*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***






28.10
CrystalBlue, neljäs, TYKS

30.10
thor, 32v, toinen, LUS

1.11
kieku, 34v, toinen, TAYS
marihoi79, viides, K-PKS
heidiS23, kolmas, TAYS
dostojevski, toinen
Zera, 41v, kolmas


2.11
meeri83, 25v, kolmas
neokrome, 18v, ensimmäinen
Zebu, 33v, toinen
pikkuruinen, 29v, kolmas, OYS


3.11
Onni09, 29v, viides, OYS
Heddy-79, viides
Emmama, kolmas


4.11
Ehkäpä, toinen
sonja R, 25v, kolmas, TAYS
Etna, toinen, OAS


5.11
Sohveli, 30v, neljäs, SAS
mere79, ensimmäinen NKL
niina22, 25v, toinen, TAYS


6.11
Petraa, 23v, kolmas
halinalle75, 34v, toinen, TAYS
hapikko, toinen, TYKS


7.11
Pikku-Pingu, 32v, toinen, ulkomailla
Yön enkeli, toinen, TAYS


8.11
FinSki, 31v, ensimmäinen, ulkomailla
Polkkajäde, kolmas
piipero86, kolmas, KAKS
RöhkyPossu, 31v, kolmas, VAS
miina5, ensimmäinen
norjanangervo, 31v, neljäs
titonia, ensimmäinen
tyttö Tenonvarrelta, 27v, kolmas, LKS
Päksy, 30v, ensimmäinen


9.11
Miuna, ensimmäinen, TAYS
teddybear82, 26v, ensimmäinen, LUS


10.11
Jennyli, 29v, kolmas, TAYS

12.11
Liina-, 28v, toinen, Kät/H
Pomelo, 33v, toinen
sarppa1987, ensimmäinen
ellen-, 23v, ensimmäinen, K-HKS
Nennii, 22v, ensimmäinen, K-HKS
Lispu, 33v, ensimmäinen


13.11
Lyy, 25v, toinen, KYS
HannA-, 22v, ensimmäinen


15.11
Moon Fairy, 23v, ensimmäinen, LKS
Maniokki, ensimmäinen
Nunneliini, 24v, toinen, KAKS
tupuna21, ensimmäinen


16.11
Tine, 24v, ensimmäinen, OYS
Ninnuli, 28v, neljäs, NKL
Myräkkä, 26v, kakkonen, LKS


17.11
Ninnatar, 35v, ensimmäinen
Alisa84, ensimmäinen
MamitsuGo, toinen, K-HKS
Olivia83, 25v, toinen, TAYS


18.11
heituska, 21v, toinen

19.11
TakkuTukka86, toinen
Mamacita-, toinen
Valkolilja, 26v, ensimmäiset, K-HKS


20.11
Annsku, 25v, ensimmäinen, TYKS
Miyaki, toinen, PHKS


21.11
pikkuolio, ensimmäinen
unelma, 28v, neljäs
ST78, 30v, toinen, PHKS
kuiskaten, neljäs, TAYS
Heinämassu82, 26v, toinen, LS
hannanmamma03, 25v, toinen


22.11
taaperotx4, 26v, viides, TYKS
PlanBaBy, ensimmäinen
marihoo, 33v, kolmas, KYS
Indo, 27v, kolmas, Medistra Hospital


23.11
Chira, 31v, viides, JS
pikkuihra, 23v, ensimmäinen


24.11
Avokki88, 21v, ensimmäinen, SeKS

25.11
Onnekas84, ensimmäinen
caribbee. 30v, toinen


26.11
Saya, 23v, toinen
gutupallo, 26v, kolmas, Ekks
Miss Mindy, ensimmäinen


27.11
Kumkvatti, kolmas
Sutsi
Fiona71, kuudes, SEKS
mamizuukkeli, kolmas, TAYS


28.11
Silver-ice, 26v, toinen, JS

30.11
magda, 22v, ensimmäinen, TYKS

Ei vielä laskettua aikaa


Semona, 30v, ensimmäinen
Aamukastetta, kolmas
marceille, 21v, toinen, OAS
La Mer, ensimmäinen









*** Tyttöveikkaukset ***

Zera
Heinämassu82
marihoo
niina22
Olivia83
heituska
Avokki88
tupuna21
tyttö Tenonvarrelta
Saya





*** Poikaveikkaukset ***

Thor
Jennyli
heidiS23
taaperotx4
Valkolilja
hannanmamma03
Alisa84
Päksy
Liina-
ellen-
Ninnuli








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus















:hug: :hug: :hug: murgu :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: MannaHari :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Mimmikki81 :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: eevin äiti :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Varanikki :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: hepetius :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Äippä vm-66 :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Sky :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Pomppiva Pallokala :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: mirkku-87 :hug: :hug: :hug:




Edelliset keskustelut:

Maaliskuu

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337370


 
Eilen oli kyllä semmonen ällötys koko päivän päällä että huhhuh..eka oli hirvee nälkä ja sitten kun alko syömään niin yhtä äkkiä sellanen olo että nyt lentää yrjö... :eek: Illalla taa toi alavatsan vasen puoli kipuili oikein huolella mutta en sitten huolestunut koska loppui kuitenkin eikä mitään verenvuotoa tullut...mutta sattui ihan kamalasti!! :(
Ajattelin mennä ratsuilemaan aamusta,saas nähä kuinka onnistuu jotain syömistä on varmaan pakko varata mukaan ainakin.. :p
 
Huomenta täältäkin :wave:

Edelleen vatsanväänteitä mutta ruoka on pysynyt jo sisällä,Jee!! Mutta senverran raskasta ja turhauttavaa tää oma kipuilu on ollut että oon ollut hirmu äkänen ja eilen sitten meni ilta aika hyvin möksöttäessä isännän kanssa :ashamed:
Nojoo, ehkä se tästä ;)

Huomena mulla olisi sitten se varhaisultra ja mä oon kieltämättä ollu vähän stressaantunut :whistle: Yöllä näen ihme unia ja valvoskelenkin! Lisäksi sisällä on sellainen levoton olo :whistle:
Mietin mielessäni kuinka ultrassa voi ihanimmillaan ja pahimmillaan mennä ja tippa tulee linssiin molemmista! Hullua eikö totta?! Mitenhän pysyn housuissa tän päivän ja saan unta ensiyönä?!!? :whistle:
Voi kun kaikki olis niinkuin pitää :heart:
Tippuis kyllä jättimöhkäle sydämeltä...ja vois neuvolaankin alkaa pikkuhiljaa soittelemaan! Oon ollu kyllä äärettömän malttavainen tälläkertaa!!

Taaperotx4
sinulla on kyllä jo mukava pallo :D Voisitko olla tosiaan pidemmällä? Koska sulla on ultra? Nimittäin jos sulla on kohtu navan kohdalla niin sun täytyis olla jo aika pitkällä!! ;) Tässä vaiheessa se ei voi olla niin korkealla edes kaksosia odottaessa vaikka kohtu nopeampaa kasvaakin ;)
Mulla oli kaksosista tuollainen masu ehkä joskus rv 15-20 mutta tietty aiemmat raskaudet ja vartalonmuoto vaikuttaa tähänkin asiaan (mulla kun on ensimmäiset ).

Nyt valmistelemaan pojat hoitopäivään :wave:



 
hömpänpömppä
Laitanpa nää neuvolakuulumiset, vaikka kärähtämisen mahdollisuus suuri :whistle:

Neuvolatätin mukaan rv olis 7+6, mut kyl jos mulla menkat alko maanantai päivänä niin rv:kin vaihtuu maanantaina, ainaki mun laskuopin mukaan. Laskettu aika neuvolan kiekon mukaan vasta 10.11.

painoa oli ensimmäisten 8 viikon aikana tullu jo 2kg shifty
pissa puhdas
RR 123/77 (en ees muista koska olis viimeksi ollu noin matala)
Hb ei otettu ku oli mittari unohtunu

Ja miehän sain periksi et yritetään kuunnella niitä ääniä. Eihän sieltä mitään kuulunu, mut kohtu ihan selkeesti kasvanu. Kyllä sen vaan itekki tuntee missä se kohdunpohja on ku toinen tunnustelee, tuntuu se niin eriltä..

Minusta hauskinta oli th:n reaktio ku kuuli mun edelliseten synnytysten kestot. Ku eka kesti 7,5h ja toisen kerroin kestäneen 2h44min.. Tuohon perään tuumas heti et herranjumala, sie lähet kyl sit ajoissa Rovaniemelle, viimestään rv 37 ku tulee täyteen. Meinas vissiin et mun vauhdilla joutuu ambulanssimiehistö kätilöiksi tsih

seuraava neuvola 28.4. sitä ennen lääkärintarkastus 21.4.
 
Äh,ja menkkatuntemuksia jo 3tta päivää :kieh: Liekö normaalia vai epänormaalia mutta minen tykkää :/
Lisäks vessareissulla tuli taas pyyhittäessä sellanen venyvä limasuikale tai miten sitä ny kuvailis...ihan ku jotain limatulppaa tms. :x Tällänen ei oo hermoheikolle yhtään kivaa!!


 
Huomenta! Täällä muuten oikein hyvä olo, sain jopa nukuttua, mutta kun avasin aamulla jääkaapin oven, niin johan meinas laatta lentää :x , eiliset lihapullat rasiassa, mutta silti haju tunkee voimakkaana rasian läpi :$ kunhan pysyy kaukana jääkaapilta, olo taas normalisoituu...

Kuiskaten 6+4
 
Huomenta!

Täällä edelleen mitä mainioin olo! :eek: Ei mitään pahan olon tunnetta mihinkään päin, tosin ruuan suhteen on valikointia. :ashamed: Mies oli ostanut kanan rintaleikkeitä ja mua ällöttää nähdä se paketti tuolla jääkaapissa :whistle: Ällöttää ne ylimääräiset nahkat siinä ym. Olis nyt ostanut mielummin rintafileitä :ashamed: :D Ruokahalu on siis tosi huono ja pitää ihan miettiä mitä sitä söis tänään. Makeaa ei hirveästi edes tee mieli, vaikka pari viikkoa sitten vedin karkkia ja jäätelöä kaksinkäsin.

Tässä ensimmäinen masukuva, jonka otin kaverille. Tosin tuolla nyt on sitten paljasta pintaakin :ashamed: En ala ottamaan kuvaa nyt uudestaan kun esikoinen kotona sairastamassa. Katsois vähän kieroon äitiään että mitäs se nyt puuhaa..?? Jos kuvaa alkaisin masusta nappaamaan tässä :LOL:

Eli rv 5+4 :eek: Uskon että siis mun kohdalla pulpahtaa nopeasti neljän raskauden jälkeen ja turvotus on keskittynyt vaan vatsan seudulle :D Nyt se on vielä turvonneempi ja iltaisin varsinkin. Kohta ei kovin piilotella enää..


Se oli siis paaaljon pienempi ennenkuin plussasin
:ashamed: :D Harmi etten ottanut kuvaa siitä mistä on lähdetty. Edellinen raskaus masun kasvussa on vielä koneella tallessa salaisissa kansioissa, kiva vertailla miten tässä raskaudessa kasvaa :D

Chira rv 6+2
 
Huomenta!

Tulimpa minäkin moikkaamaan tähän uuteen pinoon! =) Mukava lukea, et aika monella on ihan hyvä olo ollut, ja monet ovat saaneet jo kivoja ultrakuulumisiakin! :heart: Ja sitten taas niille, jotka painivat tuhrujen ja muiden vuotojen kanssa, niille iso :hug:

Itsellä ollut ainakin fyysisesti hyvä olo. Olen hiukan koittanut "unohtaa" koko raskauden, ja koittanut olla stressaamatta millään nyt. Miehen kanssa ei kauheasti raskaudesta puhuta, ehkä se on helpompikin niin...

