*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

vastasi viikkoja 10+3, eli laskettu on tuo 21.11 minkä itsekin sain..Olin vaan jostain syystä päivää edellä laskuissa :whistle:

Siellä pieni oli, imi peukkua, eikä suostunut mittailtavaksi. Vilkutteli välillä, muuten kökötti paikallaan vaikka yritettiin vauhtia saada :D potkas äkäsesti vaan pari kertaa ja jatkoi rauhallista oleskeluaan :heart:

Mä oon niiiin onnellinen :heart: :D seuraava ultra on 1.7

Heinis ja rakas 10+3 (ei kovin kirpulle näyttäny :D )

 
Pikaiset onnittelut hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! Heiniksellä ihana kuva. :heart:

Olivia, aika ikävät neuvolakokemukset sulla. Kyllä minusta tuollainen aika ripulilla vaatii jo vähän tutkimista. Yritä olla sinnikäs ja vaatia hoitoa. Ja muista juoda paljon. :hug:

Täälläkin tuli tänään vessassa käydessä niitä täällä kovin kauhisteltuja verensekaisia rämmäleitä. :eek: Seksistä on jo pari päivää, voiko johtua vieläkin siitä?!

Muuten olo jatkuu turvonneena ja väsyneenä. Eipä siis helpottanutkaan, vaikka jo luulin niin. Lisäksi lähipiirissä tapahtuu asioita, jotka saa mielen synkistymään. Ja kun en asioille mitään voi, stressi on väistämätöntä... :/

Nyt päiväunille! =)


 
neuvolakuulumiset:

paino +100g/vko
pissa puhdas
hb 139
RR 137/83
sydänäänet +
liikkeet + (karkas kokoajan dopplerin alta :D )

th meinas tuon vetisen vuodon olevan vain tavallista valkovuotoa kuten täällä oli jo arveltukin... se vaan säikäytti ku ei ikinä oo ollu tuollasta..
seuraava neuvola 26.5.

tt ja pömppis rv 12+1 (neuvolan papereiden mukaan 12+2)
 
alisa: meillä on niin tyhmästi että kokkolassa käydään kaikki raskauden ajan ultrat muttaa saa sitte valita mihin menee synnyttään joko oyksiin , oasiin tai kpks ja meiltä on oasiin 37 km joten sinne mennään.

aamukastetta: meillä pojalla epäiltiin sitä abo-immunitaatiota ja oltiin eka vuorokaudesta valohoidossa yhteensä sen 2vrk ja nyt pelkään että tosiaan tämän kakkosen kans joudutaan oleen pidempään. miehen enolle on akoinaan tehty verensiirto vauvana ja ihan kunnon mies sietä on tullu :) mutta tosiaan kyllä muakin sitte kaivelis jos pidempään joutus vauva oleen valossa, ekan kohalla olin vaan niin poikki ja heikkona että niitten olis muutenki pitäny tuua vauva mulle sänkyyn. oasissa on oma vauvala johon saa laittaa lapset yöksi jos haluaa ja päiväksikki alussa joten kyllä ne hyvin poikaa sieltä kiikutti mulle.
 
On muuten pakko lisätä juttua: eli kun vatsan päältä katseltiin pientä, niin kuva oli TODELLA epämääränen, enkä minä ainakaan sykettä erottanu! Eli te keneltä on masun päältä ultrattu ja saatu epämääräsiä tuloksia, niin NO PANIC!! Ja mulla ei ole edes vararasvaa ympärillä, eli näkyvyyden olisi sen puolesta pitäny olla todella hyvä. Mut eipä ollu ei.
 
Tupuna Ihana idea lähettää nuo sydänäänet eteenpäin :)

Pikkuihra Täällä kans yks allergikko :wave: Jostain luin, että nenäsumutteita ja silmätippoja sais kyllä käyttää, mutta kai tuokin on niin lääkäri kohtaista. Jostain myös bongasin jonkun valtakunnallisen numeron, mihin voi soittaa noista allergiajutuista raskaana ollessa. Mistäköhän löytäisin numeron..

Jennyli Kyllä se sikainfluenssa hätkäyttää, mutta ei kuitenkaan niin, että pelkään pitäis ruveta :)

zera Ihana kuulla hyviä neuvolakuulumisia :)

Olivia No olipas sulla käynti :hug: Noinko ne meinaa pitää huolta tulevista äideistä :eek: Jos tuo ripulointi jatkuu vielä kauankin, niin saatat laihtua ja menettää tärkeitä hivenaineita ja vitamiineja. Kannattaa kyl vaatia hoitoa, jos vielä kauan jatkuu.

aamukaste Ei oo kokemusta, kurjalta kuulostaa :( Toivottavasti ei ainakaan pahenis tulevalla vauvalla tuo keltaisuus :hug:

Finski Oikein hyvää ja turvallista reissua :wave:

Etna No onpas outoa, mutta mikäpä tässä maassa menis aina järjen mukaan. :)

Heinis Onnittelut ihanasta ultrasta :heart:

Tuleeko täällä kellään muulla kramppeja helposti? Mulla niitä on ollu muutaman kerran yöllä ja nyt tänään tuntunu, että pohkeet kramppaa justiin. Eipä muuta ihmeellistä omaan napaan.
 
