*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Heissan kaikille marrasmammoille! Päätin vihdoin sitten itsekin ilmoittautua.. :) Esittelyä sen verran, että pääkaupunkiseudulla asustellaan ja esikoista odotetaan, ikää mulla on 30v. ja puolisolla 35v.

Tänään kävin juuri nt-ultrassa jossa kaikki oli hyvin, tosin veriseulan tulokset tulee vasta viikon päästä. Tämän päiväisen ultran mukaan sikiö vastaa viikkoja 11+6 mutta laskettuaika on varhaisultrassa laitettu 11.11., viimeisimpien kuukautisten mukaan olis 8.11. Ei tänään sitä korjattu vaikkakin se olis ehkä oikeampi. Erittäin vilkas (ja äitinsä lailla itsepäinen)lapsen alku ultrassa näkyi, oli erittäin kiva nähdä kuinka paljon kehitystä siellä oli tapahtunut.

Mitäs muuta.... Odotus on ollut tähän asti suhteellisen oireeton, alussa oli lievää huonovointisuutta, rinnat arat jne. muttei mitään suurempaa oiretta. Viime aikoina olen saanut sitten nauttia kevyen ummetuksen seurasta, mutta eiköhän se siitä.. =)

Tässäpä kaikki tällä kertaa, aika omaa napaa mutta kommentoin teidän muidenkin juttuja kunhan pääsen sisään tähän keskusteluun.. :D

Ai niin, poikaa veikkaisin jos sukupuolesta vetoa löisin!

Päksy rv 11+6
 
tulinpas jatkamaan vielä turinointia..
perinteisiä oireita ei ole juurikaan ollut..pahoinvointia oli 1 päivä ja olis varmaan jatkunu pidempään jos en olisi lopettanu tuota pahaa tapaani tupakointia, mielihalut on kerranki terveellisiä, vihannekset ja hedelmät ja erilaiset ruuat on nyt tosi in :D
tosin ilkeitä kramppeja on oikeastaan joka päivä, tosi lyhyitä onneksikin. yhtenä yönä tosin oli pidempi kipu mutta 2 panadolia onneksi korjasi tilanteen..

 
Viimeyönä näin sitten ensimmäisen painajaisen jossa aloin vuotaa kun seula verta :eek: Hoin vaan unessa koko ajan että ei hätää kun ei oo kipuja, ei hätää kun ei oo kipuja ja heräsin heti!! :/
Huuh, olin ihan paniikissa kun heräsin...taitaa siis stressiä olla alitajunnassa :/

Nyt oon sitten miettiny että koittaisko jos pääsis tänään säkällä ultraan! Mulla on vapaapäivä ja oon menossa muutenkin Tampereelle joten saatanpa kokeilla sattuisko oleen yhtään vapaata aikaa.
Enää 6pvää np-ultraan mutta kun olo on niin epävarma niin ei oo ollenkaan kivaa!! :/
No katsotaan... ;)


 
mere: kiitoksia tiedosta. eihän ne mua voi käännyttää sieltä jos onki käyny vessassa väärässä välissä, oon niin huono nykyään pidättään ja joku kysyki ettö pitääkö ravata vessassa, jooo ainaki kerran yössä ja muutenki päivällä välillä vähä väliä. vielä ei kovin paha oo riippuu miten on muistanu juoda. mutta kyllä se kuukauden päästä on jo toista. =)

eilen tuli kahen viikon järjestely aika esikoisen hoitapaikan löytymisen suhteen, menen siis kesäksi töihin touko-elokuuksi ja alkais 4.5 ja vielä en tiijä mihin poika menee hoitoon. soitin päivähoitotoimistoon ja siellä oltiin vasta pari viimestä päivää asiaa pohdittu... kuhan nyt kerkiäis pari kertaa käydä tutustuun. on niin virkistävää saada tähän väliin jotain muutaki kun pojan hoitoa, vaikka joka päivä kyllä teen navetalla hommia että en tiijä miten nuo toiset aikoo jakaa työt nyt sitte kun meenki töihin. totta kait ne pärjää ja helposti, mua vaan harmittaa että en jaksa ja kerkiä sitte enää neljään kuukauteen olla juuri navetalla. toisaalta on niin mukava saada tehä jotain muuta välillä.


 
Huomenta!

