*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

hömpänpömppä
Eipäs mulla kummempia oikeestaan ole, kunhan tulin kirjoittelemaan.. Huomenna poksuu rv 11 :D
Sukupuolta aion kysyä, kuten aiemminki oon. Periaatteessa ihan sama kumpi tulee, molempia löytyy yks kappale :heart: Tosin salaa toivon tyttöä että pääsis ostaan niitä ihania rinsessa hömpötyksiä :D
Oireet melkein kadoksissa. Rinnat arat ja jatkuva nälkä mut inhottavat oireet kadonnu ;)

pömppä ja pömppis rv 10+6
 
Iltoja! :)

Täällä taas paha olo helpottunut...? muutama päivä mennyt ihan hyvin mutta väsymys on aivan järkky! :eek: Ja nälkä on aikamoinen kokoajan :ashamed: Onneksi neuvolan mukaan ei ollut tullut kuin 900g vasta, kun kuopuksen kanssa oli nälän takia jo tullut tässä vaiheessa 3kg :p

Tänään kerrottiin mun äidille. Eipä tuo järkyttynyt :D :heart: Minä olen kuitenkin 4 lapsen perheestä ja äitini 8lapsen perheestä, joten kai se hänelle on ihan normaalia. Toivoi vain että jaksan kaikkien lasten kanssa sen vauva ajan. :)

Heinämassulle jaksamisia anopin kanssa. Täällä myös uusioperhe ja armas anoppi ei pidä kenestäkään muusta kuin miehen ensimmäisestä lapsesta. On myös ilmoittanut tämän minun lapsilleni sekä miehelleni ja minulle. Lopulta jatkuva puuttuminen ym minun sekä lasteni haukkuminen johti siihen että viime vkl:na vietin vuosipäivää siitä kun viimeksi tapasin anoppini ;) Meidän tapauksessa anoppi on sellainen ihminen, ettei tee yhtään pahaa vaikkei meidän kuopusta tapaakaan. Hän on niin paha suustaan ym, ettei hänellä ole mitään annettavaa tuolle pienelle ihmiselle. En ole normaalisti näin kylmä ketään kohtaan, mutta rajansa kaikella mitä on tehnyt ja sanonut. Minun lapsillani on arvonsa sekä myös minulla.

sukupuoli otetaan selville. Olen ihminen joka ei pysty elämään edes 40viikkoa epätiedossa kuka masussa asustaa! :ashamed: :LOL: Tulisin hulluksi jos en tietäisi kumpi hän on :D

Chira ja pikkutyyppi rv8+6
 
Mullakin poksuu huomenna huikeat 8 :D

Sukupuolesta: Mies haluaisi ehdottomasti tietää, mä en oikeen tiiä. Yllätys vois olla kiva kun esikoisesta on kyse... Mies on ihan varma et tulee poika, mä taas toivon tyttöä ;) Eli jompi kumpi on joka tapuksessa oikeassa! Mut oishan se poikakin kiva kun on niin paljon tyttöjä sukulaisilla.

Paha olo ei oo pahemmin iskeny viel tänä iltana, mut johtuu varmaa isosta ravintola-ateriasta jonka söin juuri. Eli nälkä iltaisin yleensä aiheuttaa sen pahan olon, mut ei kuitenkaan ikinä jaksaa mitään tuhdimpaa alkaa tekemään.
 
Heippa kaikki!
Nyt olis tarvetta teidan kokemuksille vatsakivuista. Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa alkoi akillisesti kova vatsakipu. Se oli lahinna polttavaa kipuilua ja ei varsinaisesti alavatsassa, vaan ihan koko vatsa oli kuin tulessa. En voinut olla pystyssa ja makuullakin teki mieli itkea. Pahinta vaihetta kesti pari kolme tuntia, jonka jalkeen se laantui hieman ja tuntui enemman alavatsalla. Nukkumiset jai vahiin, kun olin vakaasti sita mielta, etta se oli alkava keskenmeno. Nyt tahan iltaan mennessa ei verenvuotoa ole kuitenkaan ollut yhtaan, mutta taas tanaan illalla vatsassa on outoja kiputuntemuksia (ei yhta pahoja kuin eilen). Voiko tuo kipu mielestanne olla normaalia? Yritan siirtaa NT ultran reilun viikon paasta jo talle tulevalle viikolla, jotta saisin mielenrauhan vahan aiemmin. Nyt siis rv11+0 ja varhaisultrassa rv 8 nakyi yksi alkio oikeassa paikassa ja sydamensykekin kuului, esikoinen kyseessa. Onko kohtalotovereita, esim aiempien raskauksien kokemuksien perusteella?
 
