MarraskuunVauvat 2006

Meillä maisteltiin ekaa kertaa maissisosetta ja ilmeet olivat kyllä aikamoisia, ei sentään työntänyt sitä ruokaa suusta ulos.
Viime yönä teki semmoisen tempauksen et olikin jalat siellä päässä missä olisi pitänyt pään olla. En oikein ymmärrä et miten olikin onnistunut pyörimään sillä tavalla. Pinnasänkykin vain 58cm leveä. Viime torstaina keksi kääntyä vatsalleen.
:wave:
 
hippo76 harmaana
:wave: Meilläkään ei vielä kääntyillä,pari kertaa hyvää yritystä muttei vielä oikein lähde.Viihtyy hyvin lattialla itsekseen ja tarttuu leluihin ja järsii niitä.Illalla käypi koisimaan 9 maissa ja 5 maissa yöllä tankkaa ja pari tuntia jatkaa vielä... ;) !Ei jaksa vielä ihan koko yötä nukkua.Maissivellin juo iltaisin muuta purkkia ei sen kummemmin ole maisteltu,mitä nyt porkkana sosetta yks pv vähäsen ja päärynää kapsuttelin yksi päivä...!!Pitäs alkaa perehtyä enempi soseisiin jo .Painoa oli edellisen kerran liki 7kg mutta 4kk neuvola parin viikon päästä niin sitten tiedän tarkkaan...Mutta jaksuja kaikille,nyt koisimaan kun yksi poitsu aamulla kerhoon vietävä...!!Onkos meitä muuten vielä täällä paljon????????????????????Miekin enempi luen kun kirjotan....ilmoitelkaa itsestänne ketä vielä paikalla... :wave: :wave: THipon poppoo :)
 
Päivi79



sama tunnelma täällä :/ Venla raapii itsensä verille..kortisonilla rasvattu, kakka muuttunut pistävän ja pahanhajuiseksi ja on tosi limanen, pieree paljon..huomenna soitto neuvolaan...ja olen vältellyt edelleen sitruwshedelmiä, kananmunaa, suklaata ja pähkinää..mikä lie nyt!!?? :headwall:
[/quote]


Kerroppa Himpula mitä neuvolassa sanottiin tuosta kakasta!

Päivi ja neiti kohta 5kk (kakkaa aamuisin päästä varpaisiin ja toooosi löysää ja limaista ja tänään haiskahti häijysti. Meillä neuvolassa ei tunnuta oikein ottavan vakavasti vaikka olen usein asiasta soitellu. Tyttö kasvaa hyvin joten heistä kaikki ok.)
 
Nyt ekaa kertaa osallistun keskusteluun vaikka olen marraskuisten ketjua lukenut raskausaikanakin jo. Meidän typy syntyi 19.11 (3300g, 49cm).

Niin, huomasin että muillakin on noita kakka ja iho-ongelmia. Meidän tytöllä ollu jo toista kuukautta vetinen uloste, vihertävää ja pahanhajuista, iho tosi kuiva ja punoittava vaikka päivittäin rasvaillaan. Ja neuvolassa sanottiin ettei huolta kun kasvaa ihan hyvin, on ihan pulska tyttö meillä, 4kk neuvolassa 7300g ja 62cm ja täysimetyksellä.

Kerran käyty lääkärissä sen ripulin takia ja aloitin maidottoman dieetin, josta aluksi tuntui apua olevan kunnes kohta palattiin samaan, eli ihan löysä ja joskus jopa kokonaan vaippaan imeytyvä kakka. Neuvolalääkärin kehotuksesta otin maidon taas käyttöön ja uloste muuttui taas normaaliksi kunnes parin päivän kuluttua taas ripuliksi ja nyt ollut pari paivää kakkaamatta :\|

Ihan outoa kun eivät neuvolassakaan osaa sanoa onko normaalia vai ei. Lohduttelivat että hyvin tyttö kasvaa ja ei siis huolta, mutta itseäni vaan ihmetyttää kun muuttui niin yhtäkkiä tuo homma ja muilla lapsilla ei ole ollut vastaavaa. Tämä tyttö on siis jo kolmas lapsi meidän perheessä.

Että tällaisia halusin kertoa ja odotan innolla josko muilta jotai apuja tai vinkkejä saisi, ainakin vertaistukea jos ei muuta :) Hauskaa päivän jatkoa kaikille.