Päksy tervetuloa mukaan odottamaan! :flower: En ihan saanut selvää, minkä lasketun ajan haluaisit listaan, mutta arvoin tuon 8.11 joka näyttää olevan muuten meidän kuun ruuhkapäivä... :p

Jennyli inhottavaa unta, mä NIIN tiedän miltä susta tuntuu. :( Juuri viime yönä näin itsekin ensimmäisen "vauva" painajaiseni. Siinä mies tuli työpäivän jälkeen mulle ilmoittamaan, että muuten niin, meidän vauvalla on joku maksahäiriö ja se on ihan liian paha vamma, jotta hän olisi elinkelpoinen. Päätettiin sitten raskain sydämin mennä keskeyttämään raskaus, synnytin pienen nuken kokoisen vauvan, joka oli tosi oudon näköinen. Sitten huomattiinkin, ettei sillä oikeesti ollut mikään vialla, oli vaan saatu väärä diagnoosi! :eek:

Mahtoiko tuo olla vastaus alitajunnaltani, kun saatiin eilen tietää sikiöseulonnan tulokset ja ei riskiä oli tulos! :D Olin niin onnellinen, että varmistui tuokin...

Ai niin ja hei, täällähän poksui viikot perjantain kunniaksi, POKS 13+0! :wave:
 
Moi kaikille!
En ole taas aikoihin kirjotellu, vaikkakin olen joka päivä käynyt lueskelemassa juttujanne..
Tänään vapaapäivä, jes!
Olo alkaa olla varsin hyvä, ei väsymystä eikä pahoinvointia yhtään! :)
Mulla on np ultra maanantaina, en kyllä siinä aio turvotuksia kysyä, käydään vaan moikkaamassa kaveria :) Joko muilla tulee harj.suppareita ? Mulla tuli eilen, kun kävelin lujaa työmatkan ja housut hieman puristi tuosta kohdun päältä..
Mun 4 työkaveria on jo huomannut massun, eikä ihme, sillä tätä ei voi olla huomaamatta!! :D Asiaan vaikuttaa myös varmaan se, et olen hmm.. alle 150cm pitkä, joten mulla on raskaudet aina näkyneet nopeasti. :) Lääkärineuvola on 5.5, sitten varmaan jo ne sydänäänet jo kuunnellaan.
Moi kaikille, kirjottelen taas joskus! :wave:
pikkuruinen+ papu 12+2
 
Huuh...apuvaa!!! Mä sain säkällä tänpäivän viimeisen gyneajan 9.40 joten pitäkääs peukkuja että pikku-kaverilla olis kaikki hyvin!! :heart:
meen nyt Koskiklinikalle Tampereelle ja kysyin jo etukäteen tuleeko Kelan vähennys suoraan maksaessa...ja kuulemma tulee! Kumma homma kun tosiaan sielä terveystalolla ei saanut, eikä niitä kelakorvauksia oo tullu mulle vieläkään :kieh: Päätöstäkään ei oo vielä tehty kun oon netistä seurannu!!
Nojoo, mut nyt täytyy äkkiä valmistautua....arvatkaa vaan mikä on syke ja jännityksen määrä taas?!!? :whistle:
 
Huomenta täältäkin.

Meidän aamu alko ketutuksella! Ukon piti nousta herättää tyttö kouluun mutta kun poika nyt ei sattunut kelloa kahtomaan vaan heräs kymmenen minuuttia ennen ku piti nousta niin ei hiivatti voinu nousta, mä sit nousin TODELLA vihaisena ja sanoin että ei todellakaan tartte nousta!!! Mä oon ton antanu nukkua tässä vaikka sen poika on ollu täällä ku herra pelaa yömyöhään asti tietsikalla, eilen illalla kyllä mentiin yhtä aikaa unille.. Ärsyttää!!! |O

Mulla maha ollu sekasin ja ajoittain tosi kipeekin ja sit muutekin tää väsymys päällä niin oisin mielellään loikoillu lämpösessä sängyssä.. Toivottavasti tää kipuilu on vaan joku "pöpötauti" ku pelottaa että sairaus pahenee ja joudun taas kaiken maailman tutkimuksiin ja kortisoonille jne.. :/

No jospa tää päivä tästä vielä paranis, toivon mukaan..

