*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tulin kertomaan pikaisesti että vielä tälle päivälle laitetaan yksi tabu, piirtyy kivuttomia supistuksia, niin toivotaan että ne nyt sitten voimistuis tuosta toisesta tabusta... d :) b ja pääsisin jo hommiin...

en kerennyt nyt lukemaan sen kummemin, mutta joku oli vauvoja saanut niin onnea hirmuisesti sinne ja kunhan kotio pääsen ja ehdin sitten niin päivitän kaikki syntyneet...jos saan pyytää niin laittakaa yv:tä tulemaan niin helpottaa paljon ja nopeuttaa sitten päivitystä kun nyt taitaa olla niin paljon syntyneitä sen jälkeen kun tänne osastolle tulin...

Pian toivottavastu poksahtava Perfekta ja hattivatti 39+5

Niin teki. Tänään kotiuduttiin ja piti tulla laittamaan pikaisesti juttua. Lueskelen sitten ajan kanssa teidän kulumisianne. Olenko eka marraskuun puolella?

Tyttö syntyi viime torstaina, pituutta 48cm, painoa 2770g, punaruskealla kiharalla tukalla varustettuna. Päivällä puoli yks alkoi supistaa pienen kävelylenkin jälkeen ilman mitään ennakovaroituksia ja jo tunnin kuluttua supistus väli oli enää 5min, kesto noin minuutin. Soittelin sairaalaan ja meinasivat ettei vielä ole kiire, tule kun et enää kestä kipua. No pian kuitenkin mentiin kun en enää kestänyt. Sairaalaan meidät kirjattiin klo 15.05, tarkastuksessa todettiin kohdun suun olevan auki 7cm, samantien saliin. Sain pudendaalipuudutuksen joka ei kerinnyt vaikuttamaan koska ponnistusvaihe alkoi klo 16.14 ja tyttö oli maailmassa kolmella ponnistuksella klo 16.17. Muutama tikki laitettiin tulehduksien ehkäisemiseksi, välilihaan yksi.

Olo on onnellinen, kaikki meni todella hienosti. Kätilöt sanoivat että olen avrmastikin luotu synnyttämään, en mielestäni ollut vielä edes kipeä!? Ensi kerralla pitää olla aiemmin sairaalassa ettei joudu isä kätilöksi :laugh:

Saakohan tästä edes tolkkua kun tuntuu välillä menevän ajatuksetkin hukkaan tässä hurmoksessa.

pikku-jussi ja tyttö

Onnea Miki ja Rosa Dumalis ja Pikku-Jussi! :heart: :flower:

Kaikkiko te vaan tyttöjä pusaatte,voi kunpa meidänkin olisi ihmeen kaupalla se tyttö vihdoin,mutta niin on vahva poikatunne,että Daltonin veljekset saadaan kotiin ihan varmasti.Ja mä jään NIIN naisvähemmistölle,että...

Joku puheli akupisteistäOnko jotain nettisivua,mistä ne löytäis,ois kiva kokeilla niitäKIN. Tänään en halua sekstailla,kun huomenna on keskimmäisen 5 v neuvola,ja haluan itse pojan sinne viedä ja samalla on omakin 37+4 neuvola.

:flower: :heart: Isot onnittelut Mikille, Rosalle ja Pikku-Jussille!!! :heart: :flower:
Tänään meillä onkin oikea vaaviuutistulva! Ihanaa. :heart: Yritetään me muut vielä jaksaa kärvistellä...

Tänään olen silitellyt eilen saamiani kummipojan vanhoja vaatteita Pullalle ja lorvinut. Niin, ja kokeilin sellasta nuudeliwokkia, joka oli ihan ältsin hyvää. :p Onneksi sitä jäi vielä huomiseksikin herkuteltavaksi. =)

Painetta riittää alapäässä niin, että mielenkiinnolla odottelen huomista nevuolakäyntiä... Oisko kaveri asettumassa lähtökuoppiin (haha, toivossa on hyvä elää...)! Huomenna ollaan viisaampia... =)

Paljon onnea Miki, Rosa dumalis ja pikku-jussi vauvoista!!
*pikkisen taas kateellisena tääl.. :ashamed: *

Olipa tälle päivälle monta vauvauutista :)

DJMussukka; Mitä laitoit nuudeliwokkiin? Kuulostaa herkulliselta jo pelkkä nimi.. :p
Jotain maustamattomia nuudeleita ja wokkivihanneksia?

