*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

pikkuruinen, Onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Ninnatar, en minäkään täältä mihinkään haluaisi kadota. Olisi vaan joitain asioita, joista haluaisin jutella muiden esikoistaan odottavien kanssa. Täällä tulee näitä viestejä niin kauhean paljon, hyvä kun perässä pysyy. Ja hyvä niin. Pysytäänkin koko porukka mukana ja aktiivisina. =)

Mulla on tänään ollut taas ällö-väsy-laiskiais-päivä. Ja hiljaa alkaa hiipiä pelko punttiin huomisen ultran vuoksi. Ihmettelinkin, kun olin asian suhteen niin tyyni... No, enpä ole enää. Lähinnä hermoheikko. |O Ihan niinkuin Jennylikin eilen, mä pohdin tänään, noinkohan se uni ensi yönä tarttuu simmuun...
 
Ihania ultrakuulumisa oli moni saanut!!

Enään ei tartte pojan käden takia mennä Tyksiin onneksi mutta nyt saatiin sitte lähete ihotauti lääkärille joka tulee noin 2 viikon päästä kotio.

Ostin myös tänää semmosen kotidopplerin ku 40? vaan makso.

 
Eli vastaako lääkärin stetoskooppia ulkonäöltäänkin?

Sitä piti vielä kysymäni, että mitä kulueriä poistetaan vuoden 2007 tuloista, jotta voidaan laskea mammarahan suuruus? Kelan sivuilla lukee, että otetaan vähennykset pois, mutta mitä ovat konkreettisesti nämä vähennykset?
 
Heipparallaa!

Kamalasti tullu kirjoituksia, eihän tässä enää perässä pysy kun ei tule käytyä päivittäin. :whistle: Mulla on ollu KAMALAT turvotukset, mul on tasan kahdet housut jotka mahtuu enää jalkaan :eek: mieskin on pyöritelly päätään ja sanonu et ihan valtava toi sun mahas. Ei mulla tytön aikaan ollu tällaista turvotusta... vitsailin jo että varmaan kaksoset tulossa. mut toisalta on mulle ruokakin maistunu kun ei ole ollu pahoinvointia yhtään, mut oon saanu ennenki syödä kuin hevonen eikä oo näkyny missään. kai se on kauppaan lähdettävä ens viikon vapailla.

TUPAKANPOLTOSTA. mä en oo saanu vielä kokonaan lopetettua, joka ikinen päivä käyn taistelua tupakanhimon kanssa ja viimeistään sit kun mies tulee kotiin nyysin siltä kessun ja käyn tupakalla... (omia en osta enää) jospa se tästä... vinkkejä otetaan vastaan miten sais himon taltutettuu, purkka ei mulla auta!

ja joku täällä puhui työn hakemisesta ja raskaudesta... muistakaa kaikki että raskauden perusteella ei ketään saa syrjiä, teidän ei ole pakko kertoa mitään työhaastattelussa että ootte raskaana, se ei työnantajalle kuulu! just luin liiton lehdestä jostain työkiistasta missä nainen oli ollut raskaana ja saanut työpaikan (oli tiennyt haastattelutilanteessa olevansa raskaana) ja kertoessaan raskaudesta määräaikaista sopimusta ei oltu jatkettu (en muista ihan tarkkaan miten se meni mut jotenki silleen, oisko sillä ollu koeaika). nainen oli valittanut ja voittanut jutun.

mut mut.. pitää kait sitä lähtee nukkumaan että jaksaa taas huomisen...
Nunneliini ja öttismönkiäinen 7+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mua kanssa vaivaa ihan järkyttävä turvotus varsinkin iltaisin. Aamulla oon ihan normaalin näköinen mutta maha kasvaa iltaa kohden niin , että nukkumaan mennessä mulla on vatsanseudulla sellanen rantapallo :) Ällötys on selvästi helpottanut nyt tällä viikolla, ei se esikoisestakaan kauaa kestänyt. Kokoajan täytyy kuitenkin syödä.

Mua stressaa työtilanne, mulla odottaa pöydällä uus määräaikainen soppari joka jatkuis niin pitkälle, että vauva olis jo syntynyt. En varmaankaan voi sitä allekirjoittaa noin vain vaan täytyy paljastaa homma pomolle, en olis vaan tässä vaiheessa ollenkaan halunnut sitä tehdä. Tiedän kyllä että raskauden takia eivät voi olla sopimusta jatkamatta, varsinkin kun suullisesti on töitä jo luvattu. Mutta moraali ei vaan anna periksi olla kertomatta. Elättelen toiveita että olis töitä vielä mammaloman jälkeenkin.