Neuvolassa kävin maanantaina ekan kerran, eihän siellä mitään sen kummempaa ollut, mutta keskusteltiin asioista, ja kovasti se neuvolantäti kannusti uskomaan, että kaikki nyt menee hyvin. Ultraankin laitettiin jo aika, se olisi sitten 17.4. jolloin viikkoja on 10+6.

Yön enkelin siipien suojassa pikkuinen 8+4
 
Huomenta!


Ellen- meillä ei pääse edes tuolla tavalla ultraan, lähettävät kotiin vaan :( Vaikka välillä on todellakin vuotanut menkkamaisesti, niin silti ei :( Kiva kun sait hyviä uutisia! :flower:

Taaperox4 hih, aikas iso massu sulla jo :heart:

Hienoa Saya!! :flower: siitä on hyvä jatkaa :)

Tervetuloa Miss mindy :wave:

Jennyli, hyvä että olo paranee. Niin pitkään kun sulla noi limat ja muut on limoja eikä veriä, niin et saa hermoilla yhtään! :D Tai muuten minäkin alan parkua suoraa huutoa. *puree kynsiään*

Chira, mukava massu :D :heart:

Oma Napa paikallaan ( :( )

 
Voi kun ihania massuja :heart:
Laittaisinkohan minäkin äskön nappaamani otoksen...turvotusta on täälläkin (ja paljasta pintaa ) :wave: :D
Nyt siis rv 7+6 oviksesta laskettuna :heart:


Mun maha vetäs jo tosi littoseks tän taudin takia mutta nyt kun on taas pystyny syömään niin heti turvotus palas takasin. Illallahan se on kaikista kovinta!!

Tunnen muuten itseni noin muuten aika pirteäksi tänään! Johan tässä ollaankin nukuttu monta päivää :whistle: Ehkäpä voisi vaikka imuroida sen kunniaksi ;)

*Muoks. näyttää kyllä hieman huvittavalta tuon kuvakulman takia...melkoinen jättilantio :whistle: :LOL: *
 
Ihanaa,tänään taitaa olla vähän parempi päivä ton etomisen suhteen*kop,kop* ratsuilutkin suju hyvin B) Syötiin hevosen kanssa omena puoliks ratsastuksen jälkeen,tosin humma oli sitä mieltä että hälle kuuluu enempi koska on isompi :heart: jos huomenna varais ajan neuvolaan vihdoin ja viimein... Hannanmamma 6+2
 
Tänään hyvä päivä :D Mieli on korkeella ja tuntuu ettei mikään oo huonosti! Toivottavasti myös ruoka maistuisi päivällä :p Aamupala meni vähän vain kangerrellen mut meni kuin menikin sitten alas asti!

Joku puhuskeli menkkatuntemuksista, taisi olla Jennyli.. Mulla oli silloin alussa kamalat kivut ja ne sit häipy jonnekin pois. Mut eilen sit tuli kamala kipu, ei ihan sellainen menkkakipu mut sinne suuntaan oleva ja se meni sit vartissa ohi. Mut kipeää kävi, toivotttavasti ei tuu enää.. :/ Taidan alkaa siivoamaan ja semmosta pientä nyt kun energiaa kerranki on :D

Tine & Nyytti 7+3
 
Jennyli Mullakin tuota valkovuotoa on aika paljon ja maanantaina viimeksi tuli ennen ultraa sellainen 10 cm pitkä venyvä limaklimppi, varmaan valkovuotoa (sori kuvailusta), mutta ultraaja oli sitä mieltä, että on vaan valkovuotoa tuollaset ja alapäässä muutenkin oli kaikki ok, kohdunsuu napakasti kiinni yms. En siis huolestuisi sinuna. Mä luulen, että se on ainakin mun tapauksessa osittain spermaa kun tuollaisia tulee joskus seuraavana päivänä kun on touhuillut, sperma ja valkovuoto yhdistyy ja tulee tuollaista venyvää, ehkä näin.. :) Voimia sulle ultran odotteluun, mäkin olin niin stressissä vuorokauden ennen sitä. Odotushuoneessakin kädet hikos niin, että meinas lammikko jo syntyä. Ultraaja oli vielä inhottava kun katsoi ensin ultralla kauan ennekuin kertoi mitä näkyy. Mä jo ajattelin itekseni, että se oli sitten siinä kun ei mitään puhu, mutta eipä ollutkaan. Kyllä sullakin huomenna kivi vierähtää sydämeltä :hug:

Olivia 7+1
 
Taaperot pian siis sinunkin ultra ja saat selvyyden montako asukkia sielä masussa on ja kuinka pitkällä =)

Olivia kiitos lohdutuksen sanoista :hug: Yritän tässä kaikin keinoin pitää jännitystä kurissa ajattelemalla ihan muuta ;) Ja aina oma olo huojentuu kun jollain muulla on samalaisia oireita,tuntemuksia ja kokemuksia joten eiköhän kaikki oo mullakin ihan hyvin :heart:

Ainakin jotain tuolla kohdussa tapahtuu sillä tänään sielä on ollut perin kummallisia tuntemuksia :whistle: Nipistelyä/vihlomistakin ja sellaista kummaa muljahtelua...menkkakipuakin välillä mutta se menee nopeesti ohi!! Ainakin oikeessa paikassa jotain tapahtuu...kasvaisko se masukki sielä nyt kovaa kyytiä?! :heart:

Lisäksi tän huonon syömisen seurauksena nyt on nälkä KOKO ajan!! Ei ole aamupalasta kauaa kun äskettäin lämmittelin jo eilisiä pizzan jämiä itselleni :D



 
No niinpä,tää on aivan hirveetä kun oon vaan miettiny sitä asiaa tuosta ekasta neuvolasta asti,ja vielä pitää olla epätietoisuudessa viikon verran.

Jennyli onnea ultraan.Mä uskon niin että kaikki on vallan mainiosti masussa ja vauvelin alku kasvaa siellä missä pitääkin.

Mulla on aamusin vähän vaikee syöttää tota poikaa kun en oikee tiedä miten päin olisin kun
se puuron tuoksu saa mut voimaan niin pahoin että meinaa ylös tulla.





Mä näin kyllä viime yönä outoa unta.Se alkoi niin että meidän 2 vanhinta tyttöä oli kadonnut ja sitten mulle soitetaan kello 23.00 että teidän tytöt on turvakodissa että tuuppas hakemaan ja tietty lähin taksilla heti hakemaan ja siitä uni jatkui niin että taas soi puhelin ja tällä kertaa siellä toisessa päässä oli mun mummoni joka kuoli kyllä helmikuussa,ja hän sanoi että he ovat tulossa nyt meille kylään,ja uni loppui sitten niin että mä synnytin kaksospojat ihan omaan sänkyyn ja synnytyksen kesto oli vaan 5min :LOL:

Nyt vois lähtee ulkoilemaan pikkasen kun aurinko paistaa niin nätisti.




 
huoh, tuskailin jo kun ne pahoinvoinnit vaan yks kaks hävis, ei huolta takasin on :D vähän helpotti kun pari satsumaa imasin.. ton toisen koiran kaa menee kyl vaan NIIN hermot.. taas oli yöllä imassu mun toiset hyvät rintsikat :/ yöpissillä käydessäni oli jalka pissistä märkänä jne..
kovin harkitsen pois antamista nyt.. :hug:

 
Huomentaa!!Oih mitä masuja!! :heart: Täällä kans jo aikamoinen ja miulle voi päivittää tuonne et kolmas... =) Hirrveesti tullu tekstiä ja taas menee varmasti puolet ainakin ohi... :ashamed:
pikkuihra mikäs hauva teillä tuhoja tekikään?? Meillä tuo 3kk vanha sharppi herra on kyl ollu suhteellisen kiltti (vielä...) muutaman hassun kerran on pissa tullu sisää ja yhen esikoisen pikkuauton on tuhonnu,sukat on kivoja riepoteltavia mut ihanasti kun sanoo ei,tippuu sukka sil sekunnilla suusta.

Täällä kans alkanu pieni epäilyksen ja epävarmuuden häilä pyyhkimään kun ei noita oireita oikein oo..... :snotty: Lieviä etovan olon aaltoja ollu muutaman kerran ei muuta...pötsi kyllä ihan turvoksissa..tässä rv5+5 aamupöhö
:eek:

jennylilläkös se oli ultraan menossa? Kaikki on varmasti hyvin :heart:
 
gutupallo Mulla kans lähes oireetonta tää odotus... viime viikolla kuvotti tyhjällä mahalla herätessä, mutta nyt ei enää sitäkään... iltaisin tosin palellut. Mutta jokainen odotus on niin erilainen, eikä siitä kannata huolestua tai stressata asialla. Luottavaisin mielin vaan eteenpäin.

Kuiskaten 6+4 (ei tosin varma viikoista, kun kierto km:n jälkeen niin epäsäännöllinen, tämä laskettu 28 kierron mukaan)
 
Heispan :)

kivoja masukuvia teillä =) mun makkaroistani ei vielä erota mitään mutta ei kyllä enää yhdet normifarkut mene kiinni eikä ulkoiluhousut. Vielä en viitsis lähteä ullakolta kaivelemaan mammavaatteita kun ne tuppaa kuitenki putoo päältä :/

Olipa taas yö, nuorimmainen itkeskeli useamman kerran eikä meinannu rauhoittua. Ja sit oli kello herättämäs puol4 et käyn pissal ku piti se näyte aamulla ottaa. Harvinaista oli kyllä että labraan kun olin menossa niin kerkesin vuoronumeron otettuani istahtaa niin heti kilahti mun vuoroni. Yleensä kun on joutunu odottaa tunnin kaks ennenko päässy. Nyt on välillä muutenki olon puolesta parempi, ei ole öklö olo. Katsoo nyt mikä huomenna olo kun tuntuu olevan kehnompi olo joka toinen päivä.

Yksin kun pääsin aamulla liikenteeseen niin kävin sit labran jälkeen ostamassa kaikenlaisia askartelutarvikkeita, vähän tais kyllä mennä överiksi :ashamed: No mutta ajatellaan etteipä tartte sitten vähään aikaan käydä ostamassa mitään :D Esikoinen on ihan innoissaan, äsken tehtiin ensimmäinen hahmo, sammakkoprinssi.

Nyt on taaperotx4 se siivousenergia kunnolla tullut perille, kunhan tästä nousen niin alkaa siivous, Kiitos siis avusta :)

Ai niin sain se ultran varattua, se on ma 27.4. eli vielä joutuu odottelemaan...
 
Varanikki eikö teillä tosiaan pääse ultraan jos on vuotoo? Entä jos sanoo et on kipuja kans? pakkohan niitten on sillon tarkistaa ettei se oo kohdunulkopuolinen tai muuta semmosta. Sehän voi pahimmassa tapauksessa olla hengenvaarallista!

ON: etova olo on rantautunut tänne. Jo kolmena aamuna oon oksentanu ja työpäivän aikana tulee usein huono oli. Ja joudun syömään tunnin välein, jotta ei tulis oksennus! Ärsyttävää kun vaan syön syön ja syön. Sit mua on ruvennu ällöttään moni ruoka josta oon ennen tykänny. Esim kanapastan ajatteleminenkin meinaa saada mut oksentaan
:x

Oon vieläkin ihan hurmiossa eilisestä ultrasta, oli niin uskomatonta nähän pikkunen ja kuulla sen sydämen lyönnit! :heart:
 
Ultrassa kaikki oli hyvin :heart: pieni sydän sykki, toukan koko oli 5,2mm, vastas viikkoja 6+ jotain..kai toi tarkka aika selviää myöhemmin..Toi laite ei antanu lukuja, vaan lääkäri katsoi jostain taulukosta noita.

Pääasia kuitenkin, että tasainen hieno syke näkyi :heart:
 

Yhteistyössä