*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
Tervetuoloa kaikille uusille!
Ja tsemppiä kaikille alakuloa poteville! Eritoten miina5!! :hug:
Kuuntele omaa sydäntäsi ja yritä olla noteeraamatta ala-arvoisia neuvoja (tietysti helpommin sanottu kuin tehty)
Thor: oma arvaukseni on tyttö
mere79 ja niina22 ..meillä on sama laskettu aika =)
Tosin menen huomenna ultraan (jota on todellakin odotettu :) ) niin voihan se la muuttuakkin vielä.
Mukavaa päivää teille kaikille!
joo,mä katoin kanssa samaa eilen :D
 
Mulla on myös tuo Angelsound-doppleri ja kuului ekan kerran vaimeasti n. viikko sitten äänet ja tänä aamuna kuuntelin taas niin äänet oli tosi vahvat. Ihana kuulla, että siellä se vauva on. Välillä kuului sellaisia muljahduksia ihan kuin vauva olis potkaissut tai liikkunut muuten. Ihanaa! Ja noista geeleistä dopplerin kanssa joku kirjoitteli. Se "virallinen" geelihän on vesipohjaista ja jos ei sitä ole, niin joku vesipohjainen voidekin käy. Sillä toimii parhaiten.

Mun käsittääkseni jos np-ultra tehdään sisäkautta niin rakko pitäisi olla tyhjä ja jos taas mahan päältä niin silloin täysi. Tampereella ainakin viimeksi tehtiin sisäkautta, koska sieltä on näkyvyys tässä vaiheessa parempi ja rakko oli tyhjä.

Mulla on vahva olo, että tulokas olisi tyttö. Mulle voisi myös vaihtaa sen la:n joka on 17.11.

Kunpa tää olo vähän helpottaisi. On vaan mennyt pahemmaksi, eilen oli ihan superhuono olo. Toivottavasti tää on nyt joku loppurutistus ja pian helpottaa.

 
heippa!
tulin nopeasti kirjotteleen.. tervetuloa uusille :D ja jaksamista miina5:lle, kylläpä
omat lähimmäisetkin ovat ajattelemattomia.
tänään kävin verikokeissa, 5 putkiloa tutkimuksiin, nyt vain odottelemaan aikaa sitten
niskapoimu-ultraan :heart:
sorruin itsekkin tilamaan huutonetistä sen angel sounds-dopplerin, postinkantaja on siis ensi viikon paras kaverini :LOL:

kiitos kaikille, jotka valaisivat minua repäisykivuista. olen nyt jälleen viisaampi tämän asian suhteen :D
pitää mennä kylvettämään esikkoa, jolla on tänään lääkäri-neuvola. toinen on niin malttamaton että repii jo housuja nilkkoihin vinkiksi :LOL:

mulle voisi laittaa vauvan sukupuoliarvaukseen että tyttö ja iäksi 21
KIITOS =)

heituska 10+1
 
Mulla on myös tuo Angelsound-doppleri. En vaan millään ole saanut sydänääniä kuulumaan :(
Ainakin viikon verran olen koitellut ja nyt sentään jo 12+0. Mutta rauhoittelen itseäni monellakin tapaa..taaksepäin kallistunut kohtu, iso kohtu (uiskentelee niin, että en saa kiinni ...heh heh, ja jos sattuisi olemaa istukka edessä. jne. jne
Huomenna onneksi se uä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Indo:
Huomenna olis taas lääkärillä käynti. Aikaa varatessa yritin selvittää et haluun sen niskapoimututkimuksen mut en tiedä ymmärsikö se täti mua ku en tiennyt mikä se on englanniksi. Onko kellään hajua?
Indo ja Papunen 9+4
Indo, niskapoimun mittaus ensimmaisen raskauskolmanneksen ultrassa kaantyy englanniksi: measurement of nuchal translucency during the first trimester ultrasound scan.
 
Minäki oon vähän kade teille jotka sydänäänet ootte saanu kuuluviin :whistle: :saint: Mutta zeran tavoin oon yrittäny itseeni lohdutella kaiken maailman vaihtoehdoilla miksi ne ei kuuluisi vielä ;)
Tän olon puolesta kaiken pitäis olla kyllä hyvin :heart:
 
minä nyt sitte päätin olla stressaamatta kusella käyntiä sitte maanantaina, käyn sitte kun mennään sairaalaan ja kuitenki jouluu hyvän tovin ootteleen niin ei rakko sitte ihan tyhjä oo.

voiko np-ultrassa jo näkyä sukupuoli, varmaan jos näkyykin niin hyvin epätodennäkösesti mutta onko se ees mahollista?

täälä on vieläki ajoittaista huonoa oloa ja armoton väsy on taas kotiutunu
 
Laitetaas rv 11 kunniaksi uusi masukuva :heart:
On se vähän muuttunu edellisestä, eikä enää saa edes vetämällä littoseksi!


Etna siis mä en usko siihen että sukupuoli vielä näkyis, ainakaan luotettavasti sillä sukuelimet alkaa vasta nyt kehittyä! Mut ainahan sitä kysyä voi jos haluaa ja lääkäri yrittää katsoo...yleensä ne ei ees katso ;)
 
vitsi ku on paljon tullu taas kirjoitusta, itse taas niin laiska ettei jaksa ikinä kirjoittaa mitään kuulumisia :ashamed:

(.) tuntuu että turvotus on tullut jäädäkseen, viime viikon lopulla, ja tämän viikon alussa turvotus melkein katosi,samoin huono olo. eipä jäänyt paljon oireita, ennenkuin tässä turvotus palasi, ja ei enää laske aamullakaan. voiko maha jäädä jo näkyväksi palloksi näillä viikoilla ihmettelen minä? olen kyllä todella hoikka, ja aina ollut pyykkilauta vatsa..

huomasin tässä etten ole stressaajatyyppiä, vaikka oireet hävisivätkin,liekö se kovin normaalia :D:D . (no ehkä kun ei ole ollut vuotoa tms, muuta..) mutta menkkamaiset kivut, ja repäisykivut ovat olleet riesana. niistä sitten päätellyt että kaikki on luultavasti niinkuin pitääkin? :eek:

Koska rinnat lakkaavat kasvamasta? itsellä tulee jo paniikki kun kuppikoko on kasvanut pian yli D:stä, ja tällä kropalla sen sitte ihan varmana huomaa :D ei huvittais kovin säkki päällä kulkea tuttujen lähellä, etteivät arvaisi vielä mitään. Tarkoitus olisi silloin 13.5 np-ultran jälkeen vasta kertoa kaikille, olisi silloin ne maagiset 12 vkoa täynnä, eikä tarttisi niin pelätä km..

Oon myös sortunut katselemaan sitä angelsounds doppleria,olen aika huono olemaan yli-innokas kyllä tämän raskauden kanssa, mutta toisaalta voisi olla mielenkiintoista kuunnella kotioloissa miltä tulokas kuulostaa.. ja taisi olla aikaslailla luotettava? onko kellään muita merkkejä?
=)

ja listaan saa laittaa että meillä vahvasti tunne kummallaki että esikoinen on tyttö :D en tiiä mistä moinen, mutta näin ollaan se nähty.. :)


kylläpäs tuli omaa napaa |O :kieh:


onko muita SekS synnärille tulijoita marraskuun lopussa?? olis kiva tietää onko samanikäisiä pariskuntia odottamassa tässä lähialueella :)

Avokki ja möykky rv 9+2
 
Jipii, me poksumme 10+0 ja pikkuisia saa nyt kutsua sikiöiksi. :heart: :heart:

Sydänäänien metsästys jatkuu. Kaikenlaista muuta kuplimista ja viuhuntaa ja vaikka mitä muuta ääntä kuuluu, mutta sykkeitä en ole paikallistanut. Ja etsitty on, uskokaa pois... :ashamed: :D Ja käytössä nyt Natusan baby oil, toimii huomattavasti paremmin kuin perusvoide.

Jennyli, ihana runo. Ja kyllä tuosta aiheesta saa minun mielestäni vähän kuperkeikkaa heitelläkin. ;)

Joko te täällä olette lähteneet sukupuolia arvailemaan. Meillä on aika vahvat poika-tuntemukset. Ainakin toisesta. ;)

( . ) Oliskohan tämä väsymys piirun verran helpottanut? Heräsin juurikin päiväunilta ja voisin jopa jaksaa lähteä vähän ulos puuhailemaan. Mahatuntemukset jatkuu ja tämä turvotuksen määrä olisi kai aika oppia jo hyväksymään. Mulla räjähti tänään farkut päälle, kun olin lähdössä töistä. Onneksi oli pitkä takki, jonka suojissa pääsin kotiin lörpöttävine housuineni... :LOL:

 
Tervetuloa uudet.. :)

peesaan thoria siinä np-ultra kysymyksessä.. :) juurikin noin tehtiin ja mie kävin kyl pissalla just ennen ku kutsuttiin huoneeseen.. :D

kaikille tarvitseville jaksu :hug:

täällä siis käyty jo np-ultrassa ja siinä samalla veriseulassa myös.. täällä viikolla saatiin kirje kotiin jossa tulos oli: ei kohonnutta riskiä.. :) kaikki hyvin ja näillä näkymin terve vauva tulossa.. :)

TB 11+3 :heart:

ai niin thor LA olis mulla 9.11 :) jos viitsit päivittää.. :)

 
Teille jotka ette ole saanet sydänääniä kuulumaan, niin mullakin kesti kauan ennen kuin tajusin kuinka alhaalta ne kuuluu, karvoituksen rajalta kuulin, eka kuulin selvästi istukan kautta oman sykkeen ja ihan siitä läheltä, vähän niin kuin takaa (painamalla hieman enemmän ) löysin sykkeen, vaikka mulla ei tosiaan mitään vatsanpeitteitä juuri ole, hoikka siis olen... Varmaankin jos on taaksepäin kallistuva kohtu nin on hankalampi alussa löytää, angel soundin ohjeessa ainakin oli et kuuluis vasta 12-14 viikoilla joten ei teillä hätiä mitiä. =)

Mä oon tosi huono kommentoimaan muiden juttuja, mutta koitan aina välillä kuitenkin.

Omaan napaan ei juuri tässä mitään mitään uutta, hieman on kumpua tullut ja nyt alkaa nuo tyhjät rukkasetkin taas täyttymään =)

Ninnuli ja mussukka 10+3
 
jennyli kyselit ultrasta. Tänään kävin nt- ultrassa tampereella, niin on ihan tuoretta tietoa :D Pissalla kävin kyllä just ennen ultraa ja se oli ihan ok. Ensin ultras mahan päältä. Mulla oli siitä aika huono näkyvyys, niin siirty sitten ultraan alakautta. Muuta ei tartte mukaan, kun neuvolakortin. Mielellään katsoi myös varhais ultrasta sitä lappua..

).( Ultrassa oli kaikki hyvin. Noin 6 senttinen ihmisen alku siellä kovasti sätki :heart: sydän löi hienosti ja muutenkin kaikki mitä näki, niin oli kunnossa. Mähän kävin siinä verikokeessa..Niin nyt sitten katottiin niskaturvotusta (1,2mm) ja niitä verikokeen tuloksia kokonaisuutena ja laskettiin riskiluku. Mulla on 1:3700 riski saada down lapsi. Tulos oli kuulemma tosi hyvä. Lähes 2 verroin parempi, kuin keskimääräisesti ikäiselläni. Nyt saa sitten kunnolla alkaa nauttiin tästä raskaudesta!

Esikko on alkanu tänään oksentaan :ashamed: Toivottavasti ei kokoperheeseen iske tauti :x

Niin ja siihen sukupuoliveikkaukseen voisin arvata vaikka tyttöö. Ihan sillä perusteella, kun olo on samanlainen kun tytöstä oli. Pojasta ei tullu mulla oikeen mitään oireita.

Sonja ja kirppu 12+1
 
Mä sain ajan tohon np-ultraan vasta 13.5... :ashamed: Kamalan pitkä aika vielä jännittää..Voiskohan sitä ennen käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä? :whistle: Vaikka ne just tiistaina kuulu niin silti... ;)

Mä oon kanssa tosi surkea kommentoimaan muiden juttuja,mutta jos jotain omakohtaista kokemusta löytyy niin koitan jaksaa kommentoida :p

Mua ärsyttää kun ylipainoa on senverran etten oikein osaa sanoa että onko toi maha kasvanut vai ei...Tissit on edelleen sivuilta kipeät mutta mitään turpoamista tai kasvua en oo huomannut(mies muka väittää että olisivvatten isommat ;) )

Eipä täällä oikein muuta 9+5 :heart:

Ai ja täällä kovasti veikataan poikaa,on niin erilainen olo ollut kun tyttöä odottaessa..
 
Ja sitä piti vielä kysyä että pissattaako teitä useammin? Kun välillä tuntuu että sais 15min välein vessassa ravata mutta kuitenkin tulee pieni liraus vaan?! :p Pissanäyte oli ainakin puhdas että ei mitään tulehdusta pitäis olla ja sen pari kertaa sairastaneena tiedän että se pissahätä on kyllä jotain ihan muunlaista kun tää..

Mä alan olla vainoharhanen muutenkin,äskön tuntui mahassa muljahdus ja ajattelin heti että "no nyt se liikkuu" :D Joo ei varmaan tunnu liikkeet ihan näillä viikoilla vielä :LOL:
 
niina22 Mä nukuin kuin tukki ihan alkuraskauden, mitä nyt vessaan heräsin. Nyt en ole viime päivinä saanut sen yövessakäynnin jälkeen enää unta, vaikka väsyttäisi. Tylsää.

etna Olin tänään ultrassa ja ilmottautumisessa sanottiin, että käy vessassa juuri ennen. Ultrattiin vatsan päältä.

jennyli Mulla sano neuvolatäti, että he ei kuuntele sydänääniä ollenkaan ennen olikos vkoa 13, kun laitteet on niin huonot. Olen ollut nyt kaksi kertaa ultrassa ja kummallakaan kerralla en ole itse kuullut niitä ääniä vaan olen vain nähnyt vauvan ruudulla.

Alla siis taas kerran huonolaatuinen kuva, kun en oikein tolla digikameralla osaa parempaa ottaa ja skanneria ei ole. Oli siis tosi vilkas kaveri. Oli niin kiva nähdä vilkutusta ja jalkojen heilutusta isolta ruudulta. Tuntui, että vauveli olisi paljon isompi kuin 5,6 cm. Huomasin vasta kotona, että kätilö oli laittanut paperiin, että vauva vastaa viikkoja 12+3, kun menkkojen mukaan piti olla 12+0. Olinkin itse ajatellut, että hedelmöitys olisi tapahtunut tosiaan joitain päiviä aiemmin, ehkä voisi olla jopa 12+4 tai 12+5, mutta laskettua aikaa he ei siis korttiin muuttaneet, mutta periaatteessa on siis nyt 2.11. KUvassa on siis jalka ylhäällä, mutta en tiedä, näkyykö.





 
Jennyli Toivottavasti teillä olis yhtä hyvä tuuri, ku sun kaverilla, että pääsisistte sinne 4D-ultraan :p Ois kyllä varmasti magee kokemus :) Meillä pitää ultrissa olla 1-2h pissaamatta, jotta raako olisi täysi. Söpö masun alku sulla :heart:

Laittaisko joku linkin sinne kerhoon? Salasana on, mutta ei mtään osoitetta mistä sen löydän :)

Thor Mulle vois laittaa veikkaukseksi.. hmm.. En osaa päättää kummalta tuntuu. Välillä niin varma tyttö olo ja välillä taas poika olo :D Oisko se kuitenkin poika

Valkolilja Täällä kans poksu tänään 10+0 meillä siis sama la :) Oon varmaan todennu sen jo aikasemminkin ;) :whistle:

Sonja Ihanaa, että sait mukavia uutisia ultrasta ja veriseulasta :) Nyt vain nauttimaan raskaudesta ihan täysillä :heart:

mere Ihana ultra kuva :heart: :heart:

Täällä tosiaan poksui tänään rv 10+0, suru-uutisiakin oon saanu. Mummo lensi tänään tähdeksi taivaalle, hautajaiset reilun viikon päästä. Ahdistaa :'( :'(
 
Hei pitkästä aikaa =)

mere79 onpas ihana kuva vatsan asukkaasta =)

Alisa84 iso :hug: sulle mummon menetyksen vuoksi

mulla siirty la ultrassa taas kerran reilusti eteenpäin vaikka ite uskonki enemmän tohon 8.11 mut ultran mukaan se on 17. päivä, mut np-ultra määrää sit lopullisen la:n
 
Alisa84 osanottoni mummosi pois menosta :hug: mun mummoni kuoli tuossa helmikuussa just omana syntymäpäivänään ja olen kyllä tyytyväinen siihen että ehti tuon pojan nähdä kerran ennen ku kuoli ja hänkin oli siitä tosi iloinen sen huomasi hänen kasvoistaan kun kävimme kattomassa häntä sairaalassa.

Mulla on seuraava neuvola vasta 11.5 vähän silti ihmetyttää että mä saan nyt ite päättää koska mä siellä haluun käydä,no parempi niin ni ainaki voin sanoo semmosen ajan ja päivän koska mulle sopii :D

 

Yhteistyössä