*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Uutta pinoa pikaisesti korkkaamassa, kiitos siitä thor! :flower:

Heinämassu82, onnittelut ihanista ultrakokemuksista! :heart:

Tänne ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Perjantaita odotellaan kuin kuuta nousevaa ja toivotaan edelleen yhtä pikku sykettä ruudulle. :)
 
kivoja kuulumisia, onnea ulralaisille hyvistä uutisista!!

lueskelin teidän juttuja, kun moni huokailee oireettomuuttaan ja epäilykset herää- turhaan!!

muistakaa et esim mulla ultrassa kaikki hyvin, eikä mulla oireita pahemmin siltikään, itseasias, jotku päivät täysin oireettomia, välillä pahoinvointia, vatsakipua, huippausta yms, ja mahan turvotus laski jo viime viikolla litteeksi melkeen, ja tämän vkon maanantaina ultrassa pikkunen köllötteli silti, ja syke loistava :heart:

kyllä se vaan niin helpotti kun näki mahassa jotain, nyt en huoli lainkaan yhtä paljoa enää =)

eilen ja tänään ollu TOLKUTON väsymys, töissä en pysy hereillä enkä kotimatkalla, mut kotiin ku pääsen piristyn. illalla 21 jälkeen nukahan sohvalle joka ilta ja mies herättää mut n 23.30 sänkyyn ku ei kato telkkaria enää.. ja yöt olen nyt nukkunut heräämättä!! ihmeellistä =)

tupuna ja ihana masunasukas 6+5 (omien laskujen mukaan 7+3)

ainiin typerä kysymys; mut joku sanoi että jos menkat on alkanut vaikka sunnuntaina, niin rv vaihtuu myös samana viikonpäivänä eli sunnuntaina?? onko se noin?! omien laskujen mukaan siis 7+3 jolloin vaihtus nimenomaan sunnuntaina ja sunnuntaina edelliset menkatkin on alkanut, nyt tohtori väittää et vaan 6+5 ja vaihtus perjantaina... oonko mä nyt ihan hönö???!!! :D :eek:
 
Heipsan!

Uskaltaudun viimein ilmoittautumaan mukaan - pitkään odotettu ensimmäinen tulossa 8.11.
Varhaisultrassa käytiin toissa viikolla ja nähtiin pienen sydämenlyönnit :heart:

Kiva nähdä kasvaneita masuja täällä, mullakin on jo selvä "pömppis" ja olin ihan ihmeissäni kun luulin ettei sen pitäs vielä pitkiin aikoihin kasvaa... mutta siis housuostoksille pitäs lähteä kun ei mitkään siisteistä työhousuista sovi enää kiristämättä päälle! Kiloja ei oo kyllä tullut, tai korkeintaan yksi.

titonia rv 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
taaperox4 Ettei sulla siel olis niitä useampi kun kaks vauvaa :whistle:
kävin kattomassa sitä kuvapinoa :D nelosia odotat kuitenki :D
tai sitten pidemmällä?
Jaa se ois jo aika shokki varmaa aluksi jos huomaiski oottavan sa nelosia,sitte pitäs uusia ihan kaikki autosta taloon.Toivotaan nyt ainaski että sieltä löytys ainaki 1 vauvan alku ja voihan se olla niinkin että meen pidemmällä.En tiedä niinku ei tiedä neuvolantätikään vaikka tuon hänki sai lasketuksiajaksi mutta laitto silti kysymysmerkiksi sen.



 
Mäkin tulin nopeesti korkkaan uuden pinon :D Kiitos thor lle päivityksistä!


Onnea Heinämassu82lle hyvistä ultrakuulumisista :flower: :flower:

taaperotx4 , mulla kohtu noussu jo ajat sitten tuolta luun alta ja nyt tuntuu pohja tuossa luun ja navan puolessa välissä ja vkoja ei kuin reilu 9. Mutta sama homma ollu kahessa edellisessäkin ja molemmilla kerroilla epäilty kaksosraskautta. Nythän se kohtu on siksikin isompi ku alussa ootin kahta. Mutta oon tullut ite siihen tulokseen että mitä enempi muksuja tekee niin sen nopeempaa se kohtu aluksi kasvaa ennenkuin tasoittuu sitten ajallaan. Sullakinhan on jo viides vauva tulossa niinkuin mullakin ja kun raskausvälitkin on ollut lyhyitä. Ja onhan aikaisemmin raskaana olleella normaalitilassakin(ei raskaana siis) kohtu isompi kuin niillä naisilla jotka ei vielä synnyttäneet :)

Onni rv 9+1 ekaan neuvolaan vielä 2vkoa....
 
