*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä taas yksi hyvin nukuttu yö takana. Eikä kummempaa. Välillä pitää ihan katsoa mahaansa, että muistaa olevansa raskaan.
Keli on täälläkin vetinen. Saisi nyt lumet tulla ja jäädä minun puolestani.

Perfektalle edelleen voimia todella paljon!!!!! Varmasti rankaa tuo tuollainen odottelu. :hug:

Nyt katsomaan sydämen asialla ja sitten taas ehkä tänne :ashamed:

Enni ja JalMari 37 jee, nyt saa luvan kanssa alkaa synnyttämään :D

n77:lle oikein paljon onnea :) :flower:

Tänne tulee niin paljon juttua ettei kerkee lukee kaikkee..

Kiitos vaan, kun ootte meen pikku pimusta tykänny, on hän kyl niin söpö :heart: :)

Ristijäiset olis sitte 8.12 ja nimi nyt on valmiina mut ei oikeen löytyny aiemmin sopivaa aikaa, et kaikki pääsis paikalle kenen pitääki päästä. Tää pikkujoulukausi on sellasta.

Hillalle ja Perfektalle tsemppiä jos ei jo vauvat ole maailmassa.

Mitäs, teenko tonne vauvat 0-12kk vai mikä se on, niin pinon marraskuisille vauvoille?

Sanna ja pikku-pimu 2 vkoa :heart:

Laskettunapäivänä 2.11 klo 21.55 syntyi tyttö 3510g ja 51cm :heart:

Synnytys oli nopea32min. !! Siitä myöhemmin enemmän... nautiskellaan nyt tästä vauva-arjesta ja räjähdyksen partaalla olevista tisseistä :whistle:

Onnittelut myös muillekin vauvan ssaneille :flower:

lumi*+tyttö 5pv

Onnea Lumihiutale! Et tosiaan hirmu pitkään joutunut "kärsimään"..

Yritin jo tänä aamuna tänne laittaa juttua, mutta, kuten yleensä koko homma lensi jonnekin bittiavaruuteen..jee jee..

No, sitä ainakin piti sanoa, että eilen illalla masukki yritti vissiin itse etsiä ulospääsyä, sen verran kovasti tunki tuonne häpyluuhun..hemmetti kun tuntui ikävältä, muutenkin oli hirmuinen meno päällä ja tänä aamuna on jatkunut potkuharkat kylkiluita päin, monta kertaa aamulla katottiin miehen ja tytön kans ku nous pieni kumpu tuohon ylämahalle.

Jotian muutakin oli, mut nyt tuppaa kiire päälle..palailen siis paremmalla ajalla..
M ja rv 39+3

huomenta.

ONNEA LUMIHIUTALE :heart: :flower: Mäkin mielenkiinnolla odotan noin nopeeta synnytyskertomusta :whistle: :o

SANNA-78: Kyllä se mulle käy että pinkan teet vaikka sinne :) Vaikka ite kärvistelen vielä täällä puolen niin jossain vaiheesa sinne varmaan suuntaiskin ;)

KRISTA1: juu sovitaan niin että mennään yhtä aikaa tänään

:laugh: Mä kun ekaa odotan niin tiedä yhtään kauan tässä vielä menee..Joka päivä aattelen et jokos tänään mut ei ainakaan tähän mennessä.
(.) Muuten on pikkasen supistellu täs aamulla.. mut yö meni taas yllättävän hyvin :whistle: Mitäköhän enteilis. Sai kyl veskis ravata mut ei kipuillu tai mtn. Ootan taas "innolla" millos se se alkaa.. Kerran tais vihlasta oikein kunnolla,mut ei muuta.

Päätä särkee.. mut pissa ja verenpaineet oli ok. et tuskin mitään kummempaa..ja voihan sitä päätä särkee ihan muuteskin!

