*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Huomenet kaikille!!

Täällä ootellaa myös Jennylin ultrakuulumisia!!

Taas pitää lähtee Tyksiin istuskelemaan varmaan pariksi tunniksi vaan sen takia että lekuri voi todeta että pojan käsi on kunnossa ei o mitään vikaa ja se kestää vaan 2min,se on niin turhauttavaa.

 
b]Jennylille ja pikkuruiselle[/b] tsempit ultriin! :heart:

saya: Mulla myös tiistaina ultra. Ja silloin pitäisi olla 7+1. Mulla hankalaksi tekee se että kaikki oireet oli oviksesta kp14 ja ovistesti plussalla. Limaisuus jatkui kuitenkin ja kp19 tuli taas selkeät ovisoireet ja ovistesti oli jälleen plussalla :eek: :D Veikkaan kuitenkin että kp14 napsahti, koska rtesti näytti positiivista kp28/?. Kierron pituutta en tiedä, mutta epäilisin sen olevan 28-30. sain sen keskenmenon niin sen jälkeen ei kerennyt täti tulemaan kun testi taas näytti plussaa.
Itseäni jännittää ihan kauheasti, sillä olen edelleen oireeton :eek: Ehkä väsyttää enemmän kuin normaalisti, mutta meillä on nyt täys kaaos vatsataudin kanssa täällä. Ja yötä myöten on juostu yläkerrassa hoitelemassa lapsia. Ainoa oire on se että masu on turvonnut pallo..

Lapsille ei olla kerrottu. Haluan että on varmempi tieto että masussa on joku. Tuntuisi ilkeältä alkaa selvittämään jos vaikka km tulisi vielä tai ettei masussa olisikaan mitään. Meillä isommat on naureskelleet hyväntahtoisesti, että olisi kamalaa jos kuopusta olisi x 2 :D Vanhin tyttö kuitenkin puhuu usein että: "Äiti sitten kun meille tulee vielä vauva... " :D Ja ovat kyselleet myös että haluaako äiti vielä vauvan...? :) Uskon että olisivat onnellisia vauvasta. Ovat nimittäin todella onnellisia kun saivat tuon pikkusiskon 1,5v sitten. Ikäeroa heillä on kuopukseen 6,8 ja 10vuotta. Poika toivoisi kovasti jos saisi pikkuveljen vielä joskus kolmen siskon jälkeen. :) Vanhin tyttö taas toivoisi kolmannen pikkusiskon. Keskimmäiselle tytölle kelpaisi kumpi vaan, omien sanojensa mukaan rakastaa vauvoja. :D Kuopus nyt ei edes ymmärrä ja jos saisi päättää, niin olisi mielellään tämän perheen pikkuvauva :saint: :D

Chira rv 6+3
 
Voi tätä väsysystä! Heräsin juuri... Ei jaksais kyl mitään tänää, ei tee ees mieli syödä mitään. No kai se on sitten oire ;) Ja tenttiin pitäis lukee ja tehtäviä tehä mut ei siit tuu varmaan mitää. No onneks ei oo ainakaan töitä vähän aikaa.... Mut parin viikon täytyy mennä täyspäiväseen töihin ku koulu loppuu, ajattelin et en mee syksyllä ollenkaa opiskelee, vaan oon töis 6 kk ni saan hyvät äitiysrahat! Oon hakenu töitä, ni kuinka nopeesti mun pitäis kertoo raskaudesta jos saan työn? Mä ajattelin et vast viikol 12 vois kertoo... Vähän hankalaa vaan mennä uuten työpaikkaan ja sit heti kertoo et on raskaana, toivottavasti en sit menetä työpaikkaa!