Ihania ultrakuulumisia Heinämassu :heart:
Ihana lukea näitä hyviä uutisia!! Samalla sitä aina ajattelee että ehkäpä itse kuulen huomenna yhtä hyviä uutisia :heart: Sitten toisaalta taas tulee olo että kun kaikilla on noin hyviä uutisia niin voiko minullakin olla yhtä hyvä tuuri :$
Enää ei ole montaa tuntia huomiseen,iiiks!! :D

Tänään on ollut kyllä harvinaisen paljon kipotuksia masulla,oikeen tosi paljon :/ En osaa edes sanoin kuvailla millainen tunne välillä on!! Ehkäpä sielä nyt kohtu kasvaa kovaa kyytiä,toivotaan ;)
Tänän on ollut myös oikee tankkauspäivä kun oon vaan syönyt ja syönyt :whistle: Eipä ole juuri kuvotustakaan tänään ilmennyt! Ja mikä parasta, suolisto tuntuu olevan rauhoittunut =)

Nyt löhöömään sohvalle ja odottelemaan huomista :wave:



 
Heips kaikille pitkästä aikaa.. olitte kirjotellu tosi paljon.. ja kiitos thor uudesta pinosta.. :)

tervetulotoivotukset uusille.. :)

:hug: tuhruttelijoille ja muille jotka sitä tarvitsee..

Onnee kaikille hyvistä neuvola-/ultrakuulumisista.. :)

Jennyli Kiva juttu että olet paranemaan päin.. :) kaikki on hyvin.. :hug:

täällä on ekassa neuvolassa käyty.. hb 145, verenpaine hyvä.. sokeri arvoja tullaan tarkkailemaan hiukan normaalia tarkemmin.. :( ultraan mennään parin viikon päästä.. seuraava neuvola on toukokuussa.. :) muuten kaikki täällä hyvin.. väsymystä lukuun ottamatta.. :D

 
Gutupallo, ounou, miten ISO pömppis sulla jo :eek: :heart:

Polkkajäde, meillä on samana päivän ultrat, en malta odottaa :wave:

Ellen- ei meillä pääse ihan helpolla. Ja kun en oo kipuinen.. Enkä osaa valehdellakaan :ashamed:
Juuri kun ennätin ajatella tässä alkuillasta että vuoto on vähenemään päin, niin eikös tule isku vasten kasvoja ja taas menkkamaiseksi muuttui, oikein punaruskeana :(
Mulla ei vaan todellakaan ole varaa siihen noin 80? ultraan minkä se täälläpäin maksaisi :(

Heinämassu82 ihania ultrakuulumisia! :heart:

Tervetuloa titonia :wave:

Eipä tässä taas muuta kun seuraavaa yötä odottamaan. Nukun kyllä mutta näen aivan kamalia unia :'(

 
moikka kaikille.Kävin päivällä laittamassa kerhon sivuille huhtikuun pinon jos jotakuta kiinnostaa.

Täällä voidaan hyvin, väsymystä on yhä ja pahoinvointi on ajoittain kovaa mutta nyt mahataudin jälkeen pahoinvointia on ollut kokoajan |O |O |O ,osittain ehkä siksi että en ole uskaltanut vieläkään syödä kunnolla.

mut mä lähen nukkuun ajatus ei kulje :wave: :wave: :wave: .
heidi+ tytöt ja pikku pirpana rv 9+4
 
Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa!!
Mullakin oli tänään ultra ja eihän siellä kovin hyviä uutisia ollut..joko raskaus on paljon luultua alummalla tai sit alkion kehitys on pysähtynyt..viikkoja olis pitäny olla kaiken järjen mukaan jo vähintäänki 6,mutta kohtu oli vielä tositosi pieni eikä näkynyt edes alkiota,vain se munapussi..vähän on semmoset fiilikset et taidan jo unohtaa marraskuun odottamisen.ens viikolla on kuitenki uus ultra jossa katotaan sit onko se pikkunen yhtään kasvanu.odottelen et vuoto alkais.siltä vähän tuntuu.näin viime yönä untaki et sain keskenmenon..että tämmöstä täältä! :'(
 
