*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Täällä vietetään vapaapäivää siivoten ja pyykäten ja sitä rataa |O
Nyt täytyis kuitenkin ensin lähtee käymään labrassa näissä pakollisissa verikokeissa!

(.) Turvonnut olo on täälläkin ja edelleen on ajoittaista huonovointisuuttakin. Väsymystäkin mutta jotenki tuntuis että ehkä tässä alkaa piristyyn pikkuhiljaa, toivotaan ;)
Ei oikein mitään ihmeellistä...torstaita ja ultraa odotellessa :heart:
Sen jälkeen tekis mieli huutaa koko maailmalle että meille tulee VAUVA!! :D

Alisa mukavaa ekaa neuvolakäyntiä :heart:


 
Huomneta kaikille!
Alisa84, kyselit vaunuista. Ostin Espritin mustat yhdistelmävaunut. Ihastuin niihin heti ja mustia vaunuja hainkin. Mulla kävi niissä tuuri, koska liike lopettaa vaunujen myynnin ja nämä olivat viimeiset...ja puoleen hintaan n. 350?. Tosin, en osaa niitä vielä käyttää :whistle: .... en ole kovinkaan hyvä logiikassa...vaunuissa on miljoona säätöä...onneksi on aikaa opetella :)

Päksy, mä en nää oikeestaan yhtään unia...verrattuan aikaan ennen raskautta. Nukun kuin tukki. Olen muutenkin niin pajon väsyneempi.

Magda, Mäkin sain ekan lapsen 22- vuotiaana :)

Jennyli, Muista sanoa lääkärille, että uä sattuu...jospa tekisi sen vähän varovaisemmin.

niina22, Mullakin on välillä monkkumaista särkyä...onneksi menee aika nopeesti ohi. Äippähousut mulla on ollut jo monta viikkoa käytössä :))
Painosta en osaa vielä sanoa...tarkentuu huomenna neuvolassa. Omalla vaaálla olen mielestäni pudottanut painoa.

Emmama, Lohduttelen sua, jos tunnet itsesi vanhaksi, itse olen 41- v..ja en tunne itseäni ollenkaan vanhaksi :D
Odottelen myös kovin, että tuntisin lapsen liikkeet.

Annsku, Olen ostanut äitiysvaatteita Huutonetistä ja tilannut Ellokselta.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

 
Huomenta :wave:

Vuotoa ei tullut eilen enää yhtään, joten kai tässä uskaltaa huokaista helpotuksesta..Huomenna ultra.

Poskiontelon tulehduskin alkaa helpottamaan, ja mun "LOMA" alkaa ylihuomenna :heart: mun vanhemmat hakee pojat tonne 500km päähän meidän Thaimaan matkan ajaksi. Jää aikaa tässä kotosuomessakin touhuilla juttuja ( lue: siivota, pestä ikkunoita..) ilman lapsia.

Tää onkin vauva-painotteinen viikko, huomenna ultra ja ja äitipolin aika, torstaina neuvola!

Heinis ja kirppu, 10+3
 
Tänään ultra! Voi luoja kun jännittää ja pelottaa. :( Eilen illalla alkoi pitkän pyörälenkin jälkeen aika runsas punertava valkovuoto ja sitä tuli nyt aamullakin runsaasti pyyhkiessä. Aamulla heti herättyäni kuuntelin sydänäänet ja löytyivät kyllä, mutta pelkään kokoajan, koska alkaa vatsakivut tms. keskenmeno-oireet ja pikkuinen tulee ulos. Toivottavasti koko vuoto johtuu vain tuosta parinkymmenen kilsan pyörälenkistä tai jostain muusta.

Toivottavasti ultraaja osaa sitten sanoa, onko keskenmeno alkamassa vai onko kyseessä vain joku harmiton vuoto. Typerää jos ultran jälkeen jää vielä epävarmuus, että jatkuuko raskaus enää kovin kauan. Huomenna on sitten lääkärineuvola ja siellä tarkistavat myös tilannetta, jos sinne saakka ikinä päästään.

Kauhea koko tilanne kun ensin näin parina yönä kamalaa painajaista ultrasta, jossa ei sydän enää sykkinytkään ja sitten alkoi tämä vuoto :'(

 
Päksy Kiitti neuleohjelinkistä. Täytyykin kaivaa taas puikot esiin. Noi vauvojen nutut on niin sulosia ja tosiaan nopea tehdä.

Olivia83 Toivotaan, että kaikki on kunnossa. Onneksi sulla on ultra tänään, eiköhän ne siellä osaa sanoa tilanteesta paremmin. Tuskinpa toi mitään pahempaa on. Ehkä sulla on pyörän satula jotenkin ärsyttänyt herkkiä limakalvoja tms. :hug:

Omasta navasta ei mitään uutta. Nyt kun np-ultrassa on käyty tuntuu, ettei piiiitkiin aikoihin tapahdu oikein mitään kun rakenneultraankin on vielä pitkä aika. Täytyy tänään varmaan yritää varata neuvola-aika. Pissapurkin hain tänään labrasta eli sekin täytyy hoitaa alta pois ja sit ne verikokeet.

Huono-olo ei vaivaa enää kuin harvoin, mutta edelleenkin lämminruoka ja liha etoo pahasti. Onko muilla samanlaista "ongelmaa". Mistä te ootte yrittänyt saada proteiineja jos liha ei maistu?

Painon mittasin viikonloppuna ja näytti -2kg (neuvolassa mitattu lähtöpaino oli 58 kg |O normaalisti noin 56 kg), mutta nyt oon herkutellut niin paljon, että kilot on varmasti tullut takas. Ekasta raskadesta mulle jäi 6 kg ylimäärästä, joten nyt yritän välttää ylimääräsen taakan keräämisen kun siitä on hankala päästä eroon. Ja tän raskauden jälkeen oon päättänyt, että paino saa tippua takas sinne 50 kg!

Liina ja ötö 11+6
 
eli nyt tulee tämmönen paljastus että juupelis86 = piipero86

eli minun nimen saa muuttaa tuonne etusivun listaan ja synnytyssairaalaksi saa merkitä KAKSin.
oon piilotellu toisen nimimerkin takana koska tuttuja pyörii täällä palstailemassa ja vauvan odotus ei oo tullu vielä muille julki, eikä minun perhe vielä tienny mut eilen tulin "ulos kaapista" joten eiköhän sitä nyt uskalla sitten olla tällä vanhalla nimimerkillä liikenteessä.

monilla tuntuu olevan jo poika/tyttö tuntemuksia =) mulla on jokaisen raskauden aikana ollu ihan erilaiset mielihalut niin ottaappa tästäki taas selvä että pysytäänkö poikalinjalla vai tulisko poikkeus.. ;) se on kyllä uutta että maha näkyy jo nyt!!! senki takia oli jo kerrottava uutiset ku kohta olisin kuintenki paljastunu ja äitiyshousut on ollu jalassa jo kohta viikon ku omat housut alkaa kiristää, eikä viikkoja ole edes vielä 11, yleensä maha hieman alkanu näkymään viikolla 19 tai 20..

piipero86 & köllöttelijä 10+5
 
hannamamma: no ei varmasti tartte kuntosalilla käydä..olin kanssa yhden illan miehen kaverin luona navetassa auttamassa sen vaimoa ja että kun tuntui oudolta kun piti kyykkiä ja laittaa lypsimiä kun meillä saa vaan seistä=) meillä on 2x4 tandem asema ja 60 lypsävää tällä hetkellä.ja kokonaismäärä jotaki 120 päätä. meillä kanssa appivanhempien ja miehen mty mutta kun vanhukset jäis eläkkeelle niin sitten olis mullaki mahdolllisuus päästä mukaan=)

meillä oltiin ihmeen suopeita kun muutin ja ilmoitin että on hevonen että ilman en muuta :LOL: se oli pakko tehdä vanhaan parsinavettaan talli...sitten anoppi ostiki ponin kaveriksi..

tänään olisi neuvola ihan kohta..jännittää ihan hirveästi..sitten kun pääsee kotiin niin alkaa hirveä kevätsiivous...huoh. ollu kyllä ihmeen hyvä olo nyt muutaman päivän.. toivottavasti ei paha olo enää rantaudu tänne :p

nyt neuvolaan! mirkku
 
Piiiitkästä aikaa jaksan itsekin jotain raapustaa, jutut olen kyllä käynyt lukemassa lähes joka päivä. Ollut aika vetämätön olo ja kaikki energia mennyt töissä käyntiin. Nyt valvoin kaksi yötä ja haaveilin eilen että tänään kun on vapaapäivä, voisin mennä vaikka torikahvilaan istuskelemaan, nauttimaan auringosta ja odottelemaan miestä töistä, mutta eihän täällä nyt paista aurinko!!

Söin tässä herättyäni "aamupalaksi" makaronia ja tonnikalaa, öisin ei ole oikein eväät maittaneet ja oli ihan kamala nälkä :| pitää syödä mikä maittaa, varsinaisesti huonoa oloa ei ole ollut mutta kaikki ruoka ei oikein innosta kuten aivan alussa (olisin silloin voinut syödä koko ajan ja ihan mitä tahansa). Ja tietysti eniten jotkut roskaruuat ovat in kuten kebab tai hampurilaisateriat...

Mulla takana se episodi että ekan neuvolan kokeilu-ultrassa ei näkynyt mitään, ja pari viikkoa elimme epätietoisuudessa ennen seuraavaa ultraa (itsellä kyllä koko ajan vahva tunne että kaikki ok). Viime viikolla sitten neuvolassa nähtiin että kyllä siellä joku asustaa ja elää =) Ens viikolla sitten eka "virallinen" ultra, josta en edelleenkään tiedä otetaanko se täällä alakautta vai vatsan päältä. Kerroimme sitten uutiset jo miehen puolen läheisille kun he asuvat täällä samalla paikkakunnalla, mun puoli saa kuulla äitienpäivänä. Vatta jo pömpöttääkin siihen malliin, että eiköhän kaikki jo pian huomaakin.

Kaksi kertaa seksin jälkeen olen joutunut pelästymään punertavaa vuotoa, mutta se on molemmilla kerroilla osoittautunut hankausvuodoksi, että tosiaan ne limakalvot taitaa olla herkillä!!

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty eikä varmaan paljon ennen syksyä tehdäkään (paitsi tietty mammavaatteet kun tarvetta on). Kova matkakuume ainakin minulla vielä olis ennen vauvan tuloa, kesäloma alkaa jo kuukauden päästä ja ois ihana vielä käväistä ulkomailla. Sitten emme varmaan pienen kanssa matkustele maan rajojen ulkopuolella, vaikka se ei mahdottomuus olekaan mutta enpä usko että ensinnäkään on kovin varaa sitten reissailla :| Yksi matka olis jo valittuna, mutta erinäisistä syistä emme voi sitä vielä varata kun aiomme ottaa miehen lapsetkin mukaan ja vielä on yksi mutka matkassa ennen varausta. Toivottavasti matka ei ehdi mennä ennen sitä...

Nyt kun olo tuntuu aika pirteältä, taidan sittenkin lähteä kaupungilla käymään B)

11+3
 
:wave:

Mä sain vihdoin ja viimein soitettua neuvolaan ja sain ajan jo ens maanantaiksi,olisin saanut jo huomiseks mut en jaksa lähteä huomenna aamulla tytön kanssa sinne. Kyllä oli terkkari ihmeissään kun soitin ja sanoin että se 2.4 ollut keskenmeno ei ollutkaan km, vaan vauva siellä mahassa on :heart:

Eilen illalla ja tänään ollut todella paljon kuvotusta,luulin jo että se ois loppunut mutta ei :headwall:

Nyt jatkaan siivousta, kun typykkä nukkuu

niina & napero 12+4
 
Täällä kaikki ok, paitsi yöt menee tosi levottomasti pyörien... heräilen ihan älyttömiin aikoihin kelloa katsomaan, ja sitten se näyttää 03 :| , ja se uni enää sen jälkeen tulekaan. Ja aamupäivästä iskee tajuton väsymys.

Vauva on alkanut tulla uniin, näin unta, jossa pidin pientä avutonta vastasyntynyttä sylissäni...
pahoinvointi on helpottanut, eli enää ei tarvitse tankata kokoajan...

Kuiskaten 10+2
 
Heippa!

Ultrassa oli monet käyneet, onnea hyvistä kuulumisista!

Alisalle :hug: mummon poismenosta.

).( Täällä ollaan flunssassa. olo on ihan väsy, ei jaksais lasten kans touhuta, saati koiraa viedä lenkille :whistle: Muuten on pahoinvointi aika hyvin väistynyt. ihan sillon tällön saattaa tulla pieniä ellotus kohtauksia. Muuten olo on kyllä vielä vähän turvonnu. Ei mulla minkäänlaista masua vielä näy, mut tuntuu et on ihan ähky olo kokoajan! Vaikka painoo ei oo kyllä tullu varmaan kun muutama sata grammaa.

Joskus aiemmin oli puhetta sydänäänten kuulumisesta. En olis yhtään huolissaan, vaikka ei kovin ajoissa kuuluiskaan. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei ole vielä 13-14 viikoillakaan kuulunu äänet neuvolas ja kaikki on ollu ihan hyvin!