Saya, mullakin pitkät kierrot ja nyt omien laskelmien mukaan ois 6+1, eli meil ois varmaa LA tosi lähekkäin jos viikot oikein! Mäkin ajattelin et ens viikol vois käydä varhaisultras, mut katon viel mitä ne sanoo neuvolas ennen ku varaan ajan yksityiselle. Mä ainaki sit yritän saada varhaisultran loppuviikkoon et varmasti näkyis jotain! Mul on täs pillereitten jälkeen ollu kierrot yli 40 päivää, yks jopa yli 60 ja sit edellinen oli 36 ja sillä mä laskin nää viikotkin, mut voihan se olla et kierto oli lyhentyny tai pidentyny...
 
ääh...kirjottelin pitkät pätkät ja kaikki hukkus ku sivut tilttas :ashamed:

Chira
Onnea ultraan tiistaina siis =) Mulla ei vielä kp28 edes näyttänyt plussaa...eka haalea plussa kp32/30-35?? ja sekin tuli clear bluella joka lupaa näyttää plussaa jo kolme pvä ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa...ja samana päivänä dbest näytti vielä negaa... :eek: sitten seuraavina päivinä kaikki millä testasin näytti plussaa :D Eikä mullakaan vieläkään suurempia oireita ole ilmennyt...vähän huonoa oloa, muttei tosiaankaan siinä mittakaavassa kuin poitsua odottaessa :whistle:

magda
voi hyvinkin osua LA:t lähekkäin =) Mä soitinkin tonne ajanvaraukseen ja kysyin kannattaiskohan mun siirtää sitä ultraa myöhemmäksi etten sitten joudu panikoimaan.. mutta kovasti sieltä vakuuteltiin että toi ultra ihan hyvään aikaan...kai se on uskottava, mutta silti jänskättää kamalasti jos meenkin liian aikasin :ashamed:

Sitten vähän työasioita...vähän huoli tullut kun mulla vuoden määräaikainen työsopimus päättyy syyskuussa (oppisopimuksen takia oli pakko laittaa määräaikainen koulutustädin mukaan). Jotenkin luulen etteivät mun sopimusta jatka kun jäisin "mammikselle" melkeen heti... :ashamed: Tähän asti ovat pitäneet itsestään selvyytenä että jatkan syyskuun jälkeen, ja koko ajan saan lisää vastuualueita. Kaiken lisäksi oon ainoa joka tekee meijän toimistossa assarin hommia, joten eivät voi väittää etteikö töitä riittäis... mutta jää nähtäväksi, turha sitä on nyt murehtia =)

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Tässäpä näkymiä varhaisultrasta jos jotakuta kiinnostaa mille pieni näyttää kuvassa viikolla 6+
Tässä kuvassa näkyy alkio, mittaa oli 5,2mm

ja tässä kuvassa näkyy ruskuaispussi ja alkio siinä vieressä


Eli ei siinä vielä kauheesti näy mitään :D tärkein kuitenkin nähtiin, eli :heart: joka sykki.

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Myös lääkäri tutki, ja pääsen äitipolin seurantaan. Mulla siis nyt viides raskaus menossa, yksi lapsi saldona ja hän syntynyt jo rv 32. Eli nyt oli tarpeeks perusteita siihen että seuraavat tiiviimmin meidän vointia..Hienoa, ei tarvitse niin kovin stressata.
 
Pikkuruiselle ja Jennylille ultraan peukaloita d =) b

Heinämassu82, kunpa mullakin olis mahdollista saada noi kuvat, niin katoaisi tämä epätietoisuus.. :(

Eli vuotelu jatkuu, ei tätä tällä hetkellä voi tuhrutteluksi kutsua :'(

*poks*

 
Hihii! Menin varhaisultraan, oon viikolla 8+3. Oli ihan tyhjä pää, en tienny yhtään, mitä ajatella. Mutta siellä sit oli sellanen pieni vauvanalku. Ja heilutteli häntää!!!!! Vai mikä se on:D
Niin että niinkin voi olla, vaikka olen melko oireeton ollut koko ajan. Ja kohtukin on niin takana, ettei turvotusta juurikaan ole, eikä koko maha varmaan näy vielä aikoihin.
Ei mulla siis koskaan ole ollut yhtä ainoaa " repäisykipua". Mutta vauva siellä on, ja nyt se on uskottava, kun kerran näin kuvan:D
 