Onpas tänne tullu taas hirveesti postauksia, en pysy ollenkaan mukana! Meitä alkaa kyl olee aikamoinen porukka... Mulla olis ehdotuksen et jos joku haluais (mä en osaa) perustaa oman marraskuu-ketjun esikoista odottaville? En tiiä onko hyvä idea, mut ajattelin vaan ku on NIIN eri tilanteessa ku odottaa esikoista. Ja kyllähän meistäkin tulisi kohtalainen porukka ;) Mut tää oli vaan ehdotus!

En oo hirveesti kirjotellu ku ei oo hirveesti mitään uutisia. Ensimmäinen neuvola vasta maanantaina. Ja oireitakaan ei hirveesti oo. Väsymystä ja välil ruokahaluttomuutta mutta ei muuta. Pelottaa kun ei oo oireita! Voiko oikeesti joku kasvaa mun sisällä jos en tunne mitään erityistä? Siis oikeesti, jos en ois testannu ni en varmasti ees epäilis olevani raskaana, paitsi tietenki et menkat puuttu, mut mulla onki ollu tosi pitkät kierrot....

 
Magda, toi sun kirjotukses on kuin mun suusta:D Siis miten joku voi kasvaa mun sisällä..... ???? En tosiaan tunne paljon mitään. Ainakaan maha ei ole kipee. Tasan yhen kerran se on ollu kipee ja siitä on jo kolme viikkoa. Ja kerran on huipannu. Tosi pieniä nää oireet....
Mutta huomenna sitten näen, mitä siellä oikeesti on, vai onko mitään! Kyl mun pitäis olla jo 9. viikolla. Nyt alkaa vähä jännittää lääkäri, mut onneks se on sit viimeinki OHI!!!!!!!
 
Huomenta kaverit!

Jokos kaikki on kertoneet omille lapsilleen tulevasta vauvasta? Miten ovat reagoineet? Me alettiin hissukseen puhelemaan ja kuten mie arvasinkin, vastaanotto ei ollut mitenkään lämmin. Jätkä alko ehtoja luettelemaan ja tärkein niistä oli, ettei vauva saa mennä hänen huoneeseensa. Luvattiin kyllä, ettei vauva sotke Jätkän leikkejä tai mene ilman lupaa tämän huoneeseen niin seuraava huoli olikin sitten kuulon säilymisestä... Ööööh, Jätkästä lähtee tuhat desibeliä kerrasta niin raukka luulee menettävänsä loputkin kuulostaan vauvan itkun takia :snotty: Noh, saatiin tuokin asia sitten puhuttua selväksi ja nappula huokas helpotuksesta =)

Hepetius: Suurimmalla osalla meistä sikiö oon ollut pienempi kuin itse ollaan laskettu. Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Jos sinullakin heittäisi tuo la viikolla niin sittenhän olisit vasta rv 5 jolloin sikiö olisi vasta 3 viikon ikäinen ja toooosi pieni =)

Ihania nuo teidän masukuvat! Itsellä oli silloin viikolla 6 hirveä turvotus, maha oli kuin jalkapallo, mutta onneksi se turvotus on nyt poissa ja sopii normihousut taas jalkaan =) Isot masut on kauniita, mutta mun selkä kipeytyy herkästi niin toivon, ettei tuo masu kovin suureksi kasvaisi tässä raskaudessa.