Elliina
 
Moit vaan kaikille pitkästäaikaa!

Meille ei oikeestaan kuulu mtn uutta, kovasti on yritystä kääntyä mahalleen mut ei onnistu ihan vielä. Siinä tiimellyksessä pyörii kyllä ympyrää selällään että vaihtuuhan se maisema, tai ainakin "kuvakulma" niinkin. :LOL: Hirveesti pöristelee ja päristelee ja kikattelukin on yleistyny. Ei tartte enää äiteen ihan apinaksi alkaa että saa tytsystä naurut irti. =)

Oli ihan pakko tohon "kakka-keskusteluun" osallistua sen verran että meillä tolla neidillä on ollu kokoajan laadultaan oikein hyvät kakat, nyt jo melko kiinteet ku soseita menee. Jossain vaiheessa korvikkeen aloituksen jälkeen huomasin että kakka vaihto värin oikein ilosen vihreeks, mutta säilytti kyllä muuten normaalin koostumuksen. Ihmettelin sitä itsekseni, mutta en siitä neuvolastakaan kyselly kun ei neidillä oo ollu mahanpuruja, ihottumaa tai muutakaan kiukkusuutta. Nyt sit ku tota esikoista käytin neuvolassa, muistin asiasta mainita et onkohan enää ihan normaalia kun on jatkunu ihme väritys jo yli kk. Neuvolantäti, joka on siis meille ihan uus tuttavuus, otti heti asian "vakavasti" ja käski seurata muuttuuko väri ennen seuraavaa neuvolakäyntiä. Ei pitäs kuitenkaan olla akuuttia kun ei oo itkunen ymv.
Kakan outo väri ja koostumus kuulemma kertoo yleensä allergiasta suolisto-oireena, ei tartte olla ihottumaakaan. Ja kakkahan muuttuu heti jos jtn uutta syö, mut sen pitäs mennä ohi parissa päivässä. Ja se on kuulemma melko varma merkki jostain allergiasta jos suolisto oireilee voimakkaasti.

Liekkö tosta nyt kellekkään oli mtn iloa mut kannattaa olla jämynä neuvolassa, että saa lapsen tutkittavaksi jos ite jtn epäilee. Meidän entinen neuvolatäti jakso aina vaan kuitata kaiken tyyliin "se kuuluu ikään"- kommenteilla mut täällä uudessa neuvolassa on kyllä heti otettu vakavasti jos on ollu jtn mielenpäällä. Oon siis joutunu hoitaan täällä esikoisenkin asioita joita ei edellisellä kotipaikkakunnalla alettu sen kummemmin tutkiin. Liekkö jtn säästämistä sekin.

Mut tässä taas Kesiksen tarinat...nyt jatkamaan kotihommia. :wave:
 
mammanen harmaana
Meillä siis poitsu vähän vajaat 5kk:tta. Kiinteitä ollaan aloiteltu ja maisteltu perunaa jo parin viikon verran sekä hedelmäsoseita (persikka ja ruusunmarja). Mitään näkyviä merkkejä allergioista ei noista aiemmin tullut, mutta nyt naamaan muutamia näppyjä. Ihan kuin niitä ihonpuhtonäppyjä, joita oli silloin 1kk:n iässä. Ja alahuulen alla kuivaa iho, mutta sen uskon johtuvan ihan tuosta kuolaamisesta ja siitä, että kädet ovat koko ajan suussa. Ja saa itse olla sitä kuolaa kuivaamassa koko ajan... Ellei sitten allergia oiretta!!!???

Mutta nyt ei ole kakka tullut yli kahteen vrk:een? Poitsu ei oloaan yhtään valita. On tyytyväinen ja jaksaa touhuta. Nukkuu yötkin hyvin. Onko normaalia kiinteiden aloituksen yhteydessä, vaiko tukosta enteilee tuon perunan takia? HÖ? Täällä ihmetellään kovasti asiaa?

Muuten ihan rintamaidolla kasvaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 12:41 mammanen harmaana kirjoitti:
Meillä siis poitsu vähän vajaat 5kk:tta. Kiinteitä ollaan aloiteltu ja maisteltu perunaa jo parin viikon verran sekä hedelmäsoseita (persikka ja ruusunmarja). Mitään näkyviä merkkejä allergioista ei noista aiemmin tullut, mutta nyt naamaan muutamia näppyjä. Ihan kuin niitä ihonpuhtonäppyjä, joita oli silloin 1kk:n iässä. Ja alahuulen alla kuivaa iho, mutta sen uskon johtuvan ihan tuosta kuolaamisesta ja siitä, että kädet ovat koko ajan suussa. Ja saa itse olla sitä kuolaa kuivaamassa koko ajan... Ellei sitten allergia oiretta!!!???

