Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

Miramei, jos pidät Härkösen kirjoista, myös Onnen tunti -kirja liittyy vanhemmuuteen. Se kertoo sijaisvanhemmuudesta. Mulla sf-mitta on ollut 28cm viikolta 32 lähtien. Viimeisin mittaus tehtiin 35+3. Alunperin olin kuvitellut, että mun vatsasta tulee varmaan aivan hillittömän kokoinen, kun olen vain 160cm pitkä ja pakkohan sen vauvan on johonkin suuntaan kasvaa:D Nähtävästi kuitenkin mahtuu olemaan muutenkin. Painoa on tullut tähän mennessä 10kg. Vatsa melko pieni viikkoihin nähden ja muiden mielestä missään muualla ei mitään näy (tai sitten ovat vain kohteliaita:) ), mutta omasta mielestä "vararavintoa" kertynyt tasainen kerros ympäri vartaloa.

Henuliini, onnea savuttomuuden johdosta! Hieno saavutus!
 
lumililja pitääpä lainata sekin :) Ja sellaisen luin myös kuin "Terveisiä pallomerestä". Siinä oli siis useita kirjoituksia, ei varsinaista koko kirjan läpi kantavaa juonta. Viihdyttävää luettavaa sekin, tosin osan kirjoituksista olin lukenut aikaisemmin toisesta sellasesta Härkösen kirjasta, jossa koottuja kirjoituksia :)
Aika hurjaa, että ei ole kasvanut, mutta joillaki kai kasvaa "sisälle päin". Varmaan huolestuttaisi vielä enemmän jos painokaan ei kasvaisi.
 
Heipparallaa!

Äitiyslomalainen ilmoittautuu! Virallisestihan äippäloma alkoi jo tiistaina, mutta tänään sain vihdoin ja viimein tyhjennettyä tietokoneen ja palautettua avaimet. Varmasti tässä tulee tehtyä vielä töitä kotoota satunnaisesti, mutta työpaikalle en ole enää menossa. Olo on oikeastaan aika tyhjä, ihan kuin olisin lähtenyt työpaikalta lopullisesti tms. En oikeasti tiedä mitä teen tällä kaikella ajalla!

Hienoa, että moni on taas saanut hyviä uutisia neuvolasta ja lääkäriltä. Niin sitä pitää :)

Henuliinille ja kyyneltenhymylle vielä peukkua savuttomuudesta. Hieno suoritus! Nythän se on sitten helppoa jatkaa, kun pahimmat vieroitusoireet on jo selätetty! :)

Joku kyseli painonnoususta. Mulle on tullut raskauden alusta sellaiset 5-6 kg. Olen ihan tyytyväinen, varsinkin kun aluksi toivoin vain, että selviäisin alle +15 kg koko raskaudesta ja sen suhteen näyttää ainakin vielä ihan hyvältä. Kyllä minua silti vieläkin mietityttää tämä muumiutuminen, koska olen aina ollut hoikka ja lihaksikas, joten kasvava maha (vaikka tiedostankin, että sen on _pakko_ kasvaa ainakin jonkin verran) ahdistaa todella. Pelkään todella paljon, että syystä tai toisesta nämä kilot jäisivät pysyviksi ja vihaisin itseäni tällaisena.

Voi hitto! Mä olen unohtanut koko itkuhälyttimet! Samoin kypärämyssyn. Pistetäänpä heti hankittavien asioiden listalle! Mietin tuota itkuhälyttimien pakkasenkestävyyttä. Onkohan noissa suuriakin eroja sen suhteen? Ei meillä kyllä ole juuri muutakaan tavaraa vielä(kään) valmiina. Tai ostettuna kyllä, mutta tavarat ovat muualla säilytyksessä. Täytyisi vissiin pikkuhiljaa alkaa haalimaan niitä tänne meille asti. Koskaan kun ei tiedä milloin se lähtö sitten tulee.