Moi kaikille!

Eilen käyty ultrassa, ja LA aikaistu parilla päivällä, on siis 2.11.
Ihana pikkukaveri sielä mylläsi ja heilui ihanasti! :D (laitan kuvan kunhan ehdin..)
Joku puhui liikkeistä.. Mä oon nyt parina päivänä tuntenu liikkeitä, olen aivan varma, että ovat niitä (kaikki eivät usko että näin aikaisin voi tuntea). Ykköseltä tunsin rv 14, kakkoselta rv 13 ja nyt on 13+1.. Kyllä ne vaan erottaa, kun on joskus ne tuntenut, ja lääkärikin sanoi että voi tuntea, jos on hoikka ja kohtu+sikiö tietyssä asennossa.. :)
Maanantaina on lääkärineuvola, ja rakenneultra muistaakseni 24.6.

Moikka taas! :wave:
pikkuruinen 13+1
 
Alisa just tolla kuosilla ostin noi vaunut,oli vaan niin hienot etten voinu vastustaa :D

Täällä tökkii kaikki makea vaikka yleensä tykkään suklaasta tosi paljon mut nyt ei pysty syömään sitä mutta kaikki suolanen maistuu vähän liikaakin

 
Täällä verensekaiset rämmäleet muuttui sitten veriseksi vuodoksi. Ihan kirkasta tuli sen verran, että pikkarit vähän kastui. Nyt vuoto on toistaiseksi loppu, mutta noita klönttejä tulee edelleen. En voi sille mitään, että paniikki meinaa iskeä... :'(
 
minut saapi sitten poistaa listasta..kuollut samoilla viikoilla kun edellinenkin..nt stten tutkimuksiin että löytyisikö syytä näille keskenmenoille....

onnea hirveästi teille kaikille ja toivottavasti pikkuiset jaksaa olla mukana :heart:

mirkku
 
Suuret pahoittelut Mirkku! Ei ole reilua, etta teita kohtaa suru kahdesti perakkain. Toivottavasti tutkimuksista selviaa jokin syy, joka voidaan sit hoitaa, jotta ensi kerralla saatte oman kaaron syliin saakka. :hug:

Valkolilja, kovasti toivon, etta siella on kaikki kunnossa teidan kaksosilla. Oletko ajatellut soittaa laakariin, jotta saisit selville mita tapahtuu?
 
Alisa84 Toivon ja rukoilen että ei pahemmin kävisi ainakaan tällä kertaa. Kramppeja mulla ei ole kyllä ollu. Olen kuullut että niihin kramppeihin ja levottomiin jalkoihin auttaisi ihan vaan magnesium. =)

Mirkku :hug: :'( Voi ei :'( Toivottavasti syy löytyy ja saatte vielä pikimmiten vauvanne syliin asti. Voimia koko perheelle hirmuisesti :hug:

Valkolilja Mikäs on nyt tilanne? Voi varmasti huolettaa. :hug: Tulehan heti kertomaan kuulumisiasi nyt kun ehdit, oletko soittanut/ käynyt lääkärissä vuodon vuoksi.

Etna Toivotaan että teillä ei keltaisuus vaikeutuisi =) Pidetää toisillemme peukkuja bd

Täälläkin tuntuu masussa pieniä kuplintoja ja semmosia pienen pieniä tökkäsyjä. Aivan kuin joku sormen päällä hennosti tökkäsi ja sit välillä kuin joku puhaltaisi masussa pilliin. Olen myös tuntenut liikkeet kahdessa edellisessäkin raskaudessa tosi aikaisin.

öö mitäs ne viikot oli...torstaina tulee 12 täyteen :heart:
 
Mirkku Voi ei, en voi kuvitellakaan kuinka hirveältä tuntuu menettää kaksi vauvaa peräjälkeen :'( Toivottavasti tutkimuksissa selviää mikä km:t aiheuttaa ja toivottavasti siihen pystytään vaikuttamaan, että vielä saatte oman käärön syliin asti :hug:

Valkolilja Toivotaan, että kaikki on kunnossa :hug:

Mullakin on masussa tuntunut pientä kuplintaa :heart: En tiedä onko liikkeitä vai mahan omia möyryjä, mutta samalta ne tuntuu kun esikoisestakin.