Mutta nyt ei ole kakka tullut yli kahteen vrk:een? Poitsu ei oloaan yhtään valita. On tyytyväinen ja jaksaa touhuta. Nukkuu yötkin hyvin. Onko normaalia kiinteiden aloituksen yhteydessä, vaiko tukosta enteilee tuon perunan takia? HÖ? Täällä ihmetellään kovasti asiaa?

Muuten ihan rintamaidolla kasvaa.
Joo, meillä kans toi kuolaaminen ärsyttää vähän ihoa ja tota vähäistä näppylää on poskissa, sillee et just ja just huomaa. Muistaakseni tolla esikoisellaki oli jossain vaiheessa ja se taitaa olla niitä hormooni juttuja jotka kuuluu asiaan vauvoilla. En oo ees aatellu allergiaa vaihtoehtona. Meillä neiti hikoilee ihan hirveesti mahalleen ähertäessään ja luulen senki vaikuttavan noihin.

Ja toi kakkahomma, vauvathan ei välttämättä kakkaa ku kerran viikossa et tuskin tarttee huolehtia. Sit eri asia jos näkee et toisella on masu kipeenä. Yhen kaverin muksu värkkäs vaipan ja vaatteet täyteen sitä itteään aina kerran viikossa, eikä vaivannu vatsavaivat vähäisestä kakkaamisesta huolimatta. =)
 
mammanen harmaana
Joo, kiitti vastauksesta! :flower:

Tuo iho hommeli on varmaan juuri noin kuin kirjoitteli kesäheinä. Mutta kakka jutska vaivaa, kun normaalia poitsulle on ollut, että kakkaa kerran aamusta vaipan täydeltä, mutta nyt ei ole kahteen päivään näkynyt mitään. Mutta pahanhajuisia pieruja päästelee. Olen luullut monesti, että nyt on vaipassa kakka, mutta ei! Pelkät hajut vaan...
 
mammanen jatkaa
ja ihan toisesta aiheesta jatkan siis vielä...

Ei ihme, jos vaavelit ovat kärttyisiä, niinkuin monet sanovat ja kirjoittavat, hampaiten puhjetessa.

Itselleni pukkaa viisaudenhammasta ja ompa niin arkana koko ien ja kitalaki sieltä takaa, että hyvä kun voi syödä mitään. Ja sitten siihen tökkää kielen aina, kun kipua on. Ja sekin ärsyttää entisestään.

Hammaslääkäriin pitäisi varata aika. Leikkauttaa pitäisi, mutta kävin tuota hammasta näytättämässä tammikuussa, kun alkoi työntyä esiin ja silloin ei ollut kipua. Nyt pukkaa kunnolla nousemaan hammas esille ja kipeä on. Hammaslääkäri vaan sanoi, ettei sitä operoida imetyksen aikana... Kuinka tässä sitte vielä käy.

Mutta muistuipa mieleen, että kyllä hampaan puhkeaminen tekee tosiaan kipeää. Ja, kun nuo pikkuiset eivät vielä tajua, että mikä sinne suuhun sattuu? :(
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 18:34 HIMPULA23 kirjoitti:
sama tunnelma täällä :/ Venla raapii itsensä verille..kortisonilla rasvattu, kakka muuttunut pistävän ja pahanhajuiseksi ja on tosi limanen, pieree paljon..huomenna soitto neuvolaan...ja olen vältellyt edelleen sitruwshedelmiä, kananmunaa, suklaata ja pähkinää..mikä lie nyt!!?? :headwall:

mä epäilen että olis vehnä, tomaatti, maito ja suklaa..

