*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

mahdotonta miten jaksatte joka päivä kirjoitella tänne kuulumisia :D tuntuu että täällä hiljaisemmat jää huomiotta kyllä :)

täällä käyty tänään ekassa neuvolalääkärissä :wave: kohdunsuu oli tosi siisti ja kohtu eteenpäin kääntyny tjst :D sitten kaikkien ihmetykseksi lääkäri päätti kuunnella sydänäänet eikä tarvinnu ku hipasta vatsan päältä niin jo kuulu tasainen nopea rummutus. tässä vaiheessa tuleva äiti jo melkein hysteerisenä itki.... :p oli se sen verran kaunista kuunneltavaa, ihan mieletöntä ajatella että siellä tosissaan elää joku. voi ku olis ollu ukko kuuntelemassa, mutta ei tietty että kuunneltais ääniä! oli kyl ihanaa :heart:

painoaki oli tullu sen puolisen kiloa, toki olen alipainoinen, joten jokainen kilo on tervetullut :)

järkyttävää huomata, että aamuisin mulla ei ole enää pyykkilauta vatsaa, vaan sinnikäs kumpu alkaa nousta navan kohdalle, onko muuten täällä aikaisempia äitejä jolla on napakoru? koskahan sen pois ottaminen olisi tarpeellista?

mulle kans määrättiin jo ihan ekas neuvolas näitäraskausmultivita tabuja, että sais foolihappoja tarpeeksi, joissain määrin ne myös vissiin vähentävät km riskiä. ja se jos mikä on hyvä juttu :)

huono olo on tiessään, mutta vettä kuluu monta litraa päivässä!parempi näin. mikään makea ei kelpaa, mutta suolainen, ja salaatit on jees. ihanan terveelliset mielihalut :)

mitä ootte mieltä, kuinka moni ostaa rattaat,hoitopöydät sun muut käytettynä? mielestäni rattaiden hinnat ihan törkeitä, ja mietitty tässä josko sitä ostais käytettynä, mistä niitä löytäisi parhaiten? josko sitä tuossa np-ultran(13.5) jälkeen uskaltaisi ostella jo jotain möykylle, kun ollaan ns. turvallisilla vesillä :)

voi jestas ku tuli omaa (.) ,

:hug: kaikille menetyksen kokeneille ja sitä pelkääville
ja :flower: :wave: kaikille uusille!!

ihanaa wappua kaikille marrasmasuille, muistakaa grillata :p

avokki ja möykky 10+1
 
Ensiksi isot pahoittelut Mirkulle! :hug:

Ja toivottavasti Valkoliljalta kuuluu huomenna hyviä uutisia kuten myös teiltä muilta jotka ultraan menossa! Mullahan oli sillon vkolla 8+0 vuotoa ja kävin ultrassa jossa selvisi että odotin ensin kahta joista toinen meni kesken. Nyt NP ultrassa kaikki oli hyvin ja yksi vauva kohdussa. Toivottavasti sulla on molemmat jaksanut kyydissä!

magda; mä oon kattonut sidonta ohjeita täältä: www.kantoliinakanava.fi

ON: kaikki ennallaan, normaali vireys tullut takas ja lapset on saanut suhtkoht normaalin äitin takaisin :D Väsymys siis kaikonnu.

Onni+pallero 13+1
 
Nyt tulee omanapaisia np-ultrakuulumisia: kaikki oli hyvin! Reilun kuuden cm:n sikio liikkui paljon ja mitat vastasivat ikaa eika ongelmia loytynyt. Sormet, jalkaterat ja nenakin oli jo erotettavissa. Katsottiin myos selkaranka, nenaluu, niskapoimu, verenkierto, istukka, reisiluu, sydan, kallo, ja mita niita kaikkia olikaan. Nahtiin myos 4D kuvaa vaavista (2D oli kyllakin selkeampi). Sydan loi 158 kertaa minuutissa. Laakari oli aivan huippu ja kaytti tutkimukseen yli tunnin ja selosti kaikki tutkimansa asiat lapikotaisin. Ja mulla muuten ultrattiin vatsan paalta, ja nakyi tosi hyvin, eli varmaan laitteistoissa on eroa, jos jollakulla ei ole nakynyt muuta kuin alakautta ultraamalla. Mieskin oli ihan fiiliksissa B)

Paljon onnea huomisille ultrattaville!
 