Varanikki minäkin haluan halata sinua lujaa sillä uskon kuinka pelon sekaisin tuntein sielä olet :hug: Voi kun kaikki olisi vain vaaratonta :hug:
Todella harmillista että neuvola ei voinut laittaa sinulle lähetettä ultraan, jo ihan oman mielenrauhan takia :(
Voisiko neuvolaan soittaa ja kertoa että vuoto on taas veristä, josko pienellä painostuksella ja vaikka valkoisella valheellakin pääsisit ultraan?!

Ja sitten tähän perään on hieman epämukavaa kertoa omia ultrakuulumisia...kiva kun olette niitä täällä monet odotelleet :heart:
Tällainen pieni ja sisukas rakas (tälläkertaa vain yksi ) sieltä masusta löytyi :heart:


Koko vastasi täysin omia laskelmiani eli oviksesta rv 8+0 ja pieni sydän jyskytti vahvana :heart:
Lääkäri esitteli alkiota kovasti,näytti pienet käsien ja jalkojen alut, ruskuaispussin ja sydämenlyönnit useampaan kertaan =) Ja minä olin ihan liikuttunut :'( :heart:
Kooltaan papunen oli 1.62cm :D
Kaikki oli muutenkin niinkuin pitää eikä mitään tulehdukseen viittaavaa ollut! Jostain syystä mun v.vuoto nyt vaan on kellertävää :x

Mutta helkkarin iso kivi vierähti kyllä sydämeltä ja kun jännitys oikeen laukesi niin nyt oon tooodella väsynyt! Eipä jaksettu jäädä edes isommin shoppailemaan (mikä on mulle todella ihme ). H&M:ltä löysin itselleni passelit mammafarkut sekä pojille löytyi lenkkarit ja ohuemmat rukkaset. Syömässä kävimme myös ja thats it ;)
Niin ja minulla oli äitini mukana tukena ja turvana...isäntä kun ei päässyt mukaan :D

Ja sitten kun päästään siihen maksupuoleen niin Tamperelaiset :attn: Varautukaa siihen ettei Terveystalo vähennä suoraan Kelakorvauksia raskauden aikasista ultrista!! Tullut kuulemma Kelalta jotain muutoksia?!?!
Meinas olla pieni järkytys kun 20min. ultra maksoi miltei 180e!! :eek: Tosin saanhan Kelakorvauksen nyt sitten jälkikäteen!!

Terkuin tällähetkellä hyvin onnellinen Jennyli 8+0

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille ja jaksamista vuotojen kanssa kamppaileville... itselläni on ollut melko oireeton olotila, ultrakin jossain kaukana viikkojen päästä (en ole menossa yksityiselle), mitään epänormaaliakaan ei ole ollut, joten päivä kerrallaan tässä mennään eteenpäin, kuiskaten, niinkuin nikkikin kertoo...

Kuiskaten 6+5
 
Onko täällä ketään joka aikoo/joutuu odottamaan ekaa ultraa sinne noin viikolle 12 asti?
Mun tekis hirveesti mieli mennä myös sinne varhaisultraan, kun lukee noita teidän juttuja...sais tosiaan edes jonkun varmuuden tähän hommaan...
Kuitenkin tekis jotenkin mieli silti vaan odottaa siihen ekaan maksuttomaan, joka on VASTA vappuaattona, eli 30.4...
Huoh..odottavan aika on NIIIIN pitkä...
Mulla muuten myös tänään 2 viikkoa ilman tupakkaa...ihanaa!