ja sitä ihmettelen että onko nyt atooppista ihoa vaiko allergiaa vaiko yliherkkyyttä vaiko ihan vaan sitä mitä "kaikille" vauvoille tulee silloin tällöin ja menee omia aikojaan.. (just)
mä rasvaan apteekista ostamallani perusvoiteella (ei niin rasvainen)ne paikat jotka hyvässä kunnossa.niinku perusrasvaus. sit ne jotka on kuivat niin sellasella rasvaisemmalla perusvoiteella ja ne jotka on näppysiä niin sellasella venäläisellä ihmevoiteella joka on tähän mennessä toiminut ihan hyvin.. sain sen venäläiseltä ystävältäni jolla 2 pientä tyttöä.se sisältää kaikkee luonnollisia ainesosia kuten kookosöljyä ja eukalyptysöljyä ja mitä kaikkee siinä onkään..
oon huomannu et bebanthen ei toimi noihin näppyihin.. ja välillä epäilen että siitä tulee näppyjä..
ja mä rasvaan pari kertaa päivässä..
ja sit vielä joka pyllynpesun jälkeen ne näppysimmät ja kuivimmat kohat uusiks..

unikuu ja rasvateukka


:LOL:
 
Moi :wave: Soitin aamulla neuvolaan..kerroin oireista ja laittoi lähetteet muna ja maitoallergia testeihin..käytiin jo verikokeissa ja mun pitää lisäksi olla munattomalla ja maidottomalla dieetillä..sain monisteet mitä saa ja ei saa syödä, aika rajoitteinen kyllä on. Jos oireet helpottaa (ihottuma,limainen ja vetinen kakka ja ilmavaivat) niin sitten mennään lastenpolille maitoaltistuksiin...Ihana kun juttu lähti heti kulkemaan eteenpäin :heart: Kamala katsoa kun lapsi raapii itsensä verille ja todella kärsii tästä :( toivottavasti selvyys löytyy pian ja saadaan oireet rauhoittumaan :heart: Jaksamista kaikille iho ja kakka oireisille lapsille ja vanhemmille :hug:

Himpula & Venla (huomenna) 5kk :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 13:13 unikuu108 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 01:28 nasun äitee kirjoitti:
Kai mä nyt viimein rohkaistun ilmoittautumaan kun on jo tullut rekisteröidyttyäkin (jo pitkään tätä harkinnut). :)

Miedän neitokainen lempinimeltään nasu syntyi 17.11.2006 painoa oli 3534g ja pituutta 50 cm ja päänympärys 35,3cm

Vauva-arki on sujunut mukavasti, on toki ollut omat ongelmansakin. :LOL:

meillä poika teidän tyttöä pari päivää nuorempi (19.11)ja syntynyt suht samoilla mitoilla 3410g ja 50cm ja pipa 34cm.

paljos teillä nyt 4kk neuvolassa? miten teillä on menny?
meillä mennään täysimetyksellä ja nyt oli poitsulla 8590g ja 67,2cm ja pipa 41..
meillä toukka vaan jöpöttää selällään ja syö nyrkkejään,ei kääntyile eikä ryömiskele..
nyt hiukan allergiaa pukkaa ja ehkäpä myös atooppista ihottumaa..tai mitä lie ihottumaa pitkin kroppaa..

unikuu ja teo
4kk neuvolassa mitat oli: paino 5640g pituus 61,8cm pää 41,2cm
Meidän neito on siis aika sirorakenteinen mutta neuvolan tädin mukaan on mukavasti kasvanut omalla käyrällään. Meidän neuvolan täti on tosi kiva noin muutenkin vaikka onkin vähän venhempi nainen, aina on kehumassa tyttöä.

Meidän neiti on korvikkeella, Nan Standardia ollaan käytetty. Tyttö on ollut aina tosi huono syömään eli syö vaan juuri sen verran kun itse tahtoo ja vain silloin kun itse tahtoo, suuttuu vaan jos koettaa saada syömään enemmän tai useammin, itsepäinen kuten äitinsä siis. Viime aikoina on kyllä maito maistunut jo ihan mukavasti, menee 200ml kerralla. Nyt sitten kun 4kk tuli täyteen niin ollaan maisteltu soseita, perunaporkkanalla aloteltiin, sitten perunakukkakaali. Mitään allergiaan viittavaa ei ole ollut mutta muuten tuntuu nuo soseet tyttöä ihmetyttävän.

Meidän tyttö alkoi yks kaks yllättäin nukkumaan yöt putkeen jo 1½kk iässä ja näin on ollut siitä asti! Hassua sinänsä kun toinen tosiaan on pieniruokainen mutta malttoi jo tuolloin nukkua yöt putkeen. Tytön rytmi on kuin äidillänsä: tyttö käy nukkumaan noin klo23-00 ja heräilee sitten 10-11 aikaan.

