*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Ellen mulla on ollut :wave: esimerkiksi juuri tänään aamupissalla jäi paperiin sellainen venyvä limasuikale :x Ihan kirkas on väriltään, vähän kun ovislimaa :whistle: Tätä mulla on aina välillä ja oli jo aika alussa kun samaa täällä kauhistelin! Mutta ilmeisesti siis ihan vaaratonta ;)
 
Lohduttavaa kuulla et muillakin on, toivottavasti tää on ihan normaalia.

Just tollasta jennylin kuvailemaa mullakin on et tulee välillä sellasia limasuikaleita, muistuttaa tosiaan ovislimaa mut on jotenkin vielä sitkeempiä ja kiintempiä :x

Vielä puoltoista viikkoo np ultraan, ei jaksas odottaa....
 
Ihania ultrakuulumisia Zebu, Zera, Jennyli, mere79, Päksy, Liina- ja vieläkö oli muita? Ahkerasti täällä on ultrassa vierailtu. :flower:

Alisalle suuret pahoittelut mummosi poismenon vuoksi ja iiiso lohtu :hug: .

Lohduttavaa kuulla, että masussa voi kaikki olla mallillaan, vaikkei sydänääniä kuuluisikaan. Mä varmaan kuulin harhoja eilen, kun en sen jälkeen ole ääniä kuullut. Silloin kuulin ihan sen (istukan?) viuhunan vierestä pikaisesti "liikkumisäänien" ohessa ja sitten oli hetkessä pois. Mies on ihan varma, että olen kuvitellut kaiken. :/ No, ehkä huomenna kokeilen vielä tuota aamuvinkkiä ja sitten jätän kuuntelut hetkeksi. (Jos maltan... :D ) Jospa nämä vatsamakkarat estää pieniä pääsemästä kuuleville. :p

 
Kiitos osaanotoista thor, juupelis, jennyli, taaperot ja valkolilja :hug: On nämä aina niin kurjia juttuja.. Tuntuu, että vähän väliä tulee huonoja uutisia.. Tämä oli nyt 6 vuoden sisällä jo 4 suru-uutinen. :(

Päksy Tervetuloa mukaan ja täällä myös yksi oireeton odottaja :wave:

Thor ja jennyli Hurjia unia olette nähneet :eek:

Pikkuruinen Kiva kuulla, että muitakin lyhyitä löytyy. Itse olen kuitenkin 157cm lyhyt (pitkä :D ), mutta itse pidän itseäni lyhyenä. Miltä ne harjotussupparit tuntuu? :ashamed:

Nunneliini hui, onneks ei kolarissa käyny kellekkään kuinkaan :eek:

kieku Mihis päin ootte reissuun lähössä? :p

Zera Minkälaiset vaunut, minkä väriset ja oliko kalliit? :)

Jennyli Ihana kuva sisusta! :heart: Heinoa, että kaikki kunnossa!

Samoin Zeralla, huippu kuva vaavista! :)

Zebu Täällä vielä vedetään vanhat farkut jalkaan, ei ongelmaa :)

Ja kaikille muille myös onnittelut, jotka ovat saaneet neuvolasta/ultrasta hyviä uutisia :heart:

Täällä mahaa tänään repinyt ajoittain, muuten olo sama. Maanantain ekaa neuvolaa kovasti odottelen ja toivoisin niin, että yritettäisiin sydänääniä kuunnella :heart:

HYVÄÄ JA AURINKOISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE! :wave:
 
Thor Olinkin hieman sekava sanainen tuon la:n suhteen mutta 8.11. sopii hyvin! Kiitos kun lisäsit mut listaan. :D

Kiitos myös kaikille, jotka ovat toivotelleet mut mukaan keskusteluihin!

Ootteko muuten muut huomanneet, että näette unia enemmän? Mä nimittäin näen melkein joka yö jotain unta, jotka muistan vielä aamullakin. Välillä jotain painajaismaisia mutta välillä sitten jotain vauvauniakin. =)

Päksy rv 12+0

 
Moikka!

