 vko :heart:
 
Hipkukka Tervetuloa joukkoon ja oikein paljon onnea.. Täällä on myös toi Lapsettomat "lapselliset"-ketju, tosin se on tosi hiljainen.

nelikonmamma Muistit nimimerkin ihan oikein =) Tuleeks teen käytyy Suomessa kuin usein? Mulle vaan tulee aina sillon tällön kauhee hinku muuttaa Suomesta pois. Siks kyselen.
 
Olen taustaillut marraskuisten sivulla oikeastaan koko odotusajan mutta nyt vasta aktivoiduin itse kirjoittamaan. Olenkohan vähän hidas?
Teistä tuntui tuossa odotusvaiheen lopussa olevan muodostunut melkoisen kiinteä porukka mutta nyt kun näyttää olevan muitakin uusia ilmoittautuneita niin rohkaistuin minäkin.

Jos nyt jotain kertoisi itsestään... Olen 25-vuotias mamma pääkaupunkiseudulta, missä asustelemme 26-v. mieheni kanssa. 10.11. syntyi hartaasti odotettu esikoistyttömme. Viikot olivat erittäin täydet: oikeasti varsin kohtuulliset 40+4 mutta minulle siinä tuntui olevan jo pari viikkoa liikaa. Jostain syystä olin saanut päähäni että vauva syntyisi etuajassa ja mietin raskauden edetessä vain millainen ennuste olisi jos nyt syntyisi. Viikolta 37 lähtien odottelinkin jo sitten malttamattomana että eikö se vieläkään synny vaikka jo saisi? Tulikin pitkät viimeiset viikot, tuskastuneena kokeilin kaikki poppakonstit risiiniöljyä lukuunottamatta, tuloksetta. Kun 10.11. sitten heräsin puoli neljältä lapsivesilammikosta, olin enemmän kuin valmis lähtöön. Itse synnytys etenikin sitten varsin tasaisesti, mutkattomasti ja onnistuneesti. Lopputuloksena syntyi klo 18.30 kaunis tyttäremme joka parkaisi reippaasti ja sai hulppeat 10 pistettä. Painoa neidillä oli 3 734 g ja pituutta 51 cm, pää 37 cm.

Ekat viikot kotona ovat menneet aika hyvin. Itse tosin olin helpon raskauden ja synnytyksen jälkeen yllättynyt siitä miten raihnaisessa kunnossa olen ollut synnytyksen jälkeen. Alapää (ei epparia, pari pienehköä tikattua repeämää) tuntui aluksi olevan aivan jauhelihana, lisäksi tulivat helvetillisen kipeät pukamat joita en myöskään ollenkaan osannut ennakoida. Kun viime viikolla aloin pystyä taas istumaan niin seuraavana aamuna nousikin sitten 39 asteen kuume ja vasen tissi loisti punaisena - kyllä, rintatulehdushan tästä vielä puuttui! Kuume pysyi pari päivää korkealla, kuumelääkkeitä sai syödä kaksin käsin ja siitä huolimatta olo oli todella hutera. No, nyt aletaan olla voiton puolella ja olo on taas normaali.

Vauva on ollut enimmäkseen kiltti tyttö, syö parin tunnin välein ja itkee vähän. Nyt parina yönä tosin on valvottu enemmän ja tyttö on kitissyt mahavaivaisen oloisena, epäilen että rintatulehdukseen syömäni antibiootit ovat syynä vaivaan. Imetys on sujunut kohtalaisesti tulehduksesta huolimatta. Välillä tosin itkee vauva turhautuneena kun turvonneesta tissistä on vaikea saada otetta, välillä taas äiti kun tissiin sattuu niin pirusti...mutta nyt alkaa jo sekin vähän helpottaa, toivottavasti antibiootit purisivat ja rinta paranisi täysin tällä kuurilla.

Huh, tulipas tekstiä! :ashamed: Jos nyt sentään malttaisi lopettaa, toivottavasti joku jaksoi loppuun asti. Tsemppiä kaikille vatsavaivojen kanssa valvoville!

