*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
Täällä lähti eilen tulemaan jonkin aikaa seksin jälkeen oranssin keltaista, limaista valkovuotoa..Että olisko ollu verta seassa? Kyllä säikäytti!!Alaselkälipujakin on ollut, ja mahaankin tuikkailee aika ajoin :| mikään tulehdus tuskin on, kun ei kutita, kirvele eikä haise..

Tossa vuodossa oli sellaista paksumpaakin lima"nyöriä" seassa :x anteeksi kuvailut..Heti ekana tuli mieleen, että nyt irtos limatulppa ja että tää menee kesken.

Saas nähdä nyt miten tässä käy :'(
Nyt et murehdi :hug: Täysin normaalilta kuulostaa. Emättimen limakalvot on raskaana tosi herkät eikä sinne paljoa tarvi että tulee värjäytynyttä valkovuotoa. Myös noista "nyöristä" on ollut täällä keskustelua ja sekin on täysin normaalia. Itselläni tulee niitä päivittäin.
Kaikki on hyvin ihan varmasti. Mahan tuikkiminen ja alaselkäkivutkin on normaaleja tässä vaiheessa. :hug: =)
 
kiitos aamukastetta :heart: Ehkä mä todella turhaan vaan panikoin..Ahdistaa vaan niin pirusti!!Ja tiistaihin ja ultraan on vielä kaks päivää ja muutama tunti päälle :kieh:

Pelottelee ja pyörii vaan mielessä se keskeytynyt keskenmeno..Tosi vaikee vaan ottaa rauhallisesti :/
 
Mitä on seksi?! :whistle: :saint: ;)
Meillä ei oo ollu sitä viikkoihin :ashamed: Mut ei oo kyllä tehny mielikään :/
Voi, toivottavasti ei nyt sentään 9kk olla lakossa!!!

Mulla on ollu masu nyt aika rauhallinen ja repäisykipujakin tulee aika harvakseltaan MUTTA noita v-mäisiä pistoja tulee tämän tästä tonne kohdunsuulle ja eilenkin oikeen kivulias :eek: Alkanut häiritseen toden teolla ja kysyn kyllä ultrassa mitä ne oikeen on!!

Heinämassu relax :hug: ;) Kyllä kaikki on ihan hyvin :heart: Ja tota limaa tulee välillä multakin!!
 
magda Kiitos osaanotosta. Höh, ei ne kaverit aina ajattele mitä suustaan päästävät. Uskon kuitenkin, että ovat onnellisia teidän puolesta, kunhan vain kerrot :)

Tupuna Onpas kurjaa, että miehesi viettää laatuaikaa pullon eikä sinun kanssa :( Mutta eiköhän hän jossain vaiheessa ymmärrä, että aika sun kans on paaljon parempaa :hug:

Jennyli Mää oon kans tehny saman päätöksen, etten dopleria hanki, ei sitä kauaa enää kerkeis käyttää ;)

niina Täällä esiintyy ajoittain menkkasärkyä, mutta aika lievää sellaista.

TB ja heituska Kiitos osaanotosta.

Heinis Kiva kuulla, että muitakin nuoren näköisiä. Mulla sama, paperit kysytään joka paikassa, vaikka täytän kohta 25v. Viimeks reissussa kysyttiin, että ollaanko mun kaverin kans kirjoitusten jälkeisellä tuuletus reissulla :LOL:


Onni Kiitos. Sinullakin jo suht iäkäs mummo. Meillä mummo olisi täyttänyt tänä vuonna 102, joten hyvä ikä hänelläkin. Hänkin asui kotonaan siihen asti, että joutui sairaalaan eli 3 viikkoa ennen kuolemaansa :'( On nämä vain niin kurjia asioita... Joita ei toivoisi koskaan kohtaavan. Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinullekin tilanteen kanssa :hug:

Emmama kiitos.

Päksy Kiloista kyselit, mulla on tippunu 1kg pois (paino nyt 51kg), mut saa nähä mitkä lukemat neuvolan vaaka maanantaina antaa :D

Alisa ja Kirppu 10+3 (huomenna eka neuvola, jeeee!) :D

**Muoks. Saisko sen linkin sinne kerhon puolelle, vai onko se menny multa ihan ohi? :D Kiitos!
 
Täällä muuten kans yksi nuorekas mamma :wave: Vaikka mittariin tulee tänävuonna 30 vee niin vieläkin joudun papereita välillä vilauttamaan :whistle:
Mä oon tästä joskus oikeestaan jopa kärsiny mutta ehkäpä se jossain vaiheessa tuntuu jopa mukavalta...tässä vuosien kertyessä ;)
Vanhukset ei voi ymmärtää ollenkaan että mulla on jo lapsia...pitävat mua jonain 16 kesäisenä :LOL: Ja ihmettelevät miten lapsella voi olla lapsia!
Ja yleensä vieraat muutenki veikkaa sen 5-10-vuotta mun iästä pois.

Alisalla onkin ollut jo tosi hyvän ikäinen mummu!! Vaikka oli ikää minkä verran hyvänsä niin aina se on yhtä kurjaa :hug:
Mut ihana tilanne hälläkin että oikeestaan loppuun asti on saanut olla omassa kodissa!
Ja onnee huomiseen neuvolaan :heart:
 
pakko kanssa vielä kirjoittaa sulle Heinämassu,et älä nyt huoli,sitä limaa kuuluukin tulla ja niin kuin joku jo kirjoittikin niin kohdun limakalvot ovat nyt aika herkät. Kyllä kaikki on hyvin! :hug:

Jennyli: Kiva kuulla et käytät jo äitiyshousuja =) Etten oo ainoo!

Nyt ruuan pariin ja neidin kanssa pihalle!
 
Jennyli, kerro mullekin sitten, mikä on vastaus niihin kohdunsuun tuikkasuihin. Täällähän niitä myös löytyy. :wave:

Heinämassulle rauhallista mieltä. :hug: Ei kuulosta yhtään huolestuttavilta nuo kuvailusi, eiköhän ole ihan normaalia. :)

niina ja Jennyli, täällä on myös ollut käytössä äitiyshousut jo pari viikkoa. :whistle: Löysimmät omat housut menee vielä nipinnapin, mutta työhousuista olen joutunut jo jättämään napin auki ja farkut siis tosiaan räjähti mun päälleni viime viikolla... :whistle: Mies sanoi eilen saunassa, että tää pötsi on kasvanut taas ihan kamalasti. Ihanaa! :heart:

Mulla on ihan nyt viime päivinä alkanut valkovuoto runsastumaan. Välillä oikein lorahtaa pöksyyn, että pitää ihan käydä vessassa tarkastamassa, että mitäs sieltä lirahti. Lisäksi käytän normaalisti mustia pikkupöksyjä, joten niistä tän vuodon lisääntymisen joutuu aika herkästi toteamaan. :ashamed:

Jee, tän päivän puuhommat hoidettu. Nyt imuroimaan ja sitten kauppaan ostamaan jotain ihanaa grillattavaa. :D
Hetkinen, mites mä olen näin pirteä ja iloinen?! Yksi oire katoamassa siis? :eek: :LOL:
 
Munkin on pakko kommentoida tota paino asiaa. Ruoka on ainoo asia mikä mulla on auttanu pahoinvointiin alkuraskaudessa ja sen takia painoo on tullu jo 4 kiloo lisää! :ashamed: Mikä pallo mahdankaan kohta olla. Vanhat vaatteet ei mahdu enää päälle joten kohta on vaatekaapin sisällön uusiminen edessä. Valmistun nyt ens kuussa ja pidän pienet kekkerit ja koitin eilen meneeks mun viimevuonna ostama juhlamekko päälle niin ei ollu kyllä mitään toivoo. Toivottavasti tää lihominen ei nyt ihan tätä vauhtii jatkuis. Täytyy nyt ruveta kattoon mitä suuhunsa laittaa.

Heinämassu Mäkin panikoin täällä just tota samaa lima-asiaa ja tulin vakuuttunneks et se on täysin normaalia eli ei syytä huoleen :)

Täällä päivä alkanu ihan järkyttävällä päänsäryllä ja tarvis jaksaa tehä kouluhommia...blaah...

Mulle vois päivittää etusivulle sukupuolen veikkauksesks poika. On vaan ollu semmonen olo alusta asti ja kun tuntuu ettei miehen puolen sukuun synny kun poikia niin meille myös poika tulee...
 
Heipä hei,

Seksittömyyttä Jennyli tuskaili tai enpä tiedä tuskailiko, mutta pohti ainakin. Meillä on aiempien raskauksien aikana seksi vähentynyt selvästi. Alussa voin aina huonosti ja jossain vaiheessa sitten miestä on alkanut häiritsemään "kolmas osallistuja". Mutta nyt onkin jännä tilanne, kun on seksikielto vuotojen takia. Se on ollut oikeastaan ihan positiivinen juttu. Ensin yritysaikaisen pakkoseksin (miltä se välillä tuntui) jälkeen on ollut rentouttavaa olla määräyksestä ilman. Ja nyt kun on ollut sitä paljon puhuttua läheisyyttä ilman, että saa mennä liian pitkälle, halutkin on herännyt ihan uudella tapaa. Kun jotain ei saa, tajuaa miten paljon sitä haluaa. Kerran on lipsuttu, mutta muuten on tosiaan taukoa ollut jo 8 viikkoa. Että jos jostakusta tuntuu hiljaiselta makuuhuoneessa niin tuossa sitä hiljaisuutta vasta onkin :) Mutta tosiaan sellainen hellittely, joka on tullut tilalle, on kyllä tosi positiivinen juttu. Seuraava neuvola on vasta kahdeksan viikon päästä, joten en itse asiassa edes oikein tiedä, koska saisi taas seksi tulla kuvaan ellei vuotoja näy. Viimeksi vuoti tiistaina, joten ei tässä nyt vielä ole kiirettä ainakaan.

Niin minulla tosiaan on nyt neuvoloiden väli 8 viikkoa. Jossain vaiheessa näitä käyntivälejä on muistaakseni mietiskelty. Aiemmin ei ole näin pitkää väliä ollut, taitaa olla taas joku säästöjuttu. Sokerirasitustakin olen kuullut, että jollekin tehty jo ennen 20 viikkoa, mutta minulla on jo 21 viikkoa tuossa seuraavassa neuvolassa. Sitä olen vähän ihmetellyt.

Doppleri tuntuu monella olevan käytössä, itse en ole edes harkinnut, koska mieheni kuitenkin vastustaisi :) Häntä epäilyttää jo muutamat ultrakerrat, joita tässä raskausaika on. Sen sijaan olen jo alkanut odottamaan liikkeiden tuntemista, vaikka siihen voi mennä vielä vaikka kuinka kauan ja vähintäänkin jo kolmisen viikkoa. Olisi se jo niin ihanaa.

Nyt takaisin kelistä nauttimaan ja himpun parantuneesta olosta myös! Toivottavasti ei tule taas takapakkia, kun kehuskelen. Selvästi kyllä arkena olo on huonompi, kun työ väsyttää ja stressaa enemmän.

Emmama rv 12+5

Vielä lisäys: minulla ei paino ole vielä noussut, mutta ei kyllä ole tarvettakaan tällä lähtötilanteella. Vähän huolestuttavaa tällä oksennuksella ja ruokamäärällä, ettei ole laskenut, miten mahtaa jatkossa käydä. Tarkoitus olisi selvitä mahdollisimman vähällä painonnousulla.
 
Aurinkoista sunnuntaita! :wave:

Täällä kans vois kysellä että mikä seksi????! Mä nukun paljooooon mieluummin :D

Mulla on kans ollut äippähousut käytössä jo monta vkoa eikä puhettakaan että omat farkut tms mahtus päälle! Maha kyllä näkyy jo ihan selvästi ja moni onkin sanonut suoraan että taiat kyllä oottaa :D

Emmama; mulla eka sokerirasitus on jo nyt 6.5 ja toinen sitten myöhemmin, joskus rv25-30 tietämillä. Joudun käymään kahdesti kun toisessa raskaudessa mulla oli raskausajan diabetes.
Mäkin kävin tuota nelosta oottaessa aika harvoin neuvolassa. Vikan kerran kävin rv36 ja synnytin rv39+6 ja se mua vähän ihmetytti kun sanoivat ettei tartte käyä ku vasta LA ois ollu seuraava nla. Kuitenkin musta tuntuu että varsinkin tuo loppuaika ois hyvä seurata tiheään oli sitten eka tai vaikka 10s lapsi kyseessä...Saas nähä miten neuvolat nyt menee.

Onni rv12+5
 
Täällä on olo ollut parempi, pahoinvointia ei ole ollut viikonlopun aikana, ja ruokakin on paremmin maistunut... salaatti ja leipä maistuu aina :p ne alun kipeät repäisytkin on nyt ainakin toistaiseksi olleet pois kuvioista.

Väsymys tosin vaivaa edelleen.

Kuiskaten 10+1
 
Heissan!

Ihania ultrakuulumisia ollut monella...:) Toivottavasti pian itsellänikin...vielä pitäs malttaa odottaa vappuaattoon!!

Mistä olette ostaneet äitiysvaatteita? Osaako joku suositella jotakin paikkaa...? Alkaa meinaan itselläkin vaatteet kiristää sen verran...

Annsku 10+2
 
keneltäs sen kerhon salasanan saikaan, menin sinne sivuille mutta ei se menny mihinkään siitä kohtaa jossa luki että hae kerhon jäsennyyttä.

minä en juurikaan ruukaa stressata mutta huomenna olis klo 13 keski-pohjanmaankeskus sairaalassa siis se np-ultra ja se on alkanu jännittään, en oo juuri koskaan käyny siellä ja ekan aikaankaan ei ollu ko yks ultra vk 36 oas:sissa joten en oo pahemmin äippäpolilla käyny, nyt jännitän sitä että keritään ajoissa sinne ja sitte sitä että löydetään sinne ja sitte sitä että kaikki olis hyvin.

huoh. sitte positiivisena asiana jännitän sitä että saadaan tarkennettua laskettu aika kohilleen, jos siis kaikki on hyvin
 
jospa mäki välillä kirjoittelisin=) niin jäi siitä edellisestä että esikoista ootetaan kanssa täällä=) huomenna olisi ensimmäinen neuvola.pikkusen jännittää että onko kaikki hyvin.

tuntuu ihan oudolta kun ei ole tarvinnut halailla pönttöä kun 3 kertaa koko aikana...hiemna on helpottanu tuota elämää kun talli samassa pihassa kun anoppi niin hoksaa hyvinkin äkkiä jos ei hetkeen näy :LOL:
ratsastamassa olen käynyt suht normaalisti..ehkä vähän kevyemmin mennyt kuin normaalisti. ja navetassa käynyt muutaman kerran pyörähtämässä...

muutamalla muullakin täällä navetta...onko teillä pihatto vai parsinavetta? meillä on pihatto asemalla joten pystyn onneksi käymään mutta ukot kun meillä navetoi pääsääntöisesti niin eipä usein tartte=)

tulipa taas tekstiä.. mirkku 10+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku-87:
muutamalla muullakin täällä navetta...onko teillä pihatto vai parsinavetta? meillä on pihatto asemalla joten pystyn onneksi käymään mutta ukot kun meillä navetoi pääsääntöisesti niin eipä usein tartte=)
täälä on pihatto yhdellä robotilla ja oon ite niin innokas navetassa käymään että miehen ei juuri tartte käydä, kattoo sitte esikoista että saan välillä touhuta rauhasa, nyt vaan oon menossa töihin kesäksi että taitaa jäädä navetta hommat anopin harteille. siis oikeestaan tää on miehen ja sen vanhempien yhteinen mty mutta naimisissa kun ollaan ja muutenki tykkään navettahommista että ei mua pois täältä mikään pidä. asutaan 15 km päässä tilalta joten kun tänne tullaan joka päivä niin täällä myös ollaan, navetalla koko päivä. tuossa on yläkerta missä on keittiöt ja sängyt ja kaikki että välillä ollaan koko poppoolla yötäki täälä. en sitte tiijä kuin meijän elämän rytmi muuttuu kun kakkonen tulee mukaan kuvioihin. esikoisen ollessa vauva toissa talvena siis oli tämän navetan rakennus ja se oli aikamoista aikaa että eiköhän me kakkosenki kans selvitä vaikka kuljettaski joka päivä tilalla.



 
Valkolilja Mulla on mennyt aika samallalailla tämän raskauden kanssa, eli koko ajan tulee jotain uutta pelättävää.. Nyt nt-ultran jälkeen, kohta varmaan iskee pelko että mitä jos jotain on sittenkin vialla ja se selviää sitten vasta rakenneultrassa.. :ashamed:
Nyt olen kuitenkin yrittänyt ajatella positiivisesti, koska nt-ultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin joten
täytyy toivoa että jos nyt vaan kykenis nauttimaan tästä raskaudesta! =)

Alisalle suuret osanottoni mummusi poismenosta. Varmasti tosiaan hiukan lohtua tuo se, että mummusi on saanut elää erittäin pitkän elämän ja ilmeisesti hyvän sellaisen kun on voinut asua viimeiseen asti kotona.

Mä voisin myös ottaa sen kerhon salasanan, keneltäs sen sitten saikaan?? :)

Päksy rv 12+2
 
Meillä ikivanha parsinavetta.lypsäviäkin on onneksi vaan 16 mutta nuorkarjan kun laskee mukaan niin semmonen 30 elukkaa tuossa asustaa!

Välillä tuntuu tosi raskaalta kun kaikki saa tehdä käsin,jakaa jauhot ämpärillä,jakaa väkirehun ämpärillä,talikoida rehut ja lypsinkiskoja ei tietenkään ole niin kolmen lypsimen nostelu käy kuntoilusta,lisäksi rättiämpäreiden nostelua ja paskan kolaamista :LOL: eipä tarvitse kuntosalille lähteä enää ton navetan jälkeen. Lisäksi näillä ilmoilla kuumenee kamalasti,eilen mittari näytti jo 22 astetta :ashamed:

No katellaan mitä noitten kanssa tehdään,toisaalta rakastan eläimiä ja joinain päivinä rakastan tota työtä mutta välillä sitten vois tilata samantien teurasauton pihalle ihan surutta... :headwall:

Lisäksi oma hevonen löytyy mutta ei asu kotona kun appiukko ei anna tuoda sitä tänne,toisaalta ihan kiva ettei tarvitse sen hoidosta "murehtia" ;)

Hannanmamma 10+1 :heart:
 
Päksy chiralta saa salasanan sinen vaan jutteleen siellä on tosi hiljasta ollut jos vaikka saatas vähän vipinää sinne kerhon puolellekkin.

ON Verinen vuoto on onneksi taas poissa mutta saas nähä millon palaa.meillä oli melkein 8vk väliä seksissä ,mies ei vaan halunnut ja mua ei kiinnostanut verenvuodon takia.
 
Mäkin vain merkkailen. Muutettiin siis viikko sitten ja edelleen joitakin tavaroita ja verhoja laittamatta. Tänään maalattiin. Tosi hidasta laittaa kotia kuntoon.

Mulla on ollut muutaman päivän menkkamainen olo vatsassa. Öisin on ollut huono nukkua. Ultra 11.5. Muutamia viikkoja kestänyt huonovointisuus (n. vk 7-9) on väistynyt, mutta välillä ruoka etoo kumminkin.

Mä olen ajatellut, että teen normaali housuihini sellaisen napillisen lisäkappaleen, jota siis ihan myydäänkin hintaan n. 20 eur. Koska käytän aina pitkiä puseroita, niin lisäkappale ei haittaa.

Laitan tähän vielä toistona pari viikkoa sitten esittämäni kysymyksen, että missä hintaluokissa vauvoille ennen syntymää ostettavat sairaskuluvakuutukset liikkuvat ja pitääkö vakuutus maksaa kokonaisuudessaan jo ennen syntymää?
 
Täällä on jonkun verran puhuttu nuoresta iästä..... mullakaan ei oo ikää ku 19, ja lapsi tuli enemmän tai vähemmän yllätyksenä....tää on siis asiaan sopeutumista, kun vanhemmat painostaa aborttiin ja kaverit kyselee, eikö " vahinkoa voi korjata?"...
Mutta en ajattele lasta minään vahinkona. Kaikkeahan kuulee, että elämä on pilalla, nuoruus kesken ym.... Ja monilla omanikäisillä tosiaan täysin erilainen elämäntilanne. Varmaan joutuu moneen kertaan käymään läpi omia pelkojaan " vapauden menetyksestä" ja muusta, joilla kaikki pelottelee. Mutta en usko minkään elämän olevan pilalla, on vaan erilaisia tapoja elää=)
Kävin ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin.... Hankala ollut iloita kun harvat olleet onnellisia mun puolesta... mutta onneks sentään jotkut:) Niin ja veikkaan tyttöä!! Ja näin untakin tyttövauvasta, ihan isänsä näköinen lapsi:D Unen jälkeen oli onnellinen olo.
 
Iltoja pikaisesti!

Halaukset niitä tarvitseville! :hug:

Ja onnittelut kaikille onnistuneista, ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Vähemmän on tullut kirjoiteltua, vaikkakin olen seuraillut jokapäivä kuulumisia. Jotenkin ei vaan ole mukamas kerennyt tai jaksanut :ashamed: Välillä on niin hyvä olo että puhtia riittää vaikka mihin ja toisinaan taas taas ihan järkky väsymys, kuin myös tänään. Takana sellaiset reippaat kolmen tunnin päiväunet :eek: Ja silti väsyttää ja viluttaa :eek: Möhömaha kasvaa kai sitten silmissä, sillä se näkyy jo aivan selvästi. :whistle: Olokin on hyvin turvonnut :p Ei tänne kummempia siis, ihan sitä samaa mitä teille muillekin :D

Chira ja pikkunakki rv 9+6 huomenna poksuu taas ;)
 
Jennyli ja Chira Kiitos, kerho löytyi :)

etna Ilmeisesti myös synnytät Kpk-s:ssä? Täällä sama synnäri :D

Päksy Kyllä se hiukan tuo lohtua, että sai elää hyvän ja pitkän elämän. Ja parempi näin, kuin se, että joutuisi olemaan letkuissa useamman vuoden. :(

miina Kovasti tsemppiä tilanteen kanssa! :hug: Ja aivan oikein, jokaisella on oma tapa elää ja niitähän on erilaisia, joten pää pystyyn ja pyllistä kurjille kommentoijille ;)

(.) Huominen neuvola jännittää, toivoisin niin, että sydänääniä kuunneltaisiin ja vielä se, että ne löytyisivät sieltä. Saisin edes hetken rauhan. On se kumma, kun ne joiden kanssa juttelen tulevaisuudesta ja jotka tietävät vauvasta, joudun aina perään sanomaan "niin, siis jos kaikki menee hyvin tai niin, jos siellä edes nyt on elämää" Rasittavaa olla epäluuloinen. Vielä olisi viikko ekaan viralliseen ultraan..
 
hömpänpömppä
poks :D rv 12 :D
Minun piti kovasti kommentoida kaikkea mitä olette kirjoitelleet, mut enhän minä enää muista mitä.
Täällä veikkaillaan tyttöä
Huomenna neuvola ja josko sitä pikkusen sydänäänetkin jo kuulis

pömppä ja pömppis rv 12
 

Yhteistyössä