*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

hömpänpömppä
FinSki: mukava kuulla et kaikki on hyvin eikä vatsakivut olleet merkki siitä pahimmasta

Jennyli: enpä ollut kuullutkaan että yli 25 vuotiaat laitettais automaattisesti sokerirasitukseen, vai pitääkö siinä ollu joku muukin syy vielä epäillä et vois tulla raskausdiabetes.. Mulle nimittäin ei kyl oo mitään tuommosta puhuttu ja oon kuiten jo 27 (ja suvussa molemmilla puolilla sokeritautia) :eek:
 
Onnea Jennyli hyvistä neuvolakuulumisista.. :hug: mulla ei edes kuuneltu sydänääniä neuvolassa ku neuvolantäti sano ettei ne viel kuulu.. en siis ole kuullu pienen syädänääniä ollenkaa,nähnyt vaan olen.. mäkin joudun siihen sokerirasitukseen ja muutenkin sokeriarvoja tarkkaillaan enempi.. :/ suvussa paljon diabetesta..

Mitäs muuta..

paljon :hug: niille jotka tarvitsee..

tsempitykset kaikille jotka ovat menossa neuvolaan/ultraan.. :) kaikki on varmasti hyvin..

Täällä poksu viikot.. :D ja olo ok.. väsymystä ja mieletön ruokahalu.. :D
Kerrottiin ultran jälkeen perheille.. vastaanotto oli laidasta laitaan.. miun omat vanhemmat onnitteli ja vaikutti iloisilta, kuten myös miun sisko ja veli.. miehen vanhemmat hiukan häkelty, mut muuten ok.. miehen sisko taas töksäytti et 'tuleeks teille vauva?! oliks ees vahinko?!?' vähän pahoitin mieleni tuosta kommentista, itkin pahan olon pois ja nyt annan hänen kommentin olla.. huoks.. siinpä se.. tulipahan purettua taas..

TB ja 'papu' 11+0
 
Ei muuten mulle puhuttu tuosta sokerirasituksesta yhtään mitään :eek: Ei ollut kyllä yhtään hyvä uutinen.. Mäkin oon 25v. liikakiloja löytyy ja äidillä just alkuvuodesta todettiin diabetes elikäs kyllä mäkin sinne sitten joudun. Olin viime raskaudessa ihan loppuvaiheessa tossa kokeessa ja oksensin sillon heti koko litkun pihalle ja eivät voineet sitten koko hommaa mitata. Nyt on sata kertaa pahempi olo kuin silloin, joten aika heikolta varmaan näyttää taas... :x

 
mä joudun sokerirasitukseen automaattisesti kun oli rd (vaikkakin vaan ruokavaliohoitonen) edellisessä raskaudessa. Suvussa ei oo diabetesta,en oo ylipainonen enkä ees yli 25v joten rasitus tehtiin vasta kun sokerit oli plussalla pissatikussa joskus rv 33(?). Eihän sitä voi tietty etukäteen tietää eikä oo järkeä kaikkia testatakkaan mutta oli se järkytys silloin. Nyt osaan jo varautua siihen että luultavasti tulee uudestaan :|

En tykännyt siitä rasituksesta yhtään, pahempaa kuin se litkun juominen oli se 12h syömättömyys :whistle: sain onneksi maata siellä sängyssä sen ajan kun joutui odottelemaan testauksia koska olin todella väsynyt ja nälissäni.

---

Karsea olo on vieläkin vaikka kyllä tää on vähän helpottanut. Oksennan silti päivittäin, joskus enemmän ja joskus vähemmän mutta huono olo on ja pysyy. Huomenna on ensimmäinen neuvola sitten, en kyllä jaksaisi vieläkään mennä jos ei olisi pakko että ehtii sen np-ultra-ajan saada. Mitään muita seulontoja en muista että olis tehty esikoisesta eikä mulla oo mitään tarvetta niille nytkään.

Nyt jatkamaan nettisurffailua->

Mamacita ja pähkinä 10+0 tjsp
 
Moi pitkästä aikaa! Ompa tullut paljon juttua. Ja monelle jo hyviä ultrakuulumisia! :heart: Mutta myös monia keskenmenoja, voimahalit kaikille sen kauheuden kokeneille! :hug:

Täällä odotus on fyysisesti ollut lähes oireeton, voin siis hyvin. Henkisesti pelko vaivaa edelleen, ja oikeastaan vain vahvistuu, ja painajaiset valvottavat yöllä. Mutta onneksi on ihana neuvolantäti, joka osaa kannustaa ja tukea. Ja mieskin on ottanut uuden asenteen, kannustaa ja tukee, vaikka aluksi oli jopa raskautta vastaan, kun ei halua enää kokea uutta menetystä.

Olimme perjantaina myös ultrassa, ja sydänhän siellä sykki ja vilkas pikkukaveri uiskenteli. Se huojensi mieltä, ainakin toistaiseksi siis kaikki hyvin! Nyt pitänee vaan koittaa jaksaa uskoa että kaikki menee hyvin!

Yön enkelin siipien suojassa pikkuinen 11+2
 
Täällä juuri herätty "päikkäreiltä" ja olo on veltto ja ällö :$

Vielä ois 4 viikkoa np-ultraan. Mies keksi ihanan idean että laitetaan anopin äitienpäiväkorttiin se ultrakuva :heart: Tosin ultra on vasta pari päivää äitienpäivän jälkeen, mutta täytyy käydä siellä kylässä ultran jälkeisenä viikonloppuna. Jännittää hirveesti koko miehen perheen reaktio! Ois appivanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi vaikka niillä on jo paljon vanhempiakin lapsia. Eli toivotaan että on odotettu :heart: En oo kauheen usein ollu tekemisissä appivanhempien kanssa ja toivottavasti nyt sitten välit lähenis. Ja oishan se "aikuisten" tuki kiva kun mulla ei niitä omia vanhempia ole...

Kantoliinasta: Oon myös innostunu tosta hug a bug-liinasta. Tein ahkeraa tutkimustyötä silloin kun oli vauvakuume pahimmillaan :D

Vaunuista: Jossain vauvalehdessä bongasin Bugaboo Cameleon-nimiset vaunut, vaikutti ihanilta ja meiän tarpeisiin sopivat.
 
ainiin ja vakuutuksesta piti sanoa että me otettiin viimeksi ennen syntymää ja kyllä ehdottomasti kannatti! Ensimmäisen allergiaoireet tuli jo silloi 2kk iässä (imetin mutta siis maidon kautta) ja siinä selvitellessä en tiiä olisko tullu sanomista vakuutusyhtiöstä jos olis ottanu vakuutuksen ja heti samalla viikolla alkanut ravaamaan allergiatutkimuksissa.. :whistle: Yksityisellä ollaan käyty varmaankin puolentoista tonnin edestä testeineen (korvatulehdukset ja flunssat mukaanlukien) joten on maksanut jo ajat sitten itsensä takaisin. Mieluummin tietysti oltaisiin maksettu vakuutusta "turhan takia" mutta meillä on käynyt näin.

ja kantoliinoista, itse suosin Manducaa jossa saa kantaa siis ihan vastasyntynyttäkin. Se multa löytyykin jo esikoisen ajoilta ja onkin ollut tärkein lapsenhoitovälineeni :)
 


Tässä meidän terveidet istukkatutkimuksesta,Verenvuodosta huolimatta kaikki oli hyvin ja pikkuinen kasvanut hurjasti rv 7+2 käynnistä.Istukkatutkimus saatiin tehtyä mutta istukka on takaseinässä joten tuplasti isommalla neulalla tehtiin ja sen jälkeen supisteli 4h aika kivuliaasti mutta onneksi loppui.Toivottavasti toi linkki toimii en ole ikinä laittanut kuvia tälle palstalle.

Nyt on vuorokauden lepo pian takana.Oltiin äitillä istukkatutkimuksen jälkeen joten sain levätä ja muut kattoi pikkuhirmun perään.

Mut nyt nukkumaan väsyttää niin armottomasti.

heidiS23+ tytöt ja pikku pirpana rv 12+2
 
Täällä ollaan myös joutumassa sokerirasitukseen. Taisin täällä jo mainostaakin, että pco-odottajille sitä kuulemma suositellaan jo rv 12-16. En erityisemmin odota sitä, en ole koskaan aiemmin joutunut, mutta ikäviä kertomuksia siitä litkusta olen kuullut. :x Ja 12 tunnin syömättömyys on nykytilassa ihan kaamea painajainen. :whistle:

Vakuutuksia ollaan mekin mietitty ja varmaan sellaisia ainakin vakavasti harkitaan. Mutta niissäkin on kuulemma valtavia eroja, joten vakuutusehtoihin kannattaa tutustua huolella.

magda, meillä olisi myös aikomuksena paljastaa uutinen miehen vanhemmille äitienpäivän tienoilla. Meillä siis np-ultra sillon äitienpäivää edeltävänä perjantaina. Minun äitinihän uutisen onkin jo kuullut, mutta jymyuutinen tuplaonnesta saadaan toivottavasti paljastaa hänellekin äitienpäiväyllätyksenä. :heart:

( . ) Kauheita menkkamaisia kipuja koko ajan. Vaikka kuinka yrittäisin välttää negatiivisia ajatuksia, saa ne silti vessakäyntien yhteydessä paniikinomaisesti tutkimaan pyyhintätuloksia... :ashamed: :/


heidiS23, ihana kuva. Ja ihanaa kuulla, että kaikki on pienellä hyvin. :heart:

 
maanantai-iltoja marrasmammoille =)

dostojevski : tervetuloa mukaan.
Valkolilja: ihana masukuva :heart:

mullakin oli tännään se eka neuvola ja se näytti kutakuinkin tältä:

rv: 9+5
paino: +600g alkupainosta
verenpaine: 123/92 126/88
pissa: puhdas
hb:132
sydänääniä ei kuunneltu

verenpaineet oli siis hiukan korkealla, jännitän kamalasti.. pelottaa kuitenkin edelleen raskausmyrkytys, joka oli viimeksi riesana, joilloin verenpainekin huiteli 180/120 eikä meinannut lääkitykselläkään pysyä kurissa, mutta sen näkee sitten.
joudun myöskin sokerirasitukseen piakkoin, joko tällä tai ensi viikolla, koska painoindeksi on sen verran korkea :kieh: rasitus tehdään uudestaan sitten joskus rv 22+ muistaakseni..
myöskin sokerirasituksen yhteydessä labrassa otetaan muutamat verikokeet (down-seulonta sekä veriryhmän vasta-ainetutkimus ja pakolliset tartuntataudit verestä)
pakolliseksi on myös tullut alle 25 vuotiaiden äitien klamydia tutkimus pissasta, joten saa labraan kiikuttaa myös pissanäytteen. ottaa jo valmiiksi päähän pönöttää labrassa monta tuntia rasituskokeen takia, äkäiset mummot seurana :eek:
kolmen viikon päästä olisi lääkärineuvola.. nyt vain odotellaan postista niskapoimun ultra-aikaa :heart:

heituska 9+5
 
Täällä ollaan taas halailtu pönttöä. Hitsi, pitäis vaan yrittää oksennella joka ilta, koska se on ainut asia joka oikeesti auttaa tähän pahaan oloon. Mä vaan niin inhoon oksentamista, ällöttää koko pönttö. Nyt on kurkku ihan kipeä kun olin juuri syöny kirpeää appelsiinia, hitsi toi oksentaminenki sattu. Pitäis varmaa jättää hedelmät vähemmälle illalla...

Jotenkin hassua et tää paha olo iskee vaan myöhään iltasin. Oikeestaan ihan hyvä niin en paljastu ;) Oon kyl viikonloppuna menossa kaverin luo bileisiin, ja ajattelin ehkä kertoo kaverille raskaudesta. Vois muuten vähän epäillä et mä joka en edes juonu mitään alan yhtäkkiä oksentelemaan :LOL: Muutenkin varmaan voin paljastua siinä vaiheessa kun sanon etten juo, eli ehkä ois vaan parasta kertoa. Mut mies ei millään haluais et mä kerron vielä, se ei ees pahemmin tykkää tästä kaverista...
 
Ainiin, unhohdin kysyä siitä ku mulla on koko päivä ollu alaselkä tosi kipeä. Pelkään et enteilee keskenmenoa.... Onks muilla ollu alaselkä kipeänä? Outoo vaan ku mul ei yleensä koskaan oo selkä kipee...
 
Magda mulla jomottelee välillä myös selkään. Ehkä enemmänkin silloin ihan alkuviikoilla,enää ei niinkään.
Mä luin tuolta vauvakuumepuolelta yhden äidin kirjoituksen joka oli käynyt juuri ultrassa. Hällä oli menkkakipuja ja selkäkipua ja lääkäri oli sanonut että ihan normaalia kun on taaksepäin kallistunut kohtu. Minullakin on ja se huojensi kyllä kovasti mieltäni!

Heituskalla hyviä neuvolakuulumisia :heart:
Mulle ei taas puhuttu tosta pissanäytteestä mitään :whistle: Oon siis menossa ma labraan verikokeisiin mutta pissanäytteestä ei maininnut!

Heidi ihana ultrakuva :heart:

Valkolilja kannattaa tutkia noita vakuutuksia sillä kaksosille se on vähän hankalampi saada ennen syntymää kun yhdelle!! :/ Kyseessä kun on ns. riskiraskaus ja monesti ennenaikasuutta ym. joten vakuutusyhtiöt on kattonut sen kyllä hyväkseen :kieh:
Meillä ei ole pojilla vakuutusta!

Thor
kyseli vaunuista?! Meillä on sellaset vähän käytettynä ostetut Bassoa-merkkiset hyökkäysvaunut! Ovat -03 mallia enkä edes tiedä onko ton merkkisiä enää olemassa ;) On ollu kyllä hyvät sikäli että on leveämmät kun nykyaikaiset vaunut eikä poikien tarvii olla vieläkään kun sillit suolassa :LOL: Uutenahan tuplat on aikasta tyyriitä joten mulle oli selvää että hankin käytetyt.

(.) Täällä ollaan kun isommankin jyrän alle jääneitä :/ Siis taasko mulle iskee joku tauti!!! :kieh: :eek: Illalla olikin jo kumman väsynyt olo ja pää vähän outo!
Muuten ei uutta...repäisykipuja on nykyään aika paljon sekä nuo rinnukset aikasta arkana :whistle:


Jennyli&Pikku-Sisu 10+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
Heippa!
Kerroin eilen akillisista pari tuntia kestaneista kovista vatsakivuistani. Yritin siirtaa ensi viikon NT-ultraa jo talle viikolle, mutta ei onnistunut, joten synnarilta sanottiin, etta voin menna paivystykseen katsomaan onko masuasukki kaikesta huolimatta kunnossa. Ja olihan se, kovasti oli kasvanut viime nakemalta ja liikkui vinhasti sydamen sykkiessa nopeaan tahtiin. Kivuille ei oikein loytynyt syyta, eli lieko ne sit jotain suolistojuttuja, niinkuin muutamat teista epaili. Sain lievan laakityksen vatsan ja kohdun raskaudenaikaisiin kipuihin, joita voi siis olla aika voimakkaitakin. Ajattelin, etta tasta voi olla teista jollekulle hyotya viela tulevina viikkoina/kuukausina, eli muistakaa, etta aina ei ole piru merrassa heti ns. keskenmeno-oireiden ilmaantuessa. Voikaa hyvin!

FinSki rv 11+1

Täällä on kanssa mahakipukokemus, hieman hurjempi vain...
:/

Näin kaikki alkoi....
Tunsin että tulee isompi hätä vessaan koska peräsuolta niin "painoi" ja vatsaa väänsi ilkeästi. ( tämä kaikki tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ) No mitään en saanut vessassa tulemaan ja tulin pois mennäkseni taas pian uudestaan. Tämä toistui n.4 krt. jolloin jo jäin vessaan. Kivut yltyivät TODELLA koviksi. Aloin oksentaa kivusta. Nyt supisti ja lujaa ja samalla kestokipu kohdun seutuvilla. ( kipu oli kokoajan vain alavatsalla ja peräsuolessa) Lähdimme sairaalaan mieheni kanssa. ( Lapsille oli onneksi heti hoitajat) Kipu yltyi matkalla vielä kovemmaksi ja nyt pystyin enään huutaa ja itkeä kun tuli kovempi supistus välillä. ( Näitä vertaisin jo Synnytyksen viimeisiin supistuksiin kun on jo ihan auki ja pian saa ponnistaa) Pian sain sairaalassa lääkettä piikillä takapuoleen joka ei auttanut mitään. n.10min. päästä tuotiin lisää toista lääkettä ja piikitettiin taas. Verenpaineet huiteli taivaissa mutta veriarvot oli ok!
Kyllä mua pelotti, keskenmenon alku oli varma ja halusin niin pitää pikkuiseni :'( Olinhan sen jo 2krt nähnyt ultrassakin elossa ja nytkö luopuisin sitten siitä? :'(
........sairaalassa, huusin välillä peräruisketta vaikka olen saanut asioitua vessassa joka päivä mutta kun peräsuolessa oli niiiiin kova paine. Eivät tuoneet, ei ole suositeltavaa kun on raskaana. No, tilanne ei parantunut ja minut vietiin keskussairaalaan ambulanssissa. Tilanne alkoi lanssissa hieman helpottaa kun kipulääke alkoi vaikuttaa. Laitettiin tippa. Sairaalassa otettiin verikokeita ja makailin sitten ja odottelin lääkärin saapumista joka taas odotteli verikokeitteni tuloksia koska ne piti nähdä ensin ennen mitään toimenpiteitä. Tässä odottelun lomassa tuli pissuhätä ja menin vessaan ja tiesin jo että kannattaa valmiiksi pissua kippoonkin näyte kun kumminkin sitä tarvitsevat. Pissu oli punaista :eek: :'( Tiesin että pian kohdunsuu aukeaa kokonaan ja pieni tulee ulos. Olo oli kuin hakatulla. Soitin hoitajan paikalle ja kerroin verisestä pissusta. Hän kävi testaamassa tikulla pisun mutta SIINÄ EI OLLUTKAAN verta????!? :eek: Kuulema pisu oli värjäytynyt punajuuresta jota olin syönyt 12h sitten. ( Ei kyllä koskaan ole tuommosta ollut vaikka kuinka olen punajuurta syönyt ) Silti tieto helpotti että se ei ollutkaan verta. Pian pääsin lääkärille ( kyllä pelotti ja tärisytti, km olin varma) joka katsoi kohdunsuun, se oli siisti, ei vuotoa. Huh! Paineli vatsaa joka oli vähän arka. Ultraus: VAUVA LIIKKUI JA SYDÄN LÖI, VASTASI VIIKKOJA!!! :'( :'( :'( =) :heart: :heart: :heart: Voi mikä helpotus, mutta olin niin yllättynyt. Olin varma että pieni ei enään elä. Kyllä itketti kovasti, olin niin onnellinen että pikkuiseni oli kovasti matkassa.
Tämä kaikki kipu ja muu johtui suolistoperäisestä vaivasta. Mut passitettiin kotiin ja sain kipulääkettä mukaan ja heti sai takaisin mennä jos kipu vielä yltyy. Näitä tapauksia tulee kuulema usein raskaana olevilla. Suoli kun toimii raskaana niin hitaasti ja jotenkin kuulema se mun suoli on voinut jäädä vähän "mutkalle" joka aiheutti tämän. Sain yöllä ulostettua joka helpotti. Vieläkin tulee kovia vatsanväänteitä jos pitää isommalle hädälle mennä mutta haen tänään laksatiiveja ja paneudun todella ruokavaliooni!!!
Sanottakoon vielä että minulla on aina ollut todella vilkas suoli. Elämässäni koskaan ei ole sen kanssa mitään ongelmia ollut. Koskaan en ole ollut "kovalla"tms. en edes kun olen noita lapsiani odottanut. Nyt jostain syystä vatsa on kovemmalla kuin mitä se normaalsiti on..

loppu hyvin kaikki hyvin. huh.
Ensiviikolla on np.

Mutta myös tämän tänne laitin vaikka kaikki mun tutut tästä jutusta mut tunnistaakin jos lukee tätä. Ei haittaa :D Mutta laitin sen että tiedätte että tällainen on kuulema yleistäkin lääkärin mukaan että se ei tarkoita välttis sitä pahinta...

Nyt pitää mennä jo laittamaan aamupuuroa.

Aamukaste huojentuneena 10+5
 
Mä sain kanssa jos jonkin näköstä purkkia ja purnukkaa neuvolasta mukaan,pitää vesinäytekkin ottaa ja viedä tutkittavaksi kun on oma kaivo....Ja sokerirasitukseen joudun minäkin,neuvolantäti meinasi että varmaan kohta jokainen äiti siihen joutuu,todella harva kuulemma enää sitä joutuu olemaan tekemättä. Jännittää se lääkäri jo kauhiasti mutta toisaalta ootan ihan innoissani jos niitä sydänääniä koitettais edes kuunnella.. :p

9+3 :heart:
 
Muuten tuosta sokerirasituksesta. Mun ei tarvi siihen mennä. Ei ole suvussa diapetesta eikä mulla ylipainoa. Edelliset raskaudet on sujunut hyvin ja vauvat olleet keskikokoisia. Ikää nyt 26. Eikä ole tarvinnut mennä noista kahdesta edellisestäkään. Mutta onko toi käytäntö sit paikkakuntakohtainen. Sen tiedän että ensarit joutuu siihen nykyään jos ikä oli sen öö..mikä se nyt oli 23v.?
 
Onpas sulla aamukastetta ollut kanssa kokemus!! :eek: :hug: Onneksi pienellä kuitenkin kaikki hyvin :heart:

Mulla on ollu tänään kyllä ihan hirvee olo :/ Oksettanutkin enemmän kun yleensä :x Ja erittäin nuutunut olo muutenkin |O
Eilisen jäljiltä kummittelee ikäviä ajatuksia...onko Sisu vielä hengissä vai ei?! :ashamed: Onneksi ensiviikolla on np-ultra! Ja toivon enemmän kuin koskaan kaiken olevan kunnossa :heart:


 
aamukastetta oletpas joutunut kokemaan kovia :hug:
hannanmamma03 mihin toi vesinäyte perustuu, siis epäilläänkö "omakaivosia" esim. veden likaisuudesta tai erilaisesta pöpökannasta?

meiän neuvolassa on tosiaan tuo käytäntö muuttunut, että saa antaa jos minkälaista näytettä, unohdin mainita että sain vielä näyteputkilon toistakin pissanäytettä varten. siitä tutkitaan "piileviä" pissatulehduksia, joita voi olla useammin raskaanaollessa. onko kellään muilla neuvolassa näin? kivahan se on, että kaikki tutkitaan. jos vaikka sitten tulee outoja oireita, ni saa ainakin vetää yli testatut jutut..
meinaa vaan hävettää pienellä paikkakunnalla, kun labra on muutaman kerran viikossa ja siellä on vähintään puolen kunnan väki kyttäilemässä kun kiikutat valtavaa laukullista näyttteitä :LOL: saadaanpahan taas vähän juoruiltavaa =)
labrakin on muuttunut niin, että näytteenotto huoneessa on samaan aikaan kaksi potilasta, saa sitten mumista että tässä olisi nämä mun klamydia ja pissatulehusnäytteet :LOL:

oijoi, saisi mennä varmaan vaipanvaihto hommiin ja lähteä sitten nukuttamaan poikaa ulos vaunuihin.. hyviä päivänjatkoja :heart:

heituska 9+6
 
aamukastetta : olipa todella hurja kokemus :eek:

Itsellkin on nyt ollut maha kovalla, ja kiputuntemuksia aika ajoin..kyllähän ne säikäyttää.

Mua pelottaa kun ei oo enää pahoinvointia tms.. Ainoot oireet on väsy, tissien kasvaminen ja mahan pyöristyminen. Pelottaa todella paljon ensiviikon ultra!

Tällä on noista oudoista unista ollut puhetta, niitä nähdään täälläkin, joka yö! Viimeyönä oon ollut poikien ja miehen kanssa mökkiryöstelyreissulla :D :LOL:

Ja sokerirasituksesta : kaveri sanoi että ainakin täällä meidän neuvolassa se on tullut uutena pakolisena juttuna, ilmeisesti just yli 25 vuotiaille, eli edessä mullakin, vaikka ei mitään altistavia tekijöitä löydykkään.

Jep, eipä tänne muuta kuulu..

Heinis ja kirppu, 9+4
 
Täällä käyty ekassa neuvolassa ja saatu ajat ultraan ja nla-lääkärille, vielä olisi odottelua 3 viikkoa, ennenkuin pääsen ultraan. Labrassakin jo kävin, joten nekin on nyt ohi.

Kuvotus jatkuu, ja ruokahaluttomuus. Mul on tosin terveelliset himot, kun himoitsen ruisleipää, päällä salaattia, juustoa ja kurkkua :p

Nyt nuo 3 viikoa tuntuu ikuisuudelta, mutta eiköhän se siitä...

Kuiskaten 9+3
 
Heips, ilmoittaudunpa minäkin.

Ei olisi pitänyt kehua sillä pahoinvoinnin kaikkoamisella. Ei se helpottanut kuin pariksi päiväksi. Nyt on taas ihan järkkyä. Kohta loppuu voimat käydä töissä.

Mutta hyviäkin uutisia on eiliseltä. Eli np-ultrassa kaikki hyvin ja rakenteetkin näkyi jo oikein mainiosti. Pojalta näytti, mutta tässä vaihessa se on aika arvailua. Alakautta tehtiin ultra, kun näkyy niin paljon paremmin (ja itsekin kyllä eron tosi hyvin huomasin, kun ultrasi lopuksi myös vatsanpäältä). Eilen oli siis superhyvät fiilikset. Mutta johon tänään alkoi taas vuotamaan. Tuli sellainen olo, että tämä ei voi olla enää tottakaan. Toivottavasti kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja kohdunsuu vaan olisi ultrasta suuttunut tai jotain. Eilen tuli kerrottua lapsillekin, joten senkin takia tämän aamun tuhrut tuntui aiempia pahemmilta. Olisi kamalaa sanoa, ettei vauvaa tulekaan, kun toiset ovat hyppineet riemusta kattoon ja kuuluttanut uutisen koko maailmalle.

Nyt äkkiä hetkeksi lepäämään, kun on tilaisuus.

Emmama rv 12+6 tai 12+0
 
Zera Enpäs oo ajatellutkaan, että kantoliinat pitää ite solmia :eek: :LOL: Tyhmä minä. Ehkä munkin pitää luottaa johonkin muuhun, kuin oma tekemään :D

Liina Tuosta kantoliinasta oon kuullu hyvää ja se myös näyttää hyvältä :) Hinta tosin on aika korkea, mutta haaveilen, että jos löytäisin sen käytettynä. :) Vakuutus aiotaan ehdottomasti hankkia ja mieluiten sellainen, että se on käytössä heti syntymästä :)

olivia ootpas kurjaa painajaista nähny :eek:

Ihania neuvola kuulumisia Jennyli =) Ja eiköhän siellä masusa oo kaikki aivan niinkuin pitääkin :hug:

Valkolilja Ihana masun alku sulla :heart: Samoissa päivissä mennään eikä mulla vielä tuollaista ole :D

Finski ja Heidi Ihana kuulla, että kaikki oli hyvin :hug:

Aamukaste ei vitsi mikä tarina. onneks loppu hyvin kaikki hyvin! :heart:

Emmama Eiköhän siellä kaikki ole hyvin, ehkä se kohdunsuu tykkäs kyttyrää, kun sitä vähän sörkittiin :)

Tänne ei ihmeempiä... Edelleen oireettomuus jatkuu.
 

Yhteistyössä