Voimia Mirkku :hug:

Valkolilja sinulle, myös :hug: . Toivotaan et molemmilla pikkuisilla kaikki ok

Kuiskaten sinua unohtamatta :hug:

On tämä niin kamalaa kun huonoja uutisia satelee edelleen...

Miyaki tervetuloa! B)

Hei, onkos kellekkään alkanut tulla vielä sitä hormooniviivaa? Olen nyt parisen viikkoa huomioinut et sellainen on vahvistumassa ja vahvistuu jatkuvasti. Tytöiltä oli napaan ja nyt näyttäis siitä vielä menevän ylemmäs! Hassua :D

Aamulla kun makaa selällään niin tuntee jo aivan selvästi kohdun. Tänä aamuna sanoin tyttärille et kokeilkaapa tuolla se Papunen asustelee aivan kuten tekin aikaisemmin ja kyllä oli isotsiskot onnellisia. Saattaa kyllä johtua tuo selvä tuntuminen et mulla kohtu kallistunut eteenpäin.

thor, mulle voisi päivittää iäksi 27-vuotta ja sairaalaksi Medistra Hospital (en tiedä onko lyhennettä)

[/b]Hyvää vappua kaikille :D

Indo ja Papunen 10+4
 
Ja olo on tällainen
:LOL:

Ihania ultrakuulumisia finski :heart: Ovat kyllä tarkkaan katsoneet rakenteet...toivottavasti ovat yhtä tarkkoja tänään minullakin ultrassa!!

Mulla on napakoru enkä muista yhtään milloin sen edellisessä raskaudessa otin pois. Mulla pullahti napa ihan ulos ja ei sitä korua kyllä sitten varmaan enää voinu pitää! Mulla muuten venyi se korun reikä ja ns. kasvoi vähän umpeen...eli reikä ei oo enää niin syvällä vaan aika pienen nahkan varassa tuo koru enää!! :/

Tänään siis ultra :heart:
Ja voi vinetto mitä unta näin viimeyönä!!! :whistle: Ultrassahan siinä oltiin kunnes huomattiin että kaksosethan sielä on taas tulosillaan!! Kuva oli kuin olis elävää pientä vauvaa katsonut ja selvästi näki että tyttöjä oli molemmat.
MUTTA kasvu oli niin hidastunut että lääkäri käski varautua pahimpaan (heh, vaikka olivat lähes täysikasvuisen kokoisia ), eli ettei vauvat jaksaisi elää enää pitkään ja tunnelma muuttui taas ahdistavaksi! Sitten heräsin pissalle ja kun jatkoin unia niin siinä jo hoivailin 2 syntynyttä tyttövauvaa, jotka ei sitten mukamas ollutkaan minun :whistle:

Tänään taidan sitten viestitellä läheisille tästä pikkuisesta :heart: Eilen jo ensimmäinen tarkkasilmäinen asiakas (mummu ) töissä kysyi onko masussani vauva =) Olenkin ihmetellyt ettei työkaverit oo vielä kysyny mitään..ehkä eivät vielä kehtaa B) Mutta ei tää pötsi enää piilossa oo...takkikaan ei mene enää kiinni kun on sellaisia vartalonmyötäisiä tullu ostettua :whistle:

Jeps,tsemppiä meille kaikille ultraan!! :heart:

Ja HYVÄÄ VAPPUA kaikille!!



 
Oli taas aamujen aamu, kun ensimmäisenä istuessani pöntölle ja pyyhkäistessäni paperi oli taas punainen. |O Tällä kertaa tumman violetinpunainen, höystettynä hyytymillä. (Ihanaa kuvailla näitä... ) Olisko tuo sitten vanhaa tavaraa, kun oli noin omituisen väristä? Eikö veri vanhetessaan muutu mustaksi?! No, jokatapauksessa ikävää. :/ Oli pakko heti juosta dopplerille ja toisesta kohtaa taas sydänäänet löytyi heti. :D

Finskillä tosiaan ollut ihana ultra ja oikein asiaan paneutuva tohtori myös. :heart:

Jeps, se olis koirien kanssa lenkki metsässä ja sen jälkeen nokka kohti sairaalaa. Palatkaamme myöhemmin asiaan! :wave:


 
Huomenta kaikille!