Magda: Kunhan ette lähde pois tästä meidän ketjusta. Mielestäni jokainen tuo oman säväyksen tänne just sen takia, kun elämäntilanteet on niin erilaisia. Jokainen voi tuoda esille omat arvokkaat kokemuksensa ja katsoa, josko jonkun toisen neuvot ja kokemukset antaisivat apuja omaan elämään =) Ja vaikka itse toista odotankin niin siitä on jo sen verran aikaa, että ihan kuin ensimmäistä odottelis ;)

Kuinkas tupakoitsijoiden lopetukset on sujuneet? Tsemppiä kaksin käsin täältä lähetän! :flower:

Montakos lääkärikäyntiä tässä onkaan edessä? Toivottavasti ei montaa, olen vieläkin kipeä siitä edellisestä käynnistä :/ Pahoinvoinnin pahin piikki on nyt onneksi takanapäin, vielä olis jäljellä väsymys... Joten sen puoleen hyvin menee =) Jospa sitä kohta taas pääsis takaisin elämän syrjään kiinni :whistle:
 
Ihanaa että ollaan päästy jo näin pitkälle :heart:
Enää kaksi tuntia totuuden hetkeen eli ultraan ja voitte kuvitella että olen 'aivan poissa tolaltani' täällä :whistle:
Taitaa tää jännitys pistää pari astetta lisää oksetustakin päälle :x
Mutta ei auta kun avoimin mielin kohdata se mitä tuleman pitää!!

Jostai syystä nukuin viimeyönä todella hyvin...2 yötä tässä onkin mennyt huonosti! Ja unia nähdään täälläkin ihan hirmusti!!



 
Tänään pitäis lähtee työmaalle kuulemaan yhdestä hommasta.. Toivottavasti kuulostais hyvälle niin voi alkaa hommiin.. :)

Hepetius Älä ihan vielä luovuta!! Toivottavasti seuraavassa ultrassa saat iloisia uutisia!! :hug:

Pomppiva pallokala
Hyvin on tupakanpolton lopettaminen sujunut!! :) Rv 5+5 jälkeen ei oo edes kunnolla haluttanut. Yhden kerran kun meni hermot niin tuntu, että menenkö mut en menny.. :D Oon kyllä ylpeä itsestäni.. Ajattelin lopetuksen olevan yhtä tuskaa mutta ei se olekaan kun tietää minkä vuoksi olla polttamatta.. :heart: Tämä siis minusta tämä teksti! En kritisoi ketään. Kaikki taplaa tyylillää. =)

Tine ja Nyytti 7+4
 
Pomppiva pallokala: meillä taas kävi esikoiselle kertominen niin, että on vallan innoissaan. Oli eilen ulran ajan aulassa isin kanssa, ja kun tulin pois ja sanoin että kakki on kunnossa, poika pomppi riemusta tasajalkaa :D saattaahan se mielipide muuttua vielä.. Ja miehen lapsi EI ole innoissaan..On aika tottunut siihen että on lähipiirin "vauva", ja tuosta asemasta luopuminen ei tuu olemaan hänelle helppoa. Hän ilmoitti tuossa syksyllä (edellisen pidemmälle ehtineen raskauden kohdalla) että meille EI tule vauvaa.Hän kuulemma INHOAA vauvoja. :/ no, saas nähdä miten se arki sit lopulta lähtee sujumaan marraskuussa. Onneksi on ajatukseen aikaa totuttautua.

Pelotti toisaalta lapsille nyt kertoa, mun pojalle oli tosi vaikee ymmärtää joulukuussa että miksi vauva lensi taivaaseen :'( kyseli moneen kertaan että "siksikö äiti itket että on ikävä vauvaa?niin minullakin on"

Jep..mutta nyt aamupalan laittoon, tänään olis eka neuvola! :wave:
 
Huomenta! Täällä tyhjin mahoin, eikä yhtään silti kuvota... mihin ne oireet katosi? :|
Lapsille kertomisesta joku kyseli... tällä kertaa en ole ajatellut hehkuttaa asiasta lapsille, ennenkuin asia varmistuu ultrassa, tai jos lapset huomaa masun koosta ja alkaa epäillä sitä ennen. En halua tuottaa heille pettymystä ja huolestuttaa suotta, jos tämäkin päätyy pahimpaan... Välillä tosin meinaan unohtaa, ettei muksut tiedä, kun innostun asiasta juttelemaan esim, puhelimessa... :whistle:

Jennyli peukut pystyyn, että kaikki on hyvin, ja tuot meille hyvät ultrakuulumiset.