hui kun on aika mennynnä nopeesti :) pahat olot on taas pariksi päiväksi laantunut *kopkop* :$ kunhan ei vaan nyt sit ainakaan tänään töissä taas alkais..
lauantaina oli hermot vähän tiukalla ku kesken työmatkan lähti pyörästä ketjut ja enhän MINÄ osaa niitä takasin laittaa, onneks mein työkalunpojat oli niin ihania et laitto :D


 
Huomenta :wave:

Tänään siis ensimmäinen neuvola klo. 11 =) Kyllä mua vähän taitaa jänskättää kun masun pohjassa lepattelee perhosia ;) Ja sit v.paineetkin on korkeemmat kun jännittää!
Mutta kovasti odotan josko kuunneltais sydänääniä jo :heart:

Meillä on tällävookolla hirmu kiirettä töissä ja oon varmasti ihan puhki! Viikonloppukin on töitä :/ No täytyy yrittää tsempata!!


 
hömpänpömppä
Finski: Olin kysymäs samaa ku Jennyli. Minulla on ollu monena päivänä vatsa tosi kipee, ja eilen kyllä sain juostakin vessassa kokoajan.
Ollu monta päivää vatsa kovalla, niin nyt ne "padot" sit vissiin räjähti :LOL:
Mut tosiaan mullaki ollu kovia vatsakipuja, mut ei alavatsalla vain. Eikä mitään vuotoja joten olen laittanut suolistoperäisiksi.

niin ja poks :D

pömppä ja pömppis rv 11 :flower:
 
Kiitos teille ihanille ymmärtäväisille ihmisille!!Meillä on nyt tämä "oikea" lapsenlapsi ollut mummolassa jo lauantaista lähtien, mies meni hakemaan eilen kotiin niin anoppi EI ANTANUT! Kuulemma vasta tänään töiden jälkeen saa mies mennä hakemaan |O Ihan selkeetä pään aukomista mulle, kun tossa toissa viikolla totesin että on epäreilua toista kohtaan että toinen pääsee kerran viikossa mummolaan ja toinen ei. Yleensä on päivän ajan siellä ollut, nyt siis kolmatta päivää jo |O hermo menee, ja mies ei ymmärrä. Eikä tasan puolusta mua, vaikka asiasta sanoinkin. Siellä on uhkavaatimuksia aseteltu että jos en päästä lasta sinne niin mulla ei oo enää asiaa niille. No ei paljon haittaa :kieh: mielummin en näkis enää ikinä!!

Arvatkaa tuleeko uni hyvin yöllä silmään vessareissujen jälkeen, kun näitä alkaa miettimään! Näinpä yhtenä yönä jopa unen että koko miehen suku oli meillä mua sättimässä ym...Ja nyt anoppi ei ollu selkeesti luvannut ottaa kumpaakin lasta np ultran ajaksi |O eli omaa poikaansa ei ilmeisesti haluu päästää ultraan mukaan..JEP JEP.
 
Huomenet kaikille! Täällä tasainen ällötys-olo heti aamusta muistuttelee pikkuisen olemassaolosta, ja rinnat aristelelee yhä. Mikään ei edelleenkään oikein maistuisi, ja olen nyt koittanut jättää fantan juonnin vähemmälle :whistle:

Kuiskaten 9+2

P.S. Huomenna eka neuvolakäynti
 
huomenia!

piti tulla ilmoittamaan että pahoinvointi löysi tiensä meillekkin :$ vajaan viikon ollu hieman ällö olo mut eilen ja tänään oksettaa ihan koko ajan.. toisaalta kiva niin ei pääse raskaus unohtumaan muttei tää nyt niin kivaa kuiteskaan ole..

hyvät päivänjatkot kaikille pömppiksille B)

tupuna ja tapero 9+3 :heart:
 
valkolilja Hui mikä uni! :eek: Noi painajaiset on kyllä kauheita :/ Mullakin oli yks luokkakaveri joka tuota kantoliinaa käytti ja se kyl näytti tosi kätevältä :)

Heinis Viettäkäähän oikein ihana ja rakkauden täyteinen lemmenloma B) :heart: Kurjia noi ikävät anopit. Eikö ne oikeasti osaa ajatella omaa nenää pitemmälle. Todella törkeää käytöstä :kieh:

Chira Eikä!! Ja sullakin noin idiootti anoppi, onpa kurjaa :/ Onneks osaat pitää itses ja lasten puolia etkä alistu moiseen sontaan. Hienoa! Saanko muuten vielä linkin sinne kerhoon, salasana nyt on, mut en tiedä miten kerhoon pääsee kirjautumaan :D

Jennylille Tsemppiä ekaan neuvolaan. :)

Itsekin varasin juuri neuvolaan ajan, se olis sitten ensiviikon maanantaina :) Mitenköhän sitä jaksaa viikon odotella ;) Mun olis mahollisuus päästä johonkin ylimääräseen ultraan, mut se piti tehä ennen 11+ jotain viikkoja, joten saa nähä kerkeänkö saada aikaa sinne. Eipäs tuo haittais, vaikka en ehtisi, sillä toukokuun ekalla viikolla on joka tapauksessa ultra :)
 
Tervetuloa joukkoon dostojevski!

Alisa84: Mua tosiaan hermostuttaa sitten taas nää oireet :) Kyllä sulla varmasti on kaikki ihan hyvin, vaikka oireita ei olekaan. Huomaan että työstressi saa mulla oireita aikaan. Eilen illalla alkoi alavatsa/monkkumaiset kivut...ja tänään jatkuu...ja varmasti johtuu tästä työstä.
Pitää vaan kovasti yrittää olla stressaamatta....se onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Liina: Kyseli sukupuolesta. Ihan aluksi ajattelin, että en halua tietää. Mutta koska olen tuntenut todella vahvasti odottavani nyt tyttöä, niin haluan varmistuksen siihen....nimittäin tytölle on jo nimikin ja katselen automaattisesti vain tyttöjen vaatteita :)
Menen lapsivesipuntioon, niin siitähän sen saa varmaksi tietää. Aikaisimmista raskauksista olen kysynyt sukupuolen rakenneultrassa...ja omat tuntemukset ovat silloinkin menneet nappiin niin kuin lääkärinkin mielipide.

Joku kyseli vaunujen hankinnoista. Mäkin olen niitä katsellut...lähinnä nyt kartoittanut käytettyjen ja uusien hintoja.

Kova väsymys mullakin on ollut koko raskauden ajan...ehkä ihan vähäsen on helpottunut.
Dopplerin olen hankkinut, mutta en ole löytänyt vielä sydänääniä.

Mulla on np-uä perjantaina ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Saisi noita uä olla vähän useammin :)

Zera 11+4
 
Ai niin Alisa84:
Kyselit tuosta kantoliinasta. Ehdottomasti aion hannkia jonkun moisen. Ihana ajatella että lapsi saa olla pajon lähellä. Nyt ajattelen ykkösenä Kanga -kantoliinaa, koska se on ilmeseti "helpompi" käyttää. Olen todella huono solmujen kanssa, joten se että mun pitäis luottaa omiin solmuihin on ajatuksena hirvittävä. Tuossa Kangassa on kuuleman mukaan helpompi systeemi.
 