T. Punni ja poikanen 2 vkoa 2 päivää
 
Sanna -78:

Kiitos, vauvelin kanssa sujuupi hyvin, aikamoista opettelua vaan ollut näin esikoisen kanssa, kun ei oo kuitenkaan noin pientä vauvaa koskaan aiemmin hoitanut... ;) tänään käytiin just lastenneuvolassa, ku pikkuiselle tuli napasienitulehdus (napatynkä edelleen pikkasen kiinni, vaik jo reilu 3 vkoa ikää...) ja saatiin siihen hoitoa, nyt ootellaan, että tippuis vihdoin ja viimein pois, niin isukki pääsis vauvaa kylvettämään kunnolla :hug:

Meillä ollaan päivisin tosi paljon hereillä, lähinnä vain n. yhden tunnin pätkiä nukutaan, mut onneks sit yöllä nukutaan 2-3 h ja sit noustaan syömään. Vatsapuruja on hieman, mut ei onneks paljoa, aika vähällä ollaan selvitty. Saatiin eka vauvakirjakin viime viikolla, nyt pääsee siihen täyttelemään pojan bravuurinumeroita kuten vaipanvaihdon yhteydessä omaan korvaan pissaamisesta ;)

Aluks oli ongelmia saada vauveli omaan pinnasänkyyn ja ylipäätään makuuhuoneeseen nukkumaan, hirveä huuto alkoi sillä sekunnilla, ku astui makuuhuoneen ovesta sisään, hän kun on päivisin nukkunut alakerrassa sohvalla niin että äiti saa helposti tarkkailtua... Nyt tosiaan monen kikka-kolmosen ja kokeilun jälkeen hän suostuu olemaan omassa sängyssään ja yöimetyksen jälkeen nukahtaa rinnalle ja siitä kun siirtää omaan sänkyyn, ei pahemmin heräile.

mut nyt alkaa kuulua alakerrasta sellaista ähinää ja puhinaa, että äipän tartteepi mennä kattomaan, josko pikkuherralla olisi lounasaika ja sitten voidaankin lähteä vaunuilemaan, kun on kerrankin ihan mukavan oloinen keli...
 

Heips!
Ja tervetuloa uusille vauvautuneille!

Meillä takana toinen yö kaikki samassa huoneessa, ja se meni paremmin kuin eka..puolilta öin vasta mentiin, olin just tankannut pienen ja sittenpä hän nukuikin jonnekin kolmeen asti. Sitten taas tissiä, mutta heräili neljän maissa, tai ainakin ölisi jotain, annoin vaan lisää tissiä niin nukahti ja seuraavan kerran taisi heräytyä joskus 6-7 maissa ja vielä saatiin nukuttua tissittleyn jälkeen ja noustiin ysiltä koko porukka.

Oiskin tämmöisiä öitä vaikka kaikki, esikkokaan ei tullut väliin möyrimään ja potkiutumaan kun vasta siinä 8-8.30 maissa..edellisyönä esikkokin pomppi taas miten sattuu, taisivat miehen kans herätä jo 4 aikaan ja senhän tietää kun ei kunnolla nukkunut tyttö sit ees kunnon päikkyjä, et millainen kiukkupäivä on tiedossa.

Miustakin tuntuu että vauva tottui jo vieressä nukkumaan, on vaikee siirtää pinnikseen. Nyt sitten viime yönä käärin hänet peittoonsa, niin et pää ja vähän käsiä näkyi ja otin koko mytn sit syliin ku imetin ja sit laitoin takas. Se ehkä auttoi vähän, ettei tuntunut niin kylmältä se sänky sit kun sinne siirtyi takas.

Sanna; Myö ei tiietä paljon vauvan py on tällä hetkellä, ei muistanut terkka mitata viimeks.

Vaunuissa ei olla pidetty vielä pientä, eilen käytiin kirpparilla mut vauva oli siinä auton istuimessaan kärryissä. Olipa sekin kierros, esikko kiukkus ja huusi(väsynyt kun oli) puolet ajasta kunnes nukahti ostoskärryjen etuistuimeen! Vauva tosin käyttäytyi hyvin, pikkuneiti nukkui koko ajan.

Taitaa Minttu heräillä taas syömään, ainakin vielä tuntuu että maitoakin tulis. Esikkoa imetin n.8kk kaikkiaan, ja sitten pitikin tehdä pikalopetus lääkitykseni takia. Saa nähdä kuin tällä kertaa käy..
M ja Minttu 12.11
 
tietäisittekö te mistä netistä löytäisi erilaisia kutsuja ristiäisiin? ois kiva laittaa erilaisempi kutsu menemään..positiivareilta en löytänyt ollenkaan :| meillä ristiäiset on siis 5.1, nimi on vielä hakusessa ei olla miehen kanssa juteltu nyt kumpi laitetaan ja mitkä ois sitten toinen ja kolmas nimi (esikoisellakin 3 nimeä niin tulee tytöllekin) ristiäistarjoilua ja vieraslistaa eilen illalla värkkäilin tuossa kun ottelin et vauva herää iltasyönnille ennenkuin itse menen nukkumaan...miltäs kuulostais meiän tarjottavat;

Makea
-täytekakku
-omatekoisia viinereitä
-tiikerikakku
-Hannu ja Kerttu keksejä (kun ovat vaaleanpunaisia :heart: )

Suolainen
-voileipäkakku
-lohicocktailpiirakoita tai lohipiirakka
-juustosarvia

Vieraita ois kutsulistalla 23 aikuista ja 6 lasta tai 34 aikuista ja 7 lasta, riippuen nyt siitä pidetäänkö pienemmät vai isommat ristiäiset ja ketka ees tuleekaan sitten...
Juhlapaikkana on paikallinen juhlahuoneisto, jossa pidettiin esikoisenkin ristiäiset, eli kotona ei tartte pitää niitä ollenkaan...jes :D :D mie kun kerkesin jo luulemaan ettei saadakaan tuota juhlahuoneistoo mut saatiin onneksi...

jahas jokos se miun romaanin kirjoittaminen riittäis ja antaisin muillekin palstatilaa :whistle:

Perfekta ja hattivatti 3vkoa (klo 17.31)
 
Heipsan!

Nyt on täälläkin käyty ekaa kertaa rattailemassa. Puolisen tuntia rattailtiin ja sen jälkeen nostin vaununkopan sisälle ja siinä nukkuu jo toista tuntia.

Meijän neiti ei sisällä nuku päiväs aikaan tuntia kauemmin, mut jos autolla lähetään liikenteeseen ja tyttö pääsee kaukaloon niin helposti nukkuu 3-4h. Näköjään sama juttu on nyt tuossa rattaissa.


loviisa : Ei oo tytöllä ollut vattavaivoja sen koomin, kun tuttelia annettiin. Eli mä kyl epäilen, et se johtui siitä tuttelista. Muuten yöt nukkuu niin hyvin.

Meillä tyttö ei ala nukkumaan yöunia lainkaan alakertaan. Oon "kapaloinut" sen iltaisin oman peittonsa mutkaan ja meidän sängyssä imettänyt. Sit kun on kunnolla nukahtanut, siirrän peittoineen päivineen omaan sänkyynsä. Yleensä klo 21.30 laitan yöunille, herää sit n. 02. ja 06 syömään ja klo 9 hujakoilla noustaan aamutoimille.

Meille soitti lastenneuvolan puolelta terkka, et hän tulee perjantaina kotikäynnille.. :/ Meillä ei oo aikaisemmin käynyt, kuin äitiysneuvolan puolelta terkka, mut nyt käy molemmilta puolilta.. Onko muilla näin? Mä oli aika ihmeissäni, kun ei aikaisemmilla kerroilla ole käynyt kuin äitiysneuvolan terkka kotona.

Meillä terkka ei mitannut päänympärystä.. Pää näyttää tosin pieneltä tai ainakin pienemmältä, kuin siskoillaan on ollut.. kattoo jos perjantaina sit mittaisi.

Mun täytyis mennä ompeleen jouluverhot valmiiksi. Ois jo ihana laittaa kaikki joulujutut, mut on hiukan kyl vielä liian aikaista.. Kovasti kyl houkuttais..

Ellu ja Emmi 2vko 1 pvä
 
Sanna-78 en ole viela kertaakaan kaynyt suomessa taalla olon aikana :ashamed: ja nyt tuntuu ettei neljan kanssa edes viitsi ressata itteensa :LOL:.
mutta saapi ny nahda jos tas ikava kasvaa niin pakko kai se on lahtea suomen visiitille,kun ei nuo lennotkaan nyt niin kalliita ole jos vaikka ryan airilta ottas?
Meilla neidilla on tullu yon aikana yska :( en uskaltanut edes nukkua sikeaan kun syoton jalkeen alkoi niin yskimaan.
Tuntuu etta tata neitia varjelen vahan liiankin hyvin,kauhee pelko kokoajan etta jotain tapahtuu?
ja vielakin tuntuu niin epatodelliselta tama elo neljan ihanan lapsen kanssa =) .
Oiskos kellaan muuten mitaan hyvia jumppa vinkkeja?
aattelin et tata omaa masua pitas yrittaa alkaa laittaa kuntoon,jos vaikka sais jonkin nakosen illallisen laitettua ukolle uutena vuotena :)
ostin jo sunnuntaina mekonkin ;)
mutta nyt taas havian,alkaa taas jutut menemaan turhan paivasyyksiin :ashamed:
jakselkaa kaikki :flower:
 
Taas tällanen päivä et pääsee koneelle useammin :D ja neidinkin laitoin ekaa kertaa nukkumaan partsille vaunuihin..saas nähä miten kauan nukkuu...meni tuossa noin klo 15...itkuhälytin on sohvan selkänojalla ottamassa itkun ääniä vastaan
 
Jospahan minäkin vihdoin ilmoittautuisin tälle puolelle :) Listaan minut on laitettukin...kiitos!

Paljon on täällä ollut asiaa... Vaipoista: laitan meidän tytölle isomman vaipan aina yöksi. "Päivävaipoissa" kastuu öisin koko neiti,mutta joskus tulee kyllä "yli" isommistakin :whistle: Pissii aikasta paljon... :/ Pelkällä tissimaidolla on tähän asti selvitty.

Ei ole toistaiseksi tämä neiti mikään vaunuissa nukkuja...sen aikaa ,kun liikkeessä ollaan siellä köllitään,mutta kun pysähtyy herää lähes poikkeuksetta :/ Tuttikin kelpaa oikeestaan vain vaunuillessa pahimpaan hätään,muuten sitä ei huoli.

Eilen iski vauvalle flunssa :| Toivottavasti menisi pian ohi...ei oikein viime yönä asettunut nukkumaan,kun aina sänkyyn laittaessa meni nenä tukkoon ja siitä hermostui...laitoin tyynyjen päälle ,että pääpuolen sai koholleen.

Muuten meillä on ollut varsin tyytyväinen neiti :heart:

lumi*+neiti 3vk4pv
 
kiitoksia kaikille tervetulo toivotuksista... =)

en oikeinhirmusti pääse ottaa nyt kantaa kaikkiin teidän noihin kyselyihin, kun meillä tosiaa poitsu siellä sairaalassa... :/ mut yritän niihin mihin pystyn ni pikkuisen käestää,et saa jonkinlaista keskustelua munkin osalta aikaseks.. :D

vaipoista joku oli kyselly, meillä tulee ne liberon tai pampersin 0koosta (olikohan se pienin?) vielä yhtä pienempi käyttöön,kun kotiudutaa ni ainakin hetkeks sit vielä, en nyt muista sillä oli joku nimikin sillä koolla ja itse asiassa meillä en ole edes kaupassa sellaista kokoa nähny,et tiiä sit pitääkö ihan tilata eriksee jostain? :eek:

pään ympärys mitasta kans joku kyseli ni meillä on 29cm,viime perjantaina kun mitattii..

muuten noin kuulumisia, ni poika on voinu tasaisesti nyt,hiukan vielä laskee pulssia,mut korjaa ne itse,eikä enää hapetus laske tuon yhteydessä.. eilen oli ollu hiukan raskaampi päivä ja oli ollu vähän enempi noita laskuja, mut johtunee siitä kun maitoon oli lisätty vielä ennestää jotain ravinnetta, mikä tekee maidosta entistä "tuhdimpaa".. meillä poitsu oli siellä tehon isoimmassa huoneessa (tehovalvonta huone,mihin kaikki saapuvat tulee ensi) 2pvää yksiksee,ei ollu muita asukkeja.. nyt olis it jo tänää kolme muutakin vauvaa siinä, mut noin nopiasti vilkastuna olivat kaikki puolta isompia meidän jässikkää verrattuna.. :D et ei varmaa kauaa pysy nuo "huonetoverit" sitten siellä..