Jennyli hyvä että sait ajan niin saat mielenrauhan itselles että kaikki on hyvin. =)

Ninnuli ja mussukka 10+4
 
huomenta

nyt olis taas muutama tunti ihan omaa aikaa ku esikoinen eskarissa ja juniori on jo ensimmäisillä päiväunillaan, mutta kummasti sitä vaan tähän koneelle jumittaa..
piti äsken käydä itelle vähä herkkuja lähikaupasta, nuo vauvojen hedelmäsoseet on tosi nam :p niin niitä piti ostaa pari ja sitten ostin fanipala-tuutin pakkaseen jemmaan :p

tänään pitäis varmaan lähteä kaupunkiin ku sais haettua juniorin 1v kuvan koevedokset, tosin käytiin pari kuukautta myöhässä sielläki mut onpahan otettu, ku 1v synttärit meni vatsataudissa niin ei sillonkaan päässy kuvaan ja esikoinenki on käyny kuvassa niin halusin käyttää pienimmänki ja tämä seuraava tulokaskin saa/joutuu kuvaan :D vähä jännityksellä kyllä koevedoksia odotan ku en tykänny yhtään siitä kuvaajasta,ei ollu oikein "lapsi-ihmisen" olonen..

jennyli hieno juttu että sait sen ajan =) itellä pitäis malttaa odottaa puolitoista viikkoa seuraavaan ultraan..

juupelis ja köllöttelijä 10+3
 
Täällä repinyt kipeesti alamahaa, vuoroin kummaltakin kyljeltä, tosi kipeetä tehnyt ja vihlonu... mutta kaippa se on asiaankuuluvaa, kun ei mtn vuotojakaan ole tullut.

Sama ällötys kulkee edelleen matkassa kaikenaikaa, vähänväliä pitäisi muistaa syödä, ettei maha pääsis tyhjeneen.

Huomen vaihtuisi sitten taas viikotkin...

Kuiskaten 9+6
 
Mä olen ehdottomasti parhaiten saanut sydänäänet kuuluviin heti aamulla herättyäni kun en ole vielä vessassa käynyt. Silloin löydän äänet heti ilman painamisia ja ovat todella voimakkaat. Jos sitten myöhemmin päivällä kuuntelee vaikka ei olis vähään aikaan pissalla käynyt, niin silti on vähän hakuammuntaa äänien löytäminen, joutuu painamaan paljon ja saattaa vain vaimeasti löytyä. Kokeilkaahan heti aamulla kuunnella.

Meillä on maanantaina np-ultra ja ollaan ihan innoissamme kun päästään pian näkeen vauva! Pakko mennä myös vaateostoksille samalla. Oon nyt muutaman päivän kulkenut ilman liivejä kun eivät vaan mahdu enää päälle kiristämättä inhottavasti. :/ Tänään olo on pelkästään perusällötys-oksetus, joten ajattelin siivota ja laittaa parvekkeenkin kesäkuntoon. Ei tiedä taas koska on seuraava päivä kun kykenee tekeen mitään, joten pakko ottaa kaikki irti =)

 
lyhykäisesti kirjoittelen, on tässä puuhaa vaikka minkälaista...

kävin ultrassa tällä viikolla ja siellä se pikkuinen köllötteli, liikkui terhakasti ja sydänäänet kuului hyvin. pääperämitta oli 32mm, hassua ajatella että jostain noin pienestä tulee ihminen. =) muutenkin vointi ollu hyvä, väsymys alkaa helpottaa pikkuhiljaa ja yövessareissut jääny jostain kumman syystä pois. (onneksi)

ajoin toissapäivänä kolarin kun olin hakemassa tyttöä hoidosta, en huomannu mopoa joka oli tulossa ylittää suojatietä ja se posautti auton kylkeen... onneksi kellekään ei käynyt pahasti ja autonkin saa korjattua. mut kyl se säikäytti. tuleepahan nyt ainakin liikuntaa kun pitää kohta kauppaan lähteä eikä oo autoa :whistle: ja pitää lähtee noita vakuutuspapereita kiikuttaa postiin...

mut vappua odotellessa!! =)

Nunneliini ja öttismönkiäinen 10+5
 
Tulin juuri ultrasta ja kaikki on kunnossa! Ötö kelliskeli siellä tyytyväisenä. Aluksi ilmeisesti nukkui, mutta sit heräs jossain vaiheessa ja aloitti aikamoisen jumpan :heart: Pituutta oli 4 cm ja la-arvio olis oikeesti pari päivää myöhemmin, mutta eihän ne sitä virallisesti muuttanut. Ihanaa päästä vihdoinki kertomaan kaikille meijän pikkuötöstä! Mummut ja papat tosin jo tietää, mutta kovin moni muu ei.

Thor Mulle voit laittaa veikkaukseksi pojan. Ei mulla kyllä oo mitään poika/tyttöoloa, mutta jotenkin uskon tohon poikaan enemmän. Ekasta olin ihan varma, että on poika ja poikahan sieltä tuli.

Nunneliini Onneks kaikki selvis kolarista ehjinnahoin.

Liina ja ötö 11+3
 
HEIPPA SISKOT!

Olen ollut pitkään poissa. Jotain ehdin lukea hyvin nopeasti, mutta en tarkkaan. Mulla on tapana käydä täällä työaikana, jos on hiljaista. Mut nyt mul on ollu opiskelija ohjauksessa kolme viikkoa, niin en o sitte kehannu. Ja nyt olen siis ihan out kaikista jutuista.

Kaikki pitäs olla ihan hyvin raskauden osalta. Viime viikon torstaista asti on vaan ollu semmosta hentoista viiltelyä alavatsalla. Ja eilen kävin neuvolalääkärillä, joka sano, et kohdunkaula napakka, mutta kohdunsuu auki sormelle. Tätä olen sitte tässä miettiny, et mitäs sitte... Onko kellään muulla todettu tässä vaiheessa raskautta tämmöstä? Tiedän, et se oli kiinni vielä viikolla 8, ku kävin siinä varhaisultrassa. Ja mistä voisin lukea siitä enemmän?

Ollaan lähdössä matkalle nyt kolmeksi viikoksi ja olen vähän tärinöissäni. Uskallanko uida normaalisti. Lääkäri kehotti harrastamaan kyllä liikuntaa enemmän. Mut vaikuttaako yhdyntä jotenkin? Tulehdusvaara tms?

Olisin kovin kiitollinen, jos kirjoittaisitte kokemuksia ko asiasta. Vaikka muuten en ole ehtiny "jutella" tein kanssa.
 
Heips!
Terveisiä ultrasta. Kaikki hyvin :) :) :flower:

Pituus oli yli 6 cm. Ei mainittavaa niskaturvotusta, nenäluukin näkyi.
La siirtyi aikaisemmaksi 1.11.2009

Yllärinä tk:sta löytyi 3D uä...joten sain myös niitä ihania kuvia....en vaan osaa oikein niitä tänne laittaa. Meillä töissä tuo skanneri vääntää kuvat pdf:lle.
Tallensivat myös koko session DVD:lle. Illalla heti pitää näyttää lapsille =)
Matkalla tuli tehtyä vaunuostokset...löysin sattumalta aivan ihanat vaunut tarjouksesta...ja eikun kyytiin...sain vielä 3 kk maksuaikaa :)
Joten nyt voin rauhoitella teitä, jotka ette mun tavoin ole saaneet syd. ääniä dobblerilla esiin! Aioin itse jättää sen härvelin rauhaan ainakin muutamiksi viikoiksi.
Kyllä helpotti ihan hirveesti tuo uä-känti...nyt voi rauhoittaa mielensä ..ja nauttia odotuksesta.

Zera 12+5..yllättäen :)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Täältä löytyy kanssa yksi TODELLA huojentunut mamma :heart: Ja toinen joka voi todistaa ettei kannata panikoida vaikka syd.äänet ei kuuluisikaan kovin aikaisin!
Tosin mun lääkäri kyllä ihmetteli miksi äänet ei ole kuuluneet koska estettä sille ei ultran mukaan ollut :whistle: No meidän neuvolantäti on sellainen mummeli ja sanotaanko hieman jo hömpsä muutenkin :whistle:

Masussa tosiaan kölli erittäin vilkas pikkukaveri joka vastas edelleen viikkoja...vaikka lääkärin olikin vaikee kunnon mittoja saada koska pikkunen polski todella mahdottomasti :D :heart:
Mutta pään mitan perusteella vastas täysin viikkoja eli 11+1!
Oli kyllä aivan ihan gyne...höpötteli pikkukaverille koko ultran ajan ja kertoi tarkasti mulle mitä näkyy ja missä =)
Rakenteet oli kunnossa ja niskaturvotus normaali sekä sydän löi kovasti :heart:
Jalat ja kädet heilui hirmusesti ja ihan pikkuiselta ihmiseltä se pipana näytti!
Tämä lääkäri sanoi mulle että ei mitään hätää, että monestakin asiasta näkee että kaikki on hyvin vaavilla ja se on vahva ja terhakka :heart:
Esim. liikkuminen, rakenteet ja lapsivedenmäärä ym. sen kuulemma kertoo!
Nyt sitten naatiskellaan ja kasvatetaan masua....ja mennään ensviikolla siihen OIKEESEEN np-ultraan :whistle: :D
Saas nähdä lähteekö mies mukaan!

Tässä kuva pikku-Sisusta :heart:




Super onnellinen Jennyli :heart:

Ps. Samalla tuli shoppailtua ja rahaa kului...tosin vieläkään en uskaltanu ostaa muutakuin pojille vaatetta ym.
 
Heissan piiitkästä aikaa!