Meillä on kääntyilty jo useamman viikon ajan selältä massulleen (aina vasemman kyljen kautta tosin :) ). Toiseen suuntaan kääntyiltiin muutaman kerran jo alle 3kk iässä mutta niin päin ei käänny enää usein. Kova meno on päällä ja kovasti heilutaan ja riehutaan, tosi jäntävä tyttö. Nasu on kova nauramaan ja jokeltelemaan, päristelyäkin on jo alettu harjoittelemaan. :D

Suhteellisen terveenä on säilytty. Kolmeviikkoisena tytöllä tosin todettiin virtsatietulehdus ja sen takia oltiin sairaalassa hoidossa. Tulehdus kuitenkin parani ja tyttö oli koko ajan tosi reipas eikä tulehdus ole uusinut. Yhdessä vaiheessa oli hieman ripulia mutta muuten tyttö on ollut ihan terveenä, nuhaakaan ei ole ollut. Vastasyntyneenä olin hieman ilmavaivoja mutta ne oikeastaan loppui kun alettiin antamaan Relatippoja ja niitä annetaan edelleen.

Nasu on tosiaan meidän esikoinen ja tätä ennen ole juuri vauvojen kanssa ollut tekemisissä eli siis kaikki on ollut mulle tosi uutta, tosin kummimuksuille olin pari kertaa vaihtanut vaipan muutama vuosi sitten mutta muuten olen enmmänkin pelännyt vauvoja etten ole niitä mielelläni edes syyliin ottanut etten vaan riko. Onneksi meidän neiti on ollut aika helppo tapaus niin äiti on saanut rauhassa harjoitella. :)

Hmmh, mitäs vielä? :)
 
Tuo meidän Eetu on myös aika pieniruokainen ja syö todellakin vain sen verran kun itse haluaa ja silloin kun haluaa. Vielä ehkä korvike menee päivisin aika tiheällä kuin imetysrytmillä ja siksi ei kovin suuria määriä kerralla juo 120ml aika keskiverto. yöllä menee 6-7h unipätkän jälkeen 160ml. Oletko nasun äitee laskenut paljonko menee korviketta vuorokaudessa.

Meillä meni silloin kun aloitin 3,5kk iässä jo melkein litra mutnyt ehkä juuri ja juuri 750ml.mutta hyvinpä näyttää kasvavan ja myös soseita vähän maistellaan.
 
Täällä edelleen kääntyillään innolla heti kun äiti ottaa vaipan pois. Kestojen kanssa poju ei vielä jaksa nostaa jalkojaan niin ylös, et jaksais vielä kovasti kääntyillä. Mut muutamia kertoja niinkin on kääntynyt.
Mä oon pihalla ton kakka-asian kanssa. (esikoinen kun on). Mut meillä Rasmus piereskelee ihan hirveesti ja kakka on löysää. Mut millaista se nyt vois olla ku on pelkällä rintamaidolla?! Iho on kuivahko, mut siisti. Eikä enää niiden alkuaikojen mahakipujen jälkeen oo ollu kummepia kitinöitä. Täytynee neuvolassa kysellä tuosta, et pitäiskö sieltä vaipasta löytyä millaisella koostumuksella varustettua tavaaa. :LOL:
Lauantaina tulee sitten 4kk täyteen ja pikkuisen kyllä tekis mieli koklata jo kiinteitä... =)
Rasmus on oikein hymypoika. Juttelee ja velmuilee vanhemmilleen minkä jaksaa. Ja sit kun tulee vieraita, niin poika on vakavana ja hiljaa. :D
Hyvää viikonjatkoa kaikille!
 
unikuu108
tänään teo repi päänsä ihan verille päiväunilla kun en ollu laittanu tumppuja käsiin.. lakana veressä ja pää kuin kissan hyökkäyksen jäljiltä..
soitin siitä sitten neuvolaan ja kerroin että poika on myös kakannut tänään 3kertaa vetisen todella pahanhajuisen kakan niin neuvolatäti oli että mitäs siihen nyt voi.. käski laittaa mietoa kortisoonia hitusen kutina-alueelle..
no.mä menin apteekkiin ja ostin aqualan plussaa ja ceridal lipogeliä ja päätin vaan rasvata poikaa..
ja pitää ruoka-oirepäiväkirjaa..

huh..

unis ja naarmuteo
 
eetunmammalle

Olen mä aina ajoittain tarkkaillu minkä verran korviketta on uponnut. Tuossa oli pitkään niin että se vaihteli rajustikin 500-800 millin välillä, nykyään on järjestään yli tuon 800milliä. Hereillä ollessaan ensikuukausina tyttö pulloili 2-3 tunnin välein ja nykyään tuo 3h on aika yleinen (riippuu vähän siitä kuinka paljon edellisellä kerralla korviketta uponnut). Nyt tosiaan parin viime viikon aikana kerralla on useinkin mennyt se 200ml, joskus saattaa kuitenkin mennä vaan 100, tätä ennen oli tosi pitkään niin että 120ml oli ehdoton maksimi ja 80milliä oli hyvin syöty.
 
eetunmammapikaisesti
kiitos nasun äitee! Kyllä täällä nuo määrät aika samoissa pyörii. japäivällä kolme tuntia on aika yleinen väli. nyt just syötiin päärynäsosetta niin sit päälle meni vaan 50ml. mutta 120ml aika yleinen. ja mitäpä sitä tuputtamaan kun poika selvästi on kylläinen ja kasvua tapahtuu.tosin vasta pääsiäisen jälkeen tiedetään tarkat mitat.
 
mammanen harmaana
Jee!!! =) Tänään tuli se kakka! Jopa kaksi kertaa! :D Eihän siihen mennytkään kuin reilut 3vrk:tta! Tai mitä siitä nyt tuleekaan, kun perjantaina edellisen kerran kakkasi...

Eli kerkesin huolestua (taas kerran) ihan turhaan :p .

Voin siis jatkaa perunan syönti operatsioonia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 11:03 mammanen harmaana kirjoitti:
Jee!!! =) Tänään tuli se kakka! Jopa kaksi kertaa! :D Eihän siihen mennytkään kuin reilut 3vrk:tta! Tai mitä siitä nyt tuleekaan, kun perjantaina edellisen kerran kakkasi...

Eli kerkesin huolestua (taas kerran) ihan turhaan :p .

Voin siis jatkaa perunan syönti operatsioonia...
Meidän vaavilla oli kanssa kiinteiden aloituksen aikaan kakka hakusessa, pahan hajuisia rupsuja kyllä tuli. Kakattomuutta kesti miltei viikon ja kun kysyin neuvolasta neuvoja, kommentti oli sieltä että vauvalla vaihtelee kakkaaminen jokapäivästä kahteen viikkoon. Kaikki siltä väliltä normaalia.

Juotin kylläkin mallasuutetta(saa apteekista) niin alkohan kakka normalisoitumaan eli kerran päivässä tulee nyt.

 
Syötteleekös täällä vielä kukaan perunaa pienokaiselle?
Jos syöttelee miten on lähtenyt käyntiin?
Meillä ollaan koitettu perunaa muutaman viikon.. aika huonolla menestyksellä mutta pikku hiljaa niinkuin neuvolassa sanottiin:)
 
meillä on parin viikon ajan maisteltu perunaa, porkkanaa ja bataattia. n.2 teelusikallista päivässä totutellaan makuun ja lusikkaan. Muuten ollaan täysimetyksellä.
Peruna ei oikein maistu ja tahtoo tulla röyhyjen mukana ylös maidon seassa. Porkkana ja erityisesti bataatti uppoavat paremmin.

Rintamaidolla yritetään tässä jatkaa, nyt vaan on nuo hampaat puhkeamassa eteen...katsotaan sitten miten käy imetyksen :)
 
Moi...Juu, meillä maisteltu eka perunaa ja sitten ihan kaupan pilttiä perunaa+porkkanaa (maistuu tosi hyvin) sekä luumusosetta. Mutta nyt neiti onkin sitten raapinut itseään, että onko allerginen esim. porkkanalle!?! Vai onko nyt äidinmaidossa ollut jotain epäsopivaa? Tiedä sitten, mutta ei kiva. Kuiva ihohan tytöllä on ollut, mutta nyt oikein ärtynyt lisää...Rasvataan hirveesti ja sitten hydrokortisoonia.

Seuraava neuvola 5kk onkin sitten 16.4 ...sitä odotellessa...

Munarikasta pääsiäistä! ;)
 

Yhteistyössä