Jos koirat lähtis käyttää ,jos siitä tulee jotain kun supistelut (ainakun niitä on niin melkein aina) ne käy vain jalkoihin :ashamed: Mut ei sais valittaa! Jotain ne saa aikaseks ja sitä myöten vauva tulee pihalle! (toivossa on hyvä elää :P)

nita ja vaavi 39+1

Neuvolaterveiseni:
Painoa ei ollut tullut yhtään,vaan oli tippunut taas alaspäin
Hb 141,ja se oli noussut 129:stä ilman rautatabletteja (meil on rautapitoinen oma kaivovesi)
Verenpaine 106/76
Syke 140
sf 36,tosin supisteli koko tutkimuksen ajan (viimeksi oli 34)

joo tuosta painonnoususta ja tytön ja pojan syntymästä...mulla on kaikki siis poikia ja keltään ei ole mennyt kymmentä kiloa rikki,mutta siskoni on saanut tytön ja pojan ja nyt oottaa poikaa taas,niin kyllä hän on paisunut kaikilta yhtä paljon. Ja tiedän monia,jotka on ollut tyttöä oottaessa myös pieniä. Eli eipä tuo varmaan aina pidä paikkaansa.
Jatkan paremmalla ajalla,tääl on hirvee konsertti

Onnea Lumihiutaleelle! :heart: :flower: :heart: Jos meinaat vielä lisää tehä,ni kannattaa varmaan varata huone sairaalasta jo ku viikot on 30 =) Ihan oikeesti,mä katoin tota aikaa ihan kauhusta kankeena!!!

Neuvolassa tuli käytyä,vihdoin supparit saanu ees vähä jotain aikaseks.Kohdunsuu on jopa sormelle auki...kärvistelyä voi kuiteski jatkua vaikka hamaan tulevaisuuteen.Vauva on kiinnittyny.Hemppaki oli noussu ilman,et oisin pitkilleen rautoja nappaillu 144...Oma paino taas vähä tippunu,paineet ok,pissa ok.Noh,joskohan toi joskus tuolta ulos tulis.Joskohan menis vaikka päikkäreille pojan kaa,voi olla mielenkiintonen ilta tulossa ton sisätutkimuksen jälkeen!

Vimpula ja hormoonihiiri 38+4

Onnea lumihiutale tytöstä! :hug: No ompas sulla ollut menoa.. ihan kauhistuttaa edes miettiä asiaa.. :o tota.. mahdoitko sairaalaan ennättää?

Nyt on kyl marraskuisissa tyttövalta.. vai onko pojat nyt vaan vähän hitaampia poksahtamaan..?

LilliMenninkäinen: Kaikki muutkin on veikkaillut meille poikaa.Tyttöjä odottaessa oon todella levinnyt joka suuntaan ja ollut monen mielestä aika huvittavan näköinen (muuten olen kooltani pikkuinen) ja nyt ei oikeestaan ole tullut muuta kuin rantapallo mahan kohdalle. Mut kattotaan nyt.. minun ja miehen sisaruksilla on tapana tehdä vaan toista sukupuolta eli pelkästään tyttöjä tai poikia.. me ollaan kans oltu hyvin mukana tässä, joten olisi "outoa" rikkoa kaava, jos nyt kahden tytön jälkeen saataisiin poika. (tais olla aika sekavasti selitetty) :D

Tänään on aika kiitettävästi supistellut, mut ei oo vielä pääkainalossa-oloa, joten eiköhän täällä vielä jatketa kovempien supisteluiden odottelua..

Kukkakimppu ja halaus kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: Perästä tullaan ;) Todella näyttää tyttöjä tulevan aika lailla. Kuulemma pojilla kestää kauemmin jotta ehtii kivekset kypsyä :laugh: ?

Suppareita tuntuu olevan koko ajan eli vatsan kovettumisena huomaan mutta eipä niihin kipua liity. On kai se niinkin että ne ns. kivuliaat sitten alkaa kerrasta eikä paljon varotuksia etukäteen tule :/ Aika kuluu oikeastaan kotona vaan, ruokakaupassa pystyy käymään mutta joku kaupoissa 'pyöriminen' ei tunnu enää kivalta. Jalat on tulessa vähästä seisomisesta.

Moni on kirjottanut että lähtee metsästämään suppareita kävelylenkille. Musta tuntuu että supparit ja kaikki muut 'vaivat' helpottaa jios lähtee liikkumaan. Eli täällä saa parhaat supparit aikaan ihan vaan olemalla?? Esim tässä koneella :D

VeetiVilma on rauhottunut todella paljon ja saattasin jopa huolestua ellei LA olisi näin lähellä. Huomenna taas neuvola ja pelottaa valmiiksi se punnitus...
Tänään on mun ukin synttäripäivä mutta ei taida vauva syntyä samalle päivälle :whistle: uskon että hän tahtoo ihan oman merkkipäivän :D

Jaksuja kaikille meille :hug:

Onnea Lumihiutaleelle!!! :flower: :heart: Sähän se oikea syöksysynnyttäjä olet ollut! ;)

Aamulla vierailtiin taas neuvolassa. Kaikki ok, mitä nyt painoa tullut lisää tasan kilon viikon aikana! :o Tällähetkellä siis painonnousua yhteensä 13,5 kiloa ja lisää taitaa vielä tulla... Mutta jotenkin uskon, että kyllä ne kilot sitten raskauden jälkeen lähtee... Valitettavasti nuo pari arpea toisessa rinnassa (muualta en ainakaan vielä ole bongannut?!) ei vain mihinkään lähde. :/ Kaveri ei ole lähtenyt laskeutumaan alaspäin, joten hukkaan on menneet mun viimepäivien toiveajattelut. :| Höh.

Neuvolasta suuntailin sitten kaupungille. Tulevalle isukille on nyt koottuna "isyyspakkaus" isänpäivälahjaksi. :) Seuraavaksi ajattelinkin suuntailla vaakatasoon tuonne kissan seuraksi makkariin. Kuinka kaupungilla käyminen voi ottaa näin kovin voimille... :ashamed: Mahassa on kuitenkiin taas joratsut menossa. ;) :heart:

mussu & pulla 37+4

Onnea hirmuisesti nyyttiensä kanssa kotiin päässeille!

Eilen kävin taasen neuvolassa, eikä mitään sen ihmeemmpiä sielä oikeastaan ollut.
rv37+4
paino +267g/vko (yht.11,6kg tullut)
Turvotus +/-
RR 139/82
pissa puhdas
Hb 137
SF 35,5cm

Mutta tänä aamuna tuli limatulppaa ainakin osa ulos! Oli veriviiruja siinä klöntissä ja toinen iso klöntti 0li sitten ihan kirkasta limaa! On nuo harkkasupparit siis jotain aikaan saaneet tuolla kohdunsulla! :) Jospas ei siis yliaikaisesksi ainakaan tämä vaavi menisi...toisaalta ei nyt ihan vielä tarvitsisi kyllä syntyäkkään, että noita tenttejä vielä ennättäisi tehdä...

Perfektalle jaksuja jos ei vauva vieläkään maalimaan ole tulla tupsahtanut!

kyyhknen ja vaavi 37+5

En oo oikein jaksanu taas kirjotella,lueskellu kyllä oon..tekstiä tulee kyllä tänne niin paljon että tuntuu ettei perässä pysy,kaikilla vissiin polttelee jo tuo synnyttämään lähtö :D

Täällä taas sunnuntai aamuna herättiin siihen ku pöksyihin valahti jotai. Pytylle ku istuin niin verta valu aivan lorisemalla. eikun oysiin taas. Nyt tuli jotenki enemmän mitä aiemmilla kerroilla tullu ja oli paljo vetisempää. Lääkäri sitte tutki ja sano että lapsivesi on aika vähänä, että voi olla että veren mukana tuli sitten vettäki. en sit tiiä oliko sitä vai ei???se sitten väläytteli ajatusta käynnistämisestäki tällä viikolla.
menin sitten osastolle taas seurantaan ja vuotoa tuli vielä vessakäyntien yhteydessä pari kertaa,mutta loppui sitten. wc-suihkuluvalla olin sitten sunnuntain siellä.
Maanantaina sitten pääsin jo aamupäivällä lääkärille ja oli puhe tästä käynnistyksestä. Ymmärsin näin että jos mulla ois ollu paikat yhtää auki nii oltais voitu puhkasta kalvot ja käynnistää synnytys.mutta kun ei niin ei. :/
kysyin sitten että entäs ne tabletit sitten?ei kuulema mielellään lähetä niillä käynnistää sillon ku lapsivesi on vähänä,vauvalla ei välttämättä ois hyvä olla.
mutta sano että katotaan nyt jos alkaa vuotaa ni sit käynnistellään ja myöski seurataan tuota lapsivesi tilannetta.
Pääsinki sitten jo eilen kotiin kun asun kuitenki nii lähellä että pääsen nopeasti takasin jos jotai tulee.
mulla on nyt huomenna neuvolalääkärille aika ja maanantaina osastolle aika heti aamusta klo 8, ja hoitaja sano että varautuu siihen että jos käynnistellään ni käynnistellään tuolloin.Ai nii,vauvan painoarvio oli nyt reilu 3,5kg.

