*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Täällä repinyt aika kipeesti mahaa pitkin päivää, oikealta alamahasta... kaippa ne on asiaankuuluvia kohdunkasvukipuja?

Mulla tullut himo pikapuuroon :p (omenakaneli)... ett onneksi on terveellisiä himoja :p

Kuiskaten 9+4
 
Kiitos thor linkistä ja Jennyli vinkistä. Jos nuo viuhunnat todellakin on peräisin istukasta ja mulla ne kuuluu tasan kahdesta eri kohtaa, eri puolilta rantapalloa, niin... :heart: :heart:
Mun täytyy nyt heti juosta jonnekin ostamaan jotain öljyä, jos kuuluu paremmin kuin perus rasvalla. Olen jollain perusvoiteella nimittäin kuunnellut. Mihinhän hittoon mä sen liukkaripurkinkin olekaan piilottanut... :whistle:

Jennyli, mulla kanssa tuikkii aika-ajoin samaan paikkaan. Lienee siis asiaankuuluvaa? Iso rutistus myös sinulle synkkien ajatusten keskelle. Kaikki on varmasti hyvin ja huomenna poksutaan iloisesti molemmat. :heart:

Heinämassulle iso :hug: ja paljon parempaa mieltä. :heart:

heituska, angel sounds -doppleri on täälläkin. Ihan pätevän tuntuinen vekotin, vaikka käyttöohjeet olivatkin jotain hollantia tms. (tilasin siis ebaystä ) . No, pärjää sitä ilman käyttöohjeitakin vai siksikö en niitä ääniä ole vielä saanutkaan kuuluviin... :p

Voi Miina5, kyllä sua koetellaan. Todella ikävää, että läheisesi suhtautuvat noin. Toivottavasti saat pian oman kodin pikku perheellesi. :) Samalla toivotan ihanaa ultrakäyntiä huomiselle ja sitä samaa myös sonja R :lle.

( . ) Mun on tehnyt koko viikon mieli jauhelihakastiketta ja nyt sitä keittelen. Isäntä kehui sitä juuri koiranoksennuksen väriseksi. :LOL:

 
:wave:

Pääsiskö mukaan?

Vähän taustoja,luulin että oli km 2.4 (tuli siis todella runsaasti verta ja hyytymiä) ja tänään pääsin ultraan vasta tarkistamaan että kaikki pois,niin siellä se pikkuinen heitteli kuperkeikkaa :heart: La. olis 5.11.

toinen lapsi siis tulossa, tyttö nyt 2v

nyt lukemaan teidän juttuja

Niina & napero 11+6
 
miina5:lle hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista!! Todella törkeää käytöstä läheisiltäsi :ashamed: Itse sain esikoisen 19v enkä ole hetkeäkään katunut! Tottakai välillä on ollut raskasta ja hankalaa pienen lapsen kanssa mutta se rakkaus mitä tuota lasta kohtaan tuntee on jotain ihan mieletöntä!! jo pelkkä ajatuskin että olisin päätynyt toiseen ratkaisuun saa vedet silmiin. :heart:

Olin päivällä ratsastamassa ja nyt välillä pieniä vihlaisuja ja "tuikkasuja" tuntunut alavatsalla,eiköhän nuo ihan jotain kasvukipuja tms liene!

9+4 :heart:
 
Onnea kaikille jotka saanu hyviä ultrakuulumisia!

(.) Mulla alko jo illan pahoinvointi, ei yleensä ala näin aikasin. Olin just kävelyllä ja piti kääntyä kun tuli niin huono olo. Olis kauhee nälkäkin, mut ei tee mieli syödä mitään. Ohhoh, sais tää paha olo jo loppua! Ei saa mitään tehtyä kun aamut ja päivät oon ihan väsyny ja illat sit ällöttää. olis vaikka kuinka paljo koulutehtäviä rästissä.
 
Omaan napaan tuijottaa tämä viesti:
Huomenna olisi aamulla se eka kunnan ultra. Jännittää ihan kamalasti, kun olen aika oireetonkin ollut. Huomenna siis 12+0. Onneksi on enää alle 12 tuntia. Nopeasti meni loppupeleissä se neljä viikkoa siitä varhaisultrasta, jossa kaikki ok. Pitäkää peukkuja, jos joku nyt enää lukee ennen aamua!
 
Tässä salaatti., jota voisin syödä kulhollisen yksin:
jäävuorisalaattia, friseesalaattia, punasalaattia
raejuustoa
leipäjuustoa
vesimelonia

hyvää ja raikasta, ja maistuu, kun mikään ruoka ei oikein uppoa


Onkos muilla jotain hyväksi havaittuja mielitekoja, vinkiksi muillekin?
 
Ansku Meillä ainakin miehen pitäisi tulla, jos vaan saa ittensä 8.00 ylös sängystä (tekee yötyötä) :)

Onni09 Voi kurjaa :hug: Tiedän niin tunteen. Itse tulin juuri sairaalasta katsomasta mummoa, hänen munuaisensa ei enää toimi, joten virtsaa ei enää tule. Saas nähdä kestääkö enää aamuunkaan saakka :'(


Jennyli :hug: Itsekin mietin, että haluanko edes neuvolassa yrittää kuunnella sydänääniä, kun pelkään ettei sieltä mitään kuulu ja sitten alan entistä enemmän huolehtiin :( Sulla ihan varmasti kaikki hyvin :heart:

Thor Kiitos kysymästä :) Ihan hyvin on kotiuduttu, oli ihana tulla suomeen :) Töihin oli kyl ihan hirveetä mennä, ku jouduin sinne heti seuraavana päivänä, vähän raskasta, mut ainakin heti pääsi rutiineihin kiinni. Lomailla olisin voinu vielä toiset 2 viikkoa täällä suomessa ;)

Ai voiko np-ultrassa saada sukupuolen selville? siis jos hyvä tuuri käy? :p *Tahtoo palavasti tietää* :D

Heinis Haleja :hug: Toivotaan, että tunteet ei pidä paikkansa vana kaikki on aivan hyvin :)

Heidi Oisko se tällä kertaa sitten poika? :)

Miina Hui kauheeta :eek: Miten aikuset ihmiset voi olla noin julmia :headwall: Miksi ne ovat noin kovasti vastaan uutta tulokasta? Ihanaa kun itse olet noin päättäväinen ja meinaat pysyä päätöksessä! Kovasti tsemppiä ja jaksamista :hug: eiköhän sielläkin ääni muutu kellossa, kun vaavi syntyy :heart: Asioilla on aina tapana järjestyä vaikka ei heti siltä tuntuisi.

Sonja ja mere Täällä jo odotellaan kovatsi sun ultra kuulumisia :D

Tänne ei oo mieliteotkaan yllättäny.. Oon varmaan jotenkin epänormaali, kun mitään oireita ei ole. Ehkä väsymystä, jos oikein hakemalla hakee, huoh!

Huomenna sitten poksuu 10 viikko :)
 
Täällä on myös jotkut tutut ihmeissään että miksi me tehää lisää lapsia kun kummiski on jo 4 mutta kun me halutaan ainaki tää lapsi vielä ni sitte on meidän lapsiluku täysi.

Kyllä tuli huono-olo siellä lasten tapahtumassa mikä oli tänään hyvä ku jaksoin mennä heidän mukana 5min ni heti rupes oksettaa,no onneksi ei mun sitte tarvinnu ku olla ja katella vaan ku muut juoksentelee yms..pääasia että muksuilla oli hauskaa :D

 
Heips vaan kaikille B) ! Hyvä fiilis pahaolo on ilmeisesti ottanut ja lähtenyt, yes :D !

Miinalle kamalasti voimia :hug: . Minä aloin odottaa ekaa 20-vuotiaana. Olin just hakenut kouluun, joten monen mielestä ajankohta oli huono. Kukaan ei kyllä sanonut mitään pahaa päin naamaa, jotkut kaverit vain toivoivat et jaksan. No nyt on vuosia kulunut. Edelleen yhdessä silloisen mieheni kans, kaksi tervettä lasta, onnellinen parisuhde, molemmilla korkeakoulututkinto ja hyvät työpaikat, niin ja tämä kolmas ihanuus tulossa. Kyllä sinäkin pärjäät. Eikä se nuoruus mihinkään katoa, elät sitä vain hieman eri tavalla kuin muut. En tunne et olisin menettänyt mitään, päin vastoin! Tsemppiä ja ajattele et kaikella on tarkoitus, myös tuolla vauvelilla joka massussasi kasvaa :) !

Mikä se olikaan se osoite josta löytyy niitä vauvasta kertomisrunoja? Asustelen täällä maapallon toisella puolen ja ajattelin antaa äidilleni äitienpäivälahjaksi tiedon kolmannesta lapsenlapsesta. Olen muka yrittänyt surffailla netissä mut ei tule vastaan!!!

Huomenna olis taas lääkärillä käynti. Aikaa varatessa yritin selvittää et haluun sen niskapoimututkimuksen mut en tiedä ymmärsikö se täti mua ku en tiennyt mikä se on englanniksi. Onko kellään hajua? Ennen lääkäriä ajattelin pelata kierroksen golffia niin näen sitten heti ultrassa et miten se vaaviin vaikuttaa. Tylsää jos sen joutuu lopettamaan. Aikaisemmissa raskauksissa olen jumppaillut ja lumilautaillutkin todella pitkälle raskautta.

Nyt on kyllä taas alkanut epäilykset vauvan terveydestä hiipiä. Viime yönä adoptoin noin 8kk poikavauvan, joka oli ilmeissään ja liikkeissään erittäin hidas ja veltto. Toivottavasti se ei ollut kuvaa tulevasta. Tämän vauvan pidän kyllä, vaikka olisikin sairas, mutta tottakai sitä rukoilee tervettä. Jos vauvalla ilmenee jotain todella pahaa, niin tietysti sitten pitää asiaa pohtia todella tarkkaan ja harkitusti :|

No menipäs vakavaksi. Huomenna kuitenkin perjantai ja viikonloppu edessä IHANAA!!!

Indo ja Papunen 9+4
 
Täällä POKSAHTI rv 11 täyteen!! :heart: Eli 12ta viikolla mennään :D
Tuntuupa hyvältä olla tässä vaiheessa ja nämä viimeiset viikot on mennyt mielestäni aika nopeesti jopa! Nyt kun ollaan näin lähellä maagista rajaa tuntuisi aivan kamalalta menettää jo NIIN rakas pikkuinen :ashamed: :heart:
Tasan viikko vielä odottamista että pääsee varmistamaan onko pienellä kaikki vielä hyvin! Ihan rauhallisin mielin mä silti oon vaikka välillä kummituksia ajatuksiin tuleekin. Jotenki silti sellanen olo että kyllä se Sisu sielä masussa kasvaa ja kehittyy :heart:

Kuulin muuten eilen yhdeltä tuttavalta uutisen että rakanneultrassa saatan päästä katsomaan vauvelia myös 4d-ultralla!! Se olis kyllä hienoo! :D
Meidän ultrat on siirtynyt terveyskeskuksesta Treen terveystaloon ja siellähän on ihan vimpan päälle laitteet! Tää mun tuttu oli käyny itse nyt rakanneultrassa ja oli tosiaan katsottu myös 4d-ultralla pientä...toivottavasti mullakin olis yhtä hyvä säkä ;)

Tosta sukupuolesta...luulen ettei sitä yleensä kyllä np-ultrassa kerrota. Sukuelimethän on alkanu just vasta muodostuun ja minä en ainakaan vielä tuossa vaiheessa luottais arvioon vaikka lääkäri nyt jotain yrittäis katsookkin! Yleensä ne ei kyllä edes katso ;)
Mutta mikäs siinä jos haluaa kysyä ja lääkäri suostuu katsomaan niin mikäjottei =)
Itse taidan odotella sinne rakenneultraan ja elää vielä hetken jännitellen kumpi sielä vois olla ;)

Pitäiskö muuten tonne etusivulle laittaa jotenkin että kumpaa veikkaa odottavansa ja kumpi sitten on tulosillaan? :attn:

(.) Väsymys vaan jatkuu |O Eilen tuntui että en jaksa työpäivää vetää loppuun :whistle: Kotona olin sitten väsyny ja kiukkunen ja taas kerran ärähtäessäni nuille pojille ajattelin että en halua olla tälläinen enää :ashamed: Voi kun tää väsymys ym. väistyis jo pian ja sais nauttia siitä ihanasta keskiraskaudesta!
Ällötystä on tosiaan taas enemmän ja makee on ainakin yks joka on alkanu taas tökkiin vaikka hetken se jo himottikin :x
Nyt uppoo ruisleipä,juusto ja jugurtti+muromysli :p
Janontunne on täälläkin lisääntyny ja sen myötä sitten pissahätäkin! Masu on ollu rauhallinen,repäsyjä on välillä.




Ps. Onnee kaikille ultraan menijöille sekä niille joilla viikot poksuvat tänään
:heart:
 
:wave:

Onkos muilla tätä hiton heräämistä koko yön? mä herään monta kertaa,ei oo siis ihme että väsyttää,tosin nyt on alkanut oleen pientä parannusta ettei enään väsyttäis niin hirveesti.

me kerrottiin jo vanhemmille eilen ja tosi hyvin ottivat vastaan,olivat jo ootelleetkin tätä uutista :whistle:

ketäs päivittää listaa? mulla siis toinen raskaus ja tayssiiin taas synnyttämään olisin menossa-

nyt syömään

Niina ja napero 12+0 :heart:
 
hömpänpömppä
Indo: semmosesta osotteesta löytyy ainaki ku
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?0f7837f7-0424-4b00-8f2f-000f37ff6042
tuolla on paljon kaikkia ihania runoja

Eipä tänne mitään ihmeellistä. Tiistaina neuvola

pömppä ja pömppis 11+3
 
empäs oo kerinny täällä käymään kuin pyörähtämässä ja olen aika hukassa missä jutut tänään kulkee.

minulla on np-ultra 27.4 eli ens maanantaina, osaisko joku valaista vähä kirjeessä missä aika tuli oli myös ohjeita, eli pitäis olla virtsaamatta 1-2 tuntia ennen tutkimusta koska rakon pitäis olla TÄYSI, siis häh eihän sen koskaan oo pitäny olla täys ja miten mää pystyn siihen jos ilmottautumis aika on klo13 ja sitte saaattaa joutua odotteleen vaikka kuin kauan, mullahan nousee kuppa ohtaan :LOL: ja sitte ko alkavat tutkiin niin pissaan niitten päälle ja sekos on sitte hauskaa eihän tuo 1-2 tuntia oo paljon mutta mistä tiijä missä välissä saan käydä vessassa että olis tuo 1-2 tuntia ennen tutkimusta. hohhoijaa

sitte ohjeessa sanottiiin että ottaa reseptit (jos niitä on)mukaan, neuvolakortti, ja esitäytetty synnytyskertomus, mikä ihme se nyt sitte on, ei neuvolassa siitä mitään puhuttu ja enhän mää ees tuohon sairaalaan oo menossa synnyttään... aattelin mennä tyhmänä sinne vaan ja sanoa että ei mulla oo hajuakaan mikä se on ja mistä niitä saa.

mua jännittää sen lisäksi että asukilla olis kaikki hyvin se että mihin tuo laskettuaika lopen tarkentuu.
 
Huomenta päivää masut!

niina22 tervetuloa mukaan, minähän sitä päivittelen ainakin tässä vaiheessa vielä! :wave: Viittaako nimimerkkisi nykyiseen ikään, jonka voisi listalle laittaa, vai haluatko pitää salaisena? Ja kyllä, heräämisiä on nyt alkanut täälläkin ilmetä, just kun saisi nukkua meidän esikoisen yösyöttöjen loputtua, myös unen saanti on vaikeutunut... :headwall:

Jennyli, laitetaan ihmeessä listaa veikkauksista sukupuoliin näkyville, niitä on sitten marraskuussa kiva kattella! :p Mä kehitän jotain, kunhan kerkiän... Ja onnea hyvistä viikoista!

Ultra kuulumisia odotellen! B)

rv 12+6 ( :eek: )
 
Etna ja minä taas en saanut mitään ohjeita tohon np-ultraan :whistle: Kuhan vaan soitin ja varasin ajan!
Joten pitääköhän munkin olla pissaamatta vai ei?! Varhaisultrassa ainakin kävin pissalla paikan päällä just ennen ultraa.
Te jotka ootte jo np-ultrassa käyny niin mitä ootte ottanu mukaan ja miten ootte menetelly? Ja onko se ultra tehty alakautta vai masun päältä?
Mä nimittäin kuulin että tuola meidän ultrauspaikassa tehdään vissiin alakautta kun näkyvyys on niin paljon parempi!

Thor oletpas sinä jo pitkällä :D Ihanan huojentavaa eikövain? :heart:

Minäkin olen ajatellut ilmoittaa tästä tulokkaasta äitienpäivänä, mikäli siis kaikki on hyvin :heart:
Tällaista runoa oon ajatellu...

Toive suuri toteutuu,
kunhan koittaa marraskuu.
Kolmas elämän ihme on meille suotu,
vuoden paras uutinen luotu.
.... ja .... tulee isoveikka,
hiphei,tehkäämme kuperkeikka.

Mutta onko toi viimeinen lause ihan pöllö?! :whistle:
 
Jennyli kiva runo ja ihan hyvin se viimeinen pätkäkin sopii. Noissahan pitääkin olla jotain vähän leikkisää. :heart: Juu ja oikein mukava tunne kyllä noiden viikkojen kanssa! :saint:


:attn: Jotka haluavat arvuutella tulevan pienokaisensa sukupuolta, laittakaa tummennettuna tiedoksi, niin lisäilen etusivulle. Laitetaan siihen sitten mahdolliset ultra arvaukset kanssa ja tietysti marraskuussa lopputulos! ;) :attn:

Edit. Tammisaaressa ultrattiin np ultra alakautta, ei tavinnut olla virtsarakko täynnä, eikä muita lappusia kuin neuvolakortti mukana. Taitaa vaihdella melkoisesti käytännöt. :wave:
 
Tervetuoloa kaikille uusille!
Ja tsemppiä kaikille alakuloa poteville! Eritoten miina5!! :hug:
Kuuntele omaa sydäntäsi ja yritä olla noteeraamatta ala-arvoisia neuvoja (tietysti helpommin sanottu kuin tehty)
Thor: oma arvaukseni on tyttö
mere79 ja niina22 ..meillä on sama laskettu aika =)
Tosin menen huomenna ultraan (jota on todellakin odotettu :) ) niin voihan se la muuttuakkin vielä.
Mukavaa päivää teille kaikille!
 

:attn: Jotka haluavat arvuutella tulevan pienokaisensa sukupuolta, laittakaa tummennettuna tiedoksi, niin lisäilen etusivulle. Laitetaan siihen sitten mahdolliset ultra arvaukset kanssa ja tietysti marraskuussa lopputulos! ;) :attn:


meillä veikataan poikaa ja toiveissa ois poika mutta voin kertoa 2-3 viikon sisään 100% tiedon.
 
Kysymyksiä ja vastauksia allergialääkkeistä, hyttyskarkotteista, aurinkovoiteista, kosmetiikasta, maaleista yms. raskauden aikana:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169#3
 
Huomenta päivää kaikille!!!

Ultrassa käyty taasen, siellä heiluttiin ja pituutta oli 2,18cm. Välillä kun tulee jotain suolistokuplintaa, muistaa miltä ne ekat vauvanliikkeet tuntuvat enkä malttaisi millään odottaa niitä!!! Se on ihan mieletön tunne!
NT-ultra olisi sitten 11.5. ja verikokeet ajattelin käydä ensi viikolla.

Olen suorastaan kateellinen teille, jotka olette jo ensimmäisen kolmanneksen ohittaneet tai ohittamaisillanne, ihan sietämätöntä on tämä odotus! Pikkuisen malttamaton taidan olla :whistle:

Miina, et sinä ole takuulla ensimmäinen nuori synnyttäjä, etkä tule olemaan viimeinen, pidä pintasi ja tee niinkuin sydän sanoo. Ihan todella syvältä ja poikittain, ettet saa tukea lahimmiltäsi, mutta täältä saat sitä varmasti! Tiedätkö, että itselläni on samanikäisiä ystäviä joilla on jo teini-ikäisiä lapsia (olen siis 33v) ja aina mietin miten ihana, kun teinillä on sen ikäinen äiti, se on pelkästään positiivista ja sitten jokunen heistä on vielä saanut sen iltatähdenkin ja teinit on olleet ihan innoissaan vauvasta. Yksi oli jopa äitinsä mukana synnytyksessä, kun isä oli työmatkalla synnytyksen sattuessa!!

Minä muuten puolestani olen jotenkin satavarma, että täällä masussani kasvaa tyttö.

Saas nährä kuin käy :)

Niin ja sitähän piti kysymäni, että onko kellään kokemusta hyvistä juoksurattaista? Siis ihan oikeista joggereista, joita on tarkoitus käyttää nimenomaan juoksulenkillä? Onko kellään esim. Quinny-rattaita, niissä olisi ainakin käsijarru... Mutta onkohan ne hyvät juoksussa?

Nyt lähden hakemaan esikkoa koulusta!!

Kivaa päivää kaikille!!

M. ja Itu 9+4
 

Yhteistyössä