Ensiksi pahoittelut alisalle mummon menetyksestä :hug:

Tulen juuri bileistä ja mieli on vähän maassa :( Olin ajatellu kertoo parhaalle kaverille raskaudesta ja jotenkin kun sanoin etten aio tänään juoda kaveri ymmärsi asian niin etten vielä tiedä olevani raskaana mutta kuitenkin yritys päällä. Ja kun kaveri siihen sanoi, että nyt on aivan liian aikasta alkaa lasta suunnittelemaan ja kehotti vielä odottamaan, niin en viittinyt sanoa että olen jo 9. viikolla. Miten jollakin samanikäisella voi olla niin eri mielipiteet? Jotenkin pelottaa kertoo kaverille. Vaikka itse tiedän että tää raskaus ei todellakaan oo liian aikaisin mulle, vaan mä oon odottanut tätä jo monta vuotta ja ollu valmis äidiksi jo kauan, oon vaan odottanu miehen suostumusta yritykseen. Oli myös kamalaa kun bileissä vaan sinkkuja jotka suunnitteli seuraavaa ryyppyputkea ja opiskeluvaihtoja. Tunsin itseni oikeesti 10 vuotta vanhemmaksi ku muut! No, ehkä kaveri tottuu ajatukseen sitten kun joskus kerron. Miksi mua pidetään niin nuorena? Musta 22 on jo aikuinen.

Unista, vielä: Oon koko raskauden ajan nähny paljon unia jotka myös muistan. Jotku unet on tosi väkivaltasia, viime yönäkin tapoin tyypin joka yritti tulla mun asuntoon :kieh:
 
onnea kaikille joilla hyviä ultra uutisia!! ihania kuvia, magee toi 3d kuva!!! :)

MAGDA toi on niin tuttu tunne täällä!! Täytän 22 loppuvuodesta ja tämä raskaus on ollut toivottu jo useamman vuoden, nyt vasta elämäntilanne semmonen että voi lapsi tulla (suoritin opiskelut loppuun ja hankin vakipaikan duunista) ja olen kokenut olevani valmis äidiksi jo muutaman vuoden. ja kaverit ei todellakaan tajua, siis ne joilla itsellä ei lapset suunnitelmissa. tajutkoon sen, että jokaisella on eri tärkeysjärjestys asioille!!!

täällä ei kummempia, ollu juoppokuskina koko yön jeejee tosi kiva! olo muuten jees mutta närästys vaivaa. tänään tuli 10+0!!!jippii :) mut nythän on jo lauantain puolella ;)

ärsyttää, kun meillä miehen kans vapaaviikonloppu piiiitkästä aikaa (lapset äidillään,harvinaista) ja mies vaan haluaa taas dokata. okei dokais tänään mut ei, se ei riitä, huomenna pitää jatkaa ja pyytää kaverit taas tänne hajottamaan paikat!Vit**!!!!

sunnuntai aamuna lapset taas tulee, niin ei meillä yhteistä aikaa taas olekkaan..
musta tuntuu ettei toi tajua miten tärkeetä se meijän parisuhteen kannalta ois viettä yhessäkin laatuaikaa, vaikka eilenkin sanoin et tarttisin aikaa kahestaan hänen kans nii ei kiinnosta, viina on paras kaveri taas. niin turhauttavaa!!

anteeks et tänne purnasin, alko vaan kirjotus lähtee käsistä.. :ashamed:

ainiin unista: mä kans näen paljon unia (oon aina nähnytkin) mutta painajaisia melko usein ja kaikki unet nykyään niin toden tuntuisia, etten seuraavana päivänä aina muista mikä on totta ja mikä ollut unta..

tupuna ja tapero 10+1 :heart:
 
Huomenta :wave:



Täällä herätty jo 5.45 kun ensimmäinen kääpiö hiippaili olkkariin leikkimään autoilla |O Elävät täysin arki rytmissä viikonloppunakin!
Tosin herätä sitä itsekin piti, mulla on työviikonloppu...boring! :kieh:
Olis ollu niin kivaa viettää vapaata perheen kanssa kun on niin hienoo keliä luvattu! Pojat sai just uudet ja ensimmäiset pyöränsä ja olis ollu kivaa käydä vähän harjoittelemassa =)