Onko täällä jo moni käynyt useamman kerran neuvolassa? Tylsää kun meillä ei oo tota neuvolalääkäriä raskauden alussa ollenkaan. Nyt pitäs varata toinen neuvolakäynti, mutta terkka olikin lomalla niin ens viikolla sitten. Olis kiva päästä kuunteleen sydänääniä kun en oo itse ajatellut doppleria ostaa.

Liina ja ötö 12+0
 
:wave:

Olipas tullut ikäviä uutisia :/ Mirkulle :hug: hyvä,että pääset tutkimuksiin!

Valkolilja: mullahan oli silloin kuukausi sitten tosi runsas vuoto (tuli ihan kuin hanasta kaatamalla) ja hyytymiä ja olin ihan varma että km,kun sitten 3viikon päästä pääsin ultraan niin kaikki hyvin.
Pääsisitkö huomenna ultraan? :hug:

Liina-kyseli neuvoloista,mulla oli eka silloin heti kun plussasin ja nyt ens ma.on toinen. Seuraava on varmaan sitten vasta joskus yli kuukauden päästä :|

Tää vaihe on kyllä tylsä,nyt pitää vaan oottaa niitä liikkeitä,katoin esikon neuvolakortista että olin tuntenut liikkeet ekan kerran 16+3 viikoilla,varmaan nyt vois tuntea paria viikkoa aikasemmin. on mullakin tuntunut jo kuplintaa yms. mut en usko että ainakaan omalla kohdalla ovat vielä liikkeitä. Toisaalta kun ei ole hirveesti ylimäärästä rasvaa tiellä ja istukkakin ilmeisesti takana niin voishan ne ehkä olla ;) ;)

Jeps,nyt nukkumaan

Ja huomenna taas paukkuu viikot

Niina ja napero 12+6 :heart:
 
Alisa84 Mulle kanssa tuli magneesiumin puute mieleen noista sun krampeista. Mutta en silti lähtis lisäämään pelkkää magneesiumia. Kannatan raskausmonivitamiinia. Että pysyy kaikki tasassa. Itse olen hankkinut moisen vitamiinin, koska olen ollut niin väsynyt.

Mirkku Iso :hug: sulle!!

Liina- Olen käynyt neuvolassa jo kaksi kertaa ja kerran neuvolalääkärillä. Seuraava neuvola on 19.5. Mutta mulla on sitä ennen vielä lapsivesipunktio 14.5...jota muuten jännitän aika huisisti. Pelkään, jos vauvalle sattuisi siinä jotain. Olen kyllä kuullut monelta positiivisia kokemuksia siitä...tai itseasiassa olen kuullut pelkästään hyviä kokemuksia...onneksi!

Valkolilja Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Mirkulle iso :hug: Ikävää että vieläkin tulee näitä surullisia uutisia :'( Kovasti jaksamista :hug:

Valkoliljalle myös lohtuhali :hug: Mikä siellä on tilanne nyt? kaksosraskaudessa noi vuodot on yleisempiä kun yhtä odottaessa ja minullakin oli 2 otteeseen vuotoja kun odotin poikia! Ensimmäinen rv 8 (ruskeeta tuhrua ) ja toinen rv 16 jolloin verta tuli kuin härän kurkusta!! :eek: Se oli pelottavaa!!
Hyvinkin voi sinun vuotelu johtua seksistä vaikka siitä olisikin muutama pvä aikaa! Toivottavasti on ihan vaaratonta joka tapauksessa!! :hug:
Otahan nyt rennosti, olen ymmärtänyt että oot kova touhuamaan joten hellitä vähän ;) Siihen sun täytyy pikkuhiljaa opetella muutenkin!!
Ja käyhän lääkärissä jos asia alkaa liikaa vaivaamaan...hyvin sielä kuitenkin varmasti kaikki on :heart:

(.) Huomena poksuu viikot ja ensimmäinen kolmannes ohitettu :heart: Tässähän tulee ihan ramppikuume :LOL:
Huomena on myös se virallinen np-ultra klo.10.20 jonne mieskin nyt sitten ilmeisesti tulee!!
Ja sitten alkaapi 3pvän vapaat,jee!!!
Huomena taidan tulla myös 'ulos kaapista' ja kertoa vauvauutiset läheisille...ja alan nauttimaan olostani :heart:
Ihmetyttää kun olo ei ole vieläkään ns. hyvä!! Tänäänkin meinas ensitöiksi oksennus lentää jostain syystä :x Vaikka siis oksentanu en oo vissiin ku alussa muutaman kerran!!
Virkistynyt oon kyllä sikäli että päiväunet on jääny pois mutta illalla kyllä uni yllättää jo 21 aikaan.
Ja löysä vatsa on täälläkin,ollut alusta asti!! Kaksosista oli ummetusta,nyt päinvastoin. Kiva leikitellä ajatuksella että voisiko nyt tulla tyttö ;) Mutta kyllä se vahva poika-fiilis silti on edelleen :D



 
No toki crystis!! :hug: Tuu takas vaan :wave: Ymmärrän että on vaikee päästä sisään jälkikäteen porukkaan joka on jo pidempään ollu toisilleen tuttu! Ja eihän sitä tiedä vaikka sun pikku-kristalli syntyis vasta marraskuussa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
No toki crystis!! :hug: Tuu takas vaan :wave: Ymmärrän että on vaikee päästä sisään jälkikäteen porukkaan joka on jo pidempään ollu toisilleen tuttu! Ja eihän sitä tiedä vaikka sun pikku-kristalli syntyis vasta marraskuussa ;)
No joo tottahan tuo.. aikasemmat kun syntyneet 40+3, 40, 40+6 niin eiköhän tääkin mene samoille :D Olis muuten pikkuveljen synttärit 1.11 ja samoin veljen vaimon.. oishan se hauska jos tääkin syntyis samana päivänä :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

:hug: sitä tarvitseville.

Nyt on tullut niin paljon tekstiä viime käynnin jälkeen etten ehdi tällä hetkellä alkaa lukemaan. Pikaisesti vain tulin kertomaan kuulumiset. Pe oli neuvolalääkäri, sain kuulla hiljaisena mutta selkeänä sydänäänet. Maanantaina oli ultra ja kylläpä oli ihana nähdä pienokainen siellä vilkkaana :)
Nyt tarttis syödä vähän ja sit suunnata kaupoille. Josko löytyisi pojille mieluisat vappupallot kun ei ehdi itse ostaa heliumia. Olisin voinu noi vanhat pallot täyttää ettei aina tulisi uusia... Olisin voinu täytellä sit vähän reilu kk päästä oleville 2v synttäreille samasta pullosta palloja.
Oikein hyviä vointeja kaikille =)

Polkkis rv 12+3
 
Terveluoa vaan CrystalBlue!! :)

Katsoin juuri toisen lapsen äitiyskortista, että olen tuntenut ensimmäiset liikkeet vasta viikolla 16 :|
Ja niin kuin silloinkin mulla on taas istukka tuossa edessä....niitä liikkeitä niin odottaa.
No ..eihän tässä enää ikuisuutta viikkoon 16 ole ja voinhan ne vaikka nyt aikaisemmin tuntea....vaikka välillä jo jotain tuntuis....tai sitten vaan toivoo.

En viihdy täällä töissä sitten yhtään!...on ihan hirveetä olla sellaisessa paikassa töissä. Odotan jo innolla kesälomaa ja sitten äippälomaa alkavaksi...ja takaisin en palaa.
Yritän nyt mennä täällä eteenpäin päivä kerrallaan...

Zera 13+3
 
Mulla on nyt etova olo melkein loppunut aamuisin eikä rinnatkaan arista samanlailla kun viime viikolla...pieni huoli kaihertaa mieltä.Soitan tänään neuvolaan kun tiedän ton ultra ajan jo ja samalla kysyn voitaisko kuunnella sydänääniä joku päivä,jännä miten sitä saa ittensä stressaantumaan heti tämmösistä.. :ashamed:

Me kanssa justb tytön avustajan kanssa mietittiin että ryhmässä jossa tyttö on niin jokainen muksu on ollut melkein kaksi kertaa poissa tän vuoden puolella sairauden takia ja hoitajat myös ja meidän likka ei kertaakaan :D Kai sillä alkaa vastustuskyky olla huippuluokkaa kun tuppaa laittamaan vieläkin suuhun yhtä ja toista.... :whistle:
 
Mirkku :hug: :'( :'(

Vein aamulla pojan tarhaan, nii sinne oli ilmestyny iso lappu "PÄIVÄKODISSAMME ON TÄITÄ" ... ai kun kiva :x Muutenkin poika flunssassa, mietin jo että ois kotiin jääty tänään, mutta eipä tuolla lämpöö ollu nii vein tarhaan kun muuten vaikutti ihan pirteeltä :)

Mulle vois laittaa noihin veikkauksiin tytön =) Toisaalta oon varma että poika tulee, kun viimeksikin tuli, mutta nyt ollu jotenki jännä "tyttö-olo" :D

Saya 9+1 (10+3)
 

Yhteistyössä