Olen kyllä käynyt lukemassa ketjua, mutta ei ole tullut aikoihin kirjoiteltua. Me käytiin nt-ultrassa viikko sitten perjantaina ja tänään oli neuvolalääkäri ja sain nähdä pikkuvipeltäjän taas ultrassa :) Meno oli niin kova molemmilla kerroilla, että tuotti vaikeuksia saada mittoja tai kuulla sydänääniä kun pikkuihme pyöri kuin väkkärä. Niskaturvotusta oli vaan nimeksi 0,6mm ja sykkeetkin ihan ok, sitten kun saatiin ne kuulumaan. Kävin myös veriseulassa ja tulokset tulee postitse joskus, toivottavasti pian.

Kotona diopplerilla olen kyllä sykkeet kuullut jo pääsiäisestä lähtien, kovin montaa kertaa vaan en ole laitetta käyttänyt. Sen käytön pitäisi olla ihan turvallista, mutta en kuitenkaan uskalla sitä jokapäivä käyttää. Ehkä kerran viikossa tai jotain.

No, pikkuihmeen menosta ja takaseinässä olevasta istukasta päättelin, että enköhän ala tuntea pian liikkeitäkin ja sittenhän doppleria ei enää tarvitakaan.

Mites ootteko jo siirtyneet mammavaatteisiin? Mun oli pakko maanantaina käydä housuostoksilla kun kaapissa oli enää yhdet joihin mahdun. Maha on kasvanut jo ihan selvästi ja olen siirtynyt kaapuihin. Ihme jos kohta duunissa eivät huomaa :) Sanoin lääkärillekin, että ei mulla viimeks näin aikasin mahaa ollu ja se tokas vaan, että no sun paikat on jo kerran venyneet. :LOL:

Mulle tuli tänään siinä ultrassa ihan selvä poikaolo, siis ei siellä mitään vielä näkyny, mutta sellanen fiilis oli. Lisäätkö Thor sen veikkauksiin. Niin ja LA on nyt 1.11.

Zebu rv 12+5
 
Vielä vinkki teille jotka tuskailette dopplerien kanssa kun mitään ei kuulu. Olettehan kokeilleet tarpeeksi alhaalta? Mä saan sykkeen kuuluviin ihan häpykummun yläpuolelta ja yleensä vielä siitä vähän vasemmalle, siis ei mistään läheltäkään napaa. Kohtu on vielä niin alhaalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zebu:
Vielä vinkki teille jotka tuskailette dopplerien kanssa kun mitään ei kuulu. Olettehan kokeilleet tarpeeksi alhaalta? Mä saan sykkeen kuuluviin ihan häpykummun yläpuolelta ja yleensä vielä siitä vähän vasemmalle, siis ei mistään läheltäkään napaa. Kohtu on vielä niin alhaalla.
samasta paikasta minäkin =) mun kyllä tuli ekana päivänä kuunneltua useemmin, kun ei meinannu uskoo et on tottakaan ja nyt sit joka päivä kuunnellu mut jos nyt jo pikkuhiljaa uskois et siellä on kaikki hyvin ja lopettais tuon kun mäkin niistä vaaroista jotain lukenu, tiedä sit..

Mahtavia ultrakuulumisia on ihana lukea, hieman vaan jännittää käykö itsellä yhtä hyvin sit kun sen aika on, toivottavasti kuitenkin.

Eipä tässä tällä kertaa tän ihmeempää, ois alettava noita vaatteita laittaa kaappiiin ku ois tossa jo osa viikattuna..

Ninnuli ja mussukka 10+4
 
Täällä on sitten poskiontelon tulehdus päällä, ja sain antibiootit |O toivottavasti tepsivät nopeesti, lentämistä kun ei suositella jos on ko vaiva!!!

Muuta uutta tänne ei kuulu, mitä nyt mahatuntemuksia on tänään ollut aika tavalla. Stressin piikkiin laitan, tässä on kaikennäköistä vääntöä päällä anoppilan suuntaan :|

Heinis ja kirppu, 10+0 :heart: :heart: POKS!!
 
Apuuva!

(Nyt tulee ällöö tekstiä): onko normaalia että välillä valkovuodon joukossa on sellaissia limasia klönttejä (siis sellasia riakaleita, vaikee kuvailla) ne on sellasia paksuja ja venyviä?! Päässäni oon kehitellyt jo kaikenmaailman kauhuskenaariot aina limatulpan irtoomista myöden... :ashamed: Onks tää normaalia ja onks teillä muilla ollu tällasta??

ellen ja vaavi 11+1
 

Yhteistyössä