Kuiskaten 6+5
 
Hepetius Mutta ei menetetä toivoa vielä. Toivotaan että alkio vaan oli vielä pienemi. Tosiaan jos alkio olisikin vasta 5 viikkoinen ei sielä ultrassakaan juuri mitään näkyisi kun alkio on silloin niin pieni vielä. Mutta tottakai sä murehdin ja iso voima :hug: sulle, yritä sinnitellä se viikko nyt, äkkiä se menee.

Ninnatar JEEEEEEE :D Mä kans odotan sitä kun lapsi joulua =) Aijon tänävuonna ottaa pakkauksen kun esikoisesta olen viimeksi ottanut, siis kakkosesta otin rahan. Saapi nähä mitä värejä tänä vuonna. Kelan sivuillako se julkaistaan?

Pomppiva pallokala Me ei olla vielä kerrottu mutta ajattelin kun maanantaina käyn nvlassa ja jos sielä vauvalla on vielä kaikki hyvin ( ultrassa ) niin varmasti näytän sieltä saatua kuvaa ja näytän vauvaa joka on äidin masussa ja sit kyllä varmaan kerron jo aikalailla kaikille. ( paitsi töihin tai ihan vieraille ) mut siis perheelle ja ystäville. Nytkin on kyllä jo vähän "lipsunut" liian moni jo tietää...mutta tietäköön:D

Heinämassu Mukavaa nvlareissua!=)

Jennyli Tulehan heti kertomaan kuulumiset kun pääset nvlasta

:hug: vai ultraanko sä menit en muista enään...

Tupakoinnin lopettaneille ja vähentäneillekkin zemppiä HIENOA JA MAHTAVAA!!! Vauvanne kiittää =)

Magda No eihän me eri tilanteessa mielestäni olla vaikka mä odotan kolmatta ja sinä ensimmäistä. Mulla juuri samoja mietteitä kun sulla kun olo on tosi normaali että miten tuola vattas voi mitään olla ja sitä mietin aina ensimmäiseksi kun herään. Vaikka ultrassa kävin ja sielä kaikki oli ihan hyvin niin silti tuntuu aivan uskomattomalta että mä " olen raskaana", ei sitä usko vieläkään. Tulet huomaamaan että jokaisen odotuksen odotus on niin ihmeellistä että useammankin lapsen saanut "konkari" pyörii ihan samojen kysymyksien äärellä epävarmana kuin ensimmäistäkin odottava.
Älkäähän lähtekö pois ainakaan tästä pinosta :hug:

aamukaste ja pisara 8+0 :heart:
 
Kiitos kiitoksista! :D

Jennyli:n ultrakuulumisia täälläkin odotellaan...

Magda komppaan edellisiä, vaikka meitä iso porukka onkin, niin pysykää toki mukana kun kokemuksia on kuitenkin kiva jakaa mahdollisimman erilaisen porukan kanssa! :wave:

Viime marraskuiset, 2008 siis, olivat jakaantuneet kahteen pinoon 1-15 pvä ja 15-30 pvä laskettujen aikojen mukaan. Ei siinäkään mitään vikaa ole, mutta kivempi lukea mielestäni kuitenkin eri vaiheissa olevienkin kokemuksia. Ja silloinkin sieltä siirtyi kuitenkin alkukuusta muutama odottaja loppukuun seuraan, kun oma pino hiljeni. ;)

Hepetius toivotaan kuitenkin, että olet ihan alkuvaiheessa vielä. :hug: Itsekin olin mukamas satavarma ovulaatiosta ja silti 4 pvä heitti pienemmäksi. Tulehan kertomaan heti kuulumisia, kun tiedät!

Meillä ei esikoiselle pahemmin tarvitse kertoa tulevasta vauvasta, ei taida hirveästi ymmärtää noin 4kk ikäisenä... :LOL: Mites te, jotka olette äitejä jo, kertokaahan kokemattomalle koska pikkuinen alkaa ymmärtää puhuttuja asioita, vai onko se sitten paljon myöhemmällä iällä? Nim. ei hajuakaan lasten kehityksestä... :ashamed:

Aurinkoista torstain jatkoa!

Rv 9+3
 
AAMUKASTETTA Tällainen teksti tuli vauva -uutiskirjeessä eilen:

Jännitystä on ilmassa! Perjantaina 3.4. esitellään vihdoin uusi äitiyspakkaus. Katso pakkauksen sisältö perjantaina Vauva.fi:stä ja lue juttu samana päivänä ilmestyvästä huhtikuun lehdestä. Mitä kaikkea 140 euron avustusrahalla hankkii? Kaksi äitiä kokosi omat äitiyspakkauksensa.

Eli tekstin perusteella se ei tule vielä huomenna KELAN sivuille. Mene ja tiedä, mutta ainakin Vauva -lehden sivuilla näkyy. Jee, pääsee suunnittelemaan vauvan asukokonaisuuksia tai lähinnä itsekutomien neuleiden värejä, jotka sopivat noihin vaatteisiin.
 
Moi kaikki!
Tänään on mulla edessa jännittävä päivä.. ultra klo:17.00 !! :heart:
Pelottaa ihan älyttömästi, mitä jos mahassa ei näykkään pikkuista sykettä..?? :'(
Tämä raskaus on ollut niin paljon oireettomampi kun nuo kaksi edellistä, että en voi olla ajattelematta et joku on vialla..:( No, ei auta kun odottaa ja toivoa parasta..
Joku kyseli että ollaanko jo kerrottu vanhimmille lapsille vauvasta.. Me ei olla,ennenku itselle varmistuu, ja ennenku on jo tosi turvalliset viikot, tai jos itse hoksaavat äidin mahasta..:)
Tää lähtee nyt puuhailemaan ja siivoamaan, et saan ajatukset vähän muualle.. Ja tulen sitte illalla kertomaan mitä ultrassa näkyi.. :wave:
Pikkuruinen 9+1
 
Kiitoksia kaikille rohkaisun sanoista!!niitä kyllä tarvitaan,eilen tuntu et mä oon ihan varma ettei me vauvaa saadakkaan,mutta pikkuhiljaa toivo taas nostaa päätään..kun jos se kasvu olis pysähtynyt,niin eikö kaikki oireet ois täysin loppunu??kuitenkin,vaikkei niitä oireita mulla paljon olekkaan niin,silti jos on pitemmän aikaa syömättä alkaa tulla huono-olo ja hajuaisti on kyllä erittäin herkkä.mutta odotellaan ens viikkoa,toivottavasti saadaan hyviä uutisia ettei mene pääsiäinen ihan penkin alle.. :|

Ihania masuja teillä!mulla ei kyllä oo vielä mitään näkyvissä..arvatenkaan :D mutta eiköhän se vielä pullahda joskus.

Me ei tosiaankaan olla vielä puhuttu tytöille vauvasta..kumpiki noista on niin hulluina vauvoihin,olis liian pitkä aika oottaa niillä,ja sit ku ei kuitenkaan tiedä miten tässä käy. Meijän esikoinen,täyttää tänä vuonna neljä, olis varmaan ihan innoissaan ja kertois kaikille.. :ashamed: että sen jälkeen ei ois enää salaisuuksia!!Hän on jo kauan kyselly että äiti koska meille syntyy semmonen poikavauva.. =)


Tsemppiä
pikkuruiselle ja Jennylille ultraan,toivottavasti teillä kaikki hyvin!

Niin me siis ollaan tänään kotona kun pienemmällä neitokaisella on kuumetta..alkaakohan taas joku sairastelukierre..
 
Huomenta =)

Hepetius :hug:
Muakin pelottaa kun on niin pitkä kierto aina ollut että luulen etten todellakaan ole vielä niin pitkällä kuin laskuri väittää eli 6+2 ja ens tiistaina varhaisultra...silloin pitäs olla jo 7+0 mut mut...

Meillä ei taida 2,5v poika ihan edes tajuta tätä vauva hommaa, vähän oon kyselly haluisko siskon tai veljen ja olisko kiva jos kotiin tulisi vauva...poika sitten vaan vastannut että haluu koiran.. :D

Tänään tasan kaks viikkoo polttamatta...vieläkin tekee mieli välillä tupakkaa, mutta paljon helpommin onnistui lopetus tällä kertaa kun luulinkaan.

Saya 6+2 (30pvän kierron mukaan..)

muoks..nyt alko mietityttään pitäiskö siirtää sitä varhaisultraa myöhemmäksi...ei sitten just turhaan joudu pelästyyn... :whistle:
 

Yhteistyössä