Halaus Mirkulle :hug: :hug: :'(

Vuotelijoille tsemppiä, toivotaan että kaikki olis kunnossa!!

Mä poistun nyt täältä pariks viikoksi, eli Thaimaa kutsuu 2-15.5 Tänään neuvola, jee pääsee kuuntelemaan taas sydänääniä!!

Omaan napaan ei muuta uutta, kuvotus jatkuu, mutta olo on muuten hyvä!

Heinis ja pikkumuru 10+5
 
Hyvää matkaa heinis B)

Ja tsemppiä valkoliljalle :hug: Tuo tumma veri on tosiaan vanhaa tavaraa ja varmasti jotain ihan harmitonta! Sulla sielä vaan kaikki kasvaa tuplaten jne. Eiköhän siellä ultrassa näy kaksi virkeetä möykkyä :heart: :heart:
 
Alisa84 ja valkolilja voi että kun se vuoto loppuis heti kiusaamasta. Aina noi pelästyttää :/ :hug: Silti uskon että varmasti kaikki on hyvin.

Heinämassu ihanaa reissua:) Naatiskele:)

(.) np- ultra päivällä ja shoooopppailemaaan.aaaah ;) :D Jos kaikki hyvin ultrassa...aijon kyllä tulhlata muutamaan vauvanvaatteeseenkin :heart:
 
kiitos kovasti kaikille halauskista :heart:
tänään sitten saa maata kotona vaan kun saan tehdä keskeytyksen kotona.

toivotaan että syy selviää eikä enää tarvitisis tälläistä kokea.

toivottavasti te kaikki pääsette loppuun asti ja saatte omanne syliin :heart:
 

RV 11 POKSSS!! :D


FinSkillä ihanat ultrakuulumiset! Toivottavasti myös mulla!

Onnea myös Jennylille ja aamukasteelle ultraan! Tuodaanhan sitten kaikki hyviä uutisia tänään tänne! AINIIN, Valkolilja myös :) Ja muillekkin tietty jos muita :)

Täytyy varmaan samalla reissulla käydä hakemassa hiukan suurempia vaatteita, alkaa meinaan vahat repeen koht :LOL:

Tää lähtee nyt...
 
Avokki88 Mulla kans napakoru, täältä oon lukenut että on niitä "raskausnapakoruja" (ketju jossain täällä odotuspuolella), sellasen aion hankkia ja kokeilla. Napakoru ollut mulla iät ja ajat ja en halua siitä edelleenkään luopua ellei ole aivan pakko ;)

Eilen sitten varattiin kesälomareissu Kanarialle, kuukauden päästä köllöttelen jo siellä B)
Päätettiin nyt vielä lähteä kun voi, sitten ei varmaan muutamiin vuosiin matkailla. Vähän erilainen reissu tulee nyt kun ei voi nauttia tästä halvasta juomapuolesta (ei se nyt toki ennenkään se tärkein ole ollut) ja voi olla vähän väsyneempikin, mutta tarkoitus onkin viettää oikein kunnon löhöloma, pari kertaa oltu "suorittamassa" siellä (eli ts. ohjelmaa ja pakkomielle kävellä joka paikkaan ym.) mutta nyt vaan otetaan lunkisti. Viime kesän loma ja kaikki vapaa-aika meni häitä järjestellessä, joten ihana tänä kesänä kun ei ole mitään pakollista!

Ps. katotaan mitkä kesävaatteet mahtuu enää päälle kun lähtö koittaa...

11+6
 
Valkolilja: Toivon kovasti, että molemmat vaavelit löytyvät vielä kyydistä.

Itse olen ajatellut hankkia vaunut ja sängyn käytettyinä. Nykyään saa niin hyvää tavaraa käytettynä, kuin uutta. Vaatii tietenkin huhuiluja suuntaan jos toiseen ja täytyy ensin selvittää ihmisten käyttökokemuksia eri tuotteista.

Kaikki vauvojen tarvikkeet näyttävät olevan kovissa hinnoissa, joten esim. vauvan liinavaatteet on helppo ja halpa tehdä itse. Ostin esim. ihanan beige/valkoisen puuvillasatiinipussilakanasetin (aikuisten) Hemtexiltä (maksoi 10 eur tarjouksesta, norm. hinta oli 59,90 eur) ja suunnittelen ompelevani siitä vauvan pussilakanan sekä verhot sänkyyn. Jos kangasta sitten vielä jää, niin siitä voisi ajatella sitä sängyn pehmustetta.

Huuto.netissä on mahdottoman edullisesti kaikenlaista vauvoille. Postaritkaan ei ei tuo suuresti lisähintaa, koska lähtöhinnat ovat niin halpoja. Olen huudellut sieltä jo monia ihania velour potkareita, joka ovat olleet miltei uusia!

Eli kuten moni onkin jo todennut, hankinnat on viisasta aloittaa jo aika alkutaipaleella, koska muuten potti on aika suuri. Ja jos jotain sattuu, niin hankitut tavarat ovat odottamassa aikaa parempaa. Missä kuussa muuten sen äitiyspakkauksen/rahan saa?
 
Valkolija Paljon tsemppiä ultraan....toivotaan kaikkea hyvää!

Avokki88 Mulla kanssa napakoru. Otan sen sitten pois, kun rupee häirimään. Vaikkakin mulla on nyt jo kunnon vauvamasu =)
Muuten...np-ultrassa lääkäri sanoi, että ehdottomasti napakoru pois kun tulee rakenneultraan. On kuulemma ollut tapauksia että kallis laitteen osa on mennyt niihin rikki ultratessa.
Olen ostanut vaunut uutena ...toiset isopyöräisemmät saan käytettynä. Turvaistuimen olen hankkinut käytettynä. Hoitopöydän olen menossa lauantaina hakemaan ja käytettynä senkin. Suosittelen Huutonettiä! Sieltä olen itse nämä käytetyt ostanut. Myös äitisyvaatteita olen sieltä tilannut. Kirppiksiltä katselen myös vauvan vaatteita.

[/b]maniokki En ole kuullutkaan raskausnapakorusta. Kerroppa lisää :)

Heinämassu82 Oikein mukavaa lomaa teille =)

FinSki
Aivan ihanai uä-kuulumisa! ja todella tarkasti ja hyvin tutkittu.


Itsellä väsymys sen kun jatkuu. Ja jokaipäiväinen päänsärky...pitäisi käydä hierojalla säännöllisesti, että sais sen kuriin. Mutta tulee laitettua ne rahat näemmä vauvahankintoihin. Kova veden kulutus on myös mulla menossa. Ja niitä liikkeitä edelleen odotan tuntevaksi =)

Zera 13+4
 
Yritin surfailla netissä ja löytää pinniksen verhojen mittoja tai kaavoja. Nihkeetä oli. Verhojen mitoiksi löysin 240 cm x 160 cm eli lienee yhtenäinen kappale, johon ylös tulee ohut tankokuja. Onko jollakin verhoa kotona, josta voisi tarkistaa esim. noita mittoja, ja pitääkö verhossa huomioida muuta kuin, että tekee sen tankokujan? Helmaa lienee syytä pyöristää, niin näyttää nätimmältä.
 
mua vähän huolettaa koska mä en saa sillä dopplerilla niitä ääniä kuulumaan,ainut mitä sieltä kuuluu on vaan viuhviuh ääni ja sitte se lähtee taas pois ja täytyy metsästää uudestaa ja sitte kuuluu välil semmone ääni et joku monottas tähä doppleriin

 
taaperotx4 Älä huoli!!...en mäkään saa niitä sydänääniä kuulumaan ja olen jo rv 13+4!!! Ja kuitenkin ultrassa kaikki oli hyvin ja lääkärillä äänet kuuluivat oikein hyvin. :heart:
Olen laittanut suosiolla laitteen sivuun joksikin aikaa. Mulla on istukka tuossa edessä ja kohtu taaksepäin kallistunut...kaikki tuollaiset vaikuttaa asiaan.
 