Annsku 6+6
 
hepetius Iso :hug: , toivotaan kuitenkin parasta. b =) d

magda Mä olen täysin sun ehdotuksen kannalla. Olis kiva päästä pölisemään omia esikoista odottavien kanssa, tänne me "hukutaan", kun pino on muutenkin niin valtaisa. Löytyisiköhän vapaaehtoisia pinon kasaajia? :D

Täällä vietetään viikon viimeistä työpäivää ja siitäkin viimeisiä minuutteja. Huomisaamun käytänkin sitten hyväkseni jännittämällä iltapäivän ultraa... :LOL:
 
Heinämassu82 kiitos. On tässä jaksamista kyllä, mutta tytöt pitää onneksi ison osan ajasta mielen muualla :)

miina5 ja Jennyli, ihania uutisia!!! Jennylille halaus takaisin, komia kuva :hug: Ja uskon kyllä että ISO kivi tipahti sydämeltä, tuota suurta helpotusta odottelen itsellekin :'( :heart: =)

Kuiskaten ja Annsku, me sitten yhdessä odotellaan sinne 12-viikon ultraan ja saadaan oikein ihanat kuvat sieltä, eikös juu ? =) Aika on pitkä mutta kuluuhan se kumminkin joskus.

Nyt syömään ja sitten askartelemaan :wave:
 
Ihania ultrakuulumisia, voi kun minullakin olisi.

Ja mäkin joudun odotteleen sinne jonnekin 12viikolle, ei ole vielä edes ollu ekaa neuvolaa eli sitä ei ole vielä varattukaan, jännittää kyllä..

Oireettomana täällä edelleen ja se alkaa ehkä hieman jännittää, varsinkin kun onnesta soikeena oon kaikille jo kertonut raskaudesta, mutta onhan se sit mukavempi surukin jakaa perheen ja kavereiden kesken jos niin käy..
 
Uh, vaivainen olo sen kuin lisääntyy, vaikka vähän muuttaa muotoaan. Vatsakipujen tilalle on nyt viime viikkoina tullu lisääntyvä kuvotus ja vatsa on turvoksissa kuin pallo. Lisäksi tämä väsymys on uskomatonta. Tunnen itseni romuksi, vaikka lohduttaakin toki hyvä tarkoitus tälle kaikelle. Yhtään huonompi olo enää vaan niin en tiedä miten töissä jaksan olla. Joudun syömään jotain kunnollista siis ruokaruokaa 4 tunnin välein, ellen syö niin kuvotus uhkaa siirtyä yrjön asteelle. Kauhulla odotan meneeko oksenteluksi. Inhoan oksentamista. Ja tämä syöminen kun jatkuu niin painan kohta sata kiloa... En viitsisi kiloja kerätä yhtään kun BMI ennen raskauttakin on ollut luokkaa 25-26.

Nojoo, ei saisi valittaa niin kauan kuin oireiden perusteella kaikki vaikuttaisi kuitenkin olevan hyvin, eikä ole vuotoja tai muuta sellaista. Kauhulla odotan silti huomista varhaisultraa, mitä jos tämä kaikki odotus ja kurja olo olisikin ollut ihan turhaa? En uskalla edes ajatella. Ensi viikolla olisi sitten eka neuvola. Täti siellä varasi jo seula-ajatkin (nt+veriseula) viikolle 10+2, ei kai ole liian aikaisin?

Niijjoo, täällä oli tai aiemmassa ketjussa jutskaa tupakasta. Mä pidin itseäni supernikotinistina ja hirvitti koko raskaus kun tiesi joutuvansa luopumaan noista ah, niin ihanista kääryleistä. Kuitenkin viikkoa ennen plussaa onnistuin siirtyä jyystämään nikotiinipurkkaa ensin reilummin ja sitten plussan jälkeen söin viikon-kaksi 1-3 purkkaa päivässä ja nyt vajaat pari viikkoa oon pystynyt olemaan ilman sitäkin. Luulin oikeasti aiempien kokemusten perusteella, että ahdistun kuoliaaksi tai jotain mutta sellaista ei sitten tapahtunutkaan. Ilmeisesti nyt on ekaa kertaa tarpeeksi suuri motivaatio todella lopettaa eikä pelleillä.