Huomenna neuvolaan.

Zebu 9+4
 
Onnea pikkuruinen :heart: Ihana kuva tosiaan...kädet ja jalatkin jo näkyy =) Onnea :heart:

Taaperot mullakin on ollut hankintalistalla tuo kotidobler ja kyllä sen varmasti vielä tilaankin ;)

Tuli nukuttua vähän huonosti |O Ehkäpä sitä oli jotenkin ylikierroksilla kuitenkin siitä ultrasta ja kaikista ihanista uutisista :whistle:
Tänään ajattelin soitella sitten neuvolaan...heh,gynen määräyksestä ;)
Montaa viikkoa ei varmastikaan mene kun pääsee jo nt-ultraan jne. Oletteko kaikki menossa siihen seulontaan? Minä oon ajatellu että menen ultraan mutta en verikokeeseen! Tuntuu vaan jotenkin siltä että en halua mitään lisästressiä siitä asiasta :/ Tai siinä tapauksessa tietysti täytyy miettiä jos niskaturvotus olisi hirvittävän suuri!!

Nyt herättelemään pojat ja laittamaan hoitovalmiiksi. 10.30 mulla on kampaaja...ihanaa :D


 
hömpänpömppä
huomenia :)
Meikä menee tänään lääkäriin. Menny lonkkakivut niin pahaksi et tarvin jotain vahvempaa lääkettä ku panadol 500mg. Sama vaiva ollu aiemmissa raskauksissa, mut ei näin aikasin koskaan. Mullahan siis on taustalla jotain skolioosin tapasta ja kohta puolin ei taas pysty kunnolla kävelemään.
Kysäsempä sit samalla et josko masuun kurkattais. Ja toivon suuresti että pienen syke näkyisi

pömppä ja pömppis rv 8+4
 
Huomenta masut!

Sutsi tervetuloa mukaan odottelemaan ja paljon onnea plussasta! Kyllä tänne vielä hyvin mahtuu. :heart: :flower:

Johan oli hienoja ultrakuulumisia useammaltakin, oli tosi mukava lukea! =)

Jennyli me ollaan menossa tästäkin seulontaan, tiedetään kyllä riskit, mutta toisaalta ollaan tehty omat päätöksemme asian suhteen. Meillä ei löytyisi voimavaroja hoitaa erityislasta, joten jos seulonnat pahasti hälyttäisivät päätös olisi helppo. Hankalinta olisi jos tulos olisi epäselvä - liian paljon on esimerkkejä terveenä syntyneistä lapsista, joilla seulonnat ovat antaneet isoja riskilukuja. Eihän sitä toisaalta tiedä koskaan mitä tapahtuu ja seulonnallakin saadaan vain pieni osa mahdollisista poikkeavuuksista selville. :x

Rv 9+4
 
Ninnatar Löysitkö sä ne kuvat sieltä vauvan sivulta siitä vuoden 2009 äippäpakkauksesta? Mä heti aamulla innoissani menin sissimään sinne mutta en löytänyt kuvan kuvaa. :ashamed: Hö! Tuu heti kertoon jos sä tai joku ne sieltä löysi!
Ainakin tuosta saamastasi uutiskirjeestä päätellen tosiaan ymmärtäis että ne julkaisee ne kuvat. :/ Mut ei näkyny. No ainakin uudessa vauva-lehdessä pitäis olla ne kuvat sitten. Koskahan se uusi vauva ilmestyy kauppoihin. Tuo mikä oli vielä vauvan sivullakin oli kyllä vanha lehti.
 