Terveisiä sairaalasta! :wave:
Sainpahan parasta palvelua julkisella puolella sitten ikinä. Heti kun marssin sisään, sairaanhoitaja vei mut ultramasiinan luo ja ultrasi molemmat möykyt näkyviin sykkeineen. Sitten odottelin lääkärille noin tunnin, joka tutki möykkyjen lisäksi kaikki mahdolliset muut paikat eikä mitään syytä vuodolle löytynyt. Möykyt heiluivat kuin heinämiehet ja molemmilla oli mittaa huikeat 52 mm. :heart: :heart: (Jostain muuten luin, että tuo mitta vastaisi rv 12+0.) Molemmat köllöttelee omissa pusseissaan, mutta puhui vain yhdestä istukasta, joka on takana. (Niin siis tämä tohtorisetä ei paljon mulle puhellut, mutta sanelusta bongailin juttuja. )
Pissa oli puhdas ja verenpaine katossa :whistle: , mutta lääkäri oli sitä mieltä, että kun möykyt ovat selvinneet vuodoista tähän asti, todennäköisesti selviävät kyllä jatkossakin. :D

Nyt lepoa ja onnellista odotusta viikonlopun yli. Maanantaina täytynee sitten hakea sairaslomaa, jos siltä yhtään tuntuu ja ensi viikon perjantaina päästäänkin sitten taas moikkaamaan pieniä np-ultran merkeissä.



Meillä tehdään tänään periamerikkalaiseen tapaan grillissä hampurilaisia. :p Joudutaan myös illan mittaan ehkä parissa vierailukohteessa paljastamaan ilouutisia, mun selvinpäin oleminen herättää muuten niin kovasti ihmetystä. ;)

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!

Toivottaa ikionnellinen Valkolilja ja möykyt rv 11 tasan
 
Aurinkoista Wappua!!! B) :wave: Se meneekin pelkän siman voimalla taas kerran... ;)

Tänään onkin paljon ultrakuulumisia odotella, toivottavasti tulee pelkkää hyvää, niin kuin onneksi jo Valkoliljalta. :flower:

Onkos taustailijoilla, Semona, marceille ja La Mer, jo laskettua aikaa katsottu? lisäilisin listaan... :attn:

heinämassu mukavaa matkaa! :wave:

Jennyli jatkanko vielä listan päivittämistä? Onnea täysistä viikoista, hyvällä mallillaan ollaan jo! =)

Täällä ei ihmeempää taaskaan, päivät menee ihan älyttömän nopeasti - huomenna vaihtuisi taas viikot. :eek: Muistan viime vuodestakin, että nää viikot 12-20 oli jotenkin tylsimmät, mitään ei oikein tapahdu ja liikkeitä ei vielä tunne. Sitten kun alkaa liikkeet tuntua ja on rakenneultraa ja sf-mittausta ja kaikkea "jännää" niin tuntuu, että edistyy tää raskauskin johonkin. :snotty:

Hankinnoista oli muuten vielä paljon puhetta, meillä on aika hyvin kaikkea, kaksosrattaat joudutaan hankkimaan ja vaatekerrat uusiksi jos tyttö tulee! :saint: Viimeksi ostettiin aika paljon uusia, mm rattaat (jotka nyt siis myydään |O ) mutta esim. pinnasänky saatiin ihan hyvä käytettynä. Syöttötuolia ollaan nyt vasta ostamassa, kaiketi mennään sillä kalliimmalla, mutta turvallisimmalla Tripp Trapp versiolla... Vaatteita saatiin kanssa ihan älyttömästi kierrossa sukulaisilta ja ihan ok:n näköistä. Raakkasin kauheimmat rätit Uffille kyllä. :LOL:

Mutta täällä siis odotellaan lisää kuulumisia, voikaahan hyvin!

Rv 13+6 :D
 
Terveisiä Np-ultrasta!

Kaikki oli meilläkin hyvin :heart:
Vastasi juuri oikeita viikkoja, eli 11+0!
Sydämmensyke oli peräti 176! :D
Turvotus normaali 0,9.

Lääkäri totes, että mulla on kohtu todella alhaalla...tarkottaakohan se sit sitä että mulla se kumpu alkaa kasvaa alemmas kun yleensä...?:p

Saatiin jo aika rakenneultraan, joka olis sitten 1.7...sitä odotellessa sitten!

Ihanaa valkolilja, että sullakin oli kaikki hyvin :)

Annsku
 

Yhteistyössä