Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

Heippa kaikille! Vieläköhön näin myöhäinen mahtuu mukaan? Olen kyllä jo kauan ollut "passiivinen" palstan seuraaja mutta nyt äitiys- tai paremminkin makuupakkoisen sairasloman alkaessa on aikaa kirjotellakin :)

Jos mukaan sopii niin LA 17.11 / Marrasnuppu / 31v / 1.lapsi / tyttö / KOS tai NKL

Onnistukohan toi väri tällä pädillä :)

Mulla tilanne sellanen että maanantaina tulin kättärille tiheään ilmenevien kivuttomien suppareiden takia. Luulin aluksi että varmaan ihan turhaa hätäilyä, mutta onneksi tultiin. Lopputuloksena oon nyt ollu täällä kaks yötä. Suppareiden estoon sain lääkitystä ja vauvalle mun kautta keuhkoja kehittävää ainetta. Tänään illalla pääsen ehkä kotiin ja ainakin seuraavat 3 viikkoo vuodelepoa tukisukkien kera. Aika äkkiä tilanteet muuttuu, toiv. pysyy vielä kuitenki ainaki muutaman viikon sisässä.

Hyvää viikkoa kaikille!
Marrasnuppu 32+3
 
Marrasnuppu tervetuloa mukaan! Toivotaan, että edes jonkun viikon pysyis vielä yksiössään :) Minulla myös jatkuvasti noita suppareita, vaikka en mitään kummempaa tekisikään, mutta ainakaan kaksi viikkoa sitten ei olleet saaneet paikkoja avautumaan, joten elämää ei ole kahlittu sänkyyn. Eilen hain kirjoja kirjastosta, että aika kuluisi. Ihan viihdyttävää. Anna-Leena Härkösen "heikosti positiivinen" on kohta kahlattu läpi. Suosittelen ajankuluksi sängyn pohjalle! Itse googlettelin mitä ihmiset suosittelee mammalomalla luettavaksi, sieltä sitten tarttui muutama idea :)

Miramei & Sintti 35+1
 
Kiitos vinkistä :) täytyy tosiaan hankkia lukemista ja ehkäpä jopa jotain mummeliristikoita, joskun oon niitä tykänny väsätä kipeenä. Kuhan ei tuu kiusausta touhata jotain pientä esim. pestä pikkuiselle vaatteet valmiiksi. Pitääkin totutella "käskyttelemään" miestä sängystä käsin. :) Ei oo kyllä mun juttu yhtään, tykkään kuitenki puuhata kotona kaikkee, enkä vaivata toista. Mut nyt on tietty tärkeintä tehdä kaikki nuppua viivyttääkseen.
 
Heips!

Tervetuloa Marrasnuppu! :)

Sulla sama tilanne, kuin mulla 6 viikkoa sitten. Kotona ollut enimmälti osin levossa siitä lähtien, mut täytyyhän tuo lähes 3-v Kittana hoivata. :)

Mut koita siekin vaan visusti pitää pieni masussa!

murri76 ja Piipero 34+4, 3 yötä lomaan on...;)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin sitten ylimääräisen kerran neuvolassa ja maha oli kuin olikin kasvanut: 31,5cm sf-mitta. Sykkeet taas huiteli välissä jopa yli 180 ja meinasi sen vuoksi lähettää naikkarille mutta eivät suostuneet ottamaan vastaan käyrille! :O aika ihme touhua.. Kuunneltiin vaikka kuinka kauan ja kahteen otteeseen ja lopulta rauhottui. Mun paino taas oli laskenut, vaikka eilenkin söin 4 lämmintä ruokaa! Painoa siis tullut 4,5kg..