Täällä muuten myös yksi unien näkijä :wave: Selvästi lisääntyny raskauden myötä ja unet on hyvin sekavia ja erittäin värikkäitä :whistle:
Oon nähny unta varmaan kaikista ex-miehistänikin sieltä teiniajoilta lähtien :whistle: Mutta omasta miehestä en vissiin kertaakaan :LOL:
Enkä oikeen vauvauniakaan,paitsi viimeyönä sen painajaisen :/
Mutta yksi yö olin ainakin muotinäytöksessä ja mulle oli leikattu lyhyt tukka joka oli ihan sähkön sininen :LOL: Ja olin ihan kauhuissani kun vaatetta ei ollu päällä juuri nimeksikään enkä ikinä oo mallintöitä tehny :LOL:
Ehkä kattonu liikaa Suomen huippumalli haussa-ohjelmaa ;)

Sattuuko teitä muita muuten ultra?! Mua sattui eilen ihan hirveesti alakautta tehty ultra ja oli oikeesti jo tuskaa olla siinä pedillä kun lääkäri ultras aiika kauan :eek:
Jotenki se kai työnsi niin syvälle ja olisko kohdunkaula sitten ollu se kipee!!
Nyt vähän pelkään esviikon ultraa :whistle: Ja ajattelin että alkaakohan verta vuotamaan mutta ei ole ainakaan vielä (kopkop )!
Muuten oon edelleen älyttömän onnellinen :heart:

Mä muuten kans päätin etten osta sitä doppleria. Ensviikolla kun on taas ultra ja sitten jo pian neuvola+lääkäri ja kohta voipi jo sitten liikkeitäkin odotella ;) Joten voipi se vehje jäädä sitten turhaksi!


 
Moikka!

Kiv aylläri tapahtu eilen töissä,kaveri tuli käymään ja onnitteli.. :eek: Elikkäs tuo mies on jo kertonut joillekin kavereilleen :heart: Ei tietenkään haittaa,varsinkaan kun viimeksi ei oikeen tahtunut kertoa kelleen :/

Unista: Mä nään ihan kamalia unia, just painajaisia tai sitten NIITÄ unia :ashamed: Sama oli viime raskaudessa!
ja sitten kun herää niin ei saa enään unenpäästä kiinni :headwall:

:headwall: Onkos muilla "kuukautissärkyä" ? eikös se ollut sitä että kohtu kasvaa? Ei oikeen viittiis ottaa ees särkylääkettä siihen :/

Magda: Jokuhan voi olla valmis äidiksi jo 17v,ei se ikä musta niin tärkee oo. Tärkeämpää on ne teot ja miltä itestä tuntuu. Mä sain esikoisen kun olin just 3 päivää ennen täyttänyt 23v ja ihan aikuiseksi itseni tunsin. Kerrot ystävälle sitten vaikka vähän myöhemmin, nyt nautit vaan siitä että se ihana pikkuinen kasvaa mahassa ja voi hyvin! :hug:

Tänään töihin päiväks,ei yhtään kiinnostais kun hieno ilma taas tulossa

hauskaa viikonloppua kaikille!!
 
Unia näkyy täälläkin, joka ikinen yö. On todentuntuisia, ja osa todella ahdistavia. Ja todella selkeen yksityiskohtaisia ovat! Yhden ainoan vauvaunen olen nähnyt, siinä meille syntyi mielettömän kaunis tyttövauva :D vauva näytti syntyessään jo samalle, kun normaalisti n.1-2 kk ikäinen :LOL:

"nuoresta iästä": sain esikoisen kun olin 21 vuotias..Ainoo missä ikääni kommentoitiin, oli osastolla. Siellä paukkas mun pöytään syömään joku reilu kolmekymppinen nainen joka esikoistaan odotti. Kysyi sit ensitöikseen, että "mitäs sinä täällä teet?" kysyin että kuinka niin? Vastaus oli "no kun olet noin nuori"..jepjep. Näytän ilman meikkiä kyllä todella nuorelta, edelleen kysytään papereita, viimeksi pari viikkoa sitten Täyspotissa :LOL: ja ikää mulla siis 27 tänä vuonna :whistle:

Liukastuin eilen rapuissa, ja tulin persiilleni alas :| säikäytti kovin! Viimeksi kaaduin hääpäivänä pienessä sievässä, ja satutin selkäni todella pahasti..Toivottavasti en enää kaatuile |O