sen verran on nyt puhuttu hoitajien kans et avosänkyy siirryttäis nyt tän viikon aikana.. :) askel eteenpäin siis taas...

täällä omassa navassa sen verta et sektio haava on edellee hiukan arka ja sitä saa varoa.. joutuu mamma housuja vielä käyttää tuon haavan takia ja siitäkin syystä et sain todeta et lantio on raskauden aikana levinny ni ihanasti et omat housut on tiukkoja ja osa jää jopa jaloista kii... muute raskaus kiloja jäljellä tasan 2kg :D
 
Mites noi kuukautiset?Tuol oliki asiasta joku ketju mut miten teillä jolla jo lapsia niin on kuukautiset tullu synnytyksen jälkeen?

Tämä tällä erää ku pimu makaa jalkojen päällä niin yhdellä kädellä kirjoitan.
 
Vaipoista kysymys:
Miten on, onko teillä kokeneemmilla jotain käsitystä aiheuttaako Pampersit enemmän vaippaihottumaa kuin esim. Liberot? Mun veljen pojille ei kuulemma ole Pampersit käyneet lainkaan, ilmeisesti joku käsittelyaine ärsytti ihoa. Meillä on toistaiseksi käytetty ja olen tykännyt niistä enemmän kuin Liberosta, jotenkin taipuisammat pukea päälle. Nyt vaan aloin kattomaan että tytön pylly alkaa vähän punoittaa ja mietin pitäiskö kokeilla merkin vaihtoa heti ennen kuin pahaksi pääsee. Kokemuksia?

Painosta, pikkupeikollako oli enää 2 kg jäljellä? Itse olen tosi tyytyväinen kun enää 5 kg jäljellä, painoa tuli sentään kaikkiaan 16 kg ja synnytyksestä reilut 2 vkoa! Ilmeisesti oli aika paljon nestettä vaikken mielestäni ollut kovin turvoksissa. Noista viidestä kilosta voikin sitten olla haastavampaa päästä eroon... Vanhoihin farkkuihin en tänään mahtunut. |O Tylsää kulkea mammafarkuissa! Toisaalta ei kovin monia isojakaan viitsis ostaa jos tästä vielä hyvinkin laihtuis :)
 
Jospa minäkin ilmottautusin vihdoinki tälle puolelle =) oon tässä lueskelemassa käyny mutta en oo saanu aikaseksi kirjottaa.

Meille syntyi prinsessa 19.11. klo 13.16 ja kokoa neidillä oli 3720g ja 50cm. :heart:

Synnytys oli pitkä,19h, ja eteni todella hitaasti.Yöllä n.klo 1 lähettiin sairaalaan ja olin 2cm auki.supistukset tuli 6-10min välein. aamuun mentiin ammeen ja ilokaasun avulla ja edistystä ei ollu tapahtunu ollenkaa 8.30 mennessä,jolloin edelleen vain 2cm auki jolloin sitten puhkaistiin kalvot.siitä alkoki aivan järkyttävä tuska,musta tuntu että mä kuolen ennenku saan sen epiduraalin.mutta sitte kun se sain,oisko ollu jotai 10 kello tai sinne suuntaan ainaki ,helpotti.sain vihdoin ja viimein nukahdettua hetken. jossain vaiheessa alko sit tuntuu niiku tuntisin taas supistukset ja epiduraalia lisätiin,ja kun vieläki tuntu,nii kätilö tuumas että antas vielä jotai,mutta kurkkas sit alapään tilanteen. "joo ei me mitää puuduteta enää,me aletaa synnyttää" mä olin aivan että täh,siis nytkö :LOL: hetki siitä ja alettiin ponnistaa ja 16min päästä tyttö näki päivänvalon :heart:

Prinsessa on vallottanu äitin ja isin aivan täysin.
Ristiäisiä ollaan alettu järkkäilee ja tarkotus ois pitää ne 15.12.

mutta nyt "vähän" myöhäselle iltapalalle..vähän rytmit on sekasi ku nukutaan pitkin päivää ja illalla kukutaa myöhään.

miiku ja neiti
 

Yhteistyössä