Minäkinoon jo aatellut alkaa vähitellen savustamaan tätä masukkia vähitellen pihalle..voipihan se silti olla ettei se tuu, ennen kuin ite haluaa |O
Jos on yhtä itepäinen ku esikko..

M ja rv 39+2

PikkuM: Se resepti oli S-ryhmän viimekuunvaihteen siinä reseptilehtisessä, Ruoka Maailma vai mikä se on? Ensin marinoin possusuikaleita valkosipulilla ja oliiviöljyllä ja samalla keitin nuudelit (maustamattomat). Paistelin suikaleet wokkipannulla. Lisäsin yhden paprikan paloina, yhden sipulin paloina ja yhden tölkin herrkusieniä paloina ja chilimaustetta sekaan. Paistelin n 10 minuuttia ja lisäsin nuudelit ja semmosen seoksen, jossa oli makeaa chilikastiketta ja soijaa. Vielä vähän aikaa paistelin ja voìla. Hyvvee. :p Wokkeja kun ei juurikaan tule tehtyä, niin oli ihan mukavaa vaihtelua.

Kyllä sä PERFEKTA saat vielä sen vauvan savustettua pihalle !! :hug: ;)

Onnea ROSA DUMALIS ja PIKKU-JUSSI myös :heart:

Kyllä niitä vauvoja nyt pukkaa tulemaan :) Saas nähä millon täällä.. Nyt on pikkasen supistellu mut enimmäkseen kivuttumia on. Väsyttäiskin ..pitäiskön KOITTAA mennä nukkumaan. Ihan niiku siitä tulis jotain varsinkin tähän aikaan kun en oo tottunu sänkyyn vielä kömpimään :whistle:
Mä noista kiloista kyselin..saas nähä mitä ite jää sairaalareissulle,toivottavasti kaikki + muutakin. Vaikka onneks niitä ei oo "siunaantunut" ylipäätänsäkkään kovinkaan paljon ^^ Ja tuskin on enään hirveesti aikaa tullakkaan jos ei sitten yks kaks 5 kg vauva muutu :D

nita ja vaavi 39+0

KRISTA1 : Meillähän muutes sama la :) Saas nähdä kumpi on ensin ;)

ONNEA MIKI, ROSA d & PIKKU-JUSSI neidoista =) :flower: :heart: :heart: :heart: :heart:

Täällä sitä myös kärvistellään mahan kera. Tänään taas lupaavia suppareita, mutta taas hyytyi. No ei ollut tänään sitten vieläkään meidän vuoro. Viikko korkeintaan niin täältäkin vauva uutisia =) .

Mulla kestää synnärille varmaan sellaiet reilut puoli tuntia. Ukko töistä hälytettynä kotiin menee varmaan sellainen vajaa tunti ennen kuin laitokselle ehtii.

Joku kyseli painon tippumisesta synnytyksestä. Kyllähän sinne laitokselle osa jää, riippuu tietty paljonko tuleekin painoa, mutta eihän se vartalo ihan samanlainen synnytyksen jälkeen ole, kuin ennen synnytystä, eli monilla ei varmasti normivaatteet mahdu päälle, onhan tuota mahareppua kasvatettu sentään aika kauan.

Mua on jälkisupparit alkanut hirvittämään, no täytyy sitten vaan pyydellä reippaasti särkylääkettä niihin.

