MarraskuunVauvat 2006

unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 18:28 tolki kirjoitti:
Mun täytyy ekakertalaisena mammana kysyä, että mitä tarkoittaa "tankkaaminen"?! Meidän Rasmus on alkanut syödä ihan valtavasti. Istun viidestä puol yhteentoista telkun edessä ja vaihdan vaan tissiltä toiselle. Ja poika huutaa vaihdon välissä minkä ehtii, ku koitan antaa vähän edes rintojen täyttyä ja levähtää. Mut mistä tietää edes, riittääkö maito?? Kun illalla kuitenkin Rasmus on masuvääntelyn jälkeen nukahtanu tyytyväisenä ja nukkuu ab neljä tuntia ennen ekaa yösyöttöä. ELi ei olla annettu lisämaitoa. Tai kerran on kokeiltu, mut poika meinas saada sellaiset raivarit, ku pulloa suuhun tarjottiin,että oksat pois! Eli äiti ei ihan vähään aikaan pääse minnekään... :\|
jatkamme harjoituksia.
mulle tuli yllärinä sellanen juttu että vauva voi syödä liikaakin ja sen takia itkee kun maha on liian täysi..imurefleksi vaan on niin voimakas että kun tissin laittaa lähellekään suuta niin johan hamuilee vaikka maha on täynnä..
ja maidon riittävyydestä sen verran että paras mittari on lapsen kasvu.pissavaipat tae siitä että lapsi todellakin imee sitä maitoa eikä vaan luttuuta tissiä.
mutta maitoa tulee niin kauan kun lapsi imee ja yleensä mitä todennäköisemmin maito riittää, kunhan edetään lapsentahtisesti.
kyseessä voi olla myös tiheän imemisen kausi: vauva haluaa koko ajan rinnalle eli niinsanotusti tilaa itselleen huomisen maidot..ja lisäksi kasvun varaa.

tässä taas imetystuki listan nettisivujen linkki aiheesta,käy ihmeessä katsomassa.

http://www.imetystukilista.net/faq/riitt.php

me laitettiin tänään teo nukkumaan ekaa kertaa omaan sänkyyn ja mun mielestä se sujui hyvin.pientä itkeskelyä ja parin kerran kävin rauhoittelemassa ja antamassa vähän lisää tissimaitoa.nyt se on nukkunut jo reilut pari tuntia siellä.. vau!!
sitä mietin etä mitenkähän yö menee?en pysty nukkuu jos poika kitisee..
kun poika on nukkunut syliin tai tissille koko tän 2kk ja nyt parina viime päivänä olen ruennut miettimään että josko sen sais omaan sänkyyn.
on sitten helpompaa isompana.
että tällasta täällä..

unikuu ja teo 9vk ja risat
 
Moiks vaan kaikille.

G:hen vastaus, meillä tavallinen digimittari myös, ei mitään erikoisuuksia vauvalle.

Me löydettiin uus kämppä, tosin vielä pitää odotella, halutaanko sitä meille vuokrata. Kun ollaan äitiyslomalainen ja opiskelija, niin meistä voi ajatella, että emme ole parhaimman maksukyvyn omaavia, tosin ei meillä ole tähän mennessä ikinä jäänyt vuokra maksamatta, mutta saas nähdä.

Voin myös ylpeänä ilmottaa, että minusta tulee täti... Veli ja hänen morsiamensa saavat syyskuussa vauvan, ensimmäinen serkku minun lapsille tulossa..Mie olin ihan täpinöissäni, kun mulla ei ole yhtään ketään tuttua jolla olis vauva tai olis raskaana. :D

Meillä Jere muuten tankkaa aina iltasin ennen yöunille menoa. Sellanen 2h on tississä kiinni ja sen jälkeen nukkuu 2h, minkä jälkeen syö ihan vähän nukahtaa samantien ja nukkuu vähän pitempään.

Mulla on kohta lähdössä mies kouluun toiselle paikkakunnalla ja on viikot siellä, 3kk ajan. Ajattelen kauhulla, sitä että miten jaksan yksin. Muuten ei oo ongemaa, mutta se että on aivan kiinni lapsissa melkein koko hereilläoloaikansa ja ei ole aikuista juttuseuraa ottaa mulle ainakin tosi koville. :/ Illat ne on pahimpia yksin raakkua..


No, eipäs tässä sen kummempia.

Knackerton ja Jere melkein 3kk (hurjaa miten tää aika vaan menee eteenpäin :eek: :heart: )
 
unikuu108
jeeee!!!

meillä nukutaan ekaa yötä omassa sängyssä..havahduin hereille äsköisen syöttämisen takia joten pakko hehkuttaa kun olen niin tyytyväinen..

laitettiin pienen huudon kannustamana sänkyyn 9 aikaan. sit 10 syötin ja vasta 2aikaan syötin uudelleen ja nyt näin puoli 5 paikkeilla..ja poika on nukahtanut aina sen jälkeen omaan sänkyyn..
tosin rinnat on ku kaks palloo kun ovat tottuneet tähän yösyömiseen silleen että poika nukkuu rinnalle.
niin hienoa.. tosin tää on vasta eka yö..katsotaan miten menee päiväunille menot..
mut vielä toinen juttu et on todella kivaa että on tällaisia foorumeja joihin voi kirjoittaa kaikkia juttuja..


unis kyöpelöi ihan fiiliksissään..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 04:36 unikuu108 kirjoitti:
mut vielä toinen juttu et on todella kivaa että on tällaisia foorumeja joihin voi kirjoittaa kaikkia juttuja..
Näinpä...täällä on aina ihan pakko käydä lukemassa teidän kuulumiset ja tietenkin kirjoittaa omat tärkeät jutut :D

Eipä meille ihmeempiä, poika nukkunut taas hyvin ja nyt nukkuu ulkona vaunuissa. Pitäisi koiran kanssa lähteä aamulenkille =) kunhan vaan pääsee täältä pois :whistle:

Tuossa muutama aika sitten mietin maidon riittävyyttä, mutta taitaa sitä hyvin tulla ainakin pulautusten lisääntymisestä päätellen. Liityin myös tuonne imetystuen postituslistalle, mutten ole vielä ehtinyt itse kommentoimaan tai kysymään mitään =) ainoastaan hyviä neuvoja on saanut lukea =)

Sitä kuumemittaria olen mietiskellyt. Tavallisella ollaan kahden aiemman kanssa pärjätty. Nyt ajattelin kuitenkin ostaa sen otsamittarin, voi sitä sitten koko perhe käyttää. On se ainakin helppo ja luotettavakin =)

Mutta nyt ulkoilemaan
:wave: :wave:
 
hippo76 harmaana
:wave: Meilläkin ihan tavallinen digitaalimittari ja hyvin pärjätty kolmen kanssa sillä!! Antibiootti tosiaan auttoi meidän pienen röhään,nyt ollut tyytyväinen ja nukkunut hyvin.viime yönä meni taas 8 h syömättä,siinä alkoi äitillä olla jo tukalat paikat aamulla muuten raaski herättääkään toista.. :/ !Poika saa lisänä myös korviketta kun ei minun maito riitä kokonaan kun on niin iso poika.Pullosta juo ihan hyvin myös..kun sairaalassa joutui jo heti pullolle sokeri mittausten vuoksi ja kun ei maito meinannut nousta. :whistle: !Riittääkös muilla maito hyvin vai olenko minä ainut epäonnistunut pullo äiti!? :ashamed: jaksuja kaikille...T hippo ja poitsu pian 2kk :heart:
 
tervehdys pitkästä aikaa.. tänään kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok. Painokin oli laskenut melkein 12kg lähtöpainosta... :)
meillä nukuttiin eilen jo vähän pidemmät yöunet, klo 23.30-5.30, eli kokonaiset 6 tuntia, voi kun tällainen rytmi jatkuisikin, tosin vähn aikaisemmin saisi kyllä nukahtaa, mutta virkenee jostain syystä klo 22 jälkeen kukkumaan. Yleensä ollaan saatu nukkua 4 tuntia putkeen. Esikoinen nukkui saman ikäisenä jo koko yöt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 13:56 mimmi06 kirjoitti:
tervehdys pitkästä aikaa.. tänään kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok. Painokin oli laskenut melkein 12kg lähtöpainosta... :)
meillä nukuttiin eilen jo vähän pidemmät yöunet, klo 23.30-5.30, eli kokonaiset 6 tuntia, voi kun tällainen rytmi jatkuisikin, tosin vähn aikaisemmin saisi kyllä nukahtaa, mutta virkenee jostain syystä klo 22 jälkeen kukkumaan. Yleensä ollaan saatu nukkua 4 tuntia putkeen. Esikoinen nukkui saman ikäisenä jo koko yöt.

niin ja piti vielä sanoman et eilen tyllerö täytti tasan 2kk :wave:
 
Meidän Oskari on nukkunut omassa huonessa parin yhdessä vietetyn yön jälkeen. En saanut itse unta pojan ähkiessä ja puhkiessa koko yön. Laitetaan nukkumaan noin 21.30 ja herää syömään 2.30-3.30 välillä. On ruvennut nyt heräämään uudestaan kuuden aikaan. Syötän silloin ja pidän jonkin aikaa hereillä ja laitan nukkumaan uudestaan.

Kenellä on kokemuksia Disfaltylista ja millaisia vaikutuksia sillä on vauvaan? Rupeaa konstit pojan kanssa loppumaan, kun päiväunet ovat niin katkonaiset ja muutenkin huudetaan vatsaa...

TOLKI: mitä tulee Mallakseen, se on sellainen keltainen sinappipurkin näköinen, mikä on tehty ohrasta ja vedestä. Se on jonkin verran auttanut siinä mielessä, että kakkaa tulee, mutta ilmavaivoja se ei poista. Yöt meilläkin nukutaan hyvin, mutta päivällä se on välillä kovaakin huutoa :'( <br><br>
 
hippo76 harmaana
Disflatyl auttoi meitin vauvan masuun kyllä,on vissiin tehokkaampaa kun cuplaton.Kannattaa ihmeessä kokeilla....! ;) ja hain myös rela maitohappo bakteeri tippoja ja koin nekin hyväksi!! ;)
 
tolki
Komensinpas miehen pojan seuraksi masuvaivojen kanssa...huokaus. Kahden hyvin nukahdetun illan jälkeen tuli takapakki. Mut onneks kello ei oo paljoa, jos vaik ei menis puolille öin asti.
No, mut mekin ostettiin tota disfatyliä tänään. Katsellaan, jos vaik se jotain auttais. Ja Relat ostin aiemmin, mut huomasinpas, että niissähän on ölyjä!!! En nyt muista mitä, mutta jotain öljaa kumminkin. Eli jos öljypohjaiset d-vitamiinit ei sovi, nii ei varmaan noi relatkaan. Eli jäi myöhempään käyttöön meillä.
UNIKUU: kiitti vinkistä. Käynpäs lukaisemassa, mitä tuolla listalla puhutaan.
=)
tolki ja Rasmus kohta 7vkoa
 
mimosa

Heips vaan!

Meilläkin on ihan tavallinen digitaalinen mittari, toimii hyvin.
Meidän poika on ollut kolme päivää nuhainen ja yskäinen, mutta kuumetta ei ole ollut. Koko ajan saa pumpata räkää pois, ja laittaa suolaliosta. Jotenkin tuntuu pelottavalta ja inhottavalta toi flunssa, kun itse on niin avuton auttamisen suhteen. Lääkäriin menoa ollaan jo harkittu. Kuinka kauan te olette katselleet/kuunnelleet köhimistä?

Hyvää yötä kaikille!
 
unikuu108
täällä taas yksi foorumiriippuvainen huhuilee "Nettikavereitaan"..

taas yksi päivä takana onnistunutta äiteyttä. poika edelleen nukahtanut omaan sänkyyn.välillä pienten huutojen ja tissittelyjen saattelemina. nytkin on nukkunut vähän yli 11 asti OMASSA sängyssä.meillä ollaankin isoa poikaa jo :D
vastauksia kysymyksiin.meillä on ihan perinteinen kuumemittari,mutta olen miettinyt korvamittaria.kallis investointi,mutta pojan ollessa kipeä olisi ollut niin helppo ja nopea mitata vaan äkkiä vaikka kesken imetyksen, että onko tää nyt liian tulinen tää poika vaiko muuten vaan kuuma..

maidon riittävyydestä edelleen hehkutan tuota imetystukilistan nettisivuja ja sähköpostilistaa josta olen saanut paljon apua imetyksen saralta. niin suihkutissiongelmiin kuin maidon riittävyyteen ja niihin tiheän imun kausiin.viimeksi teo asusti rinnalla 12 tuntia eikä halunnut millään pois. itku alkoi kun sen siitä siirti pois, vaikka tyhjän tuntuisia rintoja luttuutti.

nyt iskä ja äiskä valvoo ja käyttää ns omaa aikaansa nettiin ja sarjakuviin vaikka voisi olla ottamasa unta palloon että taas jaksaa huomenna virikkeitä keksiä jälkikasvulleen..

mietin tällaista että minkäs kokoisia vaatteita te muut mammat käytätte vauvoillenne?meillä mennään niin että 62 ovat todella slim fit jo.. varsinkin kestovaippojen kanssa koon 68/70 ovat sopivammat..
olen nyt ihan innostunut tästä kestovaippajutusta. meillä on öisin ja kyläreissuilla kertakäytöt mut muuten vaihtelen harsojen, valmiiksi ommeltujen ja snappivaippojen välillä.. ai niin..pitikin ostaa isompia vaippakuoria ja unipussi pojalle. on helpompi siirtää se iltatissiltä sänkyynsä unipussissa.lisäksi ei tarvitse niin paksua peitettä..eikä itse potki peittoaan pois..
lisäksi toinen vaatekysymys. paljon teidän vauvoilla on vaatetta sisällä päällä?entäs ulkona? meillä ollaan pitkähihaisessa bodyssa ja housuissa jossa on sukkaterä. tai kokopotkupuvussa. nyt kylmempien ilmojen tultua lisäsin alle lyhythihaisen bodyn.
ulos laitan tuon tavan sisävaatekerran päälle villahousut- ja paidan ja sen päälle toppapuvun.. kuitenkin poika on aina hikinen kun sen sitten niistä kääreistään avataan..
no..tässä mä lähinnä vaan itsekseen ääneen mietin tuota vaatteiden riittävyyttä..

unikuu ja teo isopoika nukkuu omassa sängyssään.. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 02:49 unikuu108 kirjoitti:
täällä taas yksi foorumiriippuvainen huhuilee "Nettikavereitaan"..

Kuin myös täällä toinen...

mietin tällaista että minkäs kokoisia vaatteita te muut mammat käytätte vauvoillenne?meillä mennään niin että 62 ovat todella slim fit jo.. varsinkin kestovaippojen kanssa koon 68/70 ovat sopivammat..

Meillä on käytössä vielä muutama 56 cm, loput 60-62 cm. Nuo 62 cm on vielä aika isoja ;) Kova vauhtia tosin pikkunen kasvaa =)

Minulla on rauhallinen aamupalstailuhetki... toisin sanoen olen täällä aamukahvilla ;) Isommat pojat lähtivät kouluun ja pikku-ukko nukkuu vielä. Pyykkiäkin pitäisi viikata, mutta tämä vie voiton :D

Kirpeä pakkasaamu täällä lounaassakin, mittari näyttää -20. Laitoin petivaatteita pihalle tuulettumaan ja taidan heittää perässä muutaman maton. Saa sisällekin ihanan raikkaan tuoksun =)
Etukäteen jo mietin päiväunien aikaa :/ pikku-ukko ei osaa nukkua päivällä sängyssään, kun on tottunut vaunuissa olemaan ja ulkona. Miten ihmeessä saan sen nukkumaan edes yhdet pidemmät unet muualla kuin sylissä :whistle: Sisällä ollessaan torkkuu sylissä, mutta herää heti kun laskee sylistä johonkin ;)

Pakkasterveisin Lauriina ja pikku-ukko unten mailla :heart:
 
mä nään tähtiä täällä :whistle: siis nännit on ollu tosi kipeet maanantaista asti, oon rasvaillu kun ei tulehdusta oo, näin sano lääkäri tiistaina jälkitarkastuksessa.. eikä siis oo muu kipee ku nännit :ashamed: aikas tuskaa imettää kun tuntuu et taju lähtee kun Nea iskee kii :D no jospa ne hellittäs.. en muista tämmöstä tuon toisen tytön aikana olleen.. muuten täällä menee kivasti ja tuntus Nean masuväänteetki hellittäneen, oisko syy kun oon niitä d-vitamiinitippoja muistanu antaa miten sattuu :ashamed:
 
Käytiin ostamassa niitä disflatyl-tippoja tänään. Saa nähdä onko niistä mitään apua. Huomenna on vyöhyketerapian aika, jos siitä ois jotain apua tai sitte pitää vielä odottaa kuukausi. Poika on silloin kolme kuukautta. Se tuntuu vaan niin kaukaiselta...
Meillä on käytössä 56 ja 60 cm vaatteita ja housuista jo 62cm. Oskari oli syntyessään vain 47 cm, mutta hyvin on tullut pituutta lisää.
 
Moi :wave: Ensiksi vastailen kysymyksiin...meilläkin tavallinen digitaalinen mittari käytössä ja hyvin on pärjätty =) Vaatekoko on 60cm pääasiassa, mutta jokunen 56senttinenkin menee (pikku pallero kun oli vain 44,5cm syntyessään ;) )...sisällä päällä on pitkähihainen body&housut ja sukat tai jotain vastaavaa yksi kerros ja ulos laitetaan noiden päälle myös villavaatteet =) Täällä mennään nykyään yöt kokonaan putkeen nukkuen...nukahtaa 21-23 ja herää 6-7 syömään ja jatketaan vielä n. 3 tuntia :D Venla jokeltelee paljon ja kiljahtelee riemusta :heart: Se on vaan NIIN ihanan kuulosta :heart: Päivällä on myös uniaika hieman lyhentynyt ja nyt kun ei kovien pakkasten vuoksi olla voitu ulkona nukkua niin unet ovat sisällä katkonaisempia. Tämmöstä täällä tälläkertaa =)

Himpula & Venla (9 päivää vaille 3kk) :heart:
 
Heipsistä hei taas..

Emmi pääsi eilen kotiin, yö meni paremmin kuin odotin - neiti heräsi puolen yhden aikaan syömään ja sitten nukuttiinkin puoleen seitsemään. Unikoulu siis teki tehtävänsä.

Juu, ja emmiltä otettu nyt aivokäyrää, verikokeita(kromosomi - ym tutkimuksia tehdään), aivot ultrattiin, silmälääkäri tutki - vielä olisi edessä aivojen magneettikuva, VEP-tutkimus ja silmän pohjien kuvaus - ja tietty viikon päivät odottelua verikokeiden tuloksista. Kuulo todettiin normaaliksi - silmissä ilmeisesti on jotain häikkää, näkee kyllä mutta taitaa olla tuolla näköhermoissa jotain :( Että sellainen rumba meillä nyt käynnissä. Mutta, toistaiseksi ei onneksi ole mitään sen vakavampaa löytynyt ja toivottavasti ei löydykään.

Niin, meilläkin siis käytössä ihan tavallinen kuumemittari (digitaalinen sellainen). Emmi käyttää lähinnä 62 vaatteita, muutama 56 bodykin kyllä on vielä käytössä. Pukeutumisesta - hmm, yleensä pitkähihainen body ja potkikset sisällä ja sukat sitten vielä jaloissa kun tahtoo meidän neidin varpaat olla vilut, muuten kyllä on sellainen lämpöpatteri =)

SUhteellisen levollinen mieli minulla nyt, toki nuo magneettikuvat ym pelottaa ja jännittää, mutta sittenhän se selviää onko aihetta huoleen.. Lääkäri onneksi meillä aivan ihana.

Meillä on podettu ripulia, ei kovin mukava tauti. Onneksi se jo hiukan helpottamassa.Itselläni oli vain päivän kestävä pöpö, mutta pojalla se kesti ja kesti - vieläkin meinaa hiukan olla. IIK! Isi on meillä ainakin vielä toistaiseksi selvinnyt ilman tuota pöpöä.

Että näin meillä.. Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Laura
 
En ole paljon käyny täällä lukemassa ja katsomassa keitä täällä on, mutta jospas miekin jotain rustaisin tänne, kun kerran listassa olen. Tosin olen tuolla alun listassa nimellä Nyykerö :D.

Kaikille jaksamisia vastoinkäymisten kanssa, joitain topikkeja viestejä taaksepäin luinkin, mm. Lauran pikkuisesta. Toivottavasti kaikki selkiintyy ja sujuu hyvin :)


Sitten puran vähän omaa sydänalaa kevyemmäksi.
Join tuossa 11 aikaan kaakaota, kun poika oli päikkäreillä. Nyt hän heräsi ja tahtoi tissiä, mutta kuinkas taas kävikään. Juo vähän aikaa, ryhtyy raapimaan minua, röyhtäilee, ähistää ja nielee jatkuvasti buglia. Sen lisäksi kakka on ruvennut haisemaan pahalle. Samaa touhua on nyt ollut viikon verran aina jos syön "raakaa" maitoa, syön jäätelöä, tuorejuustoja. Yöt menee vielä nukkuessa hyvin, eikä silloin ainakaan ole levoton... Munasta totesin jo, että raakaa kannattaa vältellä ja syödä vain paistettujen ruokien joukossa...

...


Nyt sitä vain toivoo sormet ja varpaat ristissä ettei tällekin Viljamillekin iske allergiat. Kyllähän niiden kanssa elää, mutta paljon helpompaa se on jokaiselle, jos tämä nuorin olisi terve. Vasta saatiin keskimmäisen pojan yskä loppumaan astmalääkityksellä ja ruokavalio pitäisi olla kunnossa. Vasta vähän aikaa sitten olin sitä mieltä että ehkä kolmannen kanssa päästään helpolla. Niin ja ehkä päästään jatkossakin, eihän sitä vielä mistään tiedä varmaksi mitään :). Pysyn siis toiveikkaana.

:/ Hmm... kyllähän sitä pelaa niillä korteilla, jotka käteensä saa. Täytyy vain seurailla tilannetta, pituuskasvua, painonkehitystä ja ihoa. Ruokavaliota en ehkä vielä muuta.
 
pikaisesti kysyn...onko nää rintaraivareita: venlalla on nälkä, tarjoan rintaa, huutaa naama punaisena ja vääntelee itseään, ei siis ole vielä tipan tippaa saanut...pitkän yrittämisen ja venlan "raivoamisen" jälkeen saan hänet ottamaan imuotteen ja sekin onnistuu jos hytkytän tai kävelen samalla :eek: eilen illalla alkoi, voiko se näin äkkiä tulla ja mikä avuksi? maitoa tulee tosi paljon...alkaa itellä olla kurja mieli kun niin vaikealta tuntuu tuo imetys nyt yhtäkkiä :( edellisten lasten kanssa ei koskaan tällästa ollut...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 13:43 HIMPULA23 kirjoitti:
pikaisesti kysyn...onko nää rintaraivareita: venlalla on nälkä, tarjoan rintaa, huutaa naama punaisena ja vääntelee itseään, ei siis ole vielä tipan tippaa saanut...pitkän yrittämisen ja venlan "raivoamisen" jälkeen saan hänet ottamaan imuotteen ja sekin onnistuu jos hytkytän tai kävelen samalla :eek: eilen illalla alkoi, voiko se näin äkkiä tulla ja mikä avuksi? maitoa tulee tosi paljon...alkaa itellä olla kurja mieli kun niin vaikealta tuntuu tuo imetys nyt yhtäkkiä :( edellisten lasten kanssa ei koskaan tällästa ollut...
Meillä välillä vähän samanlaista :/ poika huutaa ja raivoaa tissillä ja syö välillä. Liityin itse tuonne imetystuen listalle ja sieltä saa monenlaista apua ja neuvoa, joten poikkeappa sinne ja lue siitä "suihkutissi" kohdasta ;)
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 12:49 Kyykerö kirjoitti:
Sitten puran vähän omaa sydänalaa kevyemmäksi.
Join tuossa 11 aikaan kaakaota, kun poika oli päikkäreillä. Nyt hän heräsi ja tahtoi tissiä, mutta kuinkas taas kävikään. Juo vähän aikaa, ryhtyy raapimaan minua, röyhtäilee, ähistää ja nielee jatkuvasti buglia. Sen lisäksi kakka on ruvennut haisemaan pahalle. Samaa touhua on nyt ollut viikon verran aina jos syön "raakaa" maitoa, syön jäätelöä, tuorejuustoja. Yöt menee vielä nukkuessa hyvin, eikä silloin ainakaan ole levoton... Munasta totesin jo, että raakaa kannattaa vältellä ja syödä vain paistettujen ruokien joukossa...

:/ Hmm... kyllähän sitä pelaa niillä korteilla, jotka käteensä saa. Täytyy vain seurailla tilannetta, pituuskasvua, painonkehitystä ja ihoa. Ruokavaliota en ehkä vielä muuta.
siis nuoko on allergiaoireita: kakka haisee pahemmalle, ähistään rinnalla ja tulee iho oireita?
meidän teolla on ainakin mieheni mielestä pahalta haiseva kakka.onhan se selkeesti tuhdimman hajuinen kuin sillon alussa ja sit sillon todella kuiva iho otsasta ja poskista. ensi viikolla on neuvola ja lääkäri, sithän tietää..

mut vielä jatkan tuosta äitiydestä..
nyt sulkkupoika nukkuu kolmatta yötä omassa sängyssä ja tänään illalla rääkyi väsymystään reilun tunnin.kävin vähän välillä kävin silittelee ja sylittelee ja tarjoomassa tissiä lohdukkeeksi ja sit se nukahtaa siihen rinnalle ja kun nostan sänkyyn niin alkaa huutaa.. ja sit kun leluhiiren häntä osui suuhun, imi kaksi kertaa ja nukahti. mutta nyt tuntuu ihan maansa myyneeltä kun toisen piti huutaa niin pitkään ennen kuin nukahti.onhan se jos on nukahtanut tissille reilut 2kk niin yhtäkkiä nukahtaa yksin omaan sänkyyn.
päiväunet on menny helpommin.. ja jonkun näköistä rytmiä on jo havaittavissa. on se niin hurjaa jos tulee olo että pojalla on joku huonosti. esim nyt toi allergiajuttu ja pahalta haisevat kakat.. ja kun se nukkuu tuolla omassa sängyssä niin pitää ainakin pari kertaa tunnissa käydä kattoo että onko se enää elossa ja kuitenkin on tukehtunut omaan oksennukseensa.. aaarrgghh..ihania pakkoajatuksia..
ja vielä kun Lasi kirjoitti siitä ripulista.. ja kun on väsynyt niin alkaa huolehtia kaikkee,kuvittelee kaikkee ja sit ne menee ihan överiksi..


unikuu sekoilee
 
Meillä valvotaan täällä yhä..Huokaus.Mimmi nukahti 22 aikaan sitteriin keinuttaen,annoin nukkua jonkin aikaa siinä,että saisi syvemmän unen ja sitten lähdin viemään omaan sänkyynsä.Me asutaan vielä tiistaihin asti kaksitasoisessa asunnossa,jossa makkarit yläkerrassa.Niinpä sitten raahaudutiin portaat ylös ja minä hiiviskelin hyvillä mielin takaisin alas.Jes!Tästä alkaisi illan oma aika.No joo..Sitä kestikin n.5min. :whistle: Sitten takaisin ylös ja vauveli oli puklannut lakanat märiksi ja olikin sen jälkeen niin virkkua että!Nyt olkkarissa katsellaan silmät virkeinä, äiti ja isi odottelee,että josko se nukkumatti sieltä jo tulisi,kun niin pientä haukotuttaakin..Hmm..Tämmöistä soutamista ja huopaamista nukahtamisten kanssa.

Muuten Mimmulilla on päivärytmi alkanut vakiintua.Suunnilleen samoihin aikoihin tulee aina päikkärit ja seurusteluajat.Nämä yöunille menot vain ovat tätä..Kun ensin näyttää lupaavalta ja sitten yhtäkkiä ollaankin taas hereillä klo 1-2 asti.No,jospas se tästä vielä..

T.Väsynyt äityli ja Milla-Mari 2kk<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 00:17 unikuu108 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 12:49 Kyykerö kirjoitti:
Sitten puran vähän omaa sydänalaa kevyemmäksi.
Join tuossa 11 aikaan kaakaota, kun poika oli päikkäreillä. Nyt hän heräsi ja tahtoi tissiä, mutta kuinkas taas kävikään. Juo vähän aikaa, ryhtyy raapimaan minua, röyhtäilee, ähistää ja nielee jatkuvasti buglia. Sen lisäksi kakka on ruvennut haisemaan pahalle. Samaa touhua on nyt ollut viikon verran aina jos syön "raakaa" maitoa, syön jäätelöä, tuorejuustoja. Yöt menee vielä nukkuessa hyvin, eikä silloin ainakaan ole levoton... Munasta totesin jo, että raakaa kannattaa vältellä ja syödä vain paistettujen ruokien joukossa...

:/ Hmm... kyllähän sitä pelaa niillä korteilla, jotka käteensä saa. Täytyy vain seurailla tilannetta, pituuskasvua, painonkehitystä ja ihoa. Ruokavaliota en ehkä vielä muuta.
siis nuoko on allergiaoireita: kakka haisee pahemmalle, ähistään rinnalla ja tulee iho oireita?
meidän teolla on ainakin mieheni mielestä pahalta haiseva kakka.onhan se selkeesti tuhdimman hajuinen kuin sillon alussa ja sit sillon todella kuiva iho otsasta ja poskista. ensi viikolla on neuvola ja lääkäri, sithän tietää..

mut vielä jatkan tuosta äitiydestä..
nyt sulkkupoika nukkuu kolmatta yötä omassa sängyssä ja tänään illalla rääkyi väsymystään reilun tunnin.kävin vähän välillä kävin silittelee ja sylittelee ja tarjoomassa tissiä lohdukkeeksi ja sit se nukahtaa siihen rinnalle ja kun nostan sänkyyn niin alkaa huutaa.. ja sit kun leluhiiren häntä osui suuhun, imi kaksi kertaa ja nukahti. mutta nyt tuntuu ihan maansa myyneeltä kun toisen piti huutaa niin pitkään ennen kuin nukahti.onhan se jos on nukahtanut tissille reilut 2kk niin yhtäkkiä nukahtaa yksin omaan sänkyyn.
päiväunet on menny helpommin.. ja jonkun näköistä rytmiä on jo havaittavissa. on se niin hurjaa jos tulee olo että pojalla on joku huonosti. esim nyt toi allergiajuttu ja pahalta haisevat kakat.. ja kun se nukkuu tuolla omassa sängyssä niin pitää ainakin pari kertaa tunnissa käydä kattoo että onko se enää elossa ja kuitenkin on tukehtunut omaan oksennukseensa.. aaarrgghh..ihania pakkoajatuksia..
ja vielä kun Lasi kirjoitti siitä ripulista.. ja kun on väsynyt niin alkaa huolehtia kaikkee,kuvittelee kaikkee ja sit ne menee ihan överiksi..


unikuu sekoilee
Allergiaoireet voivat olla tosi vaihtelevia, paljon riippuu yksilöstä ja allergioiden tasosta. Meillä keksimmäinen ei nukkunut kunnolla, lehahteli punaiseksi kasvoiltaan, raapi itsensä auki pahimpina aikoina, pituus ja paino eivät nousseet, kakka oli limaista ja haisi pahalle. Saattaa olla että minä hätäilen tämän kanssa, voihan kyse olla tavallisista ilmavaivoista ja vaikkapa rintaraivareista, jotka sattuvat nyt ikävästi vain samaan syssyyn. Minun täytynee vain seurailla tilannetta ja lakata huolehtimasta turhia ennen kuin todella tarvitsee miettiä mitä tehdä seuraavaksi.

Minulla on myös pakonomainen tarve käydä vieläkin kurkkaamassa lapsia. Kun yöllä esimerkiksi käyn pissalla, teen kierroksen lastenhuoneen kautta. Peittelen lapset uudestaan (nostan sängystä pudonneet takaisin sänkyynsä :D ) ja tarkistan että kaikki on kunnossa. Ilman tuota pakonomaista kierrosta en voi jatkaa uniani. Samoin minun on käytävä katsomassa tilanne ennen nukkumaan menoa. :ashamed:
 

Yhteistyössä