*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Annsku, ihania ultrakuulumisia! :heart:
Muistatko, mikä sulla oli toi pää-perämitta, joka vastasi rv11+0? Kun ollaan samoilla viikoilla, niin mua ihan vaan vähän kiinnostaa. :ashamed: Vaikka selviäähän toi asia mulle sitten viimeistään ensi viikolla. Oon vaan niin malttamaton. ;)
 
Valkolilja Ihania uutisia!!! :flower: :flower:

Maniokki Kiitos linkistä.

Kävin pidennetyllä ruokatunnilla juoksemassa asioita ja sain pahimman päänsäryn mitä vielä tän raskauden aikana on ollutkaan...huh....nyt pitäis jaksaa päivä vielä loppuun.

Oikein ihanaa ja levollista Vappua teille kaikille!!!
 
Kiitti Annsku. Mietin vaan noita omiani, kun oli tosiaan 5,2 cm, että oltaisko kuitenkin jo pidemmällä... Mutta hittoiks sen on väliä, kun kerran kaikki on hyvin! :D

Täällä odoteltais sitten vielä ainakin Jennyliä ja aamukastetta ilmoittamaan ilouutisia. :heart:

Siis minäkö roikkun täällä kokoajan?! Ehei, sivu on kyllä koko ajan auki ja käyn vaan välillä sitä aina päivittelemässä. ;) Nytkin vois sutasta vähän imurilla suurimmat koirankarvat, ilmapalloja ja serpentiiniä ripustelinkin jo äsken ympäri kämppää. :)

Kuiskaten, :hug: :hug: :hug: Mullakin tulee edelleen sellaista limaista ja tummaa ruskeaa. Silti kaikki näytti olevan hyvin. Missä vaiheessa pääsisit tarkistuttamaan tilanteen?
 
Juu en mäkään tunnusta täällä olevani kokoajan kurkkimassa :LOL:

Valkolilja: Kyllähän sä varmaan sit jo hiukan pidemmällä olet :) Mutta tosiaan, pääasia että kaikki hyvin :)

Ja tosiaan, muiden kuulumisia odotellessa...:)
 
Terveisiä Nt-ultrasta täältäkin! Tämä on ollut joku ruuhkapäivä ultriin näköjään :) Hyviä uutisia saatiin siis mekin, vaikka jostain syystä etukäteen jännitin kauheasti tuloksia.

Siellä siis köllötteli ja nyt myös räpisteli 53 mm kokoinen tyyppi, jolla syke 170/min :heart: Laskettu aika aikaistui 5 päivällä Poikasen koon perusteella, oli siis hieman odotettua isompi vonkale ja vastasi jo viikkoja 12+0. Niskaturvotusta ei ollut, lukema oli 0.7 mm. Tohtorin mukaan kaikki muukin mitä tässä vaiheessa vain nähdä voi näytti täysin normaalilta. Istukka on takaseinässä. Otettiin veriseula samalla, niitä tuloksia saa nyt vielä viikon jännittää. Tohtori kyllä meinasi, että vaikka verikokeista ja mun iän (33 v) perusteella joku hälytys tulisikin, niin hän ei millään jaksa uskoa, että olisi oikeasti jotain poikkeavaa, kun kaikki näytti niin normaalilta. Siitä nenäluusta en pöhkö tajunnut kysyä kun oli niin ripeää koko homma.

Vointi alkaa tässä itselläkin olla jo parempi, se pahoinvointi vähenee koko ajan. Vatsa on kyllä kasvanut ja ihmettelen elleivät töissä kohta huomaa sitä jonkun kaavun alta. Vanhoista housuista ei tahdo enää olla mihinkään.

Niin se la muuttui 5 päivällä aiemmaksi, eli uusi laskettu aika on nyt sitten 12.11. Voitko thor korjata? :)

Terveisin,

Lispu ja Poikanen, kertaheitolla 5 päivää "ikää lisää", eli nyt viikot 12+0
 
ValkoliljaMulla on nt-ultra varattuna puolentoistaviikon päästä, ett silloin sitten selviää, jos nyt sinne asti pääsee... viimeksi en ehtinyt nt-ultraan. :|
Kipuja ei kuitenkaan ole vielä ilmaantunut, mutta sekin on vain ajankysymys.
 
Kuiskaten, mä toivon ihan kauheasti, että sinullakin pikkuinen pysyisi kyydissä. Koita pärjäillä siellä ja käy päivittämässä täällä meille tilannetta. Ollaan kaikki täällä hengessä mukana. :hug:

Lispullakin tänään ultra ja ihania kuulumisia! Pääsit sitten kertaheitolla ensimmäisen kolmanneksen "paremmalle" puolen! :heart:
 
Pikaisesti neuvolakuulumiset:

Paino: 55,2 (sama kuin edellisellä käynnillä 2.4)
RR: 112/69 (kuulemma todella hyvät)
Pissa: puhdas
pienen syke: 165

Eli kaikki kunnossa! Toivotteli hyvää matkaa, käski syömään monipuolisesti ja reissussa varomaan kaikkee kypsentämätöntä kalaa/lihaa ym.

Ultran mitat muuten:

pää-perä 35,2mm
nt: 0,82

Eipä tässä kummempia, hauskaa vappua vaan kaikille!! :whistle: :wave:
 
Täällä kävi tänään joku äijä en nyt muista nimeä kyselemässä lapsista tietoja johonki kirjaan ja vaati saada myös kuvat ja ne kirjat mihin kunkin muksun kuva tulee nimikoidaan lapsen nimen mukaan..on sitten joskus mukava muisto noille muksuille semmonen kirja :D

Eilen sain aamulla myös oudon puhelun kun joku Pirkko niminen mummeli soittaa ja kysyy onko tää jossain yhdistyksessä en muista enää nimeä ja mä sanoin että ei tää mikää yhdistys ole no sitte se kysy että onkos mun nimi sitte Kati johon sanoin että ei ja sano
vielä mun puh numeronki ja sen jälkee pahoitteli kun oli soittanu väärään numeroon.

Just tultiin ulkoa sisälle ja tytöt halus ruveta kattelemaan pientä merenneitoa ja poika juoksentelee pitkin kämppää :D




 
hirmuisesti haleja mirkulle, toivottavasti syy enkelivauvoihin selviää ja seuraavan saatte jo syliin :heart:
:hug: myös tuhruttelijoille.
hyviä lomasäitä heinämassulle
ja tervetuloa uusille!
ihania ultrakuulumisia teillä, oma ultra-aikani tuli eilen postissa ja se on 7.5 eli tasan viikon päästä, meinaa jo jännittää kun oireet on kadonneet kokonaan ja dopplerillakaan en ole onnistunut löytämään sykettä :ashamed: mieli kuitenkin virkeänä koska minkäänlaista vuotoa ei ole tullut.

taaperotx4, uskaltaisitko paljastaa paljonko upeista tuplistasi maksoit? olen ajatellut hankkia samanlaiset mutta värinä se omenanvihreän sävyinen :D mikäli siis kaikki menee hyvin.

avokki88 sinäkös kyselit aikaa sitten nuorehkoja äitejä, joiden synnytyspaikka tulee olemaan seks? unohdin ilmottautua, olen siis menossa sinne..

omaan napaan ei siis kuulu mitään ihmeellistä kun oireetkin ovat kaikonneet. viikot taisivat kyllä eilen poksua.. hyvää vappua kaikille marrasmammolle :D

heituska 11+1
 
Niskaturvotus oli 1,1mm eli normaali.
Vauva oli 2 päivää isompi kuin mitä viikot on. 5,5mm ja vastasi viikkoja 12+1 ( keskussairaalassa ne laskee aina raskausviikkoja jostain syystä päivän vähemmän kuin mitä nvlassa )
Ei kohonnutta down- riskiä. Kaikki hyvin, vauva virkeä ja kaikki elimet paikallaan.

Vaatteita ja koruja ostettu ihanan uutisen kunniaksi ja kävin syömässäkin kaiken shoppailun päätteeksi. Ihana päivä kerta kaikkiaan. Niin paljon kuin noita lapsiani rakastan mutta kyllä välillä tekee vähän käydä jossain yksin =) On kuin uusi ihminen.
7.7 on nyt sitten rakenne- ultra. Voi kun selviäisi siellä sukupuoli.

Mirkku Voimia keskeytykseen :'( :hug:

Kuiskaten :hug: Kaikki voi silti olla hyvin. Toivon ja rukoilen niin. Voimia sinullekkin, varmasti tuo murehduttaa hirmuisesti. :(
 
Avokki88 Mää oon aatellu, et jos löytyis jotkut hyvät ja kivat rattaat vähän käytettyinä voisin hommatakin. Tulis edes vähän edullisemmaks.

Finski Ihania ultra kuulumisia :) Mahtava juttu, että teillä ollu noin perusteellinen lääkäri, määki haluun :D

Jennyli Kyllä noi unet on outoja ja seilaa kyllä ihan laidasta laitaan :)

Valkolilja Mää kans mietin tuota mun ruskeeta vuotoo, että oisko sitten jotain vanhempaa verta mikä tiputtelee? Inhottavaa.

Heinis Oikein mahtavaa ja ihanaa reissua B) Nauttikaa!! Ja tuuhan heti kertoon kuulumiset reissun jälkeen :)

aamukaste Kiitos, että jaksat tsempata :hug: Toivotaan, että harmitonta tiputtelua olis.

mirkku Ihanaa, kun jaksat olla kaikesta huolimatta noin positiivinen :hug: *VoimaHali*

Annsku Täällä kans poksahti 11 viikko käyntiin :D Ihania ultrakuulumisia :heart:

Maniokki Oih, kadena ajattelen teidän tulevaa reissua, tahtoo kans, vaikka justiin tulin =)

Taaperot ei täälläkään neuvolassa äänet kuulunu ja terkka sanokin, et yleensä ne kuuluu vasta 11-13 viikolla. Joten ei syytä huoleen :)

Valkolilja Miten ihania kuulumisia :heart: Onnittelut! :hug: Sullakin tasan rv 11, kuten mulla ja ansskulla :D

Kuiskaten Höh, sullakin vuotoa. Täällä kans rusehtava tiputtelu jatkuu :ashamed: Aina kyllä säikäyttää...

Lispu Sullakin hienoja ultrakuulumisia :heart:

Oikein hyvää vappua kaikille!! :wave:

Pikkuruinen Ihanat ultrakuvat! :heart:
 
Pikkuruinen: aivan fantastiset ja hauskat kuvat. Vauvelisi näyttää jo ihan vauvalta. Alin kuva on superhausta törröttävine jalkoinen :)

Hali kaikille tuhruttelijoille ja huolestuneille :hug:

Heinikselle hyvää matkaa sinne kauas!
 
onnea iloisista ultrakuulumisista =) :flower:

ja voima :hug: tuhruttelijoille ja muille joilla murheita :'(

Täällä käyty nt-ultrassa.

Kaikki näytti kätilön mukaan oikein hyvältä, niska turvotus oli normi, verikoe tulokset tulee 2 viikon sisään... meidän pallero nukkui koko ultran ajan, piti tökkiä ja siit hän suuttus, heilutteli käsiä ja jalkoja ja käänsi kylkeä ja jatkoi tutimista :heart: taas tuli tippa linssiin. Nähtiin sormet,varpaat,nenä,napanuora,selkäranka,aivojen eri osiot,kylkiluut ym. sain 12 kuvaa mukaan, yhessä vauveli vilkuttaa meille (tai pui nyrkkiä ku herätettiin) :D aivan ihana!
Ja eihän sukupuolta vielä voi varmuudella sanoa, mutta kätilö oli kyllä sitä mieltä, että pallit vilkku siellä :LOL: ei suoraan sanonu, mut siihen tyyliin sanoi että katsokaas mitä jalkojen välissä näkyy mut eihän siitä voi olla ihan sata varma vielä, että voihan se ehkä olla silti tyttökin.

Mut mulla on silti tyttöfiilari edelleen, en tiä miks, mut ihan yhtä haluttuja ja rakkaita ois kummatkin, ei väliä :heart: :heart:

rakenneultra 17.6

ja nyt vaihtuu neuvola kun muutettiin miehen kanssa virallisesti yhteen :heart:

ja pituutta minillä (täällä isukki kutsuu häntä nyt pallisankariksi) :LOL: on 43.8mm ja nyt siis rv 11+4 kuten menkkojen mukaan ja LA 15.11 voi muuttaa mulle.

hyvää vappua kaikille, klara vappen bara vatten :flower: B) :heart:

tupuna ja tapero 11+4 :heart:
 
Iltasta!
En oo jaksanu kirjoitella kuulumisia aikasemmin kun ilmeisesti flunssa yrittää iskeä taas ja oon ollu totaali väsyny ja tukkoinen koko päivän. :/

Nt-ultra takana ja kaikki oikein hyvin :heart: Kaikki rakenteet katsottiin huolella eikä niissä mitään poikkeavaa näkynyt, niskaturvotuskin oli vain 0,69mm!
Kovin vierkeä pikkuinen sielä polski ja saimme nähdä myös pätkän 4D-ultraa joka oli kyllä näillä viikoilla vielä hieman epätarkka.
Kokoa pienellä oli 58.3mm ja vastas viikkoja 12+2 jonka mukaan La 10.11 ja tämä laitettiin myös neuvolakorttiin.
Paripäivää pidemmällä siis oltais näiden mittojen mukaan mikä ei oikeesti oo mahdollista mutta ei tässä nyt pilkun tarkoiksi ruveta ;) Parempi näinpäin kun että olis vastannu pienempiä viikkoja!!
Olo on onnellinen ja siitä hyvästä lähti viestit läheisille ja hyvä vastaanotto on ollut :heart:
Rakenneultra olis 24.6.

Istukka mulla on muuten etuseinässä ja kohtu hieman taaksepäin joten sydänäänet ei senvuoksi vielä kuuluneet neuvolassa! Tänään sain kotidopplerin enkä löytänyt sydänääniä. Ehkä muutaman viikon päästä vois jo kuulua...

Tässä vielä kuvia pikkuisesta. Sain niitä 5kpl kotiin ja näistä saa hyvin vertailla miltä pikkuinen näyttää erilailla tehdyissä ultrissa.

4D-ultralla kuvattu

Sisäkautta otettu ultra

Vatsan päältä otettu ultra


Onnea myös kaikille muille hyviä ultrakuulumisa saaneille :hug: :heart:

Tupuna meille lääkäri sanoi ettei sulupuolta näe vielä mutta mä olin kyllä näkevinäni kikkulien vilahtavan ;) Mutta napa oli kans sellainen törö joten saatto olla se mitä luulin munaskuiksi :D
 

Yhteistyössä