EI mulla mitään tään kummempaa kuin tsemppiä Perfektalle!! Ja tietty kaikille muille vauvan haku reissuun lähteville =) :hug:

viivin ja kaveri 40+4

Ompas paljon tullu vauva uutisia =) Kaikkia nimiä en vaan muista, joten Kaikille vauvan jo saaneille paljon onnea :flower:

Täällä edelleen yhessä paketissa ollaan vauvan kanssa. Kovasti oon sille yrittäny jutella, että vois jo alkaa tulla näkyviin, mut ei vielä oo ottanu äitinsä puheita kuuleviin korviin.
Kaikki ässiäkin on tullu harrastettuun, mut ei vielä mitään hyötyä niistä tunnu olleen tämän vauvan syntymisen suhteen.
Pikkasen alamahalla vihloo silloin tällöin.
Huomen aamulla olis neuvola ja tuo meidän esikois tyttö saapi sitten samalla sen influenssa rokotteen.

Hemski ja Santruska 39+2

Onnea Pikku-Jussille ja neitokaiselle!
:heart: :flower: :heart:

Varmaan meijän loppujen pitäs sit niitä poikia tehä,ni säilys tasapaino!Tuli riehuttua toi ilta ja nyt on olo sen mukanen,supisteleeki,mut senhän tietää jo ennestään,et ne loppuu varmasti...Positiivisuus kunniaan! :D

Vimpula

Juu oon kyllä ajatellukkin että ihan mammakuteissa kotiin tuun sairaalasta,vaikka nyt osa omista vaatteista,varsinkin oikeastaan kaikki housuista menee ihan hyvin päälle ilman mitään änkeämistä. Sen verta matalat vissiin tjn. Mut ehkä kivempikin tulla sairaalasta suht löysissä vaatteissa ettei mikään kierrä tai paina :)
Toivon mukaan vaan noissa "omissa" vaatteissa ei oo sit mitään löysää kohtaa mahan kohalla.. voi olla aika tyhmänäkönen :D no ei kai housuissa..

Vähän sellanen kutina että ei tänä yönä saa nukutuks
:whistle: mut pitää lähtee vissiin koittaa kun vähän sellanen fjiilis.

öitä itse kullekkin :wave:

Paljon onnea miki, rosa dumalis ja pikku-jussi! :flower: =) täällä on kyllä aikamoinen akkavalta vauvojen suhteen! ;)

Täällä valvotaan TAAS! |O heräsin kolmen maissa kipakoihin supistuksiin, joita tuli tasasen epäsäännöllisesti 5-20 minuutin välein. En jaksanu enää pyöriä sängyssä miestä häiritsemässä, joten tulin hakemaan unta koneen äärestä. Mä alan olemaan jo ihan masentunut, kun piti tänään nähdä kavereita keskustassa, mut en tiedä pystynkö/uskallanko lähteä sinne, kun supistaa niin herkästi. Alkaa nää seinät vaan ahdistaa pikku hiljaa :o aina kun suunnittelen jotain valmiiks, niin saan perua sen joko supistusten, väsymyksen tai muuten vaan huonon olon takia. Autoakaan en pysty enää ajamaan, koska vauva on kuitenkin vielä sen verran ylhäällä et tykkää työntää päätään tonne rintalastan alle ja ajoasennon löytäminen on aika hankalaa |O mieskään ei enää mua uskalla mihinkään päästää, edes autolla eli mä oon ilmeisesti viikon verran vankina omassa kotonani :kieh: kiva :whistle:

Tästä tulikin taas varsinainen valitusviesti... :ashamed:

Unen tuloa odotellessa,

H82 38+0 :heart:

Täälläkin kukutaan jo aamuvarhaisesta lähtien ja edelleen yhdessä osassa. Tuntuu, että kaveri vois viihtyä masussa vaikka jouluun. Ei ole vieläkään kiinnittynyt ja laskeutumisesta ei tietoakaan. Lakonuhkakin alkaa kohta painaa mieltä, että mihinkä sitä mennään jos jyväskylässä ei oo vastaanottoa.
Muuten on tietysti kiva, että voi edelleen touhuta kaikenlaista, mutta alkaa mennä fiilikset kohta tähän odotteluun. Jos lähtis vaikka koirien kanssa pitkälle kävelylle, niin alkais supistella. :)
viikuna ja nuppu 39+5

Mulle ei tee heikkoo omalla autolla ajaminen,mut esim.kaverin pikkukökkyrässä on hirvee istua.Ei veri kierrä jalkoihin.Omassa on ku istus nojatuolissa,helppo ettiä hyvä asento...