Nuoresta iästä myös juttua. Ite olen 24, täytän ihan kohta 25. Ja kolmatta lasta jo odottelen. Olin 20 kun aloin esikoista odottaan. Ja suurinosa silloin otti asian oikein hyvin vastaan. Olin sillon kyllä kaveriporukan ensimmäisiä joka sai lapsen. Sen takia vähän kaveritkin jäi vähäksiaikaa, kun oli niin eri elämäntilanteet. Mutta se asia on onneksi korjaantunut=)

Jennyli muuten, muistatko minkä niminen lääkäri sulla oli koskiklinikalla? mä kävin siellä myös alkuraskauden ultrassa ja se lääkäri oli tosi mukava=)
 
Zera: Aivan ihanat vaunut! Aika samanlaiset ku ne bugboo cameleon, mitä mä oon myös miettiny. Mut noi ois 3 kertaa halvemmat! Mä haluun just sellaset mis on pienet etupyörät edessä, ni pääsee hyvin liikkumaan kaupungis. Minkähän painoset noi on? Näytti ebayssa olevan viel paljo noit jäljes, pitäisköhän munkin tilata?

(.) Tentti ohi! Ihan hyvin meni, ei ehtiny tulla pahaa oloo. Nyt on ollu tänään ihan hyvä olo. Ja ilmakin on mahtava, ihan kesä! Täytyy kohta lähtee lenkille...
 
Magda, Ostin nuo vaunut Suomesta. En osaa tarkaan painoa sanoa, mutta todella kevyet ovat ja ehdotoman ketterät. Kantokopasta saa jälkeenpäin lömpöpussin rattaisiin...ottamalla pohjan pois. Vaunu/ratas- osan saa käännettyä kumpaankin sunntaan.

Onnittelut hyvin menneestä tentistä!

Zera 13+1
 
Täällä poksui vk 10! tajutonta.. vastahan oli tyyliin 6+5 viikot :)
yritän torstai aamulle saada varhaisultraan ajan, koska nythän sieltä pitäisi jo näkyä josko on jotain elämää :) ja paljon turvallisempi mieli ja olo mennä sitten kolmisen viikon pääst viralliseen ekaan ultraan :)

 
piti ihan ruveta kysymään ku on noista ultrista ollu puhetta että monta ultraa teidän paikkakunnalla tarjotaan raskauden aikana?

täällä kainuussa tai ainakin kajaanissa se määrä on 4, ensimmäinen rv8-11, toinen on np-ultra rv12 (vapaa valintainen ), kolmas rakenne ultra rv20 (myöskin vapaa valintainen ) ja sitte vielä neljäs rv36 jolloin tehdään sitte lopullinen painoarvio vauvalle
 
Mä sain esikoisen 22v ja neljäs synty ku olin 25v ja sitte ku tämän viidennen la koittaa sillon ollaan 27v

Täällä ollaa voitu ihan ok vaikka pientä kuvotusta vielä löytyy.

Eilen illalla kotin metsästää ääniä sillä dopplerilla ja oman sykkeeni lisäksi taisin kuulla vauvan äänet koska oli nopeampi ja välillä karkas laitteen alta pois.
 
Piipero86 meillä ei kunta tarjoa kuin 2 ultraa. np-ultra ja rakenne ultra.

Kivat vaunut olet taaperotx4 ostanu. Mäkin ostin jo meille "kakkosrattaiksi" Semmoset carenan tuplat. En tiedä kuinka laadukkaat sitten on, mut oli hyvässä tarjouksessa. Kyl mä niitä testasin jo noilla meidän naperoilla ja hyviltä tuntu. Niissä on isot ilmakennopyörät. Etupyörät saa kääntyviksi tai sit lukittua paikoilleen..
 
Alisalle sanotot :hug:

Kiitokset FinSki ja hömpänpömppä vastauksista :) !

Ihan nopea neuvola päivitys:
Pissa ok
Verenpaine ok
Paino -1kg
Vauvan mitta 3cm
Laskettuaika 22.11
Vauva oli tosi aktiivinen pikkuveijari ja oli taas mukava nähdä et oli kasvanut! Minä veikkaan olevan poika...rakenneultrassa selviää. Synnytyssairaalasta ei tietoa, päätän kesän jälkeen. Edelliset syntyneet Oysissa ja Kättärillä, kolmas Jakartassa Indonesiassa (näillä näkymin).

Indo ja Papunen 10+1
 
Täällä on moni hankkinut jo tarvikkeita ja vaunutkin... itse en ihan vielä uskaltaisi isompia tarvikkeita lähteä ostamaan... kun vasta näin alkuvaiheessa menossa, mutta kukin toki tekee, miltä itsestä parhaalta tuntuu.
 

Yhteistyössä