kyllä haluttas vauveli saada jo pois masusta,on nii tympeä kun jatkuvasti vuotaa tuota verta ja saa juosta oysissa. :/
mä kyllä toivosin että jos ei käynnisty synnytys itestää ennen sitä nii voisivat alkaa sen sit maanantaina käynnistää..pitää varmaa tosiaan pakata vähän tavaroita mukaan sinne kun menee jos sattuu että sinne sit jäädään,ei tarvi ukolla niitä käyä keräilee sitte erikseen.

Ja voi vitsi että mua nii ottaa päähän nää kyselijät...joko joko,jännittääkö synnytys,plaa plaa... :kieh: ihan niiku sitä ei sit ilmotettas kun vauva on syntyny!!!

Miiku 38+0

Oikein isot halaukset ja onnittelut täältäkin kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower:

Sanna78: Tee ihmeessä jos vaan viitsit, niin pino vauvojen puolelle.. Voi tosin mennä jonnin verran että porukka sinne siirtyy :)

Siis voitteko kuvitella!!!! Tämä rouva sitten joutuu sokerirasitukseen viikoilla 37+6!!!! Tää on iha uskomatonta :headwall: Huomenna pitäis sitte mennä aamutuimaan sitä litkua maistelemaan.. Jos paastoarvot on koholla niin kuulemma heti lähete äitipolille, mulla kun pissat oli kolmella plussalla sokerien osalta viimes. Ja paineet on koholla aina vaan.. Tosin tuntuu ku kattoo teidän muiden paineita, esim kyyhkynen-82 paineita niin tulee tunne että miksi hitsissä mun paineista panikoidaan jos muillakin on tollasia lukemia???? Siis mulla suurinpiirtein 135/83 luokkaa paineet. Tosin ihan alkuun ne on ollu 119/60, et varmaan siksi ne niistä vouhkaa. Noh, huomena sit selvii joudunko äitipolille jatkotutkimuksiin...

Täällä nukutaan vaihtelevalla menestyksellä. Viikonloppu meni hyvin unien osalta mutta ans olla kun arki taas rysähti niin johan nukutaan huonosti |O Vaikka asukasta on yritetty häätää kaikin keinoin ulos tossa viikonloppuna, niin nyt kyllä mieluusti haluaisin että se vähintään lauantaille viihtyis vielä mahassa. Mies kun joutu lähteen leirille viikoks Porvooseen. Vähän pistää jännittämään, että jos synnytys käynnistyy niin ehtiikö sieltä huristella Kättärille ajoissa... No, toivottavasti ei tarvi sieltä asti lähtee synnytyspuuhiin :)

Mutta tämä tällä erää.. pitäis ruveta siivoomaan ku haisee jo vähä kummalle täälä kämpässä :o

Ai niin nita1, onko sun tarttenu käydä noiden paineiden takia missään äitipolilla? Mullaki nimittäin on pissa proteiinien kohalta aina puhdas, paineet vaan koholla eikä turvotustakaan liiemmin ole.. Mutta silti ne olis mua sinne kättärille pyykäämässä.. Tiesti sit varmaa noiden sokerienki takia, mutta olivat jo ennen noita sokereita miettimässä että pitäiskö mennä seurantaan.

Tuolla aiemmin on kirjoteltukin siitä, kuinka tekee hommia "alta pois", jotta voi "rauhassa mennä synnyttelemään". Mä havaitsen samaa itsessäni. :D Tässä just mietin, että huomenna on pakko siivota ihan kunnolla. Kun on sitten mukavampi tulla takaisin siistiin kotiin, jos tuleekin lähtö. (Tällähetkellä kämppä kieltämättä kaipaakin hieman perusteellisempaa siivousta...!). =) Ja oon tässä miettinyt, että missä vaiheessa joulusälää ottaisi esille, kun ei tiedä miten sitten myöhemmin jaksaa ja ehtii... Ihan vielä en kuitenkaan kehtaisi, vaikka sitä glögiä kovin jo litkinkin. :xmas: Ensiviikolla tulee eka äitiysraha ja palkkarahoja, joten sillon aion kyllä joululahjoja mennä ostelemaan. Jos siis yhä yhdessä koossa olen. :whistle: Mulla voi tosin vielä olla päälle kuukausi tätä isohkoa elämää edessä... :whistle: :ashamed:
Mutta totuudennimissä suurin osa ajasta mulla menee kuitenkin miettiessä ja suunnitellessa näitä tekemisiä! :laugh: Liika aika tekee ihmisestä todellakin laiskan... :whistle:

Ei oo sullakaan Miiku helppoo... :hug: Onneks nää vaivat helpottuu kyl sitten kerta rysäyksellä.

Edla Noi paineet on tosiaanki riippuvaiset sun siitä lähtötasosta,eli yläpaine sais nousta sen 30 ja ala sen 15 yksikköö.

Toinen vaihtoehto jatkoo ajatellenhan ois,et perustas tommosen kerhon.Jonku verran ovat,ainaki ton etusivun perusteella vauvaantuneet perustelleet niitä.Tuli ihan vaan mieleen siks,koska taitaa aika moni olla aika kyrsiintyny näitten sivujen tökkimiseen,jos sit ei tökkis näin pahasti...Mulle kyllä passaa ihan mikä vaan.

Tää on tätä normaalia,heti ku pääsin uneen,ni jo oli joku ukko autonosia hakemassa! Prkl! :kieh: Saas nähä muuttuuko nää harkkarit vielä ihan oikeiks supistuksiks,selkään ainaki alko jomottamaan.Toivossa on hyvä elää! :whistle: Taitaa tänään olla meillä puuropäivä,ei oikein innosta tossa hellan ääressä notkua!

Vimpula,taas :wave:

Onnea Lumihiutale! =) :flower: onko marraskuisiin muuten syntynyt vielä yhtäkään poikaa? Saas nähä mitä me loput saadaan :whistle:

Neuvolakuulumisia:

pissa: puhdas
sf:32cm (sama kun viimeksi)
rr:huitelee ihan omissa sfääreissään, oli nyt 143/91 ja sain mittarin lainaan. Nyt täytyy tänään ja huomenna mittailla ja sitten iltapäivästä soitella terkkarille. Jos on vielä koholla, niin sit pistävät lähetteen äitipolille. Mä kyllä itse uskon ton paineen nousun johtuvan näistä 3 tunnin yöunista, koska vkoloppuna oli paineet ihan normaalit... :whistle:
syke:130
tarjonta: pt
liikkeet:++
turvotus:+
painonnousu:+875g viime perjantaista! :o repikääs siitä |O johtuu kuulemma turvotuksesta, koska en edes oo syöny mitään herkkuja tms. Alkaa kyllä muutenkin mietityttämään että mitä tässä enää voi syödä jottei paino nousis. Nyt on kokonaisuudessaan tullut 12 kg. En silti kauheesti ole jaksanut stressata ton painon kanssa, koska aion karistaa ylimääräset pois kunhan tää kaveri tulis ensin ulos... ;)

Mä en kyllä tiedä että missä vaiheessa sitä menis joululahjoja hankkimaan ja mitä sitä edes ostais...joka vuosi sama juttu.