Miramei & Sintti 35+1
 
Ilman raskautta nämä flunssat oli ihan helposti selätettävissä mutta miks juuri raskaana tää olo tuntuu tappavan miut? :D Ukkoki sano että jos saan flunssan nii en tee yhtää mitää ja eipä kyllä tee mielikää tehä mitää.. Juotu on ja lepäilty ja ilman Para-tabsia en kyllä saa nukuttua yöllä.. Kauheeta valitusta :D

Tervetuloa uusille :)

Sasseri86 ja Papunen 31+0
 
tervetuloa marrasnuppu. :wave:
täällä flunssa veinaa vaivata kans. eikä nukkumisesta tule mitään. ukon kuorsaus ärsyttää joten viikon jo nukkunu sohvalla...:ashamed: vaikka pitäisi nyt olla pesänrakennusvietti parhaimmillaan ei vaan jaksa tehdä mitään...
toisaalta kauhistuttaa ajatus että kohta tuossa vieressä on taas pieni nyytti, mutta kuitenkin haluaisi jo tästä "pötsistä" eroon ja vauvan kainaloon... :( mahtaako sitä osatakkaan toimia pienen kanssa 6 vuoden tauon jälkeen...
no huomenna neuvola joten pääsepä ainakin kuuntelemaan sydänääniä :heart:

ainii ja poksahti viikotkin :) 33+0
 
pakko oli tulla poksumaan!!! 32+0 huisaa!! :heart:
huh mikä päivä takana. Aamulla oli neuvola jossa kaikki hyvin
sfmitta oli 30,5 ja muut arvot myös ok.
Sitten äkkiä töihin jossa päivä venyi ja koko päivän oli masu vähän pipi..
Töistä lähtiessä yltyi ja oli pakko mennä lähimpään kauppaan istumaan - ei voinu käppäillä. Siellä jäpitin sitten jonkin aikaa kunnes uskaltauduin lähteä etiäpäin.
Koko illan jatkunut ja ilmeisesti nää on nyt niitä harkkasupistuksia. Masu ihan kivikova eikä tunnu kovin kivalta..pitänee mennä ajoissa nukkumaan
Nyt alkaa jo tosin helpottaa kun saa vaan olla löysissä vaatteissa ja relata
Pitää varmaan jatkossa yrittää ottaa vähän iisimmin tai jotain.

:ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
ja tosiaan olen myös työmatkoilla tehnyt pientä empiiristä tutkimusta siitä, kuinka hyvin esim ruuhkabussissa ihmiset päästää automatic istumaan niille "raskaana,vanhus,kävelykeppi" - paikoille kun kaikki paikat on varattu bussissa ja hyppään kyytiin. Saldo on tähän asti ollut aika pyöreä nolla sen osalta ja myös muiden paikkojen osalta
Ei aina jaksaisi sanoa erikseen - että hei, saanko tulla istumaan - joskus olisi kiva jos ihmiset itse tajuaisi. :mad:
 
Huomenta päivää! :wave:

Nuha taitaa vaivata monia, täälläkin taas nokka vuotaa : /

Miramei mulla kans oli neuvolassa vauvan sykkeet huimat! Sitten kun hengittelin syvään ja rauhassa ulos, hapetus parani ja sykkeet tasottu. Ei kuulemma ollu huolestuttavaa! Itteä vaan jäi hirvittään..

Marrasnuppu tervetuloa joukkoon ja toivotaan että pikkunen pysyy vielä masun turvissa :)

Susupala mikä tilanne? Pääsitkö kotia?

Minä joka päätin "en osta imetysliivejä ennen syntymää".. Hups, hain just lekmer.fi:n paketin ja siellä oli MAHTAVAT liivit! Siis ihan tommoset lurut, mitkä ei tue, mutta kuppi oli venyvä ja kasvaa mukana, ainakin luulisin :) Meikäläisenkin rynttäät mahtu täysin piiloon sinne! Pitää sit synnytyksen jälkeen hakee tukevammat liivit, että kehtaa ihmisten ilmoilla liikkua ilman että tissit roikkuu navassa asti :D

Jopjop.. Nyt jos menis tekeen viikonloppu siivoiluja kun poikaki on kerhossa, ei tarvi sitten huomenna muutakun kaupassa käydä :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Osanotto nipsu83 koiran poismenosta. :hug:

Ja tervetuloa Marrasnuppu :)

Kyllä täällä päästiin eilen kotiin! Happy, happy, happy!
Sain mukaan vielä viikon kuurin noita supistusten estolääkkeitä jota pitää aamuin illoin ottaa ja levossa mun täällä olla pitää ja mitään en saa kantaa tai nostella en edes kauppakasseja, mutta paljon mieluummin täällä makoilen. Ja eilen oli kyllä yksi maailman onnellisin koirakin täällä, sillä oli ollut niin kova ikävä että sohvallekkin piti tulla mammimaan äiskän viereen silitettäväksi.
Ja tulipa nukuttua taas niin hyvin kun sai omassa sängyssä nukkua oman kullan vieressä ja koira tuhisi sängyn alla, on se oma koti vaan kullan kallis. :heart:
Viikon päästä meen uudestaan Seinäjoelle ja sitten tutkitaan taas, miltä kohdunsuu näyttää..
Sairaalakassi pitää nyt kyllä pakata, mieskin eilen totesi että saat nyt kyllä tehdä sen kassin valmiiksi. Osa vauvan vaatteista on vaan vielä anopilla pesussa kun, mies vei ne sinne kun ei yhtään tiennyt kuinka sairaalassa ollessa käy.
Nyt sitten tosiaan vaan lepäillään ja rauhallisin mielin, jotta vauva pysyy mahdollisimman pitkään massussa. :heart:

susupala ja masukki 34+1
 
Syksyiset terveiset!


Hienoa susupala, toivottavasti pikkuinen nyt malttaisi pysyä vielä hetken aikaa masussa! :heart:


Nyt tulee aika pitkälti vain omia kuulumisia...

En ole taas päässyt/kyennyt/pystynyt tulla tänne kirjoittelemaan kuulumisia, paha olo ja oksentaminen jatkuu edelleen ja reipas viikko sitten jouduin taas tippaan. Kävin pari viikkoa sitten neuvolassa lääkärillä kontrollissa pienokaisen kasvun takia! Kaikki vaikutti kuitenkin vähäsanaisen (todella vanha mies, ikää varmaan 70v) lääkärin mukaan olevan hyvin, vauva on vain pienikokoinen ja kasvaa omalla käyrällään. Tänään oli sitten ihan tavallinen neuvola. Oma paino oli noussut taas tasasesti mikä on kuulemma hyvä, Sf-mitta oli 30,5, verenpaineet 130/75, Hb 127 ja vieläkin mennään ilman rautaa. Vauva oli pysynyt raivotarjonnassa, onneksi! Kuukausi takaperin masussa viihdyttiin perätilassa. Liikkeet ++ ja vauvan syke oli 139, selvis myös sukupuolikin vihdoin... Tyttö siellä masussa majailee :heart: Ei siis tarvihte palauttaa vaalianpunasta neuletta ja bodya, jotka hankin aikasemmin! :p Täällä tuo miehen juuri 5v täyttänyt tyttö on aivan tohkeissaan pikkusiskosta :heart: Kyselee kovasti ja haluaa kokoajan kuunnella ja kokeilla vauvan liikkeitä ja potkuja. On jopa paljon enemmän tohkeissaan mitä mies :D Lelujakin on jo valinnut ja antanut vauvalle, koska "on jo 5vee ja niin iso tyttö ettei tarvi niitä enää!". Välillä kyllä tuntuu, ettei hän vielä taida ihan tajuta kuinka pieni se vauva todellisuudessa on syntyessään! En taida kyllä tajuta itsekkään :ashamed:

Minut määrättiin tänään kuitenkin vuodelepoon jatkuvien supistuksien takia, muutenkin masentaa ja väsyttää.. Joku idiootti oli ajanut autooni kopiks eikä ollut voinut ilmoittaa asiasta, vaan oli hävinnyt paikalta vähin äänin ja jäljelle jäi vain lommo ja naarmut. :( Tiistaina 1.10 on NL, siellä tutkitaan syytä ja tarkistetaan, että vauva on kasvanut.. Lisäksi pyörryin kesken terveydenhoitajan ja harjoittelijan ultrauksen ja oksensin sairaalan portaille :p Syy selkäkipuihinkin löytyi... iskias, joka vaivaa vasempaa puolta ja on tosi kivulias. Kiva neuvolakäynti siis takana! Nyt kun löytyisi virtaa jostain... tuntuu, että voisi nukkua vain kokoajan.

Hankinnoista sen verran, että oletteko hankkineet vauvalle pienempää toppapukua (esim. 62-68) vai käytättekö äp:n toppapukua?

Paljon on ollut ajatuksia ja kysymyksiä mielessä, mutta tämä tietokoneen ääressä istuminen tekee olon todella epämiellyttäväksi ja huono olo pahenee, joten nyt joutuu mennä takasi maate... ajatuksetkaan ei täysin luista...


henuliini ja masuasukki 31+5
 
henuliini siis sulla 31+5 ja sf-mitta 30,5 mikä tarkoittaisi että kyytiläinen pienikokoinen?

nyt en tajua - mulla oli 32+0 ja sf mitta 30,5 ja olen yläkvartaalilla puolivälissä - eikä mitenkään sen perusteella olisi pienikokoinen.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Lueskelen säännöllisesti kyllä mutta nyt en just lukenut läpi, joten en muista, mistä täällä on nyt erityisesti juteltu =)

Tänään oli neuvola, kaikki ok edelleen, verenpaineet olleet koko ajan korkealla, nyt 130/89.

Töissä on hyvin stressaavaa henkisesti, huomaan etten oikein enää jaksaisi painaa sata lasissa, mutta meillä ei anneta tuumaakaan "anteeksi". 3 viikkoa olisi töitä vielä ja vannoin aiemmin, etten ole siellä väkisin loppuun asti. Mutta kun on hitto niin tunnollinen, tuskin saan aikaiseksi hakea saikkua.. neuvolassa siitä mainittiin, että muista sitten vaan soittaa jos menee mahdottomaksi.. mutta saa nyt nähdä. Aamuyöt menee valvoessa ja työasioita miettiessä, töistä kun lähden niin tulee heti kivulias supistus ja iltaisin olen aivan rätti. Oikein harmittaa olla tällänen tunnollisuuden perikuva, tiedän etten saa tästä yhtään sen kirkkaampaa kruunua vaikka loppuun asti oisinkin, versus se että jäisin pois pari viikkoa aiemmin. Tuuraajakin on jo valittu ja perehdytetty. Mutta pitää varmaan tapahtua jotain oikein todella paskamaista, että saisin potkun persiille jäädä pois :headwall:

Edellisestä johtuen en ole ihan kauheasti miettinyt kunnolla vauvan tuloa, hankkinut vieläkään juuri mitään, saati sitten pakannut sairaalakassia :D No, en näe sille kyllä vielä mitään kiirettäkään. Meillä on myös remontti kesken, joten se luo oman mausteensa tähän mun henkiseen kaaokseen :LOL: No, kyllä mä ehdin kaikkee sitten äippälomalla, jos vaan vointi jatkuu muuten hyvänä.

Vauva muljaa ja puljaa todella paljon, mikä on hyvä, en juuri ehdi koskaan pelästyä liikkumattomuutta.

Nyt painun pitkästä aikaa saunaan ja aloitan pitkän viikonlopun vieton! :heart:

Vointeja kaikille!

-Pippari rv 31+5
 
Onnittelut Nipsulle naimisiinmenon johdosta! Ja samaan syssyyn pahoittelut koiran menetyksestä..