Nyt ajattelin nauttia ihanasta ja (vapaasta!) syyspäivästä ja lähteä ulkoilemaan. Ihanaa, että poikanen syntyy syksyllä, sillä syksy ja talvi ovat mun lempparivuodenaikoja <3

Tirpsi ja poikanen 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Terkkari oli sitä mieltä, että vauva olisi kääntynyt nyt raivotarjontaan. On se kovasti pyörinyt tuolla, jotta onhan se ihan mahdollista.Parin viikon päästä lääkäri, sitten tarkistellaan sitä vielä :)
 
Heipsheips!
Täällä kyllä niin nautitaan lomailusta, pitkästäaikaa hyvin nukuttu yö ja energinen olo..sämpylät laitoin uuniin paistumaan :) tänään tuli postissa myös tilaamani lämpö/kaukalopussi vauvalle oli niin suloinen että sinne kun sisälle vielä pikkuisen käärön saa niin oi että..ajattelin ettei tarviis ostaa vielä toppapukua, kun ei kuitenkaan tiedä miten kylmä marraskuussakin jo on..mulla kun on nuita vanupukuja niin monta niin pärjää varmaan alussa niillä ja lämpöpussilla..Itkuhälyttimen ja rintapumpun meinasin hankkia vasta myöhemmin jos tarvetta on..muuten alkaa kaikki hankinnat olla hyvällä mallilla.

Mulla kanssa vähän alkanu mietityttää kun ennen raskautta oli niin hyvässä kunnossa ja liikuin tosi paljon..liikunta jäänyt aika minimiin, sen jälkeen kun jäin sairaslomalle ja ruoka maistuu paremmin kun hyvin...ja sehän näkyy :D mutta eiköhän sitä taas sitten jaksa treenata :)

Eilen oli tosiaan neuvola ja kaikki oli hyvin, arvot kohdillaan! :) piti vielä ultralla tarkistaa, että on raivotarjonnassa, kun ei sitä viimekerralla eikä nytkään pystynyt varmaksi neuvolantäti sanomaan..mutta pää alaspäinhän siellä oltiin, oli vaan laskeutunut jo aika alas..

Jospa sitä itekkin tänään suuntaisi kirjastoon hakemaan lukemista..nyt kun olis aikaa lukeakkin :)
 
Heippa!
Kiitos onnitteluista, uuteen kotiin kerittiin just ja just päästä kun miehelle tuli yllättävä työkeikka jenkkilään ja se on siellä viikon päivät! Mun niin piti alkaa mammalomalle ja huilata ja tässä oonkin saanut huhkia kun esikoisen ja koiran hoito on nyt kokonaan mun harteilla!

Harkkasuppareita pukkaa kun päivät on hektisiä, ja liitokset alkaa ärtyä.. Supparit myös painaa vauvaa kurjasti tonne alas, tuntuu epämukavalta! Hassua että samanlaista oli esikoisesta vasta ihan lasketun ajan kieppeillä!

Tyttö oli neuvolassa (1.10) edelleen perätilassa ja sain 16. päivä ajan ultraan jossa katsotaan tarkempi asento ja koko arvio ja sit 18. päivä on neuvolalääkäri josta saan lähetteen synnytystap-arvioon (esikoisen hankalan synnytyksen takia) ja tarvittaessa saan ajan ulkokäännökseen jos on edelleen pylly edellä tulossa.
Tässä alkaa pikkuhiljaa tajuta että synnytys on ihan kohta!
Vauva on tän kuun lopussa täysiaikainen.
Kaikki vauvan vaatteet on pesemättä ja sairaalakassit ja muut on vasta ajatuksen tasolla! Pitää alkaa panostaan niihin heti ens viikolla kun mieskin on kotona! Tässähän tulee kiire :D
Lisäksi tajusin (osittain tässä teidän supisteluistanne lukiessa) että täähän saattaa syntyä vaikka ennen tota laskettua aikaa, eli oikeesti ihan pian!