DJ Mussukka:Mun piti myös tehdä miehelle sellanen isyyspakkaus isänpäiväks, mut en pääse keskustaan tai muihinkaan kauppoihin ilman ukkoa, joten se taitaa nyt jäädä. Mitä sä olet muuten siihn pakkaukseen laittanut?

Oon ihan poikki, en oo saanu nukuttua ja nyt ei ajatus kulje yhtään. En muista mitä piti kommentoida, joten taidan yrittää vähän lepäillä ja palailen myöhemmin asiaan...

miikulle :hug: sä et kyllä ole helpolla päässyt :/

Toivottavasti Perfekta ja Hilla on jo päässeet tositoimiin =)

H82 38+0

Onnea Lumihiutale tytön tylleröstä :flower: Ompa tosiaan ollu nopea synnytys :o Mielenkiinnolla jään odottelee synnytyskertomustasi.

Neuvolakuulumisia:

Painoa +788g/vk
Turvotus +
RR 109/76
Pissa puhdas
Sf-mitta 35
Tarjonta RT
Syke +134
Liikkeet ++

Painoa tullu yhteensä jo 22,5kg :D Herkkuja oon kyllä syöny ihan kiitettävästi. Suklaata voisin syödä vaikka kuinka paljon. Esikoinenkin "kasvoi" miun masussa suklaalla. Hän kun synty rv35+3 niin sillon oli tullu painoo jo 20kg. No sairaalaan jäi 8kg ja muutamassa kuukaudessa lähti loput. Enkä laihduttanu mitenkään, makea maistui. Jospa nääkin lähtis silleen yhtä helposti :whistle:
Eikös ollu niin että imettäminenkin vie niitä kiloja, vai muistanko väärin? Jospa se imettäminen vaan tällä kertaa onnistuisi.
Oisko kellään ylimääräisiä supistuksia lähettää tänne? :D Niitä tosiaan kaipailen :whistle: Sais tää kaveri jo syntyy. Neuvolan täti sanoi että jospa tää on tyyntä myrskyn edellä, kun ei nyt mitään sen kummempiä kipuja ole. Viikko sitten supistelikin parina iltana mukavasti, mut nyt taas ei mitään :/ No kyl tää tästä, sitä vaan on niin malttamaton :ashamed:

Illalla lähetään syömään ravintolaan, miehen vanhemmat tarjoo koko poppoolle sapuskat, niillä on tänään hopeahääpäivä. Täällä vesi kielellä oottelen että mitäs hyvää sitä söis :p

Ainiin, perjantaina käytiin miehen kassa kattoo leffassa Paksuna, oli aikas hauska. Mies oli ihan kauhuissaan kun se synnytys kohtaus tuli. Miulla taas tuli tippa linssiin kun se vauva syntyi.

Jaksuja kaikille tasapuolisesti! =)

Hemski ja Santruska rv39+3

Heip ja onnea kaikille vauvan saaneille!
Itellä täällä yhtä piinallista odotusta kuin muillakin, yöt menee pätkittäin nukkuessa mutta energiaa riittää ihmeesti. Paljon tulee päivän mittaan touhuiltua, tänään oon käynyt BodyBalancessa, kaupassa ostamassa koko viikon ruuat, keittänyt ruispuolukkapuuroa, vispipuuroa, leiponut naan-leipää ja pullapitkoja. Niin ja nyt keitin tutit ja yhden tuttipullon.
Ei kai niitä välttämättä laitokselle mukaan tarvii mutta ajattelin ottaa varalta kuitenkin.
Torstaina on vasta seuraava neuvola, täytyy ruveta kyselemään että saisko ylimääräistä ultraa tai jotain, kun lääkäri oli viimeisellä käynnillä sitä mieltä että tämä kaveri painaa yli neljä kiloa laskettuna päivänä. Olis kuitenkin kiva puskea alakautta ulos.
Nyt taidan mennä sohvalle röhnöttämään ja kutomaan loppuun vaavin villahousut, tein hahtuvalangasta villapöksyt ja nyt puuttuu enää lahkeiden resorit.
Tsemppiä kaikille!
SPy ja IidaValtteri 40+2

Yhteistyössä