Piti ihan tulla tarkistamaan,et kuuluuko hillasta tai perfektasta jotain uutta...

Noille mun supistuksille kävi just niin ku arvelinki.Kaveri sanoki,et tää tämänkertanen asukki on isäänsä tullu,kiusaa viimeseen asti! :laugh:

Pitäs varmaan alkaa pikkuhiljaa katastelemaan niitä nimiäki.Yks on semmonen mahdollinen,mut toisaalta tekis mieli laittaa tällekki semmonen nimi,joka ei ihan heti vastaan ois tulossa.Vuonna 2005 ku esikoinen sai nimensä,ni samannimisiä oli kastettu 4kpl ja yks noista oli tossa lähikaupungissa noin kuukaus meijän jälkeen.Eikä muuten ees oo mikään ns erikoisen kuulonen,mut ei kuiteskaan kalenterista löydy.

Hitto ku olo tuntuu aikas flunssaselta,toivottavasti on vaan aamukankeutta!

Vimpula ja hormoonihiiri 38+4

Akupisteistä joku kyseli, tässä on yksi linkki

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Täällä ei olla sitten nukuttu hetkeäkään, kokeiltiin sitä kolmatta S:ää ja sillä seurauksella supisteli sitten jo monta tuntia mukavasti (jos niin nyt voi sanoa), nyt ovat kuitenkin aamua kohden hiukkasen heikentyneet ja sekös ketuttaa :kieh: , mitähän sitä tekisi jotta saisi ne palaamaan :whistle:

Onnea pikku-jussi!! :heart:

Täälläkin valvottu jo pari tuntia, nousin kun mies tuli töistä. Meneekin päivä varmaan niin että käyn sitten päiväunille, kun se herää :laugh:

HE82 Minäkin oon jo luovuttanu ajamisen suhteen, vois sanoa että ajan ainoastaan jos on "pakko" (esim. pojan reenit, tai hirveä suklaanhimo vaikka ;) )
Autossa istuminenkin on kamalaa, vasta uhosinkin että en istu enää ollenkaan pitkiä matkoja, niin eikö yks päivä keksitty porukassa, että mennään PizzaRaxiin syömään, no, kyllä pystyin kummasti minäki istumaan kyydissä :p Matkaa lähimpään Raxiin on kuitenki yli 100km! :ashamed: Käytiin sitte syömässä ja tultiin kotiin :whistle:

Ja huomenta muille! Sateinen päivä näemmä tulossa, eli olisi hyvä päivä vaikka ...SYNNYTTÄÄ!
Nita, meillä sama la - mulla noi kaks aiempaa on menny kumpikin pari päivää yli, ja uskon et tämäkin (ainakin tällä menolla). Mut kohtahan sen näkee, kumpi kerkee ensin, tai sovitaanko joku päivä, niin tehdään yhtä aikaa? Käviskö sulle vaik tänään ? :laugh:

Yö meni suht hyvin, pikkutypy näki pahaa unta et herätti kerran ja samalla kävin veskissä, mut muuten ihan ok yö. Mut kyljen kääntäminen on tosiaankin tuskaa, aina saa miettiä tuleekohan lonkat mukana vai jääkö ne paikalleen :o Kauhee nakse ja pauke vaan kuuluu..

Nyt aamusta on tullu vähän limasempaa vuotoo (ihanat aamujutut) ja painetta on aikalailla alapäässä, mut ei muuta. Supparit on varmaan juossu naapuriin, kun sielläkin tässä kuussa laskettu aika. Tosiaankin ei voi kun ihmetellä, et eka odotetaan semmonen 36 viikkoo ihan tuosta vaan, ja sit ne viimeset viikot on niiiiiin hitaita, vaikkei montaa olekkaan jälellä.

Joo, pitää alkaa miettiin mitä tänään tekis (muuta kun notkus koneella) kun tarkotus oli et ois typyn kans lähetty rattailla kaupungille käveleen. Mutta, kun tuota vettä kerran sataa, niin...

Krista ja pikkunen 39 + 1

Huomenta!
Tänään taitaa olla yleinen neuvolapäivä meillä useimmilla.Tulkaa sitten heti kertomaan kuulumiset siltä keikalta...

Huh,tuo meidän kuopus nyt toista päivää hokee kaikkeen ei ja heittäytyy lattialle kaikista asioista. pikkasen ketuttaa tuo 2 v uhma!

Meillä neuvola klo 10 ja siihen heti perään keskimmäisen 5 v neuvola.Viime viikolla neuvolatäti veikkas,etten itse pääsisi tuomaan 5 v neuvolaan,mut kohtahas se aika on.

Onnea vauvan saaneille! :hug:

Vettä sataa ja lumet suli.. aika keväinen ilma..

Taas alko uus päivä ja edelleen yhtenä kappaleena.. Aamulla heti supisteli, kun heräsin mut aina ne johonkin sit tyssää. Yö meni kyl hyvin.. Nukahdin illalla jo sohvalle puol kymmeneltä, kun telkkari alkoi takkuilemaan.Jossain vaiheessa oon kipitellyt sänkyyn ja puol kahdeksan soi herätyskello. Eli 10h! JEE!

Raskauden aikaisista kiloista joku kyseli.. Mulla on aikaisemmin tullut 16kg ja 18kg ja vaan pari kiloa jäänyt laitokselle vaikka nelikiloset oon synnyttänyt.. Parissa kuukaudessa ne loput on sitten ittekseeen hävinnyt eli "alotus" painoon on molemmilla kerroilla helposti päässyt. Nyt sitten on kiloja tullut puolet vähemmän kuin viimeksi.. saas kattoo kui nyt sitten käy..

Jos menis vaikka laittamaan pyykit koneeseen ja paketois ensimmäiset joululahjat.. ois jotain "järkevää" tekemistä..

Ellu 40+1

kasassa vielä ollaan...nukkumaan eilen illalal patistettiin lämpögeelihauteen kanssa ja sille tielle jäi supistuksetkin jotka hieman tuntui...nyt piirtyi taas käyrään suppareita mut pari tunsin heikosti...et kärvistellään kärvistellään.... yhtä itsepäinen on tämä mitä esikoinenkin :whistle:

Perfekt ja hattivatti 39+6 (Huomenna Laskettu Aika) :heart:

Tää palsta tökkiiiiiii :kieh: Eilen yritin kaksi kertaa laittaa tänne viestiä ja johonkin muualle ne meni kuin tänne :headwall:

Makkari tuli joo siivottua ja kieltämättä siinä samalla tuli aateltua,että onpa siisti makkari jos synnyttämään pitäis lähteä :D Yritin oikein rehkiä,mutta tuloksena vain kipeä alapää ja tänään ei mikään :whistle:

Kyllä mun tekemisissä ainakin vauva on koko ajan ajatuksissa mukana. Peseskelin tuosta poikien syyshaalarit pois (mitkä ilmeisesti saa ottaa takasin käyttöön...) kaappiin ja aattelin,että eipä tarvii tuotakaan hommaa tehdä kun vauva on talossa =) Aivan niinkuin vauvan tulo estäisi pyykin pesun ;)

Ellu: Teille onkin tulossa poika niinkuin ooon veikannut niin siksi sulle ei painoa niin ole tullutkaan;)

Eipä tänne sitten kummempia kuulu tänään!

LilliM+Kaapo 36+6

Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
Onnea Miki ja Rosa Dumalis ja Pikku-Jussi! :heart: :flower:

Kaikkiko te vaan tyttöjä pusaatte,voi kunpa meidänkin olisi ihmeen kaupalla se tyttö vihdoin,mutta niin on vahva poikatunne,että Daltonin veljekset saadaan kotiin ihan varmasti.Ja mä jään NIIN naisvähemmistölle,että...

Joku puheli akupisteistäOnko jotain nettisivua,mistä ne löytäis,ois kiva kokeilla niitäKIN. Tänään en halua sekstailla,kun huomenna on keskimmäisen 5 v neuvola,ja haluan itse pojan sinne viedä ja samalla on omakin 37+4 neuvola.

:attn: AKUPISTEITÄ LÖYTYY OSOITTEESTA http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Yhteistyössä