\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 13:13 unikuu108 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 01:28 nasun äitee kirjoitti:
Kai mä nyt viimein rohkaistun ilmoittautumaan kun on jo tullut rekisteröidyttyäkin (jo pitkään tätä harkinnut).
Miedän neitokainen lempinimeltään nasu syntyi 17.11.2006 painoa oli 3534g ja pituutta 50 cm ja päänympärys 35,3cm
Vauva-arki on sujunut mukavasti, on toki ollut omat ongelmansakin.
meillä poika teidän tyttöä pari päivää nuorempi (19.11)ja syntynyt suht samoilla mitoilla 3410g ja 50cm ja pipa 34cm.
paljos teillä nyt 4kk neuvolassa? miten teillä on menny?
meillä mennään täysimetyksellä ja nyt oli poitsulla 8590g ja 67,2cm ja pipa 41..
meillä toukka vaan jöpöttää selällään ja syö nyrkkejään,ei kääntyile eikä ryömiskele..
nyt hiukan allergiaa pukkaa ja ehkäpä myös atooppista ihottumaa..tai mitä lie ihottumaa pitkin kroppaa..
unikuu ja teo
4kk neuvolassa mitat oli: paino 5640g pituus 61,8cm pää 41,2cm
Meidän neito on siis aika sirorakenteinen mutta neuvolan tädin mukaan on mukavasti kasvanut omalla käyrällään. Meidän neuvolan täti on tosi kiva noin muutenkin vaikka onkin vähän venhempi nainen, aina on kehumassa tyttöä.
Meidän neiti on korvikkeella, Nan Standardia ollaan käytetty. Tyttö on ollut aina tosi huono syömään eli syö vaan juuri sen verran kun itse tahtoo ja vain silloin kun itse tahtoo, suuttuu vaan jos koettaa saada syömään enemmän tai useammin, itsepäinen kuten äitinsä siis. Viime aikoina on kyllä maito maistunut jo ihan mukavasti, menee 200ml kerralla. Nyt sitten kun 4kk tuli täyteen niin ollaan maisteltu soseita, perunaporkkanalla aloteltiin, sitten perunakukkakaali. Mitään allergiaan viittavaa ei ole ollut mutta muuten tuntuu nuo soseet tyttöä ihmetyttävän.
Meidän tyttö alkoi yks kaks yllättäin nukkumaan yöt putkeen jo 1½kk iässä ja näin on ollut siitä asti! Hassua sinänsä kun toinen tosiaan on pieniruokainen mutta malttoi jo tuolloin nukkua yöt putkeen. Tytön rytmi on kuin äidillänsä: tyttö käy nukkumaan noin klo23-00 ja heräilee sitten 10-11 aikaan.
Meillä on kääntyilty jo useamman viikon ajan selältä massulleen (aina vasemman kyljen kautta tosin
). Toiseen suuntaan kääntyiltiin muutaman kerran jo alle 3kk iässä mutta niin päin ei käänny enää usein. Kova meno on päällä ja kovasti heilutaan ja riehutaan, tosi jäntävä tyttö. Nasu on kova nauramaan ja jokeltelemaan, päristelyäkin on jo alettu harjoittelemaan.
Suhteellisen terveenä on säilytty. Kolmeviikkoisena tytöllä tosin todettiin virtsatietulehdus ja sen takia oltiin sairaalassa hoidossa. Tulehdus kuitenkin parani ja tyttö oli koko ajan tosi reipas eikä tulehdus ole uusinut. Yhdessä vaiheessa oli hieman ripulia mutta muuten tyttö on ollut ihan terveenä, nuhaakaan ei ole ollut. Vastasyntyneenä olin hieman ilmavaivoja mutta ne oikeastaan loppui kun alettiin antamaan Relatippoja ja niitä annetaan edelleen.
Nasu on tosiaan meidän esikoinen ja tätä ennen ole juuri vauvojen kanssa ollut tekemisissä eli siis kaikki on ollut mulle tosi uutta, tosin kummimuksuille olin pari kertaa vaihtanut vaipan muutama vuosi sitten mutta muuten olen enmmänkin pelännyt vauvoja etten ole niitä mielelläni edes syyliin ottanut etten vaan riko. Onneksi meidän neiti on ollut aika helppo tapaus niin äiti on saanut rauhassa harjoitella.
Hmmh, mitäs vielä?