Aurinkoista alkanutta viikkoa, masut!

dostojevski tervetuloa mukaan odottelemaan ja onnea plussasta! :flower:

Liina, me halutaan ehdottomasti tietää sukupuoli ja kovasti tyttöä toivon. Esikoinen on poika ja meidän lapsiluku on tässä, niin olisihan se kiva kumpikin sukupuoli olla. Mutta tietysti terve lapsi on tärkeintä ja poika ihan yhtä tervetullut. Olisi ainakin seuraa viikareista toisilleen, eikä pahemmin tarvitsisi tehdä vaatehankintoja näin alkuun. =)

Valkolilja, se doppler ruli sitten perjantain postissa meille kuitenkin! :D Oltiin viikonloppu reissussa, joten ehdin vaan nopeasti perjantaina kuunnella ja eilen illalla kun tultiin kotiin. En saanut mitään kuuluviin, vaikka sinnikkäästi yritin, enkä edes ehtinyt hermostua. Mutta äsken yritin uudestaan, niin miltein heti löytyi! :wave: Siis niin ihanaa kuulla ne äänet... :heart: Oma syke ja napanuorakohina kuuluu kyllä tosi hyvin, mutta se pikkuisen "hevosenlaukka" oli mulla ainakin aika paljon hiljaisempi.

Vaunuista kyseltiin, mehän ostettiin viime marraskuussa ihan uudet Emmaljungat esikollemme, mutta nyt pitää luopua niistä ja ostaa sisarusrattaat, että päästään kuskaamaan kumpaakin. Olen kallistunut niihin tuplaleveisiin perinteisiin kuitenkin, kun niitä "päällekkäisiä" on kritisoitu toiselle epäedullisemmaksi. On maisemat vähän heikot siellä takana/alla... :| Mites Jennyli, millaiset kiesit teillä pojilla on/oli? Ja mites meidän kaksosten odottajat meinaa, millaiset hankitaan?

Mitäs muuta piti kommentoida? Puolet unohtuu, kun on näin pitkä väli kirjoittamisessa...

Oma olo on ihan hyvä, liitoskivut ovat täällä jo ja muutkin kivat alapään jomotukset, supistuksenkin olen yhden bongannut. olen aika ylpeä itsestäni, kun kotivaa'an mukaan olisi vasta se 1 kg tullut, mikä oikeastaan "pitääkin" tulla tähän alkuun. Lihoin niin järkyttävästi viimeksi, että nyt ei tosiaan olisi varaa. :ashamed: :$

Tuttu odottaja ei ollut saanut vakuutusta vauvalleen, kun oli ollut niin paljon ylipainoa hänellä, toivottavasti oma vakuutusyhtiöni ei tee samaa temppua. Kannattaa muuten olla hyvissä ajoin sen vauva vakuutuksen kanssa vertailemassa hintoja ja etuja, sehän pitää hakea jo 3 kk ennen laskettua aikaa, jos haluaa sen kattavimman vaihtoehdon, joka on voimassa heti syntymähetkestä. Ehdottomasti suosittelen, jos käy hullusti, esim. pikkuinen syntyy keskosena, vakuutus korvaa ne mielettömän kalliit sairaalassaolot ainakin jossain määrin. Se myös korvaa monia muita sairauksia ja niiden hotoja, joita ei normaalissa vakuutuksessa enää lapsen synnyttyä korvata.

Jaahans, pitänee lopetella romaania, voikaahan hyvin ja tuokaa oikein mukavia neuvola ja ultra kuulumisia tänne luettavaksi!

Rv 12+3

p.s Myräkkä, en vielä siirtänyt suo listalta pois, ilmoittelethan kun saat tietää paremmin. Täällä kaikki peukut pystyssä, että siirryt ainoastaan joulukuun odottajiin!
:wave:
 
Mä tein itelleni tommossen hienon laskurin tuolla meilletuleevauva:n sivuilla mutta arvatkaa osaanko mä sitä tänne laittaa :LOL: En...Huomenna lääkäri neuvola ja ekaan ultraankin pitäis aikaa varailla :p Kauhee nälkä TAAS ja aamulla puuroakin söin että pitäis nälkää vähän paremmin....toive ajattelua.. ;)

Rv 9+2 :heart:
 
Alisa84 ja muut kantoliinoista innostuneet Mä hankin Hug-a-Bub -kantoliinan esikoiselle ja se oli nii hyvä, että säilytin sen vastaisuuden varalle. Sitä oli mun mielestä helppo ja nopea käyttää. Hinta vaan oli aika korkea, mutta ostin omani huuto.netistä käytettynä.