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti :wave:

Heinis ja kirppu, 10+1 :heart: :heart:
 
Täällä aamuyöstä asti kärsitty ihan kamalista vatsakrampeista. En viiden ja yhdeksän välillä kyennyt tekemään mitään muuta kuin makaamaan sikiöasennossa ja ruikuttamaan. Olin jossain vaiheessa jo ihan paniikissa, kun pelkäsin niin kovin. :eek: Nyt pahimmat krampit alkaa helpottaa ja pystyn jo istumaankin eikä minkäänlaisia vuotoja ole tullut. Jospa tämä sitten tästä...
Mutta dopplerin jätän nyt ainakin hetkeksi sivuun, musta tuntuu, että siitäkin tulee aina masu vähän kipeäksi. :/

Jennylille hyvää työpäivää!

niina22, mulla on kanssa ollut noita menkkamaisia kipuja, viime viikolla oli oikein kovastikin. Mietin (ja toivoin) itsekin, että olisivat vain kasvukipuja.


Aurinkoista lauantaipäivää kaikille! Mä yritän lähteä miehen perässä kohta puumehtälle, jos tämä masu antaa myöden. Illalla sitten formuloiden ja mm-lätkän ohessa korkataan grillikausi hyvillä pihveillä ynnä lisukkeilla. Nam! :p

 
POKS POKS rv 13 lähti täällä käyntiin .

Tänään on luvassa sirkus käynti tyttöjen kanssa kun " kerhosta" menevät ja sain meidätkin mukaan( oli kaikille järjestetty),Sellainen pieni muotoinen näytös ja sen jälkeen saavat temppuilla ittekkin ja sitten on evästä mukana järjestäjillä. :D :D


Mä aloin odottaan ekaa lasta kun olin 17 ja se meni kesken rv 19 tienoilla ja ,menin naimisiinkin 17V ja yhä olen saman kanssa ja 11V naimisissa tulee ens kuussa :heart: :heart: .

Pahoinvoiti on täällä tiessään ja veren tiputteluklin jälleen vähentynyt*koputtaa puuta*.Yleensä aamulla tulee enemmän ja hiipuu siittä niin että loppu päivänä ei ole mitään.

Onnittelut kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille,mulla seuraava ultra 15.6 kun on rakenne ultra.

Mut nyt pitää lähteä sirkukseen moikka.

heidiS23 + tytöt ja pikku pirpana rv 13+0 JEE JEE 7vk rakenne ultraan.
 
huomenia mammat :) tämä laiskimus kantoi koneen sänkyyn ja näpyttelee täältä..
kämppä haisee niin vanhalta viinalta että aivan meinaa oksentaa, ei siis tarvitse montaa kertaa arvailla mitä tuo miehenretale on siis eilen tehnyt :kieh:

alisa osanotot mummon menetyksestä :hug:
zerallakos oli se ihana 3d-kuva, *tahtoo kans*
mukavia ultrakuulumisia myös muilla mammoilla :heart:

tupuna21 täällä oltiin myöskin kuskailemassa känniääliöitä, en oikeen ymmäeeä tuota miesväen järjenjuoksua kun tuo juominen on niin korkeassa asemassa verrattuna yhteiseen laatuaikaan.. ja aivan suoraan sanoen vi***taa kun toinen kampeaa kämpille kuuden jälestä aamulla, aihettaa turhaa stressiä ja kiristää hampaita. olen välillä niin raivona, että tekee niin mieli polttaa muutamat savutkin. onneksi raivo on kuitenkin purkautunut aina järjettömällä itkulla, kun on tämmönen hormonihirmu. anteeksi avautuminen =)

magda älä välitä kavereiden ajattelemattomista letkautuksista, jotkut kokevat olevansa valmiita äideiksi jo aikaisemmin ja toiset vain pohtivat seuraavan ryyppyillan tulevia jatkoja ;)

vielä unista kaikki uneni ovat pahoja tai kauheita. toissa yönä olin tappanut jonkun ja poltin uhrin ruumiin metsässä ja samalla mukavan määrän metsääkin. todella pelottavia unia, toisaalta kämppään oli tullut ulkoa savun hajua juuri ennenkun menimme nukkumaan, että ehkä savun haju johdatteli unen suuntaa.. olen miettinyt että kuvaavatko väkivaltaiset unet jotenkin äidinvaistoa tai suojelusta vauvaa kohtaan? pyromaani-murhaunesta en muistanut aamulla kun kauheuden, joten en tiedä että uhkasi uhri vauvaa tai mahaani.. tai sitten tässä on vaan sekoamassa päästään :whistle:

kauniita lauantai-päivän jatkoja, ulkona näyttäisi olevan aivan loistava keli :p

heituska 10+3
 
Heippa taas! :wave:

Tosi isot pahoittelut Alisa84 lle! :hug: Oman mummoni tila on entisellään, on nyt pirtee mutta sydänsuonet 99%:sti tukossa ja ikää jo 93v eli ei toivoa enää ole. Mummollani toimii pää kuin nuorella ja muistaa ihan kaiken, ainut mikä pettää on sydän. Hän on tähän asti asunut isossa talossa omillaan ja tehnyt kaiken itse(leiponut leivänkin ja siivonnut) eikä ole tarvinnut/halunnut mitään kotiavustajaa tms. Siksi tämä onkin hänelle iso shokki olla nyt täysin muiden armoilla:( Itse olen asunut koko lapsuuteni melkein 16v. samassa pihassa mummoni kanssa joten hän on kuin toinen äiti minulle ja tosi läheinen :heart: .

Magda; itse sain esikoiseni 22v ja nyt 29v odotan viiettä lastamme. Vain harvalla kavereistani on vielä yhtään lasta. Me kypsytään niin eriaikaa äideiksi. Olen alkanut seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa 16vuotiaana ja naimisiin mentiin kun olin 21 ja heti sen jälkeen aloin odottamaan esikoistani.

ON: olo on hyvä ja väsymys alkaa hellittää, muita oireita ei ole kun mahan kasvu joka paisuu vaan kokoajan :D 5-vuotiaani sanoikin että "äiti sulla on jo valtava maha" :eek: Mikähän se on syksyllä?!

Onni rv12+4
 
Ihanaa lauantaita!

Jota ei kyllä pitäisi viettää tässä koneella vaan ulkona auringosta nauttien. Vähän vain tässä ruokaa odotellessa naputtelen. Huono olo iski taas päivällä ja äkkiä pitää sapuskaa saada. Se yleensä helpottaa. Vaikka kunnon yökköolo iskee vasta illalla.

Nyt on taas mennyt muutama päivä ilman vuotoja ja siinä mielessä hyvä fiilis. Torstaina neuvolassa poikkeuksellisesti vähän ultrattiinkin, joten hengissä asukki mitä ilmeisemmin on. Toivottavasti vuodot olisi nyt ohi. Kerroin asiasta jo töissäkin ja suhtautuminen oli ihan reilua. Ei mitään valtaisaa onnittelutulvaa, mutta asiallista kuitenkin eikä mitään syytöksiä. Helpotti, kun sain kerrottua.

Joku kyseli np-ultrassa sukupuolen näkemisestä. Tämä tuli varmaan siitä, että minä kerroin saaneeni kyseisessä ultrassa veikkauksen pojasta. Tosiaan näillä viikoilla veikkaus on hyvin varovainen. Meillä sattui tuuri, kun vauva halusi oikein levitellä haarojaan ultraan päin ja minulla on oikein hieno kuvakin pippelistä :LOL: Joka siis saattaakin paljastua vaikka napanuoraksi :) Katselin kyllä netistä "it's a boy" -ultrakuvia ja hyvin samalta näyttää. Mutta veikkaus siis kuitenkin vasta. Yllätyin muuten siitä miten hyvin rakenteet jo näkyi tuossa ultrassa, kaikki oli jo olemassa. Minulla siis tehtiin alakautta mistä näkymät on ihan toiset kuin vatsan päältä. Sydämestäkin näkyy minun silmään vatsan päältä vain "läpätystä", mutta tuossa ultrassa meille esiteltiin kaikki neljä lokeroa ja se reikäkin, joka myöhemmin sulkeutuu. Uskomatonta, miten niin pienestä voi nähdä niin paljon.