Porukka sen kun poksuu täällä :)

Mullakaan tuskin aika käy pitkäksi äitiyslomalla kolmen lapsen (siis kohta tietenkin neljän :) ) ja opiskelevan/työssäkäyvän miehen vaimona... Itse asiassa kauhistuttaa miten tuun selviämään... Tekemistä piisaa.

Turvotusta on ollut niin, että aamulla töissä sisäkengät menee jalkaan, mutta loppupäivän täytyy mennä toimistossa sukkasillaan. Vaihdoin tänään villakangastakkiin (äitiys) kun vanha rotsi ei mennyt kiinni ja oli vilu.

Starhope: mua ärsytti kanssa tänään kanssamatkustajat bussissa. Inva/vanhus/raskaana-paikalla istui täti ja ei meinannut millään siirtää käsilaukkuaan vaikka pyysiin. Bussi muuten täynnä. Että käsilaukku tarvii ihan oman paikan.. Musta kyllä näkee ihan selkeästi että olen raskaana. Koskaan kukaan ei tarjoudu antamaan paikkaa, eikä usein vaikka pyytäis päästä tyhjälle paikalle.. Huoh.. Ihania Helsingin ruuhkabussit..

Susupala: kiva että pääsit kotiin!

Eilen ostin Bebesistä kahdet ihanat Cake Lingerien imetysliivit. Vaikka oli saman valmistajan niin ihan erikokoiset piti ottaa, nettikaupasta en varmaan uskaltais tilata. Puoleen hintaan oli vielä paljon valikoimaa.

Musta Aventin rintapumppu on paras, sähköinen vaivattomin, mutta siihen en ihan alkuun varmaan uskaltaisi investoida kun aika kallis on. Luovutin maitoa ja siinä hommassa se oli kyllä ihan huippu.

terkuin Tillinäiti
 
uusille tervetuloa mukaan!

Susupala mukavaa että pääsit kotiin! Mulla oli samanlainen fiilis kun esikoisen kanssa aikanaan kotiuduttiin sairaalasta, tuntui että nukuin pitkästä aikaa kunnolla kun olin omassa sängyssä :)

henuliini mä en ymmärrä miten jaksat, hurjalta kuulostaa toi sun vointi! Huh.

Täällä on tehty ihan urakalla muuttohommia tänään, kaikki alkaa olla paketissa ha kaapit ja sellaiset putsattuina.
Aamulla vaan petivaatteet ja muut kasaan ja sit tavarat muuttoautoon ja nopea lattioiden imurointi ja kostealla pesu sit kun kämppä on tyhjätty.
Liitoksissa kyllä tuntee että on tänään tehnyt hommia! Ai jai!
Onneksi ollaan kuitenkin mukavasti saatu kaikki tehtyä, ei oo kerinnyt tulla mitään hirveää paniikkia :)
Huomenna sitä asutaankin jo uudessa kodissa!

Susimieli ja Pikkusisko 32+1
 
henuliini siis sulla 31+5 ja sf-mitta 30,5 mikä tarkoittaisi että kyytiläinen pienikokoinen?

nyt en tajua - mulla oli 32+0 ja sf mitta 30,5 ja olen yläkvartaalilla puolivälissä - eikä mitenkään sen perusteella olisi pienikokoinen.
Samaa ihmettelin minäkin. Mulla oli 30+3 sf-mitta 27cm, 32+6 sf-mitta 29cm ja 35+1 31,5cm..jättiläistä ei ole lupailtu, muttei myöskään mitään seurantaa..
 
Perjantaita naiset :wave:

Susupala muista nyt kans huilia sitten siellä kotona :) Nyt vaan hyviä leffoja ja kirjoja kasa, eiköhän se aika kulu :)

Susimieli muista välillä levähtää laatikkourakan keskellä :) Ja joko saa sanoa, ONNEA UUTEEN KOTIIN :flower:

Mulla alko tänään äippäloma :cool: Täähän ei siis eroa mitenkään kun työttömänä olin vielä eilen :D

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 35+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Syksyä ja talvea teille tytöt :D
Täällä pohjosessa oli jo eilen satanu kuulemma lunta mutta ei näjy vielä meijän pihalla :(
Saimpas sitä parempaa närästyslääkettä lekurilta niin kattoopa viikonlopun että alkaako helpottamaan, ja varmasti helepottaaki ku rennieitä söin liuska kaupalla..
Mie aattelin pärjätä aluksi äippäpaketin toppapukua ja sitte ostella toista myöhemmin.. Pitää varmaan ensi viikolla kysyä Rovaniemeltä että miten lapsen allergiatestauksiin pääsee ku mullahan on allergioita vaikka ja kuinka ja haluisin tietty tietää onko ne periytyny.. Pääseekö niihin kuinka helposti??

Kävin tänää töissä viemässä kakun ja palauttamassa avaimet ja kirjottamassa pari lappua.. Oli haikee olo lähteä sieltä kun tietää ettei enää tartte tehä töitä ainakin sinne ens vuojen syyskuuhun asti.. Mutta ihanaa olla kotonakin :) tukivyö on auttanut ja paljon oon saanu levähtää mitä oon kaivannu ja huomaan kyllä tytön liikkeistäkin että tällänen elämäntapa sopii hällekki :D

Sasseri86 ja Papunen 31+2
 
Susimieli: Onnea uuteen kotiin!

KyyneltenHymy: Onnea äitiysloman johdosta! Mulla vielä kaksi viikkoa töitä.. Luulen että mullekin tulee aika haikea olo sitten. Nyt olen tehnyt tosi pitkiä päiviä ja se alkaa tuntumaan, oon varmaan ihan kypsää kauraa kun äitiysloma alkaa. Toivottavasti sitä ehtii kerätä voimia ennen kuin vauva syntyy.

Vaippaharsot edelleen ostamatta. Niitä alan metsästämään. Oisko kellään vinkkiä nettikaupasta missä suht. pienet toimituskulut?
 
Huomenta Mammat! :)

Murri poksahtaa 35+0 ja Mammaloma alkoi!!! :cool:

Voi miten iloinen olisin, jos Piipero vielä pari viikkoa pysyisi masussa. :)

Ja Susimielelle Onnea Uuteen Kotiin!

Eipä mulla muuta, mut Hyvää Viikonloppua Kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Sateista huomenta minunkin puolesta!

Susimielelle onnea uuteen kotiin täältäkin!

Kiitos rintapumppukokemuksista - täytyy harkita moisen kapistuksen hankkimista. Kirpaisee vaan se hinta, koska ainakin sähkökäyttöiset tahtoo maksaa mansikoita...

Onnea äippälomalaisille! Täältä äsitä tullaan perässä, mulla on maanantaina viimeinen virallinen työpäivä ja sitten pitäisikin osata olla kotona! Olen kyllä sopinut vielä yhden palaverin tiistaiksi ja toimisto ja tietokonekin pitäisi vielä käydä siivoamassa maanantain jälkeen, mutta PERIAATTEESSA olen jo lomalla! Jee!

Mäkin hieman ihmettelen tuota henuliinin sf-mittaa suhteessa raskausviikkoihin ja sitä, että vauva olisi noilla luvuilla tuomittu pieneksi. Mulla sf-mitta oli viikolla 30+0 26cm, 33+1 28cm ja 34+0 30cm. Kaksi ekaa mittausta on keskikäyrän ja alakäyrän välissä ja tuo viimeisin on juuri ja juuri normaalikäyrän alapuolella.

Viime yönä heräsin menkkakipumaiseen jomotukseen. Kipu ei ollut mitenkään säännöllistä supistustyyppistä, vaan jotenkin erilaista ja pidempään jatkuvaa. Kyljelleen kääntyminen lopetti kivut heti. Onko muilla ollut tällaista vai pitäisikö tästä huolestua näillä viikoilla (34+3)?

Tirpsi ja poikanen 34+3
 

Yhteistyössä