Hömpänpömppä :hug: :hug: Inhottavaa varmasti. Eikö ne pysty leikkauksella auttaa sitä skolioosia? Vai vaivaako se vain näin raskausaikana? Voi sua. Voimia kovasti sinne kipujen keskelle. Toivottavasti pääset kurkkaamaan masuun :heart:
 
Kamalasti sai selata kirjoituksia, omanikun oli tuolla ekalla sivulla :D
gutupallo meidän koiruus on 7kk sekarotuinen tyttö.. on lähtenyt kaksi lamppua roskiin johtojen syömisen takia, kaksi laturia menny, tv-kuvapiuha, nettijohto (sillon iski miulle paniikki!) , kaikki jalkalistat lukuunottamatta kahta makkaria mihin ei pääse, keittiön tuolin jalat, siivouskaapin ovi, keittiönkaapin ovet.. alkaa pikkuhiljaa menemään käämi..
mutta nyt tyttö onneks jo löys uuden kodin,.. menee ainooks koiraks joten saattaa olla helmpompaa sekin, niin ei muka tartte aina sit kilpailla huomiosta.. meillä kun vanhempaa koiraa rapsuttelee, niin tyttö tulee aina väliin ja rupeaa murisemaan vanhemmalle..

vielä vähän omasta navasta, yöllä herätessäni oli jokseenkin kumma olo.. pitihän sit äkkiä kipitellä vessan puolelle ja tavaraa tuli kummastakin päästä! hetken jo luulin et ois joku vatsatauti kyseessä, mut aamulla ei ollu mitään oloja.. tosi jännä et tollai yhtääkkii.. onko muille koskaan käynyt näin? Joo ja ja se sauhuttelu ei nyt jäänytkään kokonaan, mutta petrannu oon kylläkin ihan kamalasti, ennen kun meni aski päivään, ni nyt kestää se yksi aski vajaa 3päivää.. aika hyvin mielestäni.. pikku hiljaa.. pikku hiljaa..

mutta mitäs kaikkee muuta ihanaa teille kuuluilee? täällä paistaa jopa vähän aurinkokin!
 
Huomenta!

Tulihan se aamu tännekkin, kun kahvi ei enää uppoa! Tähän asti ei oo tehny pahaa, päin vastoin..Mutta nyt :x :x |O

Pakko oli syödä puuroo ja juoda mehua, ja edelleen paha olo velloo. Ennen raskautta mun aamupala oli kahvia ja tupakkaa, ekan kerran söin joskus 9-10 aikaan jotain pientä. Todella vaikee totutella siihen että syö jotain!

Heinis ja toukka rv vissiin 7 nyt :D
 
hömpänpömppä
aamukastetta
Ei se oikeastaan muulloin vaivaa, kuin odotusaikana. Välillä tulee jalkaan kramppeja, mutta ne on yleensä menny hetkessä ohi, mutta nyt kun selkäranka on kokoajan notkolla enemmän niin vaiva pahenee.
 
Heinämassu82 ompas kiva et sullakin on ollu toi "terveellinen" aamupala ennen kahvia ja tupakkaa, mulla kans :D tosin vieläkin alotan kahvilla (niinä päivinä jona uppoo) mutta kylkiäiseks on pakko ottaa hedelmä ja ekaa savuketta yritän venyttää niin pitkälle kuin mahdollista :)


 
Huomenta!

Onnittelut kaikille onnistuneista ultrakäynneistä! :heart:

Ja tsempit taas ultraan menijöille! =)

Nämä päivät tuntuu matelevan ja tuntuu että mun omaan ultraan on ikuisuus. :ashamed:
Mitä vähemmän päiviä, sitä enemmän panikoittaa..
Menin sitten lukemaan edellisen raskauden tunnoistani. Ja sieltä löytyi merkintä viikolta 7+5, että rinnat on olleet niin kipeät, kovat ja kasvaneet ettei rintsikoiden pois otto tunnu enää kovin kivalta, eikä vatsallaan nukkuminen onnistu sen takia.
Mulla ei ole vieläkään, oikeestaan minkäänlaisia tuntemuksia rinnoissa, vaikka KAIKISSA edellisissä raskausksissa on tässä vaiheessa uusittu koko rintsikkavarasto! :|
Onko siis ketään joilla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia rinnoissa tai ylipäänsä ei ole mitään muutoksia tapahtunut? Jotain pientä oli vielä viime viikolla, mutta ei oikeestaan edes mitään mainitsemisen arvoista :(
Alan olla täysin varma ettei tuolla masussa ole elämää...luulen että kehitys loppui siihen rv 5+ jolloin lakkasi kaikki oireetkin :(

Mua ei siis edelleen ällötä millään muotoa, huono ruokahalu muuten vaan. Eikä mikään oikeen edes haise pahalle. Turvotuskin alkaa häipyä. Ja rv pitäisi olla nyt 6+4
 

Yhteistyössä