Joku oli ostanut jo vaunut, minuakin polttelisi! Vaikkei oikeastaan ole mitään syytä miksi ne ostaisin nyt enkä kolmen kuukauden päästä. Tekisi vaan mieli. No juhannukseen olen luvannut odottaa. Ei ne edes oikein mahtuisi mihinkään.

Pahoittelut Alisalle mummon kuolemasta. Oma viimeinen isovanhempani kuoli vuosi sitten. Muut isovanhemmat ovat kuolleet sen verran kauan sitten, etteivät koskaan olleet samalla tavalla läheisiä.

Minä sain esikoisen 22-vuotiaana ja se oli oikein hyvä ikä. Nyt 28-vuotiaana tuntuu itse asiassa aika vanhalta! Saapa nähdä miten sitä tällä kertaa jaksaa, tuskin ainakaan paremmin. Ja jos se nyt mikään mitta on niin hyvin olen minäkin ehtinyt opiskella maisteriksi ja työelämään. Sinänsä ihan jännä tilanne saada ensimmäistä kertaa kunnollista äitiyspäivärahaa ja tietää, että on työpaikka odottamassa äitiysloman jälkeen. Että on sitä nyt jotain iloa näistä kertyneistä vuosistakin sentään.

Emmama rv 12+4 (haikailee vielä sen 13+3 perään, mutta toivoo, ettei vauva synny kovin etuajassa, jottei tuolla lasketulla ajalla olisi väliä ja ehtisi olla äitiyslomalla pidempään kuin viikon ennen synnytystä)
 
tervehdys mammat =)

täällä on puhuttu näköjään siitä minkä ikäsenä saanu ensimmäisen, minä taidan vetää tämän porukan pohjat ku sanon että olin 15v ku esikoinen synty, täytin sitte myöhemmin samana vuonna 16. itelle se ei oo ikinä ongelma ollu, muille ennemminki, äitiki luuli että lapsi jää hänen kontolleen, mutta kyllähän tuo nykyään kehuu miten hienosti oon ite vastuuni alusta asti kantanu ja osastollaki sain tosi tylyjä kommentteja hoitajilta ja huonekavereilta mut neki piti osata ottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

kävin tänään lasten kans shoppailemassa ja löysin itelle äitiysfarkut 2 eurolla kirppikseltä ja sitte ostin kesää varten pari extra pitkää t-paitaa niin ei tarvii pelätä että maha vilkkuu paidan alta.

minä oon ajatellu ostaa ton dopplerin itelle niin kuulis mieski ne äänet ja sais sitte koneellekki muistoksi =) ja sitte mulla on tapana olla loppuajasta tosi hysteerinen jos liikkeitä ei tunnu vähään aikaan että jokin on vialla niin voi ainakin osittain sillä itteensä rauhotella..

juupelis & köllöttelijä 10+4
 
Saman kaltaisia unia on siis monet muutkin nähnyt, ehkä ne painajaiset tosiaan valmentaa jotenkin siihen tulevaan äitiyteen. :D

Kuinkas paljon teille on muuten jo kiloja kertynyt? Me ollaan miehen kanssa katsottu mun mahaa joka tuntuu kasvaneen ihan silmissä.. :LOL: Kävin tänään vaa'alla ja pari kiloa lähtötilanteeseen verrattuna oli painoa tullut lisää.

Kävin tänään sitten myös shoppailemassa ja ostin jo lankaa vauvapeiton neulomista varten, moneen vuoteen ei ole tullut neulottua mutta nyt taas ajattelin palautella taidon mieleen.
Jos muita käsityö ihmisiä palstalta löytyy niin tuolta sivulta löysin aikas paljon eri tyyppisiä vauvaneulomuksia. http://www.garnstudio.com/lang/fi/drops_catalog_oversikt.php?type=Baby

Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille! :flower:

Päksy rv 12+1
 
Kiitos ihanasta linkistä Päksy! Juuri aloitin neulomaan Novitan-sivuiltakin löytyviä neuletakkeja ja myssyjä. Aloitan nyt yksillä ja katson sitten parin viikon päästä tarviiko tehdä toisetkin. :ashamed: Vauvalle on niin ihana neuloa, kun tulee nopeasti valmista. Tuolta linkin takaa löytyi monta ihanaa neuletta. :heart:

Noista painajaisista, enpä ollut asiaa sen enempää miettinytkään, mutta tosiaan nykyään muistaa joka aamu, mitä unta on nähnyt. Mulla unet on aika hurjia, mutta painajaisia en ole nähnyt sen taannoisen hiuskarvoja nostattavan keskenmenopainajaisen jälkeen.