Aiotteko kaikki hankkia tulevalle vauvalle vakuutuksen? Meillä ei esikoisella ollut ja nyt oon kahden vaiheilla. Te joilla on jo aiemmin ollut sellainen, ootteko kokenut sen tarpeelliseksi?

Mäkin oon nähnyt viime aikoina tosi levottomia ja outoja unia. Miksköhän sellaisa tulee raskaana ollessa?

Zera Mulla oli esikoisesta tosi vahva poikatunne koko ajan ja poika meille tosiaan tulikin. Nyt ei mitään tuntemuksia, mutta raskaus on eronnut tosi paljon (tähän mennessä)edellisestä, että josko se nyt olisi tyttö. Saa nähdä mitä sit joskus rakenneultrassa vastaan tulee :whistle:
Mulla on kanssa ultra perjantaina! Eikä millään malttas odottaa sinne asti!

Liina 10+6
 
hömpänpömppä
Tulenpa heti kommentoimaan tuota vakuutusasiaa. Me on molemmille hommatta vakuutus jo odotusaikana, ajatellen sitä et jos vauvalla onki syntyessään joku vamma tms. niin ne ei voi sitä enää sulkea pois ku vakuutusta hakee. Ja se on voimassa heti syntyessä, et jos synnytyksessä tapahtuu jotain.
 
Meillä oli esikoisella se vakuutus Tapiolasta ja aiotaan ottaa uudelle tulokkaallekin ekaksi vuodeksi. Vakuutus oli siis jo syntymästä asti eli jos jotain häikkää ilmenee niin on sitten valmiina se vakuutus.

Meillä on kanssa tuo Hug-a-Bub kantoliina ja oli ihan huippu käytössä. En mäkään mikään liinaekspertti ole, mutta oli tosi helppo käyttää. Esikoisella oli käytössä vasta joskus muutaman kuukauden iässä, mut nyt aion käyttää jo alusta saakka.

Täällä on kanssa yksi joka on nähnyt samaa kauheaa painajaista monena yönä. Unessa oon suihkussa ja yhtäkkiä tulee tunne, että jotain tulee ulos. Otan kädellä vastaan ja siellä on sitten meidän vauva pussissaan ja siinä tuntuu jopa syke. Yritän epätoivoisesti tunkea sitä takas sisään, mutta ei se mee, syke vaan laantuu.. Ihan kamala uni ja oon nähnyt jo monena, monena yönä..

 
Helou!!

Tuun kirjoittelemaan illalla lisää...nyt vaan tartti tulla kertoon neuvolakuulumiset :wave:
Pissa puhdas
Painoo +300g (tullu lisää lähtöpainoon )
Hb 130
V.paine 130/76

Mä oon sellanen jänittäjä tyyppi että tiesin paineiden olevan normaalia korkeammat :whistle: Mutta ei mitään hätää vielä!!
2 ultraa saa nyt ilmaiseksi ja nt-ultra mulla on 30.4 eli ensiviikon torstaina rv 12 =)
Neuvolalääkäri ja seuraava neuvola kuukauden päästä!
Kyselin tosta neuvolakäytännöstä ja täällä se pelaa ainakin samaan tapaan kuin ennenkin eli kerran kuussa näin alkuun.
Ja juup, sokerirasitukseen joudun sitten minäkin :x Siihenkin on tullu kans muutoksia ja yks kriteeri on että jos on yli 25v. niin se edellyttää jo tuon testin :eek: Lisäksi mun äidillä on sokerilääkitys joten siinä toinen syy!!

Sydänääniä kuunneltiin vaikka terkka sanoi kyllä heti että ne ei välttämättä vielä kuulu...ja eihän ne kuulunut :/ Nyt oon sitten ollu jotenki ihan masis koko päivän vaikka tiedän ettei mitään hätää välttämättä ookkaan :ashamed:
Onneksi tuo nt-ultra on ensiviikolla!!
 
Heippa kaikille!

Tulin taas välillä kirjoitteleen kuulumisia. Ensin :hug: kaikille menetyksen kohdanneille.

Sitten omaan napaan: Täällä menossa rv10+4 ja pahoinvointi ei suinkaan oo helpottanu vaan lisääntynyt! :x Miten voi olla mahollista että näillä viikoilla vielä lisääntyy, sais loppua jo. Joka aamu joudun oksentaan heti herättyäni ja sit iltaa kohti tulee aivan järkky olo ja oksennan kaikki päivän ruoat pois. Kiva. Jouduin tänään oleen saikullakin tän takia. :ashamed:

Voi että mä odotan sitä np ultraa joka ois 5.5. Mies tulee mukaan ja saa kans nähdä ekan kerran pikkusen monitorista ja kuunnella sykkeen :heart: Mä sain sen kokee jo muutama viikko sitten ja oli aivan uskomaton fiilis kun kuuli oman vauvan sydämen lyönnit :heart:

Välillä tulee sellanen oli että apua onks siellä mun mahassa mitään eikä tajuu ees koko hommaa ja välillä tulee aivan uskomaton fiilis kun ajattelee että mun sisällä oikeesti kasvaa jotain, pieni ihminen, meidän vauva ja musta tulee äiti. On tää vaan niin ihmeellistä. Vielä kun pahaolo helpottas niin kaikki ois paremmin kun hyvin...

Jostain tarvis saada myös voimia ja motivaatio tehä kouluhommia, jotta tosiaan valmistuisin ens kuussa. Ei millään jaksais tehä niit mut pakko mikä pakko. Välillä laatta lentää ja sit taas koneelle..

Mulla on myöskin yöheräily ja yösyöminen riistäytyny ihan käsistä! Herään noin 1-4 kertaa yössä kauheeseen pissahätään ja nälkään ja olin yhtenäkin yönä syöny melkein litran (!) jogurttia |O Miltäköhän mä mahdan marraskuussa näyttää...aika pallolta luulisin.... :LOL:
 
Pikaisesti lukemassa kuulumisianne. :wave:

thor, epäreilua! Meille tänne maalle sen tulo kestää varmaan vielä pienen ikuisuuden. Ei sinänsä, että täältä pötsistä varmaan muuta kuuluisikaan kuin suolen kurlutusta. :p

Täällä tänään koko päivän ollut jos jonkinmoista masutuntemusta. Välillä vetänyt ihan kaksinkerroin. Työhousuista lensi nappi oikein sinkoamalla, kun tuttu turvotus tuli päivän aikana kehiin. No, onneksi sen ei enää ole väliä, kun töissä kaikki asian tietää. Ei jäänyt paljoa sijaa epäilyksille mun työpisteen vaihdon takia...

Tässä iloksenne äsken napattu kuva rantapallosta. :LOL:


Ihanaa viikonalkua kaikille! :heart:

 
Heippa!
Kerroin eilen akillisista pari tuntia kestaneista kovista vatsakivuistani. Yritin siirtaa ensi viikon NT-ultraa jo talle viikolle, mutta ei onnistunut, joten synnarilta sanottiin, etta voin menna paivystykseen katsomaan onko masuasukki kaikesta huolimatta kunnossa. Ja olihan se, kovasti oli kasvanut viime nakemalta ja liikkui vinhasti sydamen sykkiessa nopeaan tahtiin. Kivuille ei oikein loytynyt syyta, eli lieko ne sit jotain suolistojuttuja, niinkuin muutamat teista epaili. Sain lievan laakityksen vatsan ja kohdun raskaudenaikaisiin kipuihin, joita voi siis olla aika voimakkaitakin. Ajattelin, etta tasta voi olla teista jollekulle hyotya viela tulevina viikkoina/kuukausina, eli muistakaa, etta aina ei ole piru merrassa heti ns. keskenmeno-oireiden ilmaantuessa. Voikaa hyvin!

FinSki rv 11+1
 

Yhteistyössä