*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta jotenki tuntuu,et enempi nyt miettii tota lähtö juttua,ku ekan aikaan.Ekalla kerralla mulla ainaki toimi se,et ku supistukset tuntuu itestä ns. kestämättömiltä,ni sit lähtee.Nyt kun on kuiteski saatava toi esikoinen johonki ja miehen työmatkaki on pidentyny ihan reilusti.Lisänsä asiaan tuo vielä toi synnytyksen keston mahollinen lyheneminen.Tosiaan ku aattelee,ni ukko on melkein 30 km päässä töissä,ei kotona ihan hetkessä ja sairaalaanki on matkaa se lähes 70km,sit vielä on noi talvirajotukset ja ihanat tolppapoliisit!Eli mulla menee varmasti yli puoltoista tuntia soitosta ukolle ni siihen,et oon sairaalassa.Tuskin tulee kuiteskaan ekasta supistuksesta soitettua :D Kärvistellään ja mietitään,et jatkuukohan nää vai ei...

Vimpula

Nita Nyt TIEDÄN mitä tarkoitat,kun supistukset menee jalkoihin,siis NYT TIEDÄN.Eilen illalla meinas jalat mennä allta saunan jälkeen ja koko kroppa meni mutkalle .TÄnään koskee selkään ja jalkoihin.Kai nää supistuksia on????
On se joo kumma vaik neljättä ootellaan,niin supistustuntemukset on joko niin erilaisia tai sit muisti on mennyt.
En todellakaan tiedä mitä nää tällaset kivut on.Mut sattuu helkutisti.
Ja luulen tuntevani ne OIKEAT supistukset,niitä tuli viime yön ajan,mut nyt en tajuu...VALitus,valitus ja kersat tääl mun kans kotona.Ei jaksais olla hyvällä tuulella niille.
Nyt meen laittaa kuopusta päikkäreille,ja sit taas kaadun ite sohvalle.Keittiö on kuin pommin jäljiltä,mut ei täs kivus viittis keittiöökään siivoilla |O
Tulikellukka ja nelkku 38+3

Täällä on ihan sama ton lähtöjutun kanssa, vaikka on jo viides lapsi niin ikinä en ole ollut näin epätietoinen sairaalan lähdön kanssa. Aikasemmat lapset kun on syntyneet selkeästi niin että kun supistukset on alkaneet ja ollet jonkun aikaa säännöllisiä niin sitten on menty ja vauva on sillä reissulla syntyny.
Tän raskauden kanssa supistuksia on nyt jo ollu enempi kun aikasemmissa yhteensä ja vielä vaan on mahassa, en usko tän vauvan syntymään ennenkun on pää ulkona tai no voihan se vielä siitäkin sukeltaa takaisin :whistle: :kieh:
Nyt on monena yönä jo ollut sellanen olo että tänään se syntyy mutta niin sitä vaan ollaan edelleen kasassa |O
En ole yhdessäkään raskaudessa ollut näin kärsimätön mikä varmaan johtuu siitä että oma vointi on niin huono kokoajan. No luonto varmaan varmistelee ettei meidän perheeseen enää kuudetta lasta tehdä :whistle:

Voikun kuultais jo vauvauutisia Perfektalta tai Hillalta....tai joltain muulta

:D

Vimpula 05 ja 07: Joo, mulla vähän sama juttu. Miehen työmatka reilut 30km ja että saan sen töistä kotiin kestää 45min ja sit vielä matka sairaalaan 50km. Eli pari tuntia :o Ja viimesin synnytys kesti 4h.. Ei tässä mitään paniikkia oo ollut :ashamed: Mut kai nää jotenkin aina ratkeaa..

Mä olen kans ajatellut, et sitten kun on pää kainalossa, niin sitten sairaalaan, vaikka sitten ambulanssilla. Ei kai tässä muu auta! Pitää vaan toivoa, et yö aikaan alkais synnytys.. olis mies lähettyvillä.

"kiva" kuulla että muitakin mietityttää tuo lähdön hetki.
No minulla ei pitäisi kai olla kuitenkaan mitään valittamista kun tuo sairaala on tuossa 1km päässä ja mies töissä 5km päässä, jos ei ole reissussa, mutta siis taksilla pääsen sairaalassa käymään vaikka vartin välein jos siltä tuntuu... :whistle:
Tuli muuten mieleeni te, jotka ette nukuttua saa, että meille sanottiin sairaalassa, että sekin on syy mennä osastolle, jos on monta yötä ettei saa nukuttua siis kipujen takia, niin pääsee sinne yöksi lepäämään kunnon kipulääkkeitten turvin, jotta jaksaisi sitten synnytyksen.

Ootteko muuten muut tietoisesti oleillut kotosalla, siis tarkotan ettette oo lähtenyt enää esim toiseen kaupunkiin, kun on laskettuaika käsillä?
Mä vaan mietin, kun on tuossa la:n lähettyvillä muutama meno, mutta uskaltaako sitä lähteä, vai ootteleeko sitä vaan kotosalla ja menettää järkensä. Siis kun ois kiva kun olis sitten jotain puuhaa, ettei vaan odota lähtöä, josta ei kuitenkaan koskaan tiedä... olipas selkeä kysymys...

Enni

Mulla kans sama ongelma lähdön kans..kahesta ekasta meni vedet, joten "helppo juttu" tietää,et pitää mennä. Nyt oon ihan paniikissa, jos alkaaki supistelulla..mulla kans mies töissä puolen tunnin päässä, ja sairaalaan menee tästä kotoo puoltoista tuntia. Eli kaks yhteensä, jos päivällä lähtö tulee. Ja sit noissa aiemmissa supistelut on alkanu vasta vesien menon jälkeen, ja ei oo kauaa menny,et lapsi on syntynyt..eli kauhukuvat synnytyksestä auton takapenkille mielessä :kieh: no niin heti alko supistaa pelkkä ajatus :o

tosta influenssarokotuksesta vielä, en minäkään varmaan muuten sitä laitattas, mut tolla typyllä on astma, ja meillä nuhat on suoraan sieltä kotosin..eli kauhee hengenahdistus kun nuha tulee..niin jos sais edes ton taudin vältettyä.

Jospa menis vaikka keittään kahvia, muuta tekemistähän ei tässä olekkaan :laugh:
Kun ei viittis/jaksais/kehtais tehä YHTÄÄN MITÄÄN, vaikka kymmenen hommaa odottais..no kerkeehän tuota. Onko kellään muulla tällasta typerää olotilaa,ettei mitään kehtaa |O

Tota mäki toisaalta toivon,et synnytys alkas yöllä,ton pojan kummin kans on soppari,et se sit kiitää meille,jos näin käy.Mulla vähä muuten helpotti toi jalkojen alta meno,ku aloin ottamaan kokeiluluontosesti magnesiumia.

Esikoisen aikaan taidettiin olla vielä edellisenä sunnuntaina jokkiskisoissa,poika synty sit keskiviikkona,mut mulla ei ollu siinä raskaudessa mitään häikkää.Nyt arveluttaa lähtee mihinkään ihan jo näitten kipujen takia.Sen tähen varmaan on pinnaki välillä tosi kireenä,ku ei uskalla mihinkään lähtee.Pitäs varmaan hakee terkkarilta rollaattori ni uskaltas liikkua johonki! :laugh:

Mulla on tästä sydämen asialla sarjasta menossa jo toinen kierros...Minäkö sohvaperuna? :D Ei kuiteskaan heti aamulla saa mitään aikaseks.Sit on hyvä,ku esim huomenna mul on aamulla neuvola,ni pitää kattoo se jakso jo tänä iltana,huominenhan on uusinta...