( . ) Mun aamuiset vatsakrampit osottautuikin sitten niinkin ihanaksi asiaksi kuin ripuli. :ashamed: Liekö sitten joku vatsatauti iskenyt vai olenko syönyt jotain sopimatonta. Koko päivän on aina syömisen jälkeen vääntänyt vatsaa, mutta ei onneksi enää niin kovin kuin aamulla. Moisia vatsakipuja minulla on ollut vain kerran, alkoivat silloinkin aamuyöstä ja lähtivät pois illalla, kun menin ensiapuun ottamaan kipupiikin persuksiin. Sillon ei kipuihin löytynyt mitään syytä.
Ja aamuisen kärvistelyn jälkeen ruoka onkin maittanut ihan kiitettävästi, nytkin yöpalaksi uunissa lidlin valmispizza... En taida uskaltaa enää vaa´alle päin vilkaistakaan. :whistle:

 
:wave:

Töistä selvittiin ja nyt oon vetänyt pussillisen sipsejä että jaksan :snotty: :D

Noi painajaiset on kyllä aivan sairaata ja miten ne alkaakin heti kun on plussannut? :/

Painoa on tullut n.3kiloa :ashamed: ja omat housut ei oikeen mene enään kiinni,jouduin jo tilaan äitiyshousut :ashamed: ihan järkkyä!

Muistan kun esikkoa ootin ni käytin vielä 5kuulla omia farkkuja eikä tehny ees tiukkaakaan |O

Tosin nyt painoa paljon vähemmän kuin ekassa raskaudessa että kait sekin vaikuttaa!

valkolilja: Mulla oli kanssa viime viikolla ihan tajuttomat mahakrampit ja sit aamusti alkoi ripuli :x Kesti sen aamupäivän mutta oli kyllä kaameeta! Hyvä kun sulla jo helpottaa!

nyt kattoon leffaa!
 
Huomenta!

Tässä taas valmistaudutaan töihin kera kahvikupposen. Seuraava työviikonloppu vasta kesäkuun alussa,jippii!!
Pyykkikone pyörii aktiivisesti tänäänkin, ihana kuivattaa pyykit ulkona =)

Tosta painosta...minä oon kyllä turvonnu (tai siltä ainakin tuntuu ) jokapaikasta :x Tuntuu että jaloissakin on selluliittiä puolet enemmän!! :eek: Ja masu on kyllä isompi kuin ekassa raskaudessa tähän aikaan...mitä lie turvotusta ym. sekin sitten?!
Isäntä sanoi eilen ekaa kertaa että onpas masu jo kasvanu!! ja kysyi joko joku on arvannu ja kysyny raskaudesta. Eipä oo vielä mutta pian saattaakin arvata kun on niin lämmin että saa pitää vähemmän vaatetta!
Enkä mä ensiviikon np-ultran jälkeen asiaa enää sitten salaakaan ;)
Nii paino...norm. paino mulla on seilannu vuosia 56-58kg välillä ja nyt oli aamupaino 58.6kg! Alkuraskaudessa mun paino kävi jo 55kg sen suolitulehduksen takia joten jos siitä kattoo niin onhan tässä lihottu :whistle: En mä muista yhtään mikä mun lähtöpaino oli ennen raskautta, neuvolakortissa on 58kg.
Mut vanhat farkut ei mee täälläkään enää jalkaa eikä osa muistakaan housuista!! Mammafarkut on jo käytössä =)

Valkolilja toivottavasti masu rauhoittuu pian :hug: Ja kyllä sielä molemmilla möykyillä on kaikki ihan hyvin :heart: :heart:
Ootko muuten käyny kurkkaamassa tuola monikko-puolella? Lisäksi mulla vois olla sulle yks hyvä suljettu foorumi (jossa siis itsekin kirjoittelen ) monikko-onnea :attn:
Sielä on pelkkiä olevia ja tulevia tuplamammoja ja vertaistuki mitä parhain!!

Huomena pitäis käydä labrassa verikokeissa ja torstaina olis sitten se ultra johon muuten isäntäki vissiin lähtee :D


 
huomenia kaikille!

Täällä ollaan kunnon flunssaan sairastuttu :snotty: kaamea olo, en oo saanu nukuttuakaan kunnolla. töihin en kyllä varmaan vielä tiistainakaan mene.

Taas tyhmä kysymys mutta pitäiskö käydä terkkarissa huomenna? En yleensä mene flunssan takia, mut onko nyt raskaana ollessa syytä käydä näinkin pienen vaivan takia?

Eilen kuultiin sydänäänet dopplerilla miehen kans :heart: syke n. 160/min ja mullahan tuli itku kun kuulin sen ihanan jumputuksen =)

Täällä muutkin veikkailee tulevan sukupuolta, niin täältä mainittakoon että ihan 100% varma fiilis että tyttö tulee =) mistähän tommonen fiilis voi tulla, koska mulle oikeesti ihan sama kumpi saadaan :heart:

menen sängynpohjalle toipuilemaan, aurinkoista päivää kaikille!! B)

tupuna ja taperoinen 10+2 :heart:
 
Aurinkoista huomenta kanssaodottajat! :heart:

Täällä taas yöllä nähty niin hurjia unia, että oksat pois. Kaikenkaikkiaan taitaa noi munkin unet olla aika aggressiivisia, vaikkei varsinaisia painajaisia olekaan. Huh,huh. :whistle:

niina, oli kyllä aika hurjat kivut ja syy noinkin tavanomainen. Nyt ei ole enää mitään vaivoja. Toivottavasti ei tule tavaksi moiset mahaoireet...

tupunalle pikaista paranemista! :flower:

Jennyli, olen käynyt varovaisesti ilmoittelemassa olemassaolostani monikkopuolella. Jalka on siis jo oven välissä ja lopullisesti uskallan mennä sisään sitten np-ultran jälkeen. ;) Np-ultra on myös siitäkin syystä hyvään aikaan, että ehditään sen jälkeen ilmoittautua vielä meidän paikallisen monikkoperheet-yhdistyksen puolivuosittain järjestämään monikkovalmennukseen. Sillä se, jos mikä, tulee meille tarpeen. Ja kiva saada siinä samalla sitäkin kautta vertaistukea.

On se hassua, miten tää raskaus on edennyt.
- Aluksi pelkäsin kohdunulkoista, kunnes yksityisellä gynellä noin rv 5 nähtiin pienen olevan oikeassa paikassa.
- Sitten pelkäsin tuulimunaa, kunnes äitipolilla rv 7+1 nähtiin kaksi sykkivää sydäntä.
- Nyt np-ultraa kohden mentäessä lietson itseni paniikkiin keskeytyneellä keskenmenolla.
Mitä sitä sitten keksii pelätä seuraavaksi, jos np-ultrassa kaikki onkin hyvin?! :ashamed:


Jaahas, se olis matka taas miehen ja koirien kera metsään, mihinkäs muualle kuin polttopuuhommiin. Eilen oli taas sellainen päivä, ettei kiinnostanut yhtään. Vatsa kramppasi ja otti muutenkin päähän. Mies meinasi jo kyllästyä muhun, kun en tehnyt muuta kuin rutkutin. :kieh: Enpä tiedä, onko tänään yhtään parempi päivä. :| Sain kuitenkin vapautuksen aamupäivän jälkeen tulla siivoamaan ja pesemään pyykkiä. No jipii! :LOL:

 
Täällä lähti eilen tulemaan jonkin aikaa seksin jälkeen oranssin keltaista, limaista valkovuotoa..Että olisko ollu verta seassa? Kyllä säikäytti!!Alaselkälipujakin on ollut, ja mahaankin tuikkailee aika ajoin :| mikään tulehdus tuskin on, kun ei kutita, kirvele eikä haise..

Tossa vuodossa oli sellaista paksumpaakin lima"nyöriä" seassa :x anteeksi kuvailut..Heti ekana tuli mieleen, että nyt irtos limatulppa ja että tää menee kesken.

Saas nähdä nyt miten tässä käy :'(
 

Yhteistyössä