Yrjöttävin terveisin,

Lispu ja Poikanen h. 7+2
 
Varanikkille :hug: , toivottavasti tuhruttelu on vaaratonta!Ymmärrän kyllä huolesi täysin!

ONNEA kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! Ainakin Jennyli ja Miina ja oliko joku muukin?

Me ei olla vielä lapsille kerrottu (6v, 5v, 3v ja 1v3kk). Ollaan kyllä kyselty että mitä mieltä olisivat jos saisivat taas uuden sisaruksen ja ovat halukkaita kyllä:) Varmaan tässä kohta puoliin kerrotaan. Tuo eskarilainen vaan kailottaa varmasti heti koko koululle uutisen :LOL: Ja isovanhemmille kanssa jotka ei vielä mitään tiiä. No eipähän ite tartte tiedottaa :D

Onni rv 9+2
 
Jennyli,Heinämassu82 ja miina5 Onnee hyvistä ultrakuulumisista.. :heart:

hepetius :hug:

Varanikki voima:hug: kyllä kaikki on niin kuin pitkääkin.. harmi ettet pääse ultraan.. ehkä kannattaisi kuitenni jotenki yrittää jos sinne pääsisit..?

Jennyli varmaan tosi helpottunut olo, nyt kun sait varmistuksen et siellä massussa varmasti on joku.. :) kyllä sinulla on oikee sisu massussasi.. :hug:

:wave: täällä myös yksi joka ei mene varhaisultraan.. siispä odottelua luvassa..

menen rv 10-11 sikiöseulontaan ja siinä on sitten samalla ultra.. :)
:attn: muita sikiöseulontaan ym osallistumassa??

Olo hyvä, nyt ei väsytä.. *kopkop* mut rintoja aristaa ja kutiaa.. :/


 
Tänään sain varattua neuvolan joka on sitten viikolla 10+ jotain kun ei ollut aiemmin vapaata terkalla. Sanoi faksaavansa sitten tiedot kättärille että ehdin saada ajan sinne np-ultraan.

Lähinnä piti tulla vain ONNITTELEMAAN HIENOISTA ULTRAKUULUMISISTA!! ja pitämään peukkuja hepetitiukselle :)
 
Mun ekaa neuvolakäyntiä siirrettiin viikolla eteenpäin, koska terkka on kuulemma sairaslomalla. No, ei muuta kuin odotellaan ja mennään 14.4.

Vaikka olenkin ensikertalainen en halua lähteä tästä "turvallisesta" pinosta. En koe oloani täällä mitenkään oudoksi, vaan päinvastoin. Täällä saa hyvää tukea, turvaa ja neuvoja välittömästi niiltä, jotka ovat olleet ennenkin raskaana. Minulle ainakin erittäin passeli paikka :)

"Laskee aikaa Kelan pakkauksen julkistamiseen" B)
 
onnea ihanista ultra uutisista!!! :flower: :heart: :hug:

hepetius toivotaan parasta, luultavasti raskaus ei ole niin pitkällä vaan vielä, niinhän mullakin oli vaikka olin niin sata varma viikoista ja päivistä. eiköhän siellä näy ensi viikolla jo jotain :hug:

tupuna ja ihana masuasukki 6+6 :heart: (oma laskuoppi 7+4)

ainiin oli pakko ostaa vaaville valkonen nallekorva-pipo :heart: :) kun se oli vaan niiiin ihana. :D
 
Moi taas!! Aah, ihania uutisia. :heart:
Kävin sielä ultrassa, lääkäri ultrasi vatsan päältä, ja siellähän se pikku papunen köllötteli, ja sykekkin näkyi hienosti! :heart:
Mittaa oli 24,3mm, eli vastaa viikkoja 9+0 :heart:
Jospa nyt jo uskallan oikeasti alkaa nauttia tästä raskaudesta.:) Eli pakko vaan uskoa, että raskaudet ja oireet voivat olla hyvin erillaisia, ja kaikki silti hyvin :heart:
Tarrasukkia kaikille ! :heart: :wave:
 

Yhteistyössä