Mulla taitaa olla taas vähä pitkä aika ja juttukaverin puutostila...Kaikki töissä ja poika nukkuu.Toinen koneellinen pyykkiä kuiteski pyörimässä ja uuniki lämmitetty :saint: Onko teille muille tullu jotain ihme neurooseja noitten pyykkien tai jonku muun suhteen.Mun on pakko pestä saunomisen jälkeen vaikka puolenkoneen täytöllä pyykit pois,ihan jo sen takia,et ei jää siks aikaa likaseks tai muitten pestäväks ku oon sairaalassa!

Vimpula

Hehe, minä kans neuroottisesti pesen pyykkiä ja ostan jääkaappiin ruokaa..ihan niinku täällä ei kukaan osais mitään sillä välin kun minä olen poissa :whistle: taidan luulla olevani korvaamaton :laugh:

Telkkua minä en oo hirveesti jaksanu katella, nooh, jotain Tuhkimotarinaa aina välillä, se on aika kamala, mut välistä aina kiva katella..

Tää nettipalsta on tosiaan se joka on koukuttanu kaikkein pahiten :ashamed:

Ihan kivasti alko äsken supistella (siis voiko ne olla kivoja?) muttei tästä mitään tule kummempaa kuitenkaan, joten eipä aleta toivoa mitään. Pitää alkaa vääntää ruokaa kohta uuniin, kun kello alkaa jo olla tuon verran :wave:

Musta alkaa tuntumaan,et noi supistukset ois ihan yli-ihania vieraita :laugh: Pitäs varmaan ihtesäkki alkaa ruokaa värkkäämään,kiinnostus on vaan aika minimissä.

Toisekseen,ei ois pitäny alkaa kehuskelemaan tolla magnesiumilla,heti tuli muistutus!Eli ei vaikutusta vaivaan.Pitäs opetella olemaan hehkuttamatta,sama ku noitte suppareittenki kans,heti ku siltä tuntuu,et nythän täs vois jotain tapahtua ja mainihet asiasta,ni ne loppuu ku seinään. :headwall:

:laugh: Voi ne supistelut olla kivoja! :D Tulis vaan pitkään!!Ärsyttäviä tommoset pienet.. paha mieli vaan tulee..

Mä en oo pahemmin kattonut telkkaria.. oikeestaan ainut mitä päiväs aikaan saatan kattoon oon BB 24/7.. voitteko kuvitella? :laugh: Mitä? mullako ei elämää? :D

Heissulivei taas :wave:

Täällä vielä yhtenä kappaleena ja nyt alkaa tuntumaan että ei tapahdukkaan mitään.. *minäkö malttamaton*

Keskiviikkona taas ois neuvola..saas kattoo mitähän mahamitalle kuuluu..
Viime viikolla oltiin tytön kanssa 2½-v tarkastuksessa ja tarjos samalla sitä influenssarokotetta. Päädyin kumminkin siihen, ettei oteta sitä nyt.
Nyt sitten tytölle tulikin nuha, kiva kun just vajaa kk on aikaa edellisestä. Sen ei tarvii ku nähdä joku kenellä vuotaa nenä ni jo on ite kipee :/

Miestä taitaa enemmän jännittää se synnärille lähtö, eilen jo kysyi äidiltään voiko tyttö tulla sinne sitten yöksi, taisin ite näyttää :o ku kuuntelin niitten juttua.
Autossa sit tajusin sanoa että mitä se nyt jo alkaa varailemaan hoitajaa ku ei edes tiedä koska toukka suostuu syntymään..soitetaan sitten ku on se hetki, kyllä jompikumpi mummi sitten ehtii.

Siivoomaan tarvis alkaa, mutta ONNEKS sain tytsyn unille ni voin sitäkin hommaa lykätä hyvällä omallatunnolla muutaman tunnin eteenpäin :whistle:
Mikään ei kiinnostais ja mitään ei jaksais tai huvittais mutta pakko se on ku muuten homma hajoaa käsiin..viikonlopun vedin velttoa enkä ees miestä käskeny siivoomaan, nyt sit kostautuu sekin :p

Juuh ei mitään uutta tännepäin....laitettiin satsi tuossa ennen yhtä ja toista en ilmeisesti saa edes tälle päivälle...musta vois ihan hyvin kyl antaa, kyl sen synnytyksenkin jaksais yöllä ennemmin kuin tän kiduttavan oottelun... :headwall:

mikä ihme vikä sitä voi ihmisellä olla että nuo tabut ei meinaa tehota, kanava oli lyhentynyt lauantaista sentin, mutta siinäpä se sitten, nyt kun ois muutamia suppareita tullut ja kanava ois lyhentynyt entisestään, niin oisin päässy saliin tippaan, näin sanoi miulle lekuri..
senkin takia haluan tänään sen toisen tabun et tää alkais, lauantainakin se toinen tabu vasta antoi ne muutamat imakat supparit, mitkä sitten lyhenti sitä kanavaa...mut joo äiti ja sisko tulee käymään tänään poika ilmeisesti mukanaan, mies sanoi et hän vois jäädä kotiin lepäämään kun on väsynyt :laugh: :laugh:

Kyllä minä sen ymmärrän kun on koko ajan ollu tuli persiin alla ja koiranunta nukkunut et jos soitan..

Mut palailen jälleen kun on jotain tapahtunut tai ei :snotty:

Perfekta ja hattivatti 39+5 :o

Morjestaaaaa |O

nousin vasta kahdelta :laugh: oikeesti juoksin vessassa kahen tunnin välein yöllä ja joka kerta vatsa niin saamarin kivikovana..aamulla oli selkä ja alavatsa todella tulessa ja nyt koko ajan vatta kovettuu muttei koske. Selkäsärky oli kuin pahimmat menkkakivut :o Eli semmosia.

Koita Perfekta jaksaa, eiköhän pian ala tapahtumaan ;)

Ellu24:onneks mä en oo ainut, joka tuijottaa bb24/7 :whistle: päivisin ei vaan telkkarista tunnu tulevan yhtään mitään!

Musta on tullut nykysin ihan saamaton! en saa mitään hyödyllistä tehtyä eikä kauheesti edes innosta alkaa mitään tekemään kun heti alkaa supistelemaan :headwall: ens viikkoa siis odotellessa...

Jokohan Hilla ja Perfekta on saanut omat nyytit syliinsä? =)

Huomenna olis sitte viimenen neuvolakäynti yhdessä koossa ;) tää turvotus muuten mitä mulla on, on nyt ihan järkyttävää, varsinkin sormissa. Ne on jo heti aamusta kauheet nakit ja niveliin oikeen sattuu kun yrittää sormia koukistaa :o paineet on kuitenkin ollut nyt ihan kunnossa, joten en oikeen edes osaa huolestua :whistle:

Pitäis lähteä hakemaan autoa huollosta. Ottaa niin päähän kun sinne menee 400? :kieh: kallista on tuo autoilu... :kieh:

H82 37+6

Päivää kaikille! Täällä edelleen yhtenä, vahvasti. En tiiä, ei vissiin oikein oo supistellutkaan - tai sit miulla tuntuu pelkästään selässä. Tunnin välein kävelytti viime yönä tuo selkä, mutta oli kyllä hyvin lähellä ainakin issiaskipua jos ei jopa just sitä. Sit vielä koiru sai jostain lenssun ja piti tänään käyttää eläinlääkärissä kun reppana vaan aamun koris, hengitti hirveen nopsaan ja täris peiton alla kun horkassa. Noh, sai ekan antibiotin ja sit tulehduskipulääkkeen jo siellä vastaanotolla ja nyt on kun toinen koira. Ja itekin sain vähän aikaa torkahdettua.

Tuosta lähtemisestä - matkaan saa varata sen tunnin meillä, joten sekin vähän jännittää, ja mies ei oo pitkällä mutta ennen kuin on sit käyny oman auton vaihtamassa kun päivät liikkuu työautolla - pakettiauto johon en kyllä suostu nousemaan :laugh: niin siihenkin oma hetkensä menee. Mutta eiköhän sen sit tiedä kun pitää mennä.

Huomenna olis taas nla, saa nähdä mitä sanoo.

HT ja veturi 40+3

Tulin vain ilmoittelemaan, että kaksostyttöni syntyivät 25.10 37+3 viikoilla.
A-vauva 2610g ja 47cm
B-vauva 3105g ja 49cm
Hyvin on kaikki lähtenyt sujumaan vaikka A-vauva viettikin pari ensimmäistä päivää keskolassa, kun oli niellyt ja hengittänyt lapsivettä. Ihania ja kilttejä pampulat ovat, mikä tietysti lämmittää yh-äidin mieltä. =)
Onnea kovasti kaikille vauvautuneille ja jaksamista vielä masun kanssa tuskaileville. :hug:

Terv. Miki ja tytöt 11pv

Nyt on taas neuvola takana ja seuraavan ajan anto la:lle eli ens maanantaille.. viikko vielä ;)
Kaikki oli ihan hyvin, paineet taas nous kun siellä otettiin,verrattun kotona otettuihin mut ihan tyytyväinen oli terkka silti. Opiskelijakin oli siinä mukana ja voi kun toinen ei oikein uskaltanu vatsaa kunnolla edes koskea.. luuli vissiin että se sattuu kun niin hellästi koski :D no tietysti kun ei sitä kokemusta vielä ole..
Terkka anto mulle noita pissantarkistustikkui lisää et sillon tällön voisin kattoo jos jotain sinne ilmestynyt ja jos paineet tuntuu nousevan. Toivotaan et se tästä ilman mitään ongelmia..

Otti hemoglobiininkin mitä ihmettelin koska ei täällä oikeen "ylimääräsesti" niitä otella mut ihan kivahan sekin oli tietää. 127 se näytti, kuulemma tosi hyvin varsinkin kun en oo rautaa edes syönyt viikkoihin. nE loppu niin jaksanut lisää ostaa.. Ed. kerran kun hemppa otettiin niin oli 132 ja sillon söin rautaa eli ei kauheesti oo tippunu.. se oli 9.10.

Sf-mitta oli tipahtanu ja epäili että vauva on vaan lisää laskeutunu,sanoinki että no musta tuntuu että kohta se tipahtaa että ois niin alhaalla :whistle: Viime viikolla oli 34 ja nyt 32. Kuulemma jotain vajaa 3kg veikkas.. että visisinkin aika pienikokoinen vauva tulossa jos on sitä uskominen :whistle:

Paineita käski katella.. ja jos jotain vois ylös laittaa niin ois kuulemma ihan hyvä. Voi ottaa sit sairaalaan mukaan sen paperin et sielläkin näkee et on ne paineet ollu ihan "normaalit" vaik neuvolakortissa onkin pikkasen koholla.. No en tiiä onko sikäli paineiden nousulla välii jos kaikki muuten ok.

Turvotusta ei oo, mut painoo oli tullut +600g viikossa :O Veikkaanpa että johtuu siitä kun vauva kasvaa. ja mulla ei oo paino muuten raskausaikana noussu et vissiin nyt sit lopussa.. No oishan se kiva päästä niistä kuiteskin sit eroon kun vauva on maailmassa.

Siitä tulikin mieleen; ONKO MONILLE JÄÄNYT NE KILOT SIT VIELÄ KOTIIN VAI VAUVANHAKU REISSULLE? aattelin vaan että onkos niitä vaikeekin sit saada pois kotona :ashamed:

PERFEKTA:lle edelleen tsemppiä! :hug: Epäilemättä turhauttavaa :hug:

Näin ensikertalaisena tosiaaan mietin että millos sinne sairaalaan pitäis lähtee.. mut oon jotenki ajatellu et sit kun ei enään kotona kestä olla niin ois hyvä aika sinne soitella /lähteä. Ja jos vedet menee tai alkaa lapsivettä muuten tihkuu niin sit soittaa ja kysyy sieltä neuvoa. "onneks" tästä ei oo ku 10min motaria pitkin mut silti..voishan seki olla toisaalta liian pitkä aika :D tuskinpa kuitekaa esikoisesta.. ja mä oon jotenkin asennoitunu siihen et tuskin mikään kiire kuitekaan tulee :whistle:

TULIKELLUKKA: Kyllä noi suppareilta joo kuulostaa..aika lailla niiltä minkälaisii mullakin on :/

TIPI: Mulla oli sillon kesällä kun päivystykssäkin kävin niin samanlaista kipuu..tuhannesti pahempaa kuin menkkasäryt :ashamed: :o |O Ei tuntunu kivalta ei!

Tänään on ollu menkkamaista jomotusta taas mut ei pahasti ja pari kertaa käyny jalkoihinkin. Maha menee vähän väliä ihan kovaks mut ei satu.. et kaipa se tästä näin.. :xmas: '

Mutta nyt meen syömään ja jätän muillekkin palstatilaa :wave:

Enpä paljon ole ehtinyt/muistanut tänne kirjoitella, mutta tulin nyt kuitenkin ilmoittamaan että 28.10 meille syntyi tyttövauva! :heart: Painoa nyytillämme oli 3990g ja pituutta tasan puolimetriä. Koko perhe voidaan hyvin ja ollaan ikionnellisia uudesta pienestä perheenjäsenestä. =) Ei muuta kuin onnellista odotusta marrasmasuille ja onnittelut kaikille joilla kullannuppu jo tuhisee vieressä! :flower:

miki-77 Paljon Onnea!! :flower: :flower:

Jaksamisia Perfekta!

Mulla on kanssa hirveesti ollu mielessä toi sairaalaan lähtö, tai siis se että kuinkahan monta kertaa sieltä kotiin käännytetään :whistle: meiltäkin kun ajomatkaa sairaalaan on vain 5min. Toivoisinkin että kun se hetki koittaa niin tulis lapsivedet, niin se olis ainakin varma merkki!

Hitsi, kun mäkin mielelläni kattoisin telkkua, mutta kun ei saa hyvää asentoa!!! Ennen seurasin kaikkia sarjoja, vaikka kävin töissäkin, nyt vaikka oon kotona, tuntuu että tosi vähän tulee katottua, ainut miten pystyn olemaan, on puoliksi maata maassa, puoliksi säkkituolin päällä. Mutta se hyvä puoli siinä on kun ei pysty katsomaan, on se että tulee liikuttua paljon (ennen ei ollenkaan) kun joka ilta pitää lähteä kävelylle, että on edes jotain tekemistä, ja siedettävä olo :/
Taidanpa nytkin lähtä lyllertämään äitille iltakahville!! :wave:

Onnittelut Rosa Dumalis ja Tupla onnittelut Mikille!

:heart: :heart: :flower: :flower: :heart: :heart:

Mulla tuli esikoisesta kiloja 2,7kg ja sairaalassa niistä lähti 8kg,eli hyvä laihutuskuuri oli!Ei tästäkään oo julmetusti tullu,eli näillä näkymin laihempana tullaan takasin.

onnea miki ja rosa dumalis :flower:

TAHTOO KANS JO!!!!!!

HT ja veturi 40+3

Jokohan lumihiutale on muuten päässy tositoimiin kun ei oo näkyny..meillä oli la samana päivänä, viime perjantaina :)

Yhteistyössä