Neuvolassa oli kaikki ok, hemppa noussut mukavasti, pissa puhdas ja paineet hyvät. Vähän meinaa välillä sormukset kiristää ja jalat on iltaisin hieman turvoksissa jos oon paljon ollut jalkeilla. Pitää seurailla oloa että ei ala tulla merkkejä raskausmyrkytyksestä (esikoisesta tuli alkava myrkytys). Uusi neuvolan täti oli tosi mukava. Mullahan nyt muutossa vaihtui neuvola.
Painoa on tullut aika tasan 10kg alusta ja olen tyytyväinen. Esikoisesta tuli hurjan turvotuksen takia 18kg ja nyt jos ei tuu turvotusta niin varmaan paino 13-14 kilon tienoille. Olen ihan tyytyväinen, mä en sillain lihoa näköjään raskausaikana vaan kaikki paino on "mahaa" ja lähtee nopsaan pois synnytyksen jälkeen.

Miksi te moni ostelette rintakumeja ennakkoon? suurin osa ei sellaista koskaan tarvitse ja siitä saattaa olla hankala päästä eroon ja sen kanssa on vaikeampi imettää kuin ilman.

Vitsit kun esikoinen kerkes nukahtaan hetkeksi vaunuihin matkalla kerhosta kotiin, nyt ei meinaa asettua päikkäreille ja mä tarviin kyllä itse sen pienen torkkuhetken että saan itsekkin maattua hetken! Näillä liitoskivuilla se on melkein "elinehto" ollut.. Eikä muutenkaan tee mieli antaa ton nyt nousta kun sit se alkaa yrittää joka päivä sitä että pääsis sängystä nukkumatta. Ja muutenkin ilta menee ihan kiukutteluksi jos tää ei nyt nuku päikkäreitä.

Susimieli ja Pikkusisko rv 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Heips!

Susimieli ottaa vaan nyt rauhallisesti siellä. :)

Tuota rintakumi-asiaa itsekin ihmettelin. En tarvinnut esikolla, enkä osta ennenkuin tiedän miten imetys lähtee sujumaan. Mutta pikkutuubin Lansinohia ostan kyllä kotia, siitä oli suuri apu mulla.

murri76 ja Piipero 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Tervetuloa uudet!

Susimieli, onnea uuteen kotiin! Ja jaksamista arkeen!

Eilen oli kontrolliultra. Siellä tarkistettiin istukan paikka, kun se alkuraskaudessa oli lähellä kohdunsuuta ja edessä. Rakenneultrassa se oli jo aika hyvässä paikassa, ei enää ihan suulla ja nyt oli entisestään noussut. Helpotti kuulla se, sillä olen hiukan jännittänyt, että joudunko pakosta synnyttää leikkauksella. Nyt ainakin tiedän, että istukka ei ole alatiesynnytyksen esteenä :).

Minua ultrasi lääkäri ja erikoistuva lääkäri yhdessä ja kovin tarkkaan kaikki paikat tutkivat. Kohdunsuu oli vielä ihan kiinteä ja kaulaa 4 cm, eli tuskinpa tää vauveli ihan vielä on tulossa :). Ja vauvalla kaikki hyvin, hän oli kääntynyt pää alaspäin kun tähän asti on majaillut ihan poikittain. Painoarvioksi tuli 1900 g (rv 32+3) eli ihan keskikokoinen vielä ainakin :).

Me ei tiedetä kumpi on tulossa, ei haluttukaan tietää :). Taidetaan olla vähemmistössä tässä asiassa, ainakin tuntuu että suurin osa haluaa tietää vauvan sukupuolen jo etukäteen. Itsellä on ollut jo aika alusta asti tunne, että masussa on poika. Jotenkin olen alitajuntaisesti vaan ajatellut vauvaa enemmän poikana kuin tyttönä. Saa nähdä onko äidin vaisto kohdillaan:p

Mulla olisi vielä 7 työvuoroa jäljellä ennen vuosilomapäiviä ja äitiyslomaa. Olen kyllä tosi hyvin jaksanut töissä, toivottavasti nämä viimeiset päivät menisi myös hyvin. Odotan kuitenkin kovasti loman alkua, jotenkin ei enää henkisesti jaksaisi aamuheräämisiä ja iltavuoroja, motivaatio alkaa olla vähissä. Ja sitäpaitsi haluaisin vaan keskittyä miettimään vauvajuttuja ja hommamaan viimeisiä tarvikkeita.

Nannikki 32+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Murrille tsemppiä! Ja Henuliinille onnittelut savuttomuudesta. Oma tupakointi jäi kun aloin odottamaan esikoista, siitä on sitten sellainen päälle 10v kun viimeksi poltin.. ei ole kyllä kertaakaan enää mieli tehnyt.

Itkuhälytin: meillä on Cobra-merkkinen, mallia en kyllä muista. Se on ollut mielestäni tosi hyvä ja ollaan käytetty myöhemmin radiopuhelimina mökillä (lapsista hauskaa). Kantavuus ja kuuluvuus on hyvät.

Carmel: kyselit luovutuksesta. Mulla on siitä kokemusta kolmen lapsen kohdalla. Esikoisesta sain kaksi tosi pahaa rintatulehdusta kun maitoa vaan tuli ja tuli, eikä se tuntunut tasaantuvan millään. En raaskinut viemäriinkiin laittaa, ja pakko oli pumpata kun muuten pakkautui heti rinnat niin kipeiksi. En tiedä miten muualla toimii, mutta HUSin alueella 'maitomies' käy kerran viikossa hakemassa maidot, on siis siinä mielessä vaivatonta. Tilalle tuodaan aina uudet purkit ja pullot. Maidot pakastetaan, paitsi kahdelta vikalta päivältä ne laitetaan pulloon. Korvaus on mielestäni hyvä, siitä ei makseta veroa eikä tarvitse ilmoittaa mihinkään. Hommaa siinä kyllä on, kun pitää pitää pumppausvehkeet steriilinä. Mutta kaikki muksut ovat olleet täysimetyksellä 6kk ja maitoa olen luovuttanut siihen asti että lapsi on ollut 8-10kk, miten ovat sitten äidinmaitokeskuksesta kulloinkin toivoneet. Käytin aina noi rahat omiin juttuihin ja lastenvaatteisiin, oli aina kivaa tilipäivänä :)

Omaa napaa: eilen oli neuvola, kaikki hyvin. Hemppa oli hyvä, vaikka lopetin raudan syömisen. Sf-mitta oli pompsahtanut, jonka vuoksi nla-lääkäri ens viikolla katsoo tilanteen tarkemmin. Verenpaineet oikein hyvä ja sydänäänet selkeät.

Se on tytöt viikko sitten enää töitä mullakin!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja carmel
Joo, me loppukuun odoajatkin ruetaan ihan kohta pääsemään äippälomille. Mulla enää ens viikko ja seuraavasta 2pv ja sen jälkeen alkaa ensin loma ja sitten 22.pv virallisesti äippis... Vähiin siis käy päivät täälläkin. Eilen lähdin kesken päivän töistä saikulle. Flunssassa tässä on oltu jo viikko ja eilen sitten iski ensin totaaalinen väsymys töissä ja sen jälkeen todella heikko olo.. Kävin sitten oksentamassa aamupalan pönttöön, jonka jälkeen pomo totesi, että nyt painut kotiin lepäämään ja katellaan töitä uudestaan sitten ensi viikolla. Eilinen meni siis tämän episoidin jälkeen nukkuessa. Tänään jo jaksanut vähän olla jalkeillakin ja olokin köhää ja tukkoista oloa lukuunottamatta ihan suht hyvä. Ehkäpä tästäkin vielä hengissä selvitään...

-Nelly ja murunen 32+2-
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Heips!

Pakko purkaa. Eilen iltana piiperolla oli hirveet meuhkat päällä, ja tänä aamuna meno jatkui samana. Tosin liikehtiminen aamusta aiheutti järkkyttävän kovia, repäiseviä vihlontoja alapäässä ja painetta. Puolimakuulla olin sohvalla ja sitä teuskaamista kesti muutaman tunnin. Tuli jo tunne, että kaivaako Piipero väkisin läpi.

Viime maanantaina kysyin lekurilta, joko pieni on kiinnittynyt? Vastaus: lähtökuopissa, muttei kiinnittynyt. Mietin vaan, josko se nyt teki sen. Eskoisesta ei tällaista kokemusta ole. Muilla vastaavia tuntemuksia...? Uudelleen synnyttävät?

Sori jälleen tämä omanapaisuus. :(

murri76 ja Piipero 35+6, huomenna Poks
 
Jahas, se ois taas viikonloppu edessä :) Me ollaankin lampsittu aamusta asti kaupoilla kun isäntä on pekkasilla. Ostin jopa repun, johon ois tarkotus joskus pakata synnärille kamaa mukaan ja pinnasänkyyn kävin ostamassa patjan. Mies jo kysy et kasataanko ens viikonloppuna sänky, mut onkohan tuo vähän liian aikasta viel :D

Rintakumen ostin ite kun tarvin pojan aikaan pienien nännien takia ja sitten käytin kun nännit valu verta. Toivotaan ettei niillä tarvi alkaa nyt pelleileen!

En kyl osaa murri neuvoa moisessa, mutta joskos se kaivo ittensä nyt jumiin lähtökuoppiin?

Taidetaan pian lähtee koko perheen voimin leikkikentälle ja sitten aikaseen saunaan :) Perhe viikonloppu :heart:

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 36+0
 
Heippa! Minä tuolta paikkakuntaketjusta tulin tänne huutelemaan.. En ole pitkään aikaan käynyt tuolla Turun seudun ketjussa, ja siellä jossain vaiheessa hiljeni ja tuli mieleen huudella tänne, että jos joku sieltä (tai täältä) olisi vielä kiinnostunut tulemaan facebookiin jutustelemaan (rennosti ja jokseenkin aktiivisesti ) oman seudun asioista niin on tervetullut. Mieluusti viestiä minulle sitten.. En vaan täällä juurikaan enää käy, mutta koitan nyt lähipäivinä käydä pari kertaa kurkkaamassa onko tullut yhteydenottoja, niin ilmoitelkaa itsestänne mahdollisimman pian, jos huvittaisi tulla mukaan. Laitan kohta vielä linkin ketjuumme. Mieluusti saisi siellä käydä ensin esittäytymässä :)

terv. Nimia 39+5 :-D
 
Murri, täällä kanssa eilen illalla oli sellaiset meuhkat mahassa, että ihan hirvitti (heti mietti, että onko sillä joku hätä, kun tuntui että ihan riuhtoo!). Menin nukkumaan, niin meno vaan jatku ja kesti kyllä aika kauan että rauhoittui. En lopulta tiedä nukahdinko minä vai vauva ensin.
Mulle kanssa maanantaina sanottiin, että alhaalla on, mutta ei kiinnittynyt vielä. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin tänä aamuna peilistä katsoessa maha olis tipahtanut alemmas. Selvinnee asian laita ensi viikon neuvolassa.

carmel 34+2
 
Juu eiköhän se mullakin tulevalla viikolla selviä, kun on sekä neuvola että lekuri.
Tämä ilta mennyt rauhallisemmin. Vilkas Piipero on silti, mut ei samanlaista meuhketta kuin eilen tai aamulla. Nähtäväksi jää... :)
 
Hei pitkästä aikaa tähän ketjuun, muista edes millon täällä viimeksi käyny :/

Täällä paino noussu vajaa 10kg, normisti BMI 20 että ei huoleta.
Kaikki vauvajutut on ostettu valmiiksi mitään ei enää puutu :) Jospa seuraavaksi pakkais sairaalakassin vaikka ajattelin ensin että pakkaan sit ku lähtö tulee.
Tää loppu aika menny jotenki nopeaa, vasta ajatteli että vielä niin ja niin kauan niin nyt reilu kuukausi enää odotusta. Vähän rupeaa jo jännittään.
Tiistaina ois taas neuvolaa.
Osaako joku sanoa onko kaikille loppuraskaudessa lääkärikäyntiä? mulle ei oo puhuttu siit mitään neuvolassa :/
Täällä yöt tulee valvottua ku ei saa unta ja aamulla sit väsyttää :( päivisin saa sillon nukkua ku esikko on isällään muuten ei. Noh ehkä tää joskus tästä.

34+3 :heart:
 
Marrasmassu Mulla on toinen neuvolalekurikäynti parin vkon päästä..

Painoa tullut täällä myös 10kg mutta BMI on myös siinä 21 joten eipä hätiä. Nuo kilot näyttäisi muutenkin tulleen lähinnä tuohon masun kohdalle
Ja oikeastaan aivan sama - harrastan liikuntaa niin paljon joten ei ole ongelma eikä stressaa kilot. Tosin nyt raskauden aikana on liikunta ollut todella vähäistä.

Vielä reilu vko äippälomaan!! Hurjan nopsasti yhtäkkiä aika menny.
Mietin kans josko pakkaisi vkonlopun aikana sairaalakassin - koska jos lähtö tulee ennen aikojaan niin toi miekkonen ei kyllä tosiaan kuitenkaan osaa valita "oikeita" kamoja..

starhope 33+3
 
marrasmassu täällä tampereella jonne nyt muutettiin, on ainakin lääkärineuvola rv 35+ , mutta esim. Jyväskylässä oli vaan yksi lääkäri rv 26.

Mulle voi päivittää Synnäriksi TAYS, kiitos :)

Jee, mies tulee huomenna illalla kotiin viikon reissulta! Oli tänään jo yhtä harkkasupistusta koko koiran aamulenkki, pieni lepo tulee kyllä tarpeeseen.

Pitää kyllä itsellekkin pakkailla sairaalakassi ja ostaa parit imetysliivit tässä piakkoin! Huh kun viikot käy vähiin! :)

Susimieli ja Pikkusisko rv 33+3
 
Heippa kaikille!

Oon kirjottanu tänne tosi harvakseltaan, mutta ehkä nyt loppua kohden vauhti kiihtyy? Mulla on nyt menossa rv 35+3. Kohdunkaulakanava oli lyhentynyt jo 1 cm:iin ja oli auki 1 cm! Tuo aukinaisuus olis siis jo muutama viikko sitten, tai lääkäri ei ollut ihan varma asiasta, mutta tämän viikon lääkäri oli. Hieman on pehmentynyt, mutta ei mitenkään liiaksi viikkoihin nähden. Mulla on siis menossa jo 4. raskaus, joten se varmasti vaikuttaa asiaan. Supistuksia ei ole lähes ollenkaan ja silloinkin kun on, ne eivät ole kivuliaita. Näin on ollut kaikissa raskauksissa. Mietin vaan, että lähteeköhän synnytys käyntiin aikaisemmin kuin muut, koska tällaisia kohdunkaulakanava- ja kohdunsuumittoja mulla oli 3. raskaudessa vasta 2 viikkoa jälkeenpäin... Ja kolmas lapsi siis syntyi 39+1. Kaks ekaa ovat menneet lasketun ajan yli, taipumusta ennenaikaisuuteen ei siis ole. Mut eipä se haittais jos vauva syntyis heti, kun on täysiaikainen. Onko teillä kokemusta, milloin vauva on teillä syntynyt, jos on ollut tommonen tilanne alapäässä? Entä onko teillä silloin ollut jo kauemmin kunnon supistuksia?

Kiva, että tää palsta tuntuu olevan aktiivinen, tuo 4. odottavien palsta ei niinkään vaikuta olevan... ehkäpä eivät enää jaksa niin innostua, niin kuin en itsekään kovin aktiivisesti.

Tässä on vähän jännät paikat, kun mies lähti tänään jenkkeihin ja tulee takaisin vasta ensi viikon sunnuntaina! Kun ei vaan mitään tapahtuis ennen kuin mies on kotona!
 
Huomenta ja Poks! :)

Juu, tuli tossa todettua, että joutuu itsekin vielä imetysliivi-ostoksille, kun esikonaikaiset ei sittenkään tule mahtumaan kun aika koittaa. :LOL: No onneksi tuli vielä kertaalleen sovitettua.

Ja pitänee ostaa tulokkaalle joku soma pehmolelu ja tuoksuttaa sitä omaa ihoa vasten, jos en pientä saakaan heti vierihoitoon. Toivon kyllä että saisin. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Tambers, nyt otat tooosi rauhallisesti, että isäntäkin kerkee vielä peliin mukaan. :)

murri76 ja Piipero 36+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tambers
Lokakuu tosiaan alkoi ja pian on meijän kuukausi vaikka vissiin joukossa muutama jolla la jo Lokakuussa, nyt vaan jännätään sitten kaikkien puolesta ;)

Täälläkin olo alkaa oleen aika tukala raskaus on ollut helppo oireiden kannalta vaikka se pahoin vointi olikin jotain aivan kamalaa...

Nyt alkanu tulee liitoskipuja, närästystä jne.

Ensi viikolla menen vielä yhteen laulu kilpailuun joka järjestetään Jämsän Himos areenalla, minun rakkaimpiin harrastuksiin kuuluu Laulaminen, liikunta tietty.

Täällä kovasti järjestän vielä loppuun vauvan huonetta ...;) Koliikki keinu pitäisi kasata jossain kohtaa.. hankinnat on kaikki melkeinpä tehty, jotain pientä vielä puuttuu mutta oleellinen on siis hankittu, Lokakuun puolessa välissä vim. Neuvola lääkäri ja siittä vk kuluttua neuvola aika ...;)

Mites teidän muiden vointi on tässä loppu suoralla? Itellä sellainen norsu olo ja kävely ei enään niin hauskaa, pissalla juoksemista jne. muuten ihan jees olo tila ;)

Pian meillä kaikilla on nyytit sylissä ...;)
 
Täällä pohjoisessa ensisynnyttäjille tarjotaan lääkärineuvola viikolla 35-37, muille ilmeisesti ei. Jännä nähdä onko kohdunsuulla tapahtunut mitään edistystä, vaikka veikkaan kyllä että ei kun ei mitään supistuksia tai muitakaan oireita ole.

Tambers ottaa tosiaankin rauhallisesti, niin ei tarvitse mennä ilman isää synnyttämään :)

murrilla olikin hyvä idea tuo pehmolelu! Eipä ole tullut tuollainenkaan mieleen ollenkaan. Kiitos!

Imetysliiveistä vielä sen verran, että mä ostin nettikirppiskeltä parit Carriwellin liivit kokeeksi muutamalla eurolla ja niillä ajattelin selvitä sairaalareissun ja katsella muita liivejä sitten myöhemmin kun vauva on jo syntynyt. Jotenkin ei nappaa pistää montaa kymppiä noihin liiveihin vielä, kun ei voi tietää mikä koko tulee olemaan sopiva.

En ymmärrä miten voitte olla noin rauhallisia painonnousun suhteen! Tai no, tiedostan kyllä, että mun päässä on vikaa asian suhteen kuten olen jo aiemminkin maininnut. Mua pelottaa ihan sairaasti, että en syystä tai toisesta pääsisikään kertyneistä kiloista eroon runsaasta liikunnasta huolimatta. Syömishäiriöstä kohdallani ei ole kyse, sillä ruoka maistuu enkä sitä oksentele tai muuten laihduta tarkoituksella, mutta en vaan halua olla lihava. Neuvolassa asiasta puhuminen on yhtä tyhjän kanssa, kun vastauksena saa päin naamaa nauramista ja kommentteja "sietääkin lihoa, kun bmi on alle 20". Järkevää keskustelua asiasta on turha edes toivoa näemmä.

Muuten vointi on ollut koko raskauden läpi hyvä, ellei jopa erinomainen. Ja samalla linjalla näyttäisi jatkuvan, ainakin toistaiseksi.